787 online! | Sidvisningar idag: 64 633 | Igår: 236 231 |

www.apg29.nu


Jönköping Korskyrkan med Peter Ljunggren


Jönköping Korskyrkan med Peter Ljunggren! Lörd 17 Mars 19.00.

LIndbergarna spelar! Nenne L * Emilia L * Siwert L * Lars-Uno "Bolmsö" Å * Martin L på trummor * Stefan L m.fl.


Skriv ut


Publicerat av Christer Åberg fredag 16 mars 2018 14:08 | Direktlänk | Nyhetsbrev | RSS


STÖD APG29.NU


68 kommentarer

OBS: Läsarmejl, artiklar, kommentarer och video som är skrivna och gjorda av andra än mig, (Christer Åberg, grundaren till Apg29), kan ha åsikter som jag inte delar.

Bengt

Han är en trosförkunnare tyvärr

Svara -   - 17/3-18 09:29 -


AnnMarie

Bengt

Ja och trosförkunnare bör vi ta avstånd från och varna för precis som vi gör med katolikerna.Lika vilse i pannkakan eller ?

Svara -   - 17/3-18 09:56 -


Leif Boman

Svar till AnnMarie.

Peter Ljunggren är en fantastisk broder i mina ögon. Pga att han vågar vara lite härligt osvenskt rakt på sak emellanåt så finns det tyvärr en benägenhet hos en del kristna att tala illa om honom, men jag älskar denne broder...Ännu mer sedan jag lyssnade till intervjun Aletheias Andreas Glandberger gjorde 2015....

https://www.apg29.nu/a/7hw

Svara -   - 17/3-18 11:08 -


Bengt

Han kanske inte är helt osund ändå

Svara -   - 17/3-18 11:53 -


Tomas N

Svar till Bengt.

Vad jag kan bedöma så är det inte så farligt med det. Titta gärna på hans predikan från mirakkelkonferensen 2017 där han kritiserar det mycket av karismatiken som kommit med Toronto ,och senare Bethel. Det blev ganska tyst där och då och även församlingsledningen var tagna av allvaret i budskapet.

Min övertygelse och tro är att de som älskar Jesus högst håller på och kommer att omvända sig från allehanda diken och konstigheter under den tiden som är. Samtidigt som falsk andlighet ökar sitt tryck också tyvärr.

Men jag vet att en del menar att alla som varit delaktiga i diverse tvivelaktiga sammanhang är "orena " och bortom räddning. Det tror inte jag och det finns ingen av oss som är"ren" och utan skuld i det sammanhanget heller.

Men det är riktigt att peka ut falk lära och karismatik när man ser den "live"

Peter sa på den predikan också något väldigt träffsäkert som man ser i bloggvärlden och även i kyrkorna. Han kallade Sverige för åsiktslandet och menade att han inte vet någont annat land som är så fullt av åsikter(utom Israel) . Alla vet minsann allt,men få säger sin mening rakt ut. Något att tänka på tycker jag.

Deras yotubekanal heter TV arken

Be för omvändelse från felaktigheter i församlingar och välsignelse för det goda arbete som görs på olika håll tror jag är något som vi alla kan göra

Svara -   - 17/3-18 12:05 -


Leif Boman

Svar till Bengt.

Vi kan hitta fel på alla om vi bara vill, så är det, och givetvis har Peter också så som alla andra sina brister, men, han har en mycket sund inställning till det mesta har jag märkt genom åren, speciellt det att svensk kristenhet borde satsa mer på att gemensamt gå in för att nå ut till folket istället för att ägna tiden åt att gnälla på varandra..Det är religiositeten som ofta själv vill glänsa och är det stora problemet, det är oftast religiösa som ägnar all sin kraft till att peka ut andra kristna som om de vore farliga vargar och ulvar, men som själva är dem som istället står i vägen och skymmer andra människors blickar från Jesus och Gud....Förtal inom kristenheten är bland det värsta som förstör...Jesus sa, älska varandra.....Det betyder givetvis inte att köpa allt, men lägg bort larvet!

Jesu frid...

Svara -   - 17/3-18 12:14 -


AnnMarie

Det var tanken med mitt inlägg.

Det är uppenbarligen ok att smutskasta alla katoliker men tydligen inte de från trosförkunnelsen.Så långt jag känner till så erkänner både katoliker och de från trosförkunnelsenJesus så frågan är varför??

Svara -   - 17/3-18 12:45 -


Leif Boman

Svar till AnnMarie.

Man skall inte smutskasta någon, och dessutom är det inte smutskastning om man inte accepterar en villolära. Vi bör älska katoliker såsom muslimer, men inte deras tydligt felaktiga teologi!

Svara -   - 17/3-18 13:16 -


Bengt

Det är bra att han varnar för Toronto och bethel

Svara -   - 17/3-18 13:16 -


Leif Boman

Svar till Bengt.

Ja, speciellt med tanke på att han håller till i Toronto!

Men, ärligt talat så vet jag inte så mycket om varken de ena eller de andra där borta på Amerikanska kontinenten, och bryr mig faktiskt inte heller så mycket...Det viktigaste måste vara att själv söka Guds ansikte och sträva efter att vara en kanal för Herren Jesus Kristus där jag befinner mig så gott det går....Min uppgift är att försöka älska alla Jesu barn i Sverige och vara en som står upp för sina syskon även om andra hugger och sliter i Jesu kropp....Jag kommer att stå för mitt och alla andra får själva stå för sitt...

Det finns katolska syskon, det finns syskon bland Mormoner, JV, ja, det finns syskon inom Svenska kyrkan och de allra flesta olika slags samfund, vi skall älska varandra allihopa, det är ett av Jesu viktigaste bud.....

Däremot skall vi givetvis stå emot falskhet och osanningar, lögn skall förskjutas, men oförstånd skall bemötas med mildhet...

Jesu frid...

Svara -   - 17/3-18 14:04 -


Johan

Så här är det! Megapredikanter är mycket farliga, om de lär fel, eftersom de påverkar så många människor.

Svara -   - 17/3-18 14:17 -


Leif Boman

Svar till Johan.

Megapredikanter är mycket farliga, om de lär fel, eftersom de påverkar så många människor.

Javisst Johan, men, då skall vi också veta att de som felaktigt varnar för egna syskon som har gett sina liv för Jesus, de som gör det över youtube och nätet, ja, på så sätt över hela världen, de gör också illa och mycket stor skada.....

Svara -   - 17/3-18 14:35 -


Johan

Svar till Leif Boman.

Javisst Johan, men, då skall vi också veta att de som felaktigt varnar för egna syskon som har gett sina liv för Jesus, de som gör det över youtube och nätet, ja, på så sätt över hela världen, de gör också illa och mycket stor skada.....

Så är det, vi ska inte felaktigt varna! Samtidigt behöver villolärare och lurendrejare avslöjas! Därför är det viktigt att vad predikanterna lär, gör och hur de lever, prövas emot Skriften!

Svara -   - 17/3-18 14:45 -


Jessica

Svar till Leif Boman.

Jag tycker också väldigt mycket om Peter Ljunggren. Han har kritiserats mycket för sin nådesförkunnelse. Många menar att han genom den ger licens åt den kristne att synda på bekostnad av nåden. Det är inte alls vad hans undervisning går ut på. Peter Ljunggren vet själv vad det vill säga att bli förlåten. Han vet att ingen av oss är perfekt. Många kristna ville inte förlåta honom efter hans sk otrohetsaffär, trots att Jesus gjort det! Han har varit till mycket välsignelse i världen. Många, många är de som blivit frälsta och helade i hans kampanjer.

Svara -   - 17/3-18 14:46 -


Jessica

Svar till Bengt.

Bengt, du verkar vara väldigt fokuserad på om en predikant är trosförkunnare. Att bara lyssna på vad andra säger om en predikant är ingen bra ide’.Jämför själv om det som förkunnas stämmer med Bibeln. Att såga någon jäms med fotknölarna innan man har lyssnat på vederbörande är inte så bra.

Svara -   - 17/3-18 14:54 -


Leif Boman

Svar till Johan.

Det är en oerhörd skillnad på villolärare och en som predikar något fel pga okunskap!

Svara -   - 17/3-18 15:17 -


Jeanette Aldén Wijk

Svar till AnnMarie.

Vet ej om Peter Ljunggren tillhör Trosförkunnelsen el. Toronto, men dessa två olika läroinriktningar, är klart osunda. Trosinriktningen är en blandning av Pingstkyrkoinriktning (skriver så, eftersom det finns många olika Pingstinriktningar i USA) och Christian Science. Det verkar tyvärr som detta med "att någon erkänner Jesus", inte verkar vara något att lita på. Det är däremot "om någon erkänner Jesus som sin Herre", som gäller. Det är många som talar om Jesus. Jesus själv sa, att vi skall se på deras frukt, då vet vi att vi inte ska lyssna på någon som kommer med ett budskap, som liknar det rätta Evangeliet, men inte är det.

Frid

Svara -   - 17/3-18 15:39 -


Leif Boman

Svar till Jeanette Aldén Wijk.

Vet ej om Peter Ljunggren tillhör Trosförkunnelsen el. Toronto,

Peter tillhör varken det ena eller det andra även om han en gång för kanske ca 35-40 år sen hade lite anknytning till Livets Ord, men nu sedan mycket lång tid tillbaka bor i Toronto. Han tillhör Jesus Kristus och är en mycket starkt använd evangelist över hela världen. Han driver en egen församling i Toronto, Kanada, samt "Etal", som står för "Evangelium till alla länder.
Härlig broder.
Jesu frid...

Svara -   - 17/3-18 16:11 -


Jeanette Aldén Wijk

Svar till Leif Boman.

Tack för infot. Broder!

Svara -   - 17/3-18 16:28 -


AnnMarie

Jeanette Aldén Wijk

Ja så är det ju ty erkänna Jesus som sin Herre och det är det jag menar.Det gör väl både katoliker och folk från trosförkunnelsen men det verkar som det är mer legitimt att spy galla över katoliker av någon anledning.

Svara -   - 17/3-18 20:35 -


Jeanette Aldén Wijk

Svar till AnnMarie.

Enskilda katoliker kan absolut ha en personlig relation med Jesus. Herren ser till hjärtat. Det är Katolicismen och Påvedömet som är en villolära.

Frid

Svara -   - 17/3-18 20:52 -


Katrina

Är det inte han som skilt sig två gånger och gift nu den tredje gången?

men men man kan ju alltid ångra sig.

Svara -   - 17/3-18 20:52 -


Johan

Svar till Leif Boman.

Det är en oerhörd skillnad på villolärare och en som predikar något fel pga okunskap!

Om någon predikar en villolära och inte omvänder sig vid tillrättavisning, utan evist fortsätter, så är det en villolärare.

Svara -   - 17/3-18 21:18 -


Bengt

Jo du kan ha rätt till stor del jessica

Svara -   - 17/3-18 22:00 -


Lasse

Svar till Jessica.

Så rätt du har Jessica 😊 Jesus sa vad kommer det dig vid följ mig ☝🙏 vår Gud är så stor så min hjärna räcker långtifrån till att förstå Honom som ÄR. Jesus låt mig aldrig bli så stor att jag inte får plats i din hand👌allt gott till dig Jessica o en önskan om en Välsignad kväll till dig 💟https://youtu.be/sMgSDwMJw-w

Svara -   - 17/3-18 22:02 -


Lasse

https://youtu.be/s7jXASBWwwI

Svara -   - 17/3-18 22:11 -


Lasse

Svar till Leif Boman.

Denna texten säger allt om vår älskade Jesus 💟 önskar dig en Välsignad kväll käre broder//Lasse. https://youtu.be/Plpnv-c2Zhk

Svara -   - 17/3-18 22:35 -


Jessica

Svar till Lasse.

Detsamma till dig Lasse!🌺

Svara -   - 17/3-18 22:38 -


J.J.

This summer the Christian Channel will be rebranded “Grace TV”. I commit to make Grace TV into a Gospel Channel you will be proud to tell your friends about. A host of wonderful producers are already involved on a weekly or daily basis; Billy Graham, Charles Stanley, Willard & Betty Thiessen, Benny Hinn, Bill Gaither, Kenneth Copeland, James Robison, Andrew Womack, Joseph Prince and Anthony Greco just to mention a few.

https://peteryoungren.org/wow-gods-astonishing-grace/

Här kan var och en se vad för sorts "kristendom" som Peter Ljunggren företräder. Han har ett klart samröre med andra villolärare (trosrörelsen och new age kristendom +RKK) som öppet predikar att Jesus tog satans natur m.m.

Det är djupt beklagligt att folk inte ser igenom hans förkunnelse och att det görs reklam här för att Ljunggren ska predika.

Svara -   - 18/3-18 04:23 -


Jeanette Aldén Wijk

Svar till J.J..

??? Då stämmer ju inte det att Peter Ljunggren skall ha lämnat sitt samröre med dessa inriktningar :-/

Svara -   - 18/3-18 04:47 -


J.J.

Svar till Jeanette Aldén Wijk.

Nej det gör ju inte det.

Svara -   - 18/3-18 04:53 -


Andy

Svar till J.J..

Skönt att du lever J.J det behövs andlig urskiljning bland Guds folk idag. Kompassen är Guds ord och genom ordet prövar vi om trädet bär god frukt. Känner att man inte orkar skriva och debattera mot alla dessa villolärare, villorläror det råder total kaos i Kristenheten i Sverige, det är med sorg man skriver det här. Talet om Korset är inte intressant för församlingarna att höra. Bra att du står upp mot dessa falska lärare J.J även Paulus gjorde det, tyvärr så skulle han inte bli uppskattad talare i dagens församlingar 😃

Svara -   - 18/3-18 06:44 -


Leif Boman

Svar till Johan.

Om någon predikar en villolära och inte omvänder sig vid tillrättavisning, utan evist fortsätter, så är det en villolärare.

Så enkelt kan det sägas, ja, men så enkelt är det inte i verkligheten Johan...Man har också kallat mig för villolärare fast jag vet att jag inte är någon sådan....Man kan tolka Guds Ord på en del olika sätt, det är väl ganska tydligt i alla diskussioner...

En villolära kan man kalla det för när Jesus inte sägs vara Gud, då kan man "enkelt" förstå att läraren är ute och cyklar utan ljus!

Jesu frid....

Svara -   - 18/3-18 06:48 -


AnnMarie

Leif Boman

Man ska ju inte tolka ordet bara läsa innantill enligt Johan (om jag inte minns fel)

Vad jag tror om den saken gör jag nog bäst i att hålla för mig själv.

Det jag däremot gör ofta är är att lyssna på och läsa Sven Reichmann .Utan hans undervisning vet jag inte hur det blivit med tanke på alla galenskaper jag erfarit under de år jag var engagerad i församlingsverkssmheten.

Svara -   - 18/3-18 07:25 -


SAS

En villolära är således ett budskap som kan leda mottagaren vilse, bort från frälsningen hos Jesus. En villolärare är då en förkunnare som förmedlar något sådant budskap, något som pekar åt fel håll, något som för med sig risken att mottagare riskerar att hamna på villovägar, bort från möjligheten att komma till evigheten hos Gud. En villolärare är alltså en förkunnare som förvränger sanningen och därmed förleder/vilseleder redan kristna eller presumtiva kristna. Detta är inget som Gud tar med en klackspark. Jesus har själv sagt bl.a. detta om villolärarna:

Matt 18:6: ”Men den som förleder en av dessa små som tror på mig, för honom vore det bättre att en kvarnsten hängdes om hans hals och han sänktes i havets djup.”

På andra ställen i Bibeln kallar Jesus villolärarna för hungriga ”vargar” som rör sig bland fåren, där fåren är en bild för Guds barn (Matt 7:15). Också Paulus varnade för vargarna:

Apg: 20:29-31: ”Jag vet att när jag har lämnat er, skall rovlystna vargar komma in bland er, och de skall inte skona hjorden. Ja, ur er egen krets skall män träda fram och förvränga sanningen för att dra lärjungarna över på sin sida. Håll er därför vakna och kom ihåg att jag ständigt i tre års tid natt och dag har varnat var och en av er under tårar.”

Så gränsdragningen för när en förkunnare är en villolärare är egentligen ganska tydlig: förmedlar en förkunnare ett budskap i någon form som leder vilse, bort från frälsningens väg, då är denne en villolärare.

Ytterligare ett bibelord från Jesus säger något om detta:

Luk 11:23: ”Den som inte är med mig är emot mig, och den som inte samlar med mig, han skingrar.”

Se på frukten

Jesus har också gett oss ytterligare en möjlighet att avgöra vem som är en falsk förkunnare och vem som är sann. Han sa att vi skall se på frukten (Matt 7:15-20). Här gäller då att förstå att frukt inte blir synlig genast, eftersom frukt inte mognar på våren. Man måste vänta till sensommaren/hösten för att plocka frukt. På samma sätt är det när man skall bedöma förkunnare efter frukten, man måste då ge deras verksamhet en längre tid för att frukten skall få utveckla sig och visa om det handlar om dålig eller god frukt. På våren kan både dåliga och goda träd ha vackra blommor.

Frukt av förkunnare handlar alltså då inte om hur många som kommer på möten, hur många som räckte upp handen, hur mycket pengar som togs in i kollekten, hur många böcker som såldes, hur många efterföljare någon har, etc. Frukt är mer vad som utvecklas hos de människor som tar till sig förkunnarens budskap. Här kan ”Andens frukt” ge en fingervisning. Lever man i enlighet med Guds evangelium och ”vandrar i Anden” (ett liv efter Guds Andes ledning) skall sådan frukt bli synlig med tiden:

Gal 5:22-23: ”Andens frukt däremot är kärlek, glädje, frid, tålamod, vänlighet, godhet, trohet, mildhet och självbehärskning.”

Villolärare genererar allt annat än Andens frukt i sin verksamhet. Därför är det väldigt lite av just sann kärlek och glädje, äkta frid och vänlighet, självbehärskning, osv, bland deras efterföljare. Vanligen ser man istället prestationsångest, tävlan, hårdhet, kyla, personangrepp, otrohet, depressioner, fokus på pengar och det materiella, osv där villolärorna härskar. Dålig frukt kan vi också kalla för ”köttets gärningar”. Där man vandrar efter ”Kunskapens träd” i en förtjusning över läror och falsk andlighet blir förr eller senare denna frukt uppenbar:

Gal 5:19-21: ”Köttets gärningar är uppenbara: de är otukt, orenhet, lösaktighet, avgudadyrkan, svartkonst, fiendskap, kiv, avund, vredesutbrott, gräl, splittringar, villoläror, illvilja, fylleri, utsvävningar och annat sådant.”

Vad är då en ”falsk profet”?

Det finns en vanlig missuppfattning om vad en profet är för något. Många tror att dessa uteslutande sysselsätter sig med att förmedla budskap om framtiden. Läser man om Bibelns profeter, så var ”siandet” så klart en av deras uppgifter, men det handlar också om att ge varningar, förmaningar, vägledning, undervisning, uppmuntran och ”profetisk insikt” i Guds ord. Och allt det profeterna förmedlade kom då så klart från Gud.

En falsk profet är därför ungefär det samma som en villolärare. Det de förmedlar stämmer inte med Bibeln, och därför leder deras verksamhet de troende ut på villovägar. Enligt Bibeln är en falsk profet också den som förutsäger något om framtiden, men att detta inte inträffar. Någon som menar sig kunna profetera om framtiden får alltså inte chansa och sedan är allt frid och fröjd, även om det som denne profeterade om inte inträffade. Det finns så klart förlåtelse för sådana klavertramp, men är det satt i system, så är personen ifråga en falsk profet och en villolärare.

Skenet bedrar

Jesus sa en sak om villolärare/falska profeter som handlar om just detta att skenet bedrar:

Matt 7:15: ”Akta er för de falska profeterna, som kommer till er klädda som får men i sitt inre är rovlystna vargar.”

Svara -   - 18/3-18 07:26 -


Leif Boman

Svar till J.J..

Jag har själv svårt för tiggeri inom kristenheten, så därför håller jag med dig här JJ, men! Charles Stanley t.ex, har jag aldrig sett som någon villolärare utan tvärtom, en bra lärare, jag måste tydligen ha missat något, vad predikar han för villor? Och vad har Bill Gaither för fel?

Billy Graham har jag aldrig lyssnat till..Benny Hinn skulle jag däremot inte bjuda in till vår kyrka, de övriga vet jag inte vilka de är...

Jesu frid...

Svara -   - 18/3-18 07:27 -


Leif Boman

Svar till AnnMarie.

Reichmann är bra, även om inte han heller är Gud....Dvs, han har också brister...Givetvis måste man läsa Bibeln med Andens hjälp annars hamnar man fel..Läser man allt bokstavligt så kom exempelvis inte Jesus med frid utan med svärd!

Jag tror att jag också delvis vet vad du tänker på angående det som du vill behålla för dig själv... Ja, här kanske man inte skall ta upp allt...

Jesu frid...

Svara -   - 18/3-18 07:44 -


Leif Boman

Svar till Jeanette Aldén Wijk.

Då stämmer ju inte det att Peter Ljunggren skall ha lämnat sitt samröre med dessa inriktningar?

Jag personligen har inte ens sett att han har samröre med felaktiga inriktningar, men nu ser jag att det kanske kan vara så, och då måste man som JJ säger dra åt sig öronen eller hur man nu brukar uttrycka det?
Jag har endast lyssnat till Peter, både live och på något band någongång, och då har jag aldrig fått någon uppfattning om att han skulle vara falsk, utan alldeles tvärtemot en mycket rak och korrekt kristen.. Frågan är väl om man skall bygga sin tro på vad andra tycker eller på vad man själv har mött?
Jesu frid...

Svara -   - 18/3-18 07:51 -


Tomas N

Svar till J.J..

Guilt by association kan vara en fingervisning,men det behöver inte vara så enkelt. Det kan vara så att någon själv inte förkunnar en konstig lära ,men associerar med andra som gör det.

Därför skall man döma av frukten på var och en även om Bibeln varnar för att vara passiv och samtycka till andras felaktiga läror.

Om man lever under det nya förbundet då kan man verka för omvändelse från falska läror baserat på att kärleken och överlåtelsen till Gud är störst.

Annars är det bättre att den generationen får dö först för att behålla renheten.

Den som är fri från synd kastar första stenen

Svara -   - 18/3-18 08:11 -


AnnMarie

Leif Boman

Ja det är väl alltid frågan Om msn ska bygga sin tro på bad andra tycker eller bad msn själv har mött.

Det sistnämnda är nog bäst och att be Gud korrigera men det bästa vore ju om Gud kunde klistra fast en innehållsförteckning på förkunnaren så man vet vad man har att vänta sig 😀😁

Svara -   - 18/3-18 08:14 -


Johan

Svar till Leif Boman.

Så enkelt kan det sägas, ja, men så enkelt är det inte i verkligheten Johan...

Jo, så enkelt är det! Den som för fram en (eller flera) villoläror, vilken för människor vilse från Vägen så att de går förlorade, är en villolärare! (Förutom om det är någon som råkar göra det av misstag nå'n gång och, som sagt, tar emot tillrättavisning och ställer sitt misstag tillrätta)

Jag håller med SAS:

Detta är inget som Gud tar med en klackspark.

Frid på dig med! :)

Svara -   - 18/3-18 08:17 -


J.J.

Svar till Leif Boman.

Nedan är några totalt depraverade, falska och obibliska citat från Charles Stanley. Citaten nedan är från "Handbook for Christian Living":

You and I are not saved because we have enduring faith. We are saved because at a moment in time we expressed faith in our Lord (s. 190).

Discipleship has nothing to do with whether you will go to heaven or not (s. 505).

It is possible to be a child of God and never a disciple of Christ. We can live the Christian life with the assurance of heaven as our ultimate destiny but miss the process of maturing as a disciple (s. 505).

Helt obibliska påståenden! Jämför vad Bibeln säger i dessa frågor!!!

Mer lögn från Stanley i hans bok "Eternal security": Du ser själv att det är en ulv i fårakläder!

"Even if a believer for all practical purposes becomes an unbeliever, his salvation is not in jeopardy. Believers who lose or abandon their faith will retain their salvation. A Christian who at no point in his entire life bore any eternal fruit would remain secure in Christ!" (Kapitel 10, s. 93).

"Christ will not deny an unbelieving Christian his or her salvation because to do so would be to deny Himself” (s. 94).

And last, believers who lose or abandon their faith will retain their salvation, for God remains faithful” (s. 94)

Några bibelverser som säger tvärtemot vad C.S lär ut:

"De försäkrar att de känner Gud, men med sina gärningar förnekar de honom. De är avskyvärda och olydiga, odugliga till varje god gärning." Tit. 1:16

"Nu är ni slavar under rättfärdigheten, sedan ni har befriats från synden." Rom. 6:18

"Vi vet att vi har lärt känna honom, när vi håller fast vid hans bud. Den som säger: "Jag känner honom" och inte håller fast vid hans bud, han är en lögnare och sanningen finns inte i honom." 1 Joh. 2:3-4

"Mina bröder, vad hjälper det om någon påstår sig ha tro men saknar gärningar? Kan väl en sådan tro frälsa någon?" Jak. 2:14

"Kära barn, låt ingen föra er vilse. Den som gör det rätta är rättfärdig liksom han är rättfärdig. Den som gör synd är av djävulen, ty djävulen har syndat ända från begynnelsen. Och Guds Son uppenbarades för att han skulle göra slut på djävulens gärningar." 1 Joh. 3:7-8

"På samma sätt är det uppenbart vilka som är Guds barn och vilka som är djävulens barn: den som inte gör det rätta, är inte av Gud, ej heller den som inte älskar sin broder." 1 Joh. 3:10

"Om ni älskar mig, håller ni fast vid mina bud." Joh. 14:15

"Och ni skall bli hatade av alla för mitt namns skull. Men den som håller ut intill slutet skall bli frälst." Matt. 10:22

Svara -   - 18/3-18 08:18 -


J.J.

Svar till Tomas N.

Frid!

Sök på yoga och Peter Ljunggren (youngren) och du får se hur rävig den mannen är. Kolla vad han säger om islam också...

Sen när blev det okej att inför Gud halta på båda sidor och dyrka avgudar?

Lägg märke till pandeismen i hans uttalanden!

Svara -   - 18/3-18 08:26 -


Johan

Svar till AnnMarie.

Man ska ju inte tolka ordet bara läsa innantill enligt Johan (om jag inte minns fel)

Det är riktigt att man ska läsa och tro såsom "det står skrivet" (Mt 4:4) i ljuset av att "det står också skrivet" (Mt 4:7). För att kunna göra det, behöver man ha tagit emot och vara ledd av den Helige Ande.

Detta är hur Jesus och Paulus lär oss att vi ska läsa och förstå Guds Ord! Ingenstans i Skriften står det att vi ska tolka!

Så tack för hjälpen i samtalet 😊 och låt oss samtidigt inte dra in det här, visserligen mycket viktiga ämnet, i den här tråden också. Vi har nämligen just haft en lång tråd som bl a handlat mycket om just det. Är någon intresserad, så gå in och läs på "Islam tar över Sverige" på apg29.

Fridens!

Svara -   - 18/3-18 08:36 -


Leif Boman

Svar till Johan.

Jag håller också med SAS:

Jag har väl aldrig heller sagt något annat än att en villolärare är någon som för människor vilse från Vägen, och att man verkligen skall varna för sådana och akta sig för dem?

Problemet är din och min tolkning av vem som är villolärare eller ej...Många av dem som är Jesu sanna lärjungar idag blir anklagade av sina egna syskon för att vara falska, ich detta leder till väldigt mycket förvirring och splittring medans det riktigt falska ofta får arbeta helt i lugn och ro och fortsätta med sitt spridande av lögner vid sidan av! Detta ser jag som ett mer stort problem!

Svara -   - 18/3-18 08:38 -


J.J.

Så här undervisar INTE en man som fruktar HERREN vår Gud.

Peter Ljunggren om yoga (avgudadyrkan):

https://youtu.be/Hojb5-zLmgc

"Elia trädde fram för allt folket och sade: "Hur länge skall ni halta på båda sidor? Om det är Herren som är Gud, så följ honom. Men om det är Baal, så följ honom." Men folket svarade honom inte med ett ord. 1 Kung. 18:21

Svara -   - 18/3-18 08:39 -


Leif Boman

Svar till J.J..

Tyvärr JJ, jag får inte ut vad du menar vara falskt budskap ur de engelska citaten eftersom min engelska är så svag? Däremot fick jag en känsla som säger något!

Svara -   - 18/3-18 08:40 -


J.J.

Svar till Leif Boman.

C.S säger att även om du avfäller eller inte ens tror, så kommer du ändå till himlen. Han påstår att även om du inte försöker leva efter Guds Ord så ordnar det sig, du blir frälst ändå. Även om du aldrig bär god frukt , avfaller eller aldrig ens har trott på Gud så kommer Jesus att rädda dig. Allt är villolära.

Svara -   - 18/3-18 08:53 -


JL

Han har bytt fruar oftare än jag bytt bil. Han har inga problem med yoga och närmar sig islam. Vidare så verkar han vara helt likgiltig till det första budet, när människor inte vill ha andra gudar jämte sig.

Är det verkligen det bästa vi kan plocka fram ur Herrens skara? Ingen aning. Men skicka han till Afganistan eller Somalien, så får vi se om han endera är en av Herrens elitrupper eller bara en lurendrejare.

Svara -   - 18/3-18 09:35 -


Leif Boman

Svar till J.J..

Säger verkligen CS att ingen behöver tro?

Det har jag aldrig hört och har väldigt svårt för att tro på...Jag har trots allt lyssnat på säkert 20-30 predikningar av den mannen...

Svara -   - 18/3-18 09:37 -


Leif Boman

Svar till JL.

Ett Bibelord som tyvärr exakt beskriver det många kristna håller på med idag, inte endast till dig JL!

(Rom 2:19‭-‬24)

Du ser dig som en vägledare för blinda, ett ljus för dem som vandrar i mörker, en uppfostrare för oförnuftiga och en lärare för omogna, eftersom du har kunskapen och sanningen formulerad i lagen. Du som undervisar andra, du lär inte dig själv. Du som predikar att man inte ska stjäla, du stjäl. Du som säger att man inte ska begå äktenskapsbrott, du begår äktenskapsbrott. Du som avskyr avgudarna, du plundrar templen. Du som berömmer dig av lagen, du vanärar Gud genom att bryta mot lagen. Det står ju skrivet: För er skull hånas Guds namn bland hedningarna.

Svara -   - 18/3-18 09:59 -


J.J.

Svar till Leif Boman.

Ja det är Stanleys ord som han själv nedtecknad i böcker. Kanske du kan få något sammanhang av de texter jag citerat om du använder google translate?

Charles Stanley:

Even if a believer for all practical purposes becomes an unbeliever, his salvation is not in jeopardy. Believers who lose or abandon theer faith will retain their salvation. A Christian who at no point in his entire life bore any eternal fruit would remain secure in Christ!" (Kapitel 10, s. 93).

"Christ will not deny an unbelieving Christian his or her salvation because to do so would be to deny Himself” (s. 94).

And last, believers who lose or abandon their faith will retain their salvation, for God remains faithful” (s. 94)

Svara -   - 18/3-18 10:21 -


JL

Svar till Leif Boman.

Vad är det du säger Leif? Skall alla som är ledare få byta fru lite hur som helst. Det räcker att man kan predika bra, så kan man köra sitt egna race?

Jag håller Peter för en broder i Jesus, men någon bra ledare verkar han inte vara vid första anblicken. Jag är ingen bra människa, men åtminstone vet jag att jag inte är något ledarämne.

Svara -   - 18/3-18 10:39 -


Jeanette Aldén Wijk

Svar till Leif Boman.

Jo. Men dock är det ju så, att dessa resande förkunnare har ett stort ansvar, för vad de förmedlar, eftersom de drar mycket folk till sina möten. Men förförelse skall ju vara vanlig i dessa tider, just innan Herren kommer tillbaka. Så vi får hålla fast det som vi var och en har fått av Herren <3

Frid Broder.

Svara -   - 18/3-18 10:46 -


J.J.

Tycker det är anmärkningsvärt att det nu läggs upp en video här på startsidan (på apg29) och således fortsätter propagerandet för Peter Ljunggren. Ser i o f sig att det finns flera länkar till farliga förkunnare som t.ex. Todd White på bloggen. Var och en får stå inför Herren Jesus och ansvara för sina val. Blodet kan ej utkrävas från mina händer i denna fråga.

Svara -   - 18/3-18 11:09 -


Leif Boman

Svar till J.J..

Jag håller med dig JJ, visst kan det se märkligt ut så här, men utan CS;s egen förklaring till dessa ord kan jag tyvärr ändå inte göra någon bedömning.. Det är samma som med Peter Ljunggren..När man läser vad kritiker säger så kan man givetvis få en negativ uppfattning, men, när man hör Peter själv så blir verkligheten en helt annan. Så är det väldigt ofta har jag märkt.. Jag vet personligen kristna som skulle varit utdömda och åtsidosatta för längesen om man bara lyssnat till och gjort efter vad kritikerna sagt, men eftersom man känner personer ifråga så har man lärt sig att kritiken ofta fullkomligt saknar barmhärtighet och nåd, och ofta dessutom både förvränger och förstorar sanningar..

Skulle den kritik som skrivits om mig, "obs, jag menar inte alls att jämföras med någon välkänd predikant eller evangelist av något slag, för så är det absolut ej", men, som ett exempel så är också jag enligt flertalet kritiserande syskon bara här igenom Apg en avgudadyrkande farlig villolärare som man absolut skall ta avstånd ifrån.

Själv vet jag vad som bor inom mig, Jesus bor där och min önskan har hela tiden varit att tjäna Honom och att ge mitt liv för Honom och ingen annan. Så, kritiken stämmer alltså inte det allra minsta, utan det är helt felaktiga ord, som dock många av skrivande ändå håller stenhårt fast vid... Så är det bara och just därför så har jag insett att väldigt mycket av kritik är blaha, blaha och skall tas med en väldigt stor nypa salt ända tills man möter eller får lyssna till de kritiserade personligen..

Inget ont över dig JJ, jag är övertygad om att du menar väl, men jag har hört falska anklagelser från både det ena och andra hållet igenom åren som bara förstör och förstör inom Kristi kropp och är lite less på det.

Jag känner mycket väl till att en falsk världskyrka håller på att etablera sig, falska profeter finns i massor idag, och att många kristna dessutom är helt ovetandes och förblindade inför allt detta, men, att skälla på varandra inför otroende och oförstående ögon gör absolut inte saken bättre...

Jesu frid...

Svara -   - 18/3-18 17:17 -


Leif Boman

Svar till JL.

Vad är det du säger Leif? Skall alla som är ledare få byta fru lite hur som helst.

Givetvis inte, men så har han heller inte gjort! Vet du själv förresten vad som var den verkligt sanna bakomliggande orsaken eftersom din dom låter så säker? Kände du hans fru? Vet du ens vem av dem som tog initiativet till skilsmässa o.s.v?

Svara -   - 18/3-18 17:23 -


Johan

Svar till Leif Boman.

Fast det är inte det du skriver som Peter Ljunggren själv åberopar, efter vad jag har hört från honom själv.

Han hävdar att han precis som kung David, som enligt Moselagen skulle ha dödats efter affären med Batseba och Uria och istället fick nåd, så har han fått nåd för sin situation.

Men har han det? Har han ångrat sig och omvänt sig till Gud och gjort sådana gärningar som hör till omvändelsen, i enlighet med Apg 26:20?

Kung David kunde ju inte ställa till rätta sin synd, men han omvände sig och grät, bad och fastade inför Gud i säck och aska.

Peter är enligt uppgift inne på sin 3:e fru. När jag samtidigt hör honom själv svara följande, på frågan om han har gjort upp med sin synd: "Absolut inte! Aldrig kommer jag att göra upp med min synd heller!" (Se video-klippet nedan efter 7:35) Då blir jag ytterst tveksam!

I samma intervju säger han att "Lagen är vår fiende!" m h t Ef 2:15. Det här är en felaktig "tolkning" eller förståelse av denna vers! Den säger inte att Lagen är vår fiende! Den säger att "lagen med dess bud och stadgar" var orsaken till "fiendskapen" mellan judar och hedningar. Denna fiendskap tog Kristus bort på korset, i sitt eget kött och skapade p s s frid. Det vore ju en motsägelse om Paulus först undervisar att "Lagen är god" (Rom 7:16 & 1 Tim 1:8), och att den ger "insikt om synd" (Rom 3:20) för att sedan säga att den är vår fiende.

Det är ju en "praktisk" syn att ha på Lagen, att den är vår fiende, om det är så att man vill leva i olydnad mot den...

https://m.youtube.com/watch?v=YtvbUhebv0Uhttps://m.youtube.com/watch?v=YtvbUhebv0Uhttps://m.youtube.com/watch?v=YtvbUhebv0U

Svara -   - 19/3-18 06:22 -


Leif Boman

Svar till Johan.

Jag har tyvärr Johan ingen ork just nu att diskutera Peter mer inför otroendes ögon..Peter är en härlig och även älskad broder av Gud, det är det enda jag vet och det räcker så...

I stället går broder till domstol med broder, och detta inför otroende.

1 Kor 6:6

Ha en bra dag Johan...

Svara -   - 19/3-18 06:30 -


Johan

Svar till Leif Boman.

Jag har tyvärr Johan ingen ork just nu att diskutera Peter mer inför otroendes ögon..

Okey, du kanske har en poäng i det!

Samtidigt är linjen hårfin, när man får diskutera någon offentligt och när man inte får det.

Om det handlar om någon som är, eller visar klara indikationer på att vara farlig, för både kristna och de otroende, genom t ex sin villolära och sin livsstil, så bör det ju avslöjas.

När det gäller Peter, så är jag bekymrad över hans inflytande på svensk kristenhet. Men det finns fler. Arken är ett annat exempel, där det ringer varningslampor. De har blivit tillrättavisade utan att ta emot det, de far med vissa villoläror och där finns det vittnesbörd från människor som säger sig ha farit illa.

Om ingen varnar, så kommer ju folk att fortsätta bli bedragna och fara illa.

Men att du inte vill fortsätta att diskutera, vilket jag accepterar.

Guds frid!

Svara -   - 19/3-18 07:15 -


AnnMarie

Om vi anser att vi går till domstol och inte kan diskutera inför otroende är det inte mycket vi kan diskutera här.Peter L är ju inte den enda som diskuterats här på Apg 29

Vi har ju tom diskuterat om andra troende efter sin död hamnat i den eviga pinan eller inte.

Svara -   - 19/3-18 07:43 -


Bengt

Jo arken är något som verkligen inte är

Bra

Svara -   - 19/3-18 07:59 -


Leif Boman

Svar till Johan.

Jag vet att situationen kan vara hårfin och att vi som kristna, och många ggr dessutom församlingslösa, inte har så många andra ställen att diskutera på. Jag håller också med dig AnnMarie.

Ibland blir det bara så att det mest blir hugg och slag öppet sinsemellan pga att vi tycker lite olika....Skulle diskussionerna vara på moget plan skulle jag inte alls säga lika mycket, men det blir så väldigt fort att den ene och andre är avgudadyrkare och villolärare när man endast vill stödja Guds barn...Jag har själv yttrat sådant så jag försöker inte smita undan, men det blir så tråkigt när vi skall älska varandra för att vi alla älskar Jesus istället ständigt hamnar i munhuggeri inför öppna ridåer.

Jag är absolut inte för ett nonchalant kristet levnadssätt, och vill absolut att världspredikanter skall föregå med gott exempel. Jag är delvis också emot den lättjefulla framgångsteologin, men säger inte att allt de förkunnar är fel, utan vissa bitar håller jag absolut med om till en del, och till en del profetjägares stora förtret.

Jag tror inte detta munhuggeri gynnar Guds rike på något sätt...

Ha ändå en fin dag och fortsättning broder Johan och övriga ...

Jesu frid...

Svara -   - 19/3-18 08:38 -


Bengt

Ha en bra dag du också Leif

Svara -   - 19/3-18 10:20 -


J.J.

Villolära är när man predikar något som strider mot Bibeln. Efter som du anför det här i kommentarerna, tar jag upp det igen. Att tex påstå att "vi är gudar" är en villolära. Du, Boman har inte omvänt dig från den läran och därför blir du följaktligen kallad förhärdelse och villolärare. Helt korrekt, enligt vårt rättesnöre som är Bibeln.

Ironiskt nog är det vi som bevarar Andens enhet som blir anklagade för att döma, splittra MEN det är de utifrån som kommer med ett annat evangelium som splittrar hjorden! Splittringen kommer med den som för fram villoläran.

Här är Ljungrens tal om islam rent bedrägi. Islam förnekar treenigheten och Jesus är bara en i raden av profeter. Korsfästelsen i Islam förnekar tydligt Jesus gudom.

Islam kom 600 år efter kristendomen så det bevisar bara Ljungren okunskap. Det är hedendom och det finns inga "kontaktytor" med ett falskt evangelium. När Ljungren sedan säger att han inte vill konvertera människor till den kristna tron så bli man ju häpen minst sagt. Han är verkligen ett med världen! Ljungren går hand i hand med sina vänner Copeland och Hinn. Han sänder deras villfarelser på s i n tv-kanal! Ljungren går ju inte emot avgudadyrkan heller. Det är ju okej, han vill inte ta ställning. Du kan praktisera yoga om det känns bra menar han "för Jesus finns inom dig". Vilket trams! Jesus sände D.H.A till oss för att undervisa oss och även överbevisa om synd och då finns det ej utrymme för avgudadyrkan. Dem som älskar Herren Jesus håller hans bud!

Leif du anför verser om att ej bråka inför otroende. Kom ihåg att det är du, bara i denna tråd som försvarar villoläror. Det är ju faktiskt du som kommer med splittring. Det blir en haltande argumentation att säga att för att du blivit kallad villolärare så ska Ljungren frias.

Charles Stanley frågade du efter och du har fått skriftliga bevis på villolärorna han lär ut men ändå kan inte du säga att det är villfarelse. Det går ju inte att diskutera med en person som inte för en hederlig diskussion. Hur mer tydligt ska du ha det? C.S. har skrivit allt i sina böcker! Läs dem själv. Försvara inte villolärare - speciellt när det är helt klart att det inte är gudsmän utan rovlystna vargar.

Vidare att gifta sig för 3e gången. Synd är synd oavsett, och det är sant att det finns förlåtelse att få för den som söker. Kom nu ihåg att Ljungren sagt att han i n t e vill omvända dig. Men predikar man hyper-nåd är det klart man kan synda på nåden. Det fungerar ju utmärkt att leva som han lär. Nu är inte heller äktenskapsbrott (det är omgiftena jag syftar på ) någon tillfälligt snabb synd som man närmast råkar begå. Det tar månader att skilja sig och det är inte i en handvändning man gifter sig heller. P.L. går gång på gång utanför Skriften och vill inte omvända sig. Nyckelordet är vill inte. Synd är synd tills man omvänder sig och ber om förlåtelse till Gud - då förlåter Gud. Men att synda på nåden- hur kan man predika och leva så??!!

Och hur kan det försvaras...av andra???

Svara -   - 19/3-18 11:58 -


Bengt

Det allvarliga är ju också att korskyrkan

Bjuder in honom

Att man är så blinda

Svara -   - 19/3-18 12:32 -


Leif Boman

Svar till J.J..

Att tex påstå att "vi är gudar" är en villolära

Det var enligt Jesus Gud Själv som kallade människor för gudar, så den du kallar för villolärare är Jesus Själv, det får du anklaga Honom för och inte mig!
Jag kommer aldrig att omvända mig ifrån det Jesus sagt hur mycket du än försöker JJ!
Jesus och Guds Ord är mitt riktmärke!
Du får gärna fortsätta att anklaga mig JJ, jag kommer ändå att älska dig, kram...
Jesu frid...

Svara -   - 19/3-18 12:45 -


Leif Boman

Svar till J.J..

Leif du anför verser om att ej bråka inför otroende. Kom ihåg att det är du, bara i denna tråd som försvarar villoläror.

Nu är vi där igen JJ! Du talar om att jag splittrar och är en villolärare medan jag säger tvärtom. Det är du som anklagar Guds Son för att sprida villfarelse och lögner. Vem är det då som är snett ute? Enligt mig så är det den som säger att Jesus inte menar det Han säger!

Kram syster!

Svara -   - 19/3-18 14:42 -


Din kommentar

Första gången du skriver måste ditt namn och mejl godkännas.


Kom ihåg mig?



”Små flickor ger glädje”, säger 60-årige muslimske mannen om sin 12-åriga fru

13-årig fru.

Bild: Expressen. 

60-åriga muslimen Ahmad som är gift med tolvåriga Sohaila, säger att det är en glädje till män när flickorna är väldigt små. Sohaila var tvungen att gifta sig, annars hade hennes föräldrar dödat henne. Hon vill ta sitt eget liv.

10

Läs allt!


Väntar du på Antikrist?

Ett aktuellt livebudskap med Christer Åberg. Han talar och spelar om Jesus och berättar hur man blir frälst!

12

Läs allt!


AI - artificiell intelligens - uppfyllelsen av Bibelns ord för 2000 år sedan

Läsarmejl av nils 

AI - artificiell intelligens

Det som nu sker i rasande fart är AI, artificiell intelligence, (konstgjord intelligens), och man har redan utvecklat talande och tänkande robotar. Skriver ej detta för att skrämma, utan för att vi må Inse hur Långt den för 2000 år sedan i Bibeln förutsagda tekniska utvecklingen har gått, så vi rätt kan tyda tiden!

19

Läs allt!


Himlen TV7 intervjuar Christer Åberg

Christer är en känd bloggare bland både kristna och icke-kristna i Sverige. Han erbjuder Jesus som svar på aktuella samhälleliga och personliga problem. Programledare är Daniela Persin.

3

Läs allt!


FN:s förrädiska pakt godkändes igår

FN:s migrationsavtal möjliggör fri invandring

Bild: Fria tider. 

Igår godkändes migrationspakten  i FN som i princip öppnar ländernas gränser för fri invandring. Men eftersom Nobelfesten rådde i går så försvann det historiskt allvarliga FN-avtalet i mediernas brus.

40

Läs allt!


En vision om den sista frukten av kunskapens träd

Kunskapens träd

Läsarmejl av nils

Detta kan låta dystert, men detta är det starkaste Nutida Tidstecknet vi läser om i Visionen här och i Bibeln, och måste få oss att rätt kunna Tyda Tiden!

11

Läs allt!


Korsfäst, korsfäst honom!

Korset försonar människan och Gud

Läsarmejl av David B Utan tvekan kommer folkhopar att ropa: Korsfäst, korsfäst!, mot Jesu efterföljare och det Jesus står för. De kommer så förlora sitt förstånd att de inte inser att de skjuter sig själva i foten.

11

Läs allt!


70 nationer är inbjudna till invigning av altaret till det tredje templet

70 nationer är inbjudna till invigelse av altaret till det tredje templet

Av Mikael Walfridsson Den senaste nyheten som kommer från Israel, handlar om att Sanhedrin, det som i Bibeln beskrivs som ”Stora rådet”, har inbjudit 70 nationer, för att deltaga i invigningen av själva altaret som nu är klart för det tredje templet.

6

Läs allt!


Islam sprider ut sig med hjälp av Svenska kyrkan

Christer Åberg går igenom en del dagsaktuella nyheter. Det är ingen tvekan att vi lever i den sista tiden då man tar del av dessa nyheter.

43

Läs allt!


Insändare i Hallmedia om firandet av världens Frälsare

Av Holger Nilsson 

Insändare i Hallmedia om firandet av världens Frälsare

Allt grundas på en enda person – Jesus, världens frälsare föddes i Bethlehem.     Denna insändare har varit publicerad i några av Hallmedias tidningar.

5

Läs allt!


Domedagsmänniskor

Av Holger Nilsson 

Domedagsmänniskor

Med ovanstående uttryck skulle man kunna kalla alla dessa som tror att undergången är nära och att man tar konsekvenserna av det.

32

Läs allt!


De tre himlarna i Bibeln

De tre himlarna i Bibeln

I bibelns första vers står det i grundtexten att Gud skapade himlarna och jorden. Gud skapade alltså flera himlar.

1

Läs allt!


Bevis: Koranen skrevs före Muhammed blev född

Världens äldsta koran som finns i Birmingham har daterats till 568-645. Detta betyder att Koranen skrevs före Muhammed blev född.

8

Läs allt!


Bjud in Jesus i ditt hjärta

Ett aktuellt livebudskap med Christer Åberg. Han talar och spelar om Jesus och berättar hur man blir frälst!

3

Läs allt!


Den sista generationens vittnesbörd

Av Mikael Walfridsson

Den sista generationens vittnesbörd

Vi är den utvalda skara, som kommer att få se Gudsriket, millenniet, bli fysiskt upprättat, med Jesus sittandes på sin rättmätiga tron i Jerusalem.

19

Läs allt!


Prenumera på Youtubekanalen Apg29.nu

Fortfarande i lager: Christer Åbergs starka bok Den längsta natten

Den längsta natten - 150 kronor

Natten till den 22 december, den natt med flest mörkertimmar 2008, genomlider Christer Åberg Den längsta natten i sitt liv, då han på ett mycket traumatiskt och oväntat sätt mister halva sin familj.

1

Läs allt!


Extra: Christer Åbergs bok fortfarande i lager

Upprop för Christer Åbergs bok Den längsta natten. Och du kan även ge ditt stöd till bloggsajten Apg29.nu.

0

Läs allt!


Sverige kontantfritt inom tre till fem år - Bibelns profetia uppfylls

kontantfritt

"Sverige kommer troligen bli 'kontantfritt' inom tre till fem år", sade vice riksbankschefen Cecilia Skingsley vid en bankkonferens i London.

24

Läs allt!


Under vilken lag lever du och jag?

Läsarmejl av nils 

Lagen

Rom.8:1-2, säger: "Så finnes nu ingen fördömelse för dem som är i Kristus Jesus. Ty Livets andes Lag har i Kristus Jesus gjort mig Fri från Syndens och Dödens Lag."

1

Läs allt!


Kristna TV-kanaler i Sverige

Kristen TV i Sverige

Det finns många bra svenska kristna tv-kanaler i Sverige. Både som går på satellit, kabel och webben! Här listas alla kanaler.

3

Läs allt!


Jesus har kommit och skall komma igen

Advent

Vi väntar på Jesus andra ankomst, inte den första. Och den här ankomsten kommer inte att dröja så länge till. Men då Jesus kommer tillbaka till jorden kommer han ha med sig någonting som han inte hade den första gången som han kom. Vet du vad det kan vara för någonting?

2

Läs allt!


Jesus kommer - är du frälst?

Ett aktuellt livebudskap med Christer Åberg. Han talar och spelar om Jesus och berättar hur man blir frälst!

0

Läs allt!


Transpersoner befriade av Guds kärlek

En mycket stark dokumentär om transpersoner som har blivit befriade av Guds kärlek.

5

Läs allt!


Dagens ord

Vecka 50, fredag 14 december 2018 kl. 08:12

Jesus söker: Sten Sixten!

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? - Be den här bönen:

Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Jag ber om förlåtelse för alla mina synder. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!

Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv. - Joh 3:16



Dagen då Jesus visar fram sin brud

Av Mikael Walfridsson 

Dagen då Jesus visar fram sin brud

Vid avslutningen av de 7 dagarna, så kommer brudgummen att ta ut sin brud från brudkammaren och visa fram henne, nu utan slöja så alla kan se vem hans brud är. Kristus kommer på samma sätt vid slutet av vedermödan att visa fram sin brud vid hans synliga återkomst, så att alla kan se vem hans brud är.

2

Läs allt!


Christer Åberg sjunger: Vem är Kungen i djungeln?

Måste bara ses! Christer Åberg sjunger och spelar ukulele sången: Vem är Kungen i djungeln? 

3

Läs allt!


Tommy Dahlman intervjuar Christer Åberg i Kanal 10

Tommy Dahlman intervjuar Christer Åberg i Kanal 10 om hans frus och lille sons död två dagar innan julafton för snart tio år sedan.

2

Läs allt!


Senaste kommentarer


En gång frälst, alltid frälst?

Läsarmejl av nils

Kalvanistpstorn Pastor John Loopez fick av Herren se hur felaktig denna lära är.

52

Läs allt!


Musikfest i Advent med Lindbergarna - Del 1

Lindbergarna, Nenne Lindberg, Bosse & Anita, Thomas & Anita Granath, Rolle Pettersson, Siwert Lindberg, Martin Lindberg, Benny Jonsson, Stefan Lindberg, Lars-Uno "Bolmsö" Åkesson.

0

Läs allt!


Rysslands spel med krig som insats

Av Holger Nilsson 

Rysslands spel med krig som insats

Ryssland under Putin förnekar sig inte – vi kan räkna med nya provokationer – även i Östersjöområdet.

36

Läs allt!


Jordbävning i Alaska - Jesus profetior går i uppfyllelse

Jordbävning i Alaska - Jesus profetior går i uppfyllelse

Bild: Expressen. 

Alaska har drabbats av två mycket kraftiga jordskalv. Går väl när den har utlyst katastrof beredskap. Jesus tala om stora jordbävningar skall ske. Låt oss be för då drabbade.

12

Läs allt!


Profetia om uppryckandet och den stora vedermödan

Raket

Bibeln profeterar om att en gång ska uppryckandet ske och de frälsta gå in i kamrarna medan vedermödan pågår på jorden.

3

Läs allt!


Jesus är inget fake news

Ett aktuellt livebudskap med Christer Åberg. Han talar och spelar om Jesus och berättar hur man blir frälst!

0

Läs allt!


Bilderbergarnas mål avslöjat av David Rockefeller

Det verkar som att Annie Lööf följde instruktioner som hon fått från Bilderbergarna då hon splittrade  Alliansen för att inte bli beroende av Sverigedemokraterna. 

38

Läs allt!


Hon är förlovad med en ljuskrona

Amanda, 34, är förlovad med sin ljuskrona

Bild: Expressen. 

Amanda Liberty är förlovad med en ljuskrona som hon ”älskar att pussas och mysa med”.

17

Läs allt!


Unika dopfilmer

Unika dopfilmer - Studio Apg29 med Christer Åberg. Christer Åberg talar om dopet och visar fantastiska dopfilmer.

2

Läs allt!


Forskare vill prata med utomjordingar

Stjärnhimlen

Hela universum består av ett par hundra miljarder galaxer. I vår galax Vintergatan finns hundratals miljarder stjärnor. Men var är utomjordingarna då?

20

Läs allt!


Sista tidens tidslinje

En enkel illustration av Christer Åberg med en tydlig tidslinje vad som kommer att ske i den sista tiden.

14

Läs allt!




Apg29 har tusentals bloggartiklar! Gå vidare till fler artiklar:

NÄSTA


STÖD APG29! Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96 | Paypal: https://www.paypal.me/apg29

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 54 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 34 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 17 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 12 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 10 år om han hade levt idag. Allt detta finns att läsa om i boken Den längsta natten. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Sedan 23:42 2013-08-16 har det varit 458 213 245 sidvisningar på Apg29! Apg29 har just nu 17 055 bloggartiklar, 92 250 kommentarer och 60 471 bönämnen.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

MediaCreeper

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

TA EMOT JESUS!

↑ Upp