1 273 online! | Sidvisningar idag: 57 286 | Igår: 280 299 |

www.apg29.nu

Annons

Stöd Apg29 - Juluppropet 2017 - Swisha 0709356696


Nyhetsbrev Biblar Läsarmejl Bönesidan Dagens ros Date29 Kommentarer Fråga Christer Kontakt Sök

Mikrochip Party i USA - Början på vilddjurets märke?

Av Mikael Valfridsson 


Här i början av augusti, höll ett tekniskt företag i River Falls i USA ett ”Chip party”, där cirka 50 anställda gick med på att få ett mikrochip implantat i handen. Efteråt fick dom anställda en t-shirt där det stod: ”I got chipped”.

Mikrochippet har samma storlek som ett riskorn, som gör att man kan utföra olika uppgifter som att öppna säkerhets dörrar, styra sin mobiltelefon och avläsa interna data system. Steget är med andra ord inte långt till att detta chip kan lagra och överföra personlig information och användas som betalningsmedel.

Vad är vilddjurets märke?

Upp 13:16 - Och det tvingar alla, små och stora, rika och fattiga, fria och slavar, att ta emot ett märke på högra handen eller på pannan, så att ingen kan köpa eller sälja utom den som har märket, vilddjurets namn eller dess namns tal

Det finns flera teorier och tolkningar om vilddjurets märke, och vad det kommer att bestå av. Dom som ser Antikrist utifrån ett muslimskt perspektiv, där syndens människa kommer att vara den messias som Islam väntar på, är det inte hur själva märket som är det viktiga, men den tillhörighet som märket ger.

Då blir man tvungen att markera sin tillhörighet genom en armbindel, ett pannband, en klackring osv. När ingen kan köpa eller sälja, betyder det att ingen kan handla med varor utan att svära trohet till Allah inom hans kontrollerade område. Ungefär på samma sätt som IS har gjort det i Mellanöstern.

RFID implantat i handen

Andra ser vilddjurets märke som et inopererat RFID implantat i handen. Det var bland annat det här märket som Kenn Peters såg i sin profetiska syn, när han fick uppleva uppryckandet, antikrist och ändetiden utspela sig.

Kenn såg hur et RFID blev implanterat i handen eller pannan i vedermödans tid, och hur människor blev förföljda som inte tog detta märke som Antikrist och den nya världsregeringen hade infört.

Avslutning

Det är ingen hemlighet att Antikrist och vilddjurets rike kommer att representera och införa ett kontroll samhälle, där en form av märke kommer att visa människans accept och tillhörighet till Antikrist och hans regi. Detta märke kommer att vara nära förbundet med något så centralt som vår handel, som gör att man varken kan köpa eller sälja om man inte bär detta märke.

Samtidigt är detta märke mer än bara en ny handelsform. Detta märke kommer att vara så tätt förbundet med Antikrist och det han står för, att det inte kommer att ges eller finnas några andra alternativ eller valmöjligheter än att ta emot detta märke. Den som inte tar emot hans märke eller tillber Antikrists bild, kommer att bli förföljd och ihjälslagen.

Tidens tecken pekar på att Jesus står vid dörren, och att Herrens ankomst är nära!

Hälsningar


Mikael Walfridsson

http://denytterstatiden.blogspot.se/


Källa:


Skriv ut Bädda in Mejla

 
Publicerat av Christer Åberg lördag 19 augusti 2017 20:55 | #tidstecken #mikael+walfridsson #mikrochip #rfid | Direktlänk | Nyhetsbrev | RSS

APG29 NÅR TUSENTALS VARJE DAG!
Gillar du Apg29?
Swisha en peng till: 070 935 66 96


75 kommentarer

bengt

läskigt med bilden

och det som väntar

Svara -   - 19/8-17 22:32 -


Karl Håkan Sandell

Profetian i Upp 13:16 – 18 är en mycket intressant profetia som pekar rakt in i vår tid. Och den visar att vi är i ändetiden och den visar också att Gud visste vad som skulle hända och att Gud finns.

Upp 13:16. Och det sker att åt alla dem, de små och de stora och de rika och de fattiga och de fria och tjänarna [slavarna], vill [må] han ge ett märke [kännetecken, prägling] på deras högra hand eller på deras pannor.

Upp 13:17. Och, så att inte någon kan köpa och [eller] sälja om han inte har märket [kännetecknet, präglingen] och [eller] vilddjurets namn och [eller] numret för hans [sitt] namn.

Upp 13:18. Här är fakta [visdom], den som har förstånd han räknar på vilddjurets siffra, för det är en människas och siffran hans [dess siffra] är 666.

För min del tycker jag den sista versen är mest intressant. Den som säger att Vilddjurets märke är 666. En 6:a skrivs på hebreiska med vav som brukar återges hos oss med w. Tre 6:or blir alltså www. Och det är ju det som är våra www sidor på internet.

www kom 1990 och idag har alla företag som säljer något en www sida precis som det står. Och alla som har dator har en kod, ett kännetecken, som man slår in med handen och minns i sin hjärna, panna som det står i vers 16.

Så versarna har gått i uppfyllelse idag och Jesus visste det när han gav sina uppenbarelse till Johannes. Det är något att prata om för det har hänt, och det visar att Jesus finns och visste vad som skulle hända.

Och i det här perspektivet känns de här diskusionerna om chips i handen som ganska meningslösa.

Det är också intressant i versarna innan Upp 13:14 – 15 så står det om Vilddjurets bild, en bild som har liv, rörelse och kan tala, har ljud. Och det är ju vår TV. Den kom i mitten av 1900 talet.

Och när vi ser de här två profetiorna tillsammans. Först den om TV och sedan den om www, internet. Då vet vi att Gud har pekat rakt in i vår tid och han visste vad som skulle hända.

Han har allt i sin hand och vi kan som kristna lita på honom för han är verkligen allsmäktig.

Karl Håkan

www.minJesus.blogspot.se

Svara -   - 19/8-17 22:59 -


Sanna

Chippet har blivit helt vanligt nu. De på bilden ser inte särskilt naturliga ut heller.

Chippet ändrar människors dna så deras känslor nekar allt gott/positivt och dras till allt ont/negativt utan att rå för det. Då man tar den har man ingen frihet längre och man blir en slav till antikrist som har makten att styra över människan tack vare hjälpmedlet chippet. Det är deras vapen (chippet) som de vill få in var enda människa. De som tar chippet kommer bokstavliget talat bli en Robot. Därför de gör reklam och barnprogram och klädtryck på barnkläder mm av robot varelser. Så de, robotarna, blir "accepterade" hos oss som ofarligt och gulligt. Vuxna måste tänka på vad de vänjer sina barn med. De kommer lida mer än deras föräldrar för deras generation kommer bli mer ond än den tidigare.

Svara -   - 19/8-17 23:20 -


Lena Henricson

Kanske vilddjurets bild blir en extra utstuderad robot......?

Svara -   - 19/8-17 23:41 -


Katrina

Svar till Sanna.

Jag tror du har rätt där Sanna. Chippet är ju en form av kretskort och med riktade elektronsika signaler kan man korrigera människan...Nervceller leder elektriska impulser och axon som leder impulser med information från cellen ut till andra celler...vår hjärna styrs av elektriska signaler...med rätt sändare kan man styra människan.....aj aj.....låter väldigt illa men möjligheten finns att vi kan skapa detta.

Tänk , våra datorer, mobiler tar upp signaler och styrs av "chipp" kretskort. och har människan en motagare så är det fullt möjligt att styra människan i viss mån.

Svara -   - 19/8-17 23:47 -


Andreas T.

Personen på bilden som ger chippet ser väl ut som en tok, kan inte det vara en varningssignal i sig.

Svara -   - 19/8-17 23:49 -


Lasse

Svar till Sanna.

Märket tror jag blir som du skriver Sanna på handen eller pannan,den som tar det går evigt förlorad, om alla som tittar på tv o är på nätet inte skulle komma till himlen så skulle det bli väldigt tomt från våran generation där MVH Lasse

Svara -   - 20/8-17 01:35 -


Bertil Rosenius

Jag tror vi skall sluta fråga oss hur folk ”ser på märket”. Människors ”syn på något” är självklart underställt vad ”Gud säger” i sitt Ord. Gud säger i sitt Ord att det är ett synligt märke – Han använder det ord som användes för ”brännmärkning” av slavar. Det är vad Guds Ord säger!

Guds Ord säger vidare att det är det andra vilddjuret (från jorden) som tvingar folk att ta ”vilddjurets märke”.

När Guds Ord talar om detta, är vi långt fram i vedermödan. Guds församling nämns inte i denna tid - som vi kallar ”vedermödan”. Många tolkar detta som att ”uppryckandet” redan skett. Uppryckta eller ej... det lär inte vara någon tvekan om att:

1) Märkningen sker under vedermödan

2) Märkningen är ett synligt tecken

Låta tro och förståelse inför vad som skall hända skall följa Guds Ord.

Svara -   - 20/8-17 09:14 -


Bertil Rosenius

Svar till Bertil Rosenius.

Sista meningen skall vara:

Låt vår tro och förståelse inför vad som skall hända, följa Guds Ord.

Svara -   - 20/8-17 09:20 -


bengt

han som får märket ser obehaglig ut på

något sätt

Svara -   - 20/8-17 09:36 -


Karl Håkan Sandell

Svar till Bertil Rosenius.

För mig är de här profetiorna i Upp 13: 14 – 15 och Upp 13: 16 – 18 klara profetior på vår TV och vårt www, internet. Och det förvånar mig att det ska vara så omöjligt att få gehör för den här åsikten.

En Bild som har rörelse och kan tala, det är en TV. De inser alla. Och om det nu är så då är vi där idag. Och med tanke på att TV varit så framgångsrik i att avkristna vårt land så inser man ännu mer att de här profetiorna i Upp 13 faktiskt redan är verksamma. Det är Vilddjuret som talar i TV i våra officiella kanaler.

Och det här påstående att det här skulle vara något som kommer under vedermödan är alltså fel, det är redan här.

Vi har redan både TV och www och båda är fyllda med Vilddjurets budskap och ett effektivt vapen i hans hand att avkristna världen.

Det här med ”chips i handen” är ett konstigt budskap för det är så ont. Det handlar om att vi som är kristna ska plågas och dö. Vänta bara snart kommer chipset och då kommer alla kristna att få svälta och dö. För de kan inte ta chipset.

Vem kör ett sådant budskap. Ja det är inte Gud för han är vår försörjare och garant. Han tar hand om oss varje dag. Nej Gud har pekat här och sagt. Jag är med er idag, se här står min klara profetia om TV och www, det ingen annan är jag kunde säga det för 2000 år sedan. Jag finns och jag är med er.

Karl Håkan

www.minJesus.blogspot.se

Svara -   - 20/8-17 10:50 -


Tessy

Högra handen eller pannan talar Bibeln om. har googlat om denna fest och flertalet får chipet i vänster handled.

Oavsett vad så är det ruskigt och visar på att nästa steg mycket väl kan bli vilddjurets märke.

Svara -   - 20/8-17 10:52 -


bengt

då gäller det nog att fly

frågan är var och när

Svara -   - 20/8-17 11:04 -


Karl Håkan Sandell

Chips i handen är fullständigt ofarligt. De kan alla konstatera som vet vad det är.

Det är inget annat än ett kreditkort, där man har de med sig. Samma problem som finns idag med kreditkort kommer naturligtvis att finnas med Chips i handen. Och därför är det viktigt att man inte svartmålar det här mer än det är.

Och vi vet idag att djur i många år haft chips inopererat. Och det har inte varit några som helst problem med det.

Jag har själv faktiskt en gång byggt mitt eget chips så jag vet vad jag talar om. Och jag har också sysslat med RFID chips som det här rör sig om så jag kan det också.

Och visst kan man undra om RFID är en bra säkerhets lösning eftersom vem som helst som passerar en kan läsa av svaret och bygga en krets som gör samma sak och därmed lura hela säkerheten.

Så för egen del Tror jag inte på chips i handen och RFID. Det är ingen idiotsäker metod. Dagens metod med kort med inbyggt chips och kod är betydligt säkrare.

Så slutsatsen från min sida är fortfarande att det här med stirrande om Chips i handen är helt fel och det kommer från krafter som inte vill att vi ska se den här profetian om TV och www. Som är betydligt allvarligare saker och som finns här redan, mitt i vår tid.

Karl Håkan

www.minJesus.blogspot.se

Svara -   - 20/8-17 11:07 -


Katrina

Svar till Karl Håkan Sandell.

Vi går framåt i tiden och tillverkar kretskort av nano partiklar....du kan få datornetverk på en liten yta ,utveklingen går framåt.... vi kan i framtiden få olika språk, översättnings program mm inplanterad i kroppar.

Det finns både gott och ont i alla, idag kan vi med hjälp av ett cochleaimplantat få en hörselskadad att höra igen och det är glädje för många hörselskadade.

(Cochleaminplantat består av en ljudprocessor, en radiosändare, elektroder och en mottagare. mao krektskort)

Svara -   - 20/8-17 11:34 -


Leif Boman

Jag håller med om att tv;n och www absolut är något vilddjuret styr och ställer väldigt mycket med under denna sista tid. Vi får dock inte förbise K-H att de rörliga bilderna redan fanns före tv;ns tid, på bioduken!

Datan är ju sedan fortsättningen på biodukens första s.a.s levande bilder. Tv;n var alltså varken först eller sist!

Sen tror jag just för tillfället att både kort och chipshanteringen mest är förberedelser inför den stora märkningen som vi inte riktigt ännu har fått full insikt i.

Allt detta med kort som vi idag handlar och köper med binder ju alltmer hur tydligt som helst till det kontrollsystem vilddjuret under senare decennier hållt på att etablera och nu drar åt! De mer lösa och fritt privata kontanternas era är snart ett minne blott.

Jesu frid...

Svara -   - 20/8-17 11:45 -


Lasse

Svar till Leif Boman.

Ja så är det Leif, telefonen vet exakt var du är, ställer frågor om platser du varit på, varje plats du drar ditt kort ser ett mönster i dina vaner, så visst är det förberedelser, allt gott till dig Leif//Lasse

Svara -   - 20/8-17 11:57 -


Katrina

Hollogram, vi kommer att inte behöva varken tv mm utveklingen går framåt hela tiden , tänk på att idag säljs hologram prylar ex. solglasögon mm

(hologram =skapa en illusion av en tredimensionell bild visas i luften framför oss)

Svara -   - 20/8-17 12:05 -


Leif Boman

Svar till Lasse.

Visst är telefonen i allra högsta grad ett oerhört använt redskap för farbror anti i våra dagar, mycket mer än tv;n.

Jesu välsignelser broder!

Svara -   - 20/8-17 12:06 -


Lasse

Svar till Leif Boman.

Hur funderar du på Uppenbarelseboken 13:14-17, just med tekniken och genomförandet , samt 20:15 om man ska tolka det eller tro det ordagrant, jag tror själv som det står MVH Lasse

Svara -   - 20/8-17 12:13 -


Karl Håkan Sandell

Svar till Leif Boman.

Du har rätt i att rörliga bilder fanns redan under Biograftiden. Men de fanns inte i var mans hem och man satt inte och ”tillbad” dagligen framför bilden som man gör idag.

Och vi ser nu när vi ser tillbaka att det var när TV kom under 50 talet som den stora vridningen av Sverige bort från Jesus satte igång. Och har sedan fullföljts med www, internet under vår tid.

Sedan pratar du om den stora märkningen av oss alla, men vi är redan märkta, vi har redan ett personnummer och det är ett personligt märke.

Ja minns den tid när det kom och hur min mor våndades att ta emot detta nummer. Men så gjorde hon det och det var inget problem med det. Så jag tror att vi gör väl i att inte upprepa det hon fick gå igenom, och sedan konstatera att det var ofarligt.

Sedan lever vi i en ond tid idag. Ondskan har makt som den aldrig haft förut i vårt land. Och därför tror jag det är viktigt att vi ber. Ber dagligen att Gud ska rädda vårt land och oss Kristna som blir mer och mer trängda.

Karl Håkan

www.minJesus.blogspot.se

Svara -   - 20/8-17 12:14 -


Lasse

Svar till Katrina.

Jag har ochså tänkt på just hologram,såg ett inslag om det, det är helt otroligt och att tekniken går framåt hela tiden, ha det gott Katrina // Lasse

Svara -   - 20/8-17 12:15 -


Bertil Rosenius

Svar till Karl Håkan Sandell.

Du har rätt i att chippet inte är idiotsäkert - finns inte mkt som är det... Folk har slagit ihjäl folk både förr, nu och i framtiden... för ingenting... Så varför inte för att stjäla ett chip? Jag skulle däremot inte rek ngn att ta emot chipet. Ett bankkort/idekort kan du - i värsta fall - göra dig av med, men chipet... den dag det börjar användas för att spåra folk...

Jag delar också din tanke (som jag tolkar den) att all den energi som läggs på diskuterandet och varnandet för chipet är mer ont än gott och kan leda tankarna bort från ngt som är viktigare.

Däremot "köper" jag inte dina tankar om TV och internet (www), jag menar att vi inte är inne i vedermödan ännu. Den rörliga bilden visades upp redan 1895 - kvalitet si och så - men vem bestämmer när en rörlig bild blir vilddjurets bild...

Men låt mig ge dig ngt att fundera på!

Grundordet som används för bild i Guds Ord är eikōn - ikon/helig bild. Ikonen är med nödvändighet inte ngt tvådimensionellt, typ TV-bild, foto, tavla. Det kan också betyda ngt tredimensionellt - en figur/staty.

Man kan då säga att vilddjuret från havet "tvingar människorna att göra en staty", som sedan får en livsande i sig. I dag blir robotar mer och mer vanliga, ännu är det vi som styr dem och de har knappast ngt andligt över sig, men vänta...

Tänk den dag när/om en (tredimensionell) robot finns i varje hem, styrd av vilddjuret (via ex www) och som människor varje dag tvingas tillbe som representant för vilddjuret och gör man inte det har denne robot makt att döda - låter som fiktion, jag vet - men jag vill påstå: Det är redan idag fullt möjligt! Men inte förverkligat.

Svara -   - 20/8-17 12:40 -


Mikael W

Svar till Katrina.

Imponerande Katrina! Ja, det finns många fördelar med nanoteknologin....

Är du vetenskapsman?

Svara -   - 20/8-17 12:51 -


Mikael W

Svar till Leif Boman.

Visst är telefonen i allra högsta grad ett oerhört använt redskap......

Hmmm....använder du fortfarande telefon....som man gjorde förr i tiden?

Numera används nanoteknologi och holistiska diagram

Hur gammal är du egentligen? :)

Svara -   - 20/8-17 12:54 -


Karl Håkan Sandell

Svar till Bertil Rosenius.

Jag förstår inte den här ivern att till varje pris försöka förklara bort att Vilddjurets bild skulle kunna vara TV.

När man idag ser vilken förödande effekt som TV haft då inser man att det är Vilddjurets bild.

Och de rörliga bilder som du talade om från 1800 talet de hade inte Vilddjurets Anda i sig, men det vår TV haft. Det är därför som den varit så farlig och varit Vilddjurets Bild, och vridit hela samhället.

Och det här om att det inte kan vara TV för Vi är inte i vedermödan. Det är ett argument som jag hört många gånger, men som är fel. Om en profetia är så tydlig som detta med TV då visar det att antingen är vi i vedermödan eller så är det här inte knutet till vedermödan utan Upp 13 är något annat.

Och för egen del tycker jag att det är viktigt att vi ser vikten av att vi inte använder TV och www internet fel, i vår tid, och blir slavar under Vilddjurets budskap. Det är varningen som Jesus har lagt i de här profetiorna.

Karl Håkan

www.minJesus.blogspot.se

Svara -   - 20/8-17 13:03 -


Leif Boman

Svar till Karl Håkan Sandell.

Jag säger inte emot på det mesta men angående märket måste vi förstå att det inte kan handla om ditt personnummer. Det är ingenting en människa själv väljer att ta emot, titta själv i (Joh Upp 19:20), märket skall personligen ha tagits emot!

Jesu frid....

Svara -   - 20/8-17 13:09 -


Bertil Rosenius

Svar till Bertil Rosenius.

Ett förtydligande avs Upp.bokens "bild", Upp 13:14-15

Tre bibelställen som visar på hur εἰκών eikōn översätts med ”bild”, där man faktiskt talar om något som är långt mer än en tvådimensionell bild - via TV,dator mm.

1 Kor 11:7, 2 Kor 4:4, Kol 2:10

Svara -   - 20/8-17 13:18 -


Leif Boman

Svar till Mikael W.

Ja du yngling! Jag föddes i alla fall under förra seklet, det var faktiskt i modern tid efter vevtelefonens tidsålder. Så så lastgammal är man väl ändå inte?🤔

Svara -   - 20/8-17 13:28 -


Sanna

Svar till Karl Håkan Sandell.

Karl Håkan

Det är rätt det där med personnummer. Det är det allra första märket vi har fått. Och din mor hade rätt att känna så. Just eftersom det är fel att "märka" människor. Det ska endast vara till för djur för att människor ska kunna ha en slags Koll på dem. Men på människor är det bara absurt att ha en märkning. Så fort vi fick den slags märkningen, personnumret, så har systemet både kunnat få koll och makt över oss. Vilket är deras agenda och mål och avsikt. Utan ett personnummer kunde de inte få oss på den plats de vill ha oss på. Därför var de tvungna att skapa det. För alla er som säger "ja hur ska de kunna hålla koll på gärningsmän osv utan ett personnummer". Till er säger jag innan personnumren skapades fanns det inget farligt alls att vara rädd om och de levde betydligt tryggare och säkrare och lyckligare än nu. Det fanns inte ens dörrnycklar för riktigt längesen och de hade inget behov av att låsa deras hem. Antikrist systemet går till så här att skicka ut massvis med människor världen om för att bomba, mörda, stjäla och göra all sorts katastrof Endast för att se till att deras mål blir avklarat vilket är kontroll och makt på befolkningen. De vill framstå som tryggheten ja nästan som änglar som kommit för att rädda världen, med deras chip mm. De har lurat hela världen för länge länge sedan. Det finns inget som är nytt under solen. Vakna upp och inse att vi lever i en farlig falsk värld där satan är härskaren. Se till att komma till himmeln vars Herre är Gud.

Svara -   - 20/8-17 13:36 -


Sanna

Svar till Sanna.

Inget personnummer är lika med FRIHET är lika med Guds avsikt.

Svara -   - 20/8-17 13:59 -


Sanna

Om inte tv, internet (www, 666), reklam, media skulle finnas så skulle inget våld finnas. Och då skulle alla människor fortsätta dyrka Gud och förlita sig på Honom för försörjning istället för att förlita sig på sin byråkrati, försäkringskassa och bankid och bankappar för att få lite pengar. Och om bankidn krånglar blir man helt ur vettet som om den är större än Gud. Det är tänkt att man ska be till Gud att han ger en sitt dagliga bröd och det personen verkligen behöver. Inte är det tänkt att man ska springa till människoverk (försäkringskassan mm) för att få pengar för sitt flottiga liv. Hälften av det dem köper till sitt flottiga (lån) liv är ändå skadliga för en och sina barn vilket de inte är medvetna om. Därför ska man gå till Gud istället för människor. Det är det Gud menar med "du bör inte ha andra gudar...".

Svara -   - 20/8-17 14:16 -


Leif Boman

Svar till Lasse.

Ja broder! Det är inte så helt enkelt, det finns så mycket spridda tankar kring det hela. Men jag är ju ändå övertygad om att dagens teknik, allt från rörliga bilder till www och data, mobilnät o.s.v. kort sammanfattat är de största redskapen angående ämnet levande bild och märket. Idag dyrkar den största delen av den moderna generationen teknikens framsteg. De ser det som utveckling medans jag brukar säga inveckling!

Exakt vad som menas tror jag ännu ingen av oss vet, men eftersom de flesta av oss trots allt tillhör Jesus Kristus så har vi Anden inom oss som talar och leder. Det är inte så, och har aldrig varit så, att Anden berättar alla djup för en enda person på en gång, utan Han ger lite här och där för att Kristi kropp skall kunna vara enad. Gud talar till och genom hela sin kropp, men vi behöver förstås vara lyhörda och inte låsa oss vid bara en enda smal syn på det hela.

Jag tror t.ex att det hela med både falske profeten och vilddjuret är något mycket mer än vi kan greppa just nu. Jag tror ju att det så småningom handlar om alla falska läror och religioners gemenskap mot Jesus, hela världens enade krigshärar och maktmänniskor mot Herrens utvalda m.m.

Mitt tips är nog att se vad helheten inom äkta Kristi kropp säger. Om man lyckas få ihop det så börjar vi nog ändå närma oss sanningen!

Och angående det sista Bibelstället så tror jag också ganska bokstavligt så!

Jesu frid...

Svara -   - 20/8-17 14:17 -


Lasse

Svar till Leif Boman.

Tack för ditt svar Leif 💟 det är ju som du säger svårt att greppa, en dag får vi svaret Leif //Lasse

Svara -   - 20/8-17 14:49 -


Sanna

Varför har de skapat tillverkat de så kallade taggarna/nyckelbrickorna. De har ersatt nycklarna för att underlätta accepterandet av chippningen på handen då de är så nära varandra till synes. Det ser nästan ut som man "blippar" med chippet inuti handen som när man "blippar" med brickorna. Ser så identiska ut vilket är deras mål för att Vänja (lura) folk.

Dessutom vad är det för fel med all mynt och sedlar som de så ständigt och jämt är tvungna att byta ut. Så våra gamla mynt inte längre är använbara. Varför gör dem det. En av anledningarna är att de vill trötta ut människorna när de hela tiden ändrar på pengarna så det blir ett ogillande och förvirrande för dem. Så folket hellre vill andra alternativ och lösningar vilket resulterar i ett kontantlöst samhälle dvs chip i handen. Nu är det chip och även blipp på bankkorten sen är det chip och blipp i handen. Så enkelt är det bara.

Svara -   - 20/8-17 15:17 -


Sanna

Han som blir chippad på bilden ser helt demoniserad och programmerad/stel ut. Dessutom har jag inte sett en enda person som Utför rfid chippet på en annan som Inte är helklottrad med tatueringar och ser skum ut. Ingen vanlig/normal person med vett kan utföra något sådant farligt.

Svara -   - 20/8-17 15:24 -


Sanna

Antikrist systemets mål är att behålla oss totalt under deras makt vilket är genom teknologin och internet/www. Man kan knappt göra något i frihet längre. Som tex man kan inte ens sätta i ens barn i en förskola utan deras internet/fängelse. Det finns tusentals andra saker man Inte kan göra utan internet det kallar jag inte för frihet/mänskilg rättighet.

På tal om chippet i handen så finns det Givetvis gps på den som på en mobil. Om man inte vill att någon ska veta var man befinner sig så är det bara till att klicka av gps på sin mobil. Men det kan man i allsindar inte göra med sitt föreviga chipp inuti handen. Jesus sa man ska kämpa och göra allt man kan för att komma in i himmeln och tom hugga av sin hand, om man syndat med den, om det så behöv. Hans ärliga och allvarliga ord gäller även idag (som vid chippet).

Allt man tjänar kommer in sin "bank" dvs sitt chipp i handen. Har man misskött sig på något vis, enligt de som styr samhället, kan de när som helst klicka på en enda ynklig knapp så tas all ens pengar bort från sin "bank". Och det är värt att tro att lagar och regler kommer skärpas Extremt mycket fram i tiden. Vem kan hålla alla deras orättvisa människoverkslagar. Vi ska endast hålla Guds lagar, och inte ta chippet, även om det krävs att göra en stor uppoffring av allt materiellt/mammon i sitt liv som ända mestadels är skadligt för oss. Och även om det betyder att man ska odla sin egen mat och leva på enstaka saker/ting. Vi kommer att komma in i en sådan tid snart där vi kommer att vara tvungna att välja. Därför är det så viktigt att redan nu avvänja sig vid all lyx som är fylld med resor här och där och stora hus och villor som har rum som man inte ens trampat på som dessutom kommit av lån och räntor för hela livet. Vänj er vid enkelhet så blir det betydligt mer lättare att vägra ta märket när de tvingar en. Och det blir betydligt lättare då att välja döden och himlen när de blir tvingade att välja antingen eller. Den som har drunknat i sin mammon dyrkelse har ingen chans att välja döden just eftersom de är så rädda att förlora sin världsliga rikedom. Och rädda för döden är de ju redan.

Svara -   - 20/8-17 15:59 -


Sanna

Tusen tack ska du ha Mikael Walfridsson som tar upp detta ämnet ännu en gång. Det behövs tas upp ständigt så att folk blir uppdaterade på eventuella nyheter om det. Tänk om inte det skulle finnas någon som tycker detta ämnet är viktigt och inte skriver om det. Då ligger man risigt till och förblir sovande.

Guds nåd och rikliga Välsignelser till dig!

Svara -   - 20/8-17 16:05 -


bengt

håller med dig sanna

han som får chippet ser otäck ut

liksom han som chippar

Svara -   - 20/8-17 16:23 -


Sanna

Svar till Katrina.

Katrina

Så bra och detaljerat du beskrev det. Verkligen sant.

Svara -   - 20/8-17 17:41 -


Sanna

Svar till Lasse.

Ja att komma till himlen är inte lätt som en plätt.

Men det är de som tar märket alltså inplanterar chippet i handen som inte kommer till himlen inte de som kollar på tv eller internet. De ingår också i antikristsystemet men är bara en förberedelse inför chippet dvs antikrists "slutprodukt".

Svara -   - 20/8-17 17:48 -


Sanna

Svar till Bertil Rosenius.

Det är ju ett synligt märke. Man får ett ärr på handen. Såsom av tex vaccinering fast lite mindre. Varje person med normal syn kan se om någon har tagit chippet eller inte om man kollar på handen. En hand som inte blivit inplanterad med chippet har inget som helst märke och är alldeles slät.

Svara -   - 20/8-17 17:56 -


Karin

Svar till Karl Håkan Sandell.

Nej, ondskan har väl INGEN makt? Vi sjunger ju "JESUS har makt, han har ALL makt, han vunnit seger där på Golgata"... Eller vad säger ni andra om det?

Svara -   - 20/8-17 20:41 -


Roine Öberg

Svar till Karin .

Upp 13

7 Och vilddjuret fick rätt att strida mot de heliga och besegra dem, och det fick makt över alla stammar och folk och språk och länder.

I (ändetiden) kommer ondskan att givas en viss makt över de heliga, ser vi i UPP 13

Guds frid!

Svara -   - 20/8-17 20:55 -


Niklas Jönsson

Det som dyker upp i amerika oavsett positivt eller negativt, i det här fallet fruktansvärt negativt så kommer det till sverige förr eller senare och då är det färdig handlat/sålt och innan den dagen märket blir obligatoriskt, ska man ha tagit emot Jesus i sitt hjärta och blivit frälst och då få ett underbart och evigt liv i himlen tillsammans med Jesus, mänsklighetens enda räddare, undan antikrist som står för all ondska som förekommer i denna världen.

Svara -   - 20/8-17 22:00 -


Karl Håkan Sandell

Svar till Karin .

I vårt land ser vi mer och mer hur ondskan får makt därför att vi har övergett Jesus. Och då har han också övergett vårt land.

Karl Håkan

www.minJesus.blogspot.se

Svara -   - 20/8-17 22:11 -


Lasse

Svar till Sanna.

Så tror jag ochså Sanna, alla jag vet o känner har både tittat på tv och varit inne på internet i någon form, så i min tro är det ett märke precis som det står i Bibeln, önskar dig en god nattsömn när du lägger dig.🌛 Ordspråksboken 3:24-25 //Lasse

Svara -   - 20/8-17 23:24 -


Sanna

Svar till Lasse.

Tack detsamma, Lasse. 😊

Svara -   - 20/8-17 23:38 -


Lasse

Svar till Karl Håkan Sandell.

Herren kan ändra på sitt beslut, Han har all makt för evigt. Första konungaboken 21:27-29

Svara -   - 20/8-17 23:42 -


Katrina

Svar till Mikael W.

vetenskapsman....nej, men tekniker, ritare...har hålligt på med konstruktionsritningar..

Svara -   - 21/8-17 01:16 -


Mikael W

Svar till Katrina.

OK....har du använt ritprogram (typ CAD)?

Svara -   - 21/8-17 02:01 -


Katrina

Svar till Mikael W.

jepp. + andra

Svara -   - 21/8-17 02:03 -


Harriet Bouvin

Var är er tro någonstans?? Litar ni inte på att Gud tar hand om er?

Svara -   - 21/8-17 02:09 -


Katrina

Svar till Harriet Bouvin.

Självklart litar jag på Gud och har tro på Gud...Abraham trodde och han räknades rättfärdig

Att vara medveten om vad som pågår i världen är inte fel...du är mer vaksam och ser vad som pågår runt omkring dig.......tänk på att vi lever här men vi är ingen del av denna välrd....vi tillhör Gudsriket.

Svara -   - 21/8-17 02:16 -


Sanna

Svar till Harriet Bouvin.

Jag trodde du Harriet sa att du ska komma tillbaka nästa år. Har du ångrat dig?

Svara -   - 21/8-17 11:27 -


A.T

Svar till Karl Håkan Sandell.

(Och i det här perspektivet känns de här diskusionerna om chips i handen som ganska meningslösa.)

Det står i handen i Guds Ord! Vilken är meningslöst att gå emot Hans Ord..sluta och vilseled hans folk!!

Svara -   - 21/8-17 16:36 -


Sanna

Det är något väldigt allvarligt när man talar fel ord och vilseleder andra. Tänk så många personer man påverkar genom ens simpla ord. Man kan föra ett stort antal människor till rent av elände bara för att man råkar ha fel kunskap.

Hur kan man fortfarande tro att chippet inte är vilddjurets märke när man Vet att det kan ändra ens dna och celler och att man kommer att bli som en stel känslolös robot eftersom de kommer "släcka av" dna och celler mm förr eller senare. Om man inte tror på det så finns det massvis bevis och vittnesbörd av detta man kan läsa. Eller är det så att de redan är förprogrammerade, genom media, som inte tror på det eller de tycker kanske det är rätt att vara kontrollerad av systemet. Därför sa Jesus vi ska inte vara en del av världen dvs följa media teknologin mm. Vi ska ständigt vara i kontakt med Herren i himeln inte med världen så man inte drunknar. So fort man tagit det kommer man in i ett andligt fängelse. Det bästa är om man gör en rejäl research om ämnet så man kommer fram till sanningen innan det blir försent.

Svara -   - 21/8-17 17:09 -


Katrina

Svar till Sanna.

Media och teknologin är både gott och ont.....beror på helt hur vi använder den........allt som skrivs i media behöver inte vara osant men många gånger halva sanningar....

Svara -   - 21/8-17 17:25 -


Sanna

Svar till Katrina.

Självklart menade jag den negativa biten av media här. Och menade att man ska vara i kontakt med Gud istället för att drunkna i världen.

Svara -   - 21/8-17 18:18 -


Lasse

Svar till A.T.

Helt rätt A.T märket är riktigt precis som det står i Bibeln, MVH Lasse

Svara -   - 21/8-17 18:59 -


Lasse

Svar till Sanna.

Den som tar emot märket,blir plågad i eld o svavel,så det är viktigt att varna för detta så alla blir medvetena om konsekvenserna, allt gott önskar jag dig Sanna 😊

Svara -   - 21/8-17 19:12 -


Tomas N

Svar till Karl Håkan Sandell.

Jag tror att du och många andra sätter för stor vikt och betydelse till det hebreiska.

Jag har ingen lång och detaljerad alternativ teori. Bara en övertygelse om att man inte skall behöva räkna fram saker på detta sätt eller vara kunnig i hebreiska.

Gud och himmelriket är väl ändå större än den ganska begränsade judisk/hebreiska kulturen och traditionen tänker jag

Tror det kommer handla om ett typ av förbund som man är medveten om när man gör det och att det kommer föregås av förförelse och tvång och att inte ingå i det kommer att verka svårt att överleva.

Kan finnas paralleller till Hesekiel 9 med märket i pannan. Där finns en dubbel poäng till hebriska med bokstaven som liknar ett kors. Men det var i gamla förbundet när Guds folk talade hebreiska.

Jag tror Gud ställer höga krav på människan att se skillnad mellan godhet och ondska,men kräver inte att vi skall vara kluriga att gissa mysterium och gåtor.

Bördan att vara god och välja det goda är tillräckligt svårt för människan

Svara -   - 21/8-17 19:23 -


Sanna

Svar till Lasse.

Vad snällt av dig, Lasse. Jag önskar dig Guds kärlek och välsignelser 😊

Ja, jag tänker fortsätta tala om ämnet så gott det går. Det bör spridas ytterligare.

Svara -   - 21/8-17 19:28 -


Lasse

Svar till Sanna.

💝💝💝💝💝💝💝

Svara -   - 21/8-17 19:34 -


Sanna

Svar till Lasse.

😊💖💖💖💟💟💟

Svara -   - 21/8-17 22:37 -


nils

En viktig sak ang.RFID-chippet är dess litiumbatteri,som en ateistisk forskare fick en fråga om ;Vad händer om chippet krossas?

Han svarade;Det blir som ett svärd i kroppen.
Bara denna sanning borde avskräcka för denna dödliga risk att chippas!.
Upp.16:2 talar också om dödliga plågor,kanske då genom chippen?

Svara -   - 21/8-17 23:31 -


Sofia Nilsson

Svar till Sanna.

Nej Sanna, ett rfid-chip ändrar inte människans DNA.

Och du har en väldigt mästrande attityd, ödmjukhet är ett av andens frukter. Det kan ju vara så att du har fel. Fundera över det. Jag låter den helige ande styra mig och jag känner faktiskt ingen varning över rfidchip överhuvud taget.

Jag är säker på att när märket dyker upp så råder ingen som helst tvekan om att det är vilddjurets märke. Gud varnar sitt folk på sitt sätt.

Svara -   - 21/8-17 23:48 -


bengt

människor är ovisa och dumma som tar

emot sådant

Svara -   - 21/8-17 23:54 -


AnnMarie

Sofia Nilsson

"Jag är säker på att när märket dyker upp så råder ingen som helst tvekan om att det är vilddjurets märke.Gud varnar sitt folk på sitt sätt "

Ja det borde ju vara så i alla fall.

Svara -   - 22/8-17 15:38 -


Katrina

Svar till nils.

Litium kanske inte så trevligt att få i sig... kan ge leverskador... minskar njurarnas koncentrationsförmåga mm

Var lugn ...det är bara vanligt chip men......det kommer hela tiden nytt..ex ett ICT-inplantat här finns fantastiska möjligheter men också stora faror… det kommer nytt hela tiden och med nanoteknologi kan vi åstadkomma nästan vad som helst.....inget är omöjligt, möjligen vår fantasi som sätter stopp .

Jag tror inte rfid-chip ändrar människans DNA....men om chipet är av nanopatiklar ...då kanske vi börjar leka farligt......vi vet redan idag att vissa ämnen i nanoform ger skador på DNA.

ps...nanopartiklar finns även i medicin och vissa hälsoprodukter.

Nu vill jag inte skrämma någon utan av vaksam.

Svara -   - 22/8-17 18:07 -


Katrina

Svar till Katrina.

var vaksam.....ska det stå..........var för snabb ...förlåt

Svara -   - 22/8-17 18:09 -


Sss

ÄR DET INGEN SOM LÄSER GAMLA TESTAMENTET OM ATT HA GUDS LAG SOM ETT TECKEN MELLAN SINA ÖGON OCH I SIN HÖGRA HAND???????2 Mos 13.9"And it shall be for a sign onto thee upon thine hand, and for a memorial between thine eyes, that the Lord´s law me be in thy mouth, for with a strong hand hath the Lord brought thee out of egypt"2 Mose 13.16"And it shall be for a token upon thine hand and for frontlets between their eyes: For by strength by hand the Lord brought us forth out of egypt.5 Moseboken 6.6-8

And these words, which I command thee this day, shall be in thine heart: And thou shalt teach them diligently unto thy children, and shalt talk of them when thou sittest in thine house, and when thou walkest by the way, and when thou liest down, and when thou risest up. And thou shalt bind them for a sign upon thine hand, and they shall be as frontlets between thine eyes. And thou shalt write them upon the posts of thy house, and on thy gates.5 Mosebok 11.18Fix these words of mine in your hearts and minds; tie them as symbols on your hands and bind them on your foreheads. Kan detta då inte vara så att märket av vilddjuret handlar om att bryta Guds bud?Du ska inte tro att du är säker för att du nekar chip nej det här är andligt!

Svara -   - 26/8-17 21:52 -


Sss

Svar till Sss.

Vet inte varför det inte funkar att göra radbyte? Ursäkta för det!

Svara -   - 26/8-17 21:53 -


Mats M

När jag varnade om subkutana RFID för 20 år sedan var jag betraktade som en domedagsprofet (Nyligen införde SJ detta så som biljett/ periodkort!) Det som hänt sedan dess är att världen gått in i en ny fas av dårskap. Folk tatuerar sig och piercar i en massrörelse av aldrig tidigare slag. Skulle inte förvåna mig om ett "tecken på handen.." faktiskt är en tatuering gjord av grafén (nobelpris 2010). Kolla tex grafen på wikipedia under sektionen - möjliga användningsområden - så kommer ni bli chockade över hur detta passar in i bilden. Angående en "bild som talar" så tycker jag ni skall tänka på kvantdatorer får dagens superdatorer att likna ett Nintendo/ spelkonsoll.

Jag är hel övertygat om att du inte får del av denna teknik som baseras på DNA igenkänning (ditt DNA) om du inte böjer knä för PK - dvs NWO!.

Eu har nyligen anslagit miljarder eur till forskning om detta för att vara med på tåget.

Tanken är att på denna plattform utveckla en "AI" (artificiell intelligens) som är självmedveten / självlärande - m.a.o. en avbild som talar.

Svara -   - 26/8-17 23:00 -


Mats M.

Svar till Sanna.

Jag tror egentligen inte vi behöver frukta vilddjurets märke utan istället se utvecklingen fram mot detta märke som ett allvarligt tidstecken och nu göra oss extra redo för avresan / uppryckandet, vilket kommer att ske mycket snart nu, innan vedermödan blommar ut och Gud tömmer sina vredesskålar över en avfällig ockult mänsklighet (NWO). Israel kommer vara hårt ansatt av satan under denna tid (som kommer att förkortas för de utvaldas skull). Men enligt löftet till kung David (2 Sam 7:16) de inte gå under utan istället regera över jorden i det efterföljande 1000 års riket. Vi kristna, med olja i våra lampor, har då redan, efter uppryckandet, lämnat jorden och gått in i bröllopsfesten i himlen.

Svara -   - 27/8-17 11:20 -


Din kommentar

NYTT! Ditt namn och mejladress måste godkännas innan kommentaren publiceras. Efter godkännande måste du alltid ha samma namn och mejl nästa gång du postar en kommentar, annars godkänns inte kommentaren.


Kom ihåg mig?



Finns Donald Trump i Bibeln?

Dr Michael Brown intervjuar Jonathan Cahn på Sid Roth’s TV program "It’s Supernatural”. 

21

Läs allt!


Israel – det största tidstecknet

Av Mikael Walfridsson 

Israel - Jerusalem - Det största tidstecknet

Om jag skulle markera och framhäva ett enda tidstecken, som utan tvivel pekar på den tid vi lever i och Jesu dyrbara återkomst, så har det med Israel, Jerusalem och det judiska folket att göra. 

2

Läs allt!


Nu uppfylls profetian om Jerusalem

Av Lars Enarson 

Donald Trump erkännande av Jerusalem

Donald Trumps undertecknade dokument av erkännande av Jerusalem som Israels huvudstad

President Trump har uppfyllt sitt löfte i valkampanjen att verkställa den amerikanska kongressens beslut sedan 1995 att erkänna det uppenbara faktum att Jerusalem är Israels huvudstad. 

17

Läs allt!


Intervju med Christer Åberg

Christer Åberg intervjuas av Kjell Gustavsson i Cymbal-TV och sjunger och spelar ukulele sången Imse Vimse Spindel.

5

Läs allt!


Holger Nilsson om det ryska hotet

Kjell Gustavsson intervjuar Holger Nilsson om hans syn på det ryska hotet mot Sverige.

28

Läs allt!


Om judafolket del 2 - Sigvard Svärd

Läsarmejl av Sigvard Svärd 

Om judafolket

Han sade: ´Du ska inte längre heta Jakob utan Israel, för du har kämpat med Gud och med människor och segrat” (kan översättas: ”kämpar med Gud” eller ”regerar med Gud”).

3

Läs allt!


#Metoo-konspirationen


Annons


Hallmansgården Live

Maria & Stefan Hallman sänder live från Hallmansården.

1

Läs allt!


Dagens ord

Vecka 50, söndag 17 december 2017 kl. 03:26

Jesus söker: Stig!

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? - Be den här bönen:

Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Jag ber om förlåtelse för alla mina synder. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!

Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv. - Joh 3:16


När villoläror byggs på grundtexten

Bibelns hebreiska grundtext. jpg

Jag har märkt att de som förkunnar villoläror ofta försöker bevisa sina teser vad en del ord betyder i grundtexten. 

41

Läs allt!


Senaste kommentarer


Profetiskt 2018

2018

Jag undrar helt enkelt om det är någon som har lite insikt om vad som kommer att hända år 2018.

32

Läs allt!


Holger Nilsson om USA:s erkännande av Jerusalem i Ring P1

Holger Nilsson, redaktör för tidningen Flammor ringde P1 och pratade om de olika attentaten på judarna efter USA:s erkännande av Jerusalem.

16

Läs allt!


Aktuellt



Apg29 har tusentals bloggartiklar! Gå vidare till fler artiklar:

NÄSTA


Artiklar Kommentarer Bönesidan Fråga Christer Kontakt | Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 53 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 33 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 16 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 11 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 9 år om han hade levt idag. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

1 274 online! | Sidvisningar idag: 57 292 | Igår: 280 299 |

MediaCreeper

Besök också Apg29 på:

Facebook | Twitter | Youtube | Vimeo | Instagram | Gab

TA EMOT JESUS!

↑ Upp