Language

Apg29.Nu

Christer Åberg | TV | Bönesidan | Fråga Christer Åberg | Skrivklåda | Chatt | Läsarmejl | Skriv | Media | Info | Sök
REKLAM:
Världen idag

Stöd Apg29 genom att swisha 20 kr till 072 203 63 74. Tack.

Profetiska nyheter – September 2020

Börjar tredje världskriget i höst?

Profetiska nyheter – September 2020.

”75 år efter det andra kriget, kommer det sista och det största kriget som får det andra kriget till att verka ännu mindre”

Denna artikel är en Gästblogg vilket innebär att det är skribentens egna åsikter.

Av Mikael Walfridsson
söndag 6 september 2020 11:52
Gästblogg

Vakenhet

Guds frid kära syskon.

Här delar jag två väldigt spännande nyheter, som ganska tydligt visar hur nära vi är helt avgörande och stora profetiska händelserna i världen.

Har Herren vår uppmärksamhet och är vi vakna inför den absolut avgörande tid vi lever i? Jag vet inte när Herren väljer att rycka sin församling till sig, men jag vet att tiden är mycket kort.

Herren varnar församlingen i Sardes, att om dom inte är vakna, kommer Herren som en tjuv, och dom skulle då inte veta vilken stund Herren kom över dom (Upp 3:3). Det betyder samtidigt, att Herren önskar att vi ska känna till stunden och veta om tiden vi lever i. Han önskar vakenhet och hjärtan som bidar efter hans återkomst. Tiden är allvarlig och mycket kort.

100 % logiskt och möjligt

Arabvärlden sträcker sig från Atlanten i väster till Indiska oceanen i öster. Många av länderna igår i det så kallade ”Arabförbundet”, som bildades 1945. I detta förbund räknar man normalt med cirka 22 medlemsstater – länder som exempelvis Jemen, Irak, Egypten och Sudan. Alla länder är samtidigt medlemmar i islamiska konferensorganisationen.

Kushner, Trumps svärson, som har haft en betydande roll i fredsförhandlingarna i Mellanöstern, uttalar sig om att ”det är 100 % möjligt och logiskt för alla 22 arabstater att erkänna Israel”.

Förbund mellan Israel och arabvärlden

När världen inklusive arabförbundet börjar ge uttryck för att vi är nära ett erkännande av Israel, så betyder det samtidigt att vi också är på väg mot ett snarligt uppfyllande av Daniels bok kap 9, som talar om Israels kommande förbund ”med de många”.

Det kommer ett förbund mellan Israel och arabvärlden, och Arabförbundet kan mycket väl vara den organisation som skriver under på avtalet, som är utformat och gjort av Antikrist.

Källa:

Kushner: 100% possible, and logical, for all 22 Arab states to recognize Israel | The Times of Israel

Profetia om ett tredjevärldskrig/GOG/Magog i 2020

En av 1900 talets mest inflytelserika rabbiner, Yisrael Meir (HaKohen) kom med en profetia under hans sista dagar, om ett stort kommande krig som berör vår tid. Han talar om ett tredje krig, som skulle bli större än något annat som tidigare har varit – och det skulle komma 75 år efter slutet av det andra världskriget. Det ska noteras att Yisrael Meir föddes 1838, och upplevde första världskriget, men dog i september 1933, sex år före andra världskrigets start.

Han profeterade:

”25 år efter slutet av det sista kriget (första världskriget), kommer ett nytt krig att bryta ut som får det första till att likna en lek”.

Sanningen var dock att det gick 21 år mellan det första och det andra världskriget. Sedan fortsätter han:

”75 år efter det andra kriget, kommer det sista och det största kriget som får det andra kriget till att verka ännu mindre”

Det var den 14 augusti 1945 att man undertecknade ett vapenstillestånd, men det var först två veckor senare, den 2 september 1945, att Japan övergav sig. Det betyder att om denna profetia är korrekt, så kan vi förvänta ett tredjevärldskrig redan här i höst.

Källa:

Prophetic Rabbi who Accurately Predicted WW2: 'War of Gog-Magog this Summer' - Israel365 News | Latest News. Biblical Perspective.

Profetiska nyheterna står i kö

Dom profetiska nyheterna står i kö, och det är väl ändå inte så konstigt? På samma sätt var det när Jesus kom till jorden för 2000 år sedan. Det fanns en förväntan efter Messias, och alla tecken i himmel och jord, pekade på hans tid hade kommit.

Det samma upplever vi i dag. Det har gått 2000 år sedan att Messias, vår frälsare gick på jorden, och det löfte han gav det judiska folket, var att ”efter två dagar (två tusen år) gör han oss (judarna) levande igen, på tredje dagen, (i starten av det messianska riket) låter han oss uppstå” – Hos 6:2.

Det betyder att vi lever i den tid, där vi kan förvänta att Herren vänder åter. På samma sätt som för 2000 år sedan, vittnar och pekar tecken i himlen och på jorden om hans återkomst. Först kommer han till sin kropp, Guds levande församling, och efterföljande till Israel, det judiska folket, för att upprätta det messianska riket på jorden.

Jesus kommer mycket snart!

Mikael Walfridsson


#Tredje världskriget #Profetia #Mikael Walfridsson #Tidstecken


220 kommentarer

19 20 21 »22

x
Stefan Jonasson svarar Stefan Jonasson
måndag, 21 september 2020 23:51
Stefan Jonasson skrev:
Jag har märkt en sak, först och främst med mig själv*, (försök till att utmåla mig ödmjuk)* vi kristna kan vara ganska lustiga när vi debatterar bibeln... Speciellt eskatologi när vi rotar och bökar i skriften, det är inget fel med det bara det sker med lite självdistans och ödmjukhet,, hittade en vers som talar lite om det 1kor 8:1-2 det handlar om kött från avgudaoffer.. Korinterna var en problemförsamling.. Det var väl en världslig avgudadyrkan de stad... Likheten med Sverige är slående vi sysslar inte med avguda kött,, i det moderna "upplysta" Sverige tar sig samma ogudaktighet andra utryck... Det påverkar även kyrkan samma grejer som korint kyrkan höll på med, sker även i kyrkan i Sverige... De följde olika lärare istället för JESUS,, världslig visdom,, sexuell omoral utöver det vanliga ,, dryckenskap.. Korinterna till och med var fulla under nattvarden, det kanske inte är så illa bland frikyrkorna i Sverige men dom gjorde det,.. Dagens kyrka de drar varandra inför domstol, missanvänder nådegåvorna.. Frälsta men köttsligt kristna,

Korinterna behövdes tillrättavisas av paulus.. Han ville leda dom rätt.. Vi har alla kunskap men kunskapen uppblåser, och kärleken uppbygger.. Ibland blir kunskapen för stor och ivrig så att den springer ifrån kärleken och lämnar den bakom sig och allt blir bara uppblåst och självhävdande..

Svara

x
Stefan Jonasson svarar Stefan Jonasson
måndag, 21 september 2020 23:51
Stefan Jonasson skrev:
Jag har märkt en sak, först och främst med mig själv*, (försök till att utmåla mig ödmjuk)* vi kristna kan vara ganska lustiga när vi debatterar bibeln... Speciellt eskatologi när vi rotar och bökar i skriften, det är inget fel med det bara det sker med lite självdistans och ödmjukhet,, hittade en vers som talar lite om det 1kor 8:1-2 det handlar om kött från avgudaoffer.. Korinterna var en problemförsamling.. Det var väl en världslig avgudadyrkan de stad... Likheten med Sverige är slående vi sysslar inte med avguda kött,, i det moderna "upplysta" Sverige tar sig samma ogudaktighet andra utryck... Det påverkar även kyrkan samma grejer som korint kyrkan höll på med, sker även i kyrkan i Sverige... De följde olika lärare istället för JESUS,, världslig visdom,, sexuell omoral utöver det vanliga ,, dryckenskap.. Korinterna till och med var fulla under nattvarden, det kanske inte är så illa bland frikyrkorna i Sverige men dom gjorde det,.. Dagens kyrka de drar varandra inför domstol, missanvänder nådegåvorna.. Frälsta men köttsligt kristna,

Korinterna behövdes tillrättavisas av paulus.. Han ville leda dom rätt.. Vi har alla kunskap men kunskapen uppblåser, och kärleken uppbygger.. Ibland blir kunskapen för stor och ivrig så att den springer ifrån kärleken och lämnar den bakom sig och allt blir bara uppblåst och självhävdande..

Svara

x
Stefan Jonasson svarar Stefan Jonasson
måndag, 21 september 2020 23:51
Stefan Jonasson skrev:
Jag har märkt en sak, först och främst med mig själv*, (försök till att utmåla mig ödmjuk)* vi kristna kan vara ganska lustiga när vi debatterar bibeln... Speciellt eskatologi när vi rotar och bökar i skriften, det är inget fel med det bara det sker med lite självdistans och ödmjukhet,, hittade en vers som talar lite om det 1kor 8:1-2 det handlar om kött från avgudaoffer.. Korinterna var en problemförsamling.. Det var väl en världslig avgudadyrkan de stad... Likheten med Sverige är slående vi sysslar inte med avguda kött,, i det moderna "upplysta" Sverige tar sig samma ogudaktighet andra utryck... Det påverkar även kyrkan samma grejer som korint kyrkan höll på med, sker även i kyrkan i Sverige... De följde olika lärare istället för JESUS,, världslig visdom,, sexuell omoral utöver det vanliga ,, dryckenskap.. Korinterna till och med var fulla under nattvarden, det kanske inte är så illa bland frikyrkorna i Sverige men dom gjorde det,.. Dagens kyrka de drar varandra inför domstol, missanvänder nådegåvorna.. Frälsta men köttsligt kristna,

Korinterna behövdes tillrättavisas av paulus.. Han ville leda dom rätt.. Vi har alla kunskap men kunskapen uppblåser, och kärleken uppbygger.. Ibland blir kunskapen för stor och ivrig så att den springer ifrån kärleken och lämnar den bakom sig och allt blir bara uppblåst och självhävdande..

Svara

x
Stefan Jonasson
tisdag, 22 september 2020 00:05

Jag kanske tog i för mycket nu.. Jag vill bara uppmärksamma oss på problemen vi har med ödmjukheten ibland blir allt så uppblåst och högmodig och självhävdande.. Jag påstår mig inte vara bättre än någon annan vi har alla en Adams natur som sticker upp sitt fula nylle ibland,

Svara

x
Tomas N svarar Stefan Jonasson
tisdag, 22 september 2020 08:59
Stefan Jonasson skrev:
Jag kanske tog i för mycket nu.. Jag vill bara uppmärksamma oss på problemen vi har med ödmjukheten ibland blir allt så uppblåst och högmodig och självhävdande.. Jag påstår mig inte vara bättre än någon annan vi har alla en Adams natur som sticker upp sitt fula nylle ibland,

Du har helt rätt här Stefan.
Anledningen är väl att det är så lätt att komma bort ifrån nåden i just detta ämne om sista tide. T om Jesus själv kommer ju för att döma vid den tiden.
Men i övrigt finns det här alltför mycket som kommer från dilemmat att vara skriftlärd.
Man kan vara och bör absolut sträva efter att vara lite skriftlärd. Men kommer man bort ifrån nåden ,så är kunskapen inte till nytta.

Som Israelvänlig skrev t ex "Vill ni veta sanningen"? Ja självklart vill vi veta det ,men samtidigt tror väl vi alla att vi har sanningen och verkligheten är att vi alla har brister i vår kunskap så att ingen har 100% sanning

Vi har ju också vår viktigaste uppgift i att vara ett ljus och en förebild. Det är alltför enkelt att låta ett intressant tillägg i vårt uppdrag(ändestidskunskap) störa och förstöra vårt huvuduppdrag.
Nämligen att vara en Jesu lärjunge ända till slutet med allt vad detta innebär.

Så gärna skriftlärdhet,men inte om det smutsar ned och hindrar lärjungaskapet

Svara

x
Mikael W svarar Israelvänlig
tisdag, 22 september 2020 10:16
Israelvänlig skrev:
Broder Mikael! Jag har givit dig ett svar, men har sett att det nu är raderat helt utan saklig grund! Jag vet inte om du hann läsa det innan det raderades bort? Är det någonting du känner till varför det är raderat?

Shalom

Nej Israelvänlig, jag hann inte läsa din senaste kommentar, men jag har scrollat bakåt och sett att du vill veta min åsikt om Daniel 12:1-2 (eller hur?)


Daniels bok handlar om profeten Daniel, som skall ha bortförts till Babylonien år 606 f.Kr. (Daniel 1:1). Den är enligt traditionen också skriven av Daniel. Boken innehåller bl.a. olika berättelser om Daniels liv och profetiska syner. Den har ett starkt apokalyptiskt bildspråk som går igen bl.a. i Uppenbarelseboken.
Källa: Wikipedia

1På den tiden skall Mikael träda upp, den store fursten som står såsom försvarare för dina landsmän; och då kommer en tid av nöd, vars like icke har funnits, allt ifrån den dag då människor blevo till och ända till den tiden. Men på den tiden skola av ditt folk alla de varda frälsta, som finnas skrivna i boken.
2Och många av dem som sova i mullen skola uppvakna, somliga till evigt liv, och somliga till smälek och evig blygd.
Daniel 12:1-2 (1917 bibeln)

Min åsikt lyder enligt följande:
Om du går tillbaka till Daniel 9:24-27 så berättar Daniel om 70 veckor som har förklarats mot "ditt folk".

Daniels folk är judarna, nationen Israel !!!

Precis som Matt. 24, där Jesus predikar för ”Judarna”, så talar Daniel om den vedermöda som hans folk ”Judarna” kommer att få uppleva.

Icke-Kristna Judar väntar ju fortfarande på sin ”något diffusa” Messias.

Kristna fanns ju inte på Daniels tid, och därmed ingen Kristen församling

Kristna, som är redo, behöver sonika inte genomlida de 7 åren av vedermödor, och kommer aldrig komma i kontakt med någon Antikrist, eller förmås acceptera något märke som ju paradoxalt leder till döden

Kom ihåg, Israelvänlig, att Mörkret flyr Ljuset !

Antikrist skulle aldrig kunna sitta vid samma bord och äta middag med en Kristen som är fylld av Helig Ande. Det skulle strida mot alla de naturlagar som vår Herre skapat







Svara

x
Tomas N
tisdag, 22 september 2020 10:37

När det gäller gränsen mellan gamla och nya förbundet ser jag det som följande och med nyckelorden " Den tid skall komma,ja den är redan här" (joh 4:23)

Enligt lärjungabefallningen "Gå ut i hela världen och gör alla folk till mina lärjungar och alla messianska profetior som t ex Jesaja49,så gäller nya förbundet alla folk.
6 han säger: Det är för lite
att du bara är min tjänare
som upprättar Jakobs stammar
och för tillbaka de bevarade
av Israel.
Jag ska sätta dig
till ett ljus för hednafolken,
för att du ska bli min frälsning
ända till jordens yttersta gräns.✱

Men eftersom Jesus inte hade dött ännu,predikade lärjungarna till judar medans Jesus levde,när Han visade sig för dem som uppstånden kom uppdraget att gå ut till alla folk med tillägget att vänta på att den Helge Ande skulle bli utgjuten.

Samtidigt är all undervisning från Jesus till lärjungarna också till alla kristna i alla tider. De få och små tilläggen som att endast gå till Israels folk gällde bara dem där och då.

Att frälsningen kommer från judarna kan inte appliceras idag. Det refererar till hur det var tidigare och att frälsaren själv föddes ur det folket .

Använder man det begreppet med än idag har man inte förstått vem Gud är och hur stor frälsningen är. Kött och blod kan inte ärva Himmelriket.

Jesus själv och därefter Paulus var de som stod emot pressen från det judiska prästerskapet och fariseerna . Lärjungarna påverkades även efter pingstdagen av lagiskheten och framförallt Jakob,men också Petrus tillät sig att påverkas,men det ser vi ju från Jesus exempel att pressen var omänskligt stor.
Så är den än idag.


Svara

x
Israelvänlig svarar Tomas N
tisdag, 22 september 2020 15:05
Tomas N skrev:
Du har helt rätt här Stefan.
Anledningen är väl att det är så lätt att komma bort ifrån nåden i just detta ämne om sista tide. T om Jesus själv kommer ju för att döma vid den tiden.
Men i övrigt finns det här alltför mycket som kommer från dilemmat att vara skriftlärd.
Man kan vara och bör absolut sträva efter att vara lite skriftlärd. Men kommer man bort ifrån nåden ,så är kunskapen inte till nytta.

Som Israelvänlig skrev t ex "Vill ni veta sanningen"? Ja självklart vill vi veta det ,men samtidigt tror väl vi alla att vi har sanningen och verkligheten är att vi alla har brister i vår kunskap så att ingen har 100% sanning

Vi har ju också vår viktigaste uppgift i att vara ett ljus och en förebild. Det är alltför enkelt att låta ett intressant tillägg i vårt uppdrag(ändestidskunskap) störa och förstöra vårt huvuduppdrag.
Nämligen att vara en Jesu lärjunge ända till slutet med allt vad detta innebär.

Så gärna skriftlärdhet,men inte om det smutsar ned och hindrar lärjungaskapet

Jag får förtydliga mig, då du har missförstått med vad jag menade när jag sa så! Då det inte råder frihet att kunna skriva efter vad Bibeln säger på denna sajt sa jag att jag kommer försöka publicera hela mitt inlägg till Mikael W på en annan sajt och borde skrivit ut det i stället! Jag ser nu att Mikael har svarat så kanske jag inte behöver göra det efter det jag har svarat honom!

Men du gör anspelningar på att jag skulle smutsa ner lärjungaskapet när jag avfärdat din lära om framförallt Amillennialism som icke Bibliska och du har inte heller kunnat dementerat detta genom Bibeln! Det är en mycket allvarlig anklagelse du gör! Den som dömer sin broder dömer sig själv!

Det jag har gjort är att avfärda läror som icke är Bibliska! Att läsa och kunna Bibeln ganska hyggligt är jag glad över och gör inte alls att man kommer ifrån nåden snarare tvärtom!😊 Huvuduppdraget är naturligtvis att predika evangelium som borde vara en självklarhet för alla kristna, men det förringar icke att vi icke skall avslöja mörkrets gärningar av alla de olika slag, som vi kristna också skall göra!

Shalom

Svara

x
Israelvänlig svarar Mikael W
tisdag, 22 september 2020 15:57
Mikael W skrev:
Nej Israelvänlig, jag hann inte läsa din senaste kommentar, men jag har scrollat bakåt och sett att du vill veta min åsikt om Daniel 12:1-2 (eller hur?)


Daniels bok handlar om profeten Daniel, som skall ha bortförts till Babylonien år 606 f.Kr. (Daniel 1:1). Den är enligt traditionen också skriven av Daniel. Boken innehåller bl.a. olika berättelser om Daniels liv och profetiska syner. Den har ett starkt apokalyptiskt bildspråk som går igen bl.a. i Uppenbarelseboken.
Källa: Wikipedia

1På den tiden skall Mikael träda upp, den store fursten som står såsom försvarare för dina landsmän; och då kommer en tid av nöd, vars like icke har funnits, allt ifrån den dag då människor blevo till och ända till den tiden. Men på den tiden skola av ditt folk alla de varda frälsta, som finnas skrivna i boken.
2Och många av dem som sova i mullen skola uppvakna, somliga till evigt liv, och somliga till smälek och evig blygd.
Daniel 12:1-2 (1917 bibeln)

Min åsikt lyder enligt följande:
Om du går tillbaka till Daniel 9:24-27 så berättar Daniel om 70 veckor som har förklarats mot "ditt folk".

Daniels folk är judarna, nationen Israel !!!

Precis som Matt. 24, där Jesus predikar för ”Judarna”, så talar Daniel om den vedermöda som hans folk ”Judarna” kommer att få uppleva.

Icke-Kristna Judar väntar ju fortfarande på sin ”något diffusa” Messias.

Kristna fanns ju inte på Daniels tid, och därmed ingen Kristen församling

Kristna, som är redo, behöver sonika inte genomlida de 7 åren av vedermödor, och kommer aldrig komma i kontakt med någon Antikrist, eller förmås acceptera något märke som ju paradoxalt leder till döden

Kom ihåg, Israelvänlig, att Mörkret flyr Ljuset !

Antikrist skulle aldrig kunna sitta vid samma bord och äta middag med en Kristen som är fylld av Helig Ande. Det skulle strida mot alla de naturlagar som vår Herre skapat







Så här skrev du tidigare: De vedermödor (människors sjukdomar/problem och världskrig o.dyl) som tidigare ägt rum är inte samma som den ”Vedermöda/stora vedermöda” som kommer ske efter församlingsuppryckandet, utan den senare vedermödan handlar om en ”tidsperiod” i ändtiden då mänskligheten kommer att drabbas av ohyggliga plågor. Slut citat!

Här bekräftar du att du tror att den stora vedermödan kommer ske efter församlingsuppryckandet! Därmed verkar du har frångått pretribtänkandet!👍 Den stora vedermödan drabbar främst judarna, men kristna kommer också att förföljas, fängslas, en del blir avrättade den tiden innan uppryckandet! Den stora vedermödan sker över hela världen! Uppenb. 13:7, Uppenb. 13:10 säger att här gäller det för de heliga att hava ståndaktighet och tro!

Kristna kommer inte genomlida hela vedermödan, då det framförallt handlar om den stora vedermödan, som är 3,5 år som blir förkortad för de utvalda d v s församlingen! När märket kommer måste vi vägra detta! Finns ingen anledning att det skrivs om detta i Uppenbarelseboken om detta inte skulle gälla även de kristna! När detta sker gäller det att vara förberedd och lita på Gud! Han gav mat från himmelen till judarna när de var i öknen och Han kommer göra det igen för de som förtröstar och tror på Honom!😊

Ja! Jag vet om att mörkret flyr för ljuset! Ljuset som är Herren Jesus Kristus, Alfa och Omega! Mäktig i kraft, underbar i råd!😊 Nej! Jag skulle aldrig vilja sitta och äta tillsammans med Antikrist! Det gäller att då fly honom! Herren Jesus Kristus säger att vi skall bliva hatade av alla folk för Hans namn skull! Matteus 24:9

2Och många av dem som sova i mullen skola uppvakna, somliga till evigt liv, och somliga till smälek och evig blygd.
Daniel 12:1-2 (1917 bibeln

Vad betyder den versen för dig?

Shalom

Svara

x
Tomas N svarar Israelvänlig
tisdag, 22 september 2020 16:20
Israelvänlig skrev:
Jag får förtydliga mig, då du har missförstått med vad jag menade när jag sa så! Då det inte råder frihet att kunna skriva efter vad Bibeln säger på denna sajt sa jag att jag kommer försöka publicera hela mitt inlägg till Mikael W på en annan sajt och borde skrivit ut det i stället! Jag ser nu att Mikael har svarat så kanske jag inte behöver göra det efter det jag har svarat honom!

Men du gör anspelningar på att jag skulle smutsa ner lärjungaskapet när jag avfärdat din lära om framförallt Amillennialism som icke Bibliska och du har inte heller kunnat dementerat detta genom Bibeln! Det är en mycket allvarlig anklagelse du gör! Den som dömer sin broder dömer sig själv!

Det jag har gjort är att avfärda läror som icke är Bibliska! Att läsa och kunna Bibeln ganska hyggligt är jag glad över och gör inte alls att man kommer ifrån nåden snarare tvärtom!😊 Huvuduppdraget är naturligtvis att predika evangelium som borde vara en självklarhet för alla kristna, men det förringar icke att vi icke skall avslöja mörkrets gärningar av alla de olika slag, som vi kristna också skall göra!

Shalom

Vi borde kunna vara öppna för hurdana vi är.
Alla säger "Jag har sanningen enligt skriften och Helige Ande"
Även jag förstås. Men det jag menar är att vi borde tona ned vet bäst attityden. Sanningen som vi alla söker och delvis funnit kan manifestera sig själv och nåden och kärleken som också är viktig kvävs genom ivriga debatter om vem som vet bäst.
Jag skulle kunna säga mycket mera till mitt försvar om den teologiska uppfatning som jag har. Men det är mindre viktigt.

Möjligheten finns att bidra till uppbyggelse för många på olika bloggar,men utmaningar finns ocksä så som moderering.

Vi behöver vara Kristuslika även i detta och inte fariseer

Svara

19 20 21 »22

Första gången du skriver måste ditt namn och mejl godkännas.


Kom ihåg mig?

Din kommentar kan deletas om den inte passar in på Apg29 vilket sidans grundare har ensam rätt att besluta om och som inte kan ifrågasättas. Exempelvis blir trollande, hat, förlöjligande, villoläror, pseudodebatt och olagligheter deletade och skribenten kan bli satt i modereringskön. Hittar du kommentarer som inte passar in – kontakta då Apg29.

Nyhetsbrevet - prenumerera gratis!


Senaste live på Youtube


Apg29.Nu live med Christer Åberg


"Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son [Jesus], för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv." - Joh 3:16

"Men så många som tog emot honom [Jesus], åt dem gav han rätt att bli Guds barn, åt dem som tror på hans namn." - Joh 1:12

"Om du därför med din mun bekänner att Jesus är Herren och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, skall du bli frälst." - Rom 10:9

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? Be den här bönen:

- Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som Herren. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?

- Ja!


Själavårdssamtal

Behöver du gratis vägledning och själavårdssamtal?

☎️ 0381-77 30 80

  • Måndagar 18.00-20.00
  • Tisdagar 09.00 -11.00
  • Onsdagar 09.00-11.00
  • Torsdagar 18.00-20.00

Senaste bönämnet på Bönesidan

måndag 19 oktober 2020 13:39
Fader, jag älskar Jesus och ber varje dag, försöker göra mitt bästa, men ändå är jag så ledsen och ensam med ett sjukt barn som alla spottar på, mycket ledsen och utanför. Amen

Senaste kommentarer


Aktuella artiklar



STÖD APG29
SWISH: 072 203 63 74
PAYPAL: paypal.me/apg29
BANKKONTO: 8150-5, 934 343 720-9
IBAN/BIC: SE7980000815059343437209 SWEDSESS

Mer info hur du kan stödja finner du här!

KONTAKT:
christer@apg29.nu
072-203 63 74

MediaCreeper

↑ Upp