Language

Apg29.Nu

Christer Åberg | TV | Bönesidan | Fråga Christer Åberg | Skrivklåda | Chatt | Läsarmejl | Skriv | Media | Info | Sök
REKLAM:
Världen idag

Kan hundar och utomjordingar bli frälsta?

Dog Jesus enbart för människorna eller dog han också för djuren och utomjordingar?

UFO och utomjordingar.

Nu ska vi med tron på Jesus och Bibelns hjälp ta reda på hur det här verkligen förhåller sig!

Christer ÅbergAv Christer Åberg
måndag 3 februari 2020 01:43

Människor kan bli frälsta

Jesus dog för Adams ätt. Alla människor kommer från Adam. En del säger att det finns olika människosläkten vid sidan av varandra. Men skulle det vara så då skulle det betyda att för vissa människor skulle det inte finnas frälsning. Nej, vi är alla släkt med Adam för Jesus dog på korset för Adams släkt som är alla människor på jorden. Han dog för alla människor som har levat, alla som levde och alla som skulle leva.

1 Kor 15:45. Så står det också skrivet: Den första människan, Adam, blev en levande själ. Den siste Adam blev en livgivande ande.

Den första människan var Adam. Jesus blev den siste Adam eftersom han skulle dö för hela Adams släkt. Adams släkt är hela människosläktet.

Jesus blev människa för att han skulle dö för alla människor så att de genom tron på honom skulle få möjlighet att bli räddade och frälsta. På grund vad Jesus har gjort för människorna så finns det räddning och frälsning för dem.

Änglar kan inte bli frälsta

Matt 25:41. Sedan ska han också säga till dem som står på vänstra sidan: Gå bort från mig, ni förbannade, till den eviga elden, som har ställts i ordning åt djävulen och hans änglar.

Frälsningen gäller för människorna – inte för de fallna änglarna. Änglar kan inte bli frälsta. Detta vet vi tydligt eftersom Jesus blev inte någon ängel som dog för änglarna. Jesus blev en människa!

Därför finns det ingen frälsning för de fallna änglarna som valde att följa Djävulen i hans fall och uppror mot Gud.

Utomjordingar kan inte bli frälsta

Inte heller finns det frälsning för några utomjordingar. Jesus blev ingen utomjording som dog för några utomjordingar. Nej, han blev en människa som dog för människorna.

Detta bevisar också att det finns inga utomjordingar på andra planeter. För skulle det finnas sådana så skulle det inte finnas någon frälsning för dem. De skulle alla vara dömda till att gå under.

Inte heller kan djuren bli frälsta och komma till himlen

Jesus blev ingen hund eller något annat djur för att frälsa djuren. Jesus blev en människa som dog för människorna för att frälsa dem från domen.

Din hund eller katt eller kanariefågel kan inte bli frälsta och komma till himlen eftersom Jesus blev människa och ingen hund, katt, kanariefågel eller något annat djur. Djuren kan alltså inte bli frälsta.

Rom 8:21-23. att också skapelsen en gång ska bli befriad från förgängelsens slaveri till Guds barns härliga frihet. 22. För vi vet att hela skapelsen tillsammans suckar och våndas ända till nu. 23. Och inte bara den, utan också vi själva, som har Andens förstlingsfrukt, suckar inom oss och väntar på barnaskapet, vår kropps förlossning.

Det står i Romarbrevet 8:21 "att också skapelsen en gång ska bli befriad från förgängelsens slaveri till Guds barns härliga frihet", men det betyder inte några enskilda djurs frälsning utan i sammanhanget så handlar det fortfarande om människors frälsning.

Det är inte djuren du ska oroa dig för om de kommer till himlen, eller om änglarna, eller om utomjordingarna, utan det du ska oroa dig för är om du själv har tagit emot Jesus och är frälst.

Djurkyrkogård

Utanför Jönköping finns det en djurkyrkogård där hundar, katter, fåglar och andra sällskapsdjur har blivit begravda. Många av dessa katter och hundar har fått dyra gravstenar. När en människa dör lämnar hon kroppen. Tillhörde hon Jesus så går hon till himlen. Men djuren som ligger begravda är kvar i sina gravar. De har inte gått någonstans.

Ja, vad ska man säga? Djur kan inte bli frälsta. När djuren dör så finns de inte mer, till skillnad mot människor som lever i en medveten andlig tillvaro efter döden.

Men då är det viktigt att de har tagit emot Jesus innan de lämnar jordelivet. Annars blir de inte räddade för en evig himmel.

Men djuren har ingen ande som kan bli frälst och pånyttfödd. När de dör så dör de. Slut. Men eftersom människan inte är ett djur utan en varelse skapad till Guds avbild med en ande så lever hon vidare. Frågan är vart vill du leva. I himlen eller i helvetet?

Ja, vad ska man säga? Djur kan inte bli frälsta. När djuren dör så finns de inte mer, till skillnad mot människor som lever i en medveten andlig tillvaro efter döden.

Tagit emot Jesus

Var inte bekymrad för vad som händer djuren efter deras död, var istället bekymrad för din egen del. Vart skall du gå efter att du har dött? Om du vill komma till himlen måste du ta emot Jesus här och nu på jorden och bli frälst. Jesus är din Frälsare och Herre och han vill att du ska ta emot honom nu.

Vill du ta emot Jesus inbjudan nu?


#UFO #Utomjordingar #Djur #Änglar #Frälsning


21 kommentarer

1 2 »3

x
Lena Henricson
måndag 3 februari 2020 07:56

Jag har ingen bestämd teori om detta,men i Rom.8 står det att också skapelsen skall befrias. Läs från v.19!🌿🐒🌸🦋🌺🐈🍄🦔🌻

Svara

x
Marinel
måndag 3 februari 2020 09:52

Utomjordingar är onda andar

Svara

x
Leif svarar Lena Henricson
måndag 3 februari 2020 10:04
Lena Henricson skrev:
Jag har ingen bestämd teori om detta,men i Rom.8 står det att också skapelsen skall befrias. Läs från v.19!🌿🐒🌸🦋🌺🐈🍄🦔🌻

Att skapelsen skall befrias hänger mest troligt ihop med att Satan skall bindas för tusen år. När denne ondskefulla varelse under kommande tusen år inte alls kan verka mer så påverkar det förstås hela skapelsen. Både atmosfär, luften, växter, djur och hela den mänsklighet som överlever harmagedons dagar kommer att bli befriad från djävulens påverkan.

Frälsta Andesmorda människor kommer nu genom Andens ledning att råda över denna jord, med utgångspunkt Jerusalem. Dvs, de råder genom att de lyssnar in Kristi röst och gör som Han säger.

Då slutar mänskligheten med att förgifta och fördärva denna värld. Då slutar man med idiotin som slösar resurser på bomber och krigsindustrin. Då upphör förtryck pga maktgalenhet. Denna värld kommer att styras genom människor som sprider Guds vishet.

Jesu frid...

Svara

x
Tomas N
måndag 3 februari 2020 10:09

Bra artikel Christer! Vi har också buden att älska Gud och människor av samma anledning och befallning. Människan är satt att förvalta skapelsen.
Och endast människan är skapad till Guds avbild och har möjligheten att ärva frälsning och själen är evig

1 Petrus 10 skriver om detta10 Det var denna frälsning som profeterna sökte och forskade efter, de som profeterade om den nåd som ni skulle få. 11 De undersökte vem eller vilken tid Kristi Ande i dem visade på, när han förutsade Kristi lidanden och den härlighet som skulle följa. 12 Och det blev uppenbarat för dem att det inte var sig själva utan er de tjänade med sitt budskap. Detta har nu förkunnats för er genom dem som i den helige Ande, sänd från himlen, predikade evangeliet för er. Och detta önskar änglarna att få blicka in i.

Tyvärr så tror jag all dragning åt ett överdriven omsorg som flyttats från människor till djur och natur är kopplat till new age strömmningar,moder naturdyrkan och annat.
Det är ju svårt att älska majoriteten av människor p g a synd,men djur och natur är lättare. Men vad säger Gud och Guds ord??

Svara

x
Leif svarar Lena Henricson
måndag 3 februari 2020 10:12
Lena Henricson skrev:
Jag har ingen bestämd teori om detta,men i Rom.8 står det att också skapelsen skall befrias. Läs från v.19!🌿🐒🌸🦋🌺🐈🍄🦔🌻

Sen är det givetvis mer än bara den jordiska fortsättningen som jag beskrev något i förra kommentaren.

Det är ju också den himmelska tillvaron hos Gud med våra förvandlade nya kroppar vi längtar efter som beskrivs av Paulus...

Svara

x
Roger T. W.
måndag 3 februari 2020 11:12


Vi ska inte förenkla Guds Ord med vår enkla förståelse. Vi kan läsa hur mycket som helst, men vem förstår allt? En hund räddade livet på ett barn, medan några vuxna stod handfallna på bryggan. Hunden utsatte sig själv för fara och var beredd att ge sitt liv för en vän. Ni vet vem som säger at vi ska göra det.

Hela skapelsen suckar och vi ska predika för hela skapelsen. Det gjorde Fransiskus bokstavligt. Hej, syster fågel.

Djuren kommer inte till tro och har på det sättet inte evigt liv. Människan har evigheten inom sig och går till Himmel eller helvete. Bara i Himlen har vi det sanna eviga livet.

Vi kan inte tvärsäkert uttala oss om liv på andra planeter. Skapar Herren döda planeter med evigt döda invånare? Ska vi så förminska vår store Herre? Den kärleksfulle? Han som söker upp de förlorade fåren?

Jorden är ett dammkorn i det stora universum. Vi är i utkanten av en galax och det finns många galaxer och galaxhopar. Vi har flera indikationer på organiskt liv och vilka tonar ned det? Ateistiska forskare. De kristna ska inte falla i den fällan.

Svara

x
Conny W.
måndag 3 februari 2020 11:22

Det står inget i Bibeln om att djur kommer till himlen Det står bl,a Allt har han gjort skönt för sin tid, ja han har och lagt evigheten i människornas hjärtan. Predikaren 3:11.

Svara

x
Leif svarar Roger T. W.
måndag 3 februari 2020 13:42
Roger T. W. skrev:

Vi ska inte förenkla Guds Ord med vår enkla förståelse. Vi kan läsa hur mycket som helst, men vem förstår allt? En hund räddade livet på ett barn, medan några vuxna stod handfallna på bryggan. Hunden utsatte sig själv för fara och var beredd att ge sitt liv för en vän. Ni vet vem som säger at vi ska göra det.

Hela skapelsen suckar och vi ska predika för hela skapelsen. Det gjorde Fransiskus bokstavligt. Hej, syster fågel.

Djuren kommer inte till tro och har på det sättet inte evigt liv. Människan har evigheten inom sig och går till Himmel eller helvete. Bara i Himlen har vi det sanna eviga livet.

Vi kan inte tvärsäkert uttala oss om liv på andra planeter. Skapar Herren döda planeter med evigt döda invånare? Ska vi så förminska vår store Herre? Den kärleksfulle? Han som söker upp de förlorade fåren?

Jorden är ett dammkorn i det stora universum. Vi är i utkanten av en galax och det finns många galaxer och galaxhopar. Vi har flera indikationer på organiskt liv och vilka tonar ned det? Ateistiska forskare. De kristna ska inte falla i den fällan.

Jag håller med dig i mycket. Vi kan ju knappast veta vad som finns i andra galaxer angående liv långt borta även om inte jag personligen tror på andra fysiska varelser där ute någonstans.

Men en sak är jag ändå ganska övertygad om, och det är att varje galax, vintergator och allt vad det nu heter i hela universum, ja, varenda liten detalj är skapta i ett enda stort system likt molekylerna och atomerna och varje liten detalj i våra mänskliga kroppar.

Nu har ju dock människan fallit såpass så att vi t.o.m på många olika sätt nu bryter ner våra egna mänskliga kroppar. Vi röker, vi dricker alkohol och nyttjar andra droger. Vi frossar i mat och i synder och gör väldigt mycket som fördärvar det goda Gud en dag skapade.
Jorden bryter vi också nu ner allt snabbare, och till råga på allt så är vi också ute i rymden och gör fullt med dumheter som riskerar att förstöra universums rytm utan någon som helst förståelse för det. Vi gör liksom allt för att fördärva balansen och ordningen i hela denna Guds goda skapelse.

Tack och lov så har vi Jesus Kristus hela världens Frälsare. Gud kommer snart genom Herren Jesus att stoppa all denna galenskap som människan håller på med för tusen år. Annars hade vi förmodligen mycket snabbt fördärvat både jorden och mänskligheten, och kanske även balansen i hela det dock begränsade stora universum..

Ja, jag tror faktiskt att även universum har sina yttre gränser även om det är svårt att förstå var de gränserna går. Allt fysiskt har en gräns likt vår jordiska kropp.

Om vi tänker oss att vi är en liten molekyl mitt inne i kroppen så är det förstås svårt att se var kroppens yttre gränser går, så tänker jag mig att det förmodligen ungefär är med oss mitt i universum🤔

(1Kor 13:9‭-‬10)
Ty vår kunskap är begränsad, och den profetiska gåvan är begränsad. Men när det fullkomliga kommer skall det begränsade förgå.

(1 Kor 15:44)
Det sås en jordisk kropp, det uppstår en andlig kropp. Finns det en jordisk kropp, finns det också en andlig kropp.

Det andliga är evigt medan det fysiska har fått en bestämd tid förrän det för gott skall försvinna eller förgå.. Helst vill man ju ungefär som Paulus säger bara bli förvandlad direkt utan död från det jordiska till det himmelska, men det får vi lägga i Guds händer.

Jesus kommer snart, halleluja!




Svara

x
Lena Henricson svarar Leif
måndag 3 februari 2020 15:10
Leif skrev:
Jag håller med dig i mycket. Vi kan ju knappast veta vad som finns i andra galaxer angående liv långt borta även om inte jag personligen tror på andra fysiska varelser där ute någonstans.

Men en sak är jag ändå ganska övertygad om, och det är att varje galax, vintergator och allt vad det nu heter i hela universum, ja, varenda liten detalj är skapta i ett enda stort system likt molekylerna och atomerna och varje liten detalj i våra mänskliga kroppar.

Nu har ju dock människan fallit såpass så att vi t.o.m på många olika sätt nu bryter ner våra egna mänskliga kroppar. Vi röker, vi dricker alkohol och nyttjar andra droger. Vi frossar i mat och i synder och gör väldigt mycket som fördärvar det goda Gud en dag skapade.
Jorden bryter vi också nu ner allt snabbare, och till råga på allt så är vi också ute i rymden och gör fullt med dumheter som riskerar att förstöra universums rytm utan någon som helst förståelse för det. Vi gör liksom allt för att fördärva balansen och ordningen i hela denna Guds goda skapelse.

Tack och lov så har vi Jesus Kristus hela världens Frälsare. Gud kommer snart genom Herren Jesus att stoppa all denna galenskap som människan håller på med för tusen år. Annars hade vi förmodligen mycket snabbt fördärvat både jorden och mänskligheten, och kanske även balansen i hela det dock begränsade stora universum..

Ja, jag tror faktiskt att även universum har sina yttre gränser även om det är svårt att förstå var de gränserna går. Allt fysiskt har en gräns likt vår jordiska kropp.

Om vi tänker oss att vi är en liten molekyl mitt inne i kroppen så är det förstås svårt att se var kroppens yttre gränser går, så tänker jag mig att det förmodligen ungefär är med oss mitt i universum🤔

(1Kor 13:9‭-‬10)
Ty vår kunskap är begränsad, och den profetiska gåvan är begränsad. Men när det fullkomliga kommer skall det begränsade förgå.

(1 Kor 15:44)
Det sås en jordisk kropp, det uppstår en andlig kropp. Finns det en jordisk kropp, finns det också en andlig kropp.

Det andliga är evigt medan det fysiska har fått en bestämd tid förrän det för gott skall försvinna eller förgå.. Helst vill man ju ungefär som Paulus säger bara bli förvandlad direkt utan död från det jordiska till det himmelska, men det får vi lägga i Guds händer.

Jesus kommer snart, halleluja!




Ja vi har spännande och underbara saker att vänta när JESUS bor i våra hjärtan.👆💁🏼‍♀️

Svara

x
Leif svarar Lena Henricson
måndag 3 februari 2020 16:26
Lena Henricson skrev:
Ja vi har spännande och underbara saker att vänta när JESUS bor i våra hjärtan.👆💁🏼‍♀️

Ja, vi har mycket spännande att vänta👍
Ibland får vi uppleva lite smått från det himmelska, skymtar av det som väntar och ibland också lite skymtar av Guds enorma plan med oss här och nu. Men ingen av oss har fått uppleva ens en bråkdel av det som väntar, oj vad spännande🙏🎵🎶

Svara

1 2 »3

Första gången du skriver måste ditt namn och mejl godkännas.


Kom ihåg mig?

Din kommentar kan deletas om den inte passar in på Apg29 vilket sidans grundare har ensam rätt att besluta om och som inte kan ifrågasättas. Exempelvis blir trollande, hat, förlöjligande, villoläror, pseudodebatt och olagligheter deletade och skribenten kan bli satt i modereringskön. Hittar du kommentarer som inte passar in – kontakta då Apg29.

Nyhetsbrevet - prenumerera gratis!

"Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son [Jesus], för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv." - Joh 3:16

"Men så många som tog emot honom [Jesus], åt dem gav han rätt att bli Guds barn, åt dem som tror på hans namn." - Joh 1:12

"Om du därför med din mun bekänner att Jesus är Herren och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, skall du bli frälst." - Rom 10:9

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? Be den här bönen:

- Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som Herren. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?

- Ja!


Själavårdssamtal

Behöver du gratis vägledning och själavårdssamtal?

☎️ 0381-77 30 80

  • Måndagar 18.00-20.00
  • Tisdagar 09.00 -11.00
  • Onsdagar 09.00-11.00
  • Torsdagar 18.00-20.00



Senaste bönämnet på Bönesidan

måndag 24 februari 2020 23:23
Be att jag får ett nytt möte med Jesus och får verklig visshet att jag är Hans barn. Be för min familj om frälsning och hälsa. Be också för min fysiska och psykiska hälsa. Be om helande från smärtor.

Senaste kommentarer


Aktuella artiklar



STÖD APG29
SWISH: 072 203 63 74
PAYPAL: paypal.me/apg29
BANKKONTO: 8150-5, 934 343 720-9
IBAN/BIC: SE7980000815059343437209 SWEDSESS

Mer info hur du kan stödja finner du här!

KONTAKT:
christer@apg29.nu
072-203 63 74

MediaCreeper Creeper

↑ Upp