1 218 online! | Sidvisningar idag: 235 289 | Igår: 257 968 |

www.apg29.nu

Annons

Chatt Nyhetsbrev Biblar Läsarmejl Bönesidan Dagens ros Date29 Kommentarer Fråga Christer Kontakt Sök

Mannen fick vänta för att hon ville föda barn


Bild: Expressen. 

Och nu kan vi återigen läsa i en kvällstidning om lögnen att en man har fött ett barn. I ingressen kan vi läsa:

Hayden är den första mannen i England som har fött ett barn. 

Låt mig tydligt säga en sak som alla människor vet, både barn och vuxna: det är kvinnor som föder barn inte män. Varför ska man ljuga för sig själv och för andra och säga att det är en man? Och varför ljuger tidningen? Det var likadant förra gången då det påstås att Thomas Beatie var världens första gravida man. Vilken lögn.

I Expressen kan vi läsa:

Englands första gravida man har fött en flicka, skriver The Sun. 

För tre år sedan påbörjade 21-åriga Hayden Cross sitt könsbyte, men pausade processen för att skaffa ett biologiskt barn. 

Det verkar som att hon tyckte det var bra att vara kvinna trots allt. Eller rättare sagt att det behövdes vara en kvinna för att föda ett barn. Så "mannen" fick vänta medan hon födde barn.

Frälst från lögnen

Det är synd om människor som lever i lögner och bundenhet, men det är fruktansvärt då man medvetet försöker få andra människor att acceptera dessa lögner.

Det finns bara ett sätt att bli frälst från allt sådant här. Och det är att ta emot Jesus och bli frälst. Det är då man har Jesus som man börjar tänka rätt. Och då lever man inte längre i en lögn. Inte heller vill man då vilseleda andra människor.

Rom 1:25 De bytte ut Guds sanning mot lögnen och dyrkade och tjänade det skapade i stället för Skaparen, han som är välsignad i evighet. Amen.


Skriv ut Bädda in Mejla

 
Publicerat av söndag 9 juli 2017 22:52 | #barn #gravid #hbtq #könsbyte | Direktlänk | Nyhetsbrev | RSS

APG29 NÅR TUSENTALS VARJE DAG!
Gillar du Apg29?
Swisha en peng till: 070 935 66 96


53 kommentarer

Jessica

Vi lever i världens sista tid! Sodom och Gomorra. Det här kan väl ändå INGEN

som säger sig vara pånyttfödd och frälst försvara? Jesus hjälp oss!

Svara -   - 9/7-17 16:48 -


Profetissan

Det är märkligt att en "man" kan var född med allt en kvinna behöver för att kunna genomföra graviditet och en förlossning.

Man skulle NÄSTAN kunna tro att personen var och är en kvinna....Det hela har fått ett löjets skimmer över sig...🙈

Svara -   - 9/7-17 17:07 -


Leif Boman

Svar till Profetissan .

Man skulle NÄSTAN kunna tro att personen var och är en kvinna

Jo, men det är ju en kvinna som efter barnafödandet tänkt bli en låtsasman!

Svara -   - 9/7-17 17:50 -


Harriet Bouvin

Svar till Jessica.

Hej Jessica och intressant kommentar, tycker jag.

En ödmjuk undra blir därför;

Eftersom både holländsk o svensk forskning stöder varandra i evidensen, att hjärnan har hos dessa transsexuella personer som byter kön UTVECKLATS I FEL RIKTNING redan under fosterstadiet,

så att vederbörande därmed identifierar sig med sitt motsatta kön,

varför skulle han/hon vara ansvarig för det då, menar du?

Svara -   - 9/7-17 18:35 -


Profetissan

Svar till Leif Boman .

Haha jo jag förstod det också,därav mitt uttryckssätt.

Svara -   - 9/7-17 18:38 -


Harriet Bouvin

Svar till Profetissan .

Är du en profetissa som uttalar dig o samtidigt saknar grundläggande kunskaper om varför vissa människor har medfödda begränsningar?
Är inte det i så fall ett betydligt mer allvarligt "löjets skimmer" ?
Vilket intryck ger DET till sökande människor?

Svara -   - 9/7-17 18:41 -


Harriet Bouvin

Svar till Leif Boman .

. . . och DU, broder Leif Boman, du förvånar mig! Googla fram info kring de medicinska orsakerna till att en transsexuell person uppfattar sig tillhörig sitt motsatta kön - och gör det gärna FÖRE det att du onödigtvis riskerar att såra en å annan drabbad person. Ja, det där med Kristi kärlek, du vet.

Svara -   - 9/7-17 18:45 -


Jeanette Aldén Wijk

Svar till Harriet Bouvin.

Så människor är visare än Herren?

Frid i Kristus

Svara -   - 9/7-17 18:50 -


Profetissan

Svar till Harriet Bouvin.

Det finns inga som helst belägg för att man under fosterstadiet konverterar till det ena eller det andra könet. Lika lite som att folk tror sig vara födda i "fel"kropp.

Det är en medveten handling inget annat man gör.
Läs gärna vad Guds egna ord säger om sex och synd.
Dom måste varje människa böja sig under även dom lärda.
Man gör uppror mot Gud när man vägrar att underordna sig det och det får konsekvenser för alla.
Ge oss bibelställen på att detta inte är synd

Svara -   - 9/7-17 18:52 -


Profetissan

Svar till Jessica.

Tack Jessica 🙏

Svara -   - 9/7-17 18:53 -


Leif Boman

Svar till Harriet Bouvin.

Harriet, du borde inte vara förvånad efter allt det jag många ggr upprepande har sagt. Det där med Kristi kärlek handlar om att tala Guds sanning och inget annat! Sen att det finns svårare och lättare fall och att man inte riktigt kan förstå allt i alla lägen är en sak.

Men!

Jag har också hört ett livs levande vittnesbörd från speciellt en svensk transvestit som bytte kön i förvirrat tillstånd, då han var helt förvissad under många år och bestämt trodde sig vara en kvinna född i manskropp. Ock så skedde operationen och han trodde att, äntligen!

Men, ack vad han bedrog sig!

Efter endast ett litet tag insåg han vilket ödesdigert misstag han hade gjort, och helt plötsligt förstår han att han har varit fullständigt lurad under alla år, och vill nu tillbaks till ursprunget, men, det går ju inte mer, hela livet är förstört. Tänk nu alla dem som efter operationen senare vaknar upp och inser att hela livet är förstört, familjebildning med egna äkta barn m.m.🤕😵

Tror du inte dessa sargade människor önskar att de i tid hade hört talas om och verkligen förstått att de var lurade istället för den uppmuntran de fick av sådana som inte alls visste vad de pratade om?

De behöver höra sanningen, det är Kristi kärlek, inte att felaktigt uppmuntra någon bara för att man försöker vara snäll, det är inte Kristi kärlek 💕

Jesu frid...

Svara -   - 9/7-17 20:06 -


NT

Svar till Harriet Bouvin.

Harriet! Homosexualitet och transperson har funnits 300 f,Kristus det är inget nytt som har dykt upp plötsligt.

Men idag är det människor vågar, eftersom det finns MYCKETmöjligheter som inte fanns då.

Vi alla människor har olika utseende och barn blir aldrig exakt likadana som sina föräldrar, Härligt av Gud.

Jag tror Gud ser inte oss som vi ser på varandra utan han ser oss som människor.

Vi alla har två ben så vi kan går perfekt med den. Men vissa är födda med ett ben som är lite kortare än det andra benet och så dem människor går inte lika bra som vi. I Guds ögon vi alla går likadana.

Så jag förstår dig och vad du försöker säga.

Svara -   - 9/7-17 22:04 -


Tomas N

Det sorgliga i det här är inte den stackars förvirrade människan det handlar om. Snarare det den rörelse som sätter sin ära i normbrytande och att gå emot Guds ordningar.

Inte minst lockas läkare in i detta och i framtiden ännu värre övergrepp emot naturen. För vilken läkare vill inte i sin yrkeskunskap ligga i framkant och bryta nya vägar och möljigheter i vetenskapens väg.

Precis som i Noahs dagar kommmer det bli säger Bibeln. Om vi skall tro Henoks bok ´,vilken även är taget ifrån i Bibeln så fanns hybrider och groteska korsningar som Gud inte skapat eller tänkt sig och fann bara en lösning på problemet.

Personligen tror jag det som händer med könsförvirring utan att vara någon expert att det finns en biologisk rot liknande den med allergier,cancer och många välfärdssjukdomar som bottnar i minst 50 år av exploatering av antibiotika,vacciner och gödning/bekämpningsmedel.

Men som Leif gav ett bra exempel på så är det ganska tydligt att den absolute majoriteten av mänskliga problem på detta område med sexualliv och könstilhörighet ligger i normlöshet,vilsenhet och sexuallivet som den högsta "religionen " i samhället.

Problemet som allt som djävulen är inblandat i är och förblir andligt först och främst

Promiskuitet har varit mer eller mindre norm ungefär lika länge som de andra välfärdsproblemen (dvs 40-50 år) ,men det har skett i stigande skala och sköt väl i höjden särskilt på 70 talet. Det som den ena generationen syndar på gör nästa 10 ggr värre och vart slutar det?

Det kommer att kosta att stå upp för sanningen och Guds vägar. Empati är bra,men det är farligt när det kommer högst på prioriteringsordningen. Kanske därför som kvinnan inte är satt att fatta de högsta och svåraste besluten.

Gud har en ordning med Man och kvinna att tillsammans dela på ansvar och ledning med sina olika egenskaper.

Denna debatt med denna barnfödsel ger en öppning för kristna att stå upp för kristna värderingar,må vi förvalta detta på rätt sätt

Svara -   - 9/7-17 22:27 -


Jessica

Svar till Tomas N.

"Det som den ena generationen syndar på gör nästa 10 grr värre och var slutar det?"Jag håller med dig Tomas. När det gäller sexualitet finns det snart ingenting som anses onormalt i samhället! Alla som anser sig vara pånyttfödda måste stå upp för vad Bibeln säger! Guds ord står över alla hjärnstudier i världen.

Svara -   - 9/7-17 22:43 -


Lysell

Svar till Harriet Bouvin.

Jo det är enkelt att svara på Harriet. Det går ju att genom en hjärnkorrigering ändra könsinriktning på embryot. Man aborterar ju dem tyvärr många gånger i onödan, så var går gränsen. Lobotomi var ju inte så länge sedan man tillämpade också. Vi skall inte ändra vår kropp för den tillhör inte oss enligt Bibeln. Hon/han är naturligtvis inte ansvarig för hur han/hon föds, med det är besluten efter som är ens eget ansvar. Om man är tillräknelig.

Svara -   - 9/7-17 23:08 -


nils

Varför säger Gud som skapade oss människor i 1 Mos.2:27;"Och Gud skapade människan till sin avbild,till Guds avbild skapade Han henne,till Man och Kvinna Skapade Han dem?"

Det måste då innebära att man går emot Guds skapelseordning om man gör ett könsbyte,liksom man även gör i ett homosex.beteende.
Att ej underordna sig skaparen Har varit och Är mänsklighetens stora Uppror,vilket satan en gång gjorde en i begynnelsen och vi efterföljer honom till vår undergång!

Svara -   - 10/7-17 09:51 -


Kaj Östholm

Tack för alla era synpunkter, men här kära vänner kommer sanningen.

Lyssna på Dr Patricia Green. Hon har frågat Herren och som ni vet så låter Herren höra sin röst hos sina utvalda profeter. Herren har förklarat varför en del människor föds homosexuella eller med fel könsuppfattning.

https://www.youtube.com/watch?v=rgNzLPciEi0

The Spirit Behind Gender Confusion

Och:

https://www.youtube.com/watch?v=eEMsC3_tdUg

Generational Sin of Abortion

Vänligen Kaj Östholm

Svara -   - 10/7-17 10:01 -


nils

Svar till Kaj Östholm.

Tack för dessa sanningar Dr.Patricia Green fått av D.H.Ande om satans lögner och bedrägeri.

Hoppas att Alla Troende Tar Del av det Herren visat Dr.Patricia Green,att vi kan genomskåda satans lögner,och hjälpa andra att bli fri genom Jesu Kristi Blod!.

Svara -   - 10/7-17 12:59 -


Harriet Bouvin

Svar till Profetissan .

"konverterar" . . . ? ? ?

Eventuellt kan vi fortsätta vår dialog i en lugn samtalston om du först är snäll o slår upp ordet i antingen ett uppslagsverk eller googlar det för en närmare definition.

Svara -   - 11/7-17 01:31 -


Harriet Bouvin

Svar till Harriet Bouvin.

Menar du att alla kristna som litar på mediciner eller på operationer

- som ju baseras på kunskaper o forskningsresultat om människokroppen -

därmed skulle förlita sig på att dessa forskare är "visare än Herren"??

Svara -   - 11/7-17 01:38 -


Harriet Bouvin

Svar till Jessica.

Menar du att alla kristna som litar på mediciner o på operationer -

- som ju finns tack vare forskningsresultat om människokroppen -

därmed skulle fästa större tillit till forskare, att dessa är "visare än Herren" ?

Svara -   - 11/7-17 01:43 -


Harriet Bouvin

Svar till Leif Boman .

Det föreligger en stor skillnad emellan begreppet transvestit respektive transsexuell.

Kolla därför gärna upp skillnaden!

Om händelsevis det sedan finns människor som ångrar olika beslut som de gör

- för i vilka sammanhang saknas det -

så blir det väl lite märkligt om dessa personer härefter skulle utgöra företrädare för en övervägande majoritet där det likväl fungerar?

Svara -   - 11/7-17 01:52 -


Harriet Bouvin

Svar till NT.

Om du förstår vad jag "försöker" säga så har du gissningsvis en annan uppfattning än jag.
Samtidigt tror jag att en uppfattning som är gemensam sällan utgör förutsättningen för att dela en gemenskap
- och för min egen del gärna en kristen sådan, förstås men
gemensamt för oss är ju att vi har alla en skapare o att Kristus dog för oss var o en.

Svara -   - 11/7-17 02:03 -


Harriet Bouvin

Svar till Lysell.

Oj, det var en nyhet för mig - att det gnm en "hjärnkorrigering" skulle vara möjligt att ändra könsinriktning på embryot.

Varifrån har du inhämtat den informationen?

För en naturlig undran blir ju;

Hur skulle vi kunna känna till huruvida en sådan sak behövs då?

Menar du att man ska gå ignm varje embryo, innan individen föds fram?

Svara -   - 11/7-17 02:08 -


Harriet Bouvin

Svar till Lysell.

"Vi skall inte ändra vår kropp för den tillhör inte oss enligt Bibeln.", säger du.

Så var framgår förbudet att operera personer som föds med klumpfot eller gomspalt?

Vi ska väl självklart hjälpa både djur o människor i den mån vi kan, när de föds missbildade?

Varför skulle Gud misstycka till att vi förhindrar lidande som handikapp o sjukdomar?

Det hittar vi ju inget stöd för i Bibeln!

Svara -   - 11/7-17 02:14 -


Leif Boman

Svar till Harriet Bouvin.

Kolla därför gärna upp skillnaden!

Ursäkta om jag inte är så jätte insatt i de olika benämningarna, men det handlade ändå om en man som på allvar helt felaktigt trodde sig vara en kvinna!

Kanske inte alla ångrar sig, men min övertygelse är ändå att majoriteten av dem i alla fall gör fel som försöker förändra sig och bli till något de inte från begynnelsen är! De borde vägledas till att börja rikta blicken mot Herren istället för att så mycket koncentrera sig på sina egna kroppar och sin sexualitet, då skulle mycket av pusselbitar falla på plats och de skulle finna den frid de egentligen hela tiden omedvetet har strävat efter.

Jesu frid...

Svara -   - 11/7-17 03:04 -


Harriet Bouvin

Svara -   - 11/7-17 03:23 -


Harriet Bouvin

.

Svara -   - 11/7-17 03:24 -


Harriet Bouvin

Svar till Leif Boman .

Det gränsar lite till vidskepligt när du fortsätter att framföra kunskaper i strid mot vederlagda fakta, så jag tycker att vi avrundar diskussionen här, broder och ha det gott!

Svara -   - 11/7-17 03:34 -


Mikael W

Harriet, jag kan inte finna ditt namn i några vetenskapliga publikationer. Kan du ange källhänvisning när du refererar till s.k fakta.

Svara -   - 11/7-17 07:51 -


Harriet Bouvin

Svar till Mikael W.

"mitt" namn - de här kommentarerna blir bara roligare o roligare.

Svara -   - 11/7-17 07:56 -


NT

Svar till Harriet Bouvin.

Harriet! Du är inte inte precis rakt på sakerna ,det är som en katt och en varm mjölkskål.

Någon kristen dam kommenterade på bloggen att sexualitet är en gåva FRÅN, hinduismen tror också kamasutra är en gåva från Gud,

Så det är inte konstigt att man blir förvirrad heller hur.?

Del tror kanske att är också en homo eftersom man försvarar den svaga.

Svara -   - 11/7-17 09:21 -


NT

Svar till NT.

Sexualitet är en gåva FRÅN Gud ska stå. Förlåt mig.

Svara -   - 11/7-17 09:24 -


Christer Åberg

Svar till NT.

Det intressanta är att det står ingenstans i Bibeln att sex skulle vara en gåva från Gud. Däremot står det att barn är en Herrens gåva.

Svara -   - 11/7-17 09:53 -


NT

Jag håller med dig fullständigt att barn är gåva från Gud men inte sex.

Det var någon dam som kommenterade att och på ett annat inlägg som heter (homofobi är naturligt)Så jag är helt oskyldig.

Svara -   - 11/7-17 12:10 -


lysell

Ursäkta Christer och NT, men nu håller ni på att spåra ur helt och hållet.

1.För det första ordet BARN är ett substantiv och betyder att det är ett fysiskt objekt.

2. Sex är ett KONSTRUERAT ord, och sammanfattande uttryck för sexualitet. Det vill säga ett egenskaps eller annat beskrivande ord med plural betydelse.

Ni får väl lära er ord innan ni pratar skit. Leta efter ordet klitoris, eller pick i bibeln så finner ni inget om det heller. Dock är de redskapen ett av många fysiska glädjeämnena för många människor här på jorden. Denna vår Herres gåva till oss syndare som lever i trygga äktenskap här i livet skall inte föraktas för då begår man en synd. (för att ingen ordvrängare skall missförstå mig säger jag här, att det gäller i första han inte det som de flesta här kallar frälsta människor.) Använd förståndet i möjligaste mån. Lär er skilja på ord.

Vem vet skillnad på orden fördöma eller döma här ? Jaså inte.. ? läs då bibeln och upptäck skillnaden

Nu är jag inte arg på er, men har ni lite klarsyn så förstå vad jag säger och bry er inte om hur jag säger det.

Adjö

Svara -   - 11/7-17 12:43 -


Harriet Bouvin

Svar till NT.

Hur vi ska uppfatta saker o ting måste vara upp till var o en - även visdom är ju en gåva från Gud,

står det skrivet.

Svara -   - 11/7-17 13:09 -


Leif Boman

Svar till Harriet Bouvin.

Ja visst, håller med! Men den berättelse jag lyfte fram var inget vidskepligt alls utan ren fakta från en "även om jag inte idag har något på papper om det här", som levt i en fullständig lögn under massvis med år. Det finns många fler i samma situation som denne man som behöver få tag i sanningen, och jag är också såsom du förvånad över just ditt motstånd till att Jesus skulle kunna leda varendaste en av dem rätt!

I Skriften om Jesus finns lösningen för varje människa, i vilken situation man än befinner sig. Det borde du som menar dig vara frälst stötta av hela ditt hjärta och inte motarbeta så frenetiskt!

Jesu frid....

Svara -   - 11/7-17 13:30 -


Janneyo114

Svar till lysell.

Solomos sång är ett brev i Bibeln och det handlar bla om fysisk attraktion, kärlek, förälskelse, osv. Utan att direkt börja med symboliska tolkningar för "Jesus och församlingen." Denna bibetydelse finns också. Men som Lysell säger. Man ska nog läsa saker som det står, utan ordvrängeri, inte heller odla för mycket fixa ideer.

Svara -   - 11/7-17 13:47 -


Katrina

Svar till Janneyo114.

Solomos sång?

Svara -   - 11/7-17 17:21 -


Janneyo114

Svar till Katrina.

Song of Solomon, The Song of Songs. Höga Visan på sv.

Svara -   - 11/7-17 18:27 -


Lasse

Svar till Leif Boman .

https://youtu.be/-QO704abC78

Svara -   - 11/7-17 19:31 -


Lasse

Svar till lysell.

Som du säger allt är en gåva från Gud sen kan man använda det rätt eller fel, ett verktyg som en kniv kan man ju använda till gott eller ont😊 allt gott till dig Lysell MVH Lasse. https://youtu.be/kDOk48Cs8FU

Svara -   - 11/7-17 19:38 -


Harriet Bouvin

Svar till Leif Boman .

Du är angelägen att fortsätta diskutera ändå. Det blir lite svårt också att låta blir å kommentera, när du tyvärr uppvisar upprepade missförstånd här, även om jag uppfattar att vi är goa vänner i alla fall.

1) Eftersom jag inte känner till det här fallet du berättar om så blir det lite knepigt att närmare uttala sig kring. Jag tror det förekommer då o då att människor tror att de tillhör den förhållandevis lilla grupp som borde genomgå könsbyte. Det är svåra kriterier att uppfylla för att få igenom sitt önskemål. Vederbörande kan befinna sig i en tillfällig identitetskris t ex o det är ju viktigt att upptäcka det i så fall.

Svara -   - 11/7-17 19:58 -


Harriet Bouvin

Svar till Leif Boman .

2) Jag har inget intresse av att "motarbeta" ngn. Det är inte alls min sak att avgöra var ngn står när det rör en sådan fråga. Det måste ju vara upp till den enskilde, även om jag önskar att man kunde låta bli att skära i fullt friska organ. Men jag har erfarit på mkt nära håll o upprepat hur transsexuella troende inte funnit ngn annan lösning o eftersom varken du eller jag känner alla situationer, så bör väl ingen av oss gå ut o lova alla dessa, att deras transsexualism ska "lösa" sig. I så fall borde det väl inte förekomma bland frälsta? Att t o m sjuka barn trots förböner dör i förfärliga sjukdomar är ju fakta. Det kan vi ju inte förklara bort.

Svara -   - 11/7-17 20:08 -


Mikael W

Svar till Harriet Bouvin.

"mitt" namn - de här kommentarerna blir bara roligare o roligare.

Vad är roligt?

Hänvisar du till s.k fakta och vetenskapliga studier så är väl en referens det minsta man kan begära, annars blir du inte trovärdig i ditt resonemang. Tycka lite kan även en dåre.......är säker på att du håller med mig

Svara -   - 11/7-17 21:59 -


Leif Boman

Svar till Harriet Bouvin.

Men jag har erfarit på mkt nära håll o upprepat hur transsexuella troende inte funnit ngn annan lösning o eftersom varken du eller jag känner alla situationer, så bör väl ingen av oss gå ut o lova alla dessa, att deras transsexualism ska "lösa" sig. I så fall borde det väl inte förekomma bland frälsta? Att t o m sjuka barn trots förböner dör i förfärliga sjukdomar är ju fakta. Det kan vi ju inte förklara bort.

Visst kanske jag missförstår vissa bitar men, bara för att folk säger sig vara troende betyder inte det att man egentligen är det, och heller inte att man alltid tar till sig Guds Ord på alla områden. Att lova det Gud har lovat är aldrig att lova för mycket, det är inte mitt fel att Gud har lovat en massa, jag säger bara det som står och det Han har sagt och det tas tyvärr inte alltid emot? Jag kommer aldrig att låta mänskligt förstånd gå före Guds Ord, och det är nästan alltid där konflikter blir. Vill man vara på god fot med mig måste man också acceptera att jag aldrig kommer att ge vika för det Gud har sagt. Det kan låta högmodigt och lite trångsynt men då får det göra så och kommer alltid att så förbli! Jag har en gång valt att stenhårt tro på Guds Ord och löften vad än människor säger! Visst kan människor både födas och dö utan att vi alltid förstår allt. Man föds och dör med skador och brister, det finns ju t.o.m barn som föds med drogberoende, men!!!! Det är aldrig något naturligt även om det börjar bli normalt, hur mycket man än försöker få till det!

Jag vet inte vem det är som är angelägen av oss att fortsätta diskutera Harriet? Vi ser det bara från två olika synvinklar.

Men, låt oss nu ändå vara goa vänner😍!

Jesu frid...

Svara -   - 11/7-17 22:18 -


Katrina

Svar till Mikael W.

Karolinska Institutet har i en studie om ämnet och bilda egen uppfattning om ämnet......jag tror det kommer säkert mer forskning om detta.

http://ki.se/nyheter/hjarnstudier-ger-nya-ron-om-homosexualitet

eller

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18559854?otool=karolib&;tool=karolinska

(PET and MRI show differences in cerebral asymmetry and functional connectivity between homo- and heterosexual subjects.)

Svara -   - 11/7-17 22:55 -


Mikael W

Svar till Katrina.

Stort tack Katarina

Av det Abstract du refererar till kan man förstå att dataunderlaget för studien är alldeles för bristfälligt. Det framgår ej heller hur metodiken validerats. Det är högst sannolikt att avsikten från Docenten/Läkaren som utförde studien ej haft för avsikt att dra några slutsatser, utan mer påvisa att telniken/metodologin ger en indikation till att vara ett tillvägagångssätt i en framtida större studie (till vilket det naturligtvis behövs finansiella medel, vilket egentligen är studiens bakomliggande huvudsyfte)

Svara -   - 12/7-17 00:35 -


Harriet Bouvin

Svar till Leif Boman .

Jag pekar på det som jag uppfattar är osant, därför att Herren har kallat mig att predika! Då o då önskar jag att så icke vore. Det är inte alltid särskilt roligt.

Vad som är i en människas inre vet bara den människan, säger Jesus o lite märkligt kan vi tycka, eftersom det också står att Gud är den som rannsakar hjärtan. Så att vem av oss som händelsevis är "troende" eller inte - alternativt är ofrälst utifrån frikyrkliga kriterier - det överlåter jag åt honom som är större att avgöra.

Men om händelsevis nu en å annan faktiskt inte är "troende" o likväl verkar i församlingen, "Vad kommer det dig vid?", frågade Jesus, "Följ du mig."

Och visst är vi goda vänner, Leif Bohman!

Svara -   - 13/7-17 19:14 -


Harriet Bouvin

Svar till Mikael W.

Ja varför skriver du "ditt" - dvs mitt - namn för ang vetenskapliga publikationer?? Oaktat en person äger en hög utbildning eller inte så betyder väl inte det nödvändigtvis att vederbörande i sammanhanget ansvarar för vetenskapliga publikationer? Det var det som jag fann aningen "roligt".

Innan vi sen "tycker" ett å annat så har vi väl förhoppningsvis redan ngn form av förkunskaper, så att vi därmed kanske vet lite kring VAD vi "tycker" men, saknar du det så kan du förslagsvis starta med professor Annica Dahlström, som brukar uttala sig utifrån ett å annat som t o m faller frikyrkliga kristna i smaken.

För övrigt befinner jag mig på den här sajten på min fritid o därmed inte därför att jag arbetar med den.

Svara -   - 13/7-17 19:25 -


Leif Boman

Svar till Harriet Bouvin.

En liten annan fråga vännen!

Hur kommer det sig att du många ggr har skrivit mitt eftere med h? Är det bara av misstag eller finns det anledning?

Svara -   - 13/7-17 20:45 -


Leif Boman

Svar till Harriet Bouvin.

Efternamn skulle det förstås stått! Varför mitt namn med h Harriet?🤔

Svara -   - 13/7-17 20:47 -


Din kommentar

NYTT! Ditt namn och mejladress måste godkännas innan kommentaren publiceras. Efter godkännande måste du alltid ha samma namn och mejl nästa gång du postar en kommentar, annars godkänns inte kommentaren.


Kom ihåg mig?



Förförelse och förvirring nu nere på bebisnivå

Av Holger Nilsson 

Förförelse och förvirring nu nere på bebisnivå.

Holger Nilssons debattartikel i Aftonbladet 23 november 2017. 

Nu är det verkligen hög tid att säga ifrån! Jag tänker på en bok som lanserades helt nyligen. Den är skriven av Susanne Pelger, lektor vid Lunds universitet.

33

Läs allt!


De utvalda

De utvalda - judarna.

Jesus talar om att änglarna ska samla hans utvalda då han kommer tillbaka, men vilka är hans utvalda?

10

Läs allt!


Icas julkalender med hijab

ICAs julkalender med hijab.

Bild: Icas julkalender. 

Ica har gjort en julkalender där bland annat en kvinna med hijab som sitter runt ett julbord.

17

Läs allt!


Gud kallas inte »han» i Svenska kyrkans nya handbok

Gud ska inte längre kallas han.

Bild: Fria Tider. 

Gud som »han» och »Herre» har strukits i Svenska kyrkans nya handbok. Därmed har Svenska kyrkan förnekat frälsningen i Jesus Kristus och hindrar då människor från att bli frälsta!

33

Läs allt!


Theo och hans vänner - Barnprogram på Himlen TV7

Följ med i den nya animerade serien på Himlen TV7! Tillsammans med Theo tas vi med in i Bibelteatern i skolådan och lär oss mer om Gud och Hans värld. Dessutom får vi följa med på roliga äventyr med mössen Luther och Benny.

0

Läs allt!


Avfall eller uppryckelse?

Av Mikael Walfridsson 

Avfall eller uppryckelse?

Vad menar egentligen Paulus när han undervisar om en bestämd händelse som ska ske precis före vedermödan? Och är ordet avfall en förfalskning från katolska kyrkan i sitt motstånd mot reformationen?

22

Läs allt!




Äntligen advent

Läsarmejl av Ulrik Petersson 

Jesus kommer snart tillbaka.

Det finns flera advent, eller flera steg i Jesus ankomst.

4

Läs allt!


Dagens ord

Vecka 47, fredag 24 november 2017 kl. 16:00

Jesus söker: Gudrun, Rune!

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? - Be den här bönen:

Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Jag ber om förlåtelse för alla mina synder. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!

Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv. - Joh 3:16


Kungen Kommer - Himlen TV7

Hur kan vi förbereda oss inför Jesu återkomst som Kung? Hur ser vårt framtidshopp ut? Kom med och be att Guds församling vakar med olja i sina lampor!

45

Läs allt!


Senaste kommentarer


De andliga nådegåvorna - Gösta Karlsson

Pastor Gösta Karlsson talar om Andens nådegåvor i ett nu några år gammalt klipp - men ständigt aktuellt!

1

Läs allt!


Perfekt julklapp: Christer Åbergs starka bok Den längsta natten

Julklapp: Christer Åbergs starka bok Den längsta natten.

100 kr! En sann berättelse om ofattbara förluster och om att vinna allt. Passa bra som julklapp!

1

Läs allt!


Aktuellt



Apg29 har tusentals bloggartiklar! Gå vidare till fler artiklar:

NÄSTA


Artiklar Kommentarer Bönesidan Fråga Christer Kontakt | Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 53 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 33 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 16 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 11 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 9 år om han hade levt idag. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

1 218 online! | Sidvisningar idag: 235 289 | Igår: 257 968 |

MediaCreeper

Besök också Apg29 på:

Facebook | Twitter | Youtube | Vimeo | Instagram | Gab

TA EMOT JESUS!

↑ Upp