Surfar nu: 758 www.apg29.nu


סמבו הוא חטא נגד אלוהים

גגות

זהו עלבון והשפלה נגד השותף שלך כי אתה רק רוצה לקיים יחסי מין ושותף חי, אבל לא להתחתן איתה. יתר על כן, זה חטא נגד אלוהים. 

נתקלתי בתופעה שמין מושווית סיום הנישואין. ואז מתייחס התנ"ך ומאמינים כי זה לא היה כמו היום, כי זה היה להתחתן לפני שהכומר או כומר. כמובן שמדובר בדבר מופרך. התנ"ך מדבר הרבה על מסיבות חתונה. לא פחות חשוב, ישו עצמו מתייחס החתונה כשהוא מדבר על מלכות אלוהים וגאולה.

דבר נוסף אשר התגנב לתוך חוגים נוצריים cohabiting, אבל שְׁכוֹבֶת שום נישואים. אתה לא יכול לומר כי "במציאות אנחנו נשואים" ועדיין לא רוצים להתחתן. לקבלה למה להתחתן איתך לא אז אם אתה "באמת התחתנת?" האמת היא שאתה כמו הרבה נשוי כמו דונלד דאק יהיה הדודה שלי!

מגורים משותפים לפני הנישואים 

עוד דבר מוזר נתקלתי בחוגים נוצריים: יש כאלה שהחליטו להתחתן. תאריך חתונה הוא קבוע את ההזמנות נשלחות, אבל כדי לפתור את בעיית הדיור רק לפני החתונה, כך הם עוברים יחד בדירה החדשה תהיה להם ביחד. מאוד מוזר befaringssätt כי זה אינו אלא חטא.

סמבור מתחתן 

ישנם נוצרים אשר לנוע שותף יחד חיים. חלקם זועמים על זה אבל לא אכפת להם. לאחר זמן מה הם מתחתנים זה עם זה וכולם מתלהבים כי עכשיו אין להם שותף לחיות זמן רב יותר "לחיות בחטא". אבל רק כדי להתחתן הוא לא סימן שיש לך בתשובה של חטא! למעשה, וממיר אחד לא מתחרט כל כך שלוקח חטא לתוך נישואים! אז אתה צריך לחזור בתשובה מחטא ולא רק להסתיר את זה!

גם אנחנו יודעים שהרבה אנשים שלא נשמרו נשואים, אז נישואים אינו סימן לכך נשמר אחד. לבסוף, ב הקדמה קצרה זו, אני רוצה גם לציין לגבי נישואים אזרחיים. תופעה זו, יש לי גם נתקלה בחוגים נוצריים. נישואים אזרחיים נוצר עבור מי למרוד באלוהים ולא רוצים לעשות איתו. איך נוצרים יכולים לאמץ מערכת זו? הנישואים הבורגניים אינו אלא מצורף!

נישואים אזרחיים הוא סמבו

כמובן, כמה כריסטיאן נישאו בנישואים אזרחיים בגלל החלק המשפטי באותו היום התחתן באופן נאות לפני שהכומר או הכומר! כל כך הרבה זוגות עשו כאשר אין כומר היה נישואים. הייתי בחתונה בלארוס פעם שהיה befaringsätt זה. ראשית, הם נישאו בנישואים אזרחיים ולאחר מכן בכנסייה הבפטיסטית. בדרך זו, הוא אמת לאמיתה. אז אנחנו צריכים לקבל את החלק המשפטי אלא גם את הרוחניות!

אין פולחן ריק

מתחתן הוא לא פולחן ריק. זה קורה כלום אמיתי. אתה מקבל את אותה אחת דביקה. זה חייב לעצמי ניסיון כשהתחתנתי ב Bjärka Saby 2004. לא היה באמת דבר. ואני זה לא חווה מימיו. קיבלנו אחד - כן "גוף" (בשר אחד), כמו שכתוב בתנ"ך!

אז הם כבר לא שניים אלא בשר אחד. מה שהאל איחד יחד, בואו לא יופרדו בידי אדם. (מתי 19: 6).

סמבו אינם נישואים

יש המשווים שְׁכוֹבֶת לנישואין. זהו שקר ורמאות כי מגורים משותפים כמו שזה נשמע: "מצורף". לא מזמן פגשתי זוג אשר ציפה ילד שקנה ​​בית. גבר התלוצץ איתם ואמר ששמע כי יינשאו. אבל הפלא ופלא, הם לא יעשו, אלא שיש ילדים ובתים ויש שותף תפוסה, זה יכול! גישה מסובכת מאוד. דברו על חי באשליה ולהעמיד פנים בעולם.

הידעת כי שְׁכוֹבֶת אינו מומלץ על ידי הבנקאים? כאשר הם חושבים על החלק הכלכלי, אבל אתה גם צריך לחשוב על הרווחה הרוחנית שלך. יש חטא חמור יותר השלכות ממה שאתה יכול לדמיין.

ישו אינו להשוות שְׁכוֹבֶת לנישואין. הוא פגש פעם אישה שחיה ידוע בציבור עם גבר. היא היתה נשואה חמש פעמים, אבל אחד היא גרה עכשיו עם ישו אינו נספר בתור בעלה!

- חמישה גברים היו לך, ועכשיו יש לך הוא לא בעלך. מה שאמרת נכון. (ג'ון 04:18).

אתה חייב לקרוא את הדברים כפי שהם ולא מה שהם! זה לזרוק את האשמה ולהכחיש החטא שלהם באומרו, "כן, אבל במציאות אנחנו נשואים". - אתה לא נשוי אלא אם שאל אחד יחד עצמכם!

סקס הוא לא סיום הנישואין

עוד כשל אשר נתקלתי בה הוא הרעיון כי מין יהיה סיום הנישואין, כי אתה הופך "אחד" עם האיש יש יחסי מין.

או שמא אתה לא יודע כי הוא אשר מתאחד עם זונה הוא גוף אחד איתה? זה נקרא: שני לבשר אחד. (1 Cor 06:16).

אבל בהקשר זה פירושו כי אנו הופכים אחד עם הזונות, או אם תרצו: עם חטא. לא מדובר בנישואים במשמעות של אלוהים. אתה חייב לקרוא דברים על מה שהם באמת!

וזה דינה בת לאה נשאה ליעקב, יצא לפגוש את הבנות בארץ. שכם בן חמור החוי, נסיך של המדינה, ראה אותה ולקח אותה. הוא שכב איתה השפיל אותה. אבל הלב שלו נדבק בבית בתו של יעקב דינה. הוא אהב את הנערה ודיבר אליה בחביבות. והשכם אמר לאבא המור שלו, "תביא לי את הבחורה לאישה." (1 בראשית 34: 1-4).

שכם נפגש דינה בת יעקב. הם קיימו יחסי מין אחד עם השני. לאחר מכן, האיש הלך לאביו וביקש להינשא דינה. למה הוא עשה את זה אם המין נספר כמסקנה של הנישואין? האמת היא שהם לא היו נשואים אף הם קיימו יחסי מין. הכרתי את האיש הזה ועכשיו הוא רוצה להתחתן איתה. אבל אנחנו יודעים איך זה הלך מאוחר יותר בסיפור. הצעיר כמו רבים אחרים בחייהם איבדו בשל האחים של דינה נהרג כל הגברים בעיר!

אתה צריך להתחתן

יתר על כן, הוא קורא פול ב קורינתיאנס כי הם צריכים להתחתן. עדיף להתחתן מאשר לשרוף עם רצון. נישואין מגן עליך מפני Allsta לשרוף עם רצון!

אבל אם הם לא יכולים לחיות avhållsamt והמה להתחתן, כי עדיף להתחתן מאשר לשרוף עם רצון. (1 Cor 7: 9).

שימו לב כי זה אומר "אם הם לא יכולים לחיות avhållsamt", הם צריכים להתחתן. פול משווה ובכך לא יחסי מין עם סיום הנישואין או כי הם יהיו נשואים. מין ונישואים הם למעשה שני דברים שונים, אבל שש ישמשו בנישואים ולא בשום מקום אחר. יתר על כן, חושף את המילים "להתחתן" שזה משהו נפרד מיחסי מין. זה לא אותו הדבר כמו לעשות נשוי לפני הכומר או הכומר! לחלופין, כפי שהוא בפועל לפני אלוהים להצטרף אליהם ועושה אותם לתוך אחד!

מסיבת החתונה

אנו רואים בסיפור של יעקב שנישא רחל ולאה כי הייתה להם חגיגת חתונה שנמשכת 7 ימים!

Complete עכשיו שבוע החתונה של לאה. ואז נוכל לתת לך את השני גם לעבוד בשבילי במשך שבע שנים. (1 האלוף 29:27).

אז זה לא היה פשוט "ללכת לזה." אין זה מעורב טקס ארוך. ישו עשה את הפלא הראשון שלו בסעודת החתונה. איפה הוא עשה מי ליין. נקודות אירוע זה לאירוע מרכזי להתקיים: כלומר, החתונה השמימית.

אז הנוצרים נקראים לכלה יומצאו ישו כחתן לאלוהים האב בגן העדן! הנוצרים מוזמנים למסיבה הזאת החתונה בעוד שהם עצמם אינם הכלה!

עינינו רואות, כי הנישואין הם הארציים נבואי יהיה הנישואין השמימיים של הכלה, הם נשמרים, ולפני הבן של אלוהים, ישו הנוצרי. לכן אין זה פלא כי השטן הוא כועס החתונה הארצית כי זה מצביע על ישו. השטן במשך שנים ניסו להשמיץ, föringa, לעוות, לעג ולחסל נישואים בין גבר לאישה.

בשנת בגדים רקומים הביא אותה למלך. בתולות חברותיה כי אחריה, הם יצאו אליך. בשמחה שמחה החוצה הקדמי, הם צועדים אל ארמון המלך. (תהלים 45: 15-16).

אבל יש עדיין אנשים שרוצים לחיות חיים טהורים לפני ישו להתחתן.

חטאים מיניים הם רציניים

לפני הולך על לסיים כאן, אני רק רוצה להזכיר מדוע המצב הוא חטא חמור כזה על פי התנ"ך לקיים יחסי מין אחד עם השני לפני שהם התחתנו. כמה שרוצים לחיות חטאים מיניים אומר שיש כל כך הרבה חטאים אחרים שאנשים גרים. זה שאומר כי הם רוצים להאשים את עצמם ואינם בתשובה.

אבל התנ"ך אומר כי חטא מיני הוא רציני כי זה חטאים נגד הגוף שלו! כל חטאי אחרים ללא גוף. לכן, חטאים מיניים כה חמור.

Flee ניאוף! כל חטא שאדם מתחייב הוא מחוץ לגוף, אבל חטאי ניאוף נגד הגוף שלו. (1 Cor 06:18).

יתר על כן, את הדוגמא של יוסף כאשר אשת פוטיפר ניסתה לפתות אותו כי זה יהיה חטא נגד אלוהים.

כאן בבית, יש לו כוח לא יותר ממה שאני, ושום דבר אבל אתה, הוא שמר שלה בגלל שאתה אשתו. אז איך אני יכול לעשות רשעות הגדולה הזה, ואת החטא נגד אלוהים? (1 אלוף 39: 9).

סמבו הוא חטא נגד אלוהים

אנחנו רואים גם זה בסיפור דוד ובת שבע. דוד ציין כי כאשר נישואיו חטא ובנוסף רצח בגלל שהוא בערו מתשוקה, נתגלה על ידי נתן הנביא שהוא חטא נגד אלוהים.

דוד אמר לנתן, "חטאתי נגד לורד." נתתי אמר דוד: "אז גם ה 'סלחתי לך חטאיך אתה לא תמות.. ( 2 סמואל 00:13).

מעניין לציין כי ההודאה syndaångern היה שהוא חטא נגד ה 'ולא את העם!

העלבון נגד השותף שלך

אני חושב שזה עלבון והשפלה נגד השותף שלך כי אתה רק רוצה לקיים יחסי מין ושותף חי, אבל לא להתחתן איתה. יש אפוא סימן לאובדן אהבה אמיתית ! לפעמים אתה רוצה מפלגה אחת להתחתן אך לא בשנייה. אבל אם הוא לא רוצה להתחתן איתך אז הוא בעצם כלום כדי להיות!

אילו אשתי אהבה קיימה יחסי מין איתי לפני שהתחתנו, אנחנו מעולם לא נישאנו. אבל אני שמח שהיא נזהרה מאוד לחיות טהורות לפני אלוהים. זה מה נהיה: נגה. אנחנו לא להתעמק כמה קרובים לגבול החוטא נוכל ללכת לפני שהוא הופך חטא. לא, אנחנו צריכים לחיות קרובים ישו בחייו מוקצים באופן מלא.

ואז זה ילך טוב וכשאתה חי מדי נקי!

לכן יעזוב איש את אביו ואת אמו ודבק באשתו; ו והיו לבשר אחד. (1 בראשית 02:24).



Tack för att du läser Apg29. DELA gärna till dina vänner. Du kan också stödja Apg29 genom att sätta in en valfri GÅVA på BANKKONTO 8169-5,303 725 382-4. På internetbanken går det att ställa in så att du automatiskt ger en summa varje månad. Men om du hellre vill kan du SWISHA in en frivillig summa på 070 935 66 96. Tack.


Vill du bli frälst?

Ja

Nej


Publicerades torsdag 1 januari 1970 01:00 | | Permalänk | Kopiera länk | Mejla

73 kommentarer

Tobias 17/6-2018, 20:37

Stämmer att sambo är synd enligt Gud och kristen tro.

Tyvärr lever många så.

Min egen bror gifte sig borgligt men före det levde han minst fyra år sam sambo vilket gör mig orolig. Han är inte troende utom på det ytliga sätt som tyvärr många är - de tror på Jesus - men struntar blankt i hans vilja och hans lag. En gång när jag nämnde hans samboskap som synd sa han om Gud själv uppenbarade sig och sa att det var synd skulle han tro det annars inte.

En fråga som själv pockar på mitt medvetande - är det synd att som kristen gå på en otroendes borgliga eller annan religions ordnade bröllop om man blir bjuden.

Själv ser jag så mycket annan synd i mig som jag inte vet hur jag ska sluta med då de handlar mer om hur jag är än vad jag gör att jag snart inte ser någon mening med att leva rent på det sexuella området. Jag har inte begått otukt än mest eftersom jag inte hittat någon flicka som vill det än även om jag sökt på datingsidor. De flesta vill chatta länge innan så det är väl bara tur att jag inte begått denna illgärning än. Jag borde lämna dessa sidor men min oro och uppgivenhet över andra synder som gör mig viss om att jag är förlorad ändock gör att det inte känns som någon mening såvida inte Gud visar mig sanningen om omvändelse och befriar mig från fruktan för de lagiska predikanternas förkunnelser. Sedan bland de som söker lösa förbindelser har jag lärt mig en hel del - har alltid varit nyfiken på varför vissa människor vill begå äktenskapsbrott eller överge sin käraste. Vissa av dessa anledningar är förståliga även om de som all otukt förblir syndiga och uppror mot Gud - att maken själv varit otrogen och man vill hämnas genom att vara det själv, att maken inte alls är intresserad av det sexuella och helt struntar i sin hustrus behov, att de är oförmögna att genomföra akten rent fysiskt pga av skada eller sjukdom. Till rent själviska att man inte vill överlåta sig och binda sig. En ville överge sin käraste bara för att denna ville leva rent och avhålla sig från sex utanför äktenskapet medan hon själv ville ha sex innan.

Jag erkänner sex utanför äktenskapet som synd men är själv bered att begå det då jag inte ser något hopp för mig utan bara synd och en fruktansvärd väntan på den dag då jag går till helvetet.

Svara


Kalle 17/6-2018, 20:42

Svar till Tobias. Det finns hopp för dig. Jesus räddar dig. följ honom och lämna helvetet bakom dig.

Svara


Evangelisten 17/6-2018, 20:47

Vad med att tillfälligt bo i en lägenhet, i olika rum, under en kortare period av 2-3 veckor?

Svara


David B 17/6-2018, 23:08

Svar till Tobias.

Kära Tobias.

Jesus levde ett felfritt liv för dig och tog vårt straff på korset. Det räcker inför Gud och tillräknas dig genom tro.

Jesus frälser syndare, inte självrättfärdiga (som också är syndare).

Synden tappar sin kraft över våra liv när vi tar emot Guds nåd. Men håller vi fast vid lagen så har synden makt över oss.

Se tex Rom.5:17, 21 och Rom. 6:14

även 2 Kor. 5:17, 21

Är du i Kristus (genom tro) så tillräknas Guds rättfärdighet dig. Nästan för bra för att vara sant men sant ändå. Du är ett Guds barn och därför lever vi så. Inte att du ska leva som ett Guds barn för att bli ett Guds barn. Det handlar om vem/vad vi är i Kristus genom pånyttfödelsen.

Svara


Lasse 17/6-2018, 23:15

Svar till David B.

Bra skrivit David B 😍 Jesus älskar dig Tobias ☝💟 han lämnade de 99 fåren och hämtar dig och mig, så mycket älskar han oss och alla andra människor, sök Jesus med ett ärligt hjärta 💗 och vila i hans kärleksfulla famn 🙏 önskar er båda allt gott och en fortsatt trevlig kväll 😊 Lasse

Svara


Bengt 17/6-2018, 23:35

Ha en bra och välsignad vecka allihop

Svara


Ulf S 18/6-2018, 02:54

Svar till Tobias.

Hmmm.... tycker mig känna igen din text från andra inlägg på apg29....

Verkar för mig bara vara ett sätt att diskutera eller sprida oro... det är något dom inte stämmer med "Tobias" eller?

Annars är det en alldeles sund och biblisk ståndpunkt av Christer. Att leva rent är viktigt för Gud, inte alltid lätt men alltid rätt...

///Ulf

Svara


Roger T. W. 18/6-2018, 04:18

Äktenskapet är en plantskola för Himmelen. Jag tycker dock att vissa kristna gör fel när de fördömer de som tvingas till skiljsmässa. En man förlorade sitt arbete när hans hustru ville ha skiljsmässa. Han fick skulden och straffet. Det ledde till att han lämnade församlingen.

En annan man träffade en utländsk kvinna. De kunde inte kommunicera bra och kände inte varandra, men de lärde sig och gifte sig. Första och enda gången de besökte församlingen fick de konstiga blickar. Den som är utan synd kaste första stenen.

Svara


Lasse 18/6-2018, 09:51

Svar till Roger T. W..

Tack för att du återspeglar verkligheten Roger med det du skriver Roger, tror att en del hade stenat mig om möjligheten hade getts, önskar dig allt gott och en Välsignad dag 😊 Lasse

Svara


AnnMarie 18/6-2018, 10:03

Svar till Roger T. W..

En del kristna anser dessutom att vi ska se dessa "vissa kristna"som syskon vilket jag tycker är skrämmande.

Svara


Leif Boman 18/6-2018, 11:23

Svar till AnnMarie.

En del kristna anser dessutom att vi ska se dessa "vissa kristna"som syskon vilket jag tycker är skrämmande.

AnnMarie! Du och några andra verkar inte riktigt ha förstått vad som är ett kristet syskon? Det är inte i huvudsak pga av olika beteenden man är ett Guds barn, inte om man beter sig bättre eller sämre, utan det handlar om man har blivit född på nytt eller ej!

Även en människa som är född på nytt beter sig väldigt olika emellanåt och har olika åsikter, det ser vi ju oerhört tydligt bara här inne. Här blir man ju också kallad för både det ena och det andra mörkret av just andra syskon, vilket inte betyder att de inte är syskon..Syskon är man för att man har tagit emot Jesus Kristus i sitt hjärta och valt att följa Honom så gott man förstår och klarar av, inte pga av gärningar alltså!

Även JL ser jag som ett syskon även om denne gör allt annat än att vara trevlig. Det har alltså inte med gärningar att göra utan om man har valt att följa Jesus även med våra brister...

Svara


Jessica 18/6-2018, 12:01

Svar till Leif Boman.

Tack och lov hänger inte vår frälsning på VÅRA gärningar.

Jag kan ärligt säga, att ju äldre man blir, ju mer inser man det!

Ingen människa på jorden skulle kunna bli frälst om det hade varit så.

Vi som är frälsta syndar ju ändå ibland, genom tankar ord och gärningar, trots att vi inte vill det!

Svara


Lukas 18/6-2018, 12:32

Bland oss kristna verkar det som nästan allting på relationsområdet utanför de etablerade ramarna är synd! Men hur ska det bli något om ingen tar ett initiativ? Det här med ofrivilligt celibat är ett jätteproblem eftersom människan (speciellt män) är gjord för ett sexuellt förhållande. Jag försökte under många år få ihop det inrikes utan att lyckas men fick till slut till det med en filippinska. Också några av mina vänner gifte sej med utländska kvinnor.
Tänk på Jesus och den samaritiska 5-mänskvinnan, inte visade han väl bort henne för att hon inte levde rätt?
Efterlyser lite mer konstruktivitet :-)

Svara


Ann-Marie A. 18/6-2018, 13:30

Svar till Bengt.

Tack, det samma Bengt. :-)

Svara


Bengt 18/6-2018, 14:15

Tack

Svara


Sam G Ö 18/6-2018, 20:52

Varför skall man kalla det sambo? Det verkar så afrikanskt! Kalla det vad det betyder, nämligen sammanboende. Enligt SAOL betyder sambo en avkomlig av neger och indian.

Svara


Bengt 18/6-2018, 23:09

Det är väl det att ordet sambo är kortare

Svara


Nisse 19/6-2018, 21:00

Juholt var kulbo.

Svara


Bengt 20/6-2018, 13:03

Inte bra att Carola sätter gränsen för förlovning när det gäller att bo ihop med

Sin pojkvän

Svara


Mikael W 20/6-2018, 13:32

Svar till Bengt.

Carola är en gammal tant....

Svara


Jessica 20/6-2018, 15:04

Gud har designat Äktenskapet, som den enda samlevnadsformen, även för gamla tanter😄

Svara


Jessica 20/6-2018, 15:12

Svar till Bengt.

Bengt, det är bättre att bara läsa vad Blbeln säger i frågan. Carola har tex också sjungit på Pridefestivalen i Stockholm och på en gayklubb i Malmö för några år sedan.

Svara


Ann-Marie A. 20/6-2018, 19:24

Ja Jesus var på fest hos tullindrivare, umgicks med prostituerade och andra som misslyckats. Carola och vi andra gamla tanter måste också få vara lite överallt ibland när Gud vill det. :-)

Svara


Jessica 20/6-2018, 21:14

Svar till Ann-Marie A..

Tyvärr har Carola svängt i frågan om homosexualitet.

På youtube kan du se klippet från

4 aug 2013. Cirkus Sclager och Carola.

Svara


Jessica 20/6-2018, 22:10

Svar till Jessica.

Cirkus Schlager och Carola, ska det vara.

Innehållet lämpar sig inte att beskriva här. För mig är det en gåta hur man som kristen vill vara en del av detta.

Svara


Ann-Marie A. 20/6-2018, 22:38

Svar till Jessica.

Det var ledsamt, hoppas hon ändrat sej nu.

Svara


Jessica 20/6-2018, 23:09

Svar till Ann-Marie A..

Ja det är ledsamt! Alla kända artister har snart uppträtt på pridefestivalen i Stockholm. Sen skojade jag lite med det som Mikael skrev. Det var han som kallade henne för tant! Jag själv är ju 2 år äldre än vad hon är, så jag hamnar i samma kategori! 😄

Svara


Bengt 21/6-2018, 00:03

Då är jag en gammal gubbe

Jag är snart 56

Svara


Bengt 21/6-2018, 00:05

Jag menade inte att Carola tänker rätt

Svara


Martin 21/6-2018, 00:25

Svar till Jessica.

Paulus skrev att han var den störste av syndare (1 Tim 1:15). Det här är inte riktat mot dig men ofta uppfattar jag att kristna tittar ner på bögar och transor. Som att de inte är lika rättfärdiga som de själva är. Men ska vi nå dom tror jag vi måste komma underifrån. Så ni tror att NI är syndare?? Självrättfärdigheten måste brännas bort från oss.

Svara


Ann-Marie A. 21/6-2018, 00:47

Svar till Jessica.
Ja jag hakade också på hans skämt. Är lite äldre än både dej och farbror Bengt. :-) Sjunga kan hon, "tant" Carola!

Svara


Bengt 21/6-2018, 11:47

Samtidigt är det viktigt att betona att

Homosexuell utlevnad är synd

Svara


Jessica 21/6-2018, 14:08

Svar till Martin.

Du har rätt Martin! Vi får inte se ner på människor som är homosexuella eller transor, som du skriver. Jag har tänkt mycket på det där. Vi måste se på alla mänskor som Jesus gör, och han älskar ju de människorna också.

Men, samtidigt måste man ju kunna stå för att en utlevd homosexuell livsstil är synd.

Svara


Ann-Marie A. 21/6-2018, 16:16

Svar till Martin.

Ja kunde och kan han älska mej och alla oss andra här, med alla våra fel och brister så älskar han förståss alla andra med! :-)

Han letar efter alla sina bortsprugna lamm, förlorade söner och gamla tanter med ljus och lykta. Han som älskar varje människa mest.

Svara


Jessica 21/6-2018, 16:20

Svar till Ann-Marie A..

Du har så rätt Ann-Marie!

Ingen av oss är felfri!

Svara


Bengt 21/6-2018, 16:30

Och Gud vill och kan ge kraft till att leva rätt också

Svara


Ann-Marie A. 21/6-2018, 16:33

Svar till Jessica.

Men ändå så älskade!

Svara


Ann-Marie A. 21/6-2018, 16:36

Svar till Bengt.

Ja när man upplever hans kärlek så förandlas man sakta men säkert. I himlen blir vi perfekta. :-)

Svara


Ann-Marie A. 21/6-2018, 17:56

Förvandlas gör man. En glad och välsignad Midsommar önskar jag er alla!

Svara


Jessica 21/6-2018, 18:03

Svar till Ann-Marie A..

Detsamma Ann-Marie!🌸

Svara


Martin 21/6-2018, 19:02

Svar till Ann-Marie A..

Tack Jessica och Ann-Marie att ni förstår vad jag menar. Jag tror att om dom fattar att vi och framför allt Jesus älskar dom så går det bra :)

Svara


Nina😄 22/6-2018, 22:13

Svar till Mikael W.

Vadå tant hehehe

Svara


Mikael W 22/6-2018, 22:40

Svar till Martin.

Men ska vi nå dom tror jag vi måste komma underifrån

Martin, jag tror bögar och transor helst vill att vi närmar oss dem bakifrån.....

Svara


Martin 22/6-2018, 23:33

Svar till Mikael W.

Haha :)

Svara


Monika 23/6-2018, 21:57

Hur kan man påstå att ett borgerligt äktenskap är detsamma som att leva sambo. Man har gift sig inför vittnen och fått vigselbevis. Om man är den enda som är kristen i äktenskapet så kan man själv be om Guds Välsignelse över äktenskapet, det behöver inte vara en präst eller pastor. Vem vågar gifta sig i svenska kyrkan i dag där många präster lever själva i synd t ex genom att viga homosexuella vilket även sker i en del frikyrkor.

Svara


Bengt 23/6-2018, 23:42

Jag känner till en evangelist som skrivit

Att borglig vigsel gäller lika mycket som

Kyrklig

Svara


Mikael W 24/6-2018, 14:10

Svar till Bengt.

Bengt, jag tycker denne Evangelist har rätt. Det finns ingen instruktion i bibeln för hur man gifter sig, så det kan göras lite hursomhellst.....inte så noga. Alla kulturer har sitt sätt att gifta sig på, så Svenska Pingstvänners sätt att gifta sig på är knappast någon gyllene standard.

Steg ett är väl att hitta någon att gifta sig med.....någon som har mycket pengar.... eller gillar att städa :)

Svara


Leif Boman 24/6-2018, 14:33

Jag vill bara mitt i allt äktenskapsprat av hela mitt hjärta tacka min Brudgum Jesus Kristus.

Han är hur fantastisk som helst, Han visar dag efter dag hur kärleksfull Han är. Att få vandra hand i hand med sin älskade slår allt annat i denna värld, halleluja!

Att ha fått sigillet, såsom också vigselringen på fingret kan vittna om, evigt Hans, är hur ljuvligt som helst, men!

Bedröva inte Guds helige Ande, som ni har fått som ett sigill för befrielsens dag.

(Efesierbrevet 4:30)

Vårda ditt äktenskap och var rädd om varandra! Ibland kan man liksom uppleva att man tappat denna ring pga olika anledningar, men åkalla Brudgummen så fort det bara går så återställer Han allt. Vårda ditt äktenskap och var rädd om varandra! Ibland kan man liksom uppleva att man tappat denna ring pga olika anledningar, men åkalla Brudgummen så fort det bara går så återställer Han allt.

Jesu Kristi frid...

Svara


Bengt 24/6-2018, 14:47

Det där var väl humor Mikael W

Det sista

Svara


Mikael W 24/6-2018, 15:30

Svar till Bengt.

....försökte svara men blev cencurerad...

Svara


Mikael W 24/6-2018, 15:36

Svar till Bengt.

....eller så tryckte jag på fel knapp.... hursomhelst så är vi ju alla olika....och smaken är som baken Bengt....

Svara


David Ström 24/6-2018, 15:44

Har man gift sig i kyrkan och fått äktenskapet välsignat av Gud och välsignat av en av Guds heliga som Paulus kallar sin församling, så är det naturligtvis en skillnad. Man gifter sig borgerligt därför att man vill hålla sig till det juridiska och skriver ett avtal där man lovar att dela allt som man och hustru. Man blandar inte in Gud och ber heller inte om Guds välsignelse över äktenskapet. Man kan tycka att det är ett fattigt bröllop för dem som inte vill dela sin glädje utan gifter sig i smyg. Finns fler sätt att snika i väg till giftemål. Det är att gifta sig på ett skepp och låta kaptenen förrätta äktenskaps ceremonin. Inget att rekommendera. Släkt och vänner blir troligtvis väldigt besvikna. Man har dessutom tagit ifrån bruden hennes största ögonblick innan hon fått sitt första barn.

Svara


Bengt 24/6-2018, 15:50

Då är det bättre att gifta sig i las Vegas

Men jag har inte gjort det själv

Svara


Mikael W 24/6-2018, 16:04

Svar till Leif Boman .

ABC biblar för barn dustribueras i morgon till hundratals barn i Pakistan.

Det tog lite extra lång tid eftersom du hittade ett fel. Efter ytterligare granskning hittades ytterligare fel och boktrycksprocessen avbröts. Någon rackare hade pillrat in i boken att det även finns en drottning i himlen. Detta är ju fel. Det vet till och med jag. Det finns bara en Konung..... konungarnas Konung, vars sigill vi ska värdera mycket högt

Så, stort tack broder Leif för att du är så observant, men även för att du gjort det möjligt att i praktiken nå förhoppningsvis tusentals fattiga barn runtom i världen med lite grunder om bibelns innehåll.

Nästa steg är att distribuera denna barnbok till barn i Indien och Filippinerna.....och varför inte även i Sverige (på svenska). Hör bara av er om ni vill ha några exemplar.

www.kkc.n.nu

.....och du....varför ska vi tänka smått när vi tillhör en Konung som tänker stort

Svara


Leif Boman 24/6-2018, 16:09

Svar till Mikael W.

Vi får verkligen önska och tro att dessa barnböcker kommer att leda många fler emot himlens ljuvliga salar...

Svara


Mikael W 24/6-2018, 17:02

Svar till Leif Boman .

1 Kor. 15:58

Svara


Mikael W 24/6-2018, 17:09

Svar till David Ström.

David, var i i bibeln, lite mer specifikt, finner du stöd för vad du skriver...?

Svara


Monika 24/6-2018, 19:23

Alla ni som tycker att ett borgerligt äktenskap inte räknas utan är att likställa med att leva sambo. Det kan ju faktiskt vara att ingen av dom var kristen när dom gifte sig och sedan blir en av dom kristen efter många års äktenskap. Jag tror att Gud välsignar det äktenskapet ändå om den som blivit kristen ber om Guds välsignelse över äktenskapet

Svara


Ann-Marie A. 24/6-2018, 21:21

Svar till Monika.

Tror också att Han gärna gör det. Man vet ju så lite om varför andra gör eller har gjort som de gör.. Gud vet allt om oss men älskar oss ändå. Han är helig och sann och ska döma alla människor rättvist en gång. Vi som är förlåtna syndare - av bara nåd - får tack vare att Jesus tog straffet för våra synder på sej, ett evigt liv och ett evigt hem i himlen!

Svara


Bertil Rosenius 24/6-2018, 23:55

Jag tror det är dags att svensk kristenhet börjar se skillnad på frälsning och efterföljelse. Frälsning är Guds nåd att få börja om - vi föds på nytt! Efterföljelse är ngt helt annat - det är vårt sätt agera - vårt svar - på den Guds nåd som getts oss.

När vi säger oss tro, innebär det att vi tror inte bara på vem Jesus är utan också på vad Jesus säger.

Självklart kan vi säga att Bergspredikan, "...bara är ett sätt att visa att vi alla är syndare". Men det är en liberal och förrädisk tolkning av Jesus ord, som öppnar upp för att inte på allvar ta tag i vår efterföljelse. Vi skapar själva en uppsjö av ursäkter för att inte i grunden omvända oss, utan leva kvar som vi alltid gjort och enligt normer som inte är Guds Ordets normer, utan världens.

Gång på gång hör man hur frikyrkan går kräftgång. Är det konstigt att den gör det, när man låtit saltet mista sin sälta, när ngt för och efter frälsningen inte längre existerar. När kyrkan i allt skall vara så världstillvänd som det bara går och ständigt tänja på gränserna för hur Ordet skall tolkas till kötts fördel, på bekostnad av Andens.

Svara


Ann-Marie A. 25/6-2018, 00:03

Svar till Mikael W.

Det var bra, om det var fler konstiga krav på en ev. fru. Då hade du bränt alla dina skepp.

Svara


Mikael W 25/6-2018, 00:15

Svar till Ann-Marie A..

....förlåt

Svara


Lasse 25/6-2018, 00:18

Svar till Mikael W.

Fotomodell glömde du ju 💝 vältränad ochså 😊 kommer du på nåt mer ? Mikael 💟

Svara


Ann-Marie A. 25/6-2018, 00:26

Svar till Bertil Rosenius.
Ja någon förändring i en människas liv efter frälsningen måste synas. Gud var stenhård när jag blev en kristen för några år sedan. Fick ingen frid innan jag gjort upp med mitt förflutna.
Växte upp med syndakatalog och förkastelse, har förlåtit dem, men ingen har hört av sej för att säga ett förlåt till oss som for illa och tvingades lämna för att inte gå under. Tror det är hög tid för många "gamla" kristna och kyrkor att rannsaka sej och lyssna till vad Gud vill att de ska göra. Då kan många själar vinnas, och det blir ringar på vattnet.

Svara


Lasse 25/6-2018, 00:26

Svar till Ann-Marie A..

Ann Marie A Mikael har glimten i ögat och skojar med oss ibland och jag med honom 😊 ha en god nattsömn Ann Marie och Mikael kramar från Lasse 😊🙏

Svara


Ann-Marie A. 25/6-2018, 00:34

Svar till Lasse.

Nu är gubbmaffian på gång, orkar inte läsa mer.

Sov gott på er gubbar.

Svara


Ann-Marie A. 25/6-2018, 00:41

Svar till Lasse.
Ja det förstår jag, är inte dum och utan humor. Morrar bara lite när det går över styr på riktigt. Haha. :-)

Svara


Lasse 25/6-2018, 00:45

Tack kära du, det viktigaste är ju att ha Jesus i hjärtat, ha det riktigt gott Ann Marie 😊

Svara


Lasse 25/6-2018, 00:47

Svar till Ann-Marie A..

https://youtu.be/juViMYTZEWA

Svara


Lasse 25/6-2018, 00:56

Svar till Ann-Marie A..

https://youtu.be/d2H4PfywsqQ

Svara


Lasse 25/6-2018, 01:00

Svar till Mikael W.

https://youtu.be/tlmyvUyA59E

Svara


Mikael W 25/6-2018, 12:51

Svar till Tomas N.

https://m.youtube.com/watch?v=eh9YYoN3v6M

Svara


Bengt 28/6-2018, 11:37

Ja vi ska ju göra människor till lärjungar

Inte bänknötare

Inget fel att gå på Gudstjänster ofta

Men det är ju inte bara det som gäller

Kanske någon slags lärjungaskola vore

Något

Svara


Din kommentar

Första gången du skriver måste ditt namn och mejl godkännas.


Kom ihåg mig?

Din kommentar kan deletas om den inte passar in på Apg29 vilket sidans grundare har ensam rätt att besluta om och som inte kan ifrågasättas. Exempelvis blir trollande, hat, förlöjligande, villoläror, pseudodebatt och olagligheter deletade och skribenten kan bli satt i modereringskön. Hittar du kommentarer som inte passar in – kontakta då Apg29.


Prenumera på Youtubekanalen:

Vecka 29, söndag 21 juli 2019 kl. 13:27

Jesus söker: Johanna!

"Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son [Jesus], för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv." - Joh 3:16

"Men så många som tog emot honom [Jesus], åt dem gav han rätt att bli Guds barn, åt dem som tror på hans namn." - Joh 1:12

"Om du därför med din mun bekänner att Jesus är Herren och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, skall du bli frälst." - Rom 10:9

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? Be den här bönen:

- Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som Herren. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!


Senaste bönämnet på Bönesidan
söndag 21 juli 2019 10:19

Gode Gud jag har syndat.
Jag vill vända mina tankar och handlingar.
Be att mina synder blir förlåtna och att
i mitt hjärta bor förlåtelse.

Käre Jesus hjälp

Morsan reklam


Aktuella artiklar


Senaste kommentarer



STÖD APG29! Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96 | Paypal: https://www.paypal.me/apg29

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 55 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 35 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 18 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 13 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 11 år om han hade levt idag. Allt detta finns att läsa om i boken Den längsta natten. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

MediaCreeper

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

TA EMOT JESUS!

↑ Upp