735 online! | Sidvisningar idag: 292 240 | Igår: 280 299 |

www.apg29.nu

Annons

Nyhetsbrev Biblar Läsarmejl Bönesidan Dagens ros Date29 Kommentarer Fråga Christer Kontakt Sök

Jesus visar en syster uppryckelsen och vredesskålarna

Läsarmejl av nils 

En troende syster, Bernanda Fernandez vittnesbörd, född 1919 död 2004. Plötsligt lystes rummet upp av ljus, min fruktan försvann och jag såg änglar komma i mitt rum och hörde dem tala till varandra.

En annan varelse uppenbarade sig, mer underbar än änglarna klädd i vitt med ett guldbälte på sitt bröst. Där var skrivet: Trofast och Sann, och ansiktet visade mildhet och kärlek. Jesus var framför mig: Konungarnas Konung, Herrarnas Herre.

Jesus nalkades mig och sade, "Jag är Jesus som dog för dig, Se dessa märken i Mina händer de är fortfarande där för dig. Jag kom från Min tron av härlighet för att tala med dig. Det är många saker i ditt liv du måste ställa rätt: Du är lat, har hett humör. Jag vill ej ha 25% kristen, ej 95% men 100% kristen. Om du vill till himlen, måste du bli helig som Jag själv är helig. "

Jesus sade, "Du skall följa med på en resa. " Han lyfte mig och talade med enkelhet och kärlek och såg på staden New York. Jag såg sorg i Hans ansikte, Han grät och sade, "Mitt ord är väl predikat men folket lyssnar ej. "

"Synden i den staden har nått Min Fader, staden är full av homosexuella bland politiker. Det är en annan Sodom, men Jag lever och domen från Min Fader kommer snart över staden. " Jag grät inför Herren och Han sade, "Var ej rädd, När domen faller över Världen kommer Ej Min kyrka att vara på Jorden. "

Bernanda fick sedan se både helvetet och himmelen och slutligen tidens avslutning: Jag såg blixtar av ljus kom från Tronen och hörde lovprisning. Jesus sade, "Hör du dessa lovprisningar? Det är från de Återlösta. "

Jag såg 7 änglar med var sin guldskål och 7 andra med var sin Trumpet de höll i. Herren sade, "De 7 skålarna som änglarna håller är fylld med Guds Vrede. De skall snart bli utgjutna och när Trumpeten ljuder, skall Min Kyrka de kristna som lever enligt Mitt ord bli Uppryckta. De blir Ej längre på Jorden under den Stora Vedermödan, innan Antikrist uppenbarar sig själv, Syndens människa. Min Kyrka skall höra den Sista Trumpeten ljuda och de skall möta Mig i luften. "

Jag var där, kära vänner inför en stor Tron och hade ingen uppfattning om tid. En stund senare visade Jesus mig hur Hans Kyrka, de sanna troende skall ryckas upp. Jag såg i denna vision, hur 1000-tals människor försvann. Det hände Jorden runt och TV och Radio gav nyheterna om försvinnandet. Herren sade, "Nyheten skall snart ske, om domen av Min Fader ännu Ej kommit till Jorden är det för de trofasta Kristna som verkligen Älskar mig. "

Efter detta såg jag framträdandet av Syndens människa, han sade till invånarna på Jorden: "Jag ger fred och säkerhet!" Och omedelbart glömde människorna händelsen som just hänt!

Jesus sade, "Se noga, "och jag såg i visionen de 7 änglarna med de 7 skålarna. Kära vänner, vad som hände var svårt att beskriva. Jag såg änglarna hälla ut de 7 skålarna av Vrede på Jorden. Trumpeter började ljuda, Gud utgjöt sin Dom på invånarna på Jorden, och hela land försvann.

Herren sade, "Se alla dessa människor var en del av Min kyrka, och några också pastorer. " Då jag ej fullt förstod detta, frågade jag Herren, "Hur är det att ditt folk har blivit så talrikt Kvarlämnade i den stora Vedermödan? Hur är det också pastorer bland dem, dessa som predikade Ditt ord?"

Jesus svarade, "Ja, de har predikat Mitt ord, men levde ej enligt mitt ord. " Sedan lät Herren mig se en annan skara pastorer och sade: "Dessa pastorer predikade Ej Mitt ord som det är skrivet, de tänkte att mitt Ord inte var gällande i deras sekel. De hade så många favoriter till de som gav sitt tionde, för de var mer intresserade av materiell framgång. Gå och säg Mina tjänare, att Jag är den som kallat dem, och silver och guld tillhör Mig. "

"Det är många, det är många som ger en annan tolkning av Mitt Ord. Mitt Ord är Mitt ord, och ingen kan ändra det: det måste predikas som det är skrivet, det är många bland Mitt folk som förvränger Mitt Ord för egen vinning. "

Efter detta gick vi en promenad och Herren sade, "Vad du ser är paradiset. " Herren kallade en mycket vacker kvinna med obeskrivlig skönhet, likt alla jag såg där. Han sade, "Detta är Maria, Gå och säg alla att Maria inte är Himmelens drottning. Himmelens Konung är Jag, Konungarnas Konung, Herrarnas Herre, Han som säger: Jag är Vägen Sanningen och Livet.

Gå och säg denna förblindade generation att det finns Ingen Skärseld, för om det var så, skulle Jag ha visat dig. I stället är det ett Helvete, Sjön av Eld, det Sköna Paradiset som jag visade dig. Men säg dem, det finns ingen Skärseld, säg dem att det är en Lögn från djävulen. "


nils

Läsarmejl


---
OBS: Läsarmejl och artiklar som är skrivna av andra än mig, (Christer Åberg, grundaren till Apg29), kan ha åsikter som jag inte alltid delar, vilket också gäller kommentarerna. Mina artiklar är oftast osignerade.  


Skriv ut Bädda in Mejla

 
Publicerat av Christer Åberg fredag 3 november 2017 07:33 | #läsarmejl #nils #uppryckandet | Direktlänk | Nyhetsbrev | RSS

APG29 NÅR TUSENTALS VARJE DAG!
Gillar du Apg29?
Swisha en peng till: 070 935 66 96


52 kommentarer

Johan

"Förakta inte profetior, men pröva allt, behåll det goda" (1 Tess 5:20-21)

Det är viktigt att vi inte ger profetior en avgörande läromässig auktoritet! Människor kan så lätt börja profetera i enlighet med sin egen lära. Att hon här profeterar eller "profeterar", mycket som bibeltroende kristna säger ja och amen till, betyder inte att allt är korrekt.

Hennes budskap bekräftar pretrib-läran. Någon annans profetiska budskap bekräftar midtrib- eller posttrib-läran.

Var uppmärksamma så att ni inte ger profetior den auktoritet som endast Guds Ord, Bibeln ska ha!

Svara -   - 3/11-17 08:38 -


nils

"I omvänden eder till Gud...och till att Vänta Hans son från Himmelen...Jesus som frälsar oss från den Kommande Vredesdomen,"1Tess.1:9-10.(förkortat)

"Ty Gud har Icke bestämt oss till att drabbas av Vrede,utan till att vinna Frälsning genom vår Herre,Jesus kristus,"1Tess.5:9
"Så mycket mer skala vi därför,sedan vi nu har blivit rättfärdiggjorda i och genom Hans blod,också genom Honom bliva Frälsta Undan Vredesdomen,"Rom.5:9
"Då Noa gick In i arken;Då kom floden och förgjorde dem allesammans,"enl. Jesu ord i Luk.17:27.
"Men på den dag då Lot gick ut från Sodom,regnade Eld och Svavel ned från himmelen och förgjorde dem allesammans,alldeles på Samma Sätt skall det ske den dag Människosonen uppenbaras,"enl. Jesu ord,Luk.17:29-30
Det är viktigt att skilja på Vredesdomen som vi är lovade att slippa,och vedermöda,thlipsis grek.som står 21 ggr.i N.T. och alltid drabbat Jesu lärjungar.
Personligen tror jag dock att vi får vara med i Begynnelsen av Födslovåndorna
Matt.24:4-13,vilket motsvarar är de sex inseglen i Upp.6.
Det finns de som tror att uppryckelsen kan ske i Upp.8:1,där det uppstod en tystnad vid pass en halvtimme,vilket kan vara när Jesus Kristus med alla änglar lämnar Himmelen för att möta sin Brud!

Svara -   - 3/11-17 09:21 -


Per

Den förre påven uppges ha gett upp tanken om skärselden som en fysisk plats utan istället som en andlig reningsprocess. Den nuvarande påven uppges, enligt flera källor, dock gå ännu längre och förkastar även både himlen och helvetet.

https://www.apg29.nu/a/17n

Pope Francis: "Det finns ingen himmel eller helvete"

Påven Francis har fortsatt sitt uppdrag att vända sina anhängare bort från traditionella kristna läror och berättade för katoliker att "det finns ingen himmel, skärseld eller helvete."

Eugenio Scalfari, en nära personlig förtrolig till påven Francis, skrev i La Repubblica,Eugenio Scalfari,

"Pope Francis har avskaffat de platser där själar skulle gå efter döden: helvete, skärselden, himlen."

Påven Francis har också börjat ta sig av att skriva om den heliga skriften som han anser lämplig och lägga till sataniska teman till bibelverser.

Till exempel, på morgonpredikan på Santa Marta den 4 september 2014, vände Francis helt om betydelsen av en vers från Bibeln, som falskt tillskriver Paulus dessa "sataniska" ord:

"Jag skryter endast av mina synder".

Påven Francis avslutade sedan predikan genom att bjuda in den troende nutiden att "skryta" med sina egna synder - stöld, mord, äktenskapsbrott - innan han bespottade Jesus, som naivt förgav dem på korset.

Men i inget av Paulus brev kan ett sådant uttryck hittas. Påven Francis undervisade falskt om skriften. Aposteln säger istället om sig själv: "Om det är nödvändigt att skryta, kommer jag att skryta av mina svagheter" (2 Kor. 11:30), efter att ha listat alla svårigheter i hans liv - fängelserna, piskstraffen, skeppsbrotten.

Påven Francis fångades också på radio tidigare i år och försökte lura sin flock och styra bort dem från Jesus Kristus och berättade förhörare att

"Jesus blev Satan".

Pope Francis anklagade Jesus för att "fördröja sig själv för att helt utplåna sig", då han sa att Jesus Kristus "gjorde sig till djävulen, ormen, för oss", enligt L'Osservatore Romano, den dagliga Vatikanstaten.

Det kätterliga uttalandet av påven Francis kommer efter att han bröt med århundraden kristen tradition tidigare i år och berättade för en folkmassa på 33.000 katoliker i Rom att "ett personligt, direkt, omedelbart förhållande med Jesus Kristus" måste undvikas till varje pris.

"Att ha ett personligt förhållande till Jesus är farligt och väldigt skadligt",

sade påven under 25 juni, och väcker rädsla för att han är den falske profeten förutspådd i helig skrift och profetia.

Dessa sataniska påståenden är bara de senaste uppseendeväckande berättelserna från Jesuitpåven.

I juli berättade påven Francis för den italienska tidningen La Repubblica att USA har "en förvrängd syn på världen" och amerikanerna måste ledas av en världsregering så snart som möjligt "för deras eget bästa".

Veckan före krävde han "en världsregering" och "politisk auktoritet", och hävdade att skapandet av en världsregering behövs för att bekämpa stora problem som "klimatförändringar".

I samtal med Ecuadors El Universo tidning, sade påven att FN inte har tillräckligt med makt och måste beviljas full världsregerings kontroll "för mänsklighetens bästa".

Globaliseringsrörelsen kan inte underskattas. Det är processen att omvandla världen till en global regering samtidigt som den utplånar individens rättigheter och tar bort våra friheter. Världsbundna religiösa ledare, ledda av den alltmer anti-kristna påven Francis, spelar en ledande roll i detta stora bedrägeri.

David Rockefeller sade i ett berömt citat att en "global kris" skulle behöva inträffa innan världens folk skulle vara villiga att acceptera en ny världsordning. Visst, när världsekonomin drabbades av en dramatisk krasch år 2008, utropade världsledarna återigen behovet av en ny världsordning med global ekonomisk kontroll.

Som påpekat av påven Francis är klimatförändringarna och den globala uppvärmningen nu den globala elitens föredragna metoder för förledande via skrämsel, eftersom de försöker att leda mänskligheten allt närmare ett enhetligt totalitärt fängelse.

Påven Francis är fast besluten att styra sin flock bort från Jesus Kristus. Pontiffen som höll islamiska böner i Vatikanen, och senare varnade hans anhängare att inte ingå ett personligt förhållande med Jesus, är en rovlysten varg förklädd som ett vitt får.

Jesuitpåven är en ledande aktör i planen för att inleda en ny världsordning, som är fast besluten att vilseleda sin flock medan han betjänar den globala kabalen.

Svara -   - 3/11-17 09:46 -


Svenne

Jag tror att församlingens tid på jorden är slut efter tredje kapitlet i Uppenbarelseboken. Efter det nämns inte församlingen förrän i 19 kapitlet, som talar om Lammets bröllop, då Kristus sammanvigs med sin brud, den frälsta skaran.

Mycket talar för, att de 24 äldste, som sitter vid Guds tron i kap. 4 representerar den frälsta skaran, som vid den tidpunkten är hemma i himlen. Andra ställen i Uppenbarelseboken talar också för detta.

Det är så underbart att veta att stunden är så nära, då Jesus hämtar de sina på jorden. Jag upplever tydligt i mitt inre, att jag är en brudesjäl. Därför längtar jag ofta bort från den här bullrande, av synd nedsölade världen.

Man upplever tydligt, att man lever i främlingsland, som är ockuperat av Satan och hans demoner.

Men så länge jag får vara i tjänst för Herren och vara till välsignelse, glädje och nytta vill jag vara kvar. Herren avgör när tiden för hemresan är inne.

Svara -   - 3/11-17 09:55 -


Britt

Till Johan!

Håller med om det du skriver: "att vi måste vara uppmärksamma så att vi inte ger profetior den auktoritet som endast Guds Ord Bibeln skall ha"/

Guds Ord säger: "Ingen har stigit upp till himlen utom Han som kom ner från himlen. Människosonen som är i himlen"

Och Paulus som blev uppryckt till tredje himlen säger: "Om han var i kroppen eller utanför vet jag inte, Gud vet, att han blev uppryckt till paradiset och hörde ord som INGEN människa Kan uttala eller Får uttala." Han fick vara tyst om det han fick se.

Sen fick Johannes syner av Gud för att skriva uppenbarelseboken.

Guds Frid! Britt

Svara -   - 3/11-17 11:01 -


nils

Herren talar Idag till många genom profetior, syner och drömmar,allt enligt

Apg.2:17-19 ,och varför skulle Herren ha tystnat efter Apg.28??
Inser ni inte att Herren fortfarande lever och uppenbarar sig Idag,för att Väcka,Varna och Vägleda sina vilsna får.
Om vi finner något som motsäger Bibelns undervisning,då må vi reagera.
Om så är,vad är det i Bernandez uppenbarelse som gör det,undrar jag??
Det finns 5 Bibelställen som säger att vi EJ skall drabbas av Guds Vredesdag! Mvh/nils

Svara -   - 3/11-17 11:21 -


nils

Svar till Per.

Tack Per för dessa avslöjanden om påven Francis uttalanden som visar hans andliga karaktär, vem han är och var han står i de viktiga Evighetsfrågorna.

Det syns dock inte vara Herren Jesus Kristus han tjänar,utan lögnaren och bedragaren.
Och alla dessa arma,stackars vilsna får som så helt blir Bedragna,är det allra värsta!
Jag tror att denne påve redan är den falske profeten,som Upp.13:11 talar om,och som banar vägen för A-krist genom sin förvillelse och inflytande över en hel värld.

Svara -   - 3/11-17 11:34 -


nils

Svar till Johan.

Johan,denna Bernandaz profeterar alls inte,utan beskriver det Jesus visade henne,ja Han tom.tillrättavisade henne för lathet och hett humör,vilket säger något om äktheten.

Herren förklarar här att vi EJ skall drabbas av Guds Vredesskålar vilket jag med 5 olika Bibelställen redan förklarat.
Denna uppenbarelse bekräftar därmed Guds eget Ord,till tröst och uppmuntran.
Vill dock framhålla att vi kommer att möta svåra tider,vi liksom i andra länder och att vi troligen får genomgå Begynnelsen av Födslovåndorna i Matt.24:4-13.
Där står i V 9;"I skolen bliva hatade av Alla folk för Mitt namns skull,"alltså ett Världsvitt Hat mot alla Jesustroende vilket ännu Ej har skett.
Men vi är redan Nu i begynnelsen till dessa våndor världen runt som Jesus beskrivit.

Svara -   - 3/11-17 11:57 -


Johan

Svar till nils.

Hur menar du nu? Är budskapet inte profetiskt, och att det därmed inte behöver prövas?

Hur skiljer på mänskligt påstådda profetiska syner, och de som är verkliga?

Svara -   - 3/11-17 13:12 -


Björn bloggaren

Jesus sa: Jag vill ej ha 25% kristen, ej 95% men 100% kristen. Om du vill till himlen, måste du bli helig som Jag själv är helig.

- Lycka till säger jag, här handlar det om att bli helig/fullkomlig efter egen förmåga, inte enligt NT.

När Trumpeten ljuder, skall Min Kyrka de kristna som lever enligt Mitt ord bli Uppryckta.

- Problemet är att ingen lever helt enligt Guds ord

De blir Ej längre på Jorden under den Stora Vedermödan- Problemet här, är att denna vedermöda redan varit år 70 och kommer inte igen.

Sen är ju frågan om Jesus kommer och dömer vissa utvalda städer? All dom och straff lades ju på honom!

Bb

Svara -   - 3/11-17 13:35 -


Britt

Käre Nils!

Jag måste erkänna att jag är långt ifrån att kunna allt i Bibeln då jag märker att du kan mycket mer.

Jag har haft två korta drömmar: en om korset och en om blindhet!

Sen har Herren talat till mig med hörbar röst några gånger då Han bett mig göra något eller varna mig för något. Jag är så Tacksam för detta för jag känner mig så ynklig i mig själv!

Håller med om att vi inte skall drabbas av vredesdomen(det allra sista.) Men den största delen av vedermödan skall vi vara kvar!

Guds Frid! Britt

Svara -   - 3/11-17 14:27 -


Tomas N

Svar till Johan.

Det här är en viktig poäng. Profetior ,drömmar syner och visioner är viktiga ,men innehåller ibland vissa fel i samma utsträckning som vi i vår mänskliga ofullkomlighet brister i bibelförståelse och tolkning.

Funktionen med drömmar och liknande är att väcka oss och varna ,men man skall inte bygga trons fundament och riktning på dem och inte ge dessa för stor tyngd. Den större planen är redan förutbestämd och det gäller för oss att förstå den och arbeta i den.

Svara -   - 3/11-17 14:40 -


nils

Svar till Johan.

Det jag menade är att hon ej profeterade,utan hon fick en uppenbarelse.

Angående Uppenbarelser säger 1Kor.14:29-30 att de har större betydelse än profetior;
"Av dem som vilja profetera må två eller tre få tala,och de andra må Döma om det som Talas.
"Men om någon annan som sitter där Får En Uppenbarelse,då må de andra Tiga."
Det är inför Guds Ord som både profetior och uppenbarelsers äkthet skall prövas,vilket även jag har ansvar att göra med mina insända läsarmeil!
Vill nu fråga dig,vad det är i denna Uppenbarelse som Ej stämmer Med Guds ord?
Låt det få komma fram till vår kännedom,i all vänlighet. Mvh/nils

Svara -   - 3/11-17 14:43 -


Svenne

Svar till nils

Guds frid, käre broder Nils! Tack för dina fina tankar och allt gott du skriver.

Men jag tror, att Jesu ord i Matt: 24:9 är riktat till judarna:

"Då skall man prisgiva eder till misshandling, och man skall förfölja eder, och I skolen bliva hatade av alla folk för mitt namns skull".

Judafolket, Guds egendomsfolk är hatade och förföljs av alla folk och har idag hela världsopinionen mot sig. Deras land ligger omgivet av fientligt folk på alla sidor och motståndarnas intention är att utplåna deras land och folk.

De är helt utlämnade och utan stöd från något håll. Deras tidigare bundsförvant, USA har börjat svika dem. Därför är de beredda, att med egna resurser och Guds hjälp försvara sig mot angriparna.

Svara -   - 3/11-17 14:49 -


Prinsen

Denna s k profetia tror jag inte på.

Syner och drömmar tror jag på, detta att man talar med Gud så ...
Jämför med Johannes uopenbarelse eller Daniels - ett symbol och bildspråk.

Svara -   - 3/11-17 15:21 -


Lena Henricson

Låt oss inte förakta profetior och uppenbarelser. Vi uppmanas ju att pröva allt. Själv upplever jag denna uppenbarelse trovärdig. Några få egna tankar kan ha lagts till,men is stort sett tror jag att hon verkligen upplevt detta. Tror att Herren är ivrig att visa oss vad som snart ska ske.

Svara -   - 3/11-17 15:32 -


nils

Svar till Björn bloggaren.

Björn,du liksom jag tror många andra,har Ej förstått vad Helgelse är eller Hur man Blir Helgad.

Ser man bara på sig själv,finnes Inget Gott,och inte heller något Hopp.
Men liksom Jesus själv är Din rättfärdighet,om du i Tro mottagit Honom lever i Tron på Honom,så är det också Jesus som är den som blir vår Helgelse.
Bara Jesus är den som kan Helga oss,vilket då betyder att Han mer och mer vill äga vårt hjärta genom lydnad för Hans ord och D.H.Ande.
Vi inser då sanningen i 1Kor.6:19-20,"Vet I då icke att eder kropp är ett Tempel åt den Helige ande som bor i eder och som I har fått från Gud,och Att I Icke Är Edra Egna.
I är ju Köpta och Betalning är Given.Så förhärliga då Gud i eder kropp."
Björn,du äger inte längre dig själv,ej heller gör vad du vill med din tid,dina val eller pengar mm.då ju Jesus har Köpt dig med sitt eget Hjärteblod.
Helgelse betyder att vara avskild,att vara skild i sitt Hjärta från denna Världens synd, förgängelse och tomhet,för att tillhöra Herren Jesus och Guds rike.
En livslång process,kallad den smala vägen till skillnad mot rättfärdiggörelsen som sker omedelbart när man kommer till Tro,kallad den Trånga Porten.
Sätt därför din Tro på Jesus,då bara Han är den fullkomlige,och älska Honom av ditt hjärta så verkar Han i dig både vilja och gärning. Mvh/nils

Svara -   - 3/11-17 15:38 -


Johan

Svar till nils.

Jag trodde det framgick av min första kommentar, att hennes "uppenbarelse" stöder den kontroversiella pretrib-läran. Kommer jag då att sluta att söka sanningen i Skriften om när uppryckelsen ska ske i f h till den 70:e årsveckan (även kallad Vedermödan) bara för att någon påstår sig fått en uppenbarelse som säger sig avgöra frågan?

Svar: Nej!

F ö så vet jag inte ens vem människan är. Hon kanske är mytoman, vad vet jag? Jag säger inte att hon är det, men jag vill varna för att bara ta till sig uppenbarelser eller profetior. I synnerhet när det kommer från helt okända människor på internet.

Shalom!

Svara -   - 3/11-17 16:02 -


Balkis

Svar till Tomas N.

"Den större planen är redan förutbestämd"

Vad är den större planen som förutbestämd?

Är bara lite nyfiken och höra.

Svara -   - 3/11-17 16:02 -


Tomas N

Svar till Balkis.

Vi är väl alla nyfikna runt olika detaljer i sluttiden,men Jesus sa ju att det är inte för oss att veta ,men var istället redo.

Min poäng är att Gud har bestämt slutet på allt, Jesu återkomst och allt detta och man skall vara på sin vakt över profetior som är nya uppenbarelser och pekar åt ett lite annat håll än vad Bibeln säger.

Det är så oändligt många som både får och publicerar sina drammar och syner i dessa tider att slutsatsen inte kan bli annan än att även äkta och genuina syskon som känner Herren väl får till sig saker som delvis inte är bergfast och rent.

Profetior och syner kan inte användas som bevis och argument för den ena eller andra tolkningen menar jag,men är snarare till för att uppmuntra och varna för att tiden närmar sig. Det är inte tillförlitligt på samma sätt som Bibelns egna undervisning.

Var och en bör själv bygga upp sin relation med Gud inklusive bibelstudier utan att för den skull nödvändigtvis bli en hobbyteolog och expert på profetböckerna utan kunna vara ett trovärdigt vittne och kunna undervisa de som kommer till tro i praktisk och funktionell kristendom

Svara -   - 3/11-17 16:33 -


Alf

Svar till nils.

Hej Nils! Reagerar på följande i profetian: "Det är många saker i ditt liv du måste ställa rätt: Du är lat, har hett humör. Jag vill ej ha 25% kristen, ej 95% men 100% kristen. Om du vill till himlen, måste du bli helig som Jag själv är helig. " Har Jesus verkligen sagt att vi måste bli lika heliga som Honom? Han är syndfri, vilket vi inte klarar av att bli så länge vi lever i världen men inte av världen, hur mycket vi än helgar oss med hjälp av den HA under vårt liv. Det går inte en dag utan att man "trampar i klaverat" på något sätt. Har svårt att tro att Jesus sagt detta. Men det är klart Han sade också: "Ska jag finna någon tro när jag kommer tillbaka"?

Svara -   - 3/11-17 18:37 -


Johan

Svar till nils.

Fortsätt och publicera det som du vill dela vidare, och välkomna samtidigt att det prövas! Om det råkar vara något som är fel så är det ju bara bra om det uppdagas. Det ställer inte dig i dålig dager, om du inte till varje pris börjar att försvara källan till din bloggpost.

Frid!

Svara -   - 3/11-17 19:10 -


Roger T. W.

Jag undrar om den nuvarande påven är den sista. Peter Romaren enligt en gammal profetia. Hans företrädare är eller var medlem av de 300 som tros bestämma det mesta i världen. Jag kan inte kontrollera den informationen och vill hellre arbeta på mig själv. Allt behöver vi inte veta. Jag ber ständigt och tackar Herren för att Han säger att Han är min läkare. Han säger alltid vad han menar och gör alltid som Han säger.

Svara -   - 3/11-17 20:23 -


nils

Svar till Johan.

Tack Johan för din fina kommentar,och instämmer att det ju är bra om fel uppdagas.

Jag tillhör den äldre generationen som har respekt för när Herren säger något,både i profetior och i uppenbarelser.
Jag upplever att idag råder en stor misstro och tveksamhet inför Herrens tilltal,vilket innebär att man ej vill eller vågar tro på vad Herren säger genom olika budbärare.
Många församlingar idag saknar mycket av D.H.Ande,varför man då också är helt främmande för dess yttringar.
Vi måste som Pingstfolk tillbaka till vårt Ursprung,om vi skall Överleva i denna tid!/Mvh.

Svara -   - 3/11-17 20:38 -


Johan

Svar till nils.

Tack själv nils!

Gud välsigne dig!

Svara -   - 3/11-17 22:13 -


Lena Henricson

Svar till Alf

När vi är renade i Jesu blod är vi väl till 100% heliga? Tack Jesus!

Svara -   - 4/11-17 00:01 -


Nina😄

Uppenbarelse boken 22 18-19

För* jag försäkrar (säger Herren) att var och en som hör profetians ord i denna bok Om någon lägger till något till detta Så skall Gud ( han som är värdig att kallas Gud) på honom lägga de plågor som står skrivna i denna bok

Om någon tar bort något från ordet i denna profetias bok ska Gud ( han som är vår skapare och dess grundare och värdig namnet Gud) ta bort hans del från livets bok och från den heliga staden

Han som betygar detta säger Ja jag kommer snart Amen

Orden inom parentes står inte i bibeln utan de är vad jag säger från mitt hjärta till min fader med kärlek

Kapitel 20 i Upp boken

Vår Herre Jesu Kristi nåd vare med er alla

Fokusera inte så mycket på uppryckandet och om vi ska slippa vedermödan va med en tid eller om de är så att Herren förkortar tiden för de som kommer till frälsning under antikrist tid

lev nära Jesus och försök efterlikna honom så mycket ni kan med kärlek till honom som skapat allt sände sin son som dog och uppstod för oss så vi skulle få en chans till ett evigt liv och låt den helige ande leda er ömt genom livet och be om blods beskydd och hans sköld och vapen

Amen Jesu välsignelse bröder och systrar i herren

Svara -   - 4/11-17 01:23 -


Nina😄

Svar till Nina😄.

Nu menar jag inte att vi inte skall tro på ett uppryckande för de tror jag på och de står i livets bok men kan vi i klartext säga att de är innan eller mitt i vedermödan . Förkortar Herren tiden för sitt folk som är frälsta innan antikrist framträde eller förkortar han tiden för de som kommer till frälsning under denna hemska tid

Jag är övertygad om att vi ska va förberedda genom att ta steget för honom och säga ja till Jesus som är enda vägen till Fadern och vara beredda på vad som kan ske när som helst

Svara -   - 4/11-17 01:38 -


nils

Svar till Alf.

Det Jesus säger är att också vi måste bli heliga,därför Att Han Är Helig. Heb.12:14.

Men som du säger,kan vi inte bli lika Fullkomliga som Jesus som var skapad syndfri.
Därför får vi bekänna våra försyndelser och,"då är Han trofast och rättfärdig så att Han förlåter oss våra synder och Renar oss från All orättfärdighet,"1Joh.1:9
Men,"När Han en gång uppenbaras skall vi bliva Honom lika:Ty då skall vi få se Honom sådan Han är,"1Joh.3:2. då vi blir fullkomnade.
Men vi skall äga Paulus attityd i,Fil.3:12,"Icke som om jag redan vunnit det eller Redan Blivit Fullkomlig,Men jag far efter att vinna det,eftersom jag själv har blivit vunnen av Kristus Jesus."
Herren lovade tidigare i mitt liv mig Helgelse Nåd vilket det ju måste vara,då ju allt i det Nya förbundet beror på Herrens Nåd.
Han såg min längtan och mina egna misslyckade försök,så jag behövde då Hans nåd. Nåd ger Han när man vill och behöver Hans hjälp! Herren välsigne dig Alf.

Svara -   - 4/11-17 07:58 -


per

Ändamålet Helgar Medlen...

Svara -   - 4/11-17 09:03 -


Harriet Bouvin

Men framställ inte den utlovade nåden till någonting helt annat än sådan som den beskrivs och utlovas i Skriften!

För där står, att "av nåden ären I frälsta, icke av eder själva, för att ingen ska kunna berömma sig."

Det står ingenting om några procent! Därför finns det heller ingenstans i Ordet där det står ngt om, att Gud "inte vill ha 25 %". Det är ju renodlat människopladder!

Däremot så utlovar Bibeln, att "Han som har begynt sitt goda verk i eder, han ska också fullborda det."

Vila i Gud!

Svara -   - 5/11-17 23:19 -


nils

Svar till Harriet Bouvin.

Javisst Harriet,allt beror på Nåden för vår frälsning,som Titus,2:11-12 säger;

"Ty Guds nåd har uppenbarats till frälsning för alla människor;den fostrar oss till att avsäga oss all ogudaktighet och alla världsliga begärelser och till att leva tuktigt och rättfärdigt och Gudfruktigt i den tidsålder som nu är."
Här kommer helgelsens verk in,att alltmer likna Jesus vilket pågår livet ut, Mvh/nils

Svara -   - 6/11-17 08:40 -


Johan

Svar till Harriet Bouvin.

Tror du Gud vill ha 25 %-iga kristna?

Om man gifter sig, vill man då inte ha en 100%-ig överlåtelse från sin äktenskapspartner? Vilken normal människa vill ha någon som säger, "jag vill bara vara gift med dig till 25 %"? Skulle Gud nöja sig med mindre? Knappast!

"Sedan sade han till alla: "Om någon vill följa mig, skall han förneka sig själv och varje dag ta sitt kors och följa mig. Ty den som vill bevara sitt liv skall mista det, men den som mister sitt liv för min skull, han skall vinna det."" (Lk 9:23-24)

"På samma sätt kan ingen av er vara min lärjunge, om han inte avstår från allt han äger." (Lk 14:33)

Svara -   - 6/11-17 11:06 -


nils

Svar till Harriet Bouvin.

Harriet,det finns en villfarelse som säger; En gång frälst,Alltid frälst,varför Fil.2:12 säger; "Så mån I också nu med fruktan och bävan Arbeta på eder frälsning."

Bla.Jehovas vittnen tolkar detta felaktigt,att man skall med Arbete förtjäna sin frälsning.
Men V 13 fortsätter med Nådens ord; "Ty Gud är den som verkar i eder både vilja och gärning,för att Hans goda vilja skall ske." Tack Jesus för din Nåd till för varje dag!

Svara -   - 6/11-17 11:15 -


nils

Svar till Johan.

Amen Johan,där träffade du huvudet på spiken,som ordspråket säger.

Svara -   - 6/11-17 11:22 -


Mikael Walfridsson

Svar till Svenne.

Instämmer helt i det du skriver Johan,

Guds rika välsignelse

Mikael Walfridsson

http://denytterstatiden.blogspot.dk/

Svara -   - 6/11-17 14:52 -


Mikael Walfridsson

Svar till Svenne.

Instämmer helt i det du skriver Johan,

Guds rika välsignelse

Mikael Walfridsson

http://denytterstatiden.blogspot.dk/

Svara -   - 6/11-17 14:52 -


nils

Svar till Svenne.

Instämmer i att Judafolket i alla tider varit och är än mer förföljda idag.

Men angående Jesu ord i Matt.24:4-11,var talet riktat till lärjungarna enl. V1 och ej till Judarna som folk.
Tecknen som krigslarm,folk mot folk,rike mot rike,hungersnöd,jordbävningar att bliva hatade alla folk för Jesu namns skull,förräderi syns för mig då avse hela vår värld.
Judarna som folk tillbeder ej Jesus som Gud,utan Abrahams Isaks och Jakobs Gud.
Och idag kan vi se tecknens uppfyllelse ständigt bekräftade i hela Världen runt som Jesus sade. Mvh/nils

Svara -   - 6/11-17 18:05 -


Svenne

Svar till nils.

Men Nils, är det bara lärjungarna som då ska bli prisgivna till misshandling och bli hatade av alla folk för Jesu namns skull?

Är det bara de och inte hela judafolket som ska se förödelsens styggelse. Förödelsens styggelse är ju Antikrist, som ska ta plats i templet under vedermödan. Judarna måste ju genomgå vedermödan, så Jesu eskatologiska tal borde ju vara riktat till folket också.

För vi som tillhör brudeskaran ska ju inte se förödelsens styggelse eller genomlida den stora vedermödan.

Det var ju judarna som förkastade Jesus och måste som följd av det förföljas för Hans namns skull.

När lärjungarna trädde fram till Jesus bad de Honom ge akt på helgedomens byggnader. Då sa Herren till dem att allt skulle bli nedbrutet. Skulle inte judarna också se templet brytas ned. Och skulle inte också folket fly upp till bergen i Judéen?

Att Jesus talade till lärjungarna berodde på att de tillhörde Hans närmaste krets. Ofta brukade folket också vara i närheten när Jesus talade till sina lärjungar.

Vänliga hälsningar och Gud välsigne dig!

Svara -   - 6/11-17 19:01 -


Svenne

För mig ser det ut som att Matt. 24:9 och följande gäller judarna och inte världens befolkning i allmänhet.

Svara -   - 6/11-17 19:07 -


Tomas N

Svar till Svenne.

Broder. Det är Guds folk och Jesus efterföljare och lärjungar som får lida och bli hatade för att de bär vittnesbördet och representerar Jesus. Det står på många ställen och är väldigt centralt i den kristna efterföljelsen.Anledningen är att denna världen hatar Gud och Jesus och är i den ondes våld. Givetvis är det att hårddra det,men det är ju det Johannes ,Paulus och andra gör med ett rent andligt perspektiv på saker

Judarna kan man diskuttera mycket om. Lidande som de fått utstå har de inte gjort för hans namn skull eftersom de på det stora hela inte representerat honom.Kanske för att de sa "Låt Jesus blod komma över våra händer och kommande generationer."

Jag rekommenderar att man släpper det man inte förstår i ändestidens bibelverser. Eller studerar med lite ödmjukhet.

Svara -   - 6/11-17 19:20 -


nils

Svar till Svenne.

Helt rätt kommer Judarna att möta V-mödans lidande som vi ser redan i Matt.24:15-28

där de vid A-krists kommande uppmanas att fly för sitt liv.
Då skall den stora V-mödan utbryta,så svår att dess tid måste förkortas,V 21
Jag tror det är det som Upp.12:13-17 beskriver,och att flykten blir till en fristad under 3,5 år enl.V 14, kanske staden Petra i s.v. Jordanien.
Denna svåra tid börjar med striden mellan Mikael och hans änglar,mot draken och hans änglar och satan blir då nedkastad,Upp.12:7-9.
Denna strid beskrivs också i Dan.12:1,där åter Mikael,Judarnas försvarare träder fram.
Samma ord om en nöd så svår att dess like icke funnits omtalas där,och slutar med de dödas uppståndelse i V 2.
Detta sker nog när Jesus synligt kommer till Oljeberget i Sak.14:4.
Då inträffar Israels omvändelse,när Gud utgjuter en nådens och bönens ande, Sak.12:10,och de ser upp till den de har Stungit och håller sin djupa dödsklagan.
Jag tror att det är i Upp.12:12 som satan intar A-krist (likt han gjorde med Judas) och A-krist blir demoniserad under dessa 3,5 år,det blir då den Svåra V-mödan som kommer.
I början framträder han så framgångsrik och skapar ordning i kaos och alla ser honom som den store ledaren,och börjar tillbedja honom,men sedan förändras till en grymme
förföljaren som då kräver allas tilbedjan.
Några korta funderingar,och tack för dina kommentarer när vi tillsammans försöker att lägga pusslet. Mvh/nils

Svara -   - 6/11-17 22:29 -


Roger T. W.

Svar till Per.

Den förre påven Benediktus sägs ha varit medlem i en globalistisk grupp med 300 medlemmar. Jag vet inte om det är sant, men det skulle förklara vad som händer.

Det märkliga är ett den katolska kyrkan har en påve som tar order av sin jesuitchef.

Svara -   - 6/11-17 23:20 -


Roger T. W.

Jag förstår inte hela Bibeln, men grundbudskapet kan vi alla ta emot. Är det någon som förstår allt? Det vi inte vet kan vi lära oss senare, men det vi inte gör blir aldrig nånsin gjort. Alltså ska vi arbeta på oss själva och tjäna Herren så gott vi kan. Bättring och tro i en tid då kristendomen möter motstånd.

Svara -   - 6/11-17 23:53 -


Lena Henricson

Tack kära vänner för bibelstudium om ändetiden,som vi nu befinner oss i! När man ser hur bl.a. profeterna,evangelierna och Uppenbarelseboken har ett överensstämmande budskap,då stärks ens tro på HELA BIBELNS budskap. Tyvärr har jag tidigare i livet inte fått så värst mycket undervisning om detta. Det är helt klart ngt. vi behöver mer av i våra kristna församlingar och bibelstudiegrupper!

Svara -   - 7/11-17 03:52 -


Svenne

Svar till nils.

Jag har tänkt på, Nils att Jesus menar judarna, när han säger att för "de utvaldas" skull ska den stora vedermödan bli förkortad.

Han talar också om "de utvalda" och "detta släkte" i andra sammanhang, som ger anledning att tro att Han menar judarna. Med vänlig hälsning Svenne.

Svara -   - 7/11-17 09:26 -


AnnMarie

Jag tycker Sven Reichmann förklarar det hela mycket bra så som han ser på det hela (om man nu får nämna hans namn här förefaller nästan vara lite tabu för en del)

Svara -   - 7/11-17 09:46 -


nils

Svar till Svenne.

Frid Svenne,här kommer ordet Utvalda från N.T. och då handlar det i första hand de Troende i församlingen som:Matt.24:22-24,31. Mark.13:20-22,37. Luk.18:7. Rom.8:33. Rom.9:11. Rom.11:5-7. Kol.3:11-12. 1Tess.1:4. 2Tim.2:10. Titus 1:1. 1Pet.1:2. 2Pet.1:10. 2Joh.1:1-2. Det finns några till Utvalda,som gäller den utvalda frun och systern,2Joh.1:1 och 2Joh.1:13,samt i G.T. Jes.42:1. 45:4 och 65:9 som gäller Jesus.

Jag anser dock att dessa ord i N.T. gäller Jesu församling,och ej Judafolket och Israel . Mvh/nils

Svara -   - 7/11-17 15:22 -


Svenne

Angående de eskatologiska händelserna har Bibeln sitt eget sätt att ange tider och stunder. Den sysslar inte med kalendariska uppgifter om årtal eller liknande. Den talar i stället om iögonfallande företeelser, som vi uppmanas att iaktta, för att därav dra vissa slutsatser.

Det vill säga, att när det eller det är förhanden, så kan man vänta sig ett och annat, som proprofetiorna anger.

När vi börjar se att Gogs anfall mot Israel (Hes. kap. 38) är nära förestående, kan vi vänta att uppryckandet ska ske vilket ögonblick som helst.

Gogs anfall på Guds utvalda egendomsfolk, Israel kommer att ske före vedermödan, strax efter Brudeförsamlingens uppryckande. Detta anfall bildar upptakten till det tredje världskriget och utlöser Antikrists framträdande, vilket i sin tur drar med sig den stora vedermödan med alla dess vedervärdigheter (2 Tess. 2:2-12).

Svara -   - 7/11-17 18:08 -


Harriet Bouvin

Svar till nils.

Bästa signatur nils och ja visst men det du refererar till nu, det motsäger väl knappast det som jag pekar på?

Och du själv tänker nog mera på "världsliga begärelser" än vad jag gör, gode broder.

För det pågår allt jämt ett tröttsamt tjatande om begäret i flertalet kristna debatter. Känns sex verkligen så viktigt för flertalet kristna, att man inte lyckas associera till andra ämnen?

Svara -   - 8/11-17 16:26 -


Harriet Bouvin

Svar till Johan.

Jag vet inte vad du själv "tror". Själv baserar jag min tro på den gudsrelation som jag bygger i bön o skriftläsning. Det vore för mig omöjligt att bygga den på allehanda tolkningar som världens olika samfund hävdar är de rätta.

För övrigt tror jag att jag vet mer om äktenskapet än du gör, om inte också du skulle råka ha mina erfarenheter, kompis.

Men du får gärna utveckla närmare vad du åsyftar med "en 100%-ig överlåtelse" i ett äktenskap. Menar du möjligtvis att du vill hänga vederbörande i kjolarna dygnet runt med ett "Vad gör du nu?", "Var går du nu?" och "Varför då?"

Svara -   - 8/11-17 16:33 -


bengt

och människor har skapat mormonismen

för ditt eget bästa

lämna denna villolära

Svara -   - 8/11-17 18:19 -


Din kommentar

NYTT! Ditt namn och mejladress måste godkännas innan kommentaren publiceras. Efter godkännande måste du alltid ha samma namn och mejl nästa gång du postar en kommentar, annars godkänns inte kommentaren.


Kom ihåg mig?



Dödshotad man fann livet i Jesus

Stefan Hallmans starka vittnesbörd om sin omvändelse och livet i Herrens tjänst. 

1

Läs allt!


Lindbergarnas jul i Ljungby pingstkyrka

Nenne Lindberg, Ted sandstedt, Sivert Lindberg, Stefan Lindberg, Martin Lindberg, Toye Josefson, Christer Åberg spelar och sjunger julmusik i Ljungby pingstkyrka 2017.

1

Läs allt!


Finns Donald Trump i Bibeln?

Dr Michael Brown intervjuar Jonathan Cahn på Sid Roth’s TV program "It’s Supernatural”. 

22

Läs allt!


Israel – det största tidstecknet

Av Mikael Walfridsson 

Israel - Jerusalem - Det största tidstecknet

Om jag skulle markera och framhäva ett enda tidstecken, som utan tvivel pekar på den tid vi lever i och Jesu dyrbara återkomst, så har det med Israel, Jerusalem och det judiska folket att göra. 

3

Läs allt!


Nu uppfylls profetian om Jerusalem

Av Lars Enarson 

Donald Trump erkännande av Jerusalem

Donald Trumps undertecknade dokument av erkännande av Jerusalem som Israels huvudstad

President Trump har uppfyllt sitt löfte i valkampanjen att verkställa den amerikanska kongressens beslut sedan 1995 att erkänna det uppenbara faktum att Jerusalem är Israels huvudstad. 

17

Läs allt!


Intervju med Christer Åberg

Christer Åberg intervjuas av Kjell Gustavsson i Cymbal-TV och sjunger och spelar ukulele sången Imse Vimse Spindel.

5

Läs allt!


#Metoo-konspirationen


Annons


Holger Nilsson om det ryska hotet

Kjell Gustavsson intervjuar Holger Nilsson om hans syn på det ryska hotet mot Sverige.

28

Läs allt!


Dagens ord

Vecka 50, söndag 17 december 2017 kl. 22:42

Jesus söker: Stig!

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? - Be den här bönen:

Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Jag ber om förlåtelse för alla mina synder. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!

Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv. - Joh 3:16


Om judafolket del 2 - Sigvard Svärd

Läsarmejl av Sigvard Svärd 

Om judafolket

Han sade: ´Du ska inte längre heta Jakob utan Israel, för du har kämpat med Gud och med människor och segrat” (kan översättas: ”kämpar med Gud” eller ”regerar med Gud”).

3

Läs allt!


Senaste kommentarer


Hallmansgården Live

Maria & Stefan Hallman sänder live från Hallmansården.

1

Läs allt!


När villoläror byggs på grundtexten

Bibelns hebreiska grundtext. jpg

Jag har märkt att de som förkunnar villoläror ofta försöker bevisa sina teser vad en del ord betyder i grundtexten. 

47

Läs allt!


Aktuellt



Apg29 har tusentals bloggartiklar! Gå vidare till fler artiklar:

NÄSTA


Artiklar Kommentarer Bönesidan Fråga Christer Kontakt | Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 53 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 33 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 16 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 11 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 9 år om han hade levt idag. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

735 online! | Sidvisningar idag: 292 240 | Igår: 280 299 |

MediaCreeper

Besök också Apg29 på:

Facebook | Twitter | Youtube | Vimeo | Instagram | Gab

TA EMOT JESUS!

↑ Upp