Language

Apg29.Nu

Christer Åberg | TV | Bönesidan | Fråga Christer Åberg | Skrivklåda | Chatt | Läsarmejl | Skriv | Media | Info | Sök
REKLAM:
Himlen TV7

Stöd Apg29 genom att swisha 20 kr till 072 203 63 74. Tack.

Kan Sverige och Europa få se väckelse?

HERREN frågade Hesekiel: "... kan de här benen få liv igen?" 

Detta är ett läsarmejl vilket innebär att det är skribentens egna åsikter.

Av David Billström
lördag, 22 augusti 2020 22:41
Läsarmejl

English/svensk blog(g) :

https://www.salvation.nu/

David Billström

Denna artikel är ett läsarmejl vilket innebär att det är skribentens egna åsikter. Vill du skriva ett eget läsarmejl?


#David Billström #Väckelse #Video


50 kommentarer

1 2 3 »5

x
Stefan Jonasson svarar Ellen S
söndag, 23 augusti 2020 14:27
Ellen S skrev:
Det beror på orsaken. Är det för att gräset ser grönare ut på andra sidan staketet, så ja, då är det otukt/otrohet det handlar om. Är det på grund av ett destruktivt förhållande med våld, missbruk eller otrohet så hamnar saker i ett annat läge. Då kan skilsmässa vara det minst dåliga. Det går inte heller att klänga sig fast vid någon som inte längre vill. Man måste båda vilja hålla ihop för att det ska fungera. Men skilsmässa är aldrig Guds mening. Det säger Jesus själv. Så var det inte menat från början.

En del kristna är så fördömande mot dem som går igenom skilsmässa....precis som det vore en dödssynd,.så många gånger jag läst i kommentarer hur hemskt ogudaktiga Sverige då räknas alltid skilsmässor som en fasansfull synd som alla helgade kristna förfasar sig över,

Svara

x
nils
söndag, 23 augusti 2020 14:33

Ellen,Jesus Gråter och är djupt Bedrövad likaså Guds Änglar,över vårt lands O- andliga tillstånd!
Också du tycks vara Bedrövad i ditt inre över förfallet inom och utom Kyrkan!

Det som plågar mig,är Människors Ointresse och Likgiltighet när jag talar med dem.

Enligt Guds bud,att vi ska Älska vår nästa som oss SJÄLVA,må vi ändå engagera oss i vårt Uppdrag FRÅN JESUS SJÄLV,att sprida Evangeliet till dem!!

VARFÖR? Jo,för att Jesus är INTRESSERAD av de Ointresserade,som utan kunskap om Hans FÖRSONING och KÄRLEK kommer att GÅ EVIGT FÖRLORAD!!

Brukar tänka;Om så bara EN AV TUSEN som får ett traktat med Guds Ord eller Samtal blir räddad,ÄR ALLT VUNNET!!

Vidare har du,likaväl som 1000-tals ANDRA TROENDE,FÅTT ETT PUND ATT FÖRVALTA,med ett lÖFTE OM LÖN,OM DU OCH VI ALLA FÖRBLIVER TROGEN ATT FÖRVALTA DET LILLA MEN SÅ DYRBARA PUND!
Inte vill väl någon av oss Jesu lärjungar,stå där med Skam inför kristi Domstol?? Mvh/nils

Svara

x
Leif svarar Ellen S
söndag, 23 augusti 2020 14:53
Ellen S skrev:
Väckelse i Sverige? Varför skulle Gud bry sig om Sverige? Sverige som kryper för Israels fiender. Sverige som sänder flyktingar som kommit till tro på Jesus tillbaka till ett liv i förtryck under islamister. Sverige som mördar över 30000 ofödda varje år. Sverige som redan har sett över 100 mord hittills under detta år. Oräkneliga våldtäkter. Oräkneliga skilsmässor. Oräkneliga äktenskapsbrott. Sverige som låter islam flytta fram sina positioner för varje dag. Sverige som missbrukar Herrens löftestecken och offentligt och unisont flaggar med det för ökad perversion och dekadens istället för det gula korset på blå bakgrund. Att Gud inte redan har kastat oss alla i helvetet till änglarnas jubel är ett under som övergår mitt förstånd. Gud skonade inte Sodom och Gomorra, så varför skulle det bli väckelse i Sverige? Omvändelse kräver ånger, och ånger kräver medvetenhet om synd, men synd har blivit ett positivt begrepp i Sverige. Hur ändrar vi på det?

Det kommer förmodligen en sorts väckelse över Sverige men knappast förrän Gud låter en ordentlig nöd komma över landet. Coronan väckte tyvärr inte många😪jag Så det behövs mycket mer av både arbetslöshet och sjukdom, kanske tom ett krig eller något annat liknande för att svensken och nyanlända skall inse behovet av Jesus!

Svara

x
David Billström
söndag, 23 augusti 2020 15:16

Väckelse och frälsning är ju lösningen på omoral och synd.

Om vi som menar oss vara troende har en mentalitet av att "vara utan synd och så duktiga" och därför kastar den första stenen, då finns det inte mycket hopp. Vi är tänkta att vara budbärare, inte kasta sten. Vi är ju själva frälsta av nåd. (Kanske delvis därför det ser ut som det gör - menar vi att människor måste vara perfekta för att kunna bli frälsta? Jesus kom ju för att frälsa syndare.)

Jesus sa att "Var och en som gör synd är syndens slav." Människor sitter fast, men evangelium bryter syndens skuld och makt.

"Men där synden blev större, där överflödade nåden ännu mer," Rom. 5:20

Att ta allvarligt på synden är att presentera den enda verkliga lösningen - nåd från Gud i kraft av Jesu död och uppståndelse.

Att som kristen bara predika moral/skärp dig, det är att vara oseriös, för det förvandlar inte hjärtat utan möjligtvis bara beteendet för en tid. Kanske delvis därför svensken inte vill ha med Gud och göra, för att vi inte har predikat Guds godhet och kraft utan en slags gör-det-själv kristendom där det handlar om att vi ska leverera och inte förstår evangeliets hjärta - Jesus har gjort allt och när han bor i en persons hjärta så händer något, på riktigt.

Vi troende sitter på "dynamit" utan att förstå det själva. Evangelium är Guds kraft och när människor ser Guds godhet och kärlek uppenbarad genom Kristi kors, eller godhet från troende eller ett mirakel från Gud - då kan det leda till omvändelse till JESUS.

Guds vrede, dom och straff över synden föll med full kraft över hans älskade Son när han hängde på korset. Så Gud är nu inte ute efter att "sätta dit" folk utan han kallar på dem till att ta emot av hans oerhörda godhet och kärlek.

Låt oss samlas kring Jesus och förundras, förvandlas och gå ut i hans kraft kära vänner.

Jesu nåd och frid



Svara

x
Lasse svarar Ellen S
söndag, 23 augusti 2020 15:16
Ellen S skrev:
Det beror på orsaken. Är det för att gräset ser grönare ut på andra sidan staketet, så ja, då är det otukt/otrohet det handlar om. Är det på grund av ett destruktivt förhållande med våld, missbruk eller otrohet så hamnar saker i ett annat läge. Då kan skilsmässa vara det minst dåliga. Det går inte heller att klänga sig fast vid någon som inte längre vill. Man måste båda vilja hålla ihop för att det ska fungera. Men skilsmässa är aldrig Guds mening. Det säger Jesus själv. Så var det inte menat från början.

Stämmer det du säger! Skilsmässa gör ont, särskilt när man blir utsatt för otrohet man känner sig så sviken, däremot skulle jag tagit till mig dessa Bibelns ord tidigare som är i efesiebrevet 5: 28-30 men där brast jag, det är så lätt att tappa bort varandra på resan, särskilt om man är en skitstövel som jag, vore det inte för nåden skulle jag få brinna för alltid, mina gärningar räcker inte långt eller rättare sagt inte alls.Önskar allt gott till dig Ellen. ♥️🙏

Svara

x
Lasse svarar Stefan Jonasson
söndag, 23 augusti 2020 15:21
Stefan Jonasson skrev:
En del kristna är så fördömande mot dem som går igenom skilsmässa....precis som det vore en dödssynd,.så många gånger jag läst i kommentarer hur hemskt ogudaktiga Sverige då räknas alltid skilsmässor som en fasansfull synd som alla helgade kristna förfasar sig över,

Sant Stefan! Själv kan jag inte dömma,med alla fel jag har själv, det enda vi har är Guds gränslösa nåd, utan nåden vore vi dömda allihop faktiskt. Välsignelse till dig Stefan. ♥️🙏

Svara

x
nils
söndag, 23 augusti 2020 18:21

DET ÄR JUST DE MISSFÖRHÅLLANDEN SOM OMNÄMNTS OCH RÅDER I SVERIGE,INOM OCH UTANFÖR KYRKAN,SOM UTGÖR TROSGRUNDEN FÖR OSS,ATT ETT GUDS INGRIPANDE NU SKALL SKE!!

OCH DÅ ÄR DET KORSETS BUDSKAP OM GOLGATA FULLBORDADE SEGER SOM ÄR GUDS SEGERFANA GIVEN TILL OSS TROENDE,LÄNGTANDE FOLK I SVERIGE!
SEGERN ÄR JU REDAN FULLBORDAD,SÅ NU GÅR VI UT OCH INTAR LANDET,LIKT JOSUA!

DET ÄR DE SOM SOVER MAN BRUKAR VÄCKA,DVS.DET SKALL DÅ BÖRJA BLAND OSS SOVANDE TROENDE!
DE ICKE TROENDE,SOM JU ÄR DÖDA I SINA SYNDER MÅSTE BLI LEVANDEGJORDA GENOM EN NY ANDLIG PÅNYTTFÖDELSE FRÅN HERREN!

DET SOM NU KOMMER ATT SKE ÄR ETT NÅDENS VERK FRÅN HERREN,ALLENAST HANS ÄRA OCH HÄRLIGHET TILL PRIS OCH BERÖMMELSE!! AMEN1

Svara

x
Leif svarar David Billström
söndag, 23 augusti 2020 19:07
David Billström skrev:
Väckelse och frälsning är ju lösningen på omoral och synd.

Om vi som menar oss vara troende har en mentalitet av att "vara utan synd och så duktiga" och därför kastar den första stenen, då finns det inte mycket hopp. Vi är tänkta att vara budbärare, inte kasta sten. Vi är ju själva frälsta av nåd. (Kanske delvis därför det ser ut som det gör - menar vi att människor måste vara perfekta för att kunna bli frälsta? Jesus kom ju för att frälsa syndare.)

Jesus sa att "Var och en som gör synd är syndens slav." Människor sitter fast, men evangelium bryter syndens skuld och makt.

"Men där synden blev större, där överflödade nåden ännu mer," Rom. 5:20

Att ta allvarligt på synden är att presentera den enda verkliga lösningen - nåd från Gud i kraft av Jesu död och uppståndelse.

Att som kristen bara predika moral/skärp dig, det är att vara oseriös, för det förvandlar inte hjärtat utan möjligtvis bara beteendet för en tid. Kanske delvis därför svensken inte vill ha med Gud och göra, för att vi inte har predikat Guds godhet och kraft utan en slags gör-det-själv kristendom där det handlar om att vi ska leverera och inte förstår evangeliets hjärta - Jesus har gjort allt och när han bor i en persons hjärta så händer något, på riktigt.

Vi troende sitter på "dynamit" utan att förstå det själva. Evangelium är Guds kraft och när människor ser Guds godhet och kärlek uppenbarad genom Kristi kors, eller godhet från troende eller ett mirakel från Gud - då kan det leda till omvändelse till JESUS.

Guds vrede, dom och straff över synden föll med full kraft över hans älskade Son när han hängde på korset. Så Gud är nu inte ute efter att "sätta dit" folk utan han kallar på dem till att ta emot av hans oerhörda godhet och kärlek.

Låt oss samlas kring Jesus och förundras, förvandlas och gå ut i hans kraft kära vänner.

Jesu nåd och frid



Guds godhet, kärlek och mycket gulligull har predikats mycket mer än moralpredikningar och talet om eldsjön i det här landet sen jag var en liten grabb på 60-talet. Givetvis med vissa undantag som vanligtvis alltid blir utskällda 😪

Resultatet genom alla dessa år kan vi tydligt se, omoralen har växt skyhögt, kärleken kallnar, sekulariseringen, kriminaliteten, otukt och perversitet, ja. Förfallet har endast ökat!

Det hjälper tyvärr inte en välmående och välbärgad människa med gulligullkristendom. Däremot håller jag med om att det ofta kan hjälpa de utslagna, trasiga och sargade människorna, men sällan medelsvensson 😪

Ja, Jesus älskade världen och kom för att frälsa de förlorade, men Han talade väldigt mycket också om att gå förlorad och vad som väntar de ohörsamma om de inte vänder om.

Att förkasta den delen av budskapet och bara vilja sprida sådant som kliar i öronen är väldigt omoget!

Hela evangeliets budskap skall spridas och förkunnas, givetvis med Andens vägledning och vishet beroende på vilken sorts människa man försöker nå, men för mycket gulligull tror jag inte på!

Svara

x
David Billström svarar Leif
söndag, 23 augusti 2020 20:24
Leif skrev:
Guds godhet, kärlek och mycket gulligull har predikats mycket mer än moralpredikningar och talet om eldsjön i det här landet sen jag var en liten grabb på 60-talet. Givetvis med vissa undantag som vanligtvis alltid blir utskällda 😪

Resultatet genom alla dessa år kan vi tydligt se, omoralen har växt skyhögt, kärleken kallnar, sekulariseringen, kriminaliteten, otukt och perversitet, ja. Förfallet har endast ökat!

Det hjälper tyvärr inte en välmående och välbärgad människa med gulligullkristendom. Däremot håller jag med om att det ofta kan hjälpa de utslagna, trasiga och sargade människorna, men sällan medelsvensson 😪

Ja, Jesus älskade världen och kom för att frälsa de förlorade, men Han talade väldigt mycket också om att gå förlorad och vad som väntar de ohörsamma om de inte vänder om.

Att förkasta den delen av budskapet och bara vilja sprida sådant som kliar i öronen är väldigt omoget!

Hela evangeliets budskap skall spridas och förkunnas, givetvis med Andens vägledning och vishet beroende på vilken sorts människa man försöker nå, men för mycket gulligull tror jag inte på!

Käre broder.

Evangelium är definitivt inte något gulligull utan blodigt och det mest radikala budskap som finns. Det är att Guds Son av fri vilja och ofattbar kärlek gav sitt liv och utgöt sitt dyrbara och fläckfria blod, för att friköpa dig och mig från våra synder.

Att säga att det budskapet är gulligull, är i bästa fall, brist på förståelse.

Att däremot försöka peppa folk med peptalk att försöka skärpa sig, kanske kliar i öronen och är gulligull, för det penetrerar inte hjärtat utan blir bara - Ok, försök lite till så kanske det duger för du är ju inte så dålig som de andra i alla fall.

Vi troende är inte kallade att syssla med beteendeförändring utan hjärtats förvandling genom tro på evangelium.

Jesus är så mycket starkare än lagen. Släpp moralismen och släpp lös Jesus istället. Med Jesus i hjärtat så gör människor till och med mer än lagen kräver.

Att medelsvensson inte fattat detta beror nog främst på att knappt de troende i svenssonlandet fattat detta. Vi behöver återupptäcka evangelium.

2Kor 13:5: "Rannsaka er själva, om ni är i tron, pröva er själva. Eller känner ni inte er själva, att Jesus Kristus är i er? Om inte, består ni inte provet."

Evangelium betyder goda/glada nyheter om att Jesus har gjort allt för oss och att vi därför kan bli försonade med Gud med allt vad det innebär, bland annat bli räddade från att komma till helvetet.

För övrigt, de som Jesus var skarp mot var de religiösa ledarna.

Gud välsigne dig Leif. Jag tror vi vill se samma sak ske.

Må Gud förbarma sig över oss och åter uppenbara evangeliets härlighet för sitt folk. Det leder till förvandlade liv både i och utanför kyrkan.

Jesu frid



Svara

x
nils svarar Stefan Jonasson
söndag, 23 augusti 2020 20:52
Stefan Jonasson skrev:
En del kristna är så fördömande mot dem som går igenom skilsmässa....precis som det vore en dödssynd,.så många gånger jag läst i kommentarer hur hemskt ogudaktiga Sverige då räknas alltid skilsmässor som en fasansfull synd som alla helgade kristna förfasar sig över,

En brist ang.skilsmässor är den Acceptans det har fått inom Jesu församling.
Sedan följde ett nästa steg av Acceptans,nämligen Omgiften inom Jesu Församling.
Allt utan förkunnelse och Varning för den synd det är enligt Guds ord.

Skriver inte alls detta för att Döma någon,utan samtidigt som denna underlåtenhet sker inom Jesu kyrka,så pekar många finger och anklagar de som lever i Pride, Homosexualitet och annan Synd!

Jag har tidigare uttryckt detta som Hyckleri bland oss som Guds folk,att vi måste Städa framför vår egen dörr för att bli Trovärdiga inför Herren och i Samhället!

Svara

1 2 3 »5

Första gången du skriver måste ditt namn och mejl godkännas.


Kom ihåg mig?

Din kommentar kan deletas om den inte passar in på Apg29 vilket sidans grundare har ensam rätt att besluta om och som inte kan ifrågasättas. Exempelvis blir trollande, hat, förlöjligande, villoläror, pseudodebatt och olagligheter deletade och skribenten kan bli satt i modereringskön. Hittar du kommentarer som inte passar in – kontakta då Apg29.

Nyhetsbrevet - prenumerera gratis!


Senaste live på Youtube


Apg29.Nu med Christer Åberg


"Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son [Jesus], för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv." - Joh 3:16

"Men så många som tog emot honom [Jesus], åt dem gav han rätt att bli Guds barn, åt dem som tror på hans namn." - Joh 1:12

"Om du därför med din mun bekänner att Jesus är Herren och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, skall du bli frälst." - Rom 10:9

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? Be den här bönen:

- Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som Herren. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?

- Ja!


Själavårdssamtal

Behöver du gratis vägledning och själavårdssamtal?

☎️ 0381-77 30 80

  • Måndagar 18.00-20.00
  • Tisdagar 09.00 -11.00
  • Onsdagar 09.00-11.00
  • Torsdagar 18.00-20.00

Senaste bönämnet på Bönesidan

torsdag 17 september 2020 16:06
Bed jag får tag på en lägenhet snart då jag ska flytta hemifrån har fått vikariat på ett äldreboende bed hyresvärdarna där jag söker lägenhet ska godta detta som min inkomst stämplar resten av tiden.

Senaste kommentarer


Aktuella artiklar



STÖD APG29
SWISH: 072 203 63 74
PAYPAL: paypal.me/apg29
BANKKONTO: 8150-5, 934 343 720-9
IBAN/BIC: SE7980000815059343437209 SWEDSESS

Mer info hur du kan stödja finner du här!

KONTAKT:
christer@apg29.nu
072-203 63 74

MediaCreeper

↑ Upp