2 401 online! | Sidvisningar idag: 60 501 | Igår: 523 171 |

www.apg29.nu

Annons

Menyn är högst upp till vänster!
Prenumerera gratis på Apg29:s nyhetsmejl:

Nöd för Sverige - Ny bok av Lennart Magnerot

Nöd för Sverige - Ny bok av Lennart Magnerot

Ur boken:

Statsrådet slår näven i bordet och utbrister: "Vi ska utrota kristendomen i Sverige!” Ministerns häpnadsväckande uttalande är inte det enda. Politiker, humanister och liberala kyrkoledare förföljer och förvanskar just nu den bibliska tron i vårt land.

En skakande skildring av det andliga läget!


Skriv ut Bädda in Mejla


Publicerat av Christer Åberg fredag 9 februari 2018 09:25 | #lennart magnerot #sverige | Direktlänk | Nyhetsbrev | RSS

APG29 NÅR TUSENTALS VARJE DAG!
Gillar du Apg29?
Swisha en peng till: 070 935 66 96


38 kommentarer

David Billström

Tänk om vi troende kunde resa oss upp och gå ut med evangelium. Inte bara någon enstaka person och inte bara någon satsning någon enstaka gång.

Om vi alla hjälptes åt skulle vi verkligen kunna penetrera Sverige med evangelium.

Ska det vara så svårt?

Svara -   - 10/2-18 07:19 -


Lennart Magnerot

Helt rätt! Sverige behöver verkligen nås av evangeliet. Enligt en färsk undersökning som jag refererar till i bokens sista kapitel, så minskar antalet bekännande bibeltroende kristna i vår nation - och den utvecklingen går relativt snabbt. Hemligheten tror jag ligger i att varje troende står upp för Jesus i sin egen närmiljö i vardagen. Det har genom alla tider varit det främsta sättet för det vi kallar "väckelse".

Huvudbudskapet i "Nöd för Sverige" är annars främst en varning för andlig villfarelse. Kristus uttryckte ju att en våg av falsk "andlighet" kommer att skölja över jorden i den sista tiden. Den består av allt från främmande läror - till falska Kristusgestalter. Här gäller det tydligen att vara särskilt uppmärksam, då han särskilt påpekade att även de "utvalda" skulle kunna bli bedragna av ovanstående.

Svara -   - 10/2-18 08:24 -


nils

Första gången idag jag hör mig bedja till Herren; Sänd NÖD ! Sänd NÖD !

Det är bara genom NÖD som man kan komma in i NÅD!
Kristenheten har sedan länge drabbats av Apati, vilket betyder Håglöshet, Likgiltighet .
Den Heliga Ande sade angående Sveriges Kristna genom D.Wilkerson 2004 :Det är Apati.Receptet mot Apati är NÖD !
Inte många vill höra det.
Vi vill inte Gråta.Om vi VILL ha väckelse så skulle Bönemötet vara den Mest besökta kvällen!

Svara -   - 10/2-18 10:44 -


Håkan Westerlund

Svar till David Billström.

Vi skall gå ut och predika evangelium. Gå ut och förkunna.evangelium är en order från

Jesus. Avvänd vår epost telefon mm.tala med människor när vi är ute och går mm.

mvh Håkan Westerlund

Svara -   - 10/2-18 11:16 -


David Billström

Svar till Lennart Magnerot.

Broder, tack att du tagit dig tiden att skriva denna bok. Låter intressant.

Vad gäller Missionsbefallningen så tror jag inte det finns någon "Hemlighet". Det är tydligt och kristallklart vad vi ska göra.

Tröttnat på allt hävisande till käre broder Lewi Pethrus sista predikan "En vinner en" som många gånger felaktigt använts mot massevangelisation. Pingstvännerna har många ggr aktat mer på broder Pethrus sista predikan än på Jesu Kristi sista ord "Gå ut i hela världen och predika evangelium för hela skapelsen."

En "metod" ska inte ta ut en annan. Vi är kallade att nå individen och skarorna och vi behöver alla hjälpas åt.

Skörden är stor, arbetarna få.

Gud välsigne dig Lennart

Svara -   - 10/2-18 12:06 -


Lennart Magnerot

Svar till David Billström.

Tack för din uppmuntran, David Billström!

Det är naturligtvis en illa dold "hemlighet" i Bibeln, att varje kristen ska vara ett vittne i vardagen. Ändå behöver vi påminna varandra om att detta är det effektivaste sättet för att "vinna världen", som vi brukar säga. Jag håller helt med om att alla metoder som för människor fram till korset och frälsningen är bra. Man kan vinna skaror likväl som en i taget.

Gud välsigne dig också, David!

Svara -   - 10/2-18 17:16 -


Lennart Magnerot

Svar till nils.

Du slår verkligen huvudet på spiken, Nils!

Nöden för Sverige som nation är början på förändring då den tveklöst leder till bönerop. Nöd och bön här därmed intimt samman med varandra. Hänvisade själv i min förra bok (Vi behöver en ny reformation) till David Wilkersons besök i Stockholm sommaren 2004, som pekade ut riktningen för svensk evangelisk kyrka. Slutsatserna i hans förkunnelse tror jag dessutom ännu kvarstår snart 14 år senare.

Svara -   - 10/2-18 17:22 -


Bertil Rosenius

Svar till nils.

Citat:

"Om vi VILL ha väckelse så skulle Bönemötet vara den Mest besökta kvällen!"

Håller med dig fullt ut! I min kyrka är det inte ens längre ok med dessa möte... Eller var... när jag och min fru slutade engagera oss där. Vacker musik, fin estetik... jo det är viktigt. Men det är inte med fina gardiner och snyggt vikna servetter till kyrkkaffet som vi vinner andra.

Jag tror vi ärt många i landet som tappat sugen.

Svara -   - 10/2-18 17:43 -


David Billström

Förmanande undervisning är en bristvara idag och därför sömnaktighet/apati som följd. "utan förmana varandra varje dag" Hebr. 3:13

När vi samlas så är det för att förmana varandra. "Låt oss inte överge våra sammankomster, som somliga brukar göra, utan förmana varandra och detta så mycket mer som ni ser att dagen närmar sig." Hebr. 10:25

"Predika ordet, var redo i tid och otid, överbevisa, tillrättavisa, förmana med mycket tålamod och undervisning. För den tid ska komma, då de inte ska tåla den sunda läran, utan efter sina egna begär ska de samla åt sig lärare, allteftersom det kliar dem i öronen," 2 Tim. 4:2-3

Sann äkta genuin omsorg och kärlek förmanar och tillrättavisar, punkt.

Curlingfenomenet hör inte hemma bland Guds folk.

Järn skärper järn. Låt oss uppmuntra och peppa varandra till goda gärningar. Vi spelar i samma lag och behöver allas bidrag. Vi behöver coacher som visar på hur vi kan utvecklas och göra bättre, inte som bara säger allt är väl, allt är väl även fast det är långt ifrån väl för då blir det bara pinsamt, som det är nu. Församlingen är föraktad. Vi blir utspelade och bortdribblade.

Kom igen Guds folk. Vi skulle kunna nå Sverige med evangelium på någon månad om vi bara jobbade överlåtet/strategiskt och alla hjälptes åt.

Låt oss ta bladet från munnen och förkunna, "Så säger Herren."

Vi har inget att förlora men allt att vinna. Men det krävs försakelse från vår sida.

Kom igen. För Guds skull och för landets skull.

Gud välsigne dig syster och broder

Svara -   - 10/2-18 19:05 -


Lennart Magnerot

Bertil Rosenius: Din analys är knivskarp och alldeles korrekt. Hoppas ni kan hitta en kristen gemenskap som får bli till en "andlig oas" för er om ni inte redan har det. Det kan räcka med ett fåtal troende som finner varandra i en gemenskap i hemmen. Läs gärna mina båda böcker - där främst den första ("Vi behöver en ny reformation") utgör en genomgång av frikyrkans problematik och vad vi kan göra åt situationen.

Gud välsigne er!

Svara -   - 10/2-18 22:39 -


JL

Judarna hade en bra uppdelning bland folket. De hade vanliga människor, sedan hade de även nasirer. Nasirerna levde efter speciella regler.

Jag tror att det är viktigt att förstå att tron på Jesus kan vara mer eller mindre andligt uttryckt. Vissa människor är nog inte den typen som går på bönemöte, medan andra är det. Personligen tycker jag att Herrens bön biter bra och ber gärna den. Andra ber ju på ett annat mer innerligt sätt. Inget sätt kan väl sägas vara fel.

Om frikyrkan skall lyckas, så tror jag att man måste kunna fånga upp båda läger. Både de människor som i Israel var nasirer men även de mer praktiska människorna som helt enkelt bara älskade Gud. Jag tror att dagens nasirer måste finna sig i att alla inte är som dem och har den kallelsen. I annat fall kapar man bort en väldigt stor del av befolkningen. Istället för att se välsignelsen i att avstå saker för Herren, så försöker man lagiskt tvinga alla att vara lika. Det blir med andra ord en väldigt dömande och fientlig miljö.

Svara -   - 10/2-18 23:56 -


Bertil Rosenius

Svar till JL.

Hej JL.

Jag förstår vad du menar och ser likriktning på trons område som en stor potentiell fara. Dels kan vi alla ledas åt samma fel håll om det blir "sekteristisk" agerande i ngt visst handlande och dessutom blir inte tavlan så vacker om vi bara målar allt i en färg med samma nyans. Men viss saker - som bönesamlingar - tycker jag är helt centrala i det kristna arbetet.

När bönearbetet inte fungerar i en församling, spårar resten ut - det saknas undervisning om detta.

Sen finns också en annan vinkel på detta: Vi är individer också på bönens området.

Jag har aldrig tagit "stor plats" i några böne möten. Vissa ber i tio minuter utan att andas - 🙂 - andra gör som jag - ber en minut ,sedan tar det slut - rimmade visst... Och ibland kan jag bli irriterad över dessa som man vet att: När de börjar be, blir de aldrig klara. Och också dessa behöver undervisning.

Skall vi bönearbeta i grupp måste vi lära oss samarbete. När vi gör ngt på individnivå (i vår kammare) kan vi "ta ut svängarna" och be för "hela tjocka släkten", men inte om det skall bli ett medvetet fokuserat arbetegrupp nivå?

Det aktivt medvetet Andliga arbetet har - generellt - ersatts av fysiskt organisatoriskt arbete i många församlingar idag.

Svara -   - 11/2-18 08:41 -


David Billström

Våra många gånger filosofiska ursäkter från att lyda Missionsbefallningen håller inte måttet inför Gud.

Varje Andefylld pånyttfödd troende som följer Jesus vill innerst inne dela med sig av sin tro. Lägg bort bortförklaringar som kan vara många och våga ta nya steg med Jesus. Övervinn människofruktan och bekvämlighet. Du kommer bli så glad själv och du blir också till välsignelse där du går fram.

Att vittna om Jesus är en livsstil som vi gör naturligt men det är också ett uppdrag alla troende är kallade till. Tänk om vi kunde ta det uppdraget på största allvar, inte bara lite si så där. Det handlar ju ändå om människor och det ligger verkligen Gud varmt om hjärtat att vi fullgör Missionsuppdraget.

Svara -   - 11/2-18 14:27 -


Conny W.

Amen, Amen säger jag till detta .

TIDEN ÄR KORT.

JESUS KOMMER SNART.

Svara -   - 11/2-18 15:40 -


Conny W.

Amen, Amen säger jag till detta .

TIDEN ÄR KORT.

JESUS KOMMER SNART.

Svara -   - 11/2-18 15:40 -


Peter Hall

Svar till David Billström.

Våra många goda filosofiska ursäkter från att lyda Missonsbefallningen håller inte måttet inför Gud.

Apostel betyder sändebud. Paulus menar: "Icke äro väl alla apostlar?" 1Kor.12:29

Jesus sade: "Dock när Hjälparen kommer, som jag skall sända eder från Fadern, sanningens Ande, som utgår ifrån Fadern, då skall han vittna om mig. Också I kunnen vittna, eftersom I haven varit med mig från begynnelsen." Joh.15:26-27

Så hur många av oss har varit med Jesus från början? Det vi kan tala om är egentligen bara vår egen tro på vad som står skrivet. Och det hjärtat är fullt av det talar munnen.

Om det nu är så viktigt med att sprida evangelium, varför tillät då Gud islam redan 600 år e.K? Den läran är direkt kontraproduktiv till Jesu lära och är därför förbannad. Man kan ana, att med "den falske profetens ankomst", så skulle Gud redan kunnat ha uppnått sitt syfte med insamlandet av Jesu efterförljare, för att sätta upp den domstol, som skulle döma världen med rättfärdighet och vad som var fördolt hos människorna. 2Kor.5:10 Apg.17:31 Rom.2:16

Att Kristi domstol lyckas döma världen med rättfärdighet är knappast avhängigt hur vi människor tar oss an uppgiften att evangelisera. Om så vore, varför undrade Jesus i så fall, om tron skulle finnas på jorden när han återvände.

Gud har således i förväg försäkrat sig om, att hans mästarplan skall bli framgångsrik. Det beror således inte på människans vilja utan på Guds kraft.

Svara -   - 11/2-18 16:27 -


David Billström

Svar till Peter Hall.

Peter, så det viktigaste är att bara DU är frälst så är det bra?

Minst sagt själviskt Peter. Och att sedan dekorera den själviskheten med Bibelord är illa.

Peter, vill du inte förstå de mest fundamentala sanningarna eller vart klämmer skon?

Om det nu är så viktigt med att sprida evangelium

Ja, det är så viktigt! Låt oss inte hålla evangelium bara för oss själva. Det är så man mår illa, det är som att iskallt inte bry sig om människor som är på väg att gå förlorade.

'Men, bara jag har mitt på det torra och kan gå till min mysiga lilla kyrka och studera Bibeln och filosofera och sjunga en trevlig sång så alla känner sig glada och dricka lite kaffe och försöka överleva till nästa möte och däremellan kommentera lite på apg29, så är det bra.'

Vänd om!

Gud välsigne dig

Svara -   - 11/2-18 17:01 -


David Billström

Svar till JL.

människorna som helt enkelt bara älskade Gud.

"Om någon älskar mig, så håller han mitt ord." Joh. 14:23

Istället för att se välsignelsen i att avstå saker för Herren, så försöker man lagiskt tvinga alla att vara lika. Det blir med andra ord en väldigt dömande och fientlig miljö.

Det är inte lagiskt att lyda Gud. Vem ska tvinga någon till något? Det handlar om vad Bibeln säger.

"Den som inte älskar mig håller inte mina ord." Joh. 14:24

Kärleken visar sig i lydnad gentemot Guds ord.

Men, nu blir jag kallad farisee, lagisk, hård, kall, konservativ.

Kalla Jesus för det isåfall för det var hans ord jag citerade.

Låt oss var och en hjälpas åt med de olika gåvor vi fått som goda förvaltare.

JL, låt oss mötas därute i världen och tillsammans försöka nå så många som möjligt på olika sätt.

Gud välsigne dig

Svara -   - 11/2-18 17:22 -


Bengt

Mycket bra skrivet

Jag kan instämma i det mesta

Mp

Svara -   - 11/2-18 20:23 -


Bengt

Det blev fel på slutet

Med mp

Mamma ska köpa din bok Lennart

En åt mig och min fru också

Ser fram emot att läsa den

Vill önska dig Guds välsignelse

Svara -   - 11/2-18 20:27 -


Leif Boman

Svar till Bengt.

Köp gärna "Vi behöver en ny reformation" också om ni inte har läst den, en oerhört bra bok....

Jesu frid.

Svara -   - 11/2-18 20:59 -


Bengt

Jo vi har den och har läst den

Den var mycket bra

Svara -   - 11/2-18 22:03 -


Lennart Magnerot

Tack för er uppmuntran när det gäller boken "Vi behöver en ny reformation".

Trevligt också Bengt att din mamma ska köpa ett par ex av nya boken och dela med sig till er. Jag hoppas den kommer ge nödvändig förståelse av det allvarliga andliga läget i vår nation.

Gud välsigne er båda!

Svara -   - 12/2-18 09:20 -


Peter Hall

Svar till David Billström.

Har du inte läst liknelsen om den man, som fann en skatt i en åker och höll det hemligt?Jag blir inte förvånad, om du känner dig trampad på tårna.

Svara -   - 12/2-18 11:35 -


Peter Hall

Svar till David Billström.

Det är så man mår illa,det är som att iskallt inte bry sig om människor som är på väg att gå förlorade.

För det första, så tror jag inte de går förlorade. Det tar bara lite längre tid för dem att "bli levande".Upp.20:5

För det andra, så finns det mängder med kyrkoförsamlingar i vårt land, dit vem som helst som söker Gud är välkommen. För att inte tala om hur tillgänglig Bibeln är för dem som själva vill söka sanningen.

Du har fått på hjärnan, att människor som inte tror går förlorade, bara för att Jesus har sagt: "Ni som tror på mig skall inte gå förlorade utan ha evigt liv." Joh.3:16

Vad i detta uttalande får dig att tro, att de som inte tror skall gå förlorade? Han säger inte, att de som inte tror skall gå förlorade. Det är bara något du läser mellan raderna och kallas förutfattade meningar.

Jag anar nog vilka som riskerar att gå förlorade. Snart skall Herren sitta till doms över muslimerna och de som med krokar fastsatta i sina käftar lockas att draga upp i strid mot "den älskade staden". Dessa folk, som förnekar Herren Jesus kommer att få känna på Guds vrede. Upp.20:9

Gud välsigne dig också, David

Svara -   - 12/2-18 13:30 -


David Billström

Svar till Peter Hall.

Peter, ingen fara angående mina tår, jag har redan skorna på fötterna som Ef. 6:15 talar om. De skyddar :)

Bibeln består av mer än Joh. 3:16, men även den versen är kristallklar.

Sköt om dig Peter och Gud välsigne dig

Svara -   - 12/2-18 17:09 -


Peter Hall

Svar till David Billström.

Käre broder David,

Det var fint att du tog min kommentar från den skämtsamma sidan.

Bibeln består av mer än Joh. 3:16, men även den versen är kristallklar.

Riktigt. Läser man den versen okritiskt, så är den glasklar. Jesu intention är ju, att den skall uppfattas glasklart. Jag känner mig trygg att ifrågasätta vår Herre, eftersom han har lovat, att den som säger något mot honom skall bli förlåten. För övrigt så älskar jag Jesus. Han är ju också min broder. Joh.20:17

Nu rannsakar jag skrifterna och ser om det förhåller sig så, som någon har sagt mig. Jag hade ännu mycket mer att säga dig, broder, men nu får det räcka för denna gång.

Jesu frid

Svara -   - 13/2-18 13:57 -


Karin Berglund

Vilket statsråd har sagt "Vi ska utrota kristendomen i Sverige", och när hände det?

Svara -   - 13/2-18 16:53 -


Lennart Magnerot

Karin Berglund:

Händelsen ägde rum år 2005 i samband med en medlemsintagning till förbundet Humanisterna. Både akten och statsrådets efterföljande tal överhördes av en välkänd svensk pastor, som råkade vara inbjuden till evenemanget denna dag. Jag berättar mer om händelsen i nya boken "Nöd för Sverige".

Svara -   - 13/2-18 18:47 -


Anna Ivar

Svar till David Billström.

Ja, alla som upplevt och vet att Jesus lever och är på riktigt tänker detsamma. Det är bara så att vi, varje enskild, behöver gå in i vår privata bönekammare tillsammans med Gud också. Till att börja med.

Vi har ju alla getts möjligheten att presentera Jesus. Han är världens ljus och Jesus säger att "ni", dvs vi är världens ljus.

Om vi ber för varandra att vi ska börja frukta och älska Gud mest av allt och alla. Då kan vi inte frukta för människor. Bara älska i övernaturlig kärlek som Stefanus när han stenades till döds av de självgoda fariséerna och skriftlärda.

Man älskar idag mörkret, lögnen och hatet, mer än ljuset och det goda. Det sa Jesus också skulle vara kännetecknet när han skulle hämta hem sin församling.

Om vi alla varje dag ber för dem som bekänner sig som kristna och även dem som väntar på att få veta att det finns ett hopp för evigheten. Dvs att Jesus har ALL makt i himlen och på jorden och kan ger ett nytt sinnelag med glädje och frid som följd. Då sker en förändring.

Svara -   - 14/2-18 15:27 -


Anna Ivar

Svar till David Billström.

Ja, alla som upplevt och vet att Jesus lever och är på riktigt tänker detsamma. Det är bara så att vi, varje enskild, behöver gå in i vår privata bönekammare tillsammans med Gud också. Till att börja med.

Vi har ju alla getts möjligheten att presentera Jesus. Han är världens ljus och Jesus säger att "ni", dvs vi är världens ljus.

Om vi ber för varandra att vi ska börja frukta och älska Gud mest av allt och alla. Då kan vi inte frukta för människor. Bara älska i övernaturlig kärlek som Stefanus när han stenades till döds av de självgoda fariséerna och skriftlärda.

Man älskar idag mörkret, lögnen och hatet, mer än ljuset och det goda. Det sa Jesus också skulle vara kännetecknet när han skulle hämta hem sin församling.

Om vi alla varje dag ber för dem som bekänner sig som kristna och även dem som väntar på att få veta att det finns ett hopp för evigheten. Dvs att Jesus har ALL makt i himlen och på jorden och kan ger ett nytt sinnelag med glädje och frid som följd. Då sker en förändring.

Svara -   - 14/2-18 15:27 -


Anna Ivar

Svar till Lennart Magnerot.

Ja så här är det!

Svara -   - 14/2-18 15:28 -


Anna Ivar

Svar till Bertil Rosenius.

Vi kan be Gud om nåden att alla vi som kan gå på bönemöten och be hemma kommer ur förlamningen. Och bevisar att vi tror på Guds löften att svara på bön när vi ber. Studera Guds Ord för att ha mat att ge till de andligt nyfödda./pånyttfödda. En stor hjälp är att lyssna på David Pawson www.himlentv7.se

Svara -   - 14/2-18 15:37 -


Bengt

Gud välsigne dig också Lennart

Du behövs verkligen

Din bok också

Svara -   - 14/2-18 18:19 -


JL

Svar till David Billström.

Sent svar här David.

Ett exempel vad jag menar följer:
Nasirerna, de klippte sig inte och drack inte vin. Johannes döparen drack inte vin och var nog nasir. Jesus var inte nasir och drack vin. Inom frikyrkan råder det i det närmaste vinförbud och där kan medlemmarna i det närmaste liknas vid nasirer i det syftet. Bara en bakgrund.
Du pratar om evangelisering, att göra människor kristna. Jag pratade med min son, som verkar ha fått en otroligt fin chef, som även kommer ifrån ett så kallat kristet område. Min son har pratat om kristendomen med sin chef och fått följande svar. Kristna?? I mitt område börjar de gnälla om jag dricker en öl när jag grillar.
Förstår du hur pass illa ute kristna är, om vi skall implementera en lag som vår egen Gud inte ens följde, hos människor som vi skall evangelisera till? Det finns noll procent chans att en normalt funtat människa skall acceptera den tron. De fattar att den är gjord av människor.
Förstå vad jag säger. Alkohol har ingen välsignelse. Men lagiskheten hos vissa kristna kring en välsignelse får inte tas ut på andra. Vad kommer näst, att någon springer omkring och gapar på folk när de äter när en kristen fastar? I detta fall misslyckas en evangelisering på grund utav att människor har byggt upp lagar som inte ens min Kung höll. De lagarna är byggda av människor och inte av Gud. Och håller vi inte Guds lagar, så kan inte evangelisering fungera.

Svara -   - 14/2-18 20:30 -


AnnMarie

JL

Så sant men dessvärre förstår inte de kristna som läser bibeln som en lagbok detta!

Jag minns då jag en tid tillhörde en församling och det blev ett enormt väsen för att någon upptäckt att en familj i församlingen hade en kortlek hemma.😀

Svara -   - 15/2-18 08:51 -


Karl-Eric

Var finns församlingarnas veckobönemöten och bibelstudier idag? Verkar vara mer underhållning än väckelsebudskap.

Svara -   - 18/2-18 09:01 -


David Ström

Längre än så kommer man nog inte.

http://www.dalademokraten.se/opinion/insandare/all-kristen-trosutovning-ar-utsatt-for-hot

Svara -   - 24/2-18 02:19 -


Din kommentar

NYTT! Ditt namn och mejladress måste godkännas innan kommentaren publiceras. Efter godkännande måste du alltid ha samma namn och mejl nästa gång du postar en kommentar, annars godkänns inte kommentaren.


Kom ihåg mig?



Hur länge har Christer Åberg varit frälst?

Högintressant klipp från apg29.nu med Christer Åberg och Reine Jonsson från närradiostudion i Nässjö pingstkyrka.

0

Läs allt!


Sanningen om Christer Åbergs synder

4

Läs allt!


Billy Grahams död profetiskt?

Av Mikael Walfridsson 

Billy Graham

Världsevangelisten Billy Graham har precis avlidit 99 år gammal, och gått hem till Herren. I förbindelse med Billy Grahams död, finns en del utombibliska profetior som kan vara intressanta att nämna. En del av dem knyter nämligen Billys bortgång, till ett snarligt uppryckande och dom.

17

Läs allt!


Gå nu till Jesus - Jag skall aldrig dö - Christer Åberg

Christer Åberg sjunger på Kanal 10 tillsammans med Lindbergarna Gå nu till Jesus och Jag skall aldrig dö!

28

Läs allt!


Det finns kraft - Lindbergarna

Lindbergarna spelar och sjunger på Kanal 10 den medryckande sången Det finns kraft! 

0

Läs allt!


Billy Graham död

Billy Graham

På Facebook kommer det nu uppgifter om att den 99-årige världsevangelisten Billy Graham är död. 

8

Läs allt!


Annons


Har du ett vittnesbörd om Jesus?

Jag kommer att starta en programserie där jag intervjuar människor som har varit med om spännande saker tillsammans med Jesus. 

4

Läs allt!


Dagens ord

Vecka 08, lördag 24 februari 2018 kl. 02:44

Jesus söker: Mattias, Mats!

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? - Be den här bönen:

Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Jag ber om förlåtelse för alla mina synder. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!

Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv. - Joh 3:16


Kristna varningssidor leder till avfall

Varning för djupt vatten

Det finns osunda så kallade kristna bloggar och sajter som varnar för villfarelse men som själva leder till avfall.

103

Läs allt!


Senaste kommentarer


Muslim mördade fem kristna i Dagestan

Fem kvinnor dödade i skjutning mot rysk kyrka

Bild: samnytt.se. 

En muslimsk gärningsman ropade ”Allahu Akbar” och sköt ihjäl fem människor med jaktgevär när de lämnade en gudstjänst i en rysk-ortodox kyrka  i den muslimska ryska delrepubliken Dagestan.

52

Läs allt!


Film: Den rike mannen och Lasarus

En stark film om den sanna berättelsen av Jesus om den rike mannen som kom till dödsriket (helvetet) medan den fattige Lasarus kom till paradiset.

16

Läs allt!


Aktuellt



Apg29 har tusentals bloggartiklar! Gå vidare till fler artiklar:

NÄSTA


Artiklar Kommentarer Bönesidan Fråga Christer Kontakt | Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96 | Paypal

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 54 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 34 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 17 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 12 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 10 år om han hade levt idag. Allt detta finns att läsa om i boken Den längsta natten. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Sedan 23:42 2013-08-16 har det varit 375 821 694 sidvisningar på Apg29!

Apg29 har just nu 16 333 bloggartiklar, 79 795 kommentarer och 53 085 bönämnen.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

MediaCreeper

Besök också Apg29 på:

Facebook | Twitter | Youtube | Vimeo | Instagram | Gab

TA EMOT JESUS!

↑ Upp