692 online! | Sidvisningar idag: 71 373 | Igår: 162 965 |

www.apg29.nu

Annons

Kommer nationalism från Gud?

Valet i höst kommer framför allt att stå mellan nationalism och globalism, dvs antikrists plan för världsherravälde. Vad säger Bibeln om nationalism?

Vi uppmanar var och en att varje dag använda minst 7 minuter på knä inför Gud i ivrig, hängiven bön för vårt land utifrån Fader Vår! Många har gett upp när det gäller Sverige. Men med Gud är allting möjligt! #Sverige714.


Lars Enarson

---
OBS: Läsarmejl, artiklar, kommentarer och video som är skrivna och gjorda av andra än mig, (Christer Åberg, grundaren till Apg29), kan ha åsikter som jag inte alltid delar.


submit to reddit

Skriv ut Bädda in Mejla


Publicerat av Christer Åberg lördag 14 juli 2018 07:00 | #svpol #nationalism #lars enarson #val2018 | Direktlänk | Nyhetsbrev | RSS

STÖD APG29!
Swisha: 070 935 66 96


61 kommentarer

Bertil Rosenius

Innan du eventuellt intas av negativa tankar inför ordet nationalism så snälla, har klart för dig att det är stora skillnader mellan nationalism och nazism. Detta är två likstaviga och liktonande ord, som inte beskriver samma begrepp.

Ja, jag (Bertil) vill påstå att:

Nazism och EU, kan lättare inordnas med varandra, än nationalism och nazism!

Vissa arvstankar, från tyska nazistpartiet, har aldrig rensats bort. De har klätts i nya kläder, gjorts mer tilltalande. Men bakom ligger tanken på ett Europeiskt Storrike - en tanke som blir allt mer tydlig. Men det är väl inte ”rumsrent” att tala om, kanske inte ens tillåtet? För EU är en av globalismens pelare.

Lars Enarsons undervisning ovan är mkt bra och beskriver Guds avsikt med "folk och nationer".

Svara -   - 14/7-18 09:29 -


Patrik Sternemark

Nationalism är bra och nyttigt för både för individen och för nationen. Ett sunt begrepp som tyvärr solkades ner helt under Nazitysklands dagar där de mixtrade socialdemokrati med nationalism - resultatet blev det vidriga - nationalsocialismen. Moberg beskriver nationalism som något som bara ska ligga till grund för vårt land och för vår befolkning, Att hylla sitt land, att sluta upp runt nationen och att tillsammans visa sin kärlek till landet som är ens fosterland, det är enbart positivt och har verkligen inget med rasism, fascism eller nazism att göra! De som påstår det, de är dåligt pålästa, eller har en dold agenda eller bara är ute efter att sabotera för landet eller landets befolkning. Vid idrottsevenemang, fotbollsmatcher med landslaget eller ishockey med Tre Kronor, ja då är det plötsligt helt ok att sluta upp kring nationen och då hörs inte vänsterextremisterna eller pseudofeministerna med sina utrop och klagomål. De är istället att se som direkt fientliga element i en demokrati vilket de visar gång efter gång. Sverige är idag ett land som inte mår bra, islam trycker på och ingen kritik får framkomma mot islam, muslimer eller något som har med det att göra för då utbryter rena vansinnet och man får helt enkelt vara tyst alltså. Svenska kyrkan svassar med islamisterna något rent vansinnigt och de tyck ej se den överhängande faran med islam, en religion som tar över, manifesterar och till slut via böneutrop proklamerar området ellr landet som islamskt eller muslimskt. Kyrkan springer dessa ondskefulla människors tjänster och lokaler hyrs ut till muslimska församlingar och på det hela taget så är läget i Sverige prekärt eller alarmerande. Islam är fienden, kommer alltid så att vara, tycker man inte det ja då är det helt på tok för en sådan svensk. De är här för att ta vårt Sverige ifrån oss, förvandla det via islamisering till ett muslimskt land och ingen verkar vara vaken att se inkräktaren i ögonen och om jag skulle skiva detta på twitter eller facebook, ja då skulle det bli ett herrans väsen. Polisanmälningar och liknande. Inget negativt om inkräktaren som är på god väg att stjäla vårt land ifrån oss. Koranen är tydlig - inga andra religioner jämte islam. Det är haram, alltså förbjudet. Se på Iran 1979 - ett västerländskt land med modernt samhälle och som ett europeiskt land fram till det att Khomeini via revulotionen tog makten och omvandlade landet till en teokrati, och hur ser det ut där idag? Inte det minsta trevligt. Saudiarabien, Sudan, Mali, Afghanistan, Irak, Syrien ja listan kan göras lång på länder som lider tungt under islams ok. Så nationalism är att föredra, då det stärker individen och nationen!

Svara -   - 14/7-18 10:46 -


Lena Henricson

Ja,låt oss inte tröttna att be för Sverige! Vi är säkert många som mer eller mindre i tysthet ber för väckelse och beskydd för vårt Land. Globalism vill vi inte ha,men däremot ett land där man är generös och hjälpsam mot folk i andra länder som lider nöd och behöver hjälp och behöver höra om JESUS.

Svara -   - 14/7-18 11:34 -


Bertil Rosenius

Svar till Patrik Sternemark.

Tack Patrik! Detta är klarspråk! Hoppas folk läser det även, för det är en rak sammanfattning av vad många känner.

Svara -   - 14/7-18 13:12 -


Bertil Rosenius

Svar till Lena Henricson.

Globalism vill vi inte ha,men däremot ett land där man är generös och hjälpsam mot folk i andra länder som lider nöd och behöver hjälp och behöver höra om JESUS.

Bra kommentar, håller med! Och resonerar vidare...

Jag tror ingen svensk vill neka att hjälpa - tvärt om! Men om Sverige öppnar sin gränser på ett ostrukturerat vis och blir det en svag nation - utarmas och splittras - hur kan vi då hjälpa. Grunden för att kunna hjälpa, är ju att man har medel att hjälpa med!

Svara -   - 14/7-18 13:33 -


Lukas

Nazismen dvs nationalsocialismen var som det låter socialistisk med starka kopplingar till sossarna. Men sossarna förla kuppartat nazismen till höger och smet fegt undan eget ansvar.. Nationalism har man också kapat och gjort om till något fult. De upplösande makterna måste jubla, för först gjorde sossar och liberaler sej av med kristendomen, moralsynen, den klassiska familjen mm och nu nationen. Allt ska bara bli en enda anarkistisk massa i händerna på de globala företagen och bankeliten. Och Reinfeldts nymoderater krattade glatt manegen och så blev han också rikligt belönad av Citybank... Undrar vilken belöning Löfven får efter valet?

Svara -   - 14/7-18 14:13 -


Lukas

Svar till Patrik Sternemark.

Rekommenderar artikelserien Deep state och jihad på Peterkrabbe.wordpress.com. Skrämmande hur väst gått islamisternas ärenden.

Svara -   - 14/7-18 14:30 -


JL

Ja sent skall syndarna vakna heter ju det. 1968 utfördes en kulturrevolution, där röda och islam gick samman för att ta över världen och därmed bilda det antikristna riket. Ett odjur som hädar gud och ett som förnekar att Jesus är Guds son.

När den kristna västvärlden har lunkat på så har de smitt sina planer och nu när det kristna massmordet börjar bli uppenbart, börjar människor vakna upp. Den tid som nu följer kommer bli svår. Många kristna kommer ta antikrists parti och förråda sina kristna bröder. Antingen får vi regelrätt krig i Sverige, eller så kommer de antikristna kunna kväsa upproret och helt sonika börja sända människor till koncentrationsläger. Detta är inget annat än ett folkmord. I denna takten är Sverige fullt islamiserat om 50 år och det kommer finnas kanske 10% etniska Svenskar kvar. Så går det när man lämnar Gud.

Svara -   - 14/7-18 15:02 -


Tomas N

Svar till JL.

Ja, vi kan nog vara eniga i stora drag om vilka problem vi har i samhället,politiskt och vad som är viktigast i den kristna efterföljelsen.

Men jag är inte enig om din syn på 68-rörelsen och på din teori om samverkan mellan islam och marxism

Det kan på sätt och vis kvitta också,men den här historiska kunskapen är viktig att ta del av för dem som är kallade till att vara kunskapsbärare och vägledare nu och framöver

För mig så är 68 rörelsen en vänsterrevolution som var en del av en fortlöpande revolutionär verksamhet ämnad till att omkullkasta och förändra det traditionella kristna samhället som rådde i Europa och västvärlden, Frankfurtskolan, sexuell revolution,feminism och förändrade migrationslagar som skulle öppna för en kommande mångkultur. Även starkt pådriven av popkultur ledd av musikochgenerationstrender och drogliberalism och särskilt förankrad och planterad i universitetsvärlden och formad genom en modern marxism.

Så vart finns islam i allt detta?

För mig ser det ut som att islamism förbereddes under 80 talet främst genom konflikterna i Afghanistan och Iran/Irakkriget och allt satte fart först efter 11/9 2001 vilket de också har erkänt.

Det är en maktpyramid där de olika lagren inte vet allt eller vad de andra gör eller har för funktion. Miljöpartiet och motsvarande vill inte ha islam ,men ger islamism full frihet p g a främlingens generella tolkningsföreträde och offerstatus.

Arkitekterna för det vi ser och har sett är smarta och långsiktiga och utnyttjar olkia gruopperingar för att nå sina mål i att bryta ned en äkta kyrka,familj och nation . Ur det allmänna kaoset och dekandensen där islam och kriminalitet kommer vara delaktiga kommer de sedan att presentera lösningen .

Den lösningen kommer då folk vara öppna för och det kommer vara den världsstat och den"gode" världshärskare som skall lösa problemen och även erbjuda en religion

Prognosen som det ser ut nu så skulle denna härskare kunna vara av den nya liberala skolan som också är totalitär (typ Macron eller Trudeau )

Dessa tider är avgörande och det handlar tror jag om att vinna tid. Nationalism är inte ondska som man har sagt länge nu även om det finns extrema avarter som vi skall se upp för.

Och det är ju inte förvånande att de som vill skapa en global världsstat försöker att utmåla nationalism som ondska. Det är väldigt enkel matematik.

Vi får be och arbeta så länge det går och förmedla ljus i mörkret

Svara -   - 14/7-18 18:09 -


Troende

Jag vet inte vad Nationalism är. Men jag tror att Gud vill att vi ska älska vårt eget land , Sverige och andra länder. Svar till Tomas N.

Svara -   - 14/7-18 18:36 -


JL

"Så vart finns islam i allt detta?"

Islam och marxisterna stod på samma sida 68, även i sexdagarskriget. Efter den svidande förlusten satte de sig på ritbordet och skissade på hur de skulle ta över världen.
Menar du på fullaste allvar att du inte kan se vissa band mellan de röda och islam? Margot skickar ju pengar till hamas, en terrororganisation. Sossarna har väl mer än 50% i rinkeby.

Svara -   - 14/7-18 18:53 -


Tomas N

Man kan diskuttera massor med olika allianser och synkretismer i det som sker i nutid och då vill jag i så fall gå på djupet. Som jag skrev och har skrivit tidigare så finns ett samröre ,men den är inde djup och resultatet av en ömsesidig överenskommelse.

Det är snarare som olika kriminella som drar nytta av varandra och har gemensamma delmål ,men olika slutmål.

Intrsessant att du nämner 6 dagarskriget i samband med 68 revolutitionen. Jag undrar vad du har för källor till teorierna? Det är ingen tvekan om att det finns en ganska bred lobby och rörelse som inte är intresserad av sanningen som den är utan använder sig av revisionism som är extremt fokuserad på islam. Man känner igen sådana källor när man ser dem.

Det är en djungel av propaganda där ute och det enda som är intressant tycker jag är sanningen . Teorrin som du lägger fram bär inget sådant vittnesbörd för den som har lite koll på historia,geopolitik och de olika ideologierna.

Du får ursäkta,men jag tror att t o m Stefan Swärd har bättre koll på 68 rörelsen (refererar till hans artikel om 68 rörelsens inverkan på kyrkan) No offense intended.

68 rörelsen är en så pass allvarlig och destruktiv del av nutidshistoria att man inte skall göra om det till en konspirationsteori där islam och araber är i centrum

Så tycker jag.

Sanningen är viktig och en dygd och ingen har monopol eller ära på det. Det är vad det är,men lögner och propaganda förleder många till stort fördärv

Svara -   - 14/7-18 19:19 -


Patrik Sternemark

Svar till Bertil Rosenius.

Tack för de orden Bertil!

Svara -   - 14/7-18 20:14 -


Bertil Rosenius

Detta känns som ett väldigt viktigt och intressant samtal, bra om det kan fortsätta så sakligt som möjligt. Vi behöver verkligen förstå nationalismens bärande värden. Annars kommer så många djupt destruktiva krafter i samhälle och politik söka förblinda oss med att nationalism och nazism är två sidor av samma mynt - och lika farligt.

Svara -   - 14/7-18 20:56 -


Andreas

Oj så bra video och info ang vart vi står nu och hur viktigt valet blir nu till höst. Hur viktigt nationen, kyrkan och Gud är för ett starkt välmående och troende land. Varje gång jag hör Trump säga God Bless USA eller som i England God save the queen så värms mitt hjärta. Jag tror vi i Sverige missat denna biten att vara stolta om att värna vårt kristna arv och vilka lagar(Guds) som enar landet och dess inriktning. Lars Enarsson ger en bra och insiktsfull bild hur vikgt de är att rösta rätt(SD). De är de partiet som går emot globaliseringen(antikrist rike=new world order) och som försvårar han ankomst. En röst på KD är en riktning i den riktingen tänk på. Jag har alltid tyckt de varit märkligt hur KD kan vara för EU, har de glömt av vad bibeln säger kring EU? Kollar man EU stjärnan så innehåller den 12 stjärnor, EU parlamentet design ser ut som babylons torn och statyerna med kvinnan som rider på odjuret. Vi vet om även att EU:s centralbank vill sloppa alla kontanter och har som förslag i framtiden att chippa alla männsikor med ett RFID chip(666). Redan nu så erbjuder SJ, SATS och tex Kristanstads handbollsklubb att betala via chip.

Se länk nedan så nära är vi odjuretsmärke 666. Så rösta rätt nu i höst(SD).
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=101&;artikel=6956273

Svara -   - 14/7-18 21:52 -


Katrina

Svar till Tomas N.

Intrsessant att du nämner 6 dagarskriget i samband med 68 revolutitionen. Jag undrar vad du har för källor till teorierna? Intrsessant att du nämner 6 dagarskriget i samband med 68 revolutitionen. Jag undrar vad du har för källor till teorierna?

kanske fick han info härifrån:

https://www.cia.gov/library/readingroom/docs/caesar-50.pdf

eller:

https://www.nytimes.com/2017/06/07/opinion/how-the-kgb-started-the-war-that-changed-the-middle-east.html

Svara -   - 14/7-18 22:10 -


Katrina

Svar till Andreas.

Varför säger inte våra politiker "Gud välsigna Sverige!"

Svara -   - 14/7-18 22:18 -


Andreas

Svar till JL.

Du tänker samma tankar som jag. Världen förändras till de samma 1968. Flowerpower rörelsen med Beatles och andra musiker samt vänsternrörelsen fick den kristna världen i gungning. Kristen etik och moral urholkades och monterades ner som synen på droger, sex, alkohol, äktenskapet, kärnfamiljen, homosexualitet, sex, droger och materialism. Vi kan vinna korta segrar mot Satan som att miljontals människor i Sverige blir frälsta, att vi får till en omröstning via SD om utträde ur EU likt Storbrittanien eller att SD kommer till makten. Men världen är dömd för Gud har talat om detta rike och när vi ser pride rörelsen breder ut sig så är de tecknet som Jesus varnade för som kallas Sodom och Gomorra. Men alla kristna vet om att syndafallet och Satans seger kommer segra mycket nu i den sista tiden för en kort tid. Så vi kristna måste vara beredda på att antikrist rike kommer komma inom väldigt snar framtid. Räkna med kanske inom 10 års tid så måste du säga ja eller nej till RFID chippet. Säger du nej kommer du inte kunna köpa mat och du kommer bli troligtvis arresterade av svensk polis att du inte stödjer de globala systemet som antikrist är ledare för. Har vi tur så sker uppryckandet innan men tyvärr tror jag tvärtom att vi kristna kommer bli dödade likt judarna under andra världsriket. För de står att de kommer bli ett lidande utan dess like. Så förbered er på en mycket svår tid mina kristna bröder och systrar.

Svara -   - 14/7-18 22:22 -


Andreas

Svar till JL.

Du tänker samma tankar som jag. Världen förändras till de samma 1968. Flowerpower rörelsen med Beatles och andra musiker samt vänsternrörelsen fick den kristna världen i gungning. Kristen etik och moral urholkades och monterades ner som synen på droger, sex, alkohol, äktenskapet, kärnfamiljen, homosexualitet, sex, droger och materialism. Vi kan vinna korta segrar mot Satan som att miljontals människor i Sverige blir frälsta, att vi får till en omröstning via SD om utträde ur EU likt Storbrittanien eller att SD kommer till makten. Men världen är dömd för Gud har talat om detta rike och när vi ser pride rörelsen breder ut sig så är de tecknet som Jesus varnade för som kallas Sodom och Gomorra. Men alla kristna vet om att syndafallet och Satans seger kommer segra mycket nu i den sista tiden för en kort tid. Så vi kristna måste vara beredda på att antikrist rike kommer komma inom väldigt snar framtid. Räkna med kanske inom 10 års tid så måste du säga ja eller nej till RFID chippet. Säger du nej kommer du inte kunna köpa mat och du kommer bli troligtvis arresterade av svensk polis att du inte stödjer de globala systemet som antikrist är ledare för. Har vi tur så sker uppryckandet innan men tyvärr tror jag tvärtom att vi kristna kommer bli dödade likt judarna under andra världsriket. För de står att de kommer bli ett lidande utan dess like. Så förbered er på en mycket svår tid mina kristna bröder och systrar.

Svara -   - 14/7-18 22:22 -


Andreas

Svar till Katrina.

Jag vet inte hade önskat vår statsminister kunde välsignat vårt land.

Svara -   - 14/7-18 22:27 -


Tomas N

Svar till Katrina.

Tack för feedback! Jag scrollade igenom och blev inte särskilt imponerad.

Men bevisbördan ligger ju på den som kommer med en teori. Det kan vara källor eller en mera utvecklad argumentering. Och sådan argumentering skall i så fall vara respektfull och intelligent eftersom det finns minst ett tiotal viktiga parametrar att ta ställning till.

Annars kan man ju göra så att man skruvar upp volymen och repeterar sina argument tills de blir en sanning och blandar med provokationer och påhopp.

Jag anklagar ingen explicit för att göra på detta sätt,men det är vanligt i dagens mediasamhälle att göra så och man måste göra så om det man representerar inte är sant eller hållbart

Svara -   - 14/7-18 22:45 -


Katrina

Svar till Tomas N.

Jag kan inte veta om det är sant eller inte, hittade dem på wikipedia.

Jag slutar min kommentar med

Gud Välsigna Sverige!

Svara -   - 14/7-18 22:54 -


Sam G Ö

Nationalism det är väl att älska sin nation. Jag älskar Finland!

Svara -   - 14/7-18 23:18 -


Katrina

Svar till Sam G Ö.

Herra, siunaa suomen kansa.

Svara -   - 14/7-18 23:26 -


Bengt

Jag tror att vi kan få fly och gömma oss när

Märket kommer

Gud hjälper oss i så fall med gömställen och

Flyktställen

Svara -   - 14/7-18 23:35 -


Tomas N

Det var en bra video från Lars. Intressant att höra de källor han hittade från israeliskt håll, Nationer har funnits i alla tider och förmodligen har folk brottats lite med chauvinism och att se ned på andra folk. Men det brukar oftast funka och med hjälp av att man har militär och gränser. Det bästa är ju om nationer är byggda på kriten grund för då är påbuben och incitamenten att respektera och älska andra och annorlunda folk och nationer stark. Dessutom är det ingen stor apparat att det finns en viss rörlighet med folk som migrerar. Det naturliga ligger ju i att det kostar ganska mycket i uppoffring att migrera.

Det som inte nämndes tidigare,men borde nämnas är att det i nazityskland växte fram under Hitler en ockult/österländskt baserad "tro" på germaner som övermänniskor och bättre än andra. Det är detta som är själva roten till den ondskan och som vi behöver se upp med idag.

Det skall inte förväxlas med en naturlig tendens att i köttet tycka om sitt eget lite bättre,men veta att detta är delvis fåfänga och omogenhet. Parallellen mellan familj och nation är bra här. Man får och skall älska och tillhöra en familj och nation,men det vore överdrivet och i slutändan ondska att filosofiskt,praktiskt religiöst slå fast att ens eget folk är bättre än alla. Alla folk och nationer har sina för och nackdelar och ytterst är vi lika inför Gud om än lite olika i våra förmågor och uttryck

Gud välsigne dig Lars för din frimodighet! Hoppas många får mera klarhet nu i dessa saker eftersom det här är viktigt

Svara -   - 15/7-18 00:32 -


Leif Boman

Svar till Katrina.

Ja toivottaan ett Ruotsikin saa vähän siunausta...

Svara -   - 15/7-18 00:40 -


JL

Svar till Tomas N.

Stefan Svärd är ju del i 68 rörelsen, killen är helt inne på öppna gränser och har skrivet ett upprop med en tvättäkta kommunist(Grenholm). Han har bättre koll säger du? Stefan Svärd har ljugit in fienden. Det finns ingen i hela världen jag litar mindre på än Stefan Svärd. Därefter säger du att sanning är en dygd????

Det är ingen konspiration att islam och kommunismen var allierade vid tiden kring 68. Det är fakta. Både kommunismen och islam har gemensamma fienden,israeliska judar och kristna, så det är helt logiskt att de är allierade. De är fortfarande allierade och jobbar emot samma mål.
I bibeln står det om två odjur. Ett som kommer från havet( folkhavet) Det är globalismen/kommunismen eller vad vi nu kallar det. Sedan har vi ett som kommer från underjorden(islam). Det finns täta kontakter mellan muslimska brödraskapet och vänstern runt om i världen.

Svara -   - 15/7-18 00:51 -


Tomas N

Svar till JL.

Det var provokativt ,men Stefan Sward skriver ju utifrån att han ser bakåt på hur det blev. Han kan knappast beskrivas som vänster idag.

Dina sanningar oavsett om ni är många som delar dem måste granskas som allting annat. Du förenklar och buntar ihop saker och det kan vinna en viss framgång,men är inte sanningen en dygd värd att respektera.

Respekt skall man också ha för människor. Om man med övertygelse stakar ut och ropar ut en väg så är det säkrast att den vägen verkligen håller annars är det ju många som ramlar bort.

Du har mycket att förklara och vidareutveckla både vad gäller dina teorier om marxism/islam och om islam som antikrist. Har du kollat dina källor ? Det är bra att kolla flera och inte att gå i affekt eller ha någon egen logisk uppbyggnad.

Faktan måste övertyga och dina teorier gör inte det

För övrigt så är det helt logiskt att CIA byggde upp jihadismen under 80 och 90 talet för att sedan användas efter 11/9 och de USA imperialistiska krig som skapapades efter 9/11. Hade islamismen försökt komma tidigare så hade den inte lyckats lika bra.

Eftersom att grunden lades genom att omforma och försvaga det västerländska samhället vilket har tagit några generationer och mycket social engineering.

Missen man har gjort är att f d kommuniststaterna som Ungern Tjeckien och Polen m fl har rest sig efter marxismen och funnit tillbaka sin kristna och nationella identitet.Det är nog en rejäl missräkning för globalisterna

Även västeuropa börjar vakna ur sin slummer som Österrike och Dannmark,men Sverige är sämst i klassen och inte bäst vilket man vill tro.

Jag gillar inte den överdrivna och omogna antiislamismen och tycker inte att den hjälper. Man skall sätta ned foten,det räcker. Inte hålla på med muhammedkarikatyrgrejor eller skapa teorier och ideologier som överdriver om islam.

Fakta och sanning bör man hålla sig till,det tror jag på. Men informationen som finns tillgänglig är lite av en djungel och det är som Alex Jones säger med sin websida ett informationskrig. Så pass att Löfven på allvar säger att det finns allt som gynnar SD är rysk infiltration

68 vänstern är en del av en omformning/förstörelse av västerländska samhället och har ur en västsynvinkel(den enda man kan ha då 68 rörelsen var för i med väst) infget med islam att göra.

Islam kom senare som jag skrev som en del av migration och mångkultur att spela en central roll i att i en senare fas ännu mera omforma och förstöra västsamhället.

Det är inte orimligt att Israel har en annan synvinkel på saker. Islam har ingen hög plats i den globalistiska maktpyramiden vare sig tidigare eller nu.

Grenholm behöver omvända sig från sin vänsterpolitik och alls kristna företrädare behöver söka Gud i vad som sker,men jag tycker du går på lite väl kategoriskt mot de 380 pastorerna. Man skall inte glömma att de säkert tjänar Gud och människor på många andra sätt,men har missat i migrationspolitiken precis som så många andra idag

.

Svara -   - 15/7-18 01:25 -


A. Andersson

2 Mosebok 23:9
En in­vand­ra­re får du in­te förtryc­ka. Ni vet hur det är att va­ra in­vand­ra­re, ni var ju själva in­vand­ra­re i Egyp­ten.
3 Mosebok 19:33
Om en in­vand­ra­re slår sig ner i ert land, skall ni in­te förtryc­ka ho­nom. In­vand­ra­ren som bor hos er skall ni be­hand­la som en infödd. Du skall äls­ka ho­nom som dig själv, ni var ju själva in­vand­ra­re i Egyp­ten. Jag är Her­ren, er Gud.Om en in­vand­ra­re slår sig ner i ert land, skall ni in­te förtryc­ka ho­nom. In­vand­ra­ren som bor hos er skall ni be­hand­la som en infödd. Du skall äls­ka ho­nom som dig själv, ni var ju själva in­vand­ra­re i Egyp­ten. Jag är Her­ren, er Gud.
5 Mosebok 10:17
Ty Her­ren, er Gud, är gu­dar­nas Gud och her­rar­nas Her­re, den sto­re Gud och fruk­tansvärde hjälte som ald­rig är par­tisk och in­te kan mu­tas, som ger den fa­derlöse och änkan de­ras rätt och som äls­kar in­vand­ra­ren och ger ho­nom mat och kläder. Även ni skall vi­sa in­vand­ra­ren kärlek, ty ni har själva va­rit in­vand­ra­re i Egyp­ten. Her­ren, din Gud, skall du fruk­ta, ho­nom skall du tjäna, ho­nom skall du hålla dig till, och vid hans namn skall du svära. Ty Her­ren, er Gud, är gu­dar­nas Gud och her­rar­nas Her­re, den sto­re Gud och fruk­tansvärde hjälte som ald­rig är par­tisk och in­te kan mu­tas, som ger den fa­derlöse och änkan de­ras rätt och som äls­kar in­vand­ra­ren och ger ho­nom mat och kläder. Även ni skall vi­sa in­vand­ra­ren kärlek, ty ni har själva va­rit in­vand­ra­re i Egyp­ten. Her­ren, din Gud, skall du fruk­ta, ho­nom skall du tjäna, ho­nom skall du hålla dig till, och vid hans namn skall du svära. Ty Her­ren, er Gud, är gu­dar­nas Gud och her­rar­nas Her­re, den sto­re Gud och fruk­tansvärde hjälte som ald­rig är par­tisk och in­te kan mu­tas, som ger den fa­derlöse och änkan de­ras rätt och som äls­kar in­vand­ra­ren och ger ho­nom mat och kläder. Även ni skall vi­sa in­vand­ra­ren kärlek, ty ni har själva va­rit in­vand­ra­re i Egyp­ten. Her­ren, din Gud, skall du fruk­ta, ho­nom skall du tjäna, ho­nom skall du hålla dig till, och vid hans namn skall du svära.
5 Mosebok 24:17
Du skall in­te vränga rätten för in­vand­ra­ren el­ler den fa­derlöse, och en änkas kläder skall du in­te ta som pant. Kom ihåg att du själv en gång var slav i Egyp­ten och att Her­ren, din Gud, be­fri­a­de dig däri­från. Därför ger jag dig den­na be­fall­ning att följa.

Om du glömmer en kärve när du skördar din åker, skall du in­te gå till­ba­ka och hämta den ut­an lämna kvar den åt in­vand­ra­ren, den fa­derlöse och änkan. Då skall Her­ren, din Gud, välsig­na dig i allt du gör. När du har sla­git ner di­na oli­ver skall du in­te söka ige­nom gre­nar­na ef­ter fler ut­an lämna det som är kvar åt in­vand­ra­ren, den fa­derlöse och änkan. Du skall in­te vränga rätten för in­vand­ra­ren el­ler den fa­derlöse, och en änkas kläder skall du in­te ta som pant. Kom ihåg att du själv en gång var slav i Egyp­ten och att Her­ren, din Gud, be­fri­a­de dig däri­från. Därför ger jag dig den­na be­fall­ning att följa.

Om du glömmer en kärve när du skördar din åker, skall du in­te gå till­ba­ka och hämta den ut­an lämna kvar den åt in­vand­ra­ren, den fa­derlöse och änkan. Då skall Her­ren, din Gud, välsig­na dig i allt du gör. När du har sla­git ner di­na oli­ver skall du in­te söka ige­nom gre­nar­na ef­ter fler ut­an lämna det som är kvar åt in­vand­ra­ren, den fa­derlöse och änkan. Du skall in­te vränga rätten för in­vand­ra­ren el­ler den fa­derlöse, och en änkas kläder skall du in­te ta som pant. Kom ihåg att du själv en gång var slav i Egyp­ten och att Her­ren, din Gud, be­fri­a­de dig däri­från. Därför ger jag dig den­na be­fall­ning att följa.

Om du glömmer en kärve när du skördar din åker, skall du in­te gå till­ba­ka och hämta den ut­an lämna kvar den åt in­vand­ra­ren, den fa­derlöse och änkan. Då skall Her­ren, din Gud, välsig­na dig i allt du gör. När du har sla­git ner di­na oli­ver skall du in­te söka ige­nom gre­nar­na ef­ter fler ut­an lämna det som är kvar åt in­vand­ra­ren, den fa­derlöse och änkan. Du skall in­te vränga rätten för in­vand­ra­ren el­ler den fa­derlöse, och en änkas kläder skall du in­te ta som pant. Kom ihåg att du själv en gång var slav i Egyp­ten och att Her­ren, din Gud, be­fri­a­de dig däri­från. Därför ger jag dig den­na be­fall­ning att följa.

Om du glömmer en kärve när du skördar din åker, skall du in­te gå till­ba­ka och hämta den ut­an lämna kvar den åt in­vand­ra­ren, den fa­derlöse och änkan. Då skall Her­ren, din Gud, välsig­na dig i allt du gör. När du har sla­git ner di­na oli­ver skall du in­te söka ige­nom gre­nar­na ef­ter fler ut­an lämna det som är kvar åt in­vand­ra­ren, den fa­derlöse och änkan.

Sakarja 7:10
Förtryck in­te änkan och den fa­derlöse, in­vand­ra­ren och den fat­ti­ge. Tänk in­te ut on­da pla­ner mot varand­ra.” Förtryck in­te änkan och den fa­derlöse, in­vand­ra­ren och den fat­ti­ge. Tänk in­te ut on­da pla­ner mot varand­ra.” Förtryck in­te änkan och den fa­derlöse, in­vand­ra­ren och den fat­ti­ge. Tänk in­te ut on­da pla­ner mot varand­ra.” Förtryck in­te änkan och den fa­derlöse, in­vand­ra­ren och den fat­ti­ge. Tänk in­te ut on­da pla­ner mot varand­ra.” Förtryck in­te änkan och den fa­derlöse, in­vand­ra­ren och den fat­ti­ge. Tänk in­te ut on­da pla­ner mot varand­ra.”

Svara -   - 15/7-18 01:46 -


Kalle

Nationen är Guds gåva och gränser är från Gud. Att värna om det är kristligt. Men nationalism får inte bli avgudadyrkan. Vi är Guds folk, och vi har mer gemensamt med kristna egyptier än med svenska ateister. Det får man aldrig tappa.

Svara -   - 15/7-18 02:22 -


Nina😄

Amen Broder i Herren

Mycket bra mycket intressant Amen säger jag bara Lars allt är så bra och väl planerat utav vår älskade fader i minsta detalj

Tack herre för ditt skapande och att du förnyade allt de nya förbundet sände din son älskade Jesus som utstod ett lidande utav all dess like som ingen annan hängd på ett kors gick ner i dödsriket predikade för dem med buller och bång på tredje dagen uppstånden och kom tillbaka till livet som de va bestämt och sagt Renare och finare än någon annan Du krossade och demolerade dödsriket med fullständigt vilken makt och segerTack älskade Jesus

Patrik Sternemark läste ditt inlägg 👍🏼👍🏼 så bra amen syskon i herren nu går vi ihop och fortsätter och ber över vårt land Sverige kungahus och överheter som alla instanser

Jesu gränslösa välsignelse till er alla

Svara -   - 15/7-18 02:49 -


JL

Svar till Tomas N.

Stefan är globalist, med andra ord vänster. Han har ljugit in fienden. Hans frukt är islamisering. Att den mannen får figurera kvar i frikyrkokretsar är mig en gåta.

De två odjuren har en ganska lång historia. De slogs tillsammans redan på tsartiden emot de kristna. Vissa källor anger att så många som 3 miljoner muslimer var med i andra världskriget för sovjet, du kan ju gissa vem som stod för våldtäkterna av de tyska kvinnorna. Ett annat namn för det muslimska brödraskapet i Syrien är Islamic Socialist Front. I Iran så arbetade islamisterna och socialisterna sida vid sida för att störta shan av iran. Här i Sverige behöver inte sossarna någon presentation, de har ju visat med alla tydlighet att hamas är deras broderförening och nästan alla muslimer röstar på sossarna alternativt MP. I USA jobbar nu demokraterna med muslimska brödraskapet och arbetar för en större "flyktinginvandring". Den före detta CIA chefen utsedd av demokraterna, besökte mecka, något endast muslimer får göra. Erdogan är socialist.
Har man inte greppat läget nu, så gör man det aldrig.

Svara -   - 15/7-18 03:00 -


Tomas N

Svar till JL.

Jag stödjer varken socialism eller islamisering,men blir ändå skrämd av din benhårda övertygelse som är full av fakta och teorier,men inte övertygar sann sanning skall göra.

Jag tror dessa typer av teorier och läror är rotade i hat och rädsla för islam och skapar ännu mer av samma sak. På tal om frukt

Det är i så fall bättre att vara mindre påläst,tror man klarar sig bättre inför det som skall komma på det sättet. Men för en del då vore det bra att söka den verkliga sanningen om vad som sker i världen.

Ditt sätt att bunta ihop,kategorisera och döma får verka som en tidsvarning inför vad som skall komma. Men sanningen segrar även emot denna typ av överkörningsmentalitet.

Jag har även varna andra för dina teorier,mer än så kan jag inte göra.Du riskerar att leda många fel med dina teorier.

Sanning är dyrbar och frihet ifrån indoktrinering är väldigt viktig har vi lärt oss smärtsamt från historien. Indoktrinering är kombinationen av felaktigheter och att systematiskt och effektfullt proklamera dem så att det sjunker in och fyller oss.

Gud bevare oss från detta och hjälp oss att behålla friheten och skärpan och hålla fokus på Jesus

Svara -   - 15/7-18 08:55 -


Bengt

Du skriver mycket klokt och förståndigt Tomas n

Sen har ju dom flesta trott och säkert tror att

Antikrist kommer från katolska kyrkan

Och det ska ju komma en ny världsreligion

Och där ska nog även islam ingå

Så säkert också katolska kyrkan

Kanske även fn

Och Kenneth copeland verkar också vara

Inblandad

Svara -   - 15/7-18 09:55 -


JL

Det du fick var verkligheten, det är ingen teori, du får dra dina egna slutsatser.

Du är inte att komma med någon som helst fakta som pekar på andra hållet, istället diskuterar ditt inlägg mig. Med att jag är rädd, hatisk och ljuger och med en översittande frikyrkoattityd. Du har även tagit info från den största bedragaren i Svensk kristenhet på 1000 år. En människa som ljugit in fienden. En människa som ljugit och sagt att invandring inte skapar islamisering. Därefter pratar du om sanning. Och att du är rädd för jag leder människor fel.

Svara -   - 15/7-18 10:02 -


Tomas N

Svar till JL.

Frukten av det du säger och skriver finns där för var och en att bedöma.

Jag försöker vara ödmjuk i allt för tvång och övertygelse är ingen bra metod varken i livet,det andliga eller det politiska.

Bara det faktum att du menar dig ha fått en ren injektion av sanningen är skrämmande.

Indoktrinering och sanningsförvrängning har vi sett i totalitära stater. Exemplet är att allt skylls på en grupp och du och den skola du följer menar att det är en samverkan av två (islam/marxism)

Särskilt dina slutsatser och förenklingar är är skrämmande. Det är en annan lära du förespråkar och det syns när du pratar om att upprätta det första budet.

Det man ser i dina inlägg är politik och ett politiskt tänk med mycket agitation.

Dina teorier behöver som sagt mycket förklaringar och utvecklingar . Oavsett om man kan mycket eller lite historia så kan den helige ande vägleda oss om det du skriver är sant. Men vi behöver alla ge akt på vad vi har i vårt kött och tankar som kan dra oss fel.

För en del är det utopiska drömmar ,för andra är det hämnd och krig och kontroll.

Men sanningen och Jesus lovar att göra oss fria och bevara oss fria när vi söker honom

Svara -   - 15/7-18 10:22 -


Lasse

Svar till JL.

https://youtu.be/R4IMpwX8Q8Q

Svara -   - 15/7-18 10:32 -


JL

Svar till Tomas N.

När det gäller det första budet, så var det inte jag som skrev bibeln, det var Gud, Herren är hans namn. Är ni inte intresserade utav att följa Gud kan jag inte hjälpa er.
Det är inte ödmjukt att kalla någon hatisk, rädd och lögnare. Men det är vanligt bland frikyrkokristna att hålla på så. Det är ganska många som mår dåligt av den behandling som ges i kyrkorna, det kan jag förstå. Själv håller jag mig borta från frikyrkor numera, tröttnat på personliga påhopp och den märkliga blandningen härskartekniker och vänlighet blandat.
Sista gången jag var i kyrkan, så fick jag en predikan på om kristna avarter. På självaste julafton, detta blandat med globalistord som inkulderande, öppna dörrar mm. Men någon vänlighet såg jag inte i ögonen som mötte mig.
Näst sista gången jag var i kyrkan blängde ungdomspastorn på mig för jag hade avverkat en kärleksförklaring till de ofödda barnen på nätet, att kvinnor skulle älska sina barn och föda dem. Jag fattade inte det då, men vad jag höll på med var att jag stred för ett barns liv, i min församling. Den fighten förlorade jag. I efterhand så förstod jag varför ungdomspastorn blängde så på mig, jag visste ju inget om de faktiska läget. Ungdomspastor tog i stället tillfället i akt att förklara hur dåligt kvinnan mådde och måla upp det att det var mitt fel, inte det faktum att hon, precis som jag, förlorade fighten.
Så Tomas, för mig är du bara ytterligare än av dessa människor. De säger att de är goda, vänliga men ut ur munnen kommer saker som att jag är rädd, lögnare och hatisk. Att jag är dålig och de är bra.

Svara -   - 15/7-18 12:08 -


Lasse

Svar till JL.

Jag ville bara säga att du är älskad och värdefull i Jesu ögon, dom ofödda barnen är hos Jesus, vi lever inte heller så länge på denna plågsamma jord , tacka Jesus för att vi får vara hos vara hos Han som skall segra till slut, 🙏💗

Svara -   - 15/7-18 12:17 -


Lasse

Svar till JL.

https://youtu.be/HGXF6FMHS68

Svara -   - 15/7-18 12:17 -


Leif Boman

Svar till JL.

Det är inte ödmjukt att kalla någon hatisk, rädd och lögnare. Men det är vanligt bland frikyrkokristna att hålla på så

Kanske ibland för att man endast försöker efterlikna Honom och Hans Ord som du just har kallat för att inte vara ödmjuk!

( Joh 8:44) Ni har djävulen till er fader. Och vad er fader har begär till, det vill ni göra. Han har varit en mördare från början och har aldrig stått på sanningens sida, eftersom sanning inte finns i honom. När han talar lögn, talar han av sitt eget, ty han är en lögnare, ja, lögnens fader.

(Joh 8:55) Om jag sade att jag inte kände honom, skulle jag vara en lögnare som ni. Men jag känner honom och bevarar hans ord.
Dessutom är det ju bara att läsa härinne så kan alla se ett hatiskt beteende mellan syskon, vilket inte alls behöver betyda att man saknar ödmjukhet vara för att man upplyser om den faran.
Och skulle inte Jesus gång på gång igenom hela Bibeln tala om att människor både är rädda, borde vara rädda och också att inte vara rädda? Nu är du allt ute på en riktigt lång seglats ifrån hamn! Kom hem, kom hem...
Jesu Kristi frid...

Svara -   - 15/7-18 12:42 -


Leif Boman

Svar till JL.

Och JL!

Finns det några kristna ledargestalter överhuvudtaget i Sverige som tillhör Jesus enligt dig?

Skulle du kunna nämna några förkunnare eller pastorer som inte tillhör djävulen i så fall, så att alla härinne vet vilka vi skulle kunna lita åtminstone något sådär på?

Svara -   - 15/7-18 12:55 -


Mikael W

Svar till JL.

Du är kanonbra JL!

Fortsätt att kräva att alla i Sverige ska hålla 1:a budet. Det är väl det minsta nan kan begära av sina medmänniskor.

Håller med dig om att många Kristna är fräcka och hatiska.....och hånfulla....förmodligen besmittade av den här världens antikristliga ande.

Svara -   - 15/7-18 18:39 -


Leif Boman

Svar till Mikael W.

Ett väldigt vanligt beteende är att dem som ofta tycker om att driva med andra, tycker att andra är stela och tråkiga, att alla borde vara mer skojiga, spexar och skämtar om allt och alla, det är allra oftast just dessa själva som inte tål när minsta prövning drabbar dem själva!

Inget nytt fenomen....

Svara -   - 15/7-18 18:55 -


Mikael W

Svar till Leif Boman .

Varför hackar du och hånar JL?

Han tål nog mer prövningar än vad du tror. JL är en man med bra själkänsla som inte vänder kappan efter vinden som vissa andra......som ett dammkorn som far hit och dit i vinden.

Kör på bara JL, och låt dig inte nedslås av gamla svammelpellar som inte ens är röstberättigade

Svara -   - 15/7-18 19:14 -


CONRAD Olsen-Utvåg

Nationalismen är från GUD - Det var Han som satte Gränser för de respectiva Folken -

Vad man har gjort i Sverige - Är som när Kaptenen äntrar Broen på Båten han skall föra - Det förste han gör är att slänga Kompassen över bord -

Som så väl Förra Statsministeren Fredric Rainfelt, men nu också Steffan Lövèn -förksatar GUD - LIksom deras "Tillträdelse Ärkläring...!"

Förkastar man Gud och Guds Ord - Ja, då går det åt skogen -

Ja, forresten Skogen - Den brinner...!!! - Över Hela Sverige - I morges var det bare Tre av Sveriges Alla Län, som det inte var en eller flera Skog-Branner -

När Israel skulle lära sig en Läxa, så var det just genom TORKA -

Profene Elias förkunnade att det skulle inte Rägna på 3,5 År - Därför att Kungen (Och Drotningen Jessabel) syndade mot GUD.

Tro bara inte att Guds Ord är givit oss på skämt - Det är blodigt allvar - Därför bärer också "Den Blodiga Kappen", namnet: Guds Ord.

"Det som hände förr, ligger för oss som ett exempel..." - Ja, "till oss för vem dom sista tider är kommet...!" Det som hände förr, ligger för oss som ett exempel..."(1.Kor. 10,11)

Svara -   - 15/7-18 19:18 -


Mikael W

Svar till Leif Boman .

Är du inte röstberättigad Leif?

Svara -   - 15/7-18 19:19 -


Mikael W

Svar till Leif Boman .

Är du inte röstberättigad Leif?

Svara -   - 15/7-18 19:19 -


Bengt

Det som nog saknas mest hos oss kristna är kärlek

Vi brister alla i det

Jag också

Vi älskar inte alla trossyskon

Vi behöver hjälp med det

Från.Gud

Jag vill önska er alla här på sidan Guds

Välsignelse

Till er alla

Svara -   - 15/7-18 19:59 -


Bengt

Vi behöver vara rädda om varandra

Svara -   - 15/7-18 20:00 -


Jessica

Svar till Bengt.

❤️ Jag håller med dig Bengt! Man blir nästan lite ledsen och bedrövad över tonen här emellanåt. Vi måste ju få tycka olika ibland, men ändå respektera varandra.❤️

Svara -   - 15/7-18 20:14 -


Roger T. W.

Svar till Leif Boman .

Leijonborg fick en kristen uppfostran och höll ett bra tal på Erik Edins begravning. Till min förvåning bjöds jag in. Erik var bra och Bror Edins predikan om den förlorade sonen minns jag ännu. Jag drack inte, men jag umgicks med bröderna.

För övrigt tackar jag Lars Enarson för hans undervisning. Det är första gången jag förstår mig på det moderna Babelon. Det faller.

Svara -   - 15/7-18 20:20 -


Leif Boman

Svar till Mikael W.

Har jag sagt att JL inte skulle tåla prövningar?

Sen har du verkligen missförstått ordet håns betydelse, allt man säger emot någon är inte detsamma som hån, du får läsa på lite vad det betyder Mikael. Och du låter dessutom lite småaktig nu. Du borde vara en som uppmanar dina syskon till att älska varandra istället för att i din frustration försöka hitta en massa lustiga namn som du kan kalla mig för.

Nu visar du bara vad som egentligen har funnits inombords, och det var den här sidan av dig jag började märka längre tillbaks. Den behöver du se till att få bukt med. Du har verkligen svårt med att försonas med människor, långsintheten kommer inte att hjälpa dig utan tvärtom. Den som inte är villig till försoning kommer att få det allt svårare på sikt.

Men du får gärna rensa bort allt om mig från hemsidan om du vill eftersom inte antikrists ande borde finnas där, det är inte bra reklam och vittnesbörd...

Jesu välsignelser...

Svara -   - 15/7-18 20:30 -


Bengt

Vi behöver verkligen försonas med varann

Det tillhör grunderna i den kristna tron

Svara -   - 15/7-18 20:35 -


Leif Boman

Svar till Roger T. W..

Lars Enarsson har jättemycket gott att undervisa om, och han är en bra kämpe i Guds armé, jag välsignar denne broder, men även han kan ha fel ibland, och just angående det här med att Gud skulle ha manat till vem vi kristna borde rösta på har han helt fel enligt mig.

Men vi har som sagt olika uppfattning och det måste vi alla respektera, dessutom måste man få säga vad man tror utan att omedelbart anklaga varandra för att vara antikrister som vissa gör så fort ett syskon förmanar och säger emot....

Jesu Kristi frid och styrka till hela din kropp Roger.. Mvh Leif...

Svara -   - 15/7-18 20:47 -


Leif Boman

Svar till Bengt.

Det är bra Bengt, att du har förstått en av de allra största hemligheterna med evangelium! Försoningens Mästare Jesus Kristus visade oss vägen vi alla borde följa. Vi säger ofta med våra läppar att vi följer Herren men har ändå så svårt i verkligheten att just följa i Hans fotspår när det gäller försoningen....

Svara -   - 15/7-18 20:55 -


Bengt

Det är svårt men nödvändigt

Svara -   - 15/7-18 21:16 -


Tomas N

Svar till JL.

Jag läser din kommentar här och skall ge dig credit för att du är öppen med erfarenheter som du har varit med om. Det som ger mig lite ofrid annars är den i mina ögon ganska omfattande glappet mellan hur du uppfattar saker och jag själv och någonstans finns en absolut sanning också.

Missförstånd och feluppfattningar är inte bra och en del kan bero på brist hur man uttrycker sig. Bakom ord och tangentbord missar vi säkert en del av verkligheten,men det borde inte vara så mycket.

I korthet framstår du som en hårdnackad och frimodig person som har en tydlig profil och som skriver i vissa ämnen främst.

Jag reagerar på det som jag är övertygad om som felaktigheter i det du lyfter upp och vill undervisa om. Detta eftersom jag är brinner för sanningen. Men jag försöker som jag skrev vara ödmjuk vilket innebär att åsikter och tolkningar kan diskutteras och jag vill bibehålla en broderlig och kristen nivå för att vi förmodas vara syskon i Herren och för att läsare skall dra nytta av det som skrivs på bloggen och inte avskräckas

Om jag uppfattat dig fel så har jag missat,men för mig är din profil aggressiv och tvärsäker och kategorisk ,vilket inte ger en bra miljö där man kan skilja på fakta och tolkningar och person. Du själv ger uttryck för härskarteknik i mina ögon. Grova generaliseringar och benhård tvärsäkerhet skulle jag säga är ditt signum här.

Men du är kanske en helt annan person egentligen och jag vill ju alla människors bästa .

Däremot så har jag en stark passion för sanning och jag tror väldigt mycket på att det borde gå att mötas och diskuttera i sakfrågor och komma framåt och lägga ifrån sig saker som visar sig vara mindre sant än annat. Jag har gjort det under resans gång själv så min erfarenhet är att man lär sig så länge man vill det och söker sanningen.

Jag tror att det finns ett stort allvar i att bli förledd och leva i villfarelse även om det handlar om saker som är lite i utkanten av trons värld

Man måste vara ödmjuk eftersom det särskilt bland män ,men också generellt är fullt av ledare och starka karaktärer där säkert många vill ha rätt och inte fogar sig med glädje.

Om man inte tänker på detta så blir lätt atmosfären full av strid och affekt i köttet och att ha rätt till varje pris

Hoppas du ,jag och andra ser lite klarare. Det finns en utmaning i att eliminera glappet mellan vad olika människor tycker,förmedlar och hur det uppfattas

Man kan säker utmana och uppmana mig till att ändra mycket på hur jag uttrycker mig . Både sådana saker och ren fakta i både teologi och politik/historia behöver man jobba och slipa på så att man blir till hjälp och välsignelse om denna andliga term ursäktas

Mitt ställningstagande angående innehållet i det du skriver om /undervisar om står kvar gällande islam /socialism och antikrist etc

Men i det stora hela är det kanske inte värt kostnaden för att debattera, Det beror lite på och jag skall fundera och be över det. Det viktigaste är att så många som möjligt går nära Gud ,arbetar i sin kallelse och bär mycket bra frukt för Guds rike och har det allmänt bra i livet

Guds välsignelse!

Svara -   - 15/7-18 23:55 -


Larz Gustafsson

Jag vägrar att rösta. Jag slutade med det på nittiotalet.

En kristen kan inte stå under dubbelkommando. Man kan inte tjäna två herrar samtidigt. Därför förstör jag alltid mitt röstkort.

Svara -   - 15/7-18 23:57 -


Tua Öling

Svar till Sam G Ö.

Jag med då jag bor här i Finland.

Svara -   - 19/7-18 08:29 -


Din kommentar

NYTT! Ditt namn och mejladress måste godkännas innan kommentaren publiceras. Efter godkännande måste du alltid ha samma namn och mejl nästa gång du postar en kommentar, annars godkänns inte kommentaren.


Kom ihåg mig?



Konungen har fört mig in i sina kammare

Christer Åbergs livesändning från Facebook: Konungen har fört mig in i sina kammare. Bland annat om uppryckandet i Höga Visan och att samlag inte är att jämföra med en vigsel.

0

Läs allt!


Katastrofal kursändring - Del 4

Av Holger Nilsson 

Uppryckandet

Vi fortsätter att belysa den kursändring som skett på eskatologins område de senaste årtiondena.

4

Läs allt!


Ropa till mig på nödens dag

Läsarmejl av Kattis 

Varm sol

Jag känner att vi får be för de drabbade som har fått evakuera ifrån sina hem. Att de får lära känna Jesus och få en personlig relation med honom, att de blir Frälsta! 

0

Läs allt!


Torkan i Sverige ett tidstecken?

Solen får utbrott

Sedan mätningarna började för 260 år sedan har juli månad inte varit så här varmt som i år. 

11

Läs allt!


Skogsbränderna - Guds dom över Sverige?

Kommentar av Rune Johansson 

Skogsbrand

Just nu drabbas Sverige av utbredda och svårsläckta skogsbränder. Flertalet skribenter härleder detta till att Herren nu straffar oss för våra handlingar som nation. Låt oss dock få lite perspektiv på de nu aktuella händelserna.

27

Läs allt!


Mäktiga tältmöten i Jättene

Lindberg spelade så att tältduken lyfte

Skärmdump: falkopingstidning.se. 

I två möten gästade vi på tältmöten i Jättene. Efter första kvällens möte spreds det snabbt hur bra det var så nästa kväll fylldes tältet av mycket folk.

1

Läs allt!


Världens ensammaste fågel dog i olycklig kärlek

Fågeln Nigel, en havssula, blev kär i en betonghavssula på en öde ö utanför Nya Zeelands kust har nu hittats död. 

0

Läs allt!


Tidstecken med Stephen Hawking, Christer Fuglesang och Christer Åberg

Den världsberömde fysikern Stephen Hawing blev 76 år och led större delen av sitt liv av sjukdomen ALS. 2010 var jag med i samma radioprogram som Stephen Hakwing och astronauten Christer Fuglesang. 

1

Läs allt!


Örn störtade i havet - skickas på flygträning

Havsörn

En annan örn än den som beskrivs i artikeln. 

SVT skriver om en örnunge som inte klarade av att flyga och störtade i havet ska nu skickas på flygträning!

5

Läs allt!


Många anlagda bränder i den största skogsbranden i Sverige

Uppdaterad! 

15 anlagda bränder

Under ett dygn har 15 bränder blivit anlagda i Arboga. Så alla bränder som nu härjar i Sveriges värsta brandkatastrof har alltså inte kommit till av naturliga orsaker. 

17

Läs allt!


Svenska folk du borde tacka - Sveriges nationalsång?

/bild2.php?w=644&h=75&src=img/1439685284-svenska-folk-du-borde-tacka.jpg

För flera år sedan sa en vän till mig att han tyckte att den här sången borde bli Sveriges nationalsång!

13

Läs allt!


Profetisk uppenbarelse om skogsbränderna? - Christer Åberg

Christer Åberg tar upp de allvarliga skogsbränderna och torkan i Sverige och undrar om det finns profetior över detta och om det är ett profetiskt tecken.

48

Läs allt!


Tältmöten i Jättene utanför Falköping med Lindbergarna

Tältmöten i Jettened utanför Falköping med Lindbergarna

14

Läs allt!


Krångla inte till det - Möte på Arkens mirakelkonferens

Möte på Arkens mirakelkonferens. Birgitta Rosen predikade och Lindbergarna Nenne och Martin, Toye Josefson och Christer Åberg höll i sången. Dessutom delade Christer Åberg med sitt vittnesbörd. 

6

Läs allt!


Mirakelkonferensen på Arken med Lindbergarna och Linda Bergling

Linda Bergling predikade tisdagen 17 juli på Arkens mirakelkonferens i Kungsängen. Lindbergarna med Nenne, Martin, Toye Josefson och Christer Åberg höll i sången och musiken.

114

Läs allt!


När blir barnet människa?

Läsarmejl av Bertil Rosenius 

Ofött barn suger på tummen

När inblåser Gud sin livsande i människan. Är det när barnet föds eller är det när ägget befruktas.

41

Läs allt!


Annons


Starka vittnesbörd på Arken från missionen

Missions-inspiration på Arkens mirakelkonferens. Lindbergarna med Nenne, Martin, Toye Josefson och Christer Åberg höll i sången och musiken. 

0

Läs allt!


Hur blir det med pingströrelsen?

Läsarmejl av Sigvard Svärd 

Pingströrelsen

Det är ju uppenbart för alla historiskt medvetna och bibliskt intresserade pingstvänner, att Pingströrelsen sedan den blev Pingst ffs och Samfundet Pingst, med det årliga s.k. rådslaget – har förändrats både organisatoriskt, sociologiskt och teologiskt. 

39

Läs allt!


Dagens ord

Vecka 30, måndag 23 juli 2018 kl. 08:10

Jesus söker: Emma!

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? - Be den här bönen:

Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Jag ber om förlåtelse för alla mina synder. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!

Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv. - Joh 3:16


Ramadan 2018

Så här många muslimska attentat och mord har det skett hittills under Ramadan 2018.


Tre möten på Arken i Kungsängen

Nenne Lindberg, Toye Josefsson, Martin Lindberg och Christer Åberg gästar Arken på 3 möten under två dagar. Klockan 14.00 och 19.00 på tisdag på 17 juli och onsdag 18 juli  klockan 10.00.

1

Läs allt!


Senaste kommentarer


Jesu återkomst - Dan Johansson

Dan Johansson talar om Jesu återkomst i Vallhamrakyrkan 15 september 2015.

2

Läs allt!


Katastrofal kursändring - Del 3

Av Holger Nilsson 

Uppryckandet

Vi belyser återigen hur denna kursändring skett.

4

Läs allt!


Stöd Apg29 med en frivillig gåva

Stöd Apg29

Du kan stödja Apg29 på tre sätt. 

1

Läs allt!


Du behöver ta emot Jesus

Därför talar jag så mycket om varför du behöver ta emot Jesus!

2

Läs allt!


Den Gud som då svarar med eld, han vare Gud!

Läsarmejl av nils

Det som alltid kännetecknat Herrens närvaro är Eld. Vi känner till när Mose fick möta Gud i den brinnande busken, och när Mose var på Sinai berg, hur Herrens härlighet var som en förtärande Eld på toppen av berget. När Israel därefter skulle offra brännoffer åt Herren sade Han: 

44

Läs allt!


Katastrofal kursändring - Del 2

Av Holger Nilsson 

Uppryckandet

Denna kursändring när det gäller predikan om Jesu tillkommelse har nu kommit fram i ljuset alltmer.

10

Läs allt!


Den kontantlösa konspirationen - Ladda ner gratis pdf-bok!

Den här mycket intressanta boken på 593 sidor om det kontantlösa samhället kan du återigen ladda ner gratis direkt på Apg29!

7

Läs allt!


Våra skattepengar finansierar imamutbildning

Läsarmejl av Bertil Rosenius

En rubrik på Facebook väckte nyfikenhet: ”I Höst får Sverige sin första statligt finansierade imam utbildning.” Sant eller falskt? Sant! Men det hela blir än värre, när man dyker ner i historiken!

41

Läs allt!


Katastrofal kursändring - Del 1

Av Holger Nilsson 

Uppryckandet

En kursändring har nu skett när det gäller förkunnelsen om Jesu tillkommelse detta kan komma att få förödande konsekvenser.

18

Läs allt!


Almedalen - Dans & Trams och intervju med Christer Åberg

Filmgruppen Flipp Flopp intervjuade mig i Almedalen 2018. 

3

Läs allt!




Apg29 har tusentals bloggartiklar! Gå vidare till fler artiklar:

NÄSTA


Artiklar Kommentarer Bönesidan Fråga Christer Kontakt | Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96 | Paypal

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 54 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 34 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 17 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 12 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 10 år om han hade levt idag. Allt detta finns att läsa om i boken Den längsta natten. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Sedan 23:42 2013-08-16 har det varit 430 504 094 sidvisningar på Apg29!

Apg29 har just nu 16 702 bloggartiklar, 85 407 kommentarer och 57 056 bönämnen.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

MediaCreeper

Besök också Apg29 på:

Facebook | Twitter | Youtube | Vimeo | Instagram | Gab

TA EMOT JESUS!

↑ Upp