Language

Apg29.Nu

Christer Åberg | TV | Bönesidan | Fråga Christer Åberg | Kommentarer | Skrivklåda | Chatt | Läsarmejl | Skriv | Media | Info | Sök
REKLAM:
Världen idag

Schwëster Zipporah an Rachael senger Visioun vun rapture

"Firwat mengt Dir, firwat presséiert Dir nët evangelism? Kann net Dir gesinn? Et ass kee méi Zäit!"

DANDELION Some

Alles war normal gin, keen geschwat oder iwwer de rapture gepriedegt. Jidderee war preoccupied mat hiren eegene Liewen. Dunn op eemol war et rapture.


Av Nils
söndag, 15 december 2019 00:57

Ech gefrot, a wa mir gefrot huet, wou den Här Jesus Christus, an onendlech ville Engelen am Sall. Iwwerdeems Michael a Gabriel, a si villes Manéier fir Herrlechkeet King wann Hien huet. Jesus war ganz traureg. Hien huet geruff an huet mech wat virun zwee Deeg am Himmel war geschitt.

Gott huet dann en fir en Engel de leschten Trompett garde. Wann den Engel gesinn Jesus op der Äerd ze Virsprong. Hien huet seng Chancë Unzucht, doten, béis, Leit hu keng Opmierksamkeet fir Gott.

Wann Jesus se gesinn, koum hien op d'Féiss an d'Papp, gefall verwandelt an huet gekrasch, a gefrot, fir méi Zäit a sot:

"Si bass net prett!"

Jesus geruff sou vill, a Papp war sou sympathesche iwwer der Welt, mä gesot:

"D'Zäit ass komm!"

Hien ass midd vun Schreiwe.

Mä de Papp sot zu den Engel:

"Stop!"

Den Engel huet Virsprong net der Trompett, awer nach an der selwechter Positioun. Jesus sot duerno, dass Plaz zwee Deeg virdrun geholl hunn soll. Jesus geruff an huet gesot:

"Wat Zort Häerz do si hunn? Stone Wousst du? Wann ech virdrun zwee Deeg ukomm haten, vill lénks goufen, och e puer vun Äre Familljememberen. Haut engem Dag am groussen Séilenheel ginn hätt."

Hien huet gesot,

"O meng Kanner, kommen elo ze soen. D'super Séilenheel wäert esou schrecklech ginn. Ech versprach Dir net ze verloossen nach vergësst, mä firwat hutt Dir mech lénks? Mäin Häerz Pinien fir Meng Kanner hun mech lénks!"

Léiwen, lescht Nuecht hat ech eng Visioun vun der rapture. Ech gesinn d'Äerd war ganz beschäftegt mat Aktivitéiten. Et war dat alles géif weider wéi se all laanscht schonn haten. Ech ausgesinn eiser Strooss lues Fouss erof, dank wann ech hannert mech ausgesinn, Jesus. Hien huet gesot,

"Firwat mengt Dir, firwat presséiert Dir nët evangelism? Kann net Dir gesinn? Et ass kee méi Zäit!"

Alles war normal gin, keen geschwat oder iwwer de rapture gepriedegt. Jidderee war preoccupied mat hiren eegene Liewen. Dunn op eemol war et rapture.

Ech gesinn, dass et op engem Sonnden geschitt ass, a vill sech hannert lénks. An enger Kierch, wou nëmmen de Paschtouer a senger Fra gemierkt huet, huet si déi eenzeg trei. Tatta Schwangerschaft verschwannen, mä si bliwwen.

Da gesinn ech Chrëschten déi geduecht si trei, mä sech lénks, an si haten e Rouleau an deenen hir Sënnen opgeholl goufen. Ech gesinn e Paschtouer, dee war do wou hien engem Rouleau vun Sënnen dobäi geduecht, datt ëmmer datt hien nach. Hien huet ugefaangen ze gefaang:

"Oh nee. Hmm!"

"Dofir ginn dir och prett: fir an esou enger Stonn wéi dir mengt net, de Mënschejong kënnt!" Matthew 24: 44

"Vergiess Lot hustru.den déi sichen sengem Liewen ze gewannen et verléieren gëtt, mä säi Liewen wien et verléiert soll spueren!" Lk.17: 32, 33

Publicerades söndag, 15 december 2019 00:57:16 +0100 i kategorin Läsarmejl och i ämnena:


20 kommentarer


x
Stefan Jonasson
söndag, 15 december 2019 08:31

Vilken konstig vision... Sökte på Googel zipporas vision och Det kom fram zippora musalas vision är det den det menas?

Svara

x
nils svarar Stefan Jonasson
söndag, 15 december 2019 08:42

Visionen finns på You Tube:The Great Tribulation:The False prophet.

Svara

x
Emma
söndag, 15 december 2019 10:39

Detta tror jag inte på.

Den står här att kristna skulle vara kvar efter uppryckandet pga sina synder som skulle vara uppskrivna på en rulle.

Detta tror jag inte på, eftersom Bibeln inte lär att ett Guds barn skulle bli kvarlämnat.

De som blir kvar är de som INTE är frälsta, de som INTE låtit sig försonas med Gud genom Jesus Kristus.

Men en kristen människa=en frälst människa=ett Guds barn=Jesu får/lamm, tillhör Jesus och får följa med.

Liknelsen om de tio jungfrurna berättar om fem jungfrur som hade olja i sina lampor, de hade den Helige Ande som varje frälst människa fått som ett sigill/garanti inför förlossningens dag.
(2 Kor 1:22, Ef 1:13, Ef 4:30) , och dessa fem jungfrur i Matt 25, fick följa med när brudgummen kom.

Medan de andra fem, som det t.o.m står att de väntade på brudgummen, de hade inte olja eller den Helige Ande i sig, de var alltså inte frälsta. Jesus säger också om dem: "Jag känner er inte". Matt 25:12

Jesus känner sina får.

"Jag känner mina får och mina får känner mig" det säger Jesus i Joh 10:14

I 2 Tim 2:19 står det: "Men Guds fasta grund har detta sigill: Herren känner de sina, och var och en som åkallar Herrens namn ska hålla sig borta från orättfärdighet."

Att Gud/Jesus känner oss och att vi känner Honom, det är evigt liv.

"Detta är evigt liv att de känner dig den ende sanne Guden och den du har sänt Jesus Kristus." Joh 17:38

Evigt liv handlar om en djup gemenskap eller kärleksrelation med Jesus Kristus själv.

En hjärta till hjärtarelation.

Inte en distanserad relation där vi undrar hur långt borta vi kan gå från Gud,och ändå tänka att det skulle vara ok.

Nej! Utan den frågan vi som bekännande kristna/frälsta bör ställa oss är: huur nära får jag komma dig Jesus? Huur nära kan jag leva med dig Jesus?

Svara

x
Lillibeth svarar Emma
söndag, 15 december 2019 11:25

SANT som du skriver:

"De som blir kvar är de som INTE är frälsta, de som INTE låtit sig försonas med Gud genom Jesus Kristus.
Men en kristen människa=en frälst människa=ett Guds barn=Jesu får/lamm, tillhör Jesus och får följa med."

1 Tess. 5:9-11
Ty Gud har inte bestämt oss till vrede, utan till att vinna frälsning genom vår Herre Jesus Kristus, som har dött för oss för att vi, vare sig vi vakar eller sover, skall leva tillsammans med honom.
Därför, förmana varandra och uppbygg varandra, såsom ni också gör.

/Lillibeth

Svara

x
Mikael W svarar Emma
söndag, 15 december 2019 11:36

Mycket bra sammanfattat av dig Emma !!!

Svara

x
nils
söndag, 15 december 2019 14:01

Din beskrivning av vilka som är redo när Jesus hämta sin brud är Bibliskt rätt!
Tänk om alla vi "kristna" vore sådana!

MEN,många lever i den felaktiga trosbekännelsen:En Gång Frälst,Alltid Frälst!
Det är en av själafiendens viktigaste villfarelse.
Det medför att man då lever ett ytligt,bara religiöst liv.
Men med hjärtat kvar i Världen,har man bara ett sken av gudsfruktan.

Hörde en känd Bibellärare som i en bok visade på ett 80-tal olika Bibelord,som visar och förmanar oss,hur vi skall leva för att bevara vår frälsning.

Eller har vissa kommit in i en församling,utan att ha upplevat en Pånytt-Födelse
med omvändelse från synden,till att leva ett Nytt Andligt liv med Herren?

Eller var man kanske var en Brinnande,Troende i sin begynnelse,
men:Min vän Hur Är Det Idag?
Har läst ett flertal vittnesbörd från olika människor,där Jesus själv sagt dem att
80%,och i vissa fall mer av kyrkans medlemmar blir kvarlämnade!!!
Detta säger något om det andliga tillståndet in många av Jesu kyrkor av idag!
Det Jesus säger i Matt:24 är att Han 3 ggr varnar Han för Förvillelse som även de Utvalda kommer att drabbas av.

Hade en allvarlig dröm för ca.4 år sedan där jag var i samtal med en pastor.
Han reste sig för att gå,men jag följde efter honom till dörren,där jag ropade:
"Jesus Kommer Snart,Men Församlingen är ej Redo!"
Vaknade sedan gråtande.
Många i församlingen är Andligt Sovande,Men är ej medvetna Om Detta!
DEN SOM SOVER VET EJ OM DET,FÖRRÄN HON/HAN VAKNAR, på det fysiska området!
DETSAMMA GÄLLER ÄVEN PÅ DET ANDLIGA OMRÅDET!

"RANNSAKEN EDER SJÄLVA,HURUVIDA I ÄR I TRON.JA PRÖVEN EDER SJÄLVA.
ELLER KÄNNEN I ICKE MED EDER SJÄLVA,ATT JESUS KRISTUS ÄR I EDER?
VAROM ICKE,SÅ HÅLLEN I EJ PROVET"2Kor.13:5

Svara

x
Stefan Jonasson
söndag, 15 december 2019 14:26

Zippora musalas vision på Googel.. Hon verkar ha fått flera... Den visionen handlade om demoner som försökte få kristna att synda så att dom inte kom till himlen.. Undrar om hon kanske lever i rädsla för demoner... Lite väl utflipprat

Svara

x
Bertil Rosenius
söndag, 15 december 2019 14:33

Det talas idag väldigt lite om efterföljelse och helgelse. Det är nästan som om dessa ord blivit "orena". Når vi talar om dem kallas vi lagiska, beskylls för att sakna tro eller vara kristna fariséer.

Nej, idag skall vi ha tro som gör att vi kan leva hur vi vill - bara vi sjunger lite lovsånger... Det personliga korset är inget man skall tala om. Kristen tro är, lättja och framgång - under skuggan av den för allt överskylande nåden - den skall man tala om. Ja, det är nästan som att man skall synda - för att visa vilken djup och levande tro man har.

Detta utmanande agerande slutar inte väl!

Svara

x
Emma svarar Bertil Rosenius
söndag, 15 december 2019 14:42

Det är så rätt det du skriver Bertil! Och allvarligt...

https://www.apg29.nu/helgelsen-sker-i-efterfoljelsen-av-jesus/

Svara

x
Emma svarar Bertil Rosenius
söndag, 15 december 2019 14:43

Så sant, så sant...

Svara

x
nils svarar Bertil Rosenius
söndag, 15 december 2019 16:12

Instämmer i detta,och Utan Helgelse får Ingen se Herren,säger Guds Ord!
Lever vi ej i Helgelse och Överlåtelse till Herren av hjärtat,lovar jag dig att vi blir Kvarlämnade!!

Läser vi sändebreven i Upp-Boken,säger Jesus till 5 av de 7 församlingarna:
"Jag Känner Dina Gärningar!"
När Jesus i Matt.25 skiljer på fåren och getterna, mellan de goda och onda så är det återigen deras Gärningarna som visar vilka de är och tillhör!

Alltså är den nödvändiga Tron utan värde,om den ej åtföljs av en bekräftelse genom Omvändelsens Frukt:Rättfärdighetens goda Gärningar.

Tidsandan i världen av idag präglas av ytlighet och stress där snabba lättvindiga vinningar och klipp skall ske.
Denna Tidsanda som dessvärre också har fått ett skadligt inflytande på Jesu församling.

När då densamme Tidsandan fått inflytande över våra liv,kan vi Ej förvänta oss en VÄCKELSE som attraherar och drar människor till Herren.

Det finns mig veterligen bara en medicin som kan rädda Oss och de Förlorade: OMVÄNDELSE,VILKET INNEBÄR OM VI HAR Viljan att PÅ NYTT genomgå en andlig kris!

Den Helige Ande har förlorat sitt inflytande och Sin Närvaro,och Världens ande har övertagit Hans plats i alla våra schemalagda gudstjänster.
Det är vi medlemmars fördolda Gudsrelation,som skall öppna upp för Den Helige Andes närvaro.

Var i förkunnelsen vågar/vill vi förkunna om:"Den Bedrövelse efter Guds sinne som kommer åstad en Bättring som leder till Frälsning" 2Kor.7:10

Svara

x
Lukas
söndag, 15 december 2019 17:11

Flera klarsynta ord i kommentarerna! Tror Herren har svårt att komma till tals i kyrkorna, profetiskt tal kan ju störa gudstjänstordningen... Enklast med business as usual och så längtar alla efter kaffet. Evangelisationen behöver vi också ta till oss.

Svara

x
Stefan Jonasson
söndag, 15 december 2019 17:58

Kom ihåg mig igen nu... Är det bara jag som fattar att den där så kallade visionen är lite märklig.. Behöver vi extra utombibliska uppenbarelser. Alla sådana visioner går att vederlägga genom att läsa vad bibeln säger om det som försöker antydas..

Svara

x
Leif svarar Emma
söndag, 15 december 2019 18:45

Jag håller med om att denna artikel låter främmande och som något lite eget ihopplock.
Visserligen finns det många namnkristna som ännu inte är födda pånytt och då går man givetvis miste om uppryckandet, men alla dem som är födda på nytt och har Anden inom sig, tillhör Gud och är Guds egna barn får givetvis följa med...

Det hänger ju inte på mängden synd utan på om vi är Jesu brud eller ej...

Höga visan talar om denna svarta brud..

(HV 1:5‭-‬6)
Mörk är jag, men vacker, ni Jerusalems döttra, som Kedars hyddor, som Salomos tält. Se inte på mig för att jag är mörk, för att solen har bränt mig. Min mors söner blev arga på mig, de satte mig att vakta vingårdarna. Min egen vingård vaktade jag inte.


Synder och skador finns i olika slags mängd hos bruden men, det Brudgummen svarar är det viktiga!

(HV 1:15)
Vad du är vacker, min älskade, vad du är vacker!

Hela Jesu pånyttfödda brud av Gud är givetvis älskad och får följa med!

God Jul och Jesu rikliga frid och välsignelser till er alla!


Svara

x
nils svarar Stefan Jonasson
söndag, 15 december 2019 19:43

APG.2: 17."Och det skall ske i de yttersta dagarna säger Gud,att Jag skall utgjuta av Min Ande över allt kött,och edra söner och döttrar skola Profetera,och edra ynglingar skola se Syner,och edra gamla män skola hava drömmar."

Guds Ande har Ej upphört att verka genom Profeter,Syner och Drömmar idag,även om vissa tycks trodet!
Då ej andens gåvor förkunnas,blir man reserverad och tveksam att våga lita på dem.

Vi kristna är så okunniga om den Andliga världen och hur fienden verkar,att vi blir bedragna om vi ej låter Guds ord få leda oss!
Vi blir då lätt offer idag för den falska framgångs förkunnelsen,där Världens budskap om Rikedom,Framgång och Upphöjelse förkunnas.

Och när många känner oro inför tider som kommer,söker de tröst och uppmuntran.
Därför drar Megakyrkorna världen över till sig många själar,som då förvillas av en ytlig förkunnelse,utan Omvändelse eller Pånyttfödelse och hjärtats Bättring.

Så se upp med dessa Megakyrkor och dess förkunnare som kan ha börjat drivas av felaktiga Motiv,som Pengar,Upphöjelse,ett liv i Otukt,Skilsmässa mm.

Det syns ej direkt på utsidan,men Herrens Ande kan då ha Lämnat den kyrkan!
Då har det värsta inträffat att fiendens ande har övertagit Den Helige Andes plats,även till att utföra under som helanden.

Det värsta är att dess medlemmar är ovetande därom,om de Ej lever i Guds Ord!!
Det var några spridda tankar,som kanske avvek från ämnet.Mvh/nils



Svara

x
Lars-Göran Rönnberg
söndag, 15 december 2019 19:45

Stefan Jonasson.
Ja detta är märkligt.

Svara

x
Bosiljka Eriksson
söndag, 15 december 2019 21:04


Uppenbarelseboken 22:18-19

18. För jag försäkrar var och en som hör profetias ord i denna bok:
Om någon lägger något till detta, så ska Gud på honom lägga de plågor som är skrivna i denna bok.
19. Och om någon tar bort något från orden i denna profetias bok, ska Gud ta bort
hans del från livets bok och från den heliga staden och från det som är skrivet
i denna bok.

Frid

Svara

x
Sandra
söndag, 15 december 2019 21:26

Nej...vi har onådda folkslag! Om detta är en framtida vision kanske jag eventuellt efter bön tror på den. Men pröva andarna står det.

Svara

x
Steven
söndag, 15 december 2019 21:53

Köper inte detta

Svara

x
Nenne Lindberg svarar Stefan Jonasson
måndag, 16 december 2019 20:00

Håller helt med dej Stefan Jonasson.

Svara

Första gången du skriver måste ditt namn och mejl godkännas.


Kom ihåg mig?

Din kommentar kan deletas om den inte passar in på Apg29 vilket sidans grundare har ensam rätt att besluta om och som inte kan ifrågasättas. Exempelvis blir trollande, hat, förlöjligande, villoläror, pseudodebatt och olagligheter deletade och skribenten kan bli satt i modereringskön. Hittar du kommentarer som inte passar in – kontakta då Apg29.

Nyhetsbrevet - prenumerera gratis!


Senaste bönämnet på Bönesidan

onsdag 19 februari 2020 00:03
Hjälp! Jag litar inte längre på min man! Han har vid flera tillfällen inte berättat sanningen ang ett problem! Jag vill veta vad som pågår. Han känner sig kontrollerat av mig. Jag känner mig ignorerat

Senaste kommentarer

Leif: Är det Gud eller tidningen Dagen som styr? - Angående bönekonferensen Nordens kallelsestund i Solna

Maritha Alm: Är det Gud eller tidningen Dagen som styr? - Angående bönekonferensen Nordens kallelsestund i Solna

Tommy.: Profetia från 2007: Trump ska bli en bedjande president - i två mandatperioder

Bertil Rosenius: Är det Gud eller tidningen Dagen som styr? - Angående bönekonferensen Nordens kallelsestund i Solna

Leif: Är det Gud eller tidningen Dagen som styr? - Angående bönekonferensen Nordens kallelsestund i Solna

Leif: Är det Gud eller tidningen Dagen som styr? - Angående bönekonferensen Nordens kallelsestund i Solna

Bertil Rosenius: Är det Gud eller tidningen Dagen som styr? - Angående bönekonferensen Nordens kallelsestund i Solna

Maritha Alm: Är det Gud eller tidningen Dagen som styr? - Angående bönekonferensen Nordens kallelsestund i Solna

Leif: Är det Gud eller tidningen Dagen som styr? - Angående bönekonferensen Nordens kallelsestund i Solna

Bertil Rosenius: Är det Gud eller tidningen Dagen som styr? - Angående bönekonferensen Nordens kallelsestund i Solna

Helene Karlsson : Coronaviruset – en kommande global pandemi?

Leif: Är det Gud eller tidningen Dagen som styr? - Angående bönekonferensen Nordens kallelsestund i Solna

Leif: Är det Gud eller tidningen Dagen som styr? - Angående bönekonferensen Nordens kallelsestund i Solna

Bertil Rosenius: Är det Gud eller tidningen Dagen som styr? - Angående bönekonferensen Nordens kallelsestund i Solna

MAritha Alm: Är det Gud eller tidningen Dagen som styr? - Angående bönekonferensen Nordens kallelsestund i Solna

Tomas N: Är det Gud eller tidningen Dagen som styr? - Angående bönekonferensen Nordens kallelsestund i Solna

Andy Svensson: Är det Gud eller tidningen Dagen som styr? - Angående bönekonferensen Nordens kallelsestund i Solna

Andy Svensson: Är det Gud eller tidningen Dagen som styr? - Angående bönekonferensen Nordens kallelsestund i Solna

Leif: Är det Gud eller tidningen Dagen som styr? - Angående bönekonferensen Nordens kallelsestund i Solna

Mikael W: Är det Gud eller tidningen Dagen som styr? - Angående bönekonferensen Nordens kallelsestund i Solna


Aktuella artiklar



STÖD APG29
SWISH: 072 203 63 74
PAYPAL: paypal.me/apg29
BANKKONTO: 8150-5, 934 343 720-9
IBAN/BIC: SE7980000815059343437209 SWEDSESS

Mer info hur du kan stödja finner du här!

KONTAKT:
christer@apg29.nu
072-203 63 74

MediaCreeper Creeper

↑ Upp