1 042 online! | Sidvisningar idag: 54 990 | Igår: 164 011 |

www.apg29.nu


Sambo is 'n sonde teen God

dakke

Dit is 'n belediging en vernedering teen jou maat dat jy net wil seks en live vennoot te hê, maar haar nie te trou. Verder is dit 'n sonde teen God. 

Ek het die verskynsel dat seks is in vergelyking met die sluiting van die huwelik ondervind. Dan verwys na die Bybel en glo dat dit nie graag vandag dat dit getroud voor die pastoor of priester sou kry. Natuurlik is dit 'n dwaling. Die Bybel praat baie oor trou partye. Nie die minste nie, Jesus self verwys na die troue toe hy praat van die koninkryk van God en verlossing.

Nog 'n ding wat ingesluip in die Christelike kringe is saam woon, maar kohabitasie is absoluut geen huwelik. Jy kan nie sê dat "in werklikheid is ons getroud" en nog nie wil trou. Want waarom trou jy nie dan as jy "werklik getroud?" Die waarheid is dat jy soveel getroud as Donald Duck sou my tannie wees!

Kohabitasie voor die huwelik 

Nog 'n vreemde ding wat ek teëgekom het in Christelike kringe: Daar is diegene wat besluit het om te trou. datum troue vas en die uitnodigings is uitgestuur, maar om die behuising probleem op te los, net voor die troue, sodat hulle saam in die nuwe woonstel hulle saam sal moet skuif. Baie vreemd befaringssätt want dit is niks anders as 'n sonde.

Sambor trou 

Daar is Christene wat in mekaar en live vennoot beweeg. Sommige woedend oor hierdie, maar hulle gee nie om. Na 'n ruk kry hulle met mekaar getroud en almal kry opgewonde want nou het hulle nie meer live vennoot en "lewe in die sonde". Maar net om te trou is nie 'n teken dat jy berou oor sonde! Trouens, vat 'n mens nie so berou dit neem die sonde in die huwelik! So moet jy berou van die sonde en nie net verberg dit!

Ons weet ook dat baie ongeredde mense getroud is, so 'n huwelik is nie 'n teken dat 'n mens gered word. Ten slotte, in hierdie kort inleiding, ek sou ook noem oor die burgerlike huwelik. Hierdie verskynsel, het ek ook teëgekom in Christelike kringe. Siviele huwelik is geskep vir diegene wat rebelleer teen God en wil nie met hom te doen. Hoe kan Christene omhels hierdie stelsel? Bourgeois huwelik is niks anders as Aangeheg!

Siviele huwelik is Sambo

Natuurlik, 'n Christelike egpaar getroud in 'n siviele seremonie as gevolg van die wetlike deel en dieselfde dag getroud in 'n behoorlike wyse voor die pastoor of priester! So baie paartjies gedoen sonder dat daar 'n pastoor huwelike gehad het. Ek was by 'n troue in Wit-Rusland keer wat hierdie befaringsätt het. In die eerste plek hulle getroud in 'n siviele seremonie en dan in die Baptiste kerk. Op hierdie manier, dit is absoluut waar. Ons moet dus die wetlike deel te hê, maar het ook die geestelike!

Geen leë ritueel

Trou is geen leë ritueel. Dit gebeur iets real. Jy kry dieselfde taai een. Dit het myself ervaring toe ek getroud is in Bjärka SABY 2004 Daar was regtig niks. Dit het ek nog nooit voorheen beleef het. Ons het een - ja om 'n "liggaam" (een vlees), soos die Bybel sê!

Sodat hulle nie meer twee is maar een vlees. Wat God dan saamgevoeg het, mag geen mens skei nie. (Mat 19: 6).

Sambo is geen huwelik

Sommige vergelyk kohabitasie tot die huwelik. Dit is 'n leuen en misleiding omdat kohabitasie is as wat dit klink: "geheg". Ek het onlangs met 'n paar wat 'n kind verwag en het 'n huis gekoop het. 'N Man geskerts rondom met hulle en het gesê dat hy gehoor het dat hulle sou trou. Maar kyk, hulle nie sou doen nie, maar om kinders te hê en huise en het besetting vennoot, dit kon! Baie moeilike benadering. Praat oor die lewe in 'n illusie en voorgee wêreld.

Het jy geweet dat kohabitasie nie aanbeveel deur die bankiers? Wanneer hulle dink van die ekonomiese deel, maar jy moet ook dink oor jou geestelike welsyn. Sonde het meer ernstige gevolge as wat jy kan dink.

Jesus het nie saamwoon te vergelyk met die huwelik. Hy het een keer met 'n vrou wat in 'n huwelik gemenereg met 'n man geleef. Sy was vyf keer getroud, maar die een wat sy nou saam met Jesus is nie getel as haar man!

- Vyf mans het julle gehad het en jy nou het, is nie jou man nie. Wat jy sê is waar. (Johannes 4:18).

Jy moet dinge noem vir wat dit is en nie wat hulle is! Dit is om die blaam te gooi en ontken hulle sonde deur te sê: "Ja, maar in werklikheid is ons getroud". - Jy is nie getroud nie, tensy God saam julle aangesluit het!

Seks is nie die sluiting van die huwelik

Nog 'n dwaling wat ek teëgekom het is die idee dat seks die sluiting van die huwelik sou wees, want jy word "een" met die man het seks met.

Of weet julle nie dat hy wat homself verenig met 'n prostituut is een liggaam met haar? Dit staan ​​bekend as: Die twee sal een vlees wees. (1 Kor 06:16).

Maar in hierdie konteks beteken dat ons een met die prostitute, of as jy wil: met sonde. Dit gaan nie oor 'n huwelik in God se betekenis. Jy moet dinge noem vir wat hulle werklik is!

En Dina, die dogter van Lea het vir Jakob gebaar het, het uitgegaan om die dogters in die land te voldoen. Sigem, die seun van Hemor, die Hewiet, die vors van die land, haar sien en het haar. Hy lê met haar en verneder haar. Maar sy hart aangeheg self by Jakob se dogter Dina. Hy was lief vir die meisie en het vriendelik met haar. En Sigem sê vir sy vader Hemor, "Kry vir my die meisie vir 'n vrou." (1 Genesis 34: 1-4).

Sigem het Jakob se dogter Dina. Hulle het seks met mekaar. Daarna het die man na sy vader en gevra om te trou Dina. Hoekom het hy dit doen as die seks getel as 'n sluiting van die huwelik? Die waarheid is dat hulle nie getroud is, selfs al is hulle seksuele omgang gehad het. Geweet hierdie man en nou wou hy met haar trou. Maar ons weet hoe dit gegaan het later in die storie. Die jong man soos vele ander om hul lewens verloor het as gevolg van broers van Dina vermoor al die manne in die dorp!

Jy moet trou

Verder is dit 'n beroep Paulus in Korintiërs dat hulle moet trou. Dit is beter om te trou as om te brand met begeerte. Huwelik beskerm jou teen Allsta te brand met begeerte!

Maar as hulle nie avhållsamt kan leef hulle sal trou, want dit is beter om te trou as om te brand met begeerte. (1 Kor 7: 9).

Let daarop dat dit sê "as hulle nie avhållsamt kan leef", moet hulle trou. Paul vergelyk dus nie seks met 'n sluiting van die huwelik of wat hulle sou trou. Seks en die huwelik is eintlik twee verskillende dinge, maar ses sal gebruik word in die huwelik en nêrens anders nie. Verder, die onthulling van die woorde "trou" dat dit is iets wat apart van seks. Dit is nie dieselfde as getroude doen voordat die priester of pastoor! Of, as wat dit werklik is: voor God om hulle aan te sluit en maak hulle in een!

Die troue party

Ons sien in die verhaal van Jakob wat Ragel en Lea dat hulle 'n troue viering wat geduur het vir 7 dae getroud!

Volledige Nou Lea se troue week. Dan sal ons jou die ander een ook gee om saam te werk vir my vir sewe jaar. (1 Gen. 29:27).

So dit was nie net "gaan in mekaar." Nee, dit wat betrokke is 'n lang seremonie. Jesus sy eerste wonderwerk verrig by 'n bruilof. Waar hy water in wyn verander. naamlik, die hemelse huwelik: hierdie gebeurtenis dui op 'n groot gebeurtenis om plaas te vind.

Toe die Christene genoem vir die bruid sal aangebied word om Jesus as die bruidegom by God die Vader in die hemel! Christene word uitgenooi om hierdie party en trou terwyl hulle self die bruid!

Ons sien dus dat die aardse huwelik is 'n profetiese sal wees in die hemelse huwelik van die bruid het, is dit gered, en voor die Seun van God, Jesus Christus. Dit is dus geen wonder nie dat die duiwel is kwaad vir die aardse huwelik, want dit dui op Jesus. Die duiwel het vir jare probeer om denigrerend, föringa, verdraai, bespotting en uit te roei huwelik tussen man en vrou.

In veelkleurige klere bring haar na die koning. Jonkvroue agter haar, haar vriendinne, hulle op pad uit na jou toe. In vreugde en gejuig uit die voorkant, marsjeer hulle in die koning se paleis. (Ps 45: 15-16).

Maar daar is nog mense wat wil 'n suiwer lewe voor Jesus leef en trou.

Seksuele sondes ernstig

Voor jy gaan in vir die afwerking hier, Ek wil net noem oor die rede waarom dit so 'n ernstige sonde volgens die Bybel om seks te hê met mekaar voordat hulle getroud is. Sommige wat wil in seksuele sondes te leef, sê daar is so baie ander sondes wat mense woon in. Dit sê hulle, want hulle wil hulself blameer en nie berou.

Maar die Bybel sê dat seksuele sonde is ernstig omdat dit sondig teen sy eie liggaam! Alle ander sondes sonder die liggaam. Daarom, seksuele sondes so ernstig.

Vlug vir die hoerery! Enige sonde wat 'n mens doen, is buite die liggaam, maar hoerery sondig teen sy eie liggaam. (1 Kor 06:18).

Verder het die voorbeeld van Josef toe Potifar se vrou het probeer om hom te verlei wat dit 'n sonde teen God sou wees.

Hier in die huis, het hy geen groter krag as wat ek, en niks anders as jy, het hy sy voorbehou omdat u sy vrou is. Hoe kan ek dan hierdie groot kwaad doen en sondig teen God? (1 Gen. 39: 9).

Sambo is 'n sonde teen God

Ons sien dit ook in die verhaal van Dawid en Batseba. David het opgemerk dat wanneer sy huwelik 'n sonde en addisioneel tot moord omdat hy brand met begeerte, het aan die lig gebring deur die profeet Natan dat hy teen God gesondig het.

Dawid sê vir Natan: "Ek het teen die Here gesondig." Toe sê Natan vir Dawid: "So ook die Here julle vergewe het jou sondes Jy sal nie sterwe nie.. ( 2 Samuel 00:13).

Dit is interessant om daarop te let dat die belydenis en syndaångern was dat hy teen die Here die mense gesondig het en nie!

Die belediging teen jou maat

Ek dink dit is 'n belediging en vernedering teen jou maat dat jy net wil seks en live vennoot te hê, maar haar nie te trou. Daar is dus 'n teken van verlies van ware liefde ! Soms wil jy 'n party te trou, maar nie die ander. Maar as hy nie wil met jou trou dan is hy eintlik niks om te wees!

Moes my vrou hou van seks te gehad het met my voor ons getroud is, het ons nooit getroud. Maar ek is bly sy baie versigtig te leef suiwer voor God was. Dit is wat ons sal wees nie; Nougat. Ons sal nie delf in hoe naby die sondige perk ons ​​kan gaan voordat dit 'n sonde. Nee, moet ons leef naby aan Jesus in 'n ten volle opgedra lewe.

Dan sal dit goed gaan en wanneer jy leef te skoon!

Daarom sal 'n man sy vader en moeder en sy vrou aankleef, en hulle sal een vlees wees. (1 Genesis 2:24).



Skriv ut


Publicerat av Christer Åberg Sunday 17 June 2018 16:32 | Direktlänk | Nyhetsbrev | RSS


STÖD APG29.NU


74 kommentarer

OBS: Läsarmejl, artiklar, kommentarer och video som är skrivna och gjorda av andra än mig, (Christer Åberg, grundaren till Apg29), kan ha åsikter som jag inte delar.

Tobias

Stämmer att sambo är synd enligt Gud och kristen tro.

Tyvärr lever många så.

Min egen bror gifte sig borgligt men före det levde han minst fyra år sam sambo vilket gör mig orolig. Han är inte troende utom på det ytliga sätt som tyvärr många är - de tror på Jesus - men struntar blankt i hans vilja och hans lag. En gång när jag nämnde hans samboskap som synd sa han om Gud själv uppenbarade sig och sa att det var synd skulle han tro det annars inte.

En fråga som själv pockar på mitt medvetande - är det synd att som kristen gå på en otroendes borgliga eller annan religions ordnade bröllop om man blir bjuden.

Själv ser jag så mycket annan synd i mig som jag inte vet hur jag ska sluta med då de handlar mer om hur jag är än vad jag gör att jag snart inte ser någon mening med att leva rent på det sexuella området. Jag har inte begått otukt än mest eftersom jag inte hittat någon flicka som vill det än även om jag sökt på datingsidor. De flesta vill chatta länge innan så det är väl bara tur att jag inte begått denna illgärning än. Jag borde lämna dessa sidor men min oro och uppgivenhet över andra synder som gör mig viss om att jag är förlorad ändock gör att det inte känns som någon mening såvida inte Gud visar mig sanningen om omvändelse och befriar mig från fruktan för de lagiska predikanternas förkunnelser. Sedan bland de som söker lösa förbindelser har jag lärt mig en hel del - har alltid varit nyfiken på varför vissa människor vill begå äktenskapsbrott eller överge sin käraste. Vissa av dessa anledningar är förståliga även om de som all otukt förblir syndiga och uppror mot Gud - att maken själv varit otrogen och man vill hämnas genom att vara det själv, att maken inte alls är intresserad av det sexuella och helt struntar i sin hustrus behov, att de är oförmögna att genomföra akten rent fysiskt pga av skada eller sjukdom. Till rent själviska att man inte vill överlåta sig och binda sig. En ville överge sin käraste bara för att denna ville leva rent och avhålla sig från sex utanför äktenskapet medan hon själv ville ha sex innan.

Jag erkänner sex utanför äktenskapet som synd men är själv bered att begå det då jag inte ser något hopp för mig utan bara synd och en fruktansvärd väntan på den dag då jag går till helvetet.

Svara -   - 17/6-18 19:47 -


Kalle

Svar till Tobias.

Det finns hopp för dig. Jesus räddar dig. följ honom och lämna helvetet bakom dig.

Svara -   - 17/6-18 19:52 -


Evangelisten

Vad med att tillfälligt bo i en lägenhet, i olika rum, under en kortare period av 2-3 veckor?

Svara -   - 17/6-18 19:57 -


David B

Svar till Tobias.

Kära Tobias.

Jesus levde ett felfritt liv för dig och tog vårt straff på korset. Det räcker inför Gud och tillräknas dig genom tro.

Jesus frälser syndare, inte självrättfärdiga (som också är syndare).

Synden tappar sin kraft över våra liv när vi tar emot Guds nåd. Men håller vi fast vid lagen så har synden makt över oss.

Se tex Rom.5:17, 21 och Rom. 6:14

även 2 Kor. 5:17, 21

Är du i Kristus (genom tro) så tillräknas Guds rättfärdighet dig. Nästan för bra för att vara sant men sant ändå. Du är ett Guds barn och därför lever vi så. Inte att du ska leva som ett Guds barn för att bli ett Guds barn. Det handlar om vem/vad vi är i Kristus genom pånyttfödelsen.

Svara -   - 17/6-18 22:18 -


Lasse

Svar till David B.

Bra skrivit David B 😍 Jesus älskar dig Tobias ☝💟 han lämnade de 99 fåren och hämtar dig och mig, så mycket älskar han oss och alla andra människor, sök Jesus med ett ärligt hjärta 💗 och vila i hans kärleksfulla famn 🙏 önskar er båda allt gott och en fortsatt trevlig kväll 😊 Lasse

Svara -   - 17/6-18 22:25 -


Bengt

Ha en bra och välsignad vecka allihop

Svara -   - 17/6-18 22:45 -


Ulf S

Svar till Tobias.

Hmmm.... tycker mig känna igen din text från andra inlägg på apg29....

Verkar för mig bara vara ett sätt att diskutera eller sprida oro... det är något dom inte stämmer med "Tobias" eller?

Annars är det en alldeles sund och biblisk ståndpunkt av Christer. Att leva rent är viktigt för Gud, inte alltid lätt men alltid rätt...

///Ulf

Svara -   - 18/6-18 02:04 -


Roger T. W.

Äktenskapet är en plantskola för Himmelen. Jag tycker dock att vissa kristna gör fel när de fördömer de som tvingas till skiljsmässa. En man förlorade sitt arbete när hans hustru ville ha skiljsmässa. Han fick skulden och straffet. Det ledde till att han lämnade församlingen.

En annan man träffade en utländsk kvinna. De kunde inte kommunicera bra och kände inte varandra, men de lärde sig och gifte sig. Första och enda gången de besökte församlingen fick de konstiga blickar. Den som är utan synd kaste första stenen.

Svara -   - 18/6-18 03:28 -


Lasse

Svar till Roger T. W..

Tack för att du återspeglar verkligheten Roger med det du skriver Roger, tror att en del hade stenat mig om möjligheten hade getts, önskar dig allt gott och en Välsignad dag 😊 Lasse

Svara -   - 18/6-18 09:01 -


AnnMarie

Svar till Roger T. W..

En del kristna anser dessutom att vi ska se dessa "vissa kristna"som syskon vilket jag tycker är skrämmande.

Svara -   - 18/6-18 09:13 -


Leif Boman

Svar till AnnMarie.

En del kristna anser dessutom att vi ska se dessa "vissa kristna"som syskon vilket jag tycker är skrämmande.

AnnMarie! Du och några andra verkar inte riktigt ha förstått vad som är ett kristet syskon? Det är inte i huvudsak pga av olika beteenden man är ett Guds barn, inte om man beter sig bättre eller sämre, utan det handlar om man har blivit född på nytt eller ej!

Även en människa som är född på nytt beter sig väldigt olika emellanåt och har olika åsikter, det ser vi ju oerhört tydligt bara här inne. Här blir man ju också kallad för både det ena och det andra mörkret av just andra syskon, vilket inte betyder att de inte är syskon..Syskon är man för att man har tagit emot Jesus Kristus i sitt hjärta och valt att följa Honom så gott man förstår och klarar av, inte pga av gärningar alltså!

Även JL ser jag som ett syskon även om denne gör allt annat än att vara trevlig. Det har alltså inte med gärningar att göra utan om man har valt att följa Jesus även med våra brister...

Svara -   - 18/6-18 10:33 -


Jessica

Svar till Leif Boman.

Tack och lov hänger inte vår frälsning på VÅRA gärningar.

Jag kan ärligt säga, att ju äldre man blir, ju mer inser man det!

Ingen människa på jorden skulle kunna bli frälst om det hade varit så.

Vi som är frälsta syndar ju ändå ibland, genom tankar ord och gärningar, trots att vi inte vill det!

Svara -   - 18/6-18 11:11 -


Lukas

Bland oss kristna verkar det som nästan allting på relationsområdet utanför de etablerade ramarna är synd! Men hur ska det bli något om ingen tar ett initiativ? Det här med ofrivilligt celibat är ett jätteproblem eftersom människan (speciellt män) är gjord för ett sexuellt förhållande. Jag försökte under många år få ihop det inrikes utan att lyckas men fick till slut till det med en filippinska. Också några av mina vänner gifte sej med utländska kvinnor.

Tänk på Jesus och den samaritiska 5-mänskvinnan, inte visade han väl bort henne för att hon inte levde rätt?
Efterlyser lite mer konstruktivitet :-)

Svara -   - 18/6-18 11:42 -


Ann-Marie A.

Svar till Bengt.

Tack, det samma Bengt. :-)

Svara -   - 18/6-18 12:40 -


Bengt

Tack

Svara -   - 18/6-18 13:25 -


Sam G Ö

Varför skall man kalla det sambo? Det verkar så afrikanskt! Kalla det vad det betyder, nämligen sammanboende. Enligt SAOL betyder sambo en avkomlig av neger och indian.

Svara -   - 18/6-18 20:02 -


Bengt

Det är väl det att ordet sambo är kortare

Svara -   - 18/6-18 22:19 -


Nisse

Juholt var kulbo.

Svara -   - 19/6-18 20:10 -


Bengt

Inte bra att Carola sätter gränsen för förlovning när det gäller att bo ihop med

Sin pojkvän

Svara -   - 20/6-18 12:13 -


Mikael W

Svar till Bengt.

Carola är en gammal tant....

Svara -   - 20/6-18 12:42 -


Jessica

Gud har designat Äktenskapet, som den enda samlevnadsformen, även för gamla tanter😄

Svara -   - 20/6-18 14:14 -


Jessica

Svar till Bengt.

Bengt, det är bättre att bara läsa vad Blbeln säger i frågan. Carola har tex också sjungit på Pridefestivalen i Stockholm och på en gayklubb i Malmö för några år sedan.

Svara -   - 20/6-18 14:22 -


Ann-Marie A.

Ja Jesus var på fest hos tullindrivare, umgicks med prostituerade och andra som misslyckats. Carola och vi andra gamla tanter måste också få vara lite överallt ibland när Gud vill det. :-)

Svara -   - 20/6-18 18:34 -


Jessica

Svar till Ann-Marie A..

Tyvärr har Carola svängt i frågan om homosexualitet.

På youtube kan du se klippet från

4 aug 2013. Cirkus Sclager och Carola.

Svara -   - 20/6-18 20:24 -


Jessica

Svar till Jessica.

Cirkus Schlager och Carola, ska det vara.

Innehållet lämpar sig inte att beskriva här. För mig är det en gåta hur man som kristen vill vara en del av detta.

Svara -   - 20/6-18 21:20 -


Ann-Marie A.

Svar till Jessica.

Det var ledsamt, hoppas hon ändrat sej nu.

Svara -   - 20/6-18 21:48 -


Jessica

Svar till Ann-Marie A..

Ja det är ledsamt! Alla kända artister har snart uppträtt på pridefestivalen i Stockholm. Sen skojade jag lite med det som Mikael skrev. Det var han som kallade henne för tant! Jag själv är ju 2 år äldre än vad hon är, så jag hamnar i samma kategori! 😄

Svara -   - 20/6-18 22:19 -


Bengt

Då är jag en gammal gubbe

Jag är snart 56

Svara -   - 20/6-18 23:13 -


Bengt

Jag menade inte att Carola tänker rätt

Svara -   - 20/6-18 23:15 -


Martin

Svar till Jessica.

Paulus skrev att han var den störste av syndare (1 Tim 1:15). Det här är inte riktat mot dig men ofta uppfattar jag att kristna tittar ner på bögar och transor. Som att de inte är lika rättfärdiga som de själva är. Men ska vi nå dom tror jag vi måste komma underifrån. Så ni tror att NI är syndare?? Självrättfärdigheten måste brännas bort från oss.

Svara -   - 20/6-18 23:35 -


Ann-Marie A.

Svar till Jessica.

Ja jag hakade också på hans skämt. Är lite äldre än både dej och farbror Bengt. :-) Sjunga kan hon, "tant" Carola!

Svara -   - 20/6-18 23:57 -


Bengt

Samtidigt är det viktigt att betona att

Homosexuell utlevnad är synd

Svara -   - 21/6-18 10:57 -


Jessica

Svar till Martin.

Du har rätt Martin! Vi får inte se ner på människor som är homosexuella eller transor, som du skriver. Jag har tänkt mycket på det där. Vi måste se på alla mänskor som Jesus gör, och han älskar ju de människorna också.

Men, samtidigt måste man ju kunna stå för att en utlevd homosexuell livsstil är synd.

Svara -   - 21/6-18 13:18 -


Ann-Marie A.

Svar till Martin.

Ja kunde och kan han älska mej och alla oss andra här, med alla våra fel och brister så älskar han förståss alla andra med! :-)

Han letar efter alla sina bortsprugna lamm, förlorade söner och gamla tanter med ljus och lykta. Han som älskar varje människa mest.

Svara -   - 21/6-18 15:26 -


Jessica

Svar till Ann-Marie A..

Du har så rätt Ann-Marie!

Ingen av oss är felfri!

Svara -   - 21/6-18 15:30 -


Bengt

Och Gud vill och kan ge kraft till att leva rätt också

Svara -   - 21/6-18 15:40 -


Ann-Marie A.

Svar till Jessica.

Men ändå så älskade!

Svara -   - 21/6-18 15:43 -


Ann-Marie A.

Svar till Bengt.

Ja när man upplever hans kärlek så förandlas man sakta men säkert. I himlen blir vi perfekta. :-)

Svara -   - 21/6-18 15:46 -


Ann-Marie A.

Förvandlas gör man. En glad och välsignad Midsommar önskar jag er alla!

Svara -   - 21/6-18 17:06 -


Jessica

Svar till Ann-Marie A..

Detsamma Ann-Marie!🌸

Svara -   - 21/6-18 17:13 -


Martin

Svar till Ann-Marie A..

Tack Jessica och Ann-Marie att ni förstår vad jag menar. Jag tror att om dom fattar att vi och framför allt Jesus älskar dom så går det bra :)

Svara -   - 21/6-18 18:12 -


Nina😄

Svar till Mikael W.

Vadå tant hehehe

Svara -   - 22/6-18 21:23 -


Mikael W

Svar till Martin.

Men ska vi nå dom tror jag vi måste komma underifrån

Martin, jag tror bögar och transor helst vill att vi närmar oss dem bakifrån.....

Svara -   - 22/6-18 21:50 -


Martin

Svar till Mikael W.

Haha :)

Svara -   - 22/6-18 22:43 -


Monika

Hur kan man påstå att ett borgerligt äktenskap är detsamma som att leva sambo. Man har gift sig inför vittnen och fått vigselbevis. Om man är den enda som är kristen i äktenskapet så kan man själv be om Guds Välsignelse över äktenskapet, det behöver inte vara en präst eller pastor. Vem vågar gifta sig i svenska kyrkan i dag där många präster lever själva i synd t ex genom att viga homosexuella vilket även sker i en del frikyrkor.

Svara -   - 23/6-18 21:07 -


Bengt

Jag känner till en evangelist som skrivit

Att borglig vigsel gäller lika mycket som

Kyrklig

Svara -   - 23/6-18 22:52 -


Mikael W

Svar till Bengt.

Bengt, jag tycker denne Evangelist har rätt. Det finns ingen instruktion i bibeln för hur man gifter sig, så det kan göras lite hursomhellst.....inte så noga. Alla kulturer har sitt sätt att gifta sig på, så Svenska Pingstvänners sätt att gifta sig på är knappast någon gyllene standard.

Steg ett är väl att hitta någon att gifta sig med.....någon som har mycket pengar.... eller gillar att städa :)

Svara -   - 24/6-18 13:20 -


Leif Boman

Jag vill bara mitt i allt äktenskapsprat av hela mitt hjärta tacka min Brudgum Jesus Kristus.

Han är hur fantastisk som helst, Han visar dag efter dag hur kärleksfull Han är. Att få vandra hand i hand med sin älskade slår allt annat i denna värld, halleluja!

Att ha fått sigillet, såsom också vigselringen på fingret kan vittna om, evigt Hans, är hur ljuvligt som helst, men!

Bedröva inte Guds helige Ande, som ni har fått som ett sigill för befrielsens dag.

(Efesierbrevet 4:30)

Vårda ditt äktenskap och var rädd om varandra! Ibland kan man liksom uppleva att man tappat denna ring pga olika anledningar, men åkalla Brudgummen så fort det bara går så återställer Han allt. Vårda ditt äktenskap och var rädd om varandra! Ibland kan man liksom uppleva att man tappat denna ring pga olika anledningar, men åkalla Brudgummen så fort det bara går så återställer Han allt.

Jesu Kristi frid...

Svara -   - 24/6-18 13:43 -


Bengt

Det där var väl humor Mikael W

Det sista

Svara -   - 24/6-18 13:57 -


Mikael W

Svar till Bengt.

....försökte svara men blev cencurerad...

Svara -   - 24/6-18 14:40 -


Mikael W

Svar till Bengt.

....eller så tryckte jag på fel knapp.... hursomhelst så är vi ju alla olika....och smaken är som baken Bengt....

Svara -   - 24/6-18 14:46 -


David Ström

Har man gift sig i kyrkan och fått äktenskapet välsignat av Gud och välsignat av en av Guds heliga som Paulus kallar sin församling, så är det naturligtvis en skillnad. Man gifter sig borgerligt därför att man vill hålla sig till det juridiska och skriver ett avtal där man lovar att dela allt som man och hustru. Man blandar inte in Gud och ber heller inte om Guds välsignelse över äktenskapet. Man kan tycka att det är ett fattigt bröllop för dem som inte vill dela sin glädje utan gifter sig i smyg. Finns fler sätt att snika i väg till giftemål. Det är att gifta sig på ett skepp och låta kaptenen förrätta äktenskaps ceremonin. Inget att rekommendera. Släkt och vänner blir troligtvis väldigt besvikna. Man har dessutom tagit ifrån bruden hennes största ögonblick innan hon fått sitt första barn.

Svara -   - 24/6-18 14:54 -


Bengt

Då är det bättre att gifta sig i las Vegas

Men jag har inte gjort det själv

Svara -   - 24/6-18 15:00 -


Mikael W

Svar till Leif Boman .

ABC biblar för barn dustribueras i morgon till hundratals barn i Pakistan.

Det tog lite extra lång tid eftersom du hittade ett fel. Efter ytterligare granskning hittades ytterligare fel och boktrycksprocessen avbröts. Någon rackare hade pillrat in i boken att det även finns en drottning i himlen. Detta är ju fel. Det vet till och med jag. Det finns bara en Konung..... konungarnas Konung, vars sigill vi ska värdera mycket högt

Så, stort tack broder Leif för att du är så observant, men även för att du gjort det möjligt att i praktiken nå förhoppningsvis tusentals fattiga barn runtom i världen med lite grunder om bibelns innehåll.

Nästa steg är att distribuera denna barnbok till barn i Indien och Filippinerna.....och varför inte även i Sverige (på svenska). Hör bara av er om ni vill ha några exemplar.

www.kkc.n.nu

.....och du....varför ska vi tänka smått när vi tillhör en Konung som tänker stort

Svara -   - 24/6-18 15:14 -


Leif Boman

Svar till Mikael W.

Vi får verkligen önska och tro att dessa barnböcker kommer att leda många fler emot himlens ljuvliga salar...

Svara -   - 24/6-18 15:19 -


Mikael W

Svar till Leif Boman .

1 Kor. 15:58

Svara -   - 24/6-18 16:12 -


Mikael W

Svar till David Ström.

David, var i i bibeln, lite mer specifikt, finner du stöd för vad du skriver...?

Svara -   - 24/6-18 16:19 -


Monika

Alla ni som tycker att ett borgerligt äktenskap inte räknas utan är att likställa med att leva sambo. Det kan ju faktiskt vara att ingen av dom var kristen när dom gifte sig och sedan blir en av dom kristen efter många års äktenskap. Jag tror att Gud välsignar det äktenskapet ändå om den som blivit kristen ber om Guds välsignelse över äktenskapet

Svara -   - 24/6-18 18:33 -


Ann-Marie A.

Svar till Monika.

Tror också att Han gärna gör det. Man vet ju så lite om varför andra gör eller har gjort som de gör.. Gud vet allt om oss men älskar oss ändå. Han är helig och sann och ska döma alla människor rättvist en gång. Vi som är förlåtna syndare - av bara nåd - får tack vare att Jesus tog straffet för våra synder på sej, ett evigt liv och ett evigt hem i himlen!

Svara -   - 24/6-18 20:31 -


Bertil Rosenius

Jag tror det är dags att svensk kristenhet börjar se skillnad på frälsning och efterföljelse. Frälsning är Guds nåd att få börja om - vi föds på nytt! Efterföljelse är ngt helt annat - det är vårt sätt agera - vårt svar - på den Guds nåd som getts oss.

När vi säger oss tro, innebär det att vi tror inte bara på vem Jesus är utan också på vad Jesus säger.

Självklart kan vi säga att Bergspredikan, "...bara är ett sätt att visa att vi alla är syndare". Men det är en liberal och förrädisk tolkning av Jesus ord, som öppnar upp för att inte på allvar ta tag i vår efterföljelse. Vi skapar själva en uppsjö av ursäkter för att inte i grunden omvända oss, utan leva kvar som vi alltid gjort och enligt normer som inte är Guds Ordets normer, utan världens.

Gång på gång hör man hur frikyrkan går kräftgång. Är det konstigt att den gör det, när man låtit saltet mista sin sälta, när ngt för och efter frälsningen inte längre existerar. När kyrkan i allt skall vara så världstillvänd som det bara går och ständigt tänja på gränserna för hur Ordet skall tolkas till kötts fördel, på bekostnad av Andens.

Svara -   - 24/6-18 23:05 -


Ann-Marie A.

Svar till Mikael W.

Det var bra, om det var fler konstiga krav på en ev. fru. Då hade du bränt alla dina skepp.

Svara -   - 24/6-18 23:13 -


Mikael W

Svar till Ann-Marie A..

....förlåt

Svara -   - 24/6-18 23:25 -


Lasse

Svar till Mikael W.

Fotomodell glömde du ju 💝 vältränad ochså 😊 kommer du på nåt mer ? Mikael 💟

Svara -   - 24/6-18 23:28 -


Ann-Marie A.

Svar till Bertil Rosenius.

Ja någon förändring i en människas liv efter frälsningen måste synas. Gud var stenhård när jag blev en kristen för några år sedan. Fick ingen frid innan jag gjort upp med mitt förflutna.
Växte upp med syndakatalog och förkastelse, har förlåtit dem, men ingen har hört av sej för att säga ett förlåt till oss som for illa och tvingades lämna för att inte gå under. Tror det är hög tid för många "gamla" kristna och kyrkor att rannsaka sej och lyssna till vad Gud vill att de ska göra. Då kan många själar vinnas, och det blir ringar på vattnet.

Svara -   - 24/6-18 23:36 -


Lasse

Svar till Ann-Marie A..

Ann Marie A Mikael har glimten i ögat och skojar med oss ibland och jag med honom 😊 ha en god nattsömn Ann Marie och Mikael kramar från Lasse 😊🙏

Svara -   - 24/6-18 23:36 -


Tomas N

Svar till Mikael W.

Det är bra med humor. Jesus har nog humor också,men frågan är om han skulle ge en high five i denna typ av humor. Jag är tveksam till under bältet humor och tror att man får lämna det på hednaförgården.

Man blir inte nödvändigvis likstel eller dödligt snustorr för det

Svara -   - 24/6-18 23:40 -


Ann-Marie A.

Svar till Lasse.

Nu är gubbmaffian på gång, orkar inte läsa mer.

Sov gott på er gubbar.

Svara -   - 24/6-18 23:44 -


Ann-Marie A.

Svar till Lasse.

Ja det förstår jag, är inte dum och utan humor. Morrar bara lite när det går över styr på riktigt. Haha. :-)

Svara -   - 24/6-18 23:51 -


Lasse

Tack kära du, det viktigaste är ju att ha Jesus i hjärtat, ha det riktigt gott Ann Marie 😊

Svara -   - 24/6-18 23:55 -


Lasse

Svar till Ann-Marie A..

https://youtu.be/juViMYTZEWA

Svara -   - 24/6-18 23:57 -


Lasse

Svar till Ann-Marie A..

https://youtu.be/d2H4PfywsqQ

Svara -   - 25/6-18 00:06 -


Lasse

Svar till Mikael W.

https://youtu.be/tlmyvUyA59E

Svara -   - 25/6-18 00:10 -


Mikael W

Svar till Tomas N.

https://m.youtube.com/watch?v=eh9YYoN3v6M

Svara -   - 25/6-18 12:01 -


Bengt

Ja vi ska ju göra människor till lärjungar

Inte bänknötare

Inget fel att gå på Gudstjänster ofta

Men det är ju inte bara det som gäller

Kanske någon slags lärjungaskola vore

Något

Svara -   - 28/6-18 10:47 -


Din kommentar

Första gången du skriver måste ditt namn och mejl godkännas.


Kom ihåg mig?



'N Visie van die finale vrug van die boom van kennis

boom van kennis

Leser Mail deur Nils

Dit klink dalk somber, maar dit is die sterkste Kontemporêre Tyd Die karakter oor lees ons in die gesig en in die Bybel, en moet ons maak die reg om Interpreting Tyd!

6

Läs allt!


Kruisig, kruisig Hom!

Kruis versoen man en God

Leser Mail deur David B Ongetwyfeld, mobs skree: Kruisig, kruisig, die volgelinge van Jesus en wat Jesus staan. Hulle sal dan verloor sy rede dat hulle nie besef dat hulle hulself in die voet skiet.

6

Läs allt!


Islam versprei met die hulp van die Sweedse Kerk

Christer Aberg gaan deur 'n paar aktuele nuus. Daar is geen twyfel dat ons leef in die laaste dae wanneer jy 'n paar van hierdie nuus neem.

41

Läs allt!


Himlen TV7 intervjuar Christer Åberg

Christer är en känd bloggare bland både kristna och icke-kristna i Sverige. Han erbjuder Jesus som svar på aktuella samhälleliga och personliga problem. Programledare är Daniela Persin.

3

Läs allt!


doem Mense

Deur Holger Nilsson 

doem Mense

Met die bogenoemde uitdrukking, kan 'n mens noem al diegene wat dink dat die tyd naby is en dat jy die gevolge daarvan te neem.

32

Läs allt!


Die drie hemele in die Bybel

Die drie hemele in die Bybel

In die eerste vers van die Bybel sê dit in die oorspronklike teks wat God die hemel en die aarde geskep. God die hemel nog baie meer.

1

Läs allt!


Swede kontant-vry binne drie tot vyf jaar - Bybelprofesie vervul

kontantlose

"Swede sal waarskynlik die" kontantlose 'binne drie tot vyf jaar wees, "sê vise Goewerneur Cecilia Skingsley by 'n bank konferensie in Londen.

24

Läs allt!


Jesus het gekom en sal weer kom

Advent

Ons wag vir Jesus se wederkoms, nie die eerste. En dit aankoms sal nie vir lank nie. Maar toe Jesus kom terug na die toue, sal hy met iets wat hy was nie die eerste keer dat hy gekom het. Weet jy wat dit kan wees vir enigiets?

2

Läs allt!


Sodra gered, altyd gered?

Leser Mail deur Nils

Kalvanistpstorn Pastoor John Loopez is deur die Here om te sien hoe vals hierdie leer is.

52

Läs allt!


Aardbewing in Alaska - Jesus profesieë bewaarheid

Aardbewing in Alaska - Jesus profesieë bewaarheid

Photo: Express. 

Alaska is getref deur twee baie sterk aardbewings. Goed gaan wanneer dit 'n ramp nood verklaar. Jesus praat van groot aardbewings plaasvind. Kom ons bid vir wanneer getref.

12

Läs allt!


Profesie van die Wegraping en die Groot Verdrukking

vuurpyl

Die Bybel profesieë wat 'n tyd sal die wegraping plaasvind en die gered gaan in die kamers, terwyl die verdrukking is aan die gang op die aarde.

3

Läs allt!


Sy is besig met 'n kandelaar

Amanda, 34, is besig om haar kandelaar

Photo: Express. 

Amanda Liberty is besig om 'n kandelaar dat sy "lief te soen en cuddle met."

17

Läs allt!


Christelike TV-kanale in Swede

Christelike TV in Swede

Daar is baie goeie Sweedse Christen TV-kanale in Swede. Beide loop op satelliet, kabel en die Web! Dit lys al die kanale.

3

Läs allt!


Geen laat in die donker

Leser Mail deur Sigvard Sword 

Lig in die duisternis

In my uitreik diens aan God dan, het dit al oor meer ernstige situasies waar beide my liggaam en my siel was in gevaar. Doodsdreigemente van neo-Nazi's, want ek het opgestaan ​​en weggesteek vlugtelinge, baie naby aan die draad en sexkriminalitetens duisternis deur monitering gevalle besvärjd en uitgedaag om geestelike tweestryd van okkultiste.

74

Läs allt!


69-jarige wil die ouderdom tot 49 verander

69-jarige wil die ouderdom tot 49 verander

Foto: Dag. 

Die 69-jarige Emile Ratelband in Nederland wil hul wettige ouderdom Hard kry van 49 jaar.

13

Läs allt!


Prenumera på Youtubekanalen Apg29.nu

Fortfarande i lager: Christer Åbergs starka bok Den längsta natten

Den längsta natten - 150 kronor

Natten till den 22 december, den natt med flest mörkertimmar 2008, genomlider Christer Åberg Den längsta natten i sitt liv, då han på ett mycket traumatiskt och oväntat sätt mister halva sin familj.

1

Läs allt!


Extra: Christer Åbergs bok fortfarande i lager

Upprop för Christer Åbergs bok Den längsta natten. Och du kan även ge ditt stöd till bloggsajten Apg29.nu.

0

Läs allt!


"Jesus Christus het my gered uit 27 jaar van homoseksualiteit"

David se sterk getuienis van hoe hy gered en gered deur Jesus van 27 jaar van homoseksualiteit. Sweedse teks. 

- My naam is David, ek is 44 jaar oud, en dit is 'n getuienis van hoe Jesus my gered van sewe en twintig jaar van homoseksualiteit. Ek praat van die liefde.

11

Läs allt!


Troendedöparna verbrand, verdrink en onthoof

Baie van hulle is diegene wat gely het vervolging, gevange geneem en doodgemaak wat die Bybelse gelowiges-doop beoefen deur onderdompeling.

14

Läs allt!


Kristna TV-kanaler i Sverige

Kristen TV i Sverige

Det finns många bra svenska kristna tv-kanaler i Sverige. Både som går på satellit, kabel och webben! Här listas alla kanaler.

3

Läs allt!


Doop: Waar, wanneer en hoe

Doop in die see

Hier gee ek jou 'n paar duidelike Skrif oor die doop gebeur het, wanneer dit gedoen word en hoe.

4

Läs allt!


Is die God van die Bybel dieselfde as God die Koran se?

"Diegene wat beweer dat hulle lief te hê, eer en God aanbid, nie in die feit dat hulle nie lief te hê, eer en aanbidding Jesus."

5

Läs allt!


Transpersoner befriade av Guds kärlek

En mycket stark dokumentär om transpersoner som har blivit befriade av Guds kärlek.

5

Läs allt!


Dagens ord

Vecka 50, tisdag 11 december 2018 kl. 06:10

Jesus söker: Daniel, Daniela!

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? - Be den här bönen:

Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Jag ber om förlåtelse för alla mina synder. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!

Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv. - Joh 3:16



Hy was getroud met hologram Hatsune Miku

Getroud sy hologram

Akihiko Kondo hou van 'n handpop weergawe van die hologram Hatsune Miku wat hy getroud. Image Bron: Facebook.

'N 35-jarige man in Japan het 'n hologrom getroud. Die troue kos 160,000 krone. A pop verteenwoordig die vroulike rekenaarprogram.

19

Läs allt!


Christer Åberg sjunger: Vem är Kungen i djungeln?

Måste bara ses! Christer Åberg sjunger och spelar ukulele sången: Vem är Kungen i djungeln? 

3

Läs allt!


Tommy Dahlman intervjuar Christer Åberg i Kanal 10

Tommy Dahlman intervjuar Christer Åberg i Kanal 10 om hans frus och lille sons död två dagar innan julafton för snart tio år sedan.

2

Läs allt!


Senaste kommentarer


Hemel TV7 ingewy in Uppsala

Ruben Agnarsson, Martti Ojares, Daniela Persin en Christer Aberg

TV produsent Ruben Agnarsson, stigter en president Martti Ojares, kanaal bestuurder Daniela Persin en Christer Aberg.

Ek is genooi om die Christelike televisiekanaal Hemel TV7 se ateljee opening in Uppsala.

17

Läs allt!


Jesus trippel wêreld-historiese oorwinning

Leser Mail deur Nils 

Jesus trippel wêreld-historiese oorwinning, God se gawe aan alle mense van die wêreld. Dat Jesus Christus het deur Sy versoening was 'n ongekende Triple Victory! Die uitdaging was 3 verskillende gebiede wat Hy voor God die hoogste regter en voor: die geesteswêreld moet wen.

5

Läs allt!


Plat grond is onskriftuurlik

Plat grond is onskriftuurlik

As jy die Bybel lees, kan jy duidelik sien dat die aarde rond is. As die aarde is nie rond dan Jesus sou deeglik verkeerd gedoen het as hy sê dat dit is beide dag en nag op aarde, wanneer hy huis toe te bring al die gered na die hemel.

23

Läs allt!


Nuwe DVD! Vrae en antwoorde oor die eindtyd en die gebeure

Deur Holger Nilsson 

Nuwe DVD!  Vrae en antwoorde oor die eindtyd

Jy het nou die geleentheid om deel te neem in hierdie nuwe DVD oor die eindtydgebeure.

7

Läs allt!


VN wil 'n globale regering binne 12 jaar

Deur Mikael Walfridsson 

Agenda 2030 - VN wil 'n globale regering binne 12 jaar

Wolfgang Ishinger: "Ons leef in 'n tyd waar die internasionale wêreld orde in duie stort op die oomblik. In hierdie leemte probeer almal om te sien hoe ver hulle kan gaan. Daar is 'n behoefte aan 'n globale regering. "

36

Läs allt!


Dag 'n onderhoud Christer Aberg op samesweringsteorieë

Dag 'n onderhoud Christer Aberg op samesweringsteorieë

Die koerant Day. 

Die koerant The dag het deur Jonathan Sverker ondervra my en 'n paar ander op samesweringsteorieë en het 'n stewige ses bladsye lank uitgebrei artikel.

19

Läs allt!


Die eerste opstanding

Christer Aberg en Reine Jonsson praat praat van die eerste opstanding in Nässjö gemeenskap radio.

1

Läs allt!


Gevorm taak agter die dansklasse en joga te staan?

Deur Holger Nilsson 

Gevorm taak agter die danslesse en kursusse in joga te staan?

Met betrekking tot vorm, hul eie aanbieding soos volg: "Bilda vir Kerk en Samelewing, die kort vorm Form, voorheen bekend as nie-conformist opvoedkundige vereniging, is een van Swede se tien studie."

47

Läs allt!


Unika dopfilmer

Unika dopfilmer - Studio Apg29 med Christer Åberg. Christer Åberg talar om dopet och visar fantastiska dopfilmer.

2

Läs allt!


16 Bybelverse oor Jesus ontvang vir verlossing

ontvang Jesus

Hier noem ek 'n paar Bybelverse as almal die punt staan ​​om Jesus te ontvang. Daar is meer geskrifte oor hierdie dat ek nie hier ingesluit. En al hierdie verse toon dat jy Jesus moet aanvaar!

0

Läs allt!


Foto's van my kinderjare - Christer Aberg

Ongelooflike foto's van Christer Aberg as 'n kind! 

Christer Aberg skiet 'n koei

Jy skiet vir my 'n koei met 'n boks kamera op die plaas ek grootgeword het. Ek dra hout verstop en ander vreemde klere.

7

Läs allt!




Apg29 har tusentals bloggartiklar! Gå vidare till fler artiklar:

NÄSTA


STÖD APG29! Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96 | Paypal: https://www.paypal.me/apg29

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 54 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 34 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 17 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 12 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 10 år om han hade levt idag. Allt detta finns att läsa om i boken Den längsta natten. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Sedan 23:42 2013-08-16 har det varit 457 372 168 sidvisningar på Apg29! Apg29 har just nu 17 051 bloggartiklar, 92 153 kommentarer och 60 403 bönämnen.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

MediaCreeper

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

TA EMOT JESUS!

↑ Upp