Language

Apg29.Nu

Christer Åberg | TV | Bönesidan | Fråga Christer Åberg | Skrivklåda | Chatt | Läsarmejl | Skriv | Media | Info | Sök
REKLAM:
Världen idag

Stöd Apg29 genom att swisha 20 kr till 072 203 63 74. Tack.

Så tar du emot vilddjurets märke

Du behöver inte vara rädd att du ofrivilligt ska ha tagit emot märket.

666 - vilddjurets märke.

Christer ÅbergAv Christer Åberg
torsdag, 30 april 2020 08:33

Vilddjurets märke

Upp 13:15-18. Och det fick makt att ge ande åt vilddjurets bild, så att vilddjurets bild också kunde tala och göra så att alla som inte tillbad vilddjurets bild skulle dödas. 16. Och det får alla, små och stora, rika och fattiga, fria och slavar, till att ta emot ett märke på sin högra hand eller på sina pannor, 17. så att ingen ska kunna köpa eller sälja, utom den som har märket eller vilddjurets namn eller dess namns tal. 18. Här är visdomen. Den som har förstånd kan räkna ut vilddjurets tal, för det är en människas tal och dess tal är 666.

Så tar du emot märket

Det finns de som är rädda att de ofrivilligt och ovetandes ska råka ta emot Vilddjurets märke. Men enligt dessa omtalade och berömda bibelverser så måste man först tillbe Vilddjurets bild innan man kan få märket.

Detta ser vi också tydligt i Upp 14:11:

Och röken av deras plåga stiger upp i evigheternas evigheter, och de har ingen ro varken dag eller natt, de som tillber vilddjuret och dess bild och var och en som tar emot märket med dess namn.

Du behöver inte vara rädd

Har du inte tillbett Vilddjurets bild, då har du heller inte fått märket. Du behöver alltså inte vara rädd att du ofrivilligt och omedvetet ska ha tagit emot märket.

Christer Åberg


#Vilddjuret #Antikrist #Märket #666


279 kommentarer

1 2 »28

x
Bertil Rosenius
torsdag, 30 april 2020 09:36

Jag tolkar inte detta riktigt som du gör Christer. Jag läser att här finns två grupper. Det står inte - som jag uppfattar det:

"... de som tillber vilddjuret och dess bild och tar emot märket med dess namn." Detta vore då möjligen en grupp, Det står:

de som tillber vilddjuret och dess bild
OCH
var och en som tar emot märket med dess namn.

Dvs det finns det som tillber vilddjuret
OC
de som tar emot märket.

För mig framstår detta som två grupper:

•De sanna antikristerna
•De som blir medlöpare till Antikris, för att kunna köpa och sälja

Tillbedjare och medlöpare är två olika grupper.

Men helt klart är det ett medvetet val och inget man omedvetet gör.





Svara

x
Malin
torsdag, 30 april 2020 09:38

Jesus har själv sagt att vi ska vara försiktiga så att vi inte blir lurade. "Se till att ingen bedrar er." Matteus 24:4 - hela kapitlet handlar om tiden innan Jesu återkomst - där många falska Messias-gestalter/frälsare ska framträda.

Vi kan alltså bli bedragna att tillbe Vilddjurets bild, och då märker vi inte att vi tar emot Vilddjurets märke. Jfr 2 Tess kap 2.

Men vi kan vara uppmärksamma på saker som händer i världen där det kan handla om Vilddjurets märke. Det här skulle kunna vara det,så jag vill verkligen uppmana er att INTE ta emot det:

https://www.nowtheendbegins.com/prepare-yourself-for-id2020-covid-19-immunity-passport-combining-digital-identity-with-vaccinations-blockchain-nanotechnology-mark-of-the-beast-666/


https://www.nowtheendbegins.com/bill-melinda-gates-foundation-spending-millions-creating-human-implantable-quantum-dot-microneedle-vaccine-mark-technology-with-data-storage/

Svara

x
nils
torsdag, 30 april 2020 09:56

Du har rätt Christer i att A-krist måste först framträda Innan hans märke kommer.

Och det står i Upp.13;6 att den falske profeten,"FÖRMÅR ALLA att låta sig Giva ett märke," vilket av många tolkas som att de Blir TVINGADE att taga märket!

Där är vi inte Ännu,men många har Frivilligt låtit sig chippas av olika orsaker vilket är en annan sak,och vi får därför Ej Döma Dem som Förlorade då!!

När jag märker en överreaktion ang.Chip märkning som redan Nu Finns och,som tex SJ har introducerat brukar jag fråga;
Menar och Påstår du att dessa då kommer till Helvetet,som Upp.14;9-11 säger??

Låt oss i dessa tider av Förvirring och Förvillelse följa detta ord om Nykterhet.
"Men änden på allting är nu nära:Varen alltså Besinningsfulla och NYKTRA så att I kunen Bedja."!Pet.4;7

Svara

x
Mikael W svarar nils
torsdag, 30 april 2020 10:31
nils skrev:
Du har rätt Christer i att A-krist måste först framträda Innan hans märke kommer.

Och det står i Upp.13;6 att den falske profeten,"FÖRMÅR ALLA att låta sig Giva ett märke," vilket av många tolkas som att de Blir TVINGADE att taga märket!

Där är vi inte Ännu,men många har Frivilligt låtit sig chippas av olika orsaker vilket är en annan sak,och vi får därför Ej Döma Dem som Förlorade då!!

När jag märker en överreaktion ang.Chip märkning som redan Nu Finns och,som tex SJ har introducerat brukar jag fråga;
Menar och Påstår du att dessa då kommer till Helvetet,som Upp.14;9-11 säger??

Låt oss i dessa tider av Förvirring och Förvillelse följa detta ord om Nykterhet.
"Men änden på allting är nu nära:Varen alltså Besinningsfulla och NYKTRA så att I kunen Bedja."!Pet.4;7

I 1917 så står det i Upp. 13:16:

Och det ”förmår” alla, både små och stora, både rika och fattiga, både fria och trälar, att låta giva sig ett märke på högra handen eller på pannan,

Förmå kan bl.a betyda att någon ”övertalas” eller ”påverkas” till att acceptera märket.

(jag är således lite inne på Malins resonemang, att människor sakteliga, och stegvis, luras/manipuleras till att acceptera märket. Detta resonemang ligger även i linje med hur Satan brukar agera, och vad Jesus varnar oss för)

Svara

x
Bertil Rosenius svarar nils
torsdag, 30 april 2020 10:33
nils skrev:
Du har rätt Christer i att A-krist måste först framträda Innan hans märke kommer.

Och det står i Upp.13;6 att den falske profeten,"FÖRMÅR ALLA att låta sig Giva ett märke," vilket av många tolkas som att de Blir TVINGADE att taga märket!

Där är vi inte Ännu,men många har Frivilligt låtit sig chippas av olika orsaker vilket är en annan sak,och vi får därför Ej Döma Dem som Förlorade då!!

När jag märker en överreaktion ang.Chip märkning som redan Nu Finns och,som tex SJ har introducerat brukar jag fråga;
Menar och Påstår du att dessa då kommer till Helvetet,som Upp.14;9-11 säger??

Låt oss i dessa tider av Förvirring och Förvillelse följa detta ord om Nykterhet.
"Men änden på allting är nu nära:Varen alltså Besinningsfulla och NYKTRA så att I kunen Bedja."!Pet.4;7

Jag tror du har rätt och trott så all tid, dvs att chippet inte är märket. Vilddjuret har inte kommit - därmed är tiden för märket inte här än.

Men chippet kan komma att få betydelse, tom stor betydelse. Det kan binda oss till uppgifter i en databank som innehåller alla våra personuppgifter. Hälsotillstånd, ekonomi, arbetet, bostad... allt! I denna banken kan också finns uppgifter om vi erkänt Antikrist eller ej. Via den signalen (informationen) kommer vi tillåtas handla vår mat osv.

Men chippet skulle därmed kunna utgöra en demonstration - genom att koppla upp vår personuppgifter - att vi inte till hör Antikrist, utan Gud.

En intressant tanke, med hänsyftning till de 144 000 som kommer att märkas med Guds märke under vedermödan.

Det är för övrigt märkligt att det blir sådan hysteri över att Antikrist skall märka de sina med ett chipp, medan man talar tyst om hur de 144 000 skall märkas...

Jag tar dock personligen inget chipp - vi vet inte hur det kan utnyttjas!

Svara

x
Bertil Rosenius svarar Mikael W
torsdag, 30 april 2020 10:43
Mikael W skrev:
I 1917 så står det i Upp. 13:16:

Och det ”förmår” alla, både små och stora, både rika och fattiga, både fria och trälar, att låta giva sig ett märke på högra handen eller på pannan,

Förmå kan bl.a betyda att någon ”övertalas” eller ”påverkas” till att acceptera märket.

(jag är således lite inne på Malins resonemang, att människor sakteliga, och stegvis, luras/manipuleras till att acceptera märket. Detta resonemang ligger även i linje med hur Satan brukar agera, och vad Jesus varnar oss för)

Ja, man kan absolut stegvis luras att ta emot ett kommande märke - om man inte är vaken. Men man kan också komma att avtrubbas inför varningar och spekulationer...

Låt oss hålla fast vi varningarna att märket kommer, men inte i peka ut det innan det gjort så.

Berättelsen om "Pojken och vargen" har mycket att lära.

Svara

x
nils
torsdag, 30 april 2020 11:01

Att den "falske profeten" Förmår alla att taga märket,tror jag kan bli som redan nu det talas om;Om du Inte låter dig Chippas får du inge Virusskydd mot Cosona!

Eller att i en kommande Hungersnöd gäller;Du får ingen Mat,utan att bli chippad!
Att alltså Yttre omständigheter motiverar och legaliserar att alla skall märkas.

Jag har däremot ansett att vi under inga omständigheter skall låta oss Chippas Nu,då det när det blir på allvar kan sägas om oss;Du är ju Redan Chippad och därför tillhör du redan A-krist!

Svara

x
Malin
torsdag, 30 april 2020 11:01

Det låter nästan som att ni vill att människor ska ta emot märket 😥

Svara

x
Christer Åberg svarar Malin
torsdag, 30 april 2020 11:13
Malin skrev:
Det låter nästan som att ni vill att människor ska ta emot märket 😥

Inte bara det: En del verkar som om de väntar på Antikrist och inte på Herren Jesus Kristus.

Inte bara det: En del verkar också vilja vara med i den stora vedermödan och bli dömda.

Inte bara det: En del verkar som att de skulle bli väldigt ledsna och besvikna om det inte blir så...

Om det inte är så, varför förkunnar man så och sprider den läran?

Svara

x
Mikael W svarar Bertil Rosenius
torsdag, 30 april 2020 11:46
Bertil Rosenius skrev:
Ja, man kan absolut stegvis luras att ta emot ett kommande märke - om man inte är vaken. Men man kan också komma att avtrubbas inför varningar och spekulationer...

Låt oss hålla fast vi varningarna att märket kommer, men inte i peka ut det innan det gjort så.

Berättelsen om "Pojken och vargen" har mycket att lära.

Du resonerar sunt och förnuftigt

Svara

1 2 »28

Första gången du skriver måste ditt namn och mejl godkännas.


Kom ihåg mig?

Din kommentar kan deletas om den inte passar in på Apg29 vilket sidans grundare har ensam rätt att besluta om och som inte kan ifrågasättas. Exempelvis blir trollande, hat, förlöjligande, villoläror, pseudodebatt och olagligheter deletade och skribenten kan bli satt i modereringskön. Hittar du kommentarer som inte passar in – kontakta då Apg29.

Nyhetsbrevet - prenumerera gratis!


Senaste live på Youtube


Gospel Sam, Pop up tält, Målle, Emilia, Christer Åberg online


"Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son [Jesus], för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv." - Joh 3:16

"Men så många som tog emot honom [Jesus], åt dem gav han rätt att bli Guds barn, åt dem som tror på hans namn." - Joh 1:12

"Om du därför med din mun bekänner att Jesus är Herren och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, skall du bli frälst." - Rom 10:9

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? Be den här bönen:

- Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som Herren. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?

- Ja!


Själavårdssamtal

Behöver du gratis vägledning och själavårdssamtal?

☎️ 0381-77 30 80

  • Måndagar 18.00-20.00
  • Tisdagar 09.00 -11.00
  • Onsdagar 09.00-11.00
  • Torsdagar 18.00-20.00

Senaste bönämnet på Bönesidan

måndag 25 maj 2020 06:21
Herre jag ber, låt mig orka. Amen

Senaste kommentarer


Aktuella artiklar



STÖD APG29
SWISH: 072 203 63 74
PAYPAL: paypal.me/apg29
BANKKONTO: 8150-5, 934 343 720-9
IBAN/BIC: SE7980000815059343437209 SWEDSESS

Mer info hur du kan stödja finner du här!

KONTAKT:
christer@apg29.nu
072-203 63 74

MediaCreeper

↑ Upp