1 088 online! | Sidvisningar idag: 3 968 | Igår: 216 459 |

www.apg29.nu

Live Apg29 med Christer Åberg: Tisdag 21.00 · Torsdag 21.00 · Lördag 21.00


När blir barnet människa?

Läsarmejl av Bertil Rosenius 

Ofött barn suger på tummen

När inblåser Gud sin livsande i människan. Är det när barnet föds eller är det när ägget befruktas.

Jag tror vi som frälsta behöver samtala om detta - med stor respekt. Är det så att barnet i mammas mage, genom Guds vilja, är en egen person - oavsett ålder, eller... Om inte! När blir då barnet människa?

Är barnet i mammas magen en del av kvinnans kropp - som kvinnan äger och bestämmer över, eller... Med vilken rätt bestämmer modern barnets rätt till liv?


Bertil Rosenius
https://www.ikristus.se

Läsarmejl


---
OBS: Läsarmejl, artiklar och kommentarer som är skrivna av andra än mig, (Christer Åberg, grundaren till Apg29), kan ha åsikter som jag inte alltid delar. Mina artiklar är oftast osignerade.


Skriv ut


Publicerat av Christer Åberg onsdag 18 juli 2018 07:00 | Direktlänk | Nyhetsbrev | RSS


STÖD APG29.NU


41 kommentarer

OBS: Läsarmejl, artiklar, kommentarer och video som är skrivna och gjorda av andra än mig, (Christer Åberg, grundaren till Apg29), kan ha åsikter som jag inte delar.

Kalle

Antingen när ägget befruktas eller någonstans på vägen från ägg till embryo. Abort är mord!

Svara -   - 18/7-18 08:36 -


Lena Henricson

Vid befruktningsögonblicket. Abort är mord och hindrar dem att leva de liv Gud har planerat för dem här på jorden. Men vi som tror på JESUS kommer att möta dem alla i himmelen.

Svara -   - 18/7-18 09:36 -


Solan

Läs Ps.139:13-16. När ett ägg är befruktat börjar ett nytt liv. Så är det i min värld. Vet att vi även som kristna har olika uppfattningar där.

Tanken svindlar, men Gud vet vilka människor som ska födas och när. Inget liv kommer till av en slump. Han har perfekt ordning.

Han som t.om. ser den lilla sparven. Det finns en sång som heter:"The maker of them all". Den talar om att Gud har skapat oss alla fast vi är så olika.

Även ett liv som kommer till genom ex. våldtäkt är en människa som Gud har ämnat för något i vår värld.

Varför detta liv uppstod på det sättet kan man diskutera. Där har nog ingen av oss ett bra svar. Allt våld beror ju på människans synd. Där är vi väl överens.

Dessa foster aborteras ofta. Kan förstå varför, vi är ju bara människor och där kommer många känslor som inte är lätta att bearbeta in.

Jag har ibland funderat på varför just "Jag" blev till.I mina mörkare stunder har dessa tankar kommit.

Jag vet att jag var önskad och välkommen, men.... Denna händelse ska jag lämna utanför. Det skulle bli en för lång historia.

Mina tankar har dock alltid landat i Guds vilja. Han ville något med mitt liv.

Där komner nästa fråga. Vad har jag gjort och vad gör jag fortsättningsvis av mitt liv? Gör jag något av det Gud ämnat mej för?

I mina mörka stunder känns det inte så. Jag har lätt att titta på andra. Vi har väl alla mänskliga förebilder. Jag har i alla fall det och där kommer jag till korta rejält utan att överdriva.

Jag skulle vilja...., men varför lyckas jag inte som jag vill?

Då får jag förlita mej på Guds nåd. Den är ny varje morgon.

Han som har skapat oss tar också hand om våra misslyckanden när vi kommer med dem till Honom. Det är väl det som är nåden.

Svara -   - 18/7-18 12:38 -


Kalle

Svar till Solan.

Bra skrivet. Men en detalj. Psalm 139, hur får du det till just att det är vid befruktningen av ägget? Det är inte självklart för mig. Däremot att det är långt innan det ser ut som en människa.

Svara -   - 18/7-18 14:38 -


Solan

Svar till Kalle.

Kanske är det inte det mest perfekta bibelordet för att svara på ditt påstående. Men efter befruktningen börjar ju något formas.

En process har börjat. Sedan kan vi diskutera detta i oändlighet och uppfattningarna är många. Vad är det de första skälvande dagarna innan ens kvinnan vet att något finns inom henne?

Kalla det vad du vill men det är ett liv som spirar. Vore det inte levande hade det inte förnågan att växa.

Även om inte alla kallar det en människa i detta tidiga skede så blir det en människa som Gud ämnat för något.

För mej var det en människa från början. En människa som var efterlängtad.

Svara -   - 18/7-18 15:57 -


Anonym

Jag som är gravid just nu och blir tvingad att göra abort för min man skull blir väldigt tagen av denna artikel. Precis det jag. Precis det jag behövde få höra och läsa. Abort är mord. Och ett foster har redan en själ från början. Står ju i bibeln . Gud ger liv. Kom ihåg lyd Gud först. Och inte människor .

Svara -   - 18/7-18 16:41 -


Kalle

Svar till Solan.

Det jag menar är, när andas Gud livsande in i det nya fostret? Ägget är inte ett dött ting före befruktningen, och det är likadant med spermier. Men någonstans på vägen andas Gud liv. För mig är det inte självklart att det är precis vid befruktningen, men om det inte är det är det kort därefter.

Svara -   - 18/7-18 17:42 -


Kalle

Svar till Anonym .

Vem tvingar dig menar du? Ingen kan väl tvinga dig till abort?

Svara -   - 18/7-18 17:42 -


Leif Boman

Som jag upplevt Guds förklaring till mig för en del år sen, så är den jordiska befruktningsprocessen en bild av den andliga, när Guds Säd, Jesus Kristus flyttar in i den människa som accepterar och tar emot Guds Son. Det är då en människa får andligt liv och föds på nytt.

Stämmer denna bild som jag fick till mig så är det alltså vid befruktningstillfället, när spermien flyttar in i ägget som livet börjar.

Jesu frid...

Svara -   - 18/7-18 18:04 -


Lena Henricson

Svar till Anonym

Gud välsigne dig anonyma kvinna! Gud ska hjälpa dig att lyda Gud först,just som du skriver. Och Gud välsigne barnet du bär på.

Du som läser detta: Låt oss innerligt be för denna kvinna,hennes man och det lilla barnet! 🙏

Svara -   - 18/7-18 18:29 -


Troende

Självklart är den allra första fristående, självständiga cellen , som består av äggcell och spermie, den cellen ÄR människa ! Vad skulle den annars vara ? Den cellen innehåller ju allt som behövs för att bli fullt utvecklad människa som klarar sig utanför livmodern. Missuppfattade jag frågan ? Svar till Kalle.

Svara -   - 18/7-18 22:30 -


David B

Med största respekt, så tror jag att varenda en av oss som läser detta är oerhört tacksam för sin mamma, som valde att inte abortera, varken i tidigt eller sent stadie.

Jesu frid

Svara -   - 18/7-18 22:35 -


Lena Henricson

Egentligen tror jag att alla innerst inne förstår att fostret inte är en del av kvinnans kropp utan en egen självständig individ.

Svara -   - 18/7-18 23:13 -


Kalle

Svar till Troende.

Är ägget en halv människa då eller? Människa blir man när Gud andas liv i en. Det gör han i livmodern, det står i psaltaren, men att det skulle vara just vid äggets befruktning, varför skulle det vara självklart?

Svara -   - 19/7-18 01:47 -


Leif Boman

Svar till Kalle.

När Johannes talar om pånyttfödelsens mirakel, alltså när Sonen tar Sin boning i oss och ger oss liv, så använder han orden "Guds säd".

(1 Joh 3:9) Den som är född av Gud ägnar sig inte åt synd, för Guds säd (sperma) förblir i honom. Han kan inte synda, eftersom han är född av Gud.

Tittar vi på det grekiska grundordet för säd i denna vers så heter det sperma.

Förstår vi vad jag försöker säga?

Sonen Är Livet! När Sonen som är livet flyttar in i en människa så börjar livet omedelbart.

Likadant är det med stor sannolikhet med oss människor.

När sperman tar sin boning i kvinnan så startar förmodligen livet även där i vårt jordiska, inte i moderlivet, utan med en gång redan i ägget eftersom det jordiska i detta fall också är en skuggbild på det himmelska...Hoppas att vi kan förstå!

Jesu frid...

Svara -   - 19/7-18 06:39 -


Bertil Rosenius

Svar till Solan.

Mycket bra och tänkvärt!

Ur Ps 139

Benen i min kropp var ej osynliga för dig, när jag formades i det fördolda, när jag bildades i jordens djup.

Tank svindlar, som du skriver. Är det alltså möjligt, att redan i det som är i jorden, som sedan formas till mat som människan äter, som sedan formas till ägg och säd...

Är det så vi skall förstå det? Att redan i dessa "ämnen" såg Gud den människa som är du, jag och alla andra som nu lever, som har levt och ser de som är i blivande? Då betyder det att av varje ägg som blir befruktat, är det redan bestämt att det skall bli en människa.

Vilket ansvar vi tar på oss, när vi tar oss rätten att rucka på Guds plan. Vilket ansvar kristna ledare och pastorer - och alla vi andra - tar, när vi inte ta denna och andra dylika frågor på största allvar och lyfta fram dem.

Svara -   - 19/7-18 07:01 -


Leif Boman

Svar till Kalle.

Dessutom finns det ju bevisligen människor som i några fall också har överlevt utomkvedshavande förlossningar, dvs de har inte ens kommit fram till livmodern utan har fastnat och börjat växa och leva före moderlivet.

Det betyder ju att de redan har fått liv och blivit människa före det att de kommit in i moderlivet...

Svara -   - 19/7-18 07:26 -


Leif Boman

Svar till Leif Boman.

Ja ser det som att ägget i kvinnan är som människans egen ande. När Jesus genom Kristi Ande flyttar in i vår ande så kallar Guds Ord det för att födas på nytt. Det är alltså samma sak enligt Bibeln att födas på nytt och att bli befruktad....

Svara -   - 19/7-18 09:58 -


Leif Boman

Svar till Leif Boman.

Det är vid befruktningen som en människa blir en människa när man ser parallellen med Bibeln. Det är då man blir en ny levande skapelse inte i moderlivet...

Jesu frid..

Svara -   - 19/7-18 10:00 -


Lena Henricson

Jag känner en kille som tror på JESUS. Han är väldigt positiv,vänlig och trevlig. Han berättade en gång att hans föräldrar hade bestämt sig att fostret,som var han,skulle aborteras. Men på väg till aborteringskliniken ångrade de sig,så nu lever han idag.

Svara -   - 19/7-18 15:21 -


Bettan

Svar till Anonym .

Hoppas att du orkar gå den väg som du själv vill. Gud välsigne din graviditet och hela familjen med frid och harmoni.

Svara -   - 19/7-18 19:35 -


Rolf

Jag tror det är vid äggets befruktning som Guds ande även blåses in. Detta skulle även kunna ses som treenighet Guds ande kommer in i embryot vilket jag ser blir till när spermien går in i ägget. Treenighet kan jag se i ägg, spermie och guds ande. Då blir en ny människan till.

Svara -   - 19/7-18 20:59 -


nils

Denna kommentar gäller ej rubriken;När blir barnet människa,utan något allvarligare,nämligen hur Herren ser på abort och Dömer det!

¤¤¤
Läste längre tillbaka ett vittnesbörd från någon som av Herren fick höra, att abort är inför Herren mord,då man ju dödar ett blivande människoliv.
Inför Domens dag,förklarade Herren,kommer det aborterade fostret som togs till himlen, att ställa frågan till sina föräldrar;"Varför fick inte jag leva?"
Om ej dessa föräldrar ångrat sig,och omvänt sig inför Herren och fått förlåtelse,då blir detta till en Guds dom över dem på Domens dag,och till ett Evigt straff.
De aborterade fostren tas nämligen till himlen,där de får växa till och utvecklas inför Herren och kommer en gång att möta sina föräldrar.
Så allvarligt och heligt inför Gud är en människas liv att Han dömer oss därefter.
För vissa utnyttjas aborter som ett medel för lösa förbindelser,vilket kommer att bliva till en Herrens Dom!
Men Idag Finns Nåd till Bättring och Förlåtelse inför Herren Jesus för dig som har gjort Abort och Ångrar dig,så att du ej blir Dömd av Herren!
Vänd dig till Jesus i Bekännelse och bön om syndernas förlåtelse av hela ditt hjärta,till du får uppleva Hans frid och förlåtelse.
"Om vi bekänna våra synder,så är Han trofast och rättfärdig så att Han förlåter våra synder och renar oss från All orättfärdighet." 1Joh.1:9

Svara -   - 19/7-18 21:20 -


nils

Denna kommentar gäller ej rubriken;När blir barnet människa,utan något allvarligare,nämligen hur Herren ser på abort och Dömer det!

¤¤¤
Läste längre tillbaka ett vittnesbörd från någon som av Herren fick höra, att abort är inför Herren mord,då man ju dödar ett blivande människoliv.
Inför Domens dag,förklarade Herren,kommer det aborterade fostret som togs till himlen, att ställa frågan till sina föräldrar;"Varför fick inte jag leva?"
Om ej dessa föräldrar ångrat sig,och omvänt sig inför Herren och fått förlåtelse,då blir detta till en Guds dom över dem på Domens dag,och till ett Evigt straff.
De aborterade fostren tas nämligen till himlen,där de får växa till och utvecklas inför Herren och kommer en gång att möta sina föräldrar.
Så allvarligt och heligt inför Gud är en människas liv att Han dömer oss därefter.
För vissa utnyttjas aborter som ett medel för lösa förbindelser,vilket kommer att bliva till en Herrens Dom!
Men Idag Finns Nåd till Bättring och Förlåtelse inför Herren Jesus för dig som har gjort Abort och Ångrar dig,så att du ej blir Dömd av Herren!
Vänd dig till Jesus i Bekännelse och bön om syndernas förlåtelse av hela ditt hjärta,till du får uppleva Hans frid och förlåtelse.
"Om vi bekänna våra synder,så är Han trofast och rättfärdig så att Han förlåter våra synder och renar oss från All orättfärdighet." 1Joh.1:9

Svara -   - 19/7-18 21:20 -


David B

Svar till nils.

Ja, det glada budskapet är att Jesus blev dödad på korset för våra synders skull och uppstod på tredje dagen och därför kan vi idag få förlåtelse för all vår synd.

När man tagit emot denna underbara gåva, syndernas förlåtelse, på grund av Jesu död och uppståndelse, så får man en glädje och tacksamhet som gör att man vill fortsätta att följa Jesus.

Därmed absolut inte sagt att man tar lätt på synd och i detta fall abort, utan tvärtom, det var ett mycket högt pris som Jesus betalade för oss så att vi skulle kunna få förlåtelse och kunna bli försonade med Gud.

Jesu nåd och frid

Svara -   - 19/7-18 21:35 -


David B

Svar till nils.

Och den andra sidan av myntet är det som du är inne på Nils, och det är att det behövs varnas för allvaret vad gäller abort, hur Gud ser på det.

Hos Jesus finns nåd och sanning.

Svara -   - 19/7-18 21:41 -


Leif Boman

Ett oerhört problem inom kristenheten angående denna fråga är ju bevisligen att inte heller stora delar av de som menar sig vara kristna förstår att en människa har blivit till redan vid befruktningstillfället.

Genom kommentarerna på denna sajt så ser vi ju mycket tydligt att många inte förstår att redan ett litet embryo eller foster "vilket vi nu kallar det för" är en levande människa från första början. Det betyder också att varje politiker och parti som anser att abort skall vara kvinnors rätt, oavsett om det är från vecka 1 eller 18, de anser också alltså att det är rätt att avliva eller mer rakt på sak att mörda försvarslösa människor!

Är det såna ledare vi kristna vill ha, och t.o.m strider om inför stundande valtider, och frågan är, hur kommer då Gud att se på att vi väljer människomördare som skall leda vårat land och folk? Kommer vi som valt en politiker som vill släcka små barns liv i förtid tillräknade indirekt mord, eller är frågan löjlig, är det bara att nonchalera frågan?

Jag säger i alla fall att abort av en människa är lika med mord. Det finns i undantagsfall givetvis situationer där det kan få vara legalt med abort, och det är om moderns liv riskeras eller om barnet har fruktansvärda skador och missbildningar, då skulle jag kunna acceptera abort utan att kalla dem som både väljer och jag utför att döda barnet för mördare... Annars är abort mord redan från och med den första veckan....

Jesu frid..

Svara -   - 19/7-18 22:55 -


Mikael W

I September 2018 kommer många Kristna att lägga sin röst på SD, ett parti som tycker det är acceptabelt att dräpa ett ofött barn. Förklara för Jesus på uppståndelsen dag hur ni tänkte......

Det är torrt, varmt och det brinner i Sverige....landet med barnablod på sina händer

Svara -   - 19/7-18 23:02 -


Katrina

Svar till Leif Boman.

jag tror att alla vet inners inne att abort är fel.

Jag personligen skulle inte klara av att göra abort, skulle inte klara av att bära sånt i mitt samvete.

Svara -   - 19/7-18 23:21 -


Kalle

Svar till Mikael W.

Så här tänker jag. Dom är mindre accepterande när det gäller abort alla andra partier som har en chans att påverka något. nu har jag inte bestämt mig för vad jag ska rösta på. KvP står mig närmst men SD kan iaf göra någon slags skillnad.

Svara -   - 20/7-18 00:52 -


Mikael W

Svar till Kalle.

Ja, det här är ju inga lätta frågor....

Svara -   - 20/7-18 09:32 -


Lena Henricson

Svar till Kalle

Tror att det blir bäst om alla som till största delen delar Kristna Värdepartiets värderingar,verkligen röstar på dem. Viktigt att svenska folket får se hur många som verkligen delar de värderingarna,t.ex det ofödda barnets rätt att få födas.

Svara -   - 20/7-18 09:54 -


Kalle

Svar till Lena Henricson.

Jag tror att mindre än 4% av Sveriges befolkning är på vår sida till den grad att det är en viktig fråga för dom. Så för mig handlar det om en röst på KvP som ett statement eller en röst på SD för att jag tror att dom gör störst skillnad till det bättre jämfört med övriga partier som har någon slags chans att påverka något.

Svara -   - 20/7-18 11:03 -


Stefan Eliasson

Svar till Mikael W.

Men Stefan Löfven och hans antisemitregering är för liv eller hur menar du?

Svara -   - 21/7-18 00:15 -


Stefan Eliasson

Svar till Mikael W.

Men Stefan Löfven och hans antisemitregering är för liv eller hur menar du?

Svara -   - 21/7-18 00:15 -


Stefan Eliasson

Varför nämner ingen Jeremia? Detta Guds eget ord säger väl allt.......eller?

»Förrän jag danade dig i moderlivet, utvalde jag dig, och förrän du utgick ur modersskötet, helgade jag dig; jag satte dig till en profet för folken.»

Jeremia 1:5 SVEN

https://bible.com/bible/166/jer.1.5.SVEN

Svara -   - 21/7-18 00:18 -


Stefan Eliasson

En sak skall man vara säker på. Att rösta emot Guds ord är farligt. SD är för homoäktenskap, därför röstade jag inte på dem i kyrkovalet för vem är jag att trotsa Herren. Detta hindrar mig inte dock att rösta på dem i Riksdagsvalet.Detta är det enda parti som är pro Israel och vårt ENDA icke-antisemitiska parti, förutom möjligen AFS, osäker där dock. Vad säger Herren om den som välsignar Israel? Inte ens Paulus gjorde allt rätt, ge SD en chans att rädda detta dömda land.

Svara -   - 21/7-18 00:28 -


Mikael W

Svar till Stefan Eliasson.

Jag ber gärna för Stefan Löfven, och jag tror även att Stefan Löfven är en hygglig prick som menar väl.....men jag skulle aldrig någonsin kunna lägga min röst på ett kommunistiskt, socialistiskt eller annat vänsterorienterat parti.

Deras politiska ideologier kan låta vackert med jämlikhet, rättvisa och feminism, men de har samtliga sitt ursprung från samma djävulska fader, och kan därför samtliga räknas in som Satans hantlangare

.....men jag är, som sagt, gärna Stefan Löfvens kompis. Vi måste skilja på don och person....

Svara -   - 21/7-18 14:35 -


Mikael W

Såhär kan barndop gå till:

https://m.youtube.com/watch?v=aFGHerqhSC8

Svara -   - 22/7-18 14:03 -


Mikael W

På tal om dop, så fick jag idag emottaga många foton från Pakistan, på kvinnor med slöja, som låter döpa sig till Kristna.....man blir alldeles upprymd.

Det finns hopp för Pakistan !

Finns det hopp för Sverige ?

1 Kor. 15:58

Svara -   - 22/7-18 22:37 -


Lasse

Svar till Mikael W.

https://youtu.be/KIRbVMqQq9E

Svara -   - 22/7-18 23:44 -


Din kommentar

Första gången du skriver måste ditt namn och mejl godkännas.


Kom ihåg mig?



Skördetiden

Av Tage Bergman 

Skördetiden

Tage Bergman delar intressanta tankar kring de olika skördetiderna som vi ser i Bibeln. Dessa skördetider talar samtidigt för när vi kan förvänta att uppryckandet av församlingen sker.

2

Läs allt!


Homosexuell stoppar klockringning

Kyrkklocka

Den homosexuelle tidigare SVT-profilen Pekka Heino har efter ständiga klaganden satt stopp för ringande kyrkklockor på Kungsholmen i Stockholm. 

4

Läs allt!


Transpersoner befriade av Guds kärlek

En mycket stark dokumentär om transpersoner som har blivit befriade av Guds kärlek.

Läs allt!


Förstlingsfrukten

Av Tage Bergman 

Förstlingsfrukten

När sker uppryckandet? Blir det före eller efter vedermödan? Det finns många tankar om det och åsikterna går vitt isär. Vi återvänder åter och åter till de bibelverser som för många tycks svåra att förstå. Istället kan vi titta på det rika bildspråk som bibeln ger i ämnet, vilka ger ett tydligt svar. Förstår vi inte grunderna i det profetiska ordet då kan vi inte heller rätt förstå de mer svårtolkade sammanhangen.

2

Läs allt!


Ändetidens tidslinje

Av Mikael Walfridsson 

Tiden

Den yttersta tiden, de sista dagarna, dagarnas ände, och denna tidsålders slut, är olika begrepp vi möter i Guds ord som har olika betydelse i förbindelse med den sista tiden, och Jesu återkomst till den här världen.

4

Läs allt!


Hatet mot åsiktsfriheten

Detta klipp visar alltför tydligt att det finns ingen åsiktsfrihet i Sverige. För uttrycker du din åsikt blir du gripen av polisen!

Läs allt!


Kvinna dog och fick uppleva himlen och änglar

Av Mikael Walfridsson 

Kvinna dog och fick uppleva himlen och änglar

Denna kvinna som hade en nära döden upplevelse, beskriver det, som att hon såg himlen, och upplevde en period eller plats där ”tiden slutade eller förlorade sin mening”. 

9

Läs allt!


Har ateister en fri vilja?

De kallar sig ofta för "free thinkers", fria tänkare. Men är ateister verkligen det? Kanske, men i alla fall inte enligt själva den ateistiska världsbilden! 

7

Läs allt!


Walt Disneys sexbilder i barnfilmerna

http://www.apg29.nu/bild2.php?w=480&h=75&src=img/1457818315-sexskugga.jpg

Vad är det egentligen som dina barn ser på och hjärntvättas av?

Varning för mycket stötande bilder i Walt Disneys tecknade barnfilmer. 

Läs allt!


Uppryckandet, Antikrist och den stora vedermödan är enkelt att förstå om man tror på Bibeln

Uppstigning

De som hela tiden måste gå emot det här, kan göra det någon annanstans, men inte här på Apg29. Jag godkänner inga egna agendor och inte heller propagerande för villoläror på Apg29!

10

Läs allt!


En man sänd av Gud - CG Hjelm

En klassisk predikan av CG Hjelm.

3

Läs allt!


Propaganda för Globalistiskt vänlig regering i Sverige

Läsarmejl av AJ 

Detta är intressant, idag går tidningen Metro ut med budskapet(första sida plus helt uppslag) att en statsvetare som menar att Annie Lööf kan få nästa försök att bilda regering och bli Sveriges statsminister.

16

Läs allt!


USA övar katastrofvarning till den amerikanska befolkningen

Av Mikael Walfridsson 

USA övar katastrofvarning till den amerikanska befolkningen

Torsdag den 4 oktober, hände något unikt i USA. På en och samma gång, skickade Trump ett sms till alla mobiltelefoner i USA. Det gjordes med det ändamål, att testa ett militärt varningssystem, som gör det möjligt, att nå hela den amerikanske befolkningen, i tillfälle av en händelse av stor betydelse skulle inträffa.

3

Läs allt!


130 000 raketer mot Israel

Av Holger Nilsson 

130 000 raketer mot Israel

Vilket land skulle stå ut med att ha cirka 130 000 raketer riktade mot sig? Detta ofattbara antal raketer finns nu uppställda emot Israel.

7

Läs allt!


Den stora vedermödans tid

Den stora vedermödans tid

Vi ska inte blanda ihop födslovåndorna med den stora vedermödan. Det är faktiskt två olika saker.

46

Läs allt!


Världens största kristna tv-bolag satsar i TBN Nordic i Stockaryd

TBN Nordic i Stockaryd

Från och med Lördagen den 7 juli 2018 verkar nu Mediahusets Vänner, som startade TV2020 som sedan blev Lifely Channel, under varumärket TBN Nordic.

0

Läs allt!


Man säger att Jesus dröjer

Talet om att Jesus dröjer är inspirerat av Djävulen. Det förleder människor att tro, att de skall vara med under den stora vedermödan och uppleva Antikrists regim.

41

Läs allt!


Prenumera på Youtubekanalen Apg29.nu

En inblick i det fruktansvärda offer Jesus utstod för våra själars Frälsning!

Läsarmejl av Nils 

6

Läs allt!


Detta är kärleken

Läsarmejl av David B

Pliktkristen eller en berörd kristen?

1

Läs allt!


Pwzqemuözrözvykvvgt

Ja, vad betyder detta krypterade ord som finns i rubriken? ”Pwzqemuözrözvykvvgt.” Någon som vet?

1

Läs allt!


Regnbågens tecken

Regnbågens tecken

Detta förbund innebär att aldrig mer skall en flod komma och utrota allt liv och fördärva jorden. Och tecknet på detta förbund är regnbågen.

1

Läs allt!


Dagens ord

Vecka 42, fredag 19 oktober 2018 kl. 00:17

Jesus söker: Tore, Tor!

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? - Be den här bönen:

Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Jag ber om förlåtelse för alla mina synder. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!

Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv. - Joh 3:16



Snabba tider för mord på svenska kliniker

Snabba tider för  mord på svenska kliniker

Om jag förstår det rätt är det dråp om man dödar någon oplanerat, medan mord är planerat. Eftersom man planerar aborter så är det ju ingenting annat än mord!

6

Läs allt!


Senaste kommentarer


Elida besöker Israel

Svenska Elida, på solidaritetssegling för kristna minoriteter och enda demokratin i Mellanöstern, anländer till Israel.

2

Läs allt!


Världens 20 rikaste pastorer 2018

Världens 20 rikaste pastorer 2018. Nummer ett kommer att chocka dig!

64

Läs allt!


En arg kvinna ringer och svär och förbannar över att Jesus är enda vägen till Gud

En arg kvinna ringde till Christer Åberg och svor och förbannade och ifrågasatte att Jesus är enda vägen till Gud.

11

Läs allt!


Regnbåge över Christer Åberg i livesändningarna

Regnbåge över Christer Åberg i livesändningarna

En fantastisk bild från livesändningen igår. Full av symbolik! Regnbågen över Christer Åberg, och effekten med Bibeln och den öppna handen.

3

Läs allt!


Turkiet satsar hundratals miljoner på att bygga moskéer över hela världen

Moske

Den turkiska regeringen satsar hundratals miljoner på att bygga moskéer i ett långsiktigt mål att sprida islam över hela världen. 

34

Läs allt!


Tack gode Gud för Donald Trump - Nu stoppas handeln med aborterade foster

USA stoppar handel med aborterade foster

Bild: varldenidag.se. 

Nu stoppar USA stoppar handel med aborterade foster. Det är bara att tacka Gud för Trumpadministrationen i USA. Det har hänt mycket positiva saker sedan Donald Trump blev vald till president.

13

Läs allt!


Hijab för barn säljs

Barnhijab

Den brittiska varuhuskedjan Marks & Spencer marknadsför en barnhijab som passar för 6-8-åringar.

24

Läs allt!


När döms man till helvetet?

Var jag än hade fötts så hade frälsningens erbjudande getts mig. Jag blev inte frälst för att jag föddes i ett "kristet land" utan därför att Jesus sökte mig!

2

Läs allt!


Idag talar Jesus och jag profeterar över dig - Mikael Skogsén

Idag talar Jesus och jag profeterar över dig med Mikael Skogsén.

4

Läs allt!


Den gode Hitler vann över Lenin

Den gode Hitler vann över Lenin

Bild: rpp.pe.

Hitler, som besegrade Lenin i borgmästarvalet i det peruanska bergsdistriktet Yungar, säger att han är den gode Hitler.

0

Läs allt!




Apg29 har tusentals bloggartiklar! Gå vidare till fler artiklar:

NÄSTA


Artiklar Kommentarer Bönesidan Fråga Christer Kontakt

STÖD APG29

Du kan ge på tre olika sätt:

  • Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4
  • Swish: 070 935 66 96
  • Paypal

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 54 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 34 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 17 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 12 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 10 år om han hade levt idag. Allt detta finns att läsa om i boken Den längsta natten. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Sedan 23:42 2013-08-16 har det varit 446 058 584 sidvisningar på Apg29!

Apg29 har just nu 16 958 bloggartiklar, 90 935 kommentarer och 59 058 bönämnen.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

MediaCreeper

Besök också Apg29 på:

Facebook | Twitter | Youtube | Vimeo | Instagram | Gab | SoundCloud

TA EMOT JESUS!

↑ Upp