405 online! | Sidvisningar idag: 3 789 | Igår: 248 666 |

www.apg29.nu

Annons


Om Christer Åberg Chatt Nyhetsbrev Biblar Läsarmejl Bönesidan Dagens ros Date29 Kommentarer Fråga Christer Kontakt Sök

När är det dags att vakna?

Av Holger Nilsson

/bild2.php?w=644&h=75&src=img/1445860167-midnatt-12.jpg

Frågan är berättigad, och vi tänker då på att det är hög tid för ett allmänt uppvaknade, inför den situation som världen befinner sig i.

Man skulle kunna säga att det hålls ”domedagspredikningar” i den profana medievärlden. Detta var tidigare bara en föraktfull omskrivning av att det sades något allvarligt från en predikostol i en kyrka.

Nu är bilden en annan. Det är media som håller domedagspredikningar, medan det är förhållandevis tyst på i kyrkorna, åtminstone i de svenska.

Genom vad som kommer oss till del genom olika rapporter, står det klart att en hel del låter oss ana att något ödesdigert håller på att hända. Betecknande för detta är rubriken i en krönika i Aftonbladet den 17 februari, skriven av Wolfgang Hansson. Rubriken över den löd:

»Din känsla är rätt - det går åt helvete med världen»

Inledningen av krönikan var denna: 

”Du är varken ensam eller fel ute. Går du omkring med en molande känsla av oro i magen och tänker att det är på väg att gå åt helvete med världen? I så fall är du varken ensam eller helt fel ute.”

Men parallellt med Aftonbladets trista budskap om att det går åt helvete med världen, finns ett annat. Det handlar om den räddningsplan som Gud har upprättat och som innebär att Jesus skall komma igen. Då bär det inte till helvetet utan till himlen, för de som tagit emot Hans frälsning (räddning). Jesus har själv förutsagt hur läget ska vara, när han kommer igen. Bland annat säger han att människor kommer att leva i skräck, inför det som skall komma över världen. (Luk. 21:26).

Då skall detta inträffa: 

”Då ska man se Människosonen komma i ett moln med stor makt och härlighet.” (Luk. 21:27).

Återigen har budskapet gått ut: Det handlar om att tro eller förkasta det. Räddningen hänger på vårt ställningstagande. Fatta rätt beslut nu – ta emot Guds frälsning – innan det är för sent!


HOLGER NILSSON

www.flammor.com


Skriv ut

 
Publicerat av måndag 26 oktober 2015 18:27 | #holger+nilsson #flammor #tidstecken #sista+tiden #världen #profetiskt | Direktlänk | Nyhetsbrev | RSS

APG29 NÅR TUSENTALS VARJE DAG!
Gillar du Apg29?
Swisha en peng till: 070 935 66 96


25 kommentarer

Bänkpressarn 200+

Amen!

Svara -   - 26/10-15 19:52 -


Karl-Eric

Vakna upp, du som sover uppmanar Bibeln. "Upp bröder alla, som en man, att sova nu det går ej an" skriver sångförfattaren. Herrens dag står för dörren.

Svara -   - 26/10-15 20:57 -


nils

Samtidigt som jag ser fram mot Jesu Återkomst,som det glädjande HOPPET i mörkret,bär jag inombords denna känsla av ORO och en BEDRÖVELSE!--Orsaken är att jag som Bibelläsare vet vad som vår Värld står inför.--Vi kristna kan TALA om vad vi TROR,men frågan är; TROR VI PÅ VAD VI TALAR OM?-- Det är en annan FRÅGA!--Världen står inför en GLOBAL Katastrof,som inte bara kommer att OMSKAKA vår värld,utan också skall att OMSKAPA den,säger GUDS ORD.--HELA VÅR VÄRLD kommer att stå inför DEN SVÅRASTE KRISEN,sedan VÄRLDENS BEGYNNELSE sade JESUS KRISTUS.Matt.24:21--Allt detta står i Guds ord som vi troende VET OM,men ändå ej är vaken inför.--Trots att VI HAR UPPENBARELSEN nedskriven i BIBELN.--Det tycks råda samma tillstånd NU,som det var vid Jesu första Ankomst,trots deras väntan på Messias då.--Varför Jesus sade Han skall komma som en TJUV, tror jag beror på att Han visste att VI INTE SKULLE VARA FÖRBEREDDA för Hans ankomst1--Men Älskar vi Jesus,kommer Han EJ som en tjuv för då Beder vi och är Vakande som Han sade.Det är ju vår Himmelske Brudgum vi längtar efter.MVH.nils

Svara -   - 26/10-15 21:47 -


Ann-Britt

vid uppryckandet av de heliga kommer väl inte Jesus att "ses på skyarna"? Det är väl när han kommer tillbaka med alla de heliga (och de döda uppstår ur gravarna) samt att Jesus ställer sina fötter på oljeberget, som detta beskriver; att han kommer på skyarna?

Svara -   - 27/10-15 05:25 -


Jean

Halleluja ...Jesus min frälsare o Gud!!! Jag prisar Dig Fader.!!!

Svara -   - 27/10-15 06:42 -


nils

Svar till Ann-Britt.

I denna fråga går tolkningarna isär.Läser vi Jesu ord i Matt.24 och Mak.13,står att Efter sol och månförmörkelserna skall man få SE M-sonen komma i skyarna med stor makt och härlighet.--I Mark.13:27 står;"Och Han skall DÅ sända ut sina änglar och FÖRSAMLA SINA UTVALDA FRÅN DE 4-VÄDERSTRECKEN."--Läser du Matt.24.40-41,står att "En blir UPPTAGEN,och en lämnas kvar."--Detta måste då gälla Uppryckelsen.--Vissa menar då att de UTVALDA skulle gälla Judarna.Men i 16 bibelställen i N.T. står UTVALDA och de GÄLLER DE TROENDE,utom något undantag Judarna.--Så tecknet för Jesu återkomst är Sol och Mån-förmörkelserna,som Jesus skall ske innan.--När Han SEDAN KOMMER,är efter Harmageddonkriget då Han kommer till OLJEBERGE,varifrån Han uppsteg till Himmelen.-Änglarna sade ju att Han skall komma åter,som de sett honom fara upp till Fadern,dvs.till OLJEBERGET.Läs Sak.14:4,Upp.19:11-21,ang.detta. MVH.nils

Svara -   - 27/10-15 09:36 -


nils

Svar till nils.

Glömde din fråga om de dödas uppståndelse.Det sker SAMTIDIGT med UPPRYCKELSEN.--De döda uppstår FÖRST,varefter vi "bliva jämte dem bliva bortryckta på skyar upp i luften,Herren till mötes." 1Tess.4:15-17. MVH.nils

Svara -   - 27/10-15 09:43 -


Peter Hall

Svar till nils.

Nils, det finns olika bud, vad som menas med "uppryckelsen" och Jesu återkomst. Jag menar, att uppryckelsen har ägt rum kontinuerligt fram till denna dag, medan Jesu återkomst är när han står med båda fötterna på Oljeberget. Då skall alla de heliga komma ned från himmelen, tillsammans med honom. Nu är tiden inne, för att Guds Rike skall förverkligas på jorden.

Svara -   - 27/10-15 10:13 -


Conny W.

Ja många kristna sover i vårt land, vår viktigaste uppgift är att vittna, sprida Evangelium vare sig du vill eller inte så är du kallad till detta Apg 1:8.

Många kristna kan inte se eller höra Tidens tecken det är bedrövligt så gnugga nu ögonen och vakna upp ur din törnrosasömn.

TIDEN ÄR KORT DAGEN ÄR NÄRA HERREN KOMMER SE,JAG KOMMER SNART JA,JAG KOMMER SNART.

Välsignelser

Svara -   - 27/10-15 12:14 -


nils

Svar till Peter Hall.

Läs 1Kor.15:51-52 där det står att;"Vi skola icke alla AVSOMNA,men alla skola vi bliva FÖRVANDLADE och det i ett ÖGONBLICK,vid den sista Basunens ljud.Ty Basunen skall ljuda,och DE DÖDA SKALL UPPSTÅ till oförgänglighet,och DÅ SKOLA VI BLIVA FÖRVANDLADE."----Det är alltså EN MOMENTAN,ÖGONBLICKLIG händelse som sker när uppryckelsen inträffar!!----Hoppas att även du Peter är, eller gör dig REDO FÖR DENNA HISTORISKA HÄNDELSE! Amen,kom Herre JESUS!MVH,nils

Svara -   - 27/10-15 12:27 -


christina ekman

Svar till nils.

Sant det du säger Nils!!!!När jag var i Malmö i föra sommaren fick jag i min tunga ;"JESUS KOMMER!!!" Jag blev chockad!!!! Trodde att han kom då. I två gånger har jag varit med om detta. Jesus sa till mig att jag kommer att uppleva igen innan Jesus kommer, Så nära är det.Min dotter har upplevt detsamma!!!Det är så viktigt att be i Anden då får vi dom böner som bara Jesus vet,Han vet vad som kommer att hända.Att vara i Anden då hör vi hans röst.När vi har Anden då hör vi Jesus röst, att förbereda sig för hans ankomst.JESUS VILL FÖRBEREDA SIN BRUD!!

Svara -   - 27/10-15 13:12 -


Peter Hall

Svar till nils.

Nu trodde ju Paulus, att han skulle höra till dem som inte hade avsomnat. Men, han kom att vila sedan länge i mullen.

När basunen ljuder, då skall de som sova i mullen uppvakna, somliga till evigt liv och somliga till smälek och evig blygd. Dan.12:1-2

Som du ser, så skall på den tiden de människor varda frälsta, som finnas skrivna i boken.

Om du menar, att detta avser den andra uppståndelsen, då inträffar den under den tid, som beskrivs som en tid av nöd, vars like icke har funnits, alltifrån den dag då människor blevo till och ända till den tiden.

Om nu den tiden är densamma som Upp.3:10 talar om, så måste alltså dessa som står skrivna i boken vara de som leva och har lämnats kvar, enligt Paulus.

Detta tyder på, att världen måste födas på nytt, som Jesus säger, (Matt.19:28) och då kommer de som avsomnat, dvs. de som dött i Kristus först att uppstå,(återfödas) att åter befinna sig bland dem som lämnats kvar. Och så skall de som avsomnat och uppstått (återfötts) tillsammans med dem som lämnats kvar ryckas bort på skyar upp i luften, Herren till mötes. 1Tess.4:16-17

Detta är, som Skriften säger, domen som skall börja på Guds hus. (1Petr.4:17) Alla som tidigare sovit i mullen måste uppstå, (återfödas) för att kunna gå igenom den prövning, som skall komma över hela världen, för att sätta jordens inbyggare på prov. Varför skulle domen annars börja på Guds hus, om inte alla som sovit i mullen i tron på Kristus också skulle gå igenom denna prövning?

Och prövningen är; stå emot islam och förneka inte den Herre som friköpt dem.

Svara -   - 27/10-15 17:08 -


nils

Svar till Peter Hall.

Peter du rör ihop begreppen.Bibeln talar bara om den 1-a Uppståndelsen,Upp.20:5,och alls inte om den 2-a.--Vi kallar det för Uppryckelsen,när Jesus tar hem de i Kristus döda SAMTIDIGT med DE TROENDE upp i luften vi den sista Basunens ljud.--LÄS 2Tess.4:15-18 där det klart står att vi skall SAMTIDIGT med de TROENDE UPPSTÅNDNA;"skall bliva bortryckta PÅ SKYAR,UPP I LUFTEN,HERREN TILL MÖTeS."--Klarare kan det inte bli!--Därefter kommer den prövning du nämner,över JORDENS INBYGGARE.--Detta är när Guds domar drabbar Världen under A-krists herravälde av förvillelse och förföljelse.--Men då är Bruden hemma i himmelen,under Vredestiden!--Läs Jes.26:19-21;V 19;"Vaknen upp och JUBLEN I som ligger i GRAVEN;ty din dagg är en ljusets dagg,och jorden skall giva igen DE AVSOMNADE.--forts."V 20;"Välan då mitt folk,GÅ IN I DINA KAMRAR,och stäng igen dörrarna om dig;göm dig ett litet ögonblick,TILL DESS ATT VREDEN HAR GÅTT FÖRBI."--Det är ju de dödas UPPSTÅNDELSE och Uppryckelsen in i Himmelens kamrar,där vi skall vara gömda,till dess ATT VREDEN GÅTT FÖRBI,dvs.Guds VREDESDAG ÄR ÖVER!--V 21 beskriver sedan denna dag,då Herren hemsöker Jordens inbyggare för dess missgärningar.--Allt detta fick Jesaja uppenbarat som skulle ske ca.700 f.Kr. MVH.nils

Svara -   - 27/10-15 18:43 -


Peter Hall

Svar till nils.

Skriften säger tydligt, att vi inte skall församlas till Herren, förrän avfallet (islam) har skett och "Laglöshetens människa" ( Muhammed, i skriften omnämnd som den falske Profeten) fördärvets man, har framträtt. 2Tess.2:1-4 Och denne Muhammed framträdde och dog år 632. Om vi antager, att domen på Guds hus varade i 300 år, så är vi framme vid omkr. år 1000. Sedan fängslades djävulen för tusen år.

Svara -   - 28/10-15 20:13 -


Peter Hall

Svar till nils.

Du säger: "Bibeln talar bara om den första uppståndelsen..." Den talar faktiskt om, att salig och helig är den som har del i den första uppståndelsen. Det kommer således fler uppståndelser. Skriften säger; Och havet gav igen de döda som voro däri (människohavet som fanns vid den tidpunkten) och döden och dödsriket gav igen de döda som voro i dem; och dessa blevo dömda, var och en efter sina gärningar. Ty vi måste alla, sådana vi äro, träda fram inför Kristi domstol, för att var och en skall få igen sitt jordelivs gärningar, alltefter som han har handlat, vare sig han har gjort gott eller ont. 2Kor.5:10

När Kristi domstol trädde i kraft sannolikt omkr. år 1000, då började människohavet "ge igen" de som efterhand dog. Dessa lyftes upp till himlen och fick träda inför Kristi domstol. Sedan tömdes dödsriket genom att de själar som fanns i det återföddes till jorden. Till slut fanns det inga kvar i dödsriket, eftersom det kastades i den brinnande sjön. Den brinnande sjön är planeten Tellus. Trot den som vill.

Svara -   - 29/10-15 19:47 -


nils

Svar till Peter Hall.

Du har rätt Peter att det står så.Men i denna 1-a uppståndelse ingår de i Kristus troende som är Begravna,och som tillsammans med de Levande troende skall vara med i Uppryckelsen vid Jesu återkomst.--Läs 1Tess.5:15-18 där allt förklaras utan att missförstås.--Därefter kommer Kristi Domstol då de troendes LIVSVERK skall prövas i ELD.2Kor.5:10.--Det som består,av ädel metall,fött av D.H.Ande,består och belönas.--Det blir då en "nådeslön"då det ju är Herren som TILLÅTITS att verka genom dem.--Och så efter 1000-års riket kommer slutligen den Yttersta Dpmen.--Upp.20:13;"Och havet gav igen de döda som voro däri,och döden och dödsriket gåvo igen de döda som voro i dem ;och dessa blevo dömda,var och en efter sina gärningar."--Denna domsakt sker efter 1000-års riket.--Där kommer också de som levat och dött under dessa år ingå.--Det du skriver i avslutningen är för mig helt främmande tankar,utan något Bibelstöd!--Varifrån har du fått detta,undrar nils?

Svara -   - 29/10-15 21:24 -


Peter Hall

Svar till nils.

Ja, varifrån har jag fått detta, Nils? Det är ganska enkelt. Antag, att den uppgörelse mellan Gud och hans motståndare, som Hes.38,39 och Upp.20:7-9 beskriver, är det kaos vi ser världen utsättas för nu, då har de tusen åren redan passerat och Guds rike står i begrepp, att komma ner till jorden. Den som då lever och tror på Jesus skall aldrig någonsin dö. Luk.11:26 Med största sannolikhet kommer då inte heller de övriga av världens människor att behöva dö. Dock, de som låter sig dragas med i den sista striden mot Gud får uppbära sin egen villas lön. Upp.20:9 1Petr.4:17-18 Det är skrivet: "De övriga döda blevo icke levande förrän de tusen åren hade gått till ända." Den dagen är nu närmare än när vi kommo till tro.

Svara -   - 30/10-15 19:16 -


nils

Svar till Peter Hall.

Peter här antages inget.Alltmåste vara grundat i Guds ord,och därmed också BEKRÄFTAT.--Du talar som om 1000-års riket redan passerat.--Så Jesus regerar redan,satan är nu bunden,vapnen är smidda till skörderedskap,det råder fred mellan folken,i världen runt härskar rättfärdighet med Guds lag.Herrens Ande råder på Jorden,djuren lever i fred med varandra,människorna lever flera 100-år,all synd är nästan obefintlig mm.--Ser DU DETTA IDAG Peter.Svara mig ärligt.Herren välsigne önskar dig nils.

Svara -   - 30/10-15 20:26 -


Peter Hall

Svar till nils.

De förhållanden du hänvisar till är vad vi kommer att få uppleva inom en snar framtid. Kristenhetens "tusenårsrike" och Bibelns "Guds Rike" kommer att visa sig vara ett och samma begrepp. Eftersom jag inte tror på begreppet "tusenårsriket", så kan "de tusen åren", som Skriften talar om, mycket väl ligga bakom oss. Se på Israel, vars folk har blivit hopsamlat från många andra folk. Hes.38:8 Detta är det tecken, var på Guds tidsaxel vi nu befinner oss. När de folk, som bor runtomkring Israel lägger märke till, att judarna är tillbaka, då skall den sista striden infinna sig. Och efter en sista uppgörelse mellan Gud och hans motståndare, då skall allt bli upprättat igen. Gud själv skall bo bland folken och han skall avtorka alla deras tårar från deras ögon. Och döden skall icke mer vara till... ( De övriga döda blevo icke levande förrän de tusen åren hade gått till ända) Är vi där nu, så skall vi bli "levande", alltså aldrig mer behöva dö. (Den andra döden) Så du ser Nils, vi har samma hopp till Gud. Att många kristna längtar till himmelen är en sund och naturlig inställning, med tanke på vilka förhållanden som råder på jorden idag. Förmodligen blir det värre innan Guds Rike anländer.

Svara -   - 1/11-15 16:43 -


Kalle

Svar till Peter Hall.

När bakåt i tiden har djävulen varit bunden i tusen år?

Var kedjan för lång, kanske?

Svara -   - 1/11-15 17:43 -


Peter Hall

Svar till Kalle.

Skriften talar om en strid i himmelen. Upp.12:7-12 Djävulen förklädde sig till en "ljusets ängel" och påstod, att han var ärkeängeln Gabriel. "Den falske profeten" Muhammed blev förvillad och kom med en ny lära. 2Joh.1:9-10 Islam spreds över stora delar av den då kända världen. Muhammed dog år 632. Domen på Guds hus började nu på allvar. Upp.6:9-11 Men, Jesus sade, att den tiden skulle förkortas, annars hade intet kött blivit frälst. Om vi låter detta inbärgande av skörden pågå under 300 år, så är vi framme vid år tusen. Då fängslades djävulen i avgrunden för tusen år. Nu har han åter kommit lös för en liten tid. Islam har fått förnyad andlig kraft och slutet för den här världsordningen närmar sig.

Svara -   - 2/11-15 23:34 -


Kalle

Svar till Peter Hall.

Så du menar att från ca år 1000 till ca år 2000 har djävulen varit bunden?

Under inkvisionen? Under slavrushen till Amerika? Under judeförföljelserna i Ryssland? Under WW2? Under ett 1900-tal som gav oss massmord i form av aborter? Det här har varit dom blodigaste 1000 åren i världhistorien, möjligen undantaget hur det såg ut just innan Noas flod. Hur illa det var då vet vi inte, bara att det var illa. Och detta lyckades djävulen förmå, bunden i Guds kedjor? Insinuerar du möjligen att Gud är en dålig scout som inte kan knyta en ordentlig knut?

Svara -   - 3/11-15 00:20 -


Peter Hall

Svar till Kalle.

Nej, det menar jag inte. Vi har fått den fria viljan, att göra det goda eller det onda. Om vi inte hade fått veta, vad som är det goda, så skulle vi inte heller ha förstått det onda. 1Mos.3:22 Människan är alltså kapabel till i stort sett vad som helst. Ja, säger Paulus, allt är lovligt, men allt är inte nyttigt. Djävulens påverkan på människor, som läser Koranen, måste således under tusen år begränsas, annars hade hela världen varit underkastat islam. Då hade intet kött blivit frälst. Inte sant? Men, nu vid dagarnas slut, har han åter kommit lös för en liten tid. Upp.20:3 Vi trodde väl aldrig Islam ännu en gång skulle bli en fara för världen. Men, se nu vad som håller på att hända. Någon har sagt, att djävulen är Guds "bandhund". Han tillåts löpa endast så långt linan tillåter.

Svara -   - 3/11-15 09:51 -


Kalle

Svar till Peter Hall.

Absolut är människan kapabel till ont, men djävulen har varit väldigt aktiv under det senaste milleniet. Han är inte bunden. När det talas om bunden i uppenbarelseboken, så är det för att inte kunna ha något inflytande alls. Att han inte kan göra något utan att Gud tillåter det har alltid varit sant. Ta Jobs bok som exempel.

Svara -   - 3/11-15 12:39 -


Peter Hall

Svar till Kalle.

Det är din uppfattning. Om du framhärdar med din tro på ett "tusenårsrike", med vad skulle djävulen kunna förvilla folken efter de tusen åren? Islam är anledningen till, att djävulen idag har den möjligheten, att ånyo förvilla folken. Upp.20:8

I ett "tusenårsrike" kommer inga religioner att finnas. Hur skull det se ut? Jesus är ingen religion. Täckelset har fallit från människornas ansikten, så djävulen skulle inte göra sig något besvär. Dessutom skall den som dör ung dö först vid hundra års ålder och först vid hundra års ålder skall syndaren drabbas av förbannelsen. Jes.65:20 Djävulen kan inte förvilla någon efter tusen år i ett tänkt "tusenårsrike". Jesus är ju Herre. Inte biter man den hand som föder en.

Att djävulen avföll och utmanade Gud i himmelen berodde på, att han inte kunde inse konsekvenserna. Nu har vi facit och Gud skall avlägsna Jesu fiender.

Svara -   - 3/11-15 20:51 -


Din kommentar

NYTT! Ditt namn och mejladress måste godkännas innan kommentaren publiceras. Efter godkännande måste du alltid ha samma namn och mejl nästa gång du postar en kommentar, annars godkänns inte kommentaren.


Kom ihåg mig?



Munkfors Sverige

Nu är vi på väg till Munkfors Sverige efter har varit i Norge. Klockan 18 Ikväll blir det möte i församlingshemmet. 

0

Läs allt!


Sellbakk ikväll 18.00

Nu är vi på väg till Sellbakk i Norge. Vi ska gästa Pingstkyrkan i Sellbakk klockan 18.00.

1

Läs allt!


Moské på svenskt frimärke

Moské ges ut som motiv på ett svenskt frimärke av konstnären Lars Lerin. 

22

Läs allt!


Tista Senter, Halden i Norge

Vi befinner nu oss i staden Halden i Norge. Vi gästar i Pingstekirken Salen. Strax ska vi spela och sjunga i Tista Senter som är ett Köpcentrum. Ikväll och i morgon har vi möten i pingstkyrkan.

1

Läs allt!


”Fotknöls-kristendom”

Läsarmejl av Svenne

Kristna människor ser ut att ha olika behov, när det gäller det andliga. Somliga vill ha mer av Gud, somliga vill ha mindre och en del verkar inte vilja ha något alls.

7

Läs allt!


Demonisk ögontatuering

Bild: Eskilstuna-Kuriren. 

Eskilstuna-Kuriren berättar om en man som har tatuerat sina ögonvitor svarta. 

10

Läs allt!


Ron Wyatt: Guds sista budskap till mänskligheten

Läsarmejl av nils

I augusti 1978 gick amatörarkeologen Ron Wyatt, längs Gordons Golgataplats i Jerusalem med en myndighetsperson. Utan varning pekade hans hand på en plats och sa, "Det är Jeremias grotta och Förbundsarken är därinne."

67

Läs allt!


Dagens ord

Dagens bibelord

“Därför säger jag: »Se, jag kommer; i bokrullen är skrivet vad jag skall göra.” (Psalm 40:8)

Vecka 43, måndag 23 oktober 2017 kl. 00:43

Jesus söker: Severin, Sören!

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? - Be den här bönen:

Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Jag ber om förlåtelse för alla mina synder. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!

Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv. - Joh 3:16


På väg till Norge efter ett möte i Sverige

1

Läs allt!


Senaste kommentarer


Propagandan för polygami har nu startat i Sverige

Bild: Svt.se. 

Det har pågått propaganda för olika samlevnadsformer mot kärnfamiljen. Och nu har nästa steg kommit: Propagandan för polygami har nu startat i Sverige.

16

Läs allt!


Bombdåd mot Helsingborgs polishus - möjlig terrorattack

Bombdåd mot Helsingborgs polishus - möjlig terrorattack

Bild: Svt.se. 

Polishuset i Helsingborg utsattes under onsdagen för ett bombdåd. "En möjlig terrorattack", säger terrorexperten Magnus Ranstorp. 

10

Läs allt!


Aktuellt



Apg29 har tusentals bloggartiklar! Gå vidare till fler artiklar:

NÄSTA


Artiklar Kommentarer Bönesidan Fråga Christer Kontakt | Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 53 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 33 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 16 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 11 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 9 år om han hade levt idag. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

405 online! | Sidvisningar idag: 3 789 | Igår: 248 666 |

MediaCreeper

Besök också Apg29 på:

Facebook | Twitter | Youtube | Vimeo | Instagram | Gab

TA EMOT JESUS!

↑ Upp