633 online! | Sidvisningar idag: 126 404 | Igår: 167 251 |

www.apg29.nu

gospel-apg29


Live Apg29 | Biblar | Bönesidan | Dagens ros | Date29 | Christer Åberg | Sök | Kontakt

Lurad! Kvinna, vad är det du har gjort? - Maria Hallmans nya bok

1492943161-bok.jpg

Maria Hallmans nya bok: "Lurad! Kvinna, vad är det du har gjort?

Hennes debutbok ”Homosexualitet är synd” publicerades 2005 och väckte stor uppståndelse. Nu släpper Maria Hallman i Myresjö sin andra bok, ”Lurad! Kvinna, vad är det du har gjort?” och innehållet i den är lika kontroversiellt utlovar författarinnan, skriver Vetlanda-Posten.

Tidningen skriver bland annat:

Enligt Maria Hallman, som baserar mycket av innehållet i sin bok genom att studier av Bibeln, är kvinnan skapad och styrd av känslan, på både gott och ont.

- Mannen är skapad som en problemlösare, ska arbeta och beskydda sin hustru. Men med dagens politiska korrekthet, där kvinnan ska vara jämställd mannen, då går det fel, säger Hallman och utvecklar:

- Om en kvinna leder männen, då blir det en ”mammaorganisation”, om en kvinna styr en församling, då blir det en ”mammaförsamling” och om en kvinna styr ett land, då blir det ett ”mammaland”. Idag är exempelvis närmare 80 procent av alla präststuderande kvinnor. Fortsätter denna trend har vi snart inga män som innehar prästerliga ämbeten i Svenska kyrkan. Det finns inget i Bibeln som belägger kvinnliga präster eller pastorer. Församlingsföreståndarens uppgift är endast förbehållet män, framhåller Hallman.

Och:

- Kvinnan nöjer sig inte med att bli jämställd, hon vill ta över hela samhället. Många tycker säkert att jag är gammalmodig, lagisk (vikten av att man följer den gudomliga lagen) och väldigt radikal och det stämmer, det är jag!

Hennes radikala sida märks ännu tydligare när hon börjar jämföra barnafödandet i Europa och i muslimska länder.

- I Europa föder kvinnan 1,38 barn per familj medan en muslimsk kvinna föder 8,1 barn per familj i genomsnitt. Om inget görs kommer Khadaffis ord att gå i uppfyllelse, ”vi behöver inte inta Europa med krig och terror utan vi kan inta Europa genom vårt barnafödande”, för Hallman fram.

Hallmans siffror skiljer sig från statistik som Globalis, som baserar sig på uppgifter från FN. Statistiken visar att Somalia är det muslimska land som har högt födelsetal, siffran är 6,0 barn per kvinna. I Sverige är siffran 1,9.


1492943328-lurad-maria-hallman.jpg

På baksidan av boken kan du läsa:

Boken har tre avdelningar

Första avdelningen: Ett Nödrop För Sverige! Om inget görs dör hon ut, faller på egen fot, genom sitt svenska låga barnafödandet. För ett land ska behålla sin art måste varje familj föda 2.1 barn. Europa föder idag i genomsnitt 1.38 barn per familj, medans muslimerna föder 8.1 barn per familj. Kvinnorna stressar ihjäl sig, självförvållat har de bytt ut sin äkta makes beskydd, mot statens obarmhärtiga kravmaskin.

Andra avdelningen: Skapelseordningens 7 grundpelare

  1. Guds avbild
  2. Instiftande av äktenskapet
  3. Gud talar till mannen
  4. Mannen ska arbeta.
  5. Kvinnan är man

Tredje avdelningen: Reformationens 1500-tal och framåt, du ska få lära känna fantastiska husmödrar som Katherina von Bora Luther, Idelette Calvin, Sara Edwards, Mary Wesley, Lydia Finney, Catherine.

1492944140-maria-och-stefan-hallman.jpg

Pastor Stefan & Maria Hallman har varit gifta i 30 år. De adopterade två bröder Jonathan och David 1996 från Ryssland.

Maria examinerades som ”High Honor” student på FaithSchool Of Theology, erhållit diploma i ”Evangelical Teacher Traning” 1980-1983 USA. Musikutbildning på Statens Normal i Stockholm.1970-1972. Programledare och producent i Kristen TV; TV Vision Norge, Vision Heaven, Dansk Kristen TV, Verdikanalen, Kanal 10 Sverige/Asien och Christian Television Club 2000.

Pastorsfru i många år, medhjälpare till Stefan, hemmets projektledare, husmor och uppfostrare till våra pojkar. Läser BIBELN dagligen, gideoniternas bibelläsningsplan i 30 år.

Boken är utgiven på Hallmansgårdens Förlag 570, 13 Myresjö Sweden | www.ctvc.se

>> Beställ boken här!


Skriv ut


Publicerat av Christer Åberg sändag 23 april 2017 12:53 | Direktlänk | Nyhetsbrev | RSS


STÖD APG29.NU


82 kommentarer

OBS: Läsarmejl, artiklar, kommentarer och video som är skrivna och gjorda av andra än mig, (Christer Åberg, grundaren till Apg29), kan ha åsikter som jag inte delar.

Johan

Helt rätt Maria!

"Äldre kvinnor skall på samma sätt uppträda som det anstår de heliga. De skall inte sprida skvaller eller missbruka vin. De skall vara lärare i det som är gott, så att de förmanar de unga kvinnorna att älska man och barn, att leva anständigt och rent, att vara husliga och goda och underordna sig sina män, så att Guds ord inte smädas." (Tit 2:3-5)

En oerhört viktig tjänst, som alltför få kvinnor har tagit till sig.

Tack för att du gör det (du är ju i a f en "äldre" kvinna i tron, vilket naturligtvis är det viktiga, är det gäller vilka som ska utföra denna tjänst)!

Gud välsigne dig!

Svara -   - 23/4-17 14:55 -


Per

Tack Maria, för att du står upp så frimodigt för rättfärdigheten i Guds Ord!

Svara -   - 23/4-17 17:20 -


JL

Det fungerar inte med att ni kvinnor springer omkring och säger att alla andra kvinnor skall föda barn, men så slutar det med att de framträdande kvinnorna i kyrkorna har minst barn. En riktig ledare visar vägen. Med sina handlingar.
Hade vi fött de barn Gud tilldelat oss och lärt dem att älska Gud, så hade vi inte varit där vi är. Vi hade chansen att tävla med vår goda frukt(barn), men tog inte chansen. I stället blev mammon vårt fall.
Odjuret har nu paralyserat hela samhället och har infiltrerat varje del av samhällssystemet. Det bästa vi kan göra i dagsläget, är att bedriva skadekontroll. Åka till länder som Ungern och se till att de inte bara stoppar den andre guden, utan att de börjar föda barn, så att vår förbannelse inte blir deras. Att se till att deras pastorer och präster inte är infiltrerade som våra.

Svara -   - 23/4-17 17:56 -


Lysell

Svar till JL.

Tack Maria

För att du visar hur du lever ut den kristna missionen.

JL skriver "Det fungerar inte med att ni kvinnor springer omkring och säger att alla andra kvinnor skall föda barn, men så slutar det med att de framträdande kvinnorna i kyrkorna har minst barn. En riktig ledare visar vägen. Med sina handlingar."

Maria utför frivilligt en gärning, med sin bok som hon skrivit. JL angriper henne för det om jag fattat saken rätt. Vi har en världslig ledare som heter Martin Luther och eftersom majoriteten av de Kristna går ifrån sina ideal och accepterar vilka fjantiga Bibelöversättningar som helst samt släpper in kreti och pleti i vår tidigare svenska kyrka så okay då ...... kör vidare. Planen är ju bestämd, men det vore på sin plats att fler framförde sin syn på den kristna tron som Maria gör i stället för att babbla. Ge dig i stället på den kvinnliga biskopen, eller att fjantet (politikerna) tagit över Svenska Kyrkan.

När det gäller fotbollsförbundet så finns det inte några politiska styrmedel där minsann, och det kan man ju tolka som att kyrkan måste alltså vara viktigare att styra. Det var i alla fall inte mitt intresse att få politiker i kyrkan, men det kanske JL tycker. Du får väl se vad politikerna tycker om Marias bok när det blir tal om den. Hon väcker i alla fall en del som sover.

Hälsar

Lysell

Svara -   - 23/4-17 22:19 -


Ann-Marie A.

Läste artikeln i Vetlandaposten. Håller med Maria att det vore mycket bra om den som ville kunde vara hemma med små barn, och att mannen också ska ta ansvar för sin familj. Men håller inte alls med henne om det hon säger om kvinnliga församlingsledare, Merkel, SD mm.

Visst finns det ju många kunniga och starka kvinnor som stått bakom och stöttat många män. Men tror inte alls att det är alla kvinnors roll. Gud använder, och Den helige Ande utrustar också väldigt många kvinnor, inte bara för att stötta män. Ledsen att en kvinna skriver en sådan här bok. Har sett och hört Maria ett par gånger, tycker hon är duktig och kunnig men tråkigt att hon skriver tråkigt tycker jag, men vi får tycka olika, det är ju bra.
Gal 3:28. Här är icke jude eller grek, träl eller fri, man eller kvinna. Alla är ni ett i Jesus Kristus.

Svara -   - 23/4-17 22:23 -


Ann-Marie A.

Tråkigt att min kommentar for iväg innan jag skrivit färdigt.. Har varit med om det en gång innan med. Höll på med att skriva om ett par meningar. :)

Svara -   - 23/4-17 22:29 -


Johan

Svar till Ann-Marie A..

Gal 3:28. Här är icke jude eller grek, träl eller fri, man eller kvinna. Alla är ni ett i Jesus Kristus.

Det är en av de mest missbrukade och missuppfattade verserna i hela Bibeln.

Feminist-"teologer", citerar denna vers helt ur sitt sammanhang, och vill därmed ge den en betydelse som den inte har. De "klipper också ut" de många verser i Bibeln som motbevisar deras misstolkning, av denna vers.

Så kan man inte göra, om man vill följa Jesus!

Svara -   - 24/4-17 08:01 -


Ann-Marie A.

Svar till Johan.

Tack för ditt svar. Vi tror olika. Vill vara saklig och inte kommentera ditt tal om "feminist-"teologer", konstigt uttryck tycker jag.. Jag har lyssnat till och läst vad flera mycket trovärdiga, pålästa och andefyllda äldre pastorer, och någon yngre, har att säga om detta. De hänvisar till flera verser och sammanhang i Bibeln som visar att kvinnan är jämnställd mannen. Att hon kan ha församlingsledartjänst mm.

Så kan man tro och göra om man följer Jesus tycker jag . Men tur att vi får tycka olika.

Mvh Ann-Marie

Svara -   - 24/4-17 11:11 -


Johan

Tack för ditt svar! :)

"Vi tror olika."

Ja, det gör vi!

"feminist-"teologer", konstigt uttryck tycker jag.. "

Jämför det som dessa jämställdhets- och feminist-"teologer" torgför, med i förmodligen samtliga teologer, före feminismens genombrott i slutet av 1800- / början av 1900-talet, så förstår du nog vad jag menar.

"Jag har lyssnat till och läst vad flera mycket trovärdiga, pålästa och andefyllda äldre pastorer, och någon yngre, har att säga om detta."

Det är en del av problemet, att man "lyssnat till" utombibliska källor. D v s skrifter och teologer, istället för att själv läsa Bibeln och grunda allt man tror, först och främst, på vad som står skrivet i den.

"De hänvisar till flera verser och sammanhang i Bibeln som visar att kvinnan är jämnställd mannen."

De klipper, som sagt, och klistrar, samt baserar ofta sin lära på någon undermåligt översatt vers, istället för på vad grundtexten säger.

"Att hon kan ha församlingsledartjänst mm."

Bibelns svar:

"Jag tillåter inte att en kvinna undervisar eller gör sig till herre över mannen, utan hon skall leva i stillhet" (1 Tim 2:12)

&

"En församlingsledare skall vara oklanderlig, en enda kvinnas man" (1 Tim 3:2)

"Så kan man tro och göra om man följer Jesus tycker jag . Men tur att vi får tycka olika. Mvh Ann-Marie"

Nej Ann-Marie! Att följa Jesus innebär att underordna sig Guds Ord, vilket är ett av hans namn!(Upp 19:13)

Frid!

Svara -   - 24/4-17 13:48 -


Maritha

Något jag har märkt mellan mannen och kvinnan Gud förenat är att Herren kan oftast tala till henne först och därefter el direkt el efter en tid så får mannen samma sak.Viktigt för mig att vara underställd mannen,så han får leverera det i ljuset.Guds ordningar är bäst, det är ju Gud som stadgat ordningarna....Mannen behöver oss,men jag blir lite skrämd över utvecklingen att männen har så tappat sin hållning i samhället då han axlar mer och mer det svåra över till kvinnan..Undra på att vi kvinnan inom äktenskapet blir otrygg.En kvinna är lyckligast när sin man visar beskyddande auktoritet och samtidigt visar sin hustru uppmuntran och kärlek.Han ska beskydda henne,inte kontrollera.Samhället är ingen sjukstuga som behöver plåstras om utan samhället vi vill se är modiga starka rättsmedvetande män som står emot problemen och gör något åt det, intesom nu förhalar coh väntar på bättre tider.I mitt äktenskap var det oftast jag som fick ta hand om raset,ruinerna.Fel fel fel och orättvist.Så ser samhället ut idag tycker jag. Förlåt om jag verkar bitter,men jag har förlåtit och gått vidare,tagit vara på lärdomen,aldrig mer, men det är sant som Maria Hallman skriver,så tror jag,och tror och på Bibeln som är fundamentet

Om du reagerar nu i vrede,så är du träffad,och behöver fråga Gud varför.Jag själv har haft många många många ggr att bli arg över sanningen som jag inte hade ljus över,,,lika många ggr fick jag lämna det till Gud och HAN visade mig och att HAN skulle förändra mig,samt förlåta och välsigna.

Älskar män,vilken styrka i församlingen när mannen intar sin rätta position.Dynamis.

Tack Stefan och Maria Hallman.Ni är ett gott exempel, önskar många fått veta er bakgrund och hur ni träffades,undrar! finns någon självbiografi om detta

Gud tillhör äran

Svara -   - 24/4-17 17:54 -


Ann-Marie A.

Svar till Johan.

Ord och inga visor från dej! ;) Tycker fortfarande att vi får tro olika. Det finns många olika församlingar också. Tycker det är du som "klipper och klistrar".. Läser bibeln själv, och de pastorer jag hört o läst i ämnet, har som sagt var byggt sin undervisning på bibelversar och bibelsammanhang. Är inte född igår.. "av människor påhittade skrifter" böcker mm, litar jag inte alltid på.

Tror att dessa pastorer som lever nära Herren, kan Bibeln och fått gåvan av Herren att undervisa är trovärdiga. Lutar mej inte alls mot "utombibliska källor."

Låter inte dej förklara för mej vad i Guds ord jag ska "underordna mej". ;) Sett skräckexempel på det, där många unga kvinnor lämnade, eller inte fick utveckla sina gåvor för att de skulle underordna sej "allmäktiga män". Kärleken försvann till förmån för regler och fina fasader. Ledsamt.

Finns kärleken från Gud och Guds Ande, så fungerar det som det ska mellan kvinnor och män också i församlingen.

Frid önskar jag dej!

Svara -   - 24/4-17 18:38 -


Irene Nielsen

Svar till Johan.

AMEN

Svara -   - 24/4-17 18:57 -


Johan

Svar till Ann-Marie A..

"Tycker fortfarande att vi får tro olika."

På sätt och vis vill jag ge dig rätt. Man får tro precis hur man vill, fast inte om man ska bli frälst.

"Tycker det är du som "klipper och klistrar".."

What? Kan du exemplifiera? Vad är det jag klippt och klistrat v g Bibeln?

"Tror att dessa pastorer som lever nära Herren, kan Bibeln och fått gåvan av Herren att undervisa är trovärdiga."

Att överlämna till "pastorer" som ser ut att leva "nära Herren" och verkar ha "fått gåvan...att undervisa", är ett generalfel i svensk kristenhet. Det är nämligen väldigt få som håller "sig till lärans tillförlitliga ord" (Tit 1:9)

"Låter inte dej förklara för mej vad i Guds ord jag ska "underordna mej". "

Det är väl ingen som kan göra det , inte ens Gud?

"Sett skräckexempel..."allmäktiga män"."

Att du har sett skäckexempel, där Gud inte fick vara den Ende som är Allsmäktig, betyder inte att Guds Ord har fel och måste sovras.

"Finns kärleken från Gud och Guds Ande, så fungerar det som det ska mellan kvinnor och män också i församlingen."

Tycker att du glömde kärleken till Gud. Den innebär att vi lyder!

Jesus: "Om ni älskar mig, håller ni fast vid mina bud." (Joh 14:15)

Shalom!

Svara -   - 24/4-17 20:53 -


Alf

Ja allt är upp och ner, Satan har vänt helt upp och ner på Guds ordning här i Sverige. Konsekvenserna är förödande. Och alla dessa kvinnor som läser till präst och pastorer måste lära sig att underordna sig Guds Ord!

Svara -   - 24/4-17 21:17 -


Ann-Marie A.

Tack för ditt svar. Ja jag tycker det är du som "klipper och klistrar" som du uttrycker det, när du skriver att jag "tror på skrifter" och annat som jag inte alls sagt/skrivit. När du skriver med fet stil och utropstecken tycker jag inte du är ödmjuk och vill diskutera, utan "domdera".

Jag älskar Jesus och håller fast vid hans bud. Låter Honom forma mej att bli mer ödmjuk. Jag underordnar mej Hans ord och "sovrar inte ut" vad jag vill tro på. Lyssnar gärna på kloka, visa, ödmjuka kristna människor men inte gärna på den som inte lyssnar och bemöter vad jag skriver med respekt. Dem kallar jag besserwissrar. Tror att vi får tro olika. Tycker att du glömde att vara ödmjuk i din kommentar..

Frid broder!

Svara -   - 24/4-17 21:31 -


Johan

Svar till Ann-Marie A..

"jag tycker det är du som "klipper och klistrar" som du uttrycker det, när du skriver att jag "tror på skrifter" och annat som jag inte alls sagt/skrivit."

Det enda jag refererade till, var det du skrev, vilket naturligtvis är utombibliska källor. Du skrev:

"Jag har lyssnat till och läst vad flera mycket trovärdiga, pålästa och andefyllda äldre pastorer,"

"När du skriver med fet stil och utropstecken tycker jag inte du är ödmjuk..."

Att förtydliga och stå fast vid bibliska Sanningar, m h a fetstil och utropstecken är inte brist på ödmjukhet.

Brist på ödmjukhet är det däremot att INTE underordna sig Guds Ord.

Jag älskar Jesus och håller fast vid hans bud. Låter Honom forma mej att bli mer ödmjuk. Jag underordnar mej Hans ord och "sovrar inte ut" vad jag vill tro på.

Ledsen, men jag håller inte alls med dig om att du gör detta. Det är ju tvärtom så att du inte gör detta, eller hur? Bibeln säger på många ställen att kvinnan ska underordna sig sin man (t ex Ef 5:22-24; Kol 3:18; 1 Pet 3:1 etc. etc.), men det håller du ju inte med om. Du tycker att män och kvinnor ska vara jämställda.

"Lyssnar...inte...på som inte...bemöter vad jag skriver med respekt."

Vad är respekt enligt dig? Att hålla med dig och inte säga emot?

Mvh

Svara -   - 24/4-17 22:21 -


Ann-Marie A.

Svar till Johan.

Nej, respekt är inte alls att hålla med, så dum är jag inte. Diskuterar gärna med någon i all ödmjukhet.

Men du "rutar in" DELAR av vad jag skriver, och säger att det är vad jag tror på. Lite som en politiker säger min man.. ;) Det är ju inte alls snällt och rättvist.
Tror att en make i kärlek och ödmjukhet ska bestämma, i de fall han och frugan har olika uppfattningar i någon fråga, som gäller deras gemensamma liv. Men tror inte att Alla Kristna Män ska vara någon sorts överhuvud över Alla Kristna Kvinnor.
Tror inte heller att kvinnliga pastorer och församlingsledare borde säga upp sej.
Vill inte fortsätta kommentera med dej längre. Vi tror olika, men har samma Herre. Vi ska inte ge näring åt ev. ilska eller låta solen gå ner över vår ev. vrede.;) God natt.

Svara -   - 24/4-17 23:04 -


Lysell

Svar till Ann-Marie A..

Jag vill säga er en sak Ann-Marie och Johan. Ni låter som ungar i lekhagen.

Min kära hustru som stått ut med mig i 50 år talar alltid om för mig vad jag skall bestämma, och som husets Herre så bestämmer jag det. Var det något mer .... :-))

Lysell

Svara -   - 24/4-17 23:22 -


Johan

Svar till Ann-Marie A..

"tror inte att Alla Kristna Män ska vara någon sorts överhuvud över Alla Kristna Kvinnor."

Där är vi överens, för det tror inte jag heller.

"Vi tror olika, men har samma Herre."

Är inte så säker på det.

För min del har jag absolut ingen "vrede" mot dig.

Jag önskar dig i a f allt gott och sov så sött! :)

Svara -   - 24/4-17 23:27 -


Petrus

Feminism är inget annat än jezebel ande

Svara -   - 25/4-17 07:48 -


Katrina

Svar till Petrus.

Feminism är en samling rörelser och ideologier vars målsättning är att kvinnor ska ha samma rättigheter, möjligheter och skyldigheter som män och där feminismen verkar för kvinnors politiska, ekonomiska och sociala rättigheter.

Naturligvis har man missbrukat även feminismen.

Svara -   - 25/4-17 08:23 -


Nisse

Menar Maria Hallman att det är fel att en kvinna predikar? Vad säger hon då till de hundratals som genom åren blivit frälsta på hennes egna möten? Kom de till tro genom att Maria Hallman predikade i strid med Guds vilja? På hennes möten blev unga människor omvända, upprättade, helade, sjöng i anden... Det är en märklig insikt hon kommit till. Jag vet att det är Gud som frälser och att han till och med kunde använda sig av en åsna till att tala, men det här rimmar ändå illa med hennes egen gärning.

Svara -   - 25/4-17 08:50 -


Lysell

Till Nisse

Nisse ditt uppsåt är nog okay, men man måste skilja på att sprida evangeliet och att vara pastor. Sprida ---> Johannes 4:25,39. Att vara preacher/pastor finns på flera ställen hos St.Paulus i N T. Där preciseras vad som gäller. Vad beträffar jämlikhet är det nog så att väldigt många kristna har inte växt in i innebörden i vad Bibeln faktiskt säger, och när de upptäcker detta blir deras uppror mot vår Herre starkt. Läs 1 Tim 2:11-12 och 1 Kor 14:44-45. Starka ord för en som inte är förberedd. Innebörden i verkligheten blir annorlunda i vår tid med den uppfostran som tillämpas. Tyvärr. Det är ju så att även män får starka ord i Bibeln, men det talas det inte så mycket om. Avslutningsvis är det kanske inte riktigt det budskapet som Maria vill framföra med sin bok som helhet.

Eller........?

Svara -   - 25/4-17 11:45 -


Erik S

M Hallman är rätt ute i denna fråga. Kvinnor skall inte vara lärare och/eller föreståndare. Många män skall heller inte vara Bibellärare. Just denna uppgift är mycket speciell och avsedd för en ganska liten grupp,särskilt utvalda.

Benämningen "pastor" verkar som om det har gått inflation i, dom sista åren. Alla skall kalla sig "pastor". Vi har väl aldrig haft så många, speciellt yngre kvinnor, som kallar sig pastor. Man kan undra varför? Vad är det för fel på evangelist? Dom får kalla sig det för mig, men jag kan inte se att det är Bibliskt.

Däremot kan kvinnor ha många andra tjänster. Som nämnts, evangelister, sång/musik, profetera/uttyda och det som går under benämningen diakon. Social verksamhet, att samtala med människor i kris m.m. Dom kan naturligtvis vittna/predika eller vad vi nu vill kalla det. Men föreståndare/församlingsledare, nej.

Som med alla tjänster i Guds rike/församlingar, så måste det finnas en kallelse i botten, annars kommer det för eller senare att spåra ur, på ett eller annat sätt. Måste tyvärr säga, att en del yngre kvinnor-pastorer-inte har så mycket att komma med i sina predikningar. Det är mest fina ord och genomtänkta fraser s.k skrivbordspredikningar, men någon djupare andlig kraft och insikt finns inte (jodå, det finns män också i denna kategori)

Vi har dom sista åren sett hur mycket "oandligt" smyger sig in i våra församlingar. Dit hör New Age, ockultism, mindfullnes , hbtq o.s.v. Till det osunda hör också "radikalfeminismen". En del, speciellt yngre/medelålders kvinnor, skall hävda just kvinnan i alla lägen. Då hamnar vi fel.

Alla är lika inför Gud, absolut. Men varför kan vi inte bara följa Guds ord och ha den ordning som föreskrivs där? Vi måste tillbaka till våra rötter om det ska bli framgång i den sista svåra tid som ligger framför. "Titlar" har här inte stor betydelse. Det är andra saker som är avgörande.

MVH och Guds frid.

Svara -   - 25/4-17 13:01 -


Lysell

Tack Eric S

Svara -   - 25/4-17 14:08 -


Ann-Marie A.

Ledsen att min kommentar till Maria Hallmans bok och vad hon tror, resulterar i att jag blir kallad feminist av någon, barnunge av en annan och blir ifrågasatt om jag är en kristen av en tredje.. Mycket tråkigt sätt att debattera av somliga här.

Tack till Nisse som inte angrep mej.

Är varken en feminist eller en barnunge. Är en kristen fru, bonusmamma och mormor. :) ;) Är förlåten av nåd och kärlek. Försöker att inte kasta stenar, men tycker jag har rätt att kommentera utan att folk sätter etiketter på mej. Vänligen A-M

Svara -   - 25/4-17 15:08 -


Michael Häggqvist

Så i sin iver att påpeka att kvinnor inte ska undervisa så.... undervisar Maria Halland?

Svara -   - 25/4-17 15:09 -


Katrina

Svar till Michael Häggqvist.

Hon gör bara reklam för sin bok............

Svara -   - 25/4-17 15:13 -


Michael Häggqvist

Vore bra om de flesta människor här minns att HERREN säger att vi också ska underordna oss varandra...

Att mannen ska älska sin hustru som Jesus älskar sin församling.,,,

Personligen tror jag det är mer brist på den kärleken bland kristna män än underordnade från kristna kvinnor.

Fråga gärna kvinnojourer i en del städer... finns det en enda misshandlad kristen kvinna som blivit det av sin man är det en katastrof, och tro mig, det finns åtskilliga.

Min poäng är att vi behöver följa bibeln bättre, män liksom kvinnor.

Svara -   - 25/4-17 15:13 -


Johan

Svar till Ann-Marie A..

Vem har kallat dig "feminist"? Är du inte "ute och promenerar i offerkoftan" nu?

Svara -   - 25/4-17 15:18 -


Katrina

Svar till Michael Häggqvist.

Tack...där träffade du mitt i prick

Svara -   - 25/4-17 15:19 -


Ann-Marie A.

Svar till Johan.

Du får nog vara karl nog att du står för vad du skriver. Offerkofta är inget för mej, däremot sanning, ödmjukhet och hyfsade kommentarer. Sluta kasta sten.

Svara -   - 25/4-17 15:26 -


Johan

Svar till Ann-Marie A..

Nu blir jag snart arg på dig! :(

Du ska inte bära falskt vittnesbörd mot din nästa!

Om jag har kallat dig för "feminist". Så får du vara så god att vara kvinna nog att bevisa det, och inte komma med falska anklagelser! (Citera i s f exakt vad det är jag har sagt, när jag skulle ha kallat dig för "feminist"!)

Svara -   - 25/4-17 15:56 -


Emiratus

Svar till Ann-Marie A..

Försöker att inte kasta stenar, men tycker jag har rätt att kommentera utan att folk sätter etiketter på mej.

En Kristen mormor har alltid rätt att kommentera och säga vad hon tycker. Stå på dig nu gammelmormor Ann-Marie. Du har min fulla respekt, och du får gärna ge mig en tillrättavisning ibland, för det mår man bara bra av..... :)

Vi män måste alltid vara tacksamma mot våra Kristna systrar. Tänk vad tråkigt livet skulle vara utan dem. Dem får mer än gärna undervisa mig

Svara -   - 25/4-17 17:36 -


Ann-Marie A.

Svar till Emiratus.

"Tillrättavisningar" kan jag ta om de sägs i ödmjukhet utan sakasmer. :) Men säger man att jag är något jag inte är, och har uppfattningar som jag inte har, så är det klart att jag får försvara mej.

Tycker man får skriva en kommentar och uttrycka att man inte har samma åsikter som Maria Hallman vad gäller SD, Merkel, kvinnliga pastorer mm. Är ingen feminist-"teolog" för det.;) Vet att vi är många vanliga kristna kvinnor och män som tycker så ändå. Det är också många som tycker som Maria Hallman. Fast jag tycker hon motsäger sej själv lite ibland..
Gammelmormor är jag inte, lite för ung för det.;) Kanske du har barnbarnsbarn och kan berätta hur du tycker att det är? :) ;)
Ja vi behöver varandra! :)

Svara -   - 25/4-17 18:04 -


Johan

Svar till Ann-Marie A..

Jag har vare sig kallat dig personligen för feminist eller för feministteolog, så lägg ner!

Svara -   - 25/4-17 20:06 -


Lasse

Svar till Ann-Marie A..

Mina tankar går till kvinnan vid sykars brunn, som var föraktad av alla utom Jesus , sedan predikade hon för alla och dom lyssnade på henne. Jesus återupprättar vem han vill, Ingen skillnad på man o kvinna allas lika värde MVH Lasse

Svara -   - 25/4-17 21:22 -


Ann-Marie A.

Svar till Lasse.

Tack Lasse för de orden, stor tröst för mej! :) Tror också att Gud upprättar alla som söker honom, och använder vem Han vill. Trots att man inte är så perfekt och himla duktig.. God kväll till dej. Mvh A-M

Svara -   - 25/4-17 21:39 -


Johan

Politisk korrekthet och undfallenhet hos män, är ett större problem än upproriskhet och manhaftighet hos kvinnor.

Om Adam inte hade varit politiskt korrekt och låtit kvinnan, Eva, ta över och styra, så hade vi sluppit katastrofernas katastrof, syndafallet!

Samma sak pågår idag, tänk på det!

Svara -   - 25/4-17 21:43 -


Johan

Svar till Johan.

Skulle stå:

"..är t o m ett större problem..."

Svara -   - 25/4-17 21:50 -


Emiratus

Svar till Ann-Marie A..

Ja, ingen har rätt att kränka andra....det är pecis så sötnosen Maria menar, som du kan läsa om i länken

https://www.apg29.nu/a/1wu

Svara -   - 25/4-17 22:13 -


Ann-Marie A.

Svar till Emiratus.

Emiratus, vad har den damen i ditt svar till mej att göra? Gud skapade människan till sin avbild, Han gillar alla, också dej och mej, faktiskt, knappt man kan tro det men så är det! :) Kul att vi ska ses i himlen en gång.( Spana efter en liten blondin, det kan vara jag.) Men störst av allt, vi ska få möta Jesus! :)

Svara -   - 25/4-17 22:27 -


Lasse

Svar till Ann-Marie A..

Tack själv😊 ett stort följe av kvinnor följde honom,vilket inte var vanligt på den tiden. Rahab som räddade sin familj, Jesus var verkligen kvinnornas vän, hittar ingenstans i Bibeln att Jesus ser ner på någon kvinna, tvärtom bara att läsa, tacksam om någon hittar nått MVH Lasse

Svara -   - 25/4-17 22:29 -


Emiratus

Svar till Ann-Marie A..

Emiratus, vad har den damen i ditt svar till mej att göra?

Jag vet faktiskt inte.....

Hmmm.....ok, jag ska spana efter en liten blondin i morgon :) Finns ett ålderdomshem där jag bor....

Svara -   - 25/4-17 22:38 -


Lasse

Svar till Emiratus.

Spana efter mig med 100 åringen som gick ut genom fönstret och försvann, f.d,108 kg grönsaker.☺ Sov gott

Svara -   - 25/4-17 22:51 -


Alf

Svar till Ann-Marie A..

Noterar följande bibelvers i sammanhanget: "3. Men jag vill att ni ska veta att Kristus är var mans huvud, och att mannen är kvinnans huvud och att Gud är Kristi huvud." 1 korintierbrevet 11:3

Svara -   - 25/4-17 22:52 -


Ann-Marie A.

Svar till Emiratus.

Varför skriver du så elakt ibland? Svara jag dej vänligt så kan du skriva mkt otrevligt tillbaks. Ett par personer som min man försöker stötta lite ibland kan rätt vad det är säga mycket elaka saker utan orsak till honom. Vi ber för dem. Jag bor inte på ett ålderdomshem, inte ens min mamm bor där. Jag har varit ung, åkt vattenskidor, sökte läkare i 30 år, jobbat tills jag höll på att dö, fick äntligen en diagnos, blir aldrig helt frisk igen, längtar till himlen kommer aldrig svara dej igen,orkar inte det, blir ledsen. God natt. Mvh A-M

Svara -   - 25/4-17 22:56 -


Katrina

Svar till Ann-Marie A..

Jag ber av hela mitt hjärta att vi blir frisk.

Svara -   - 25/4-17 23:16 -


Ann-Marie A.

Svar till Alf.

Vad svarar du mej på? Tack ändå..? men.. den bibelversen har jag noterat för länge sen.;) Också de följande, att varkan män eller kvinnor får be eller profetera utan att täcka huvudet. Uppmaningen att kvinnor inte får klippa sej har jag också läst.. Fariseerna slog Bibeln i huvudet på folk.. Inte särskilt kärleksfullt eller manligt tyckte Jesus. God natt Alf. Mvh A-M

Svara -   - 25/4-17 23:19 -


Ann-Marie A.

Svar till Katrina.

Tack Katrina! :) Ber också att vi blir friska. Och blir vi det inte förr, så blir vi det i himlen.:)

Svara -   - 25/4-17 23:22 -


Katrina

Svar till Emiratus.

Du får göra som Emmanuel Macron, han är rik , har makt och kan få vilken ung kvinna som helst men han valde en äldre kvinna.

Svara -   - 25/4-17 23:25 -


Lasse

Svar till Katrina.

Det kanske var kvinnan som valde honom 😊 MVH Lasse

Svara -   - 25/4-17 23:29 -


Katrina

Svar till Lasse.

Kanske det, men ingen tvingade honom gifta sig med henne.... :)

Svara -   - 25/4-17 23:32 -


Lasse

Svar till Ann-Marie A..

Ja du helt rätt Fariséerna stod inte högt i kurs Jesus såg deras hjärtan. Jesus förtryckte aldrig någon, män som förtrycker finns det för många av tyvärr 😭 sov gott //Lasse

Svara -   - 25/4-17 23:36 -


Ann-Marie A.

Svar till Lasse.

Ja vi får be för dem. Tack, god natt och sov gott du med. :) / A-M

Svara -   - 25/4-17 23:40 -


Lasse

Svar till Katrina.

Helt rätt, bådas samtycke det är ju så det ska va 💗😊men tänk vad många stackars ungdomar i världen som blir tvingade till det😥 sov gott //Lasse

Svara -   - 25/4-17 23:41 -


Katrina

Svar till Lasse.

Sov Gott och Herrens välsignelse till dig.

Svara -   - 25/4-17 23:46 -


Lasse

Svar till Katrina.

😍

Svara -   - 25/4-17 23:48 -


Lasse

Svar till Ann-Marie A..

😍

Svara -   - 25/4-17 23:49 -


Lasse

Svara -   - 25/4-17 23:54 -


Israelsdotter

Svar till Ann-Marie A..

Ann Marie!! D känns som emirtus har lite tråkigt ibland. Han ba läääängtar efter kärleken.. finns ingen bättre kärlek än Jesus !

Svara -   - 25/4-17 23:54 -


Lasse

Alla längtar efter kärleken 💗 sov gott Susse //Lasse

Svara -   - 25/4-17 23:59 -


Ann-Marie A.

Svar till Lasse.

2 Tess 1: 3. <3

Svara -   - 26/4-17 00:01 -


Israelsdotter

Svar till Lasse.

Natti natti! 🌃😴💗

Svara -   - 26/4-17 00:01 -


Ann-Marie A.

Svar till Israelsdotter.

Så är det Israelsdotter, störst av allt är kärleken. :) <3 När alla andra namn förbleknar så står Namnet Jesus kvar. Han är vårt hopp! <3 Natti och sov gott.

Svara -   - 26/4-17 00:07 -


Katrina

Han skojar..... bara....rätas litet... tror jag.

Emiratus.....Er ist nur ein Scherz

Svara -   - 26/4-17 00:08 -


Ann-Marie A.

Svar till Katrina.

Tack och god natt till dej, sov gott. <3

Svara -   - 26/4-17 00:08 -


Katrina

Natti natti............sov så sött på lilla söta örat.. :)

Må Gud vara med dig och välsigna dig!

Svara -   - 26/4-17 00:10 -


Israelsdotter

Svar till Ann-Marie A..

Enda hopp!!! Tänkte just på det där när man e gifta tills döden skiljer oss åt.. men haha så e de inte med Jesus!! De e ju då vi träffas 💗🌹 natti natti stora syster. Och hoppas du får fina drömmar!!!

Svara -   - 26/4-17 00:11 -


Israelsdotter

Svar till Katrina.

Kauniita unia 💗

Svara -   - 26/4-17 00:13 -


Katrina

Kiitos kiitos, sama sinulle och Herran rauhaa, ja Jumalan siunausta sinulle!

<3

Svara -   - 26/4-17 00:18 -


Johan

Svar till Alf.

Det verkar vara som att kasta pärlor... att ge Bibelns Sanningar till vissa.

Tillbaks får man falska anklagelser, påhopp om att man inte skulle vara manlig eller kärleksfull p g a det, samt allehanda ifrågasättande av Guds Ord.

Trist!

Gud välsigne dig Alf!

Svara -   - 26/4-17 03:12 -


Emiratus

Svar till Johan.

Det verkar vara som att kasta pärlor... att ge Bibelns Sanningar till vissa.

Du ska inte ta illa upp för vad gamla människor skriver.....det kryllar av 30-plussare på den här bloggen.

Du vet....imse vimse spindel klättrar upp för....

....det blir väldigt mycket vimse :)

Svara -   - 26/4-17 08:38 -


Israelsdotter

Ja vill inte längre apa mej.. ja vill ju bara va en man.. ooo upiduu ja vill ju va som duuuu shubiduba

Svara -   - 26/4-17 09:49 -


Johan

Svar till Israelsdotter.

Tycker varken att du ska "apa" dig eller vilja "va en man". Satsa på att bli den gudskvinna som Gud vill att du ska vara, istället!

Mvh

Svara -   - 26/4-17 13:10 -


Israelsdotter

Svar till Johan.

Ja ha inte ens snackat om mig själv. E varken en apa eller man .. ha du aldrig sett Djungelboken?

Svara -   - 26/4-17 18:22 -


Israelsdotter

Svar till Johan.

Ta inte åt dig Johan. Du e ju inte heller nån apa 🐒

Svara -   - 26/4-17 18:42 -


Alf

Svar till Johan.

Håller med, befarar att dessa människor inte håller måttet inför vår Helige Gud. De har nog sin buk till Gud.

Svara -   - 5/5-17 14:36 -


Susse

Svar till Alf.

Alf kommenterade Varifrån kommer den karismatiska väckelsen?

Svar till JL.

Om hans gärningar och frukter förnekar att han tjänar och fruktar Herren, kan han inte vara en kristen. Att vara kristen innebär att man följer Jesus. Följa Jesus och djävulen kan man ju inte göra samtidigt.

"De försäkrar att de känner Gud, men med sina gärningar förnekar de honom. De är avskyvärda, trotsiga och odugliga till varje god gärning." - Titus 1:16

"Så blir det tydligt vilka som är Guds barn och vilka som är djävulens barn: den som inte gör det rätta är inte av Gud, och inte heller den som inte älskar sin broder." - 1 Johannesbrevet 3:10

- 4/5-17 22:20 - 

Svara -   - 5/5-17 15:08 -


babali

lite onödigt med denna bok, för vem kommer köpa den? Kristna behöver bara bibeln, förutom studentlitteratur förstås. ateister kommer inte köpa den för de är ju inte kristna och skulle de vara intresserade av kristendomen skulle de köpa en bibel eller prata med någon kristen.

Svara -   - 5/5-17 20:22 -


Susse

Svar till Alf.

http://runeberg.org/bibeln/45_14.html

Svara -   - 5/5-17 23:41 -


Carina Ericson

Svar till Johan.

Tror att man och kvinna kan tjäna Gud lika starkt....ett exempel på en utomordentligt duktig och andesmord förkunnare är Arkens Linda Bergling! Med pastor och herde Gunnar Bergling som tjänar i församlingen med sina gåvor. En harmonisk och trygg församling där Andens liv blomstrar, där både man och kvinna underordnat sig Jesus och Hans vilja. Det är så vackert. All ära till Jesus.

Svara -   - 3/6-17 10:09 -


Din kommentar

Första gången du skriver måste ditt namn och mejl godkännas.


Kom ihåg mig?



Kommer den som bytt kön till himlen?

Transsexuell

Kommer de människor till himlen som har bytt kön genom operation?

7

Läs allt!


Jesu trovärdighet bevisad genom hans uppfyllda förutsägelser!

Läsarmejl av nils Avgörande för den sanningshalt ett budskap innehåller, är dess talesmans Trovärdighet. Då Bibeln talar om Gud och människans eviga tillvaro, om Himlen och Helvetet måste dess upphovsman tålas att granskas.

0

Läs allt!


Vad jag tror på - Del 1

I den här videon berättar jag vad jag tror på. Detta är den första videon av flera delar.

1

Läs allt!


Kristna förföljs mer än någonsin

Open Doors World Watch List 2019

Bild: Open Doors. 

Open Doors årliga World Watch List om förföljda kristna visar att 2019 är värsta året hittills. Det är i särklass svåraste året sedan mätningarna startade.

15

Läs allt!


Kristna TV-kanaler i Sverige

Kristen TV i Sverige

Det finns många bra svenska kristna tv-kanaler i Sverige. Både som går på satellit, kabel och webben! Här listas alla kanaler.

20

Läs allt!


Syndares vän?

Vänner

Läsarmejl av David Billström Jesu är vår främsta förebild på att nå ut till människor som inte är troende. När Jesus vandrade på jorden så visste han vad som rörde sig inom människor som kom till honom. Han är densamme idag.

2

Läs allt!


En korsfäst McJesus på museum i Israel

Korsfäst McJesus

Bild: SVT. 

Protester i Israel mot Jani Leinonens "konstverk" McJesus som föreställer en korsfäst Ronald McDonald.

6

Läs allt!


Bered dig att möta Gud - Mannen som dödade Guds röst - Del 7

Romare

Av Hans Jansson, Uppsala 

”Vi vill leva, vi vill leva!” Jag minns ännu hur jag greps av en gränslös panikångest då jag hörde den obevekliga dödsdomen upprepas gång på gång.

0

Läs allt!


De troendes uppryckande - Del 2

Christer Åberg intervjuar Holger Nilsson om de troendes uppryckande. En serie i tio delar. Varje avsnitt är på cirka tio minuter långt. Del 2 av 10.

3

Läs allt!


Den oönskade - Del 17

Christer Åberg hälsar

Nu fortsätter jag med min omskakande och uppskattade följetong från min barndom. Berättelsen kommer öka sin intensitet och bli ännu mer dramatisk. Några mycket spännande och gripande avsnitt ligger nu framför.

0

Läs allt!


En tigande Jesus - Mannen som dödade Guds röst - Del 6

Romersk soldat

HANS JANSSON, Uppsala Herodes Antipas möter oss igen i den bibliska historien. Denna gång står han inför Jesus. Det hade då gått tre år sedan Johannes döparens halshuggning.

2

Läs allt!


Lögnen, falskheten och sveket

Lögnen av Annie Lööf

69

Läs allt!


Ondskans list - Mannen som dödade Guds röst - Del 5

Soldat

Av Hans Jansson, Uppsala Det vilar något ”listigt” och ondskefullt över Herodias agerande i det sammanhang vi beskriver. Det för mina tankar till vad som står i första Moseboken.

5

Läs allt!


Skapade till man och kvinna

Vad Gud har sammanfogat av Egon Mellin

Av Egon Melin Redan i skapelsen hade Gud bestämt, att det skulle råda könsskillnad i människosläktet. Därför heter det: ”Till man och till kvinna skapade han dem."

8

Läs allt!


Demoraliseringens gift

Läsarmejl av David Billström När man gör allt detta blir ett samhälle demoraliserat. Och ett demoraliserat samhälle är svagt. För människor har fullt upp med sina egna problem.

4

Läs allt!


Prenumera på Youtubekanalen Apg29.nu

Mannen som dödade Guds röst - Del 4: Guds röst

Av Hans Jansson, Uppsala Johannes döparen var Guds röst till i första hand judafolket, men också till den enskilde Herodes Antipas. Han sade ju också om sig själv: ”Jag är rösten som ropar i öknen”.

0

Läs allt!


Himlen TV7 intervjuar Christer Åberg

Christer är en känd bloggare bland både kristna och icke-kristna i Sverige. Han erbjuder Jesus som svar på aktuella samhälleliga och personliga problem. Programledare är Daniela Persin.

3

Läs allt!


Topp 10 antisemitiska handlingar 2018

Topp 10 antisemitiska handlingar 2018

Av Mikael Walfridsson Det här är en chockerande lista, som delades på organisationen ”United with Israel” hemsida. Den beskriver några av dom värsta antisemitiska och antiisraeliska handlingar, som det judiska folket upplevde i 2018. Det var ett år, där antisemitismen visade sitt värsta ansikte.

39

Läs allt!


Kristinebergs-profetian stämmer med vår tid

- En profetia om den sista tiden!

Den gamla profetian från 1800-talet talar om att Jesus skall visa sig i ett berg i Sverige i den sista tiden och sedan på berget så att alla kan se!

13

Läs allt!


De troendes uppryckande - Del 1

Christer Åberg intervjuar Holger Nilsson om de troendes uppryckande. En serie i tio delar. Varje avsnitt är på cirka tio minuter långt. Del 1 av 10.

3

Läs allt!


Transpersoner befriade av Guds kärlek

En mycket stark dokumentär om transpersoner som har blivit befriade av Guds kärlek.

5

Läs allt!


Dagens ord

Vecka 03, fredag 18 januari 2019 kl. 19:04

Jesus söker: Hilda, Hildur!

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? - Be den här bönen:

Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Jag ber om förlåtelse för alla mina synder. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!

Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv. - Joh 3:16



”Gud välsigne abort och Förenta staterna i Amerika”

Läsarmejl av nils 

Abort - Mamma

En kvinna hade nu ett program Netflix Airs där hon hyllar abort, och avslutar med orden: "Gud välsigne Abort och Förenta staterna i Amerika", och sjunger och dansar till det.

38

Läs allt!


Christer Åberg sjunger: Vem är Kungen i djungeln?

Måste bara ses! Christer Åberg sjunger och spelar ukulele sången: Vem är Kungen i djungeln? 

3

Läs allt!


Tio år sedan min fru Marie och vår son Joel dog

För tio år sedan den 21 december dog min fru strax innan klockan 12 på natten och vår nyförlöste son Joel dog sedan halvfemtiden på morgonen den 22 december.

1

Läs allt!


Senaste kommentarer


I helvetet plågas syndarna

Om du går till helvetet, kommer du plågas. Det är vad helvetet är till för. Precis som den rike mannen i Lukas 16, kommer du att plågas i lågor.  Alla syndare går till helvetet, och de går dit för att plågas.

102

Läs allt!


Nyfödda är redan ett ”ex”

Nyfödda är redan ett ex

Bild: Skärmdump från Facebook. 

Invånarna staden New York kan nu ändra sin könstillhörighet utan läkarintyg. Dessutom kan de till och med ändra på sina nyfödda barns könstillhörighet.

5

Läs allt!


Om du är född i fel kropp kan du bli född på nytt

Loui Sand

Bild: SVT. 

Louise Nelum Sandamali "Loui" Sand, 26 år, är en svensk handbollsstjärna som nu slutar att spela handboll för att utredas för könsdysfori. 

2

Läs allt!


Christian Bale: Tack Satan för inspirationen

Läsarmejl: Pelle Lind 

Christian Bale: Tack Satan för inspirationen

Bild: Från TV4. 

Pris för bästa manliga huvudroll gick till skådespelaren Christian Bale i filmen Vice, som tackade sin inspirationskälla: Satan.

43

Läs allt!


Amerika nyheter: Mikrochips inplanteras för valutahantering i Sverige

Läsarmejl av nils 

Microchip

I Stockholm, Sverige väljer 1000-tals att välja Handla med ett litet Micro. Chips, inplanterat under deras skinn.

55

Läs allt!


Den andliga världen i full aktivitet för en enda persons frälsning

Christer Åbergs mycket viktiga budskap om hur värdefullt en enda persons frälsning är.

1

Läs allt!


Det har med islam att göra

Det har med islam att göra

Läsarmejl av Stefan Eliasson På detta sätt rättfärdigar man sina handlingar. Louisa och Maren är inte unika, nyligen hittade man en massgrav med 34 halshuggna kristna i Libyen.

0

Läs allt!


2019 – En profetisk resa

2019 – En profetisk resa

Av Mikael Walfridsson Allt medan hemsidan har haft jullov och har haft möjlighet för att stilla sig, så har världen inte på något sätt gjort det. Ni som har följt med i media här över jul och nyår, har haft möjlighet att ta del av nyheter som både berör och påverkar oss.

10

Läs allt!


Antikristligt kontrollsystem i Kina

Antikristligt kontrollsystem

Av Holger Nilsson Det som nu är en verklighet i Kina kan nog de flesta inte ta in – det handlar om ett kontrollsystem som nog ingen har kunnat föreställa sig.

37

Läs allt!


Muslimer städade efter nyårsnatten men detta är inte islam

Muslimer städar

Bild: svt.se. 

Att muslimer städar Göteborgs gator efter nyårsnatten har inget med islam att göra. Den slutsatsen måste jag ta eftersom det alltid hörs "detta är inte islam" efter ett blodigt muslimskt terrordåd - trots att Muhammed både beordrade och utförde terrordåd i Allahs namn.

2

Läs allt!




Apg29 har tusentals bloggartiklar! Gå vidare till fler artiklar:

NÄSTA


STÖD APG29! Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96 | Paypal: https://www.paypal.me/apg29

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 55 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 35 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 18 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 13 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 11 år om han hade levt idag. Allt detta finns att läsa om i boken Den längsta natten. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Sedan 23:42 2013-08-16 har det varit 464 219 644 sidvisningar på Apg29! Apg29 har just nu 17 123 bloggartiklar, 93 211 kommentarer och 61 254 bönämnen.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

MediaCreeper

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

TA EMOT JESUS!

↑ Upp