591 online! | Sidvisningar idag: 112 812 | Igĺr: 175 390 | |
A kép a hold és a föld ugyanazon kép volt február 4 2019. A kínai műhold Longjiang-2 volt mögötte a hold és fényképezett a földet, hogy úgy tűnik, hogy sokkal kisebb a jobb alsó sarokban.
A múlt hónapban landolt Kínában egy pilóta nélküli járművet a ritka hátsó oldalán a Hold, amely soha nem látható a Földről. Most egy új fotót egy kínai műhold rögzít egy ritka nézd meg az egész kerek égitest látható mögött a hold.
Hát nem érdekes! A hatalmas univerzumban Isten által teremtett, van egy kék bolygó, amit az emberek élnek.
És Isten lát minket az emberek ezen a bolygón. Szerette mindannyiunknak annyira, hogy elküldte Jézust, hogy meghaljon a bűneinkért rossz. Amikor megkapjuk Jézust válik vinfrälsta és mentett,
A kép Longjiang-2 csak 16 kilobájt méretűek, de volt közel 20 perc alatt letölthető. Az eredeti kép a lila, de a szín korrigálni a nagyobb tényleges színeket.
A fenti kép került egy kamera fedélzetén a kínai DSLWP B / Longjiang-2 műhold. Ez lehet az első kép a hold újra együtt a földet, hogy láttuk néhány más kínai űrhajó , Chang e 5T1, ami ugyanazt a képet vett egy képet a két égitest 2014-ben.
Vannak más képeket a Hold túlsó oldalán, és a mi kék bolygó a Föld.
A július 5, 2016 EPIC fényképezett egy képsorozatot a semmiből, hogy még soha nem látott a Földtől. Fent látni fogja az egyik képet, amelyben a Föld forog a háttérben.
Publicerat av Christer Ĺberg Thursday 7 February 2019 14:04 | Direktlänk |
Nyhetsbrev | RSS
STÖD APG29: Swisha: 070 935 66 96 • Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 • Paypal: https://www.paypal.me/apg29/
OBS: Läsarmejl, artiklar, kommentarer och video som är skrivna och gjorda av andra än mig, (Christer Ĺberg, grundaren till Apg29), kan ha ĺsikter som jag inte delar.
Tänk att Universum är sĺ stort att det aldrig tar slut, och om det gjorde det vad kommer sen dĺ? Det fortsätter och fortsätter. Detta har Gud skapat. Det kan inte Big Bang!
Svara - - 7/2-19 14:18
-
Solen lyser upp hela den synliga delen avJorden men inte pĺ mĺnen🤪 varför är mĺnen i skugga 🧐 om vi har solen i ryggen pĺ bilden sĺ att säga, för det är ju där den mĺste vara om hela Jorden är upplyst som pĺ bilderna.
Dessutom syns inte en stjärna pĺ bilderna? Stjärnorna borde synas tydligt pĺ sĺdana här bilder som tas utanför Jordens atmosfär?
Jag tror inte en sekund pĺ att dessa bilder är äkta.
De är i samma anda som evolutions teorin alltsĺ antikrists ande.
Tacka vet jag Bibeln den kan man lita pĺ i alla lägen.
Herren Guds Ord bär oss hela vägen hem!
Herren välsigne dig!
Guds frid!
Svara - - 7/2-19 18:12
-
Svar till Roine Öberg.
Exakt!
Svara - - 7/2-19 18:42
-
Svar till Roine Öberg.
En forskare säger att stjärnorna inte syns utanför vĺr atmosfär. Jag antar att vĺr atmosfär fĺr dem att framträda, men det här har jag inte studerat närmare. Det förklarar ocksĺ varför mĺnen är mörk pĺ bilden, men inte sedd frĺn jorden. Astronomen reagerade pĺ att stjärnorna alltid syns i SF-filmer. Om han har rätt, vilket jag tror, sĺ är det ren datorkraft som möjliggör resor till andra planeter. Pluto har troligen en tunn atmosfär, eftersom den planeten ĺterkastar ljus, men det är svĺrare att förklara varför asteroider lĺng ut i solsystemet ĺterkastar ljus, om bilderna inte är manipulerade.
Svara - - 7/2-19 20:06
-
Svar till Roine Öberg.
..... syns inte en stjärna pĺ bilderna?
Enkelt svar:
Därför att starkare foto objekt tar bort ljuset frĺn svagare objekt. Har du aldrig fotat med en kamera.
Svara - - 7/2-19 22:00
-
Oj jag upptäckte en sak det är tvĺ sidor pĺ ett mynt 😮
Svara - - 8/2-19 08:19
-
Oj jag upptäckte en sak det är tvĺ sidor pĺ ett mynt 😮
Svara - - 8/2-19 08:19
-
Tror heller inte pĺ dessa animerade foton. Vakna upp!
Svara - - 8/2-19 10:41
-
Svar till Steven.
Vad ska vi vakna frĺn?
Svara - - 8/2-19 11:15
-
Svar till Roine Öberg.
Jag tror inte en sekund pĺ att dessa bilder är äkta.
De är i samma anda som evolutions teorin alltsĺ antikrists ande.
Är det rimligt att hela naturvetenskapen är en bluff? Eller till och med en konspiration? Att alla forskare skulle mörka resultat som strider mot den naturvetenskapliga världsbilden? En enskild kanske, men inte alla.
/MartinH
Svara - - 8/2-19 13:11
-
Varför skulle det vara en fejk bild.... Säger som Martin vakna upp frĺn vad?....
Svara - - 8/2-19 13:45
-
Svar till Martin.
Naturvetenskapen är inte en bluff, men evolutionsläran är det i ett makro perspektiv.
Naturvetenskapen tolkas ocksĺ pĺ olika sätt beroende pĺ vilken tro vetenskapsmannen/kvinnan har, om man tror pĺ miljarder ĺr eller om man tror pĺ 6000ĺrig skapelse pĺverkar tolkningarna av det man hittar/ser i naturen t.ex.
Det syns tydligt pĺ löpsedlarna och i vetenskaps magasinen vilken tro som är allena rĺdande i dessa sammanhang!
Och den tron är verkligen en blid sĺdan!
Guds frid!
Svara - - 8/2-19 13:47
-
Sannerligen sannerligen säger jag er, den som inte blir född pĺ nytt och fĺr nya ögon att se med (eller ögonsalva) - kan inte med Guds Ande eller Vägledning se eller förstĺ, vad som är falskt eller sant, äkta eller kopia.
Svara - - 8/2-19 16:30
-
Svar till Steven.
Hur vet du detta med sĺdan säkerhet Steven? Det där fĺr du allt bygga under, punkt för punkt, med väl underbyggda fakta och vetenskapliga källor.
Skulle dĺ alla forskare mörka resultat som strider mot den naturvetenskapliga världsbilden? Hur skulle en sĺdan konspiration vara möjlig menar du? Och varför?
/MartinH
Svara - - 8/2-19 16:38
-
Världen är i den ondes vĺld.. Men vi som tror pĺ JESUS är inte av världen.... Vetenskapen är av människan hur hon försöker utforska den materiella existensen GUD sa härefter skall inget bli omöjligt för dom vad dom än företar sig, efter tilltaget med babelstornet... Evolutionen är en bluff, en teori som kallas evolutins teorin eftersom det bara är en teori som ĺberopar vetenskapen den gĺr inte att bevisa.. Det är en slags tro som ikläder sig vetenskapligt bevis fastän det bara är en teori som man mĺste tro pĺ..... Om frimurarna var med och byggde mĺnraketerna det kan man inte bevisa, det är en teori.. Abort är en styggelse kvinnan och dom hjälper till att mörda barnet spottar pĺ skaparen.. Och säger att det är vi som är GUD vi kan göra vad vi vill
Svara - - 8/2-19 17:21
-
Här är nĺgot att tänka pĺ!
Man pĺstĺr att solen befinnes sig pĺ 93" km avstĺnd och att den är mycket större än jorden sĺ att solstrĺlarna träffas oss parallellt. Oändlig antal stjärnorna befinner sig pĺ ett mycket större avstĺnd och mĺnga är tom större än jorden. Ok, lĺt oss anta det, men:
Nu kommer ett dilemma, som vi mĺste välja emellan:
A.) Stjärnornas ljus nĺr oss obehindrat, dvs de lyser konstant.
B.) Stjärnornas ljus blockeras av diverse "rymdstoft", dvs de flimrar pga att ljuset blockeras under kortare eller längre tidsrymder.
Sĺ, vilket är det, lyser de konstant, eller lyser de och försvinner under ĺren?
Slutsats: Om A sĺ nĺr ALLA stjärnors ljus oss parallellt (precis som solen) och vi har konstant intensivt dagsljus runt hela jorden. Om B sĺ flimrar ljuset oavbrutet, dvs dagsljus/natt om vart annat.
Det gĺr alltsĺ inte att pĺstĺ att ljuset blir som prickar pĺ natthimlen, eftersom vi noterar ljuset och det har nĺtt oss parallellt (precis som solen). Fotonernas/ljusvĺgornas spridningsvinkel är ju mycket större än jorden! Testa själv med olika storlekar pĺ ljuskällor i ett rum fylld med lite rök eller damm.
Svara - - 8/2-19 17:34
-
mĺnga är tom större än solen (ska det förstĺs vara)
Svara - - 8/2-19 17:36
-
en teori som kallas evolutins teorin eftersom det bara är en teori som ĺberopar vetenskapen den gĺr inte att bevisa
Här har vi ett semantiskt missförstĺnd att räta ut. I vardagligt tal använder vi ordet teori i betydelsen att vi inte är säkra men tror att nĺgot förhĺller sig pĺ ett vis.
Inom vetenskaperna används ordet teori för sĺdant som prövats i experiment, ifrĺgasatts av kollegor, presenterats i vetenskapliga artiklar. Experiment och observationer är grunden.
Forskningen handlar inte om att försvara etablerade teorier utan tvärtom att testa, ifrĺgasätta och försöka hitta luckor och felaktigheter i teorierna. Inom forskningen är kollegorna de värsta kritikerna. Och det är det som är styrkan inom vetenskapens forskning.
/MartinH
Svara - - 8/2-19 17:38
-
När det gäller kinesernas bild pĺ mĺnen och jorden sĺ spelar det egentligen ingen roll vad de pĺstĺr sĺ länge det inte har bekräftats av en oberoende tredje part, precis som mĺnlandningarna. Sant eller falskt, hur ska vi kunna avgöra det?
Däremot sĺ är bilden i sig sammansatt tre olika objekt, dels bakgrunden, dels mĺnen och dels jorden, vilket var och en enkelt kan se om man öppnar upp bilden i ett redigeringsprogram.
Svara - - 8/2-19 17:44
-
Svar till Thomas .
Däremot sĺ är bilden i sig sammansatt tre olika objekt
Fĺ jag be dig om källor pĺ din slutsats?
/MartinH
Svara - - 8/2-19 17:51
-
Svar till Thomas .
Vad är lättast att hĺlla för sant?
Att det förhĺller sig sĺ som det har berättats och visats (foton, filmer och vittnesbörd)?
Eller att det ligger en konspiration bakom, med tusentals människor inblandade?
/MartinH
Svara - - 8/2-19 17:56
-
Svar till Martin.
Tack för dina frĺgor, Martin!
Först, när det gäller bilden sĺ kan de flesta som arbetat med redigering av bilder bedöma jpgkomprimering, vilken alltsĺ är olika för mĺnen och jorden (som dessutom är slarvigt inklippt). Bakgrunden bestĺr av en enda färg, svart. Justera själv nivĺerna sĺ ser du vad jag menar.
Jag vet inte vad du menar med "konspiration" i det här avseendet. Alla extraordinära pĺstĺenden mĺste kunna vidimeras av en tredje part för att kunna accepteras. Det är vad vetenskap handlar om, en teori eller ett pĺstĺende mĺste kunna verifieras av en oberoende part. Mĺnlandningen är ett sĺdant exempel, människor pĺ ISS ett annat.
Svara - - 8/2-19 18:16
-
Svar till Thomas .
Tack själv Thomas
Mĺnlandningen och ISS:
du frĺgar efter verifikation av tredje part. Det finns tusentals, människor av olika nationaliteter, som har varit och är engagerade i dessa projekt.
Det borde räcka, ĺtminstone för mig. Pĺ vad sätt, tänker du, att alla dessa skulle förmĺs att vara tysta om detta om dessa projekt var och är pĺhitt, fusk.
/MartinH
Svara - - 8/2-19 18:24
-
Lite googling pĺ nĺgra trovärdiga sajter och dessutom genom bildvertyg som som används av journalister för att avslöja bildmanipulation gav inget.
/MartinH
Svara - - 8/2-19 18:39
-
Svar till Martin.
Martin,
Bara öppna upp bilden i ett bildredigeringsprogram sĺ kan du själv bedöma dess innehĺll.
Du talar om pĺhitt och fusk, medan jag talar om vetenskaplig metodik.
Jag skriver inte för att övertala dig personligen utan om hur extraordinära pĺstĺenden mĺste kunna verifieras. Föresten, känner du nĺgon närstĺende som varit pĺ mĺnen eller pĺ ISS, eller baserar du dina uppfattningar pĺ andras utsagor? Nasa själv erkänner indirekt att de aldrig varit utanför jordens atmosfär och att de inte har nĺgra bevis kvar frĺn deras förmodade mĺnfärder.
Svara - - 8/2-19 19:31
-
Är jorden platt? Och rymdraketer en fantasi.....?
Svara - - 8/2-19 20:51
-
Det finns inte nĺgra vetenskapliga bevis pĺ Guds existens. Faktum är att en majoritet av nutidens erkända forskare är rena ateister.
Trots denna brist pĺ "vetenskapliga" bevis, och en majoritet av ateister bland alla forskare som säger sig utgöra basen för sanningen, sĺ VET jag helt säkert att Gud finns och att Guds ord är sanna! Jag gissar inte utan evidens, utan baserar min vetskap utifrĺn egna upplevelser, observationer och strikt logisk slutledning. Varför skulle jag dĺ tro mer pĺ en ateistisk forskare som säger att jag har fel?
Eftersom som jag vet att jag har rätt angĺende Gud, och nästan alla forskare ha fel, varför skulle jag dĺ lita pĺ allt annat som forskare pĺstĺr om jag själv inte kan verifiera att det är sant, och bara blint lita pĺ dem bara för att de är mĺnga?
Mĺnga kan ha fel, och fĺ kan ha rätt. Vägen till himmelriket är smal...
Svara - - 8/2-19 20:55
-
Svar till Stefan Jonasson .
Frĺgan är Stefan, kan du och jag, av egen kraft, bevisa att vi befinner oss pĺ ett snurrande klot i världsrymden?
Svara - - 8/2-19 21:11
-
Den medeltida vetenskapen sĺgs som den allena rĺdande, fram till upplysningen pĺ 1700 talet när Newton och andra gjorde sina vetenskapliga upptäckter och alla trodde blint pĺ dem. Pĺ nittonhundratalet kom Einstein mfl vetenskapsmän och omkullkastade en hel del av 1700 talets forskning, och idag tror folk stenhĺrt pĺ den nuvarande världsbilden, men vad är det som inte säger att om 200 ĺr har vi ny och mer avancerade forskning som till stor del förkastar dagens världsbild, som mĺnga blint tror pĺ idag? Grunna pĺ den tanken! är inte ocksĺ vetenskapen en tro, och har sĺ varit genom seklerna. Endast Gud vet allt och har hela sanningen om sin egen skapelse.
Svara - - 8/2-19 21:25
-
Svar till Calle.
Have ye not known? have ye not heard? hath it not been told you from the beginning? have ye not understood from the foundations of the earth?
22 It is he that sitteth upon the circle of the earth, and the inhabitants thereof are as grasshoppers; that stretcheth out the heavens as a curtain, and spreadeth them out as a tent to dwell in:
Svara - - 8/2-19 21:55
-
Tja..jag ser att Job och Jesaja var medvetna om att jorden är ett fritt svävande klot, när jag läser i Skriften.
"Han spänner ut nordanrymden över det tomma och hänger upp jorden pĺ intet" (Job 26:7)
"Han är den som tronar över jordens rund..." (Jes 40:22)
...men men man kanske kivades om jordens form redan pĺ den tiden ...vem vet....
Sov gott och ha frid
Svara - - 8/2-19 22:01
-
Är du seriös Tomas eller skojar du... Jag har gĺtt i skolan och läst kemi fysik biologi.. Jag har räknat ut hur solsystemet och universum är uppbyggt solar och planeter.. Utifrĺn det jag blivit undervisad det mesta är sant som vetenskapen säger om universum.. När det gäller GUD var jag tvungen att ta reda pĺ det själv.. Jag bad till JESUS och förstod att han är GUD..
Svara - - 8/2-19 22:58
-
Svar till Stefan Jonasson .
Samma har jag, Stefan, men frĺgan kvarstĺr, kan du bevisa av egen kraft jordens rotation och dess omkrets?
Svara - - 8/2-19 23:23
-
Klart att jag kan om jag tar ett mĺttband och gĺr jorden runt sen kan man se mĺnen förflyttas och stjärnorna och solen... Självklart är det som vetenskapsmännen räknat ut... Jag fattar inte varför man skulle tvivla pĺ det... Det är bara löjligt att ifrĺgasätta mĺnfärden och att planeterna är runda...
Svara - - 8/2-19 23:42
-
Svar till Thomas .
Tramsig argumentation, Thomas. Med ditt sätt att resonera är det väldigt fĺ saker vi med säkerhet kan veta. Om franska revolutionen har inträffat, om Aristoteles har levat, om Homeros skrev Illiaden och Odysséen, om kontinentalplattor existerar, om Mount Everest verkligen är nästan nio tusen meter högt (har du mätt??). I själva verket kanske vĺra minnen bara är inplanterad mjukvara. Som i Total Recall med Arnold Schwarzenegger frĺn 1990.
Begreppet "att veta" inrymmer alltsĺ ett visst mĺtt av osäkerhet. Att kräva att vi personligen mĺste kunna bevisa allt vi säger att vi vet är att sätta ribban för högt. Med det sagt sĺ finns det säkert saker vi "vet" som i efterhand visade sig vara felaktiga.
Svara - - 8/2-19 23:50
-
Svar till Steven.
Det är skillnad pĺ vetenskap och kristendom. Det sistnämnda har evighetsvärde, medan det förstnämnda, enligt sin egen logik, förändras. Nu upphöjes den till religion i vĺra kyrkor. Se klimatalarmismen, som jag pĺ goda grunder misstror. Vetenskapen har förlängt livslängden t.ex., men den är bara ett verktyg, ungefär som en hammare. Evolutionsteorin ifrĺgasätts även av forskare, som inte är kristna, men de stoppas, eftersom de inte hyllar "helgonet" Darwin.
Det finns alternativa teorier om hur solsystemet skapades. Nĺgra anser att solen kalvade planeterna. En intressant teori, men ännu bara en teori och dĺligt rapporterad i medierna.
Svara - - 9/2-19 00:14
-
Det viktigaste angĺende Solen, Mĺnen och alla Stjärnor är inte platt eller ej, utan att Gud skapade dessa till att bli ett vittnesbörd om Guds magnifika storhet för oss alla.
Mĺnga "visa" har under alla ĺr kliat sina hjässor och efter konstens alla möjliga regler sedan försökt förklara hur slumpen fixade till dem utan att alls förstĺ Guds enkelhet mitt i alla dessa djupheter.(Rom 1:19-22)
Det man kan veta om Gud kan de ju själva se, för Gud har visat det för dem. Ända sedan världens skapelse har man kunnat se hans osynliga egenskaper, hans oändliga makt och hans gudomlighet i hans verk. Därför finns det ingen ursäkt för dem. Trots att de kände Gud ville de inte ära honom som Gud och tacka honom. Istället ägnade de sig ĺt egna, meningslösa resonemang, och deras oförstĺndiga hjärtan förmörkades. De pĺstod sig vara visa, men blev istället dĺrar.
Gud satte alla planeter i himlarymden för människors skull till att vittna om den andliga världen och Hans frälsningssplan med oss människor. Solen bär vittnesbördet om Guds egna existens.
(Psaltaren 84:12)
Herren Gud är sol och sköld. Herren ger nĺd och ära. Han undanhĺller inget gott frĺn dem som lever ostraffligt.
(PS 89:12-16)
Din är himlen och din är jorden, du har grundlagt världen med allt som finns där. Du skapade norr och söder. Tabor och Hermon jublar över ditt namn. Din arm är full av kraft. Din hand är stark, och du lyfter den med makt. Rättfärdighet och rättvisa är grunden för din tron, nĺd och trofasthet gĺr framför dig. Lyckliga är de människor som förstĺr att jubla inför dig, Herre, de vandrar i ljuset av din närhet.
Ja, Mĺnen satte Gud exakt där den hänger till ett vittnesbörd om Guds barn, de som vandrar i Hans ljus, den pĺnyttfödda människan, Kristi kropp som lyser och vittnar i mörkret över jorden endast tack vare Solens kraft, och stjärnorna bär sĺ vittnesbördet om alla änglar!
Jesu frid...
Svara - - 9/2-19 06:20
-
De första universiteten och läroverken var katolska, munkar, som lydde under Rom. Det fjärde odjuret som söker världsherravälde är Rom (Romarriket).
Svara - - 9/2-19 10:08
-
Kan nĺgon svara pĺ varför bilden skulle vara manipulerad? Skulle det inte kunna se ut som pĺ bilden menar ni? Hur ser mĺnen och jorden dĺ ut i verkligheten enligt er? Och stjärnorna?
Svara - - 9/2-19 16:04
-
Svar till Nisse.
Ja du Nisse. Svaret pĺ det lär nog dröja, tyvärr. Sĺdana frĺgor visar ju bara hur blinda och vilsna vi är. (Obs! Ironi frĺn mig)
Svara - - 9/2-19 18:07
-
Vist Guds ord er sannheten, hvorfor tror vi ikke pĺ den? Nĺr det finnes so mange bibelvers om skapelsen, som motsier den moderne vitenskap, hvorfor nekter vi ĺ tro pĺ Gud? Hvorfor skulle Gud lyve till ĺs? For at vi mister respekt for hans ord? Guds ord er sannheten, og den stĺr fast - vist vi tror pĺ Jesu ord. Jesus benektet ikke skriften... Les for dere selv, da ser dere, at vi ikke bor pĺ et klode som jager rund i hřy hastighet.
Svara - - 9/2-19 21:42
-
Svara - - 10/2-19 19:30
-
Svar till Martin.
Sĺ, när blev vetenskapliga metoder "tramsiga"? Men, idag sĺ är det "tramsigt" att ifrĺgasätta auktoriteter med sakliga argument. Dessutom, vad har franska revolutionen eller Illiaden med sakfrĺgan att göra? Bortförklaringar och ĺter bortförklaringar!Tramsig argumentation...
Svara - - 10/2-19 19:49
-
Svar till Nisse.
Nej, varför man gör det är svĺrt för utomstĺende att svara pĺ, men att den ÄR DET är enkelt att konstatera (som jag redan beskrivit).Kan nĺgon svara pĺ varför bilden skulle vara manipulerad?
Svara - - 10/2-19 19:54
-
Svar till Stefan Jonasson .
"vetenskapsmännen" har ocksĺ "räknat ut" evolutionen, att Gud inte finns och att de ofödda inte har nĺgot människovärde. Lĺt oss därför slakta de ofödda i "vetenskapens namn". Har du inte hört det förut?Självklart är det som vetenskapsmännen räknat ut...
Svara - - 10/2-19 20:20
-
Tomas det är bevisat att vi befinner oss pĺ ett snurrande klot... Och att universum är uppbyggt som astronomerna räknat ut.. Med teleskop och rymdraketer... Det finns ingen konflikt mellan vetenskap och tron pĺ GUD.. Det finns bara en konflikt mellan ateismen och tron pĺ en GUD... PS 53 dĺrarna säger i sina hjärtan det finns ingen GUD.... ALLA HAR AVFALLIT ALLA ÄR FÖRDÄRVADE INGEN FINNS SOM GÖR DET GODA, INTE EN ENDA.. Rom 3:11-20 ingen förstĺndig finns ingen finns som söker GUD.. Det var därför JESUS dog för vĺra synder.. Ingen förklaras rättfärdig genom inför genom laggärningar. Genom lagen ges insikt om SYND... Tomas jag tror att du bara vill retas lite... Det är lätt gjort när man läser kommentarer.. Beroende pĺ vilket humör man är eller är lite uttrĺkad..
Svara - - 10/2-19 20:39
-
Vid en första betraktelse sĺ faller man för frestelsen att det inte har nĺgon betydelse var vi lever, pĺ ett snurrande klot, eller enligt Bibelns första kapitlen. Men, en lögn leder till en annan och snart kom vi dit vi är idag, där slaktandet av vart fjärde barn är accepterat även bland oss kristna i "vetenskapens namn".det är bevisat att vi befinner oss pĺ ett snurrande klot...
Svara - - 10/2-19 20:58
-
När det gäller abort är det en moralisk frĺga.. Det är vetenskapligt bevisat att man släcker livet pĺ barnet som växer i livmodern det vet ju alla som har en hjärna... Det är en moralisk frĺga dom säger till kvinnan att det är hennes kropp.. GUD skapade henne.. Sen skapar GUD ett nytt liv i hennes kropp.. Det livet tillhör inte henne utan GUD DEN ALLSMÄKTIGE.. När nĺgon mördar ett liv som GUD skapar spottar dom GUD i ansiktet.. Och gör sig själv till sin egen GUD.. Original synden HÖGMODET jesaja 14:12-14 du sa i ditt hjärta jag skall stiga upp till himlen ovanför GUDS stjärnor ✨ skall jag upprätta min tron... Jag skall stiga upp över molnen höjder, JAG SKALL GÖRA MIG LIK DEN HÖGSTE.. Eva (moder till allt levande) sĺg att det var gott.. en fröjd för ögat.. Lockande eftersom man fick förstĺnd av det.. Den onde sa att era ögon ska öppnas, sĺ att ni blir som GUD MED KUNSKAP OM GOTT OCH ONT hon blev bedragen.. Mannen gjorde det med vett och vilja.. GUD FÖRBARMA DIG ÖVER MÄNNISKAN
Svara - - 10/2-19 21:12
-
Du har fel när du säger att abort accepteras av dom kristna... Alla som tror pĺ JESUS är överens om att abort är en styggelse..dom som tolererar abort är inte kristna... Kanske frälsta av nĺd men utan insikt om GUDS vilja...
Svara - - 10/2-19 21:20
-
Svar till Thomas.
Är du muslim?
det finns mĺnga texter i Koranen som säger att jorden är platt.
Svara - - 10/2-19 21:56
-
Jag ser att nĺgra ĺter talar om den platta jorden. Som vanligt när det gäller vetenskap har teorin lite stöd, men motstĺndet ett mycket större. Vi ser runda planeter i solsystemet, är alla bilder förfalskade? Ryssland och Kina skulle skoningslöst pĺpeka det (Kina visar att mĺnen är rund). Sovjet visade att Mars och Venus är runda. Med Venera gjorde Sovjet flera gĺnger det omöjliga. En gammal grek bevisade jordens kurvatur lĺngt innan FN bildades och kunde räkna ut avstĺndet till solen förvĺnansvärt bra med enkel trigonometri, som vi lär oss pĺ gymnasiet. FN:s karta kan tydas som att jorden är platt. FN är ett politiskt organ, inte ett vetenskapligt, tack sĺ mycket.
Vetenskapen har ett viktigt redskap kallat Occams rakkniv. Man väljer det som fungerar och den runda jorden fungerar. Det gör inte plattjorden. Med den mĺste vi omdefiniera varenda stor himlakropp och varje avstĺnd. Med den mĺste vi hitta ett nytt sätt att sända satelliter till andra himlakroppar och skapa om hela vĺr kosmologi.
Blanda inte ihop vetenskap och sanning. Den stĺr för en ständigt förändrad sanning, men det gör inte Bibeln. Minns dock att Ordet skrevs sĺ att den tidens människor skulle kunna ta emot det. Nu har vi en helt annan värld. Vi behöver en uppdatering, om det behagar Herren, men talar Bibeln om en sĺdan?
Jag förstĺr att mĺnga undrar och funderar med de redskap de har till sitt förfogande. Där var jag ocksĺ för en tidsĺlder sedan och jag dömer ingen. Förstĺndet är en gĺva av Herren och ska användas. Tänk själva, men lyssna pĺ andra, som säger emot. Jag har tvingats ändra ĺsikt flera gĺnger i mitt liv pga sund debatt.
Svara - - 10/2-19 22:56
-
Svar till Stefan Jonasson .
Om det verkligen är som du säger Stefan att alla som tror pĺ Jesus anser att abort är en styggelse, varför är det dĺ sĺ ytterst fĺ som stĺr upp för de ofödda?
Nej, sanningen är att de allra flesta kristna av idag sätter ”vetenskapsmännens sanningar” högre än Jesus egna ord, vilket kommentarerna i den här trĺden sĺ tydligt bevisar.
Inte en enda har kunnat lägga fram ett enda bevis för att vi lever pĺ ett snurrande klot i världsrymden, utan alla hänvisar till sina Herrar, dvs ”vetenskapsmännen”.
Dessutom, jag har aldrig nämnt nĺgot om en ”platt jord”, för var och en med klara ögon kan konstatera att det vi alla lever pĺ inte är platt.
Svara - - 11/2-19 00:15
-
Svar till Katrina.
Vem har sagt att jorden är platt, Katrina och varför tror du att muslimerna tror det?
Men, grundfrĺgan kvarstĺr; Kan du med egna medel bevisa att vi befinner oss pĺ ett snurrande klot i världsrymden? Eller vill du ocksĺ hänvisa till högre auktoritet än Guds egna ord?
Svara - - 11/2-19 00:23
-
Svar till Roger T. W..
Om taklampan är rund mĺste bordet ocksĺ vara runt, eller hur Roger?
Du kanske inte är sĺ insatt i de industrikomplex som styr all länders rymdforskning. Om du var det sĺ skulle du inte pĺstĺ att det är nĺgon skillnad mellan USA, gamla Sovjet Kina, Japan, EU, Indien, mfl.
Roger, varför tror du att de första människorna var sĺ dumma att de inte skulle förstĺtt att jorden var en sfär som snurrande rusar i ett oändligt expanderande universum?
Och pĺstĺr du verkligen att vetenskapen inte söker sanningen om vĺr tillvaro?
Svara - - 11/2-19 00:37
-
Tomas du säger att dom kristna inte bryr sig om aborter det stämmer inte.. Vad gör du själv för att stĺ upp för dom ofödda.. Och när det gäller koranen sĺ stĺr det mycket ovetenskapliga saker i den om stjärnorna och solen. Om historie vetenskap.. Osv den är svĺr att läsa helt osammanhängande.. Muhammed var en falsk profet. Sĺ ocksĺ hans efterföljare.... Bibeln tĺl att rannsakas av vetenskapen historiskt. Sĺ och synen pĺ universum.. Skapelsen men framför allt sanningen om GUD och människan
Svara - - 11/2-19 02:44
-
Svar till Stefan Jonasson .
Jag hĺller med dig helt Stefan i abortfrĺgan. Det är ju sĺ att alla kristna som i senaste valet har röstat pĺ nĺgot av vĺra riksdagspartier stöder ocksĺ aborter och mord!
Svara - - 11/2-19 04:50
-
Svar till Stefan Jonasson .
Jag svarade pĺ en av dina kommentarer men missade nästa sĺ jag svarar en gĺng till. Jag anser nog att de allra flesta kristna inte har förstĺtt att de stödjer mördande av bĺde barn och andra när man röstat pĺ dem som föresprĺkar dessa mord, men tyvärr, oförstĺende eller ej, sĺ stöttar man bĺde aborter och mördande i övrigt.
Hur Jesus ser pĺ detta kommer alla en dag att bli varse om. Jag hoppas att inte det blir frälsningsavgörande?
Svara - - 11/2-19 05:02
-
Svar till Leif.
Samtidigt när vi ändĺ är inne pĺ barnamördandet igen sĺ finns det ju t.o.m vissa "kristna" som högljutt hävdar att Gud har sagt att Han vill tillsätta en ny barnmördar regering som vi bör stödja, javisst, eller hur!
Detta hävdar man med bĺde näbbar och klor. Man tar upp som om Gud skulle gett nĺgon profetiska tilltal om just det här.
Gud har inte alls sagt att vi kristna bör be fram nĺgra ledare som mördar barn, vill utbilda ungdomar till mördare och som hyllar nĺgot av det mest avskyvärda i Guds ögon, pridetĺgen och homosexuella vigslar.
Den som uppmanar folk till att välja sĺdana människor till Sveriges ledare kommer att fĺ ĺngra sina synder innan det är dags för himmelsfärd, om de vill med. Gud har aldrig sagt att Han kommer att välsigna ett land med sĺna ledare!
Jesu frid...
Svara - - 11/2-19 05:15
-
Svar till Thomas.
Du missar min poäng helt och hĺllet. Har du ens läst vad jag har skrivit? Det jag reagerar emot är ditt sätt att argumentera. Be Stefan att av egen kraft mäta jordens rotationshastighet. Frĺga min namne om han känner nĺn som har gĺtt pĺ mĺnen? Vad är det för aggressiva och konfrontativa frĺgor bröder emellan? Uppenbarligen har du en annan ĺsikt än den gängse. Varför kan du inte dela med dig av den istället? Peka pĺ de delar i Bibeln som stöder en annan syn?Sĺ, när blev vetenskapliga metoder "tramsiga"?
Svara - - 11/2-19 08:39
-
Svar till Stefan Jonasson .
Tack Stefan för ditt svar!
Visserligen sĺ handlar den här trĺden inte om "abort", men det är den synd som berör mig mest av allt. Därför är frĺgan sĺ viktig varför vi har kommit där vi är idag med att vart fjärde barn aldrig ens fĺr födas. Hur kunde man tillĺta detta pĺ 70-talet i vĺrt kristna Sverige?
Svaret kan sökas i de krafter som fick spela fritt, dĺ bl.a. övertron pĺ "vetenskapsmännen" och deras "forskningsresultat". Samma övertro som vi finner idag. Den ena lögnen leder till den andra, som jag redan sagt.
Svaret pĺ frĺgan om vad jag själv gör för att motverka barnamorden? Först och främst att se till att mina egna barn blir födda, sedan att sprida kunskapen om att livet börjar vid befruktningen och att döda sitt eget barn leder till ett livslĺngt lidande. Men, ändĺ inte skuldbelägga de drabbade utan ge själavĺrd när tillfälle sĺ ges. Ocksĺ insändare och kommenterande i frĺgan kan kanske rädda nĺgot litet barn nĺgonstans. Men, framförallt sĺ ser Jesus min sorg och vrede och för Gud är inget omöjligt!
Nĺgon nämner valet av politiker och personligen har jag de tvĺ senaste valen röstat pĺ Kristna Värdepartiet, som senast fick sju röster inklusive min i den stad jag bor, en ökning med tre röster sedan 2014. Alla andra som kallar sig kristna röstade alltsĺ pĺ partier som mer eller mindre föresprĺkar att det är ok att vart fjärde barn dödas!
Svara - - 11/2-19 08:58
-
Svar till Thomas.
Ja, det är just det jag menar, även om det ocksĺ förstĺs finns en liten del som avstod eller röstade blankt.Alla andra som kallar sig kristna röstade alltsĺ pĺ partier som mer eller mindre föresprĺkar att det är ok att vart fjärde barn dödas!
Svara - - 11/2-19 09:05
-
Jag har full förstĺelse för alla de som häftigt försvarar sitt kära klot, det gjorde jag själv pĺ bl.a. samma site. Det är verkligen en smärtsam process att successivt vakna upp och inse att man genom hela livet blivit förledd.
Det positiva är att tron pĺ Jesus Kristus växer allt mer med djupare insikt om Guds underbara verk, den plats vi lever pĺ.
Det finns mängder av vittnesbörd om hur tron ĺterupplivats och även de som just kommit till tro när de inser att vi inte är ensamma pĺ ett snurrande klot som rusar genom universum.
Jag uppmanar därför er alla att undersöka saken själva och dra era egna slutsatser!
Nĺd och frid i Jesu namn! /Thomas
Svara - - 11/2-19 09:14
-
Svar till Martin.
Tack Martin för dina rättmätiga pĺpekanden!
Avsikten med mina tillspetsade kommentarer är förstĺs att ruska om och fĺ er att tänka till, att börja ifrĺgasätta det som vi tar som självklart. Kanske i din ilska börjar du undersöka sakens natur och i bästa fall ocksĺ komma till en dyrköpt insikt. Men, du kan vänta dig samma behandling som jag fĺr utstĺ, att bära korset har aldrig varit lätt...
Givetvis har jag ingen som helt agg mot mina bröder och systrar i vĺr tro, jag försöker bara fĺ er att se Guds underbara skapelse som den verkligen är!
Fridfulla hälsningar! /Thomas
P.S. Ev. rotationshastighet kan exempelvis mätas med ett bra gyroskĺp eftersom jorden "vrider sig" med 15 grader per timma. Kurvationen kan relativt enkelt falsifieras med optiska metoder när man väl förstĺtt instrumentet, dvs hur vĺra ögon är konstruerade och hur vi tolkar bilder samt hur atomsfären är beskaffad. D.S.
Svara - - 11/2-19 09:37
-
Ibland kan det bli för mycket kommenterande.. Känner jag... Sanningen om GUD och människan är enkel.. Se GUDS LAMM SOM BORTAGER VÄRLDENS SYND...... VAR OCH EN SOM ĹKALLAR HERRENS NAMN SKALL BLI FRÄLST....
Svara - - 11/2-19 09:55
-
Svar till Stefan Jonasson .
För mycket kommentarer beror nog pĺ att "jag " har rätt!😏
Svara - - 11/2-19 10:08
-
Det finns nĺgra sidospĺr som vĺr fiende vill föra oss in pĺ,sĺ att vi inte längre är ljus i världen och levande vittnesbörd.
För tekniskt och vetenskapligt intresserade(främst den manliga delen) lurar beräkningar och fysiska saker ,även profetiska kalkyler om slutet etc och artificiell intelligens och allt som tilltalar den med tekniskt intresse och förmĺga. Dessutom som i fallet med att ifrĺgasätta jordens form ett slag emot det faktum att media och makter dolt vissa agendor för att kunna avancera sina planer.
Fienden skrattar säkert gott ĺt hur lätt lurade vi är och jag är även rädd att mĺnga kristna kommer att älska precis allt som gĺr i teknikens utvecklingens väg och inte kunna se en gräns när det gĺr emot vad Gud bestämt. Lika illa är det med urskiljningen med sanna eller falsk information. "Smearing" ,dvs nedsmutsning och stämpling har varit mycket effektift till att tysta opposition
När det gäller mjuka värden sĺ drivs kampanjen emot mänskligheten och kristna i form av att omfamna och ha medlidande med precis allt och alla och särskilt hbtq,miljöfrĺgor och migranter/islam.
Informationskriget förs pĺ alla hĺll . Evangeliet i sig innehĺller frĺgor där vi har lite olika syn,men det verkar som fienden lyckas nästan bättre genom att fĺ kristna att pĺ olika sätt engagera sig i frĺgor som berör livet och mänskligheten,men inte berör evangeliet och frälsningen.
Om kristna engagerar sig för djupt i dessa frĺgor sĺ blir det i praktiken ett hinder till att vara ett ljus och nĺgon som leder andra till tro. Var försiktiga för om ditt levande vittnesbörd innehĺller annat än vad Gud vill,sĺ blir det ett tillägg eller hinder för andra att ta ställning till. Jag menar inte perfektionism förstĺs. Men fördjupning och engagemang i sidospĺr tror jag verkligen är ett hinder för tro och evangelium. Sedan finns det mycket verksamhet som tillhör livets och världens normala"drift" som inte är evangelium,men ändĺ inte blir ett hinder utan bör ett gott vittnesbörd av gott entreprenörskap och arbete som hjälper andra och skapar liv och stabilitet
Svara - - 11/2-19 12:05
-
Svar till Thomas.
Nu har det ju dykt upp en Martin till här. Jag är nog mer skeptisk till etablerade "sanningar" än min namne, i alla fall i den här frĺgan. Det var inte min avsikt att tysta dig, din röst behövs. Jag vet att du tillhör vĺr Herre Jesus.
Fridens! Martin
Svara - - 12/2-19 00:03
-
Svar till Thomas.
Vetenskapen försöker approximera sanningen, men kommer inte fram helt och hĺllet. Ändĺ är den viktig. Bibeln stĺr för sanningar och av ett annat slag. Vetenskapliga sanningar kallar jag delvis för dogmer. De hindrar ju forskningen. Vi fĺr "helgon" som fĺ vĺgar ifrĺgasätta. Den som inte hĺller med Darwin kan rĺka illa ut, men tyst forskning pĺgĺr pĺ vissa universitet.
En modell kan fungera nĺgorlunda, men är inte sanningen. Okända variabler buntas ihop och kallas stokastiska. Vi kan inte hantera mĺnga variabler, bara parametrar.
Jorden är rund, sĺ förstĺr jag det. Enligt gamla folksagor, bla. eskimĺiska, framgĺr att jorden är rund. Grekerna presenterade bevis. Det är tveksamt om det fanns verktyg att göra det före dem, men det kan ha funnits högkulturer som vi inte vet mycket om. Jag kan hemma vid datorn räkna ut avstĺndet till solen lite amatörmässigt, men dĺ mĺste jag utgĺr frĺn att jorden är rund och cirklar runt solen. Det är möjligt att en plattjordare kan göra samma sak pĺ ett mer invecklat sätt. Känner du till en sĺdan? Vi kan ocksĺ sätta jorden i centrum och förutsäga var planeterna kommer att befinna sig om nĺgra ĺr, men det är fruktansvärt bökigt och därför använder vi en elegantare lösning. Occams rakkniv.
Nej, jag vet mycket lite om industrikomplexet, men jag vet att länderna konkurrerar. Sovjet skulle ha reagerat, det är jag säker pĺ. Där studerades alternativa teorier som väst förkastade.
Plattjorden är en fascinerande teori och jag har undersökt den. En teori kan alltid ha visst stöd, men stödet för en rund jord är överväldigande mycket större. Plattjorden stöds av ett intressant gammalt brittiskt experiment och en nutida fysiker t.ex. Sĺ är det alltid när teorier konkurrerar, eller ska jag säga modeller. Vetenskapen väljer den enklaste och mest exakta, men sann kan man inte kalla den. Den handlar inte alls om religion, men blir ibland en dĺlig religiös kopia som idag när kyrkorna proklamerar klimatĺngest istället för Herren.
Svara - - 12/2-19 00:44
-
Svar till Thomas .
Avstĺndet till solen är vĺr astronomiska enhet och den varierar eftersom vi gĺr i en elliptisk bana kring solen.
Stjärnorna syns tack vare vĺr atmosfär, säger en forskare. De lyser ständigt, men sägs inte synas i rymden.
Vissa stjärnor är mĺnga gĺnger större än solen. Denna skapelse är stor. Stjärnornas ljus kan böja sig och färgerna förskjutas, det vet vi.
Svara - - 12/2-19 00:58
-
Svar till Roger T. W..
Att det är vĺr atmosfär som fĺr stjärnorna att synas, och att de skulle vara osynliga i rymden, det är rent nonsens. Undvik meningslösa diskussioner.
Svara - - 12/2-19 06:21
-
Svar till Nisse.
Jag hänvisade till en forskare, inte till mig själv, i ett tidigare inlägg och källan kan jag inte hitta efter alla ĺr. Saken är omdebatterad och har varit det sedan vi besökte mĺnen. Astronauterna talade om den vackra jorden, inte om stjärnorna, som enligt konventionell visdom bör synas bättre där. Sĺ var det under flera resor. Jag framhöll ocksĺ i ett inlägg att jag inte själv har studerat saken. Jag tycker det är intressant när konventionell visdom fĺr mothugg och studerar ibland vissa saker, men det gjorde jag inte i det här fallet. Armstrong sĺg inte stjärnorna, men i hans fall kan det ha berott pĺ mĺnens ljus, som Katrina framhöll.
Hubbles bilder är fascinerande, men de är abstrakta och kanske färgläggs ibland. Hubble befinner sig utanför jorden, men troligen innanför van Allen-bältet som ISS. Dĺ uppkommer andra frĺgor som jag inte kan svara pĺ.
Jag undersökte plattjorden innan jag bestämde mig. Om du vill debunka det här sĺ fĺr du göra detsamma om du kan. Det är inte sĺ enkelt kan jag säga dig, det kräver kunskaper som jag inte har helt. Att bara säga nej räcker inte, det är som att hänvisa till MSM.
Svara - - 12/2-19 20:37
-
Svar till Thomas.
En forskare, jag tror det pĺ 1800-talet, studerade en pendel djupt nere i en gruva. Jag minns inte allt han kom fram till, men jag minns att det var ovälkommet. Det hade med jordens rotation att göra. Känner du till experimentet och kan berätta?
Svara - - 12/2-19 20:51
-
Svar till Per.
Per, en liten skara är kristna. Jag tror att det beror pĺ att de har lärt känna sin vetenskaps begränsningar. Det finns en anledning till att dödssjuka läkare prövar alternativa behandlingar. Jag lät snabbt döpa mig efter mina studier. Vadĺ, kan vi inte mer? Jag kom hem. Vetenskapen är dock fortfarande viktig och ska inte skĺpas ut. Den är fantastisk när den fungerar, men hit och inte längre är vad som gäller.
Herren har bevisat sin närvaro för mig och mĺnga andra. Det gör han när vi försöker börja lyda. De första stegen mĺste vi ta i tro. De som inte vill känna Honom fĺr inte lära känna Honom.
Svara - - 12/2-19 21:08
-
Svar till Roger T. W..
Han hängde ner tvĺ lod i ett mer än 1000 meter djupt gruvhĺl. Han förväntade sig att lodens spetsar skulle vara närmare varandra där nere än där uppe, eftersom de borde peka in mot jordens centrum. Men det var tvärtom, loden var längre ifrĺn varandra längst ner. Ingen har lyckats ge en fullständig förklaring till varför han fick de resultaten, men ingen har heller lyckats upprepa experimentet med ett förutsägbart resultat. Sannolikt hade det att göra med lokala förhĺllanden pĺ platsen, luftströmmar i gruvan, elektriska och magnetiska fält m.m.
Svara - - 12/2-19 21:43
-
Svar till Nisse.
Tack, Nisse, men handlade det inte ocksĺ om hur Jorden rör sig? En pendel kan ju fortsätta sin bana fram och tillbaka mer eller mindre när hela jorden inte gör det pĺ samma sätt. Jag är osäker, men gräver i mitt minne. Ĺren gĺr.
Om experimentet inte kan falsifieras är det en viktig signal. Det är ju sĺ vi forskar.
Svara - - 12/2-19 23:27
-
Svar till Roger T. W..
Experimentet torde vara falsifierat i och med att det inte gick att upprepa och fĺ samma resultat. Det upprepades i samma och andra gruvhĺl med olika resultat, däremot fick man aldrig det man förväntade sig i teorin. Experimentuppställningen innehöll för mĺnga osäkra faktorer. En sund vetenskaplig princip är att ett experiment ska gĺ att verifiera, av andra personer, pĺ andra platser, och vid andra tidpunkter, och ge liknande resultat. Det räcker inte att inte kunna falsifiera ett enskilt resultat i efterhand. Fĺr man inte samma resultat vid upprepning, sĺ är det nĺgot fel med experimentet.
Svara - - 13/2-19 08:05
-
Svar till Nisse.
Sant, Nisse.
Svara - - 13/2-19 18:13
-
Skapelsen är sĺ stor att vi inte kan överblicka hela. Vi väljer ut ett litet omrĺde och även där mĺste vi förenkla. A orsakar B och det fungerar, men det kan vara sĺ att A orsakar lilla C och D som i sin tur pĺverkar B. Det har inte med sanning att göra, det är bara en jakt pĺ nĺgonting som fungerar hyfsat. Vetenskapen hanterar abstraktioner för att förstĺ kaos.
En sannolikhet pĺ 95 procent fungerar för det mesta, men felmarginalen är en pĺ 20. Det gĺr att fuska med statistik om man vill göra karriär eller drivs av politiska motiv. Man kan ha 100 data och välja att bara arbeta med 40 som stödjer en hypotes. Inflation mäts med vikter och nĺgra prisökningar beaktas inte alls.
Operationella definitioner bestäms av människor. Varför ska en temperaturmätare sitta pĺ en viss höjd och inte en centimeter högre eller lägre? Hur mĺnga mĺste man ha för att beräkna jordens medeltemperatur och dess eventuella förändring? Ska vi tillĺta mätare nära varma hus? Sĺ ser det ut. Ska resultaten viktas? Ska ett varmare Arktis viktas upp för att ge sken av att hela jorden värms upp? Tro inte den som säger att +10C är dubbelt sĺ mycket som +5C. Temperatur är en speciell variabel och mĺste behandlas annorlunda.
Den operationella definitionen av ĺrstiderna kan leda till att höst inte leder till vinter utan följs av vĺr. Det har skett nĺgra gĺnger och kanske händer igen i södra Sverige i ĺr. När vĺren sägs ha kommit kan vintern komma tillbaka, men det ignoreras.
Jag tycker det är bra att vi har den här diskussionen. En forskare kan ha gjort nya viktiga upptäckter och folk tror att de hör nya sanningar. Upptäckterna kan ändra vĺra liv, men sanningar är de inte. De är bara tillräckligt bra.
Bibelns sanningar är bestĺende, men vetenskapens är, eller rättare ska, kunna förändras. Vi har bara en verktygslĺda. Kniven och motorsĺgens kedja mĺste slipas. Skruvmejseln gĺr sönder och mĺste bytas ut. Var lade jag skiftnyckeln? Mĺste köpa sandpapper, men affären är stängd.
Det otäcka är att starka ekonomiska och politiska intressen ibland styr forskningen och folk tror att de hör sanningar. Nĺgra akademiker klagar, men makthavarna lyssnar inte.
Svara - - 13/2-19 18:17
-
Jag vill bara komma med en underbar text som jag sĺg pĺ en husvägg och den säger väl allt : REAL EYES REALIZE REAL LIES !!
Svara - - 14/2-19 15:08
-
Forklar til meg som ikke skjřnner noe,hva betyr Job37:18King james bible?
Svara - - 16/2-19 22:16
-
Forklar til meg som ikke skjřnner noe,hva betyr Job37:18King james bible?
Svara - - 16/2-19 22:16
-
Dypeste hull ,som er lagt pĺ jorden er12000m ned i Russland.Hvordan hvet man,at jorda har kjćrne innerst,nĺr ingen har sett den?Det blir litt dumt.Samtidlig fant dem vann i hele dybden ned i 12000m.OBS.Det skulle jo bli varmere mot centrum av jorda,eller.....Do some research,og vćr erligt med deg selv,nĺr du leser bibelen.
Svara - - 16/2-19 22:21
-
Svar till Ernst.
Ett intressant Bibel-citat, men jag kan inte förklara det. Den som kan grundsprĺket kanske kan göra det. Ja, hur vet vi hur det är i jordens inre? Vi antar att kärnan är som den är för att det passar erkända teorier om annat, det är allt. Du ställer en bra frĺga. En roover pĺ Mars ska försöka utröna hur det är i planetens inre. Kan en roover pĺ jorden göra samma sak? Det har jag svĺrt att tro. Jag studerar just nu en teori, enligt vilken solen kalvar planeter och dĺ kan de innersta fortfarande vara varma i centrum. Det är bara en teori och den är ovälkommen i vissa läger. Det finns ocksĺ andra och de mest kontroversiella är alltid intressantast. Ibland behöver forskarna mothugg. Nĺgra tror sig vara gudalika. Enligt en teori trycks vatten upp frĺn jordens inre och nĺr oss. Den försöker förklara varför källor pĺ hög höjd flödar ständigt.
En intressant video om Guds existens och närvaro. Den vilar pĺ vetenskapliga upptäckter. Den kanske är svĺr att förstĺ, men den är bra. Einstein skulle inte ha tyckt om den.
Quantum Physics Debunks Materialism
https://www.youtube.com/watch?v=4C5pq7W5yRM
Svara - - 16/2-19 23:12
-
Första gĺngen du skriver mĺste ditt namn och mejl godkännas.
3
83
5
Új Dagbladet.
Svédország első LMBT főiskolai biztosít éves képzési LMBT emberek és feministák törés a normákat.22
45
18
4
6
0
Kép: Aftonbladet.
Három orosz katonai repülőgépek repült engedély nélkül rövid idő alatt Svédország területén szombaton. A SIGINT repülőgépek és két harci repült át Karlshamn.12
Reader Mail Stefan Eliasson
Keresztények és muzulmánok imádják ugyanazt az Istent? Az iszlám azt tanítja, hogy a Korán az utolsó Isten kinyilatkoztatásait, amely a korábbi írásokat, vagyis a Tóra és a Biblia. Ez azt jelenti, hogy hasonlóságokat kereszténység és az iszlám kell átfogó. Ha a vizsgálat a témában hamarosan felfedezi, hogy a követelés nem lehet több hamis.2
35
3
32
46
9
Bild: Open Doors.
Open Doors ĺrliga World Watch List om förföljda kristna visar att 2019 är värsta ĺret hittills. Det är i särklass svĺraste ĺret sedan mätningarna startade.20
Det finns mĺnga bra svenska kristna tv-kanaler i Sverige. Bĺde som gĺr pĺ satellit, kabel och webben! Här listas alla kanaler.
34
3
Vecka 08, tisdag 19 februari 2019 kl. 18:19
Jesus söker: Gabriella, Ella!
Vill du bli frälst och fĺ alla dina synder förlĺtna? - Be den här bönen:
Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Jag tror att Gud har uppväckt dig frĺn de döda. Jag ber om förlĺtelse för alla mina synder. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlĺtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.
Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!
Sĺ älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att var och en som tror pĺ honom inte ska gĺ förlorad utan ha evigt liv. - Joh 3:16
Fotó: SVT.
Tüntetések Izrael ellen Jani Leinonen „mű” McJesus ábrázoló megfeszített Ronald McDonald.6
Mĺste bara ses! Christer Ĺberg sjunger och spelar ukulele sĺngen: Vem är Kungen i djungeln?
3
För tio ĺr sedan den 21 december dog min fru strax innan klockan 12 pĺ natten och vĺr nyförlöste son Joel dog sedan halvfemtiden pĺ morgonen den 22 december.
2
Leif: Föräldrar 1 och 2 breder väg för Antikrist framträdande
Martin: Föräldrar 1 och 2 breder väg för Antikrist framträdande
Martin: Föräldrar 1 och 2 breder väg för Antikrist framträdande
Karl Hĺkan Sandell: Badhus börjar med chip
Thomas: Badhus börjar med chip
Martin: Badhus börjar med chip
Thomas: Badhus börjar med chip
Thomas: Badhus börjar med chip
Karl Hĺkan Sandell: Badhus börjar med chip
Karl Hĺkan Sandell: Badhus börjar med chip
Tomas N: Föräldrar 1 och 2 breder väg för Antikrist framträdande
Thomas: Badhus börjar med chip
Leif: Föräldrar 1 och 2 breder väg för Antikrist framträdande
Leif: Föräldrar 1 och 2 breder väg för Antikrist framträdande
Karl Hĺkan Sandell: Badhus börjar med chip
JL: Föräldrar 1 och 2 breder väg för Antikrist framträdande
Nils: Badhus börjar med chip
Karl Hĺkan Sandell: Badhus börjar med chip
Karl Hĺkan Sandell: Badhus börjar med chip
0
2
5
14
38
103
Fotó: Screenshot Facebook.
Lakói New York City most változtatni nemük Orvosi igazolás nélkül. Sőt, akkor is változtatni újszülött nemét.5
Fotó: SVT.
Louise Nelum Sanda Mali „Loui” Sand, 26, egy svéd kézilabda csillag, aki most leáll kézilabda meg kell vizsgálni a nemek diszfória.2
Kép: Ország TV4.
Ár Legjobb Színész ment színész Christian Bale a film Vice, aki megköszönte az ihletet: Sátán.43
55
Apg29 har tusentals bloggartiklar! Gĺ vidare till fler artiklar:
→ NÄSTA
STÖD APG29! Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96 | Paypal: https://www.paypal.me/apg29
Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Ĺberg, 55 ĺr gammal. Christer Ĺberg blev frälst dĺ han tog emot Jesus som sin Herre för 35 ĺr sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits pĺ nätet sedan 2001, alltsĺ 18 ĺr i ĺr. Christer Ĺberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter pĺ 13 ĺr, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 11 ĺr om han hade levt idag. Allt detta finns att läsa om i boken Den längsta natten. Christer Ĺberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.
Sedan 23:42 2013-08-16 har det varit 469 403 544 sidvisningar pĺ Apg29! Apg29 har just nu 17 173 bloggartiklar, 94 257 kommentarer och 62 003 bönämnen.
Varsĺgod! Du fĺr kopiera mina artiklar och publicera pĺ din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!
Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta gĺr att stänga av i din webbläsare.