Language

Apg29.Nu

Christer Åberg | TV | Bönesidan | Fråga Christer Åberg | Skrivklåda | Chatt | Läsarmejl | Skriv | Media | Info | Sök
REKLAM:
Världen idag

Stöd Apg29 genom att swisha 20 kr till 072 203 63 74. Tack.

Profetia från en judisk pastor

En syn från en messiansk judisk pastor vid namn Pierre Gilbert.

Jag uppmanar nu allt Mitt folk att träda fram. Jag skakar om land och hav. Syndare och ogudaktiga dör av rädsla, och dör även genom fruktan över kommande världshändelser. Förstå, mina barn, att de ekonomiska kriserna endast var början på vad som väntar.

Detta är ett läsarmejl vilket innebär att det är skribentens egna åsikter.

Av Leif Boman
tisdag, 31 mars 2020 00:49
Läsarmejl

En syn från en messiansk judisk pastor vid namn Pierre Gilbert.

När jag på morgonen var i bön så gav Gud mig en syn.

Han visade mig en enorm global rörelse.

Jag såg mig själv gå på stranden. Plötsligt hörde jag höga smällar, ett ljud som ökade i intensitet. Det var inte ljudet från havet eller vinden, det var tyst överallt, havet var helt lugnt. Det lät nästan som om berg rasade ner. Ett våldsamt ljud som jag aldrig tidigare hade hört framträdde ifrån någonstans bakom havet, väldigt långt bortifrån.

Ljudet blev bara högre och högre, så att till och med jorden började skaka. Det lät som ett slags lågt basigt trumpetljud. Jag har aldrig hört så dovt och basigt ljud på sådant avstånd. Luften liksom flimrade. Jag grävde en grop i sanden och väntade med ansiktet vänt ner mot marken för att se vad denna syn handlade om.

När skakningarna inte upphörde utan tvärtemot bara blev starkare så såg jag mig själv börja be och tala med Gud.

Jag hörde en röst som sa:

"Var inte rädd, mitt barn! Det här är en uppmaning och kallelse från Mig för att ni nu på riktigt allvar skall kliva in i tjänst åt Mig, en signal från en annan värld. Jag uppmanar nu allt Mitt folk att träda fram. Jag skakar om land och hav. Syndare och ogudaktiga dör av rädsla, och dör även genom fruktan över kommande världshändelser. Förstå, mina barn, att de ekonomiska kriserna endast var början på vad som väntar. Det var bara början på det fördärv som väntar. De grunder som dagens samhälle är uppbyggt på kommer att skaka så att människor förlorar allt de har uppnått och sparat ihop hittills. Hela samhällets infrastruktur och skyddsnät kommer att kollapsa och mängder av människors liv blir mycket svåra. Allmän säkerhet försvinner och brottsligheten ökar så mycket att livet på planeten hotas. Men för dig, du som fruktar mitt namn, kommer Jag att rädda från fördärv. Jag håller Min skyddande hand runt omkring dig:"

Även om det inte hördes ett minsta lilla sus från vinden eller att jag såg den minsta lilla våg i havet så var dånet så starkt att mitt hjärta nästan slutade slå, och då tänkte jag att nu dör också jag. Men, Herren sa till mig:

”Mitt barn, frukta inte! Du kommer att leva och fortsätta att förkunna mitt verk. Stå upp, gå hem och tala med dina nära och kära. Berätta för dem att Min Son snart kommer, att Han redan står vid dörren. Jag sätter allt i rörelse för att förbereda Mitt folk för hemkomst, Jag lösgör nu dem från sådant som hållit dem tillbaka, och sådant som hindrat dem:"

När jag rest mig upp för att lyda Guds röst, och gjort mig redo för hemfärd såg jag många människor ligga i sanddynorna. De hade lämnat sina hus springande mot havet för att också se och uppleva detta speciella scenario. De låg på magen, som om de var förlamade, precis som jag gjort endast några minuter innan. När jag sedan passerade dem på väg hemåt, alltså trots att det ständigt fortsatte att dåna från avlägset håll så sa dessa människor till mig:

"Du är galen, du kan inte gå hemåt i den här situationen, det är alldeles för farligt:"

Sedan begravde de sina huvuden ännu djupare i sanden eftersom de var så oerhört rädda för vad som därefter skulle ske. De ville nu inte längre höra eller veta något mer.

Då sade Gud till mig:

”För er Mina barn, som fruktar Mitt namn, så är detta dagen för mobilisering. Frälsningens Sol kommer att stiga upp för er, för att församla och förena Mina sanna barn. Gå Min son och berätta det här för så många som du bara hinner med:"

Jag frågade Herren:

"Vad ska jag säga dem?"

Han sa:

”Berätta för Mina barn att de inte längre behöver oroa sig för det som ändå skall försvinna, utan tvärtom, så bör de vara upptagna med det odödliga och det som handlar om evigheten. De borde söka Mig alltmer, och sätta igång och studera Mitt Ord. De skall förlåta varandra medan det fortfarande finns tid, och de skall sluta fred med varandra. De ska sluta med att avundas varandra och sluta med att peka finger åt varandra. De skall heller inte klandra eller misstänka varandra mer. Alla bör nu göra vad de har för uppgift göra, och göra det så gott de kan. Råd dem att göra sig av med allt av meningslöshet och att sluta med att inbördes kämpa för egna rättigheter. Jag garanterar dina rättigheter och ger dig rättvisa. Det kommer att bli stora förändringar i världen på alla livsområden. Anpassa dig därför och var beredd! Ingenting mer kommer att vara som det varit:”

Ju längre jag gick från stranden desto mindre hörde jag dånet, men jag fick för mig att volymen ändå bara ökade. Jag kände mig nu mycket trygg, ungefär som om jag satt säkert skyddad och omsluten inuti ett slags kortfodral.

Jag hörde Herrens röst säga:

”Jag kommer att skydda mina barn på Mitt eget sätt. Du kommer att få se allt Jag nu kommer att genomföra i världen. Världen kommer att få uppleva av plågorna i Egypten förrän Jag tar hem er Mina barn, och innan det att Farao låter er gå för evigt. Mitt folk! Håll er till varandra! Stå sida vid sida, och uppmuntra varandra, och, ja, snart har ni gjort det! ”

Det här får bli det sista jag delar med mig av denna syn.

När jag tänker på allt jag såg och vad jag ska göra, så sa ju faktiskt Herren till mig:

"Sprid denna uppenbarelse som jag gav dig på morgonen om mobilisering till allt Mitt folk, och uppmuntra dem att göra samma sak eftersom jag redan står vid dörren, (kommer snart)! Och berätta för dem, särskilt för Mitt folk, att de nu på riktigt allvar bör vända sig mot Gud innan det blir för sent ... ”

Leif Boman

Denna artikel är ett läsarmejl vilket innebär att det är skribentens egna åsikter. Vill du skriva ett eget läsarmejl?


#Leif Boman #Profetia #Tidstecken #Sista tiden


74 kommentarer

2 3 4 »8

x
Leif svarar Bertil Rosenius
onsdag 1 april 2020 06:56
Bertil Rosenius skrev:
Jag tror def det är samma profetia. Den finns i flertal översättningar. Synd bara med namnen, de förkommer båda två i olika sammanhang - om det nu inte är två ganska identiska profetior som givits olika personer - det skulle kunna vara så.

Det finns en stycke i slutet som är extra intressant - tycker jag.

Du skriver:

”Du kommer att få se allt Jag nu kommer att genomföra i världen. Världen kommer att få uppleva av plågorna i Egypten förrän Jag tar hem er Mina barn, och innan det att Farao låter er gå för evigt.”

(Ingen kritik mot översättningen!)


Översätter man den engelska texten blir det.

”Du kommer att se allt jag kommer att göra i världen. Den kommer att uppleva alla "Egypts plågor" innan jag drar tillbaka mina barn för mig själv, innan Farao släpper dig för evigt.”


Enligt Norska språket står det:

”Du vil se alt jeg vil gjøre i verden, som vil oppleve alle Egyptens plager før jeg tar til meg min barn og Farao frigir dere for alltid.”

Hur tänker du och ni andra när ni läser detta?

Sker uppryckandet före Antikrist ankomst eller efter.
Om ”Farao” är Antikrist, har han alltså makt att hålla fast oss här?

Händelsen i Egypten är utom allt tvivel en mycket tydlig förebild för vad som är på gång. Ja, Farao hade en viss sorts makt, men det är Gud som bestämmer hur länge och hur mycket. Det går alldeles utmärkt att läsa berättelsen om Israels uttåg för att få tydlig visshet om hur det också kommer att gå till nu framöver, jag rekommenderar det verkligen.. Gud verkar på alldeles liknande sätt nu!

Svara

x
Bertil Rosenius svarar Bertil Rosenius
onsdag 1 april 2020 07:08
Bertil Rosenius skrev:
Instämmer med att många "sväljer" alla profetior för lättvindigt - generellt. Därför måste vi, som Christer säger, våga pröva profetiorna mot Guds Ord, vilket i sin tur betyder att vi måste "känna Ordet".

Den sista tiden - vilket jag tror vi lever i - kommer att innebär att vi överöses av falska profetior. Och jag menar att om någon liten del i profetia kommer med osanning MÅSTE hela profetian förkastas! Det håller inte att tro att Gud skulle komme med halvsanningar eller misstag. Det är just det Satan gör. Han kan ge oss en stor del sanning och smyga in en liten del lögn. Det är det som är det bedrägliga, Gud gör inte så.

Profetian ovan tycker jag är inspirerande på många sätt! Men jag är inte övertygad om att den är från Gud. Där finns korta märkliga passager...

Min grundtanke i "svåra" fall är att heller lämna en sådan där hän än, upphöjda den till Gudomlig. Vi skall inte sortera ut vad som är sant och falskt i ett tilltal. Det gjorde Gud när Han gav den - om Han gav den - och är något fel, väljer jag att lämna hela därhän.

Jag är tacksam för seriöst samtal om det jag skrev ovan - inte vare sig "du har rätt" eller "du är uppblåst". Vi måste faktiskt tala med varandra i god ton, om en sådan här fråga. Vi lever i en oerhört allvarlig tid nu och BEHÖVER VARANDRA!

Svara

x
Lasse
onsdag 1 april 2020 07:51

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/svt-s-reporter-i-barcelona-apokalyptisk-stamning

Svara

x
Leif svarar Bertil Rosenius
onsdag 1 april 2020 08:05
Bertil Rosenius skrev:
Jag är tacksam för seriöst samtal om det jag skrev ovan - inte vare sig "du har rätt" eller "du är uppblåst". Vi måste faktiskt tala med varandra i god ton, om en sådan här fråga. Vi lever i en oerhört allvarlig tid nu och BEHÖVER VARANDRA!

Jag håller med dig Bertil, om att det vore intressant att tala seriöst om dagens Bibliska skeende i god ton men härinne har det tyvärr knappt aldrig gått att göra så!

Jag är övertygad om att Farao är en förebild för dagens Antikrist och vilddjurets regim medan Mose är förebilden på Jesus som leder bort Sitt folk från den dom som väntar världen. Olika sorts farsoter och naturfenomen med död, svält och pest får vi som kristna vara med om enligt den förebilden och enligt vad Uppenbarelseboken säger, alltså även förföljelsen som Farao befallde, men!

Allt detta har vi redan sett och varit med om en lång tid om vi som tillhör Jesus ser oss som Israels folk då, om vi alltså ser oss som helheten och inte bara som svenska folket.

Därmed menar jag att, enligt den förebilden också borttagandet snart kan ske närsom, även om jag också räknar med att det ytterligare förmodligen hårdnar innan vi som brud får färdas hem.👍

Jesu frid...

Svara

x
Bertil Rosenius svarar Leif
onsdag 1 april 2020 08:08
Leif skrev:
Händelsen i Egypten är utom allt tvivel en mycket tydlig förebild för vad som är på gång. Ja, Farao hade en viss sorts makt, men det är Gud som bestämmer hur länge och hur mycket. Det går alldeles utmärkt att läsa berättelsen om Israels uttåg för att få tydlig visshet om hur det också kommer att gå till nu framöver, jag rekommenderar det verkligen.. Gud verkar på alldeles liknande sätt nu!

När tänker du uppryckandet sker - kopplat til detta?

Det som fick Faro att släppa israeliterna var att Gud sände straffdomar över Egypten. Den möjliga parallellen för detta i vedermödan är vredesskålarna. Tänker du att ett uppryckande sker först efter att Gud tömt sin vrede över jorden? Dvs att vi som Guds barn är kvar här under Guds vrede?

Då är det förmodligen ganska långt kvar till uppryckandet - enligt den tanken. Guds vrede kommer ju inte förrän i slutet av Antikrist period - 7 år - och den har ju inte börjat ännu.

Svara

x
Bertil Rosenius svarar Leif
onsdag 1 april 2020 08:55
Leif skrev:
Jag håller med dig Bertil, om att det vore intressant att tala seriöst om dagens Bibliska skeende i god ton men härinne har det tyvärr knappt aldrig gått att göra så!

Jag är övertygad om att Farao är en förebild för dagens Antikrist och vilddjurets regim medan Mose är förebilden på Jesus som leder bort Sitt folk från den dom som väntar världen. Olika sorts farsoter och naturfenomen med död, svält och pest får vi som kristna vara med om enligt den förebilden och enligt vad Uppenbarelseboken säger, alltså även förföljelsen som Farao befallde, men!

Allt detta har vi redan sett och varit med om en lång tid om vi som tillhör Jesus ser oss som Israels folk då, om vi alltså ser oss som helheten och inte bara som svenska folket.

Därmed menar jag att, enligt den förebilden också borttagandet snart kan ske närsom, även om jag också räknar med att det ytterligare förmodligen hårdnar innan vi som brud får färdas hem.👍

Jesu frid...

Vi går tydligen tidsmässigt förbi varandra på ngt sätt...

Men du talar "dagens Antikrist": Vem hur menar du då? Har han kommit?

Svara

x
Tomas N
onsdag 1 april 2020 09:49

Vi har ju profetiska inslag i Bibeln. Apokalypsen i Uppenbarelseboken som vi högst troligt redan lever i ,Jesus profetiska ord so han delade och dessutom profetiska skeenden i GT både Egypten och hur Gud tuktade Israel.

Men hur det utspelas i nutid är inte helt lätt att förstå. Många kan nog enas över vissa saker och det är där man kan känna frid över samsyn och att man förbereder sig och ödmjukar sig ,så att man släpper taget om sådant som inte är till nytta liknande det var i Egypten

Men en del vill också profetera eller får visioner om mera specifika saker ,personer ,nationer och specifika bibelställen och dessa skall verkligen prövas. Det är lite för mycket sådant enligt vad jag tycker. Men vi lever i NT och alla troende kan profetera,så vi får pröva allt och mycket har inslag ifrån köttet,men några röster kan verkligen vägleda oss rätt.

Sammanfattningsvis så är det inget snack om att det är en prövande tid. Bibeln upprepar ju vikten av att hålla ut till slutet och inte bli förledd,så det är ingen överraskning.
Väldigt mycket står på spel,det är vi ju medvetna om

Jag hör nu några från den överkarismatiska miljön vilja stoppa viruset genom att deklarera,profetera och be,men jag känner en övertygelse om att vi inte kan stoppa detta,men be för beskydd,omvändelse och att bli stärkta av prövningarna och att många kommer till tro p g a omständigheterna.
Då måste vi inse och också förmedla att fastän Gud är god och älskar människorna och inte trivs med att folk går förlorade,så är Han inte förvånad över prövningar som kommer.

Svara

x
Bertil Rosenius svarar Tomas N
onsdag 1 april 2020 10:00
Tomas N skrev:
Vi har ju profetiska inslag i Bibeln. Apokalypsen i Uppenbarelseboken som vi högst troligt redan lever i ,Jesus profetiska ord so han delade och dessutom profetiska skeenden i GT både Egypten och hur Gud tuktade Israel.

Men hur det utspelas i nutid är inte helt lätt att förstå. Många kan nog enas över vissa saker och det är där man kan känna frid över samsyn och att man förbereder sig och ödmjukar sig ,så att man släpper taget om sådant som inte är till nytta liknande det var i Egypten

Men en del vill också profetera eller får visioner om mera specifika saker ,personer ,nationer och specifika bibelställen och dessa skall verkligen prövas. Det är lite för mycket sådant enligt vad jag tycker. Men vi lever i NT och alla troende kan profetera,så vi får pröva allt och mycket har inslag ifrån köttet,men några röster kan verkligen vägleda oss rätt.

Sammanfattningsvis så är det inget snack om att det är en prövande tid. Bibeln upprepar ju vikten av att hålla ut till slutet och inte bli förledd,så det är ingen överraskning.
Väldigt mycket står på spel,det är vi ju medvetna om

Jag hör nu några från den överkarismatiska miljön vilja stoppa viruset genom att deklarera,profetera och be,men jag känner en övertygelse om att vi inte kan stoppa detta,men be för beskydd,omvändelse och att bli stärkta av prövningarna och att många kommer till tro p g a omständigheterna.
Då måste vi inse och också förmedla att fastän Gud är god och älskar människorna och inte trivs med att folk går förlorade,så är Han inte förvånad över prövningar som kommer.

Citat: "Apokalypsen i Uppenbarelseboken som vi högst troligt redan lever i..."

Hur långt har vi kommit?
Ser du Antikrist som system eller person?
Om Antikrist är person, har han då trätt fram? (Jag ser Antikrist som person och uppfattar att han är den Upp talar om i 6:2.)

Svara

x
Lasse svarar Bertil Rosenius
onsdag 1 april 2020 10:14
Bertil Rosenius skrev:
När tänker du uppryckandet sker - kopplat til detta?

Det som fick Faro att släppa israeliterna var att Gud sände straffdomar över Egypten. Den möjliga parallellen för detta i vedermödan är vredesskålarna. Tänker du att ett uppryckande sker först efter att Gud tömt sin vrede över jorden? Dvs att vi som Guds barn är kvar här under Guds vrede?

Då är det förmodligen ganska långt kvar till uppryckandet - enligt den tanken. Guds vrede kommer ju inte förrän i slutet av Antikrist period - 7 år - och den har ju inte börjat ännu.

En text som säger så mycket. 🙏♥️

https://youtu.be/xDz8zENSSLk

Svara

x
Tomas N svarar Bertil Rosenius
onsdag 1 april 2020 10:23
Bertil Rosenius skrev:
Citat: "Apokalypsen i Uppenbarelseboken som vi högst troligt redan lever i..."

Hur långt har vi kommit?
Ser du Antikrist som system eller person?
Om Antikrist är person, har han då trätt fram? (Jag ser Antikrist som person och uppfattar att han är den Upp talar om i 6:2.)

Det är svårt att blunda för det globala riket som byggs upp,övervakningssamhälle och det ökända märket,utan vilket ingen kommer kunna köpa och sälja.
Vi har ett betydande avfall i församlingen och en uppsjö av falska profeter

Vi har haft massor med jordbävningar,bränder och saker i miljön som är allmnänt skakiga ,i år var det gräsoppssvärmar också

Krig och konflikter i världen i massor.

Synden når extrema nivåer,materialism och kärlek till pengar,sexuell perversion,spel ,knark och politiska rörelser som blir religioner och skapar strider mellan människor

Så,ja vi är oundvikligen någonstans i början v apokalypsen. Men exakt var eller vems om är antikrist vet jag inte och vill inte spekulera heller. Jag har inställningen som jag rekommenderar till andra att amn skall inte förneka eller vifta undan det som man får en inre övertygelse om,så får resten visa sig längre fram.
Några sådana sak som jag känner obehag inför är globaliseringen,extremfeminismen och politiskt influerade församlingar. Jag tror man kan applicera Bibeltexten "Kom ut ifrån henne så att ni inte tar del av hennes synder.
Man skall inte gå i ok med de saker som världen erbjuder vare sig det är lyx och materialism eller värderingar och rörelser som tar sig själva på största allvar

Jag har inte granskat texten,men lutar åt "The beginning of sorrows"
Antikrist är ett system som vi kan se nu,men det kommer slutligen en person ur det som skall regera. Jag har inte hört någon trovärdig gissning ännu. Men det kan också vara en som blir smord till det i ett visst skede och då kan det vara någon vi känner till som kliver fram vid en viss tid. Men det är systemet vi borde akta oss för i min bedömning

Svara

2 3 4 »8

Första gången du skriver måste ditt namn och mejl godkännas.


Kom ihåg mig?

Din kommentar kan deletas om den inte passar in på Apg29 vilket sidans grundare har ensam rätt att besluta om och som inte kan ifrågasättas. Exempelvis blir trollande, hat, förlöjligande, villoläror, pseudodebatt och olagligheter deletade och skribenten kan bli satt i modereringskön. Hittar du kommentarer som inte passar in – kontakta då Apg29.

Nyhetsbrevet - prenumerera gratis!


Senaste live på Youtube


Kraften i den Helige Ande - Del 2


"Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son [Jesus], för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv." - Joh 3:16

"Men så många som tog emot honom [Jesus], åt dem gav han rätt att bli Guds barn, åt dem som tror på hans namn." - Joh 1:12

"Om du därför med din mun bekänner att Jesus är Herren och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, skall du bli frälst." - Rom 10:9

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? Be den här bönen:

- Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som Herren. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?

- Ja!


Själavårdssamtal

Behöver du gratis vägledning och själavårdssamtal?

☎️ 0381-77 30 80

  • Måndagar 18.00-20.00
  • Tisdagar 09.00 -11.00
  • Onsdagar 09.00-11.00
  • Torsdagar 18.00-20.00

Senaste bönämnet på Bönesidan

onsdag 3 juni 2020 20:28
Bed för Milka att hon kommit rätt Gud vet.

Senaste kommentarer


Aktuella artiklar



STÖD APG29
SWISH: 072 203 63 74
PAYPAL: paypal.me/apg29
BANKKONTO: 8150-5, 934 343 720-9
IBAN/BIC: SE7980000815059343437209 SWEDSESS

Mer info hur du kan stödja finner du här!

KONTAKT:
christer@apg29.nu
072-203 63 74

MediaCreeper

↑ Upp