Surfar nu: 392 www.apg29.nu

Påven vill att en världsregering ska styra USA

Påven vill att en världsregering ska styra USA

Av Mikael Walfridsson 

Påven arbetar ihärdigt för NWO, och gör stor sak av att visa att han är en ”världs och fredsman” med globala avseenden. 

Påven ger uttryck för världens behov av ett globalt system, på både det ekonomiska, religiösa och det politiska området - något som är helt i linje med det vi kommer uppleva under vedermödans tid och under Antikrist välde.

En världsregering ska styra USA

Påven har nyligen varit ute och uttalat sig till den italienska tidningen ”La Repubblica”, där han säger att USA har en ”förvrängd syn på världen” och amerikanerna måste styras av en världsregering så snart som möjligt, för deras eget bästa.

Påven uttalar sig ”-Jag är rädd att det finns mycket farliga allianser mellan makter som har en förvrängd syn på världen: Amerika och Ryssland, Kina, Nordkorea och Ryssland, Assad och Ryssland i kriget i Syrien. Men påven fortsätter, och pekar samtidigt på Europas behov för en världsregering.

Systemet från Uppenbarelseboken

Man gör klokt i, att hålla ögonen på Vatikanen och påve Franciskus, som har fått en allt större roll i den världspolitiska utvecklingen. Påven förespråkar ett system som vi känner igen från uppenbarelseboken, som bokstavligt talat kommer att få en fullbordan i den sista årsveckan. 

Genom antikrists regi, kommer vi att få en global världsregering, ett gemensamt ekonomiskt system och en världsreligion. Den stora skökan kommer att stödja och vara en del av detta antikristliga system, intill dess, att hon själv kommer att gå under genom antikrist och dom tio hornen.

Dörren är vidöppen

”Filadelfia församlingen”, den vakande och väntande församlingen, står framför en öppen himmelsk dörr. Det är Jesus själv som är dörren, och den står vidöppen. 

Det är en symbol på, att himlen är klar till att ta emot Jesu väntande brud, som snart ska tåga in igenom den, för att aldrig gå ut ur den igen.

Jesus kommer snart!


Källa:


MIKAEL WALFRIDSSON

http://denytterstatiden.blogspot.com

Artiklar och video som är gjorda av andra än Apg29.nu kan ha åsikter som bloggsajten inte delar.

Tack för att du läser Apg29. DELA gärna till dina vänner. Du kan också stödja Apg29 genom att sätta in en valfri GÅVA på BANKKONTO 8169-5,303 725 382-4. På internetbanken går det att ställa in så att du automatiskt ger en summa varje månad. Men om du hellre vill kan du SWISHA in en frivillig summa på 070 935 66 96. Tack.


Vill du bli frälst?

Ja

Nej


Publicerades tisdag 22 januari 2019 19:11 | #mikael walfridsson #påven #vatikanen #svpol #världsregering #globalismen | Permalänk | Kopiera länk | Mejla

21 kommentarer

Martin 22/1-2019, 20:15

"Jesus kommer snart!"
Ja, idag en dag närmare än idag. Och jag skämtar inte. Men om snart betyder under vår generation vågar jag inte lova.
Och NWO.... låt de riktiga konspirationsteoretikerna syssla med sådant. Det är inget för Guds folk att fastna i. Vi har viktigare saker att göra. Som mission tex.
/MartinH

Svara


Martin 22/1-2019, 23:03

Svar till Bertil Rosenius. Att se katolska kyrkan som skökan och medverkande i en global komplott är ett påstående med rötter tillbaka till tiden för reformationen. Tror inte vi behöver bekymra oss om det, vad än det ökande antalet konspirationsteorier basunerar ut. Låt oss använda den tiden till mer uppbyggliga saker; vittna för människor , uppmuntra våra trossyskon, trösta, hjälpa dem i nöd. Mm. Sådant mår vi bara bra av. 🙂
/MartinH

Svara


Katrina 22/1-2019, 23:26

Påven tillhör jesuit orden, värd att veta.

Svara


Lena Henricson 22/1-2019, 23:34

Ja, påven kan vara bra att hålla ett öga på, som Bertil Rosenius skriver. Samtidigt som vi sysslar med mer uppbyggliga saker,som Martin skriver. 👀 👆

Svara


Leif 22/1-2019, 23:52

Svar till Martin.

Nej vi behöver inte oroa oss över katolicismen som skökan, det är bara att läsa på i Uppenbarelseboken 18 så ser vi att skökan har med all slags handel över hela jorden att göra, långt mycket mer än katolska kyrkan har haft. Sen att påven ändå är inblandad i förberedandet av en världskyrka och antikrists framträdande är väl ganska tydligt, men det finns fler sådana inom varje religion och bland världsledande politiker m.m.

Du har rätt i att vi som högsta prio skall jobba för att människor skall få tro genom att vi berättar om Jesus, att vi också skall trösta, hjälpa varandra i trons kamp.

Jag ser dock ingen motsättning i att också vara vaken över tidens tecken och att berätta om antikrists antågande. Det är heller inte fel att berätta för människor att Bibeln talar om ett uppryckande av de troende. Skulle detta ske så kan de genom dessa ord så småningom få tro på Jesus och Guds Ord och på så sätt bli räddade.

Att älska varandra är ett av Jesu större befallningar för att människor skall få syn på Jesus, det är att lyda Herren!

Svara


Martin 22/1-2019, 23:56

Svar till Katrina. "Jesuiternas lydnad mot påven och deras ställning som lärare och rådgivare vid furstehoven gjorde dem till reformationens farligaste motståndare. Många svenska katoliker i exil utbildades vid jesuitkollegier. På protestantiskt håll svartmålades jesuiter på ett sätt som ännu påverkar svenskarnas uppfattning om dem. Det bör därför nämnas att de inte befattade sig med inkvisitionen, att de inte förespråkade våld och att satsen "ändamålet helgar medlen" inte hör till J:s principer."

Per Beskow, Nationalencyklopedin: Jesuitorden

/MartinH

Svara


Martin 23/1-2019, 00:25

Svar till Leif. "Det är heller inte fel att berätta för människor att Bibeln talar om ett uppryckande av de troende.Det är heller inte fel att berätta för människor att Bibeln talar om ett uppryckande av de troende."
Jag ser det inte som något viktigt att förmedla tiĺl människor. Särskilt som det inte finns någon samsyn bland kristna om detta, inte ens här i bloggen🙂. Sedan är det ju ingen stor sak i ljuset av Jesu försoningsdöd.
Fast ibland är det roligt att dyka med i olika ämnen och samtala om dem och förhoppningsvis bli lite klokare.
/MartinH

Svara


Katrina 23/1-2019, 00:25

Svar till Leif.

Vi behöver inte oroas för nått, Jesus gav oss frid i själen. Men vi ska vara vaksamma och inte somna.

Frid

Svara


Inge 23/1-2019, 03:56

Svar till Martin.

Martin, det du här citerar från Nationalencyklopedin ang. Jesuiterna, är tolkat av Per Beskow, en person som redan år 1961 som 35 åring konverterade till den romersk-katolska kyrkan.

Det är ungefär som om du i din bedömning av vad katolska kyrkan står för, endast skulle lyssna på katoliken Ulf Ekmans version av katolska kyrkans lära.

Svara


Leif 23/1-2019, 06:18

Svar till Martin.

Jag ser det inte som något viktigt att förmedla tiĺl människor. Särskilt som det inte finns någon samsyn bland kristna om detta, inte ens här i bloggen🙂. Sedan är det ju ingen stor sak i ljuset av Jesu försoningsdöd.

Nej, med Jesu försoningsdöd finns det väl knappast något som kan likställas med, men det behöver ju inte utesluta resten av Guds Ord.

Att i övrigt berätta om vad som står skrivet i Bibeln till människor borde väl aldrig vara fel, eller?

Huvudsaken är att människor får tro på att Bibeln innehåller Sanningen över allt annat. Och det handlar ju inte alls om vad våran samsyn är utan vad Guds Ord säger. Det är det vi skall förmedla inte vad vi är överens om, då skulle vi oftast inte ha mycket att leverera 🙄!

Bibeln berättar om att det en dag kommer att bli så här på jorden, att levande kristna kommer att lyftas upp härifrån. Även de som blir kvar här den dagen behöver ha hört det för att få tro! Kanske någon t.o.m minns just denna dialog och tack vare detta ödmjukade sig och åkallade Jesus och fick följa med till evigheten, vore inte det värt något?

(1 Thessalonikerbrevet 4:16‭-18)

När Herren själv kommer ner från himlen, och en befallning hörs, ljudet av en ärkeängels röst och en Guds trumpet, då ska alla som har dött i Kristus uppstå först. Efter det ska vi, som fortfarande lever och finns kvar på jorden, föras bort bland molnen tillsammans med dem för att möta Herren i luften. Och sedan ska vi för alltid vara med honom. Trösta och uppmuntra nu varandra med dessa ord.

Denna dag kommer oavsett om vi har samsyn eller ej!

Jesu frid...

Svara


Martin 23/1-2019, 09:43

Svar till Inge. Nationalencyklopedin är ett seriöst verk. Artikelförfattare blev inte vem som helst. Vad du eller jag anser om dem är inte relevant. Guilt by association är inget hållbart argument.

Svara


Martin 23/1-2019, 09:54

Svar till Leif. Jag skrev: "Jag ser det inte som något viktigt att förmedla tiĺl människor."
Med det syftade jag endast på Uppenbarelsebokens budskap.
Förlåt om jag var otydlig.
När varken djupt kunniga eller dem av oss som levt länge med denna bok är säkra på hur allt ska förstås, hur blir det då för den som ännu inte är troende?
Låt mig vara tydlig, boken är viktig och har saker att säga oss liksom de första kristna. Men att försöka se in i framtiden som spågummor, förläggare och andra är inte seriöst. Det liknar i mina ögon drag åt New Age. Och det är ju kristna kritiska till.
/MartinH

Svara


Martin 23/1-2019, 09:55

Taroläggare ska det vara, inte förläggare... 🙂

Svara


Leif 23/1-2019, 10:15

Svar till Martin.

Det är ok!

Ja, vi måste fortsatt vara mycket kritiska till newage eftersom det är onda andars verk som vilseleder människor till evigt fördärv.

Men som du också säger så kanske vi helst bör hålla det mesta av sådana diskussioner om Uppenbarelsebokens alla olika tolkningar inom kristenheten och inte ute mitt ibland många oförstående som här.

Det är väl inte så lätt eftersom det ofta saknas just sådana kristna diskussionsforum, men ändock så vore nog det det bästa.

Jag tycker ändå att det är oerhört spännande med den boken och är övertygad om att den även innehåller massor med vishet om just vår tid framtill både Jesu ankomst till oljeberget och sen även fortsättningen av de kommande tusen åren och yttersta slutdomen.

Den som söker den finner och Jesu Ord säger också att insikten kommer att öka bland de som söker...

Jesu frid..

Svara


Janne 23/1-2019, 10:33

Finns 3 antikristliga system i världen, katolska kyrkan, EU och FN, alla 3 involverade i varandra.

Svara


Martin 23/1-2019, 13:39

Svar till Janne. Janne, nu får du allt berätta vad du grundar din ståndpunkt på.🙂

Svara


Martin 23/1-2019, 13:48

Svar till Bertil Rosenius. Mina inlägg i vårt samtal är på inget vis till för förminska Guds Ord. Att säga att en del är svårare än andra har inte den avsikten. Tvärtom blir jag än mer fascinerad av Guds Ord.
Du skriver
Att bara predika "sådant vi mår bra av" kallas att "klia folk i öronen" - det har Sverige fått nog av.
Jag uppmuntrar inte alls till detta. Och tror inte det blir konsekvensen av min syn på Uppenbarelseboken.
Så vill jag tacka för den goda tonen i vårt samtal 🙂
/MartinH

Svara


Ulf 23/1-2019, 14:31

Svar till Martin.

"Inte att fastna i"...

Vikten av att Guds folk är vakna och redo i denna yttersta tid ska inte underskattas. Självklart är en balans mellan vårt uppdrag som kristna och vakenhet för det profetiska ordets uppfyllelse viktigt.

Vi lever nu i en tid då villfarelsen är stark därför behöver vi förstå vad som sker i världen. En rätt förståelse av det profetiska ordet gör att vi har "olja i våra lampor", redo att möta Jesus på en brusten sky. I annat fall kanske vi förförs av RKK och böjer oss för den antikristliga anden och den falska ekumeniken.

Vaka och bed, ty snart nalkas vår förlossning, Halleluja!

Svara


Roger T. W. 23/1-2019, 20:59

Vatikanen har samlat på sig pengar i århundraden och kan vara en av de rikaste i världen. En amerikan på nätet hävdar att London och Rom delar på stora spekulationspengar, men jag vet inte om det är sant. All spekulation suger ut nästan. Oxfam säger att några dussin rika äger lika mycket som halva jordens befolkning och det är känt att de allra rikaste gömmer sina tillgångar i truster. De listas aldrig av Forbes. De rika vill nu kontrollera FN och jag anser att EU är en underavdelning till de rikaste. Påven arbetar religiöst för FN och måste studeras. Synkretismen är hans jobb. Det nya väldet har byggts upp under lång tid, flera årtionden, och är nu nästan färdigbyggt. Sverige har fått ännu en globalistregering. Vi ska studera både himmelska och jordiska tecken samt Bibeln. Tron och bönen är våra enda vapen, men de är kraftfulla.

Påven är jesuit och har en mäktig stormästare över sig. Vem bestämmer i Vatikanen?

Svara


Katrina 23/1-2019, 22:37

Han är väl ofelbar .... dogmen om påvens ofelbarhet vid Vatikankonsiliet 1870. om jag inte minns fel så var det just jesuiterna som skapade dogmen, sen blev den godkänt.

Svara


Inge 24/1-2019, 05:05

Svar till Martin.

Jag tvivlar inte på att det som hamnar i Nationalencyklopedin är seriösa försök att beskriva sanningen, Per Beskow var säkert mycket seriös i sina försök att beskriva Jesuiterna, likaså tvivlar jag inte på att Ulf E var seriös i sitt beslut att bli katolik.

Att handla seriöst i den här världen är dock inte liktydigt med att man i allt gör rätt. Man kan handla seriöst men ändå i grunden göra fel.

Det finns en världslig sanning och en andlig sanning som många gånger är dess motpol, när vi betraktar den andliga världen med våra vanliga sinnen är det ofta dunkelt (gåtfullt) som i en spegel, så som Paulus så bra beskriver detta i 1 Kor 13.

Svara


Din kommentar

Första gången du skriver måste ditt namn och mejl godkännas.


Kom ihåg mig?

Din kommentar kan deletas om den inte passar in på Apg29 vilket sidans grundare har ensam rätt att besluta om och som inte kan ifrågasättas. Exempelvis blir trollande, hat, förlöjligande, villoläror, pseudodebatt och olagligheter deletade och skribenten kan bli satt i modereringskön. Hittar du kommentarer som inte passar in – kontakta då Apg29.


Prenumera på Youtubekanalen:

Vecka 34, måndag 19 augusti 2019 kl. 10:19

Jesus söker: Magnus, Måns!

"Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son [Jesus], för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv." - Joh 3:16

"Men så många som tog emot honom [Jesus], åt dem gav han rätt att bli Guds barn, åt dem som tror på hans namn." - Joh 1:12

"Om du därför med din mun bekänner att Jesus är Herren och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, skall du bli frälst." - Rom 10:9

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? Be den här bönen:

- Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som Herren. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!


Senaste bönämnet på Bönesidan
måndag 19 augusti 2019 09:15

Tack Jesus för alla bönesvar i mitt liv! Välsigna den här dagen med din närvaro. Du vet vad vi alla behöver nu.Kom med hälsa o krafter.Ge din underbara frid till alla som är oroliga.Du är vår HJÄLPARE


Morsan reklam


Aktuella artiklar


Senaste kommentarer


STÖD APG29! Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96 | Paypal: https://www.paypal.me/apg29

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 55 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 35 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 18 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 13 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 11 år om han hade levt idag. Allt detta finns att läsa om i boken Den längsta natten. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

MediaCreeper

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

TA EMOT JESUS!

↑ Upp