Language

Apg29.Nu

Christer Åberg | TV | Bönesidan | Läsarmejl | Skriv | Media | Info | Sök
REKLAM:
Världen idag

Flodernas och trons källa

성경 물질이 예언 / 성령 께서 우리의 마음에 강하게 충전, "해야한다"꼴꼴하는

강, 녹지와 산.

För när vi tänker oss in i Edens lustgård/Paradiset, lägger vi märke till att då Adam och Eva inte längre fick vara kvar där på grund av syndafallet – så framgår det att de drevs öster ut, till öster om lustgården. 


Av Sigvard Svärd
måndag 4 november 2019 21:33
Läsarmejl

심지어 많은 기독교인, 심지어 부흥 신자의 맥락에서, 의심, 불행하게도, 성경의 신뢰성. 그러나 이것은 하나님의 참된 계시와 성경에 대한 믿음이 가득 선포이다. 나를 위해 적어도 그래서 우리는 악마의 힘에 대한 매일의 영적 전투에서 매일 여러 가지 문제에 직면하여 이러한 양 구출을 위해, 성경의 위대한 예언 적 관점의 일부에 종종 믿음을 가지고 살펴 잠시 동안. 성경에 대한 신뢰를 잃고 이제 시간이 없습니다. 반대로, 깊은 살아있는 믿음을 취할 시간이다. 이유는 무엇입니까? 자, 이제 예언의 말씀이 더욱 성취하는 시간이다. 10-14과 요한 복음 19 : 33 ~ 34 세대 2 1 텍스트를 따르십시오 :

"에덴에서, 정원을 물을 강 같이, 그리고 다음 네 가지 주요 가지로 나누어. 첫 번째 이름은 비손이다. 그것은 금이있는 곳, 하 윌라 온 땅을 주변에 흐르는입니다. 그 땅의 금은 좋다, bdellium와 오닉스 돌이있다. 두 번째 강의는 기혼이다. 그것은 구스 온 땅에 둘 렸고 하나입니다. 세 번째 강은 티그리스입니다. 그것은 앗수르 동쪽 흐름이다. "-". 네 번째 강은 유프라테스이다 그러나 그가 이미 죽은 것을 예수와 톱에 왔을 때, 그들은 자신의 다리를 아프게하지 않았다. 오히려 창으로 옆구리까지 군인 중 하나를 고집하는 것보다, 즉시 피와 물이 나왔다. "

지구의 중심에서

Det vi läser om här, geografiskt sett utifrån Bibeln, är själva platsen för jordens mittpunkt (jfr. Hes 32:12). Alltså det rent fysiska Paradiset/Edens (hebr. édäns el. ädens) lustgård; ljuvlighetens behagliga park; ett vattenrikt fruktbart oas-område. En språklig form av Eden är, ednah av adan, som betyder ”att göra sig glada dagar” i trygghet, hebr. gan från ganan; ”beskydda”/”bevara”. Jfr. med samma hebreiska ordalydelse i Höga Visan 4:12, som getts översättningen: ”En sluten lustgård är min syster, min brud, en sluten brunn, en förseglad källa”. Och fyll på med hebreiskans ginnah som i Ester 1:5, 7:7-8; en mötesplats för sällskapsliv och eftertanke; ”i den inhägnade trädgård som hörde till kunga-huset”. Var någonstans i Edens lustgård Gud med sina änglar hade sin ”tron”, eller var Ormen ”ståtade” före Adams och Evas syndafall, har vi inga bibliska uppgifter om. Men vi kan konstatera att i lustgården inte bara kännetecknades av ”andlig” verksamhet. Utan därtill kroppsliga aktiviteter, då lustgården skulle ”odlas och bevaras”. Eden, var troligtvis inte endast jordens centrum i en större mening, utan låg närmare bestämt där just Jerusalem tronar – eller ännu mer i en koncentrerad mitt: på stället där det första templet (Salomos) i Jerusalem 900 f. Kr. en gång stod – och där Jesu kors en gång restes. Jag pekar på platsen för ”jordens hjärta”. Det är här det bultar och slår, politiskt och religiöst, som på inget annat ställe. Och ingen annanstans på jorden, tickar och går heller tiden så profetiskt som i fråga om Jerusalem. Och då har väderstrecken i Jerusalem och i templet en avgörande betydelse.

재해 / 심판의 역할

우리가 생각하고 지금 지구를 연구 할 때 우리는 지역에서 두 개 이상의 주요 글로벌 변화는, 성경이 신성한 이야기가 자연 재해에 의해 서로 다른 시간에 발생 또는 천벌의 역할을 같은 것을 명심해야합니다.

우리가 알지 못하는 - 그가 (2,000 BC에 대해) 그들이 더 이상 서로를 이해하지 않았다 그래서, 바벨과 사람들의 혼동 / 혼동 언어의 도시의 건설 현장에서 스텝 다운 할 때 땅이 하나님의 활동의 영향이었다 방법. 그러나 (1 출 11 : 8-9)라고 모든 거기에서 그들을 밖으로 여호와 확산 지구, 그들은 도시를 건설 중단 "그래서. 여호와 께서 온 땅의 언어가 혼동 때문에, 히브리어 이름을 바벨 ( "혼란"/ "혼란")를 부여되었고, 거기에서 그는 땅을 통해 모두 흩어져. "

Vi har ett par andra exempel, som det känns på sin plats att omnämna här, men som vi inte heller har någon kunskap om vad de kom att betyda för jordens geografi och liv. Det första av dessa två var då Herren (c:a 1.400 år f.Kr.) stannade solens och månens gång efter sin tjänare Josuas profetiska ”bön” (Jos 10:12-13): ”På den dagen då Herren gav amoreerna i israeliternas våld talade Josua till Herren inför hela Israel: ´Sol stå stilla i Gibeon, måne, i Ajalons dal!´ Och solen stod stilla och månen blev stående tills folket hade hämnats på sina fiender.”

Den andra händelsen av dessa två ”astronomiska”, som måste medfört avgör-ande betydelse för jorden och dess natur – fast det inte går att föra i bevis rent vetenskapligt – finns omtalad i 2 Kung 20:8-11 och inträffade på 6-700-talet f.Kr.: ”Och (kung) Hiskia sade till (profeten) Jesaja: ´Vad är tecknet på att Herren ska göra mig frisk, så att jag i övermorgon får gå upp till Herrens hus?´ Jesaja svarade: ´Detta ska för dig vara tecknet från Herren på att Herren ska göra vad han har sagt: Ska (tiden) skuggan (på kung Ahas solvisare, min anm.) gå tio steg (timmar) framåt eller ska den gå tio steg (timmar) tillbaka? Hiskia sade: ´Det är lätt för skuggan (tiden) att sträcka sig tio steg framåt. Nej, låt den i stället gå tio steg (timmar) tillbaka.´ Då ropade profeten Jesaja till Herren, och han lät skuggan (tiden) gå tillbaka de tio stegen (timmarna) som den redan hade gått på Ahas trappa.”

"대홍수"

음,이 개 재해 / 심판 다시는 오늘이 땅의 흔적을 볼 수있는 전세계 결과, 역할을합니다.

Den första är ”syndafloden” i den rättfärdige Noas tid, c:a 2.400 år f.Kr. (1 Mos 7:17-20, 24, 9:18-19): ”Floden kom över jorden i fyrtio dagar, och vattnet steg och lyfte arken så att den höjde sig över jorden. Vattnet tilltog och steg högt över jorden, och arken flöt på vattnet. Och vattnet bredde ut sig mer och mer över jorden, tills det täckte alla höga berg under himlen. Femton alnar (c:a 7,5 m, en aln enligt gammalt begrepp räknat efter underarmen på en fullvuxen man, min anm.) över topparna steg vattnet, och bergen blev övertäckta…Och vattnet stod högt över jorden i hundrafemtio dagar…Noas söner som gick ut ur arken (på berget Ararat, min anm.) var Sem, Ham och Jafet. Ham var far till Kanaan. Dessa tre var Noas söner och från dem har jordens alla folk spritt ut sig.”

Jorden fördelad

두 번째 자연 재해 또는 천벌의 행위는, 셈, 조상 히브리인 (ebréerna)로 불리는 노아의 세 아들의 그것과 셈족의 가족, 활성화 된 시간 (또한 약 2,000 f.Kr)에서 발생했습니다. 1 년에 창 10 : 21-25 무대를 선물 : "셈의 아들은 엘람 (페르시아 /이란 분, 참고.), 아르 박삿, 룻, 아람이를. 아람의 아들은 우스, 훌, 게델과 마스했다. 아르 박삿은 에벨의 아버지가되었다 (따라서 따라서 ebréer / 히, 내 주.). 그리고 그것은 말한다 : "에벨은 두 아들을 낳고 있었다. 하나는 벨렉 (히. 공유), 자신의 일 동안의 지구 분할이었다. "

1 1 Mos 1:19-10 framgår det att Gud i sin skapelseakt delade på vatten och torrt land: ”Gud sade: ´Vattnet under himlen ska samlas till en enda plats så att det torra blir synligt.´ Gud kallade det torra jord, och vattensamlingen kallade han hav. Och Gud såg att det var gott.” Enligt Bibeln alltså, fanns det inte från början flera torra områden, utan land var en enda massa och hav var samlat för sig. Men hur rimmar det med att vi har mer än en kontinent att räkna med? Jo, 1912 framförde den tyske professorn, Alfred Wegener, att det en gång i tiden har skett en ”kontinenternas förskjutning”. Från att allt land först hängde ihop, skedde en naturhändelse som ”delade upp” jordmassan i två kontinenter. Genom undersökningar utmed Atlantens östra och västra kuster, fann han starka skäl till i stenriket, växtriket och djurriket, att de båda kontinenterna en gång måste ha varit förenade – och senare forskning har inte motbevisat teorin om att allt (förstås med annat klimat på jorden) från början satt ihop. Vem som helst kan studera dessa kuster på en världskarta, och se hur det skulle kunna gå att föra dem samman, som ett puzzel eller likt hur kanter på ett sår växer sig helt. Hur var det vi läste om Ebers son Peleg (hebr. delning): ”Under hans tid blev jorden uppdelad.” I sin förklaringsbibel från 1861 översätter P Fjellstedt denna passus, med att jorden föll ”sönder”. Det skedde ett ”sönderfall” av världen i stil med hur det gemensamma språket förut hade fallit ”i bitar”.

Under templet

Tillbaka till utgångstexten: ”Från Eden gick det ut en flod som vattnade lust-gården och sedan delade sig i fyra huvudgrenar.” D.v.s. på/i jordens centrum, där Jerusalems tempel långt senare kom att byggas, fanns det en djup källa; rann det upp en brusande flod. Jag kallar den för ”flodernas källa”. Och det går inte att hoppa över Ps 46:5: ”En ström går fram med flöden som ger glädje åt Guds stad, den Högstes heliga boning.”

Sedan år 638 står den stora muslimska Klippdomen med den mindre Al-Aqsa-moskén på det historiska ”Tempelberget”. Så rätt ner kan judiska arkeologer och forskare inte ta sig, det får de av religiösa och politiska skäl inte göra – men det hindrar inte att de gräver sig ner från sidorna, in och under den förbjudna ”nedfarten”. Lägg märke till, att redan i början på 1970-talet, uttryckte judiska och västerländska arkeologer och forskare – att de hört bruset av vatten djupt ner under det gamla tempelområdet. Det talas idag om ”staden under staden” gällande denna plats. Den väg som på Jesu tid ledde upp till templet – (d.v.s. det andra, kallat ”Serubbabels tempel”, efter den judiske huvudmannen 500-talet f.Kr., och ”Herodes tempel”, på grund av Herodes den stores utbyggnad av detta tempel strax före Jesu födelse) – upptäcktes 2004. Den har sedan under stor försiktighet (med risk för att Al-Aqsa-moskén ovanför skulle kollapsa) grävts fram och i år dessutom invigts i Jerusalem. Vid invigningen av vägen talade vice presidenten för stiftelsen ”Davids stad”, Doron Spielman, och han sa bl.a.: ”Den här platsen är hjärtat av det judiska folket och den är som blodet som rinner i våra ådror.”

I 2 Sam 24:24 står det att läsa: ”Men kungen (David, min anm.) svarade (stor-bonden, jebusiten, min anm.) Arauna: ´Nej, jag vill köpa det (tröskplatsen, min anm.) av dig till ett bestämt pris, för jag vill inte offra åt Herren min Gud bränn-offer som jag fått för intet.´ Så köpte David tröskplatsen (det precisa området där sonen Salomo 900 f.Kr byggde Jerusalems första tempel, min anm.) och boskapen för femtio siklar silver (c:a tre årslöner för en arbetare, min anm.).” Märk nu hur det skrivs i 2 Krön 3:1: ”Salomo började bygga Herrens hus i Jerusalem på Moria berg, där Herren hade uppenbarat sig för hans far David, på den plats som David ställt iordning, jebusiten Ornans (eller storbonden Araunas, min anm.) tröskplats.” Ja, men Moria berg, det var ju faktiskt där som Abraham beredde sig att offra sin son Isak, men av Herrens ängel blev hindrad i sista stund och offret blev istället en bagge/en ”syndabock” som fastnat med huvudet/hornen i ett snår (1 Mos 22:11-14). Just det!

Profetiskt

Det bibliska materialet är profetiskt/av den helige Ande laddat, så starkt att våra hjärtan ”borde” porla och håret på våra huvuden resa sig. För när vi tänker oss in i Edens lustgård/Paradiset, lägger vi märke till att då Adam och Eva inte längre fick vara kvar där på grund av syndafallet – så framgår det att de drevs öster ut, till öster om lustgården. Vid den ut- och ingången satte Herren Gud ”eldsänglar” för att bevaka vägen in, för möjligen mer åt nordväst där inne, stod inte endast kunskapens träd på gott och ont, utan även ”livets träd”. Och som det låter (1 Mos 3:22): ”Herren Gud sade: ´Se människan har blivit som en av oss med kunskap om gott och ont. Nu får hon inte räcka ut handen och ta även av livets träd och så äta och (med synd, min anm.) och leva för evigt.”

우리가 지금 에스겔 46 및 47에 우리를 데려 다음부터, 예언을 연구하면, 앞으로 일의 성취, 아마도 우리 시대에 대한 하나님의 다가오는 천년 왕국에서 적어도 -는 46에서 말한대로 : 19 ~ 20 : " 그는 ( "천사 사람") 장소가 멀리 서쪽을 향해 거기있는 북쪽을 향해 보았다 제사장, 그리고 톱 임명 된 거룩한 챔버에 게이트의 측에 있던 항목을 통해 나를 데리고 (즉 서쪽 내 주.). 그는 me'Detta 제사장은 속건 제물과 속죄제 어디 그들이 바깥 뜰로 수행하고, 따라서 사람들 heligt을하지 않아도의 곡식 제물을 구울 것 비등 할 장소입니다에 말했다. ' "

그리스도의 수 난상

Låt oss här stanna upp och fundera till på var någonstans i Jerusalem (det gamla området för Eden/Paradisets lustgård) och tänka kring vad Golgata låg, på vars höjd Jesus led offerdöden för våra synder. Jo, det blir från öster (något sydost) räknat – rakt genom staden och rakt genom templet lite nordväst till. Vi har först en ”huvudplats” (nordväst ?) i Eden att anteckna, där syndafallet skedde vid ”kunskapens träd på gott ont” och där ”livets träd” också stod. Därpå följer hur Abraham på Moria bergs huvudplats (lite nordväst ut i den ännu ej byggda staden Jerusalem) är beredd att offra Isak. Till detta kommer i tid bedömt – storbonden Arunas sålda tröskplats till Salomo, vilken bygger Jerusalems första tempel på huvudstället (något nordväst ut), där prästerna ”ska koka skuldoffret och syndoffret”. Slutligen i denna nedräkning, lider Jesus korsdöden på Jerusalems ”huvudskalleplats”, Golgata (liknar en dödsskalle), ett kort stycke nordväst om templet och staden. Därpå sker begravningen av Jesus, ett stenkast (45 m) nedanför i en klippgrav, och märk nu hur det pekar bakåt till Eden, inom ett trädgårds-/lustgårdsområde. Enligt judisk tradition, Talmud, blev Adam begravd på denna plats, och i viss kristen tradition avbildas Golgata kulle med Adams skalle i en grav under korset. Men se detta säkra ur Bibeln: ”Vid platsen där Jesus hade blivit korsfäst låg en trädgård, och i trädgården fanns en ny grav där ännu ingen hade blivit lagd. Där lade de Jesus, eftersom det var judarnas förberedelsedag, och graven låg nära.” (Joh 19:41-42).

또한, 지금 에스겔 47 : 1-2 : "(천사 사람이"내 메모를.) 그리고 그들은 가져왔다 "나를 다시 동쪽에 (사원) 임계 값 아래로부터 발행 된 집 (성전) 입구와 보라 물에 (대한 겟세마네, 올리브 산 및 기 드론 골짜기, 내 참고.), 집 (성전) 앞 동쪽에 직면하고의 물이 남쪽 제단의 집 (성전) 남쪽을 아래로 흘렀다. 그리고는 북쪽 게이트를 통해 나를 데리고 동쪽으로 살피 느니라 외부 게이트에없이 길을 나를했다. 이 (사해 대한 내 참고.) 남쪽에서 밖으로 I 톱 물 나오다가. "우리는 이중 전원에 대해 여기 읽기 (동쪽 임계 값 아래에서 그 우물까지, 그리고 남동쪽 측에서 유출). 이 솟아나는이 같은 고대의 '강'소스 '가 최대 다시, 바로 jebusiten 아라우 / 오르난 오래 된 큰 농부에서 "바닥을 타작?"

'강'소스 '

Lägg märke till, att när det nya Jerusalem beskrivs i Upp 22:1-2, så är inget mindre än ”flodernas källa” där igen, samt ”livets träd”: ”Och (ängeln) visade mig en flod med livets vatten, klar som kristall, som går ut från Guds och Lammets tron. Mitt på stadens gata, på båda sidor om floden, står livets träd. Det bär frukt tolv gånger, varje månad ger det sin frukt, och trädets löv ger läkedom åt folken. De fyra huvud förgreningarna av floder, från ”källan” som flöt upp i Eden och vattnade lustgården, går inte direkt att fastställa på grund av förändringarna i den äldre geografin. Dåtidens Pison är sannolikt Nilen, Frat kan kopplas till dagens Eufrat, dåvarande Hiddekel är med stor förvissning Tigris. Och Gihon i sin tur kan faktiskt knytas till floden Jordan (2 Krön 32:30, Joh 9:6-7): ”Det var också (kung) Hiskia (6-700-talet f.Kr., min anm.) som täppte till Gihonvattnets övre källa och ledde vattnet neråt, väster om Davids stad” till Siloamdammen genom en 0,5 km lång tunnel (en bevarad inskription i tunneln, som kan beses idag, beskriver hur de två grävarlagen möttes halvvägs). I Jes 22:9 heter det: ”Ni ser att Davids stad har många rämnor, och ni samlar upp vattnet i Nedre dammen.” Och intressant i det riktigt stora sammanhanget (Gihon och Jesus) är det vi läser i Joh 9:6-7: ”När han (Jesus) hade sagt detta spottade han på marken, gjorde en deg av saliven, smorde den blindes ögon med degen och sade till honom: ´Gå och tvätta dig i dammen Siloam´ - det betyder ´utsänd´. Då gick han dit och tvättade sig, och när han kom tillbaka kunde han se.”

/ 제발 요르단위한 성경 (여러 의미에 대한 물), 오늘날의 고고 학적 ujpptäckter에 비추어 그것을보고에서 연구 다. /

Men alltså, ursprungligen flöt floderna nog ut åt alla fyra väderstrecken inom Eden, så att hela området därigenom blev fullt bevattnat. Jag föreställer mig ”källan” och förgreningarna, sedda ovanifrån, som ett kryss/ett kors. Uppflödet i mitten, och sedan fyra floder åt var sitt håll. Det blir även som en tidig och stark profetisk förebild till Jesus och de fyra evangelierna om honom. Matteus, med särskild inriktning på judafolkets frälsning. Markus, i speciell mening till omvändelse bland romarna. Lukas, med tanke på väckelse bland grekerna. Och Johannes, syftande mer på trons bevarande hos var och en som redan kommit till tro. Och det måste observeras, att de som – oavsett tidsepok före Jesu frälsargärning, dog i tron på den – hör lika mycket till. Därför heter det klart följdriktigt: ”I tron dog alla dessa utan att ha fått det som var utlovat. Men de såg det i fjärran och hälsade det och bekände sig vara gäster och främlingar på jorden.” (Hebr 11:13) I den kristna traditionen med Adams begravda skalle under Golgata kors, illustreras detta med att det flyter blod i två strömmar från korset ovanför – ner på gravtaket och ner på ”skallen”, som då representerar alla dessa som dött i trons väntan på honom som skulle besegra Ormen och försona synden.

예수님 그림

Förr sjöng många bland trons folk så här om Jesus: ”Jag ser i Ordet hans sköna bild…” (Segertoner 567 v 2). Och en av de första profetiska illustrationerna om/ av/på Jesus – en talande sådan – går att studera i vattenflödena i Paradisets lustgård. Jesus är den heliga livskällan, det från korsfästelsens verklighet på Golgata, flödar upp och ut en ”trons källa” i fyra ”armar” – som i sin tur blir till mindre källsprång/bäckar, hos var och en som tar emot Jesus i sitt liv. I mötet med den samariska kvinnan sa Jesus (Joh 4:14): ”Det vatten jag ger blir en källa i honom med vatten som flödar fram till evigt liv.” Vid ett särskilt tillfälle på en lövhyddohögtid, stod Jesus och ropade (Joh 7:38-39b): ”´Om någon är törstig, kom till mig och drick! Den som tror på mig som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram.´ Detta sade han om Anden, som de skulle få som trodde på honom.” När Jesus sände ut sina lärjungar med det ”levande vattnet” inombords, med det uppvällande källsprånget i fullt flöde – uttryckte han att de skulle gå ut med detta i hela världen, åt alla håll och kanter (Matt 28:18-20, Apg 1:8). Inget ställe fick anses för svårnått, inget folkslag för omöjligt att ge evangeliet till – för ”Gud var i Kristus och försonade (hela) världen med sig själv.” (2 Kor 5:19)

"믿음 소스"

참조 갈보리 네 방향이 교차합니다. 예수, 계산 중심에서, 다음 모든 방향으로 밖으로 메시지를 이동 : 동쪽, 남쪽, 서쪽, 북쪽을. 에, 위대한 "시내 강"과 작은 나뭇 가지의 성경 이야기에서 떨어져 예수에 : 예언 그림 / 사진. 33 ~ 34 : 다음 에스겔 47 요한 복음 19와 "듀얼 파워"의 의미에서 다음 예수님의 십자가 죽음 이후 일어난, 어떤 우리는 심지어에서 서로를 보여줄 수 "그러나 경우는 (군인) 예수와 톱이왔다 그는 그들이 자신의 다리를 아프게하지 않았다, 이미 죽었다. 오히려 창으로 옆구리까지 군인 중 하나를 고집보다 (비스듬히 위쪽으로 마음, 예수님의 중앙 공격), 그리고 곧 피와 물 부족이왔다. "

위로 미래 예언, V 8-9 에스겔 47 : "그럼 그 사람 (천사) me'Detta 물에 나라의 동쪽으로 흘러 사막을 통해 아래로 흘러, 다음 (죽은) 바다에서 말했다. 물은 (죽은)로 흐르는 바다를 돌파하고, 물이 건강하게된다. 도처 강은 모든 생물을 부활 될 위치를 떼의 이동이. 이 물이 얻을 때, 물이 건강하게되고, 모든 스트림이 부족 생활에 온다 위해 그리고 물고기가 아주 많다. "사해 인류의 성경 그림입니다. 우리가 성령을 통해 우리의 일을 받고, 예수 고가의 속죄의 피와 vattendopets 내부 청소 프로세스를 허용하면, 우리는 성경, 구원 거룩한, 건강한, 저장. 우리는 하늘의 삶의 기수가된다. "väckelsemötenas"노래에 전에, 그것은 "믿음의 소스"에 특별한 연결되지 않았 음을 갈보리의 십자가에 달렸다, 예를 들어 (승리 토너 참조) : "여기 소스 흐름, 축복이 그녀가 발견! 그녀는 깊고 명확 숨겨져 있지만 분명하다 "(246) -". 하나님은 굶주린 여성과 남성의 많은 물이 가득합니다. 물 위에 버블 링으로 솟아 생활의 소스 "(383) -". 멋진, 멋진 소스는 예수님의 상처의 근원이다. 그것은 내 세탁에 눈과 같은 흰색으로, 모든 죄에서 깨끗하게. "(524)

성경은 함께 보유

우리가 진리를 탈퇴하지 말자. 성경은 구원의 메시지를 유지하기 위해 도움이됩니다. 지금은 내가 시간이 생각하는 말과의 시간은 의심의 여지 조이지하지 같다. 성경 / 예언 - - 우리가 위대하고 깊은 우리에 걸릴 경우 관점 (때로는 개인과 장소의 이름에 숨겨진, 이벤트 등의 과정에서 급격한 변화가), 조건이 우리가 적의 배치 함정 파고 구덩이, 세트 인계 철선 (지뢰에 연결된 선) 저항 할 수 있다는 크다. 예, 유혹의 전체 범위. 성령이 불신의 무용을 통해 제기하자! 성경은 옳다! 예언은 실현! 예수님은 항상 답이다!

Det är väckande att läsa om Maria Magdalena (Joh 20:11-18), om hennes möte med den uppståndne Jesus i trädgården/lustgården utanför den tomma graven. – om hur hon först inte kände igen, utan i sin sorgsenhet trodde att det var ställets trädgårdsmästare: ”Jesus frågade henne: ´Kvinna, varför gråter du? Vem söker du?´ Hon trodde att det var trädgårdsmästaren och sade till honom: ´Herre, om det är du som har burit bort honom, så säg var du har lagt honom så att jag kan hämta honom.´ Jesus sade till henne ´Maria.´ Då vände hon sig om och sade till honom på hebreiska: ´Rabbuni!´ - det betyder lärare. Jesus sade till henne: ´Rör mig inte, för jag har inte stigit upp till Fadern än. Men gå till mina bröder och säg till dem att jag stiger upp till min Far och er Far, till min Gud och er Gud.´ Maria Magdalena gick då och berättade för lärjungarna att hon hade sett Herren och att han hade sagt detta till henne.”

"정원"

미국 복음, 음악 작가, 마일 C. 오스틴 (1868-1946)는 1912 년 부흥의 노래를 썼다 : "정원에서"/ "동산". 그는 부활하신 빈 무덤 외부 예수뿐만 아니라 마일 자신과 막달라 마리아의 만남에서이 두 경험에 온 방법 잠시 동안 그와 "정원사"를 만난 하나했다 - 그리고 그것은 "반환"의 것이었다 하나님의 부르심의 음성과 에덴의 정원. 그리고 노래뿐만 아니라 그들이이 노래들을 때 dopsång로 사용하기도했다 그래서 많은 사람들이 예수님 께 자신의 삶을 제공하기 위해 온 의미했다. 가까이 예수 개인 변환 - 혼자는 "정원"저기, 다음 침례 물 /은 "강"으로 상승 하나를 입력합니다. 강 한 믿음의 소스.

여기에 복음은 HH 1925 스웨덴어로 번역 :

Jag kom till hans lustgård allén medan daggen låg kvar på var blomma. Och en röst jag hör, som mig salig gör, du får till mig nu komma.

Ref. Och jag hör hans röst i mitt eget bröst, och han säger att jag är hans. Sorg och oro fly för en glädje ny, vars like där aldrig fanns.

Han kallar med stämma så mild, så att fåglarna upphör att sjunga. För den melodi, med Guds kärlek i, fly alla tankar tunga.

I lustgården dröja jag vill, men där utanför ropar mig nöden. Och han ber mig gå, till de fallna små, för dem han gick i döden.


Publicerades måndag 4 november 2019 21:33:16 +0100 i kategorin och i ämnena:


1 kommentarer


x
Lotta
tisdag 5 november 2019 18:05

Tack Sigvard!

Mycket intressant läsning. Det Stärker tron när vi ser hur tillförlitlig Bibeln är och att vi idag kan hitta bevis på Bibelns trovärdighet,

Fridshälsningar
Lotta

Svara

Första gången du skriver måste ditt namn och mejl godkännas.


Kom ihåg mig?

Din kommentar kan deletas om den inte passar in på Apg29 vilket sidans grundare har ensam rätt att besluta om och som inte kan ifrågasättas. Exempelvis blir trollande, hat, förlöjligande, villoläror, pseudodebatt och olagligheter deletade och skribenten kan bli satt i modereringskön. Hittar du kommentarer som inte passar in – kontakta då Apg29.

Nyhetsbrevet - prenumerera gratis!


Senaste bönämnet på Bönesidan

torsdag 21 november 2019 22:40
Gode Gud ta bort den hemska hostan.

Senaste kommentarer


Aktuella artiklar



Stöd Apg29:

Kontakt:

MediaCreeper Creeper

↑ Upp