499 online! | Sidvisningar idag: 43 480 | Igår: 187 390 |

www.apg29.nu

Live Apg29 med Christer Åberg: Tisdag 21.00 · Torsdag 21.00 · Lördag 21.00


nonconformist ionsaí Stefan Löfven

An Príomh-Aire é ag ionsaí nonconformist

Image: Domhanda lá atá inniu ann. 

Ina óráid Lá Bealtaine Bhí Democrat Shóisialta Príomh-Aire na Sualainne Stefan Löfven nonconformist a ionsaí.

Dúirt an Príomh-Aire sa deireanach chaint Lá Bealtaine:

"Más mian leat chun ligean do scoileanna nonconformist, ansin a gheobhaidh tú ag seasamh go maith le comhsheasmhacht sa scoil agus reiligiúin a mheascadh le chéile."

Ní bhaineann na Páirtí Daonlathach Sóisialta ag iarraidh a praiseach le Muslims

Luke Berggren scríobhann sa nuachtán domhain lá atá inniu ann :

Ós rud é go raibh Löfven labhair roimhe sin ar eisiamh agus deighilt, bhí sé in ann a roghnú a chur in ionad an fhocail "nonconformist" in aghaidh "Muslim". Ach ansin ba chóir duit a choinneáil i gcuimhne go bhfuil an Páirtí Daonlathach Sóisialta drogall dul i ngleic le Muslims in áiteanna ina, mar go bhfuil siad i gá mór a dtuairimí. Agus an focal "Giúdach" Bhí dócha imithe nach dtugtar. Ansin bhí risked Löfven a bheith cúisithe frith-Ghiúdachas agus Vóta-breith in uiscí trioblóideacha. Ach a cares mar gheall ar ár n-ionsaithe ceannaire is sinsearaí polaitíochta "nonconformist"?

Coinbhinsiún Eorpach

ní cosúil ag an Príomh-Aire le cúram faoi na fíricí. De réir CECD, tá an ceart a roghnú an oiliúint agus a theagasc a leanaí i gcomhréir lena ndeimhní creidimh agus fealsúnachta thuismitheoirí. Tá an dlí sa tSualainnis ó 1995.

freagra

An freagra ar ionsaí éagórach don Phríomh-Aire? Ag teastáil ó dhaoine sa tSualainn glacadh le Dia ionas go bhfuil siad sábháilte agus tarrtháil. Nuair a bheidh na rudaí a oibriú amach.


Skriv ut


Publicerat av Christer Åberg Sunday 6 May 2018 08:42 | Direktlänk | Nyhetsbrev | RSS


STÖD APG29.NU


85 kommentarer

OBS: Läsarmejl, artiklar, kommentarer och video som är skrivna och gjorda av andra än mig, (Christer Åberg, grundaren till Apg29), kan ha åsikter som jag inte delar.

Troende

Då röstar inte jag på hans parti ! Det finns två bättre ,eller kanske tre bättre .

Svara -   - 6/5-18 13:04 -


Nisse

Det börjar bli bråttom med att nå ut till barn och ungdomar med budskapet om Jesus. Snart kommer samhället att vilja "skydda dem" genom att lägga socialismens våta filt över kyrkornas barn- och ungdomsverksamhet. Man kommer inte att kunna lägga restriktioner på islam utan att göra detsamma sju resor värre för kristna.

Svara -   - 6/5-18 14:20 -


Bengt

Det här är det inte bra

Svara -   - 6/5-18 16:01 -


lukas

Sossarna ville först avskaffa adeln, kyrkan och monarkin men valde att vingklippa dem. Svenska kyrkan infiltrerades och politiserades. Ärkebiskopen med sitt valspråk Gud är större (Allah akbar) är helt i linje med sossarnas röstfiske verkar det som.

Svara -   - 6/5-18 19:00 -


Roger T. W.

De frikyrkliga var en stark kraft i arbetarrörelsen i många år. De demonstrerade precis som många andra och krävde förändringar. De var mest arbetare och småfolk. Det samarbetet hade makten svårt att hantera och de fick framgång. Vi fick en socialism som inte var helt sjuk, tack vare dem.

Lewi Petrus och flera andra kända frikyrkliga var arbetarsöner. I Ryssland och Tyskland fanns inte den kraften, bara reaktion mot gamla etablerade kyrkor.

Statsministern är historielös. Sveriges första strejk i Norrland genomfördes av kristna, som protesterade mot de dåliga villkoren. De förlorade kampen, men sedan införde arbetsgivaren viktiga förändringar, så de vann ändå.

En av mina förfäder ville göra revolution 1917 och ändrade sig. Han missade aldrig söndagsgudstjänsten på TV.

Frikyrkorna har också blivit historielösa. Sök upp den gamla Gudgrävarsången och se hur den har förändrats. Försök att sjunga den gamla internationalen på första maj. Under skatter vi digna, får man inte sjunga längre.

Svara -   - 6/5-18 21:24 -


Leif Boman

Har vi kristna, såsom Gud har önskat genom Sitt Ord, bett för Stefan Löfven och de ledande eller bara klagat och knorrat över dem under alla år de suttit i regeringen? Brukar vi be för de ledande eller önskar vi bara hela tiden att de skall försvinna?

Jag är tyvärr mycket ledsen över den omognad jag ser hos ett ständigt klagande kristenhet, och därför heller inte överraskad över det politiska ledarskapet som är ditsatta för att föra ett Gudlöst Svenskt folk som helhet, och en likgiltig och klagande kristenhet överlag in i nödens tider...

Detta är vad Sverige behöver, försök att förstå istället för att knota!

Svara -   - 6/5-18 21:46 -


Troende

Svar till Leif Boman.

Leif ! Du träffar inte de andliga inom Kristenheten. Mycket sker i det fördolda. Tycker det är Du som kritiserar människor som tror på Gud men som är lågmälda och stillsamma.

Svara -   - 6/5-18 22:03 -


Leif Boman

Svar till Troende.

Givetvis finns det fantastiska syskon som ber för Stefan Löfven och de ledande och det är jag helt medveten om. Men de röster man ser är ofta klagande och det är dessa jag pratar om. Det är klart att dem man uppmanar att sluta klaga också tar uppmaningar som kritik, så är det....

Svara -   - 6/5-18 22:11 -


Mariann Giger

Om man känner till skillnaden mellan att vara religiös och att vara kristen vet man, att Jesus avskydde mest av allt religiösa åsikter för Han sa', att det är bara skenheligt och hyckeleri. Men att vara kristen dvs frälst, då tillhör man Jesus och i Sverige finns det ung. 2 % kristna. Att frireligiösa skolor finns är bra och om dom lär ut dom kristna värdegrunderna och inte vill lära ut sex, gender, politiskt inflytande m.m. till skolbarn, som i dom statliga skolorna kan jag förstå att föräldrar inte vet någon annan utväg för sina barn.

Svara -   - 6/5-18 23:25 -


Tomas N

Är inte detta ett exempel på när Stefan Löfven visar sin rätta färger . Han kommer från facklig bakgrund och det innebär förhandlingar där i princip alla rallarsvingar är tillåtna och där verkligheten är väldigt enkel.

Enkelheten ligger i roten av arbetarrörelsen där allt som kan förknippas med överklass och borgerlighet är onda och krafter som skall och får bekämpas. Till den borgerliga sfären ingår frikyrkan.

Den egna sfären består av arbetare och senare i historien(efter Palme och in i modern tid) invandrare och därigenom islam.

Visst finns det nog mera utstuderad strategi när det gäller muslimer som S-röstare,men jag tror det är en klassisk borgare/arbetare retorik som ligger i grunden. Dessutom marxism/socialismens djupa värdekonflikt emot kristendom. Det är väl delvis därför de vill stöpa om kyrkan enligt Tros och solidaritet med Ulf Bjereld och andra socialistiskt lagda SVK höjdare

Svara -   - 6/5-18 23:42 -


per

Rösta på SD...

Svara -   - 7/5-18 08:03 -


Bertil Rosenius

Svar till Leif Boman.

Har vi kristna, såsom Gud har önskat genom Sitt Ord, bett för (Stefan Löfven och) de ledande...

Var i Gud Ord står det att vi skall göra så?

Svara -   - 7/5-18 08:22 -


Jessica

Svar till per.

Ska göra det för tredje gången i höst! För mig är det det självklara valet!

Svara -   - 7/5-18 09:09 -


Bertil Rosenius

Svar till Mariann Giger.

”...i Sverige finns det ung. 2 % kristna...”

Varifrån kommer denna siffra?

Kanske är det Gud som skall avgöra detta. Kanske är det de ”2 %”, som ger sig själva betyget att inte vara skenheliga och hycklare, som är just det?

Svara -   - 7/5-18 09:10 -


Bertil Rosenius

Ur internationalen, socialismen kampsång.

”I höjden räddarn vi ej hälsa, ej gudar, furstar stå oss bi, nej, själva vilja vi oss frälsa, ...”

Detta är ju en tydlig antikristlig text som S och V står bakom och proklamerar. Den säger tillräckligt för mig - inför valet...

Svara -   - 7/5-18 09:24 -


Sam G Ö

Svar till per.

Alla svenska medborgare borde rösta på SD, själv är jag det inte, men om jag vore det då....!!!

Svara -   - 7/5-18 09:37 -


Leif Boman

Svar till Bertil Rosenius.

Jag håller med dig Bertil, jag skulle aldrig i livet ge min röst till en sådan inställning, däremot har jag inte upplevt att jag fått mandat att förbanna någon av dessa ledare!

De enda som skulle kunna få min röst är någon som är född på nytt och har fått Guds Ande som Herde i sitt liv....En människa som leds av en annan ande vill jag aldrig rösta på....

Svara -   - 7/5-18 09:51 -


Bengt

Det står väl i romarbrevet att vi ska be för

Vår överhet

Svara -   - 7/5-18 10:39 -


Margareta Larsson

Rösta inte på islam och dö/diktatur.

SD vill att kristna värderingar ska gälla i Sverige

Be till Gud om förbarmande och hjälp för vårt land

Svara -   - 7/5-18 11:28 -


Sam G Ö

Svar till Bengt.

Exakt, så står det! SD hör ju till överheten!

Svara -   - 7/5-18 11:54 -


Nisse

Svar till Mariann Giger.

2%? Det motsvarar 200 000, en glädjande hög siffra. Så många kristna tror inte jag att det finns i Sverige.

Svara -   - 7/5-18 12:03 -


Bertil Rosenius

Svar till Bengt.

Jo, det är ju en vanlig tanke. Men har vi någon överhet här?

Ser vi på Romarrikets struktur, så fanns en verklig överhet, ett styre som folket inte valde, utan var ställda över dem.. Sverige idag har inte denna form av överhet. Vi väljer ledare som skall vara våra företrädare - hm...

Om nu våra ledare för ett antikristligt styre, så jo... låt oss be för dem - att de fråntas sida ledarposten. Stefan och många behöver bli frälsta - Amen till detta. Men de måste fråntas sitt antikristliga styre... Amen också till denna bön.

Svara -   - 7/5-18 12:08 -


Leif Boman

Svar till Sam G Ö.

Och de som regerar hör inte till överheten?

Svara -   - 7/5-18 12:08 -


Leif Boman

Svar till Bertil Rosenius.

Vi väljer ledare som skall vara våra företrädare - hm...

Visst låter det bra, men! När man argumenterat emot att ta till vapen så brukar argumentet mycket ofta vara att det är Gud som valt vår överhet enligt Romarbrevet 13? Nu är det alltså inte Gud som satt den överhet vi har idag?

(Romarbrevet 13:1‭-‬2)

Varje människa skall underordna sig den överhet hon har över sig. Ty det finns ingen överhet som inte är av Gud, och den som finns är insatt av honom. Den som sätter sig emot överheten står därför emot vad Gud har bestämt, och de som gör så drar domen över sig själva.

Så!

Det vore väl på sin plats med tydlighet i frågan!

Svara -   - 7/5-18 12:17 -


Bertil Rosenius

Svar till Leif Boman.

1) Jag vidhåller att socialismen är antikristlig.

2) Jag påstår vidare att Stefan är socialist.

3) Jag ställer mig frågande inför att Gud skulle insatt en ”överhet” med antikristlig agenda.

Dessutom kan man göra två saker samtidigt.

A) Man kan be ”mot” socialien.

B) Samtidigt som vi lever lungt och stilla under den.

Jag tror det är Paulus som säger att vi skall be för ”överheten”. OK... hur skulle vi be?

Ja, vi ber för sjuka - att sjukdomen skall ge vika. Bed då för överheten - att deras antikristliga ansatser tvingas gevika.

Och avs sjukdom. Tackar vi då inte Gud för läkaren och prövar vad han säger - under bön? Låt oss då tacka Gud att vi får bor i ett land med fria val och prövar denna väg - under bön.

Svara -   - 7/5-18 12:51 -


Bengt

Men kapitalism är ju inte så kristligt heller

Kanske inte heller liberalismen

All politik är ju mycket av rävspel

Mer eller mindre

Svara -   - 7/5-18 13:29 -


Leif Boman

Svar till Bertil Rosenius.

Ja Bertil, vi har ju delat våra uppfattningar om det här tidigare och har lite olika syn vilket vi bör respektera. Jag ser tyvärr inte Stefan Löfven för mindre antikristlig än Jimmie Åkesson, utan bägge två är ofrälsta, dvs bägge två är människor utan Guds Ande inom sig....När det en dag kommer till kritan så kommer det också att visa sig lite tydligare, tro mig..En människa som inte är född på nytt kommer aldrig medvetet att vilja leda ett folk närmare Gud eftersom en annan ande bor hos denne, ganska naturligt enligt vad jag tror...

Svara -   - 7/5-18 13:30 -


Bertil Rosenius

Svar till Leif Boman.

Och här håller jag styckevis med.

Många misstar nog skillnade mellan att måna om kristna värderingar vs att vara frälst. Jag tänker inbland att man kan vara köttsligt kristen vs andligt kristen. Men är man köttsligt kristen, är man i vart fall inte ”motkristen”.

Svara -   - 7/5-18 13:54 -


Sam G Ö

Svar till Leif Boman.

Det gör de också! Hör till överheten!

Svara -   - 7/5-18 14:11 -


Lena Henricson

Bertil Rosenius

Bra att du finns med här lite oftare igen! 😊 Men vad menar du med "vs" ? 🤔

Svara -   - 7/5-18 14:14 -


Leif Boman

Svar till Bertil Rosenius.

Jag förstår absolut ditt resonemang Bertil, det är bara det att jag väldigt mycket tror att det politiska snacket från våra ofrälsta ledare mestadels är lögnaktiga lockbeten eller valfläsk, något som ständigt vilseleder ett oftast välmenande folk.

Det har vi ju bevis på tillbaks i tiden oavsett vilka block som leder, man lovar och ljuger, lovar och ljuger m.m.

Jag tror alltså inte på dem, tyvärr inte heller på Åkessons alla löften..Att invandrare åker ut, ja, ibland kanske med rätta men inte heller här blir det så enkelt som det låter, det kan jag absolut tro, men det finns mycket annat som inte alls kommer att bli så trevligt som det idag låter...

Jesu frid...

Svara -   - 7/5-18 14:17 -


Bertil Rosenius

Svar till Lena Henricson.

Tack för dina ord!

vs = versus = i jämförelse med

Jag tror att många av oss gärna följer de kristna värderingarna, kanske tom tror att det är att vara kristen.

Men vi behöver gå vidare, gå djupare. Acceptera att dessa värderingar inte frälser utan bara att skapar falsk trygghet - vi måste bli ett med Gud genom att överlåta oss åt Honom och bli ett med Honom.

Det är så jag tänker köttsligt vs andligt kristen.

Svara -   - 7/5-18 14:36 -


Bengt

Men s k köttsliga kristna kanske har avfallit

Har börjat i anden och slutat i köttet

Det allvarliga är ju att så många av dessa

Är pastorer och ledare inom församlingar

Svara -   - 7/5-18 14:52 -


Lena Henricson

Svar till Bertil Rosenius

Ja,det är ju sant. Vi blir frälsta genom tro på JESUS, inte genom gärningar. 😊

Svara -   - 7/5-18 15:41 -


Jessica

Svar till Margareta Larsson.

Jag håller med dig Margareta! Det krävs att vi BÅDE ber nu och röstar i höst! Vi kan inte bara tro och hoppas på att hela regeringen skall bli pånyttfödd.Sverige hinner gå under om vi inte gör något! Vi måste ändra riktning!

Svara -   - 7/5-18 17:08 -


Leif Boman

Svar till Jessica.

Vi bör be och rösta som du säger, men helst då inte på människor som leds av Djävulens ande utan på dem som är födda på nytt. Kristna Värdepartiet är det enda alternativet som mig veterligen har ledare med Guds Ande inom sig.

Antingen tillhör en människa Jesus eller djävulen. Men som sagt, det är helt fritt att välja vilken människa man vill ha som ledare över ett land....

Svara -   - 7/5-18 17:40 -


Bengt

Jag tycker du har rätt i det Leif

Kristna värdepartiet är nog bland det bästa

Svara -   - 7/5-18 17:51 -


Bengt

Om man ska rösta på något parti

Svara -   - 7/5-18 17:52 -


Jessica

Svar till Leif Boman.

Jag har tillhört Jesus,varit frälst sedan 1978, så jag vet vad du talar om. Men, jag skäms inte för att jag röstar på SD. Kristna värdepartiet fick 0,06% av rösterna valet 2014, ca 3500 röster. Jag röstar på SD därför att jag tror att utvecklingen i Sverige behöver vändas så fort det bara går. Ännu så länge har vi fri rösträtt🌺

Svara -   - 7/5-18 19:12 -


Leif Boman

Svar till Jessica.

Jag vet att det är många som tänker som du Jessica, och det får du och ni göra, men jag tänker som jag gör...Sverige har i alla tider haft ofrälsta ledare och genom sådana finns bevisligen inget hopp! Endast genom Jesus och Guds folk finns en gnutta möjlighet till förbättringar....MEN! Vad är egentligen det bästa för Sveriges folk idag? Är det mindre invandrare och muslimer, fred och mer pengar, alltså ekonomisk välfärd åt alla eller är det nöd? Vad tror vi egentligen att Gud vill?

Svenska folket som helhet håller idag på att fullkomligt gå evigt förlorat!!!

Tror vi verkligen att Jimmie Åkesson eller någon annan okristen politiker kan frälsa svenska folket?

Mvh Leif...

Svara -   - 7/5-18 19:45 -


Katrina

Svar till Leif Boman.

Ursäkta herr Boman , har någon här påstått detta

du skrev

Tror vi verkligen att Jimmie Åkesson eller någon annan okristen politiker kan frälsa svenska folket?

Svara -   - 7/5-18 20:13 -


Leif Boman

Svar till Katrina.

Jag vet inte, det kan dock nästan verka så! Men det borde väl ändå vara den viktigaste frågan angående en befolkning och ett land! Vad behövs för att det svenska folket och övriga inneboende skall få eviga liv. Detta är Guds viktigaste fråga, borde då inte detta också då vara viktigare än vilken okristen ledare som skall ge bäst välfärd m.m?

Svara -   - 7/5-18 20:39 -


Bertil Rosenius

Svar till Leif Boman.

Tror vi verkligen att Jimmie Åkesson eller någon annan okristen politiker kan frälsa svenska folket?

Jag tror du spetsar till det broder - 😄.

Mitt val blir att rösta på det parti som kommer att ge kristen förkunnelse största möjliga utrymme. Och där är väl SD ett gott alternativ, medan framför allt S och V drar åt helt andra hållet.

Och en röst på Kristna Värdepartiet blir väl som att "kasta valsedeln i sjön" - 🤭.

Svara -   - 7/5-18 20:48 -


Lena Henricson

Tror att KRISTNA VÄRDEPARTIET kommer att växa rätt bra,nu när KD med Ebba har gjort bort sig.

Svara -   - 7/5-18 20:59 -


Katrina

Svar till Leif Boman.

Du lägger in din uppfattning om vad en annan tänker, fast personen inte sagt det...och inte alls tänker så.

Ex. Om jag säger att jag anser att man ska inte ska förbjudafolk folk att röka på uteserveringen, så betyder det inte att jag röker utan att människan får själv välja utan tvång, fasten jag som ickerökare tycker röken luktar pyton.

Jag tycker att alla har rätt att tycka som de vill och rösta efter vad de anser är viktigt för landet.

Svara -   - 7/5-18 21:02 -


Bertil Rosenius

Svar till Lena Henricson.

Jag tror du har rätt Lena, men att de skulle växa från 0,06% till 4% är nog kanske för optimistisk. De måste alltså få nästan 70 gånger så många röster i höst, som 2014.

Jag tror dessutom - och många med mig känner en stark övertygelse om detta - att höstens val är ett ödesval för Sverige och svensk kristenhets frihet. Kanske hade jag röstat på Kr VP om inte situationen varit så allvarlig för landet, men i år röstar jag på ngt som jag vet kan göra skillnad.

Svara -   - 7/5-18 21:09 -


Leif Boman

Svar till Katrina.

För mig är frälsningsfrågan det viktigaste hur du än vill formulera om det jag har sagt. Att tro att Jimmie Åkesson kommer att kunna förenkla evangelisations möjligheterna kanske jag kan köpa men tyvärr tror jag inte det hjälper ett förhärdat folk. Det behövs förföljelse och nöd!

En liten bild som förhoppningsvis kan förtydliga läget.

Det har blivit som så stt svenska folket har gottat sig länge och hålen i tänderna har blivit allvarliga. Då hjälper det inte med mera sötsaker utan det behövs borras i tänderna, och det kan vara lite jobbigt. Men utan detta borrande blir tyvärr inte tänderna lagade!

Jesu frid...

Svara -   - 7/5-18 21:15 -


Katrina

Svar till Leif Boman.

Där har du ju rätt, det blir förändring först när folket vaknar, om de har insett att nått är fel. Problemet är att folket sover.

Frid var med dig

Svara -   - 7/5-18 21:21 -


Katrina

Svar till Bertil Rosenius.

Om vi nu har 4% kristna i Sverige som röstar på KrVP och sen, hur mycket kan dessa 4% göra skillnad i politiken, det behövs majoritet med andra likatänkande då kan man lyckas

Svara -   - 7/5-18 21:34 -


Jessica

Svar till Bertil Rosenius.

Du har rätt Bertil! Det är väl ingen troende människa som menar att Jimmie Åkesson är vår frälsning! Det finns bara EN frälsare och det är vi alla överens om. Det blir nästan löjligt att insinuera något annat! Men vi har inte ”råd” med att vänta på att kristna värdepartiet ska få 4%. Det är ett ödesval i höst! Ser man inte det är det illa!

Svara -   - 7/5-18 22:05 -


Katrina

Att det är ett ödesval i höst, är ju solklart, jag hoppas det flesta har insett det oavsett om man är kristen eller inte.

Svara -   - 7/5-18 22:23 -


Leif Boman

Svar till Jessica.

Vi har alltid råd att göra rätta val i våra liv. Att desperat försöka övertala och pressa folk till att bli Sverigedemokrater, och att försöka få kristna att skämmas om man inte vill rösta på ett ogudaktigt parti blir väldigt fel Jessica och är inte det minsta ett kristet beteende.

Svara -   - 7/5-18 22:46 -


Jessica

Svar till Leif Boman.

Snälla Leif! När jag skrev, vi har inte råd, är det ju vad jag tycker! Jag vill att alla ska få rösta på vad de vill! Det är en självklarhet!❤️ Jag har i alla år röstat på KD, men inte de senaste två valen.

Svara -   - 7/5-18 22:56 -


Marita

Svar till Bertil Rosenius.

Du har så rätt ! Socialism är en andemakt !! Dom är förblindade och kan inte se sanningen som skulle göra dom fria ! Gud kan tillåta Jävulen sätta ogudaktiga ledare p g a synd !! Eller till prövning för folket. Vi har iallafall sett åt vilket håll det går !!

Svara -   - 8/5-18 00:03 -


Leif Boman

Svar till Jessica.

Du säger först att vi inte har råd att vänta på Kristna Värdepartiet, och i nästa andetag att vi ändå kan rösta på vad vi vill, ser du inte vad du säger "snälla" Jessica?

Det lyser ju rakt igenom att inget annat än SD borde vara möjligt för någon! Och då vill jag svara som så, att det mest främlingsfientliga partiet av alla riksdagspartier har jag aldrig som kristen haft ens den minsta lilla gnutta tanke över att lägga min röst på. Då avstår jag mycket hellre helt och hållet!

Svara -   - 8/5-18 00:07 -


Marita

Vilket annat parti står upp för Israel och för kristna värderingar och mot Islam ?? SD så klart får min röst !!

Svara -   - 8/5-18 00:12 -


Marita

Svar till Leif Boman.

Läser att du tror på allt vad massmedia skriver ! SD påtalar sanningen att Islam är det största hotet för Sverige !! Vem annan vågar nämna detta !! Dom andra är fega !! Herren säger i sitt ord att vi inte skall ta emot avgudadyrkare !! Det är ingen välsignelse för landet ! Det är ju bara att se vad som händer nu i detta land.

Svara -   - 8/5-18 00:19 -


Leif Boman

Svar till Marita.

Det vi ser nu Marita är skördens början av vad Sveriges folk har sått i många år långt innan det att islam har funnits här i någon större skara.

Du pratar om att inte ta emot avgudadyrkare medans svenska folket själva har bedrivit hinduisk och buddhismens ondskefulla avgudadyrkan utan några vidare protester under många årtionden nu. Detta kallas för New Age och har färgat samhället på de allra flesta plan. Sjukvården och arbetsplatser, ja i stort sett hela samhället är förpestat av dessa lögnens religioner utan att några vidare röster emot hörs? Men när vi nu har fått börja skörda detta i form av rutten frukt då börjas det helt plötsligt... Förstår vi ej?

Islam har vällt in som en rutten och dålig frukt pga att vi tillåtit avgudadyrkan av all möjlig annan sort utan att höja på ögonbrynen så värst mycket..

Svara -   - 8/5-18 06:45 -


Tomas N

Det finns mycket att säga om det här,men det är viktigt att fokusera i rätt prioriteringsordning.

Vem som styr landet spelar stor roll även om det inte är frälsningsavgörande.

Vi skall be för alla ledare,,men inte vara blinda för vilka ideologier som är verksamma och som leder till nedmontering av goda grunder och som även bygger ett nytt och inte så hållbart samhälle.

Det är inte konstigt att SD går bra när många andra blir alltmer avslöjade som vilsna och korrumperade.Borgerligheten och socialdemokratin av gammalt mått är ingen som tror på längre.

Idag är det globalisering,migration,ny teknik och normlöshet och islamisering som är att ta ställning till och uppifrån och EU hållet manas alla till att bli någon sorts liberal.

Man kan alltså påverka nu.

Svara -   - 8/5-18 08:16 -


Leif Boman

Svar till Leif Boman.

Ett litet tillägg på föregående inlägg!

Det jag menar är att lösningen på problemet inte endast är att försöka rensa och kasta bort den ruttna frukten på ett redan fördärvat träd, utan det behövs en djupare hantering... Nu är jag ingen trädgårdsmästare, men så länge det fördärvade trädet tillåts att vara skadat utan att man gör något så hjälper det som sagt inte endast med att kasta den dåliga frukten, det kommer hela tiden ny rutten frukt ändå....

Jag hoppas att det kan förstås det jag försöker säga?

(Matt 7:17‭-‬20)

Så bär varje gott träd god frukt, men ett dåligt träd bär dålig frukt. Ett gott träd kan inte bära dålig frukt, inte heller kan ett dåligt träd bära god frukt. Ett träd som inte bär god frukt blir nerhugget och kastat i elden. Alltså skall ni känna igen dem på deras frukt.

Det är inte islam i första hand som är problemet utan det dåliga trädet! Islam och den väldiga invandringen är endast frukten av det dåliga svenska trädet....

Svara -   - 8/5-18 08:18 -


Leif Boman

Svar till Leif Boman.

Det handlar om en sann andlighet som har blivit övertäckt och på många olika sätt är fördärvad i vårat land, och, den kan inte förbättras av oandliga och okristna ledare hur mycket man än försöker och önskar!

Lösningen på Sveriges problem kära vänner är inte nya blinda ledare som saknar Guds Ande, utan den enda lösningen är Jesu kärlek som behöver spridas!

Svara -   - 8/5-18 08:26 -


Bertil Rosenius

Svar till Leif Boman.

Du har rätt ang inflödet av främmande andar!

Som Guds folk har vi stort ansvar i det som redan skett. Många av oss fick varningar inför detta, många gjorde vad vi kunde, men församlingar och pastorer sov.

Jag fick själv en varning från Herren som jag försökte sprida, bl.a, här:

https://www.apg29.nu/a/22r

Men trots alla dessa varningar fortsatta man i sitt sovande dike eller hoppade ner i det andra, tillsammans med ex Jens Garnfeldt... Den smala vägens diken är djupa och svåra att ta sig upp ur.

Men vi får inte ge upp utan kämpa vidare - även via politiska möjliga vägar. Och jag ställer mig på deras sida som ropar:

NU GÄLLER DET!

Om inte församlingar och herdar vaknat nu, gäller det att vi var och en själva göra vad vi kan, för evangeliets framtida frihet. Och nuvarande politik, oavsett block leder inte rätt i detta - det har tiden redan bevisat.

Svara -   - 8/5-18 08:29 -


Jessica

Svar till Tomas N.

Tack Tomas! Detta är precis vad jag menar också. Du skriver att vem som styr landet spelar stor roll, även om det inte är en frälsningsfråga.

Men många försöker göra det till det. Röstar man inte på ett visst parti så ser man inte att Sverige behöver Jesus! Det är så det målas ut av en del. När de 380 pastorerna kom ut med sitt upprop blev den allmänna debatten att om man röstar på SD, är man ingen ”riktig” kristen. Julia Kronlid berättade tom i Aktuellt att det visst går att vara Jesustroende och att rösta på SD. Låt oss be för landet och rösta på vilket parti vi vill, oavsett om det är kristna värdepartiet, SD eller något annat.

Svara -   - 8/5-18 08:44 -


Bertil Rosenius

Klaga på ”frireligiös” går bra, lika bra som att ge fri lejd åt andra:

https://www.apg29.nu/a/1fb

Politiker och myndigheter talar med klyven tunga. Silar mygg o sväljer kameler.

Svara -   - 8/5-18 09:45 -


Leif Boman

Svar till Bertil Rosenius.

Tack för ändå lite förståelse av det jag försöker säga Bertil!

Svara -   - 8/5-18 09:48 -


Bertil Rosenius

Svar till Bertil Rosenius.

Nästa steg, blir det egna bostadsområden med sharia?

Kan ngn förklara varför man flyr från muslimska länder bara för att genast vilja bygg upp islam?

Svara -   - 8/5-18 10:38 -


Leif Boman

Svar till Jessica.

Låt oss be för landet och rösta på vilket parti vi vill, oavsett om det är kristna värdepartiet, SD eller något annat.

Ja, visst får vi rösta som vi vill och ändå fortsätta vara lika mycket kristna för det. Man blir aldrig mindre kristen för att vi har olika åsikter, man är kristen för att Jesus och Guds Ande bor i oss.

Man kan rösta på Socialdemokrater, Miljöparti och Kommunistpartier om man vill och vara lika älskad av Gud Fader ändå, man kan vara Moderat och Liberal, det hänger alltså inte på vilken åsikt vi har utan på om vi är födda av Gud.

Däremot säger Gud Själv att det inte är bra med blinda ledare, och det får vi diskutera fram och tillbaks och tycka vad vi vill om!

Sverige behöver Jesus, Guds kärlek, Han som kom för att förena Guds kringspridda barn och och inte för att splittra vilket politisk förvirring leder till!

Jesu frid...

Svara -   - 8/5-18 11:14 -


Katrina

Svar till Bertil Rosenius.

Kulturchock skulle jag tro, man tycker att allt var bättre hemma , det nya är skrämmande i deras ögon. Svårt att anpassa sig i västerländstänkande.

Svara -   - 8/5-18 11:14 -


Erik S

Svar till Bertil Rosenius.

Ja du Bertil R, detta med Sverige, och dess snabba vandring mot social oro och kaos är ett allvarligt problem.

Svar på din första fråga, ganska säkert ett "JA". Precis som det finns i t.ex London-stadsdelen Luton-i Paris och i Belgien. Frågan är om vi inte redan har det i vissa områden, men det talas inte om det.

Den andra frågan, flyr kan nog skrivas med reservation. Många av dom som kommer är inte alls några flyktingar. Dom vill bara få det bättre på alla vis. Inget annat. (men många, speciellt inom kristna led, har inte fattat detta, så fort dom hör ordet "flykting" eller "ensamkommande", så smälter dom, man tycker så synd om dom. Sedan visar det sig att många inte alls var "ensamkommande", när dom fått put, så kommer hela tjocka släkten efter)

Sedan ligger mäktiga krafter bakom detta med invandring, som många inte har insett. Globalisterna med män som G Soros i spetsen-plus flera andra förstås, dirigerar detta "bakom kulisserna". Detta med folkomflyttning, är ett led i att skapa en världsregering. Alltså, att bereda vägen för Antikrist! Och i detta scenario spelar islam en stor roll.

Soros och hans kompisar i bl.a Blidebergsgruppen och Världsbanken är riktigt fula fiskar. Vi vet ju, att Soros ligger bakom och finansierar mycket av eländet. Se bara på vänsterliberalernas härjningar i USA, när Trump vann valet. Han betalade 100-tals bussar som körde folk till demonstrationerna. Många som var med fick också betalt för att slå sönder affärer och allt dom kom över. Och det fortsätter också, för den delen.

Eftersom Globalisterna/vänstern/islam hatar judar och kristna, så passar detta som "hand i handske". Dom har en gemensam fiende i dessa 2. Dom vill skapa kaos i dom samhällen dom kommer till. Det blir i förlängningen lättare att "ta över då". Detta mönster ser vi i land efter land, det är en outtalad strategi. Att bygga upp islamska samhällen i nya länder är alltså deras uppgift. Ingen förvånande i det. (men det är en sak som kristna också har svårt att fatta) Alla dessa små steg som islam tar framåt, är helt i linje med deras tro och koranen. Senast ser vi nu, att dom fick tillstånd till böneutrop med högtalare, på fredagar, i Växjö. Det kommer mer och mer.

Varför flyr judarna från Malmö, tro? Muslimerna jublar och myndigheterna gör inget åt problemet. Ynkligt. Tyvärr är Sverige väldigt illa ute.

Svara -   - 8/5-18 11:53 -


Troende

Svar till Troende.

Idag är han i Halmstad och "trygghetsvandrar"..... Jaså ? En Statsminister som tillät falska flyktingar bosatta sig här.. Nu säger han att Sverige tagit emot för många invandrare. Jamen, det ju han och hans anhängare som gjort det, inte vi vanliga.. Vi får se..

Svara -   - 8/5-18 12:18 -


Troende

Svar till Bengt.

Ja, bedja för dem, MEN inte lyda deras ogudaktiga bestämmelser, nu är det ju blandat, gott och inte i politiken.

Svara -   - 8/5-18 12:22 -


Troende

Gott och ont ska det vara... Felskrivning ..

Svara -   - 8/5-18 12:26 -


Leif Boman

Svar till Erik S.

Tyvärr är Sverige väldigt illa ute.

Ja, tyvärr är Sverige illa ute, och varför är det då så, jo bl.a!

Svenska folket har som helhet viljat ha blinda ledare ända sen jag minns. Man väljer hela tiden sådana som inte vill att Jesus skall regera. Det började eventuellt bra en gång i tiden då Levi Pethrus försökte komma in i det politiska men sakta men säkert försvann de pånyttfödda från detta ledarskap och nu vill svensken knappt alls välja sådana ledare, och nu ser vi att man t.o.m dansar omkring med pridetåget vilket jag ser som höjden av högmod och synd även om mycket annat också är eländigt med avgudadyrkan!

Pridetåget är bara ett bevis på att Sveriges folk har anammat Sodoms mentalitet och vad följden av detta blir ser vi i Bibeln....Det väntar straff men ändå väljer många i sin efterföljelse av blinda ledare att bli ännu mer högmodiga... Jag skrev en liten kommentar om detta förfall till Sörmlands Metallförbund häromdagen eftersom denna förening nu också stolt flaggar för denna prideondska vilket jag inte vill stötta, men resultatet blev bara en hätsk tillrättavisning om allas lika värde och sen plockade man bort mina "otrevliga" kommentarer....

Ja, det finns mycket att säga om läget men Sveriges dom har börjat, och islam är helt riktigt en del av domen över denna nation...

Svara -   - 8/5-18 12:29 -


Jessica

Svar till Leif Boman.

Jesu Frid till dig också Leif!💕

Svara -   - 8/5-18 12:35 -


Bertil Rosenius

Svar till Erik S.

Mkt bra formulerat Erik. Dessa tankar har också jag! Dvs att stora delar är ett resultat av en globalistisk agenda.

Jag skrev som en kommentar till ett Facebookinlägg att det är skamligt av myndigheter och regering att tillåta böneutrop - om muslimerna verkligen flyr från islams härjningar.

Varför skall de åter tvingas påminnas om sin plågoande - i ordets sanna bemärkelse. Om de nu verkligen flytt från den...

Svara -   - 8/5-18 12:43 -


Katrina

Svar till Bertil Rosenius.

Vår statsminister har ju inga problem vare sig muslimer eller böneutråp, han bor väl kvar där på Vasastan i en fastighet som ägs av IF Metall, om han inte flyttat.

Svara -   - 8/5-18 13:48 -


Katrina

Svar till Leif Boman.

Här har du ett bra ex om yttrandefriheten som inte fungerar i samhället, om du inte vill delta i pride så ska du ha rätt att säga det utan att bli trakaserad eller baktalad. Och där har man inte tagit "allas lika värde", ditt värde, dina åsikter är lika viktigt som det andras.

Frid

Svara -   - 8/5-18 13:57 -


Katrina

Svar till Katrina.

Böneutrop ska det stå , förlåt

Svara -   - 8/5-18 14:06 -


Katrina

Svar till Erik S.

https://www.youtube.com/watch?v=uiJLT8duYuE&;feature=youtu.be

betrakta detta och tänk efter......

Svara -   - 8/5-18 14:41 -


Mikael W

Stefan Löfven, jag tycker du är världens snällaste och mest givmilde statsminister i hela världen....du är så snäll så du till och med gav bort ditt eget land......det är stort......ingen annan statsminister har någonsin varit så givmild.....puss på din stuss från lilla mig

Svara -   - 8/5-18 15:03 -


Troende

WHAT ?

Svara -   - 8/5-18 16:50 -


Katrina

Svar till Mikael W.

Ha haa....litet humor och satir i debatten. :)

Svara -   - 8/5-18 18:11 -


Bengt

Men vi slipper pridetåg i nyköping i år i

Alla fall

Svara -   - 8/5-18 19:29 -


Lasse

Lucifer inte okej som förnamn | SVT Nyheter

https://www.svt.se › lokalt › jonkoping

Svara -   - 12/5-18 08:10 -


Lasse

Svar till per.

Rösta på Gösta 🔝

Svara -   - 12/5-18 22:42 -


Din kommentar

Första gången du skriver måste ditt namn och mejl godkännas.


Kom ihåg mig?



Am Cláraigh: Youtube chuaigh síos ar fud an domhain

De réir Mikael Walfridsson 

Am Cláraigh: Youtube chuaigh síos ar fud an domhain

Agus nuair a éiríonn leis é, go stoptar síos YouTube le dhaonra an domhain ar fad ar aon tráth áirithe, agus mar sin insíonn sé dom go bhfuil muid ar an mbealach chun dul córas cumarsáide domhanda inar féidir linn tionchar a imirt agus a bhaint amach beagnach gach duine ar domhan amháin agus an t-am céanna.

0

Läs allt!


Trí íomhánna Íosa sa Sean-Tiomna

Mail Reader le Leif Boman 

Lenár aire dírithe ar Chríost ar nós (Heb 12) glaonna, ansin nglanann an oiread sin de na scéalta Sean-Tiomna le cabhair ó Spiorad.

5

Läs allt!


Transpersoner befriade av Guds kärlek

En mycket stark dokumentär om transpersoner som har blivit befriade av Guds kärlek.

Läs allt!


88 soicind dea-scéal

Mail Reader le David B

An dtuairisc sásta. 

6

Läs allt!


Coláiste na Tríonóide Mhínigh ar bhealach an-simplí

Christer Åberg mhíníonn ar bhealach an-simplí, an Tríonóide agus an chaoi chuir Dia a Mhac ar an saol, atá i ndiaidh a chuir an Spiorad Naomh.

4

Läs allt!


Hatet mot åsiktsfriheten

Detta klipp visar alltför tydligt att det finns ingen åsiktsfrihet i Sverige. För uttrycker du din åsikt blir du gripen av polisen!

Läs allt!


An fómhar

De réir Tage Bergman 

An fómhar

Tage Bergman a roinnt smaointe spéisiúla faoi na hamanna fómhar éagsúla a fheiceann muid sa Bhíobla. Tá na t-am fómhar ag caint ag an am céanna nuair is féidir táimid ag súil go dtarlaíonn an rapture an Tionóil ar siúl.

7

Läs allt!


firstfruits

De réir Tage Bergman 

firstfruits

Cathain a bheidh an rapture? Beidh sé roimh nó tar éis an tribulation? Tá go leor smaointe faoi, agus tuairimí éagsúla go forleathan. ar ais chuig againn arís agus arís eile ar an scrioptúir go bhfuil an chuma go leor deacair a thuiscint. Ina áit sin, is féidir linn breathnú ar an íomháineachas saibhir an Bhíobla ar an ábhar, a thugann freagra soiléir. Ní chuirimid thuiscint na bunghnéithe an focal prophetic ansin ní féidir linn a thuiscint i gceart ar an níos deacra comhthéacs a léirmhíniú.

2

Läs allt!


Allah - månguden som var gift med solgudinnan med stjärnorna som sina döttrar

Månguden från alla fyra sidor. Notera månskäran snidade på bröstet.
Månguden från alla fyra sidor. Notera månskäran snidat på bröstet.

"Som vi ska se, så visar ovedersägliga bevis att guden Allah var en hednisk gudom. Faktum är att han var månguden som var gift med solgudinnan med stjärnorna som sina döttrar", skriver Dr. Robert Morey i detta studium om Allahs ursprung.

Läs allt!


chrannlaoich stad Gay

BELL

An iar-phróifíl SVT aerach Pekka Heino gnéithe do stop ghearánaí leanúnach bells séipéal ringing ar Kungsholmen i Stócólm. 

0

Läs allt!


Is é an rapture, an Antichrist agus an Tribulation Breataine sothuigthe má chreideann tú sa Bhíobla

Ascension

Iad siúd a bhfuil ag dul i gcónaí i gcoinne sin, is féidir leat é a dhéanamh in áit ar bith eile, ach ní anseo ar Apg29. Glacaim aon cláir oibre féin agus ní iomadaithe na heresies de Apg29!

15

Läs allt!


Propaganda domhandú rialtais cairdiúil Scéimreach sa tSualainn

Mail Reader ag AJ 

Tá sé seo suimiúil, anois ritheann an nuachtán Metro amach leis an teachtaireacht (leathanach tosaigh, chomh maith le réimse iomlán) chuig eolaí polaitiúil a deir gur féidir Annie Lööf fháil ar an iarracht seo chugainn chun foirm a rialtas agus a bheith Príomh-Aire na Sualainne.

16

Läs allt!


Infheistíonn an domhan chuideachta is mó teilifíse Críostaí i TBN Nordach i Stockaryd

TBN Nordach i Stockaryd

Ó Dé Sathairn 7 Iúil, 2018 Is cosúil anois go Media House Cairde, a thosaigh TV2020 a bheadh ​​ansin mar Lifely Channel, faoi bhranda TBN Nordach.

0

Läs allt!


amanna Fast chun dúnmharú clinicí Sualainnis

amanna Fast chun dúnmharú clinicí Sualainnis

Má thuigim é i gceart, tá sé dúnmharú má tá tú a mharú duine éigin neamhphleanáilte, cé go bhfuil dúnmharú beartaithe. Ós rud é ginmhilleadh pleanála, tá sé rud ar bith ach dúnmharú!

6

Läs allt!


Elida cuairt Iosrael

Sualainnis Elida, seoltóireacht dlúthpháirtíochta do mhionlaigh Críostaí agus an daonlathas amháin sa Mheán-Oirthear, ag teacht le Iosrael.

2

Läs allt!


Tuirc ag infheistiú na céadta milliún ar mosques tógála ar fud an domhain

Moske

Is é an rialtas na Tuirce a chaitheamh na céadta milliún chun mosques a thógáil i sprioc fhadtéarmach a scaipeadh Ioslam ar fud an domhain. 

34

Läs allt!


Hijab do pháistí a dhíoltar

Díolann slabhra siopa ilranna na Breataine an hijab do pháistí óga

Na Breataine slabhra siopa ilranna Marks & Spencer margaí barnhijab oiriúnach do 6-8 bliana d'aois.

24

Läs allt!


Prenumera på Youtubekanalen Apg29.nu

Nuair pianbhreith ifreann?

Cibé áit a rugadh mé, agus mar sin bhí ag tairiscint salvation a thabhairt dom. Ní raibh mé shábháil toisc go raibh Rugadh mé i "tír Críostaí", ach mar gheall ar Íosa iarr orm!

2

Läs allt!


Is féidir aon duine amadán Íosa

Is féidir aon duine amadán Íosa

Pictiúr: dagen.se.

Dia duit tua! Ós rud é nuair a rinne sé a trick Íosa?

6

Läs allt!


An rapture - dóchas bheannaigh!

An rapture - dóchas bheannaigh!

"Is é an rapture an claochlú ar an taithí creidimh ina gcónaí nuair a casadh an Tiarna ar ais go dtí a fháil ar an believers chun na bhflaitheas. Beidh daoine taithí sin go gclaochlófar é, gan fulaingt bás. "

6

Läs allt!


Cad ba chóir duit a dhéanamh chun bheith caillte go dtí ifreann síoraí?

7

Läs allt!


Dagens ord

Vecka 43, tisdag 23 oktober 2018 kl. 04:57

Jesus söker: Severin, Sören!

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? - Be den här bönen:

Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Jag ber om förlåtelse för alla mina synder. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!

Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv. - Joh 3:16



Tá Horoscope, mindfulness agus Yoga reiligiúin an Oirthir

De réir Holger Nilsson

Go leor irisí, agus fiú i nuachtáin, tá horoscopes. Cé chomh tromchúiseach is féidir leis an preas aon ní a fhoilsiú mar is féidir amhrasach a cheistiú cinnte.

7

Läs allt!


Senaste kommentarer


Ar 10 Nollaig, scríobhann, na balltíortha na Náisiún Aontaithe de bhun an inimirce saor in aisce

Ar 10 Nollaig, priontáilte doiciméad do na Náisiúin Aontaithe a osclaíonn go bunúsach le haghaidh inimirce saor in aisce.

41

Läs allt!


Is féidir pósadh comhghnéis a thoirmeasc sa Rómáin

Is féidir pósadh comhghnéis a thoirmeasc sa Rómáin

Is féidir pósadh comhghnéis a thoirmeasc sa Rómáin. An deireadh seachtaine seo, an vóta tír Sea nó ní chun an Bunreacht go mbíonn gá le ach pósadh a bheith ina aontas idir fear agus bean.

7

Läs allt!


Den oönskade - Del femton

Den oönskade

Fortsättningen på min livsberättelse från min barndom: När min inre tunna till slut blev överfull exploderade den.

9

Läs allt!


Is é an Spiorad Naomh a chur as an talamh ag an rapture

Nóta tráchta le LelFA 

Trumpa ag rapture

Maidir leis an díospóireacht faoi cé "is féidir iad a shárú." Lig dúinn breathnú ar an téacs bunúsach koinegrekiska.

56

Läs allt!


Cad é globalism

Nóta tráchta le LelFA 

Is Cén globalism

Is globalism ach ionsaí ar gach gné de chéannacht náisiúin a dhéanamh, agus is é an AE a phríomheagraíocht - ar a laghad, ó thaobh na polaitíochta. 

54

Läs allt!


Giúdach i Tel Aviv dreamed de rapture

rapture

"Aisling agam go sounded na stoic, agus rith mé go dtí an doras tosaigh agus breathnú amach. Na mílte daoine ó an náisiúin ar Iosrael á gcur le chéile tríd na scamaill agus tá siad ag caitheamh róbaí bána agus na splits spéir agus tá an Gabriel Angel ar neamh thuas agus séideadh trumpa. "

24

Läs allt!


An chuid nach bhfuil ag teastáil ceithre

cluas

An scéal shocking de ag fás aníos faoin tuath le teaghlach altrama.

14

Läs allt!


Comhghairdeas Malle Lindberg 89 bliain

Inniu, tá an soiscéalaí legendary Malle Lindberg 89 bliain! Rugadh é 290929 Malle Comhghairdeas!

11

Läs allt!


Bhí 400 duine a maraíodh ag an crith talún agus tsunami san Indinéis

Bhí beagnach 400 duine a maraíodh ag crith talún agus tsunami ina dhiaidh sin ar oileán na Sulawesi san Indinéis. Maidir oiread gortaithe agus go leor easnamh. 

3

Läs allt!


comhalta Annie Lööf den Choimisiún Trilateral secretive

An Coimisiún trilateral

Nochtann Sa lá atá inniu Is gComhaontas Glas Birger Schlaug agus Malou Lindholm Ionad Ceannaire Pháirtí Annie Lööf ina bhall den eagraíocht mionlach Globalist rúnda, an Coimisiún Trilateral. 

205

Läs allt!




Apg29 har tusentals bloggartiklar! Gå vidare till fler artiklar:

NÄSTA


Artiklar Kommentarer Bönesidan Fråga Christer Kontakt

STÖD APG29

Du kan ge på tre olika sätt:

  • Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4
  • Swish: 070 935 66 96
  • Paypal

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 54 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 34 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 17 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 12 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 10 år om han hade levt idag. Allt detta finns att läsa om i boken Den längsta natten. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Sedan 23:42 2013-08-16 har det varit 446 907 979 sidvisningar på Apg29!

Apg29 har just nu 16 964 bloggartiklar, 90 990 kommentarer och 59 159 bönämnen.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

MediaCreeper

Besök också Apg29 på:

Facebook | Twitter | Youtube | Vimeo | Instagram | Gab | SoundCloud

TA EMOT JESUS!

↑ Upp