Webb-TV | Frälsningskandidater NY | Bönesidan | Själavårdssidan NY | Sök | Kontakt
Surfar nu: 573 www.apg29.nu


Publicerades torsdag 1 januari 1970 01:00 | | Permalänk | Kopiera länk | Mejla

3 kommentarer

Robert Sat, 02 Feb 2019 07:37:27 +010

Helt sant! Alla måste gå den enda vägen som finns. Genom JESUS. Om Patrik nu skrivit nedsättande även om kvinnor och homosexuella, vad skiljer hans åsikter från gängse jargong inom islam... hatar han sig själv åxå? Det förklarar iså fall beteendet eftersom man skall älska sin nästa som sig själv.

Svara


Sam G Ö Sat, 02 Feb 2019 07:59:31 +010

Måste man ta upp vad en SD-politiker sade för åtta år sedan i denna blogg. Tänk om denne SD-politiker har blivit frälst, tror på Jesus och är förlåten eller finns det ingen förlåtelse för sd:arna? Ett bottennapp! Man skall väl inte fiska i "Glömskans hav"!

Svara


JL Sat, 02 Feb 2019 08:09:29 +010

Man får skilja på hat och kärlek. Att älska Gud och vilja upprätta det första budet, skall inte göra en människa hatiskt. Samtidigt skall ju inte kärleken till din nästa göra så att man struntar i det första budet.
Dock lite märkligt att detta framkommer nu, 7 år senare. Sitter någon och finkammar facebook för skattepengar? Och tänk om det vänder? Att SD får makten och kan sitta och finkamma internet efter människor som varit hatiska emot SD? För det är nog fler som är hatiska emot SDare än emot homosexuella.

Svara


Leif Sat, 02 Feb 2019 09:04:16 +010

Ja, inte är det väl någon överraskning att denna inställning fortfarande finns hos SD-anhängare. Det har vi ju sett gång på gång!

Hade han ångrat detta hade han ju inte svarat med att han inte minns??? 🙄

Givetvis finns förlåtelse även för rasistiska uttal men då krävs det förstås ånger.

Så än en gång!

Tack och lov att sådant ytterligare en gång kommer fram till allas kännedom, så att folk verkligen får kunskap om vad som sitter bakom flertalet rattar i SD. Andefyllda kristna är glada över att sanningen kommer fram, men! Som så ofta på denna bloggsajt så kommer vi alltmer nu igen se motsatsen som förklarar läget i många SD-hjärtan. Irritationen träder fran och omedelbart börjar man istället försvara denna hatiska rasism och gör allt för att släta över det hela med en massa kontringar om att det inte är så farligt, alla andra gör ju också fel bla, bla, bla, bla.... Puh!

Ha inget att göra med mörkrets ofruktbara gärningar utan avslöja dem i stället.

(Ef 5:11)

En sann Guds lärjunge gläds när mörkrets gärningar kommer fram i ljuset, tänk på det istället för att skälla på dem som Gud avslöjar!

Svara


Leif Sat, 02 Feb 2019 09:06:58 +010

Svar till Leif.

En sann Guds lärjunge gläds när mörkrets gärningar kommer fram i ljuset, tänk på det istället för att skälla på dem som Gud använder för att avslöja!

Så skulle det varit förstås.. 😊

Svara


Robert Sat, 02 Feb 2019 12:14:00 +010

Svar till Leif.

Sammhällsnytt & Friatider är en välsignelse på så vis.

Svara


Leif Sat, 02 Feb 2019 12:26:37 +010

Svar till Robert.

Ok, har inte direkt läst deras sidor..

Svara


Tomas N Sat, 02 Feb 2019 16:38:01 +010

Sanningen skall göra er fria säger Jesus.

Om vissa Sverigedemokrater ser nyktert på vissa företeelser i samhället så som islamisering och skadliga effekter av massmigration och mångkulturalism,så är det till liten eller ingen nytta ifall de i sin tur är fyllda av hat och revansch och allmänt bristande karaktär och humörproblem.

Det är bara olika typer av synder och mänsklig svaghet och där man inte kan stå och åberopa andras misstag ,men inte ta tag i sin egen.

Åsiktskorridoren tolererar inte nationalism i någon form och söker efter misstag och uttalanden att exponera. Detta borde lära inte minst oss kristna att inte ta del av denna pöbelmentalitet eller att medverkar till detta genom t ex olika teologier eller ideologier som andas något annat än rättfärdighet,sanning och kärlek.

Vi skall vara världens ljus och salt. Ljuset är viktigare ,men saltet behövs också. Om ljuset har blivit mörkt,hur stort är då inte mörkret säger Jesus.

Han syftar till Guds folks uppgift och hur viktig den är.

Vi behöver bemöta både islam,andra religioner och alla samhällsproblem med Guds sanningar och kärlek och låta detta genomsyra agerandet.

Svara


SH Sat, 02 Feb 2019 21:39:10 +010

På NSD lördag får man läsa att Patrik är ångerfull och säger att han inte är rasist. "Skulle man kunna vrida klockan tillbaka så skulle jag verkligen göra det. Jag måste gå in och skriva en ursäkt och den måste komma från hjärtat".
Sitt inlägg skrev han sommaren 2011 när han var ung och omogen. Mycket kan förändras i en människas hjärta på 7 år vilket jag tror gäller Patrik.
Jag hoppas på nåd för honom.
En av mina lärare på högstadiet hade stor vishet och sade i en "morgonbön" något som etsade sig i mitt minne - Kom ihåg, vi ska inte döma ut människor för det som de varit tidigare utan för VAD DE ÄR IDAG.
Så jag hoppas och tror att Patrik får fortsätta som politiker som han önskar.
Obs - röstar inte själv på SD. SD skulle aldrig någonsin få igenom något rasistisk lagförslag hur som helst, tack o lov. Dock värnar de om vårt kristna arv som inget annat parti gör. Hade varit viktigt att vårt land hade fått en konservativ regering så skutan hade gjort en U-sväng för Sveriges bästa.
(Känner inte Patrik personligen).

Svara


SH Sat, 02 Feb 2019 21:39:12 +010

På NSD lördag får man läsa att Patrik är ångerfull och säger att han inte är rasist. "Skulle man kunna vrida klockan tillbaka så skulle jag verkligen göra det. Jag måste gå in och skriva en ursäkt och den måste komma från hjärtat".
Sitt inlägg skrev han sommaren 2011 när han var ung och omogen. Mycket kan förändras i en människas hjärta på 7 år vilket jag tror gäller Patrik.
Jag hoppas på nåd för honom.
En av mina lärare på högstadiet hade stor vishet och sade i en "morgonbön" något som etsade sig i mitt minne - Kom ihåg, vi ska inte döma ut människor för det som de varit tidigare utan för VAD DE ÄR IDAG.
Så jag hoppas och tror att Patrik får fortsätta som politiker som han önskar.
Obs - röstar inte själv på SD. SD skulle aldrig någonsin få igenom något rasistisk lagförslag hur som helst, tack o lov. Dock värnar de om vårt kristna arv som inget annat parti gör. Hade varit viktigt att vårt land hade fått en konservativ regering så skutan hade gjort en U-sväng för Sveriges bästa.
(Känner inte Patrik personligen).

Svara


Leif Sun, 03 Feb 2019 00:32:10 +010

Svar till SH.

Det är ju jättebra att Patrik nu har visat ånger. Hoppas bara att han nu också gör allt för att nå ut med detta så mycket det bara går, det skulle ju tysta en hel del onödig kritik. Sen hoppas vi att denne Patrik tar ytterligare ett steg och tar emot Jesus i sitt hjärta så blir det ännu bättre...

Svara


Erik S Sun, 03 Feb 2019 06:05:44 +010

Försvarar inte hans uttalande på något sätt, så skall man inte uttrycka sig. Det var trots allt många år sen och människor kan som sagt var ångra sig. Dock är det typiskt att man letar upp detta eftersom det kom från SD håll.

Hade det kommit från vänster, hade det nog aldrig publicerats. Vänster/socialister/kommunister skriver minst lika mycket skräp i klass med detta, men eftersom pk-pressen är på samma nivå, så sållas det nästan alltid bort. Tänk vad mycket "skit" det skrivits om Åkesson. Eller varför inte om judar och Israel. Där är vänstern och globalisterna verkligen på alerten. Men då anses det vara "normalt", minsann. Eftersom Israel alltid är den onda sidan som ockuperar land för dom stackars palestinierna. Vilket ju är ren och skär lögn, men det sägs aldrig.

Vi har t.o.m en utrikesminister som är antisemit och ljuger grovt om Israel, hela tiden. Men det går alldeles utmärkt, eftersom hon är vänstervriden. Hon har även fått en "krigsmedalj" av terroristerna i Gaza, men det är helt ok. Hon ser till att Sverige, av skattemedel, skickar ner 100-tals miljoner till s.k "palestinierna", vilket ju är totalt vansinne. M.m, m.m. Vänstern står ju i Sverige för det "goda hatet", vilket är fullt accepterat. Men kommer det något från höger eller ännu värre, från nationalistiskt håll, då är det så hemskt, så man finner inga ord.

Ställ detta i proportion till Svanbergs uttalande, så kanske vi får lite balans i det hela.

MVH-ha en fin dag

Svara


Leif Sun, 03 Feb 2019 06:57:15 +010

Svar till Erik S.

Tänk vad mycket "skit" det skrivits om Åkesson. Eller varför inte om judar och Israel.

Den jämförelsen ser inte alls så bra ut!
Att jämföra Åkesson och SD med Israel och Judar är inte det minsta relevant. Åkessons parti är ett parti för de rikare i samhället och har dessutom invandrarfientliga grunder även om det idag kan låta något annorlunda. De förtjänar absolut verkligen att granskas och pressas utan att för den skull någon bör göra det med fula uttalanden och otrevligt, medans Israel och Judarna är ett Guds utvalda folk som bara för den skull är felaktigt behandlade, förföljda och hatade.
Jämförelsen är tyvärr katastrofal i mina ögon Erik!

Svara


Tomas N Sun, 03 Feb 2019 09:37:00 +010

Tack SH för den rapporten. Jag tror också det finns en dragningskraft i sociala media att nå ut med det man säger som lockar många till ogenomtänkta uttryck,vilket senare straffar sig.

Att det finns en obalans i vilka värdegrunder och åsikter som är rådande och vilka som är oacceptabla är den verklighet vi lever i. Man måste dels påminna sig om ifall man är en kristen lärjunge eller inte och även för den som känner en kallelse åt det politiska/medborgerliga arbetet att förändra klimatet så vinns mark och människors hjärtan,förstånd och öron genom att man är ett moraliskt föredöme.

Pajkastande och gnällande på motståndarens övertag eller misstag hjälper inte och om man har Gud i ryggen för att man vill att samhället skall genomsyras mera av kristna värden så kan manvara uthållig och ha fasthet i sitt agerande.

Problemet är snarare att även det kristna budskapet har fått en vänstervridning där allt och alla på politiska arenan kallar sig kristna ibland och allt handlar om barmhärtighet och medlidande trots all normlöshet och även vänsterideer av revolution och newage som finns där .

Det jag ville säga förut är att kristna behöver växa upp och gå före när det gäller islam och muslimer. Det duger inte att vara en motreaktion på all den aningslösa omfamningen av islam från den vänsterliberala sidan.

Inte ens Sverigedemokrater eller"populister"" tjänar på att överdriva sin affekt emot islam så hur är det då med oss kristna?Man tjänar varken Gud eller andra goda syften genom att säga eller tro att muslimer eller andra grupper är av djävulen.

Skall något åstadkommas måste man hålla en högre moralisk väg.

Ibland verkar det som en del vill lyfta fram kärleken till Israel som ett bevis på sin rättfärdighet. Det påminner mig om orden "lydnad är bättre än offer" och att omvända hjärtan och ett agerande som visar på att man älskar Gud och lever så är bättre än brännoffer och köttet från oxar och getter.

Gud ser till hjärtat och om man säger att man älskar och tror på Gud Fadern och följer Sonens kallelse så kommer man inte undan vilken karaktär Gud har och som vi strävar efter och får del av.

Israel är på det sättet ingen hjälp av idag eftersom de inte är ett föredöme. Därför liknar framhållandet av Israel i mina ögon ett offer i den liknelsen.

Endast ett liv som levt genom Jesus och en karaktär som pekar på Gud och hans ordning kan lysa upp vägen för andra.

Och vi behöver lysa klart även för att det finns en sådan förvirring i samhället som är grundad i vänster/höger dialetiken och senare liberalismen som alla vill influera kristenheten .

Svara


AnnMarie Sun, 03 Feb 2019 10:05:25 +010

Svar till Tomas N. Nej Israel är i dagsläget inget föredöme men jag tror ändå de har en kallelse i framtiden som "gynnar"alla folk och inte bara oss som är kristna!
Jag har lite svårt att sätta fingret på vad det är som jag ändå reagerar på då många kristna har fördrag med allt som handlar om judarna men de kan inte ha fördrag med annat folk som gör likadant??

Svara


JL Sun, 03 Feb 2019 10:24:31 +010

Svar till Leif.

Att jämföra Åkesson och SD med Israel och Judar är inte det minsta relevant

Det är nog ganska relevant faktiskt. Som Svensk kristen idag har du samma begynnande förtryck som judarna på 30-talet. Vi är satta till att bli utrotade. Vi är inget mera idag än slavar utan lika rättigheter. Kanske inte de Svenskar med makt och pengar, typ Lööf och andra, de som följer agendan till punkt och pricka. Men vi andra.

Till hjälp har ju de sådana som dig. Jag tror ju inte ens att du är kristen längre, allt som kommer ur dig är politiskt vinklat för invandring och globalism, ja, och så några floskler med. Vad människor som du inte fattar, är att vår tro är rasistisk. Vårt första bud är att vi inte skall ha några andra gudar jämte oss. Vi som kristna skall bli hatade av alla andra för vår tro på Jesus, det blir man endast om man upprätthåller det första budet.

Vi som Svenska kristna är också Guds utvalda folk genom vår tro på Jesus. Vi har rätt att få leva och frodas som alla andra folk. Istället ylar folk som dig om alla andras rättigheter när ett helt folk dukar under.

Svara


Tomas N Sun, 03 Feb 2019 10:26:35 +010

Svar till AnnMarie.

Ja Annmar det kan vara så om Israel framöver,men det är ett stort och svårt ämne .

Det jag ville lyfta fram är vikten av hur man lever och vilket exempel man är . Någons kärlek till Israel i sitt hjärta påverkar inte så mycket andra omkring och blir ett vittne om Gud.

På samma sätt tycker jag mig se en annan misstolkning där många lever som alla andra p g a Jesu försoningsverk och adderar endast barmhärtighet gärningar till fattiga och .

Det kan vara helt okej,men jag tror den kristna kallelsen är först och främst att karaktären förvandlas till det som står i nya testamentet.

Det finns mycket i det världsliga och politiska som rör sig över gränslandet mellan allmänmänskligt och till oheligt och t o m ondska ochdet är där Guds ljus skall lysa genom oss som tagit emot och valt detta

Svara


Sofia Sun, 03 Feb 2019 10:56:29 +010

Svar till Leif. "Vi har t.o.m en utrikesminister som är antisemit och ljuger grovt om Israel, hela tiden. Men det går alldeles utmärkt, eftersom hon är vänstervriden. Hon har även fått en "krigsmedalj" av terroristerna i Gaza, men det är helt ok." Bra skrivet Erik ! Våran utrikesminister är en skam för vårat land, hennes agerande drar ner Sverige i "smutsen" inför hela världens ögon. Jag skäms att vara svensk när man hör hennes åsikter om det Judiska folket. Det kommenterade du inte Leif?!

Svara


Leif Sun, 03 Feb 2019 14:04:11 +010

Svar till Sofia.

Nej jag kommenterade inte just det du menar denna gång eftersom andra gör det så ofta! jag själv personligen hoppar oftast över långa kommentarer, så också därför bl.a!

Men jag kan givetvis ge dig lite kommentarer om det också, så slipper kanske någon tro på flertalet lögner som sprids om mig av JL och några likasinnade.

Jag tycker mycket illa om både utrikesministerns lögner såsom jag också tycker illa om Margot Wallströms alla dumheter mot Israel. Jag tycker heller inte om varken vänsterpolitiken eller högerpolitik eftersom alla partier i riksdagen är för att mörda de ofödda och även för att utbilda barn i militära syften till att lära sig döda. Ingenting av det är Guds Jesu vilja även om t.o.m många kristna är oförstående i den frågan.

Jag tycker dessutom inte om Svenska Kyrkans dåliga inställning till Israel och jag tillhör heller inte SVK som någon här inne hittade på! Jag tycker utöver det också illa om alla samfund idag som accepterar SKR, jag motarbetar detta ständigt där jag befinner mig, och jag tycker inte alls om det globalistiska som pågår, alltså inte alls om det ekumeniska som är på väg mot Rom, dvs den världskyrka som växer fram. Jag är emot dem som accepterar homosexuella vigslar, präster och pastorer.

Det finns mycket annat också men det här var lite. En gång till då!

Jag är emot Stefan Löfven och vänsterns politik. De ljuger mycket, men jag tycker inte bättre om de övriga lögnarna heller.

Sen är det en helt annan sak att följa Guds vägvisning om att be för de styrande, det gör jag i vilket fall som helst oavsett hur illa de beter sig, sådan är Guds vilja!

Jesu frid...

Svara


Bengt Sun, 03 Feb 2019 15:18:05 +010

Men islam är ju inte av.Gud

Islam är ju djävulens verk

Men vi ska älska dom som är muslimer

Men däremot inte deras religion

Och folk måste få veta sanningen om islam

Svara


JL Sun, 03 Feb 2019 15:35:23 +010

Svar till Leif. Leif,
om du inte gillar det globlistiska, varför är din frukt globalistisk?
I alla lägen försvarar du invandring och andra gudar. De enda som du öppet hugger på är dina egna trosfränder, och de dömer du åt höger och vänster. I dina ögon är de inte kristna, de ljuger och de är inte kärleksfulla, självklart följer de inte dina exter och därför är de inte kristna.
Jag skall passa på att klistra in lite text ifrån min Kung nu:
När han såg att många fariseer och saddukeer kom för att bli döpta sade han till dem: ”Huggormsyngel, vem har sagt er att ni kan slippa undan den kommande vreden
Läs vad den levande Guden sa till saddukeerna. Han kunde lika gärna sagt:
Saddukeer, era hundar, ni kommer brinna i helvetet.
Med detta sagt. Det som ligger till grund för att vara kristen är först och främst lojalitet till Gud. Utan den lojaliteten kommer man inte långt, speciellt om den är någon form av humanistisk inställsam yttring för att smörja världen till sin egna vinning skull. Kristna står i opposition till världen, jobbar man för världen så är man illa ute.

Svara


Leif Sun, 03 Feb 2019 16:17:47 +010

Svar till Sofia.

Ser du dessutom att, oavsett om jag ger kommentarer om min inställning och om hur jag motarbetar globalism "som det så modernt" heter nuförtiden, så dyker åklagaren upp och försöker förvrida vad jag sagt och anser. Därför är det ofta inte ens någon större vits att tala så länge han och hans medlöpare är de enda som talar mest härinne. Utan att ens denne åklagare känner mig och vet vad jag gör i vardagen så uttalar han outtröttligt samma lögner om och om igen.

Jag har dessutom aldrig sagt att jag höll med om det upprop som gjordes av ett gäng pastorer. Det hävdar ändå åklagaren gång på gång o.s.v....

Fast jag åtskilliga ggr sagt att jag också motarbetar islam så är jag den som älskar islam och andra gudar... Ja, åklagarens anhang är inte lätta att ha att göra med!

Men, tack och lov och pris ske Gud!

(Joh Upp 12:10)

Och jag hörde en stark röst i himlen säga: "Nu har frälsningen och makten och riket blivit vår Guds och väldet hans Smordes. Ty våra bröders åklagare har blivit nerkastad, han som dag och natt anklagade dem inför vår Gud.

Det är snart över med denne! 🙏

Svara


JL Sun, 03 Feb 2019 17:47:11 +010

Fint Leif, då kan du hålla med mig om lite saker nu då.
1) 380 pastorer ljög för oss och förrådde oss, dessa är inga bra ledare
2) Allah skall inte vara i våra kyrkor
3) Det finns ett Svenskt folk
4) Sverige har varit kristet i ca 1000 år
5) Majoriteten av Svenskarna röstade inte vänster
6) Man skall upprätthålla det första budet efter bästa förmåga
7) Invandringen gör så att Sverige blir ett muslimskt land, därför är denna invandringen inte från Gud
För jag i min väldigt svaga karaktär har just för mig att vi debatterat dessa frågorna, och varit, lite, skall jag säga, oense? För vad jag kan förstå så är alla mina påstående ovan sanna.

Svara


Leif Sun, 03 Feb 2019 18:54:14 +010

Svar till JL.

Ditt sätt att se på det mesta är så omoget så jag orkar tyvärr inte svara dig. Jag hade svar på i stort sett varje fråga men råkade trycka bort dem, och gör inte om det förutom att jag ger några kortare svar.

1. Nej!

2. Nej!

3. Ja, men det beror på vad man menar?

4. Kanske, beror också på hur man menar?

5. Det beror också på vad man menar?

6. Man skall följa Jesus och ingen annan!

7. Gud låter oss skörda det vi som nation har sått under många år!

Svara


Bengt Sun, 03 Feb 2019 19:54:11 +010

Vi ska inte bara hålla första budet

Utan alla tio

Eller hur ?

Svara


David Ström Mon, 04 Feb 2019 03:34:34 +010

En politiker måste vara oförvitlig. Det får de lära sig den hårda vägen. Syndare kommer till helvetet eftersom de inte följer lagen eller går fria från lagen genom Jesus. I dagens Sverige där en kvinna kan angripas med våld. Om det ofödda barnen också drabbas av skador eller rent av dör vid angreppet på modern så ökar inte straffvärdet. Är det inte obegripligt att barnet räknas som kvinnans kropp tills det är fött. När det gäller Guds lag och vilja, alltså rätt och straff och hur det borde tillämpas i vår tid så erkänner jag att min brist på kunskap är total. Ett brottsoffer kan få lida av en skada orsakad av en brottsling resten av sitt liv. Brottslingen får ett frihetsstraff och när den skulden är betald så är han fri från skuld. Som jag ser det så bör ett rättssystem vara rättvist. När det gäller SD så är de så sugna på att bygga allianser i riksdagen att de håller på att mista sitt salt. Det är viktigare att växa genom att verka hyggliga och tona ner kritiken mot Islam. Men partierna förstår inte att kappvändare mister sina väljare lika fort. Det gäller kristna församlingar också som är för undfallande mot främlingars tro och vacklar i predikandet om rätt och fel och om vad som är rättfärdighet och synd enligt bibeln.

Svara


JL Mon, 04 Feb 2019 13:26:49 +010

Svar till Bengt.

Vi ska inte bara hålla första budet

Utan alla tio

Eller hur ?

Det är helt korrekt, men jag tror inte i min vildaste fantasi frikyrkofolket, eller några andra kristna skulle uppmana folk att ljuga för att vinna människor. Eller för att begå äktenskapsbrott för att vinna människor. Men det fösta budet går väldigt bra att bryta, man kallar det bara för kärlek eller att "vinna" människor.

Det har ju gått så långt så att vissa kristna hävdar ju att om man inte bryter det första budet, är man inte kristen.

Notera att Leif inte håller med att man skall hålla det första budet. Därför Leif, är ju bara dina ord om att följa Jesus tomma ord som jag ser det. Du lever i världen och förhåller dig till den. Kanske vill du bara bli omtyckt, kanske klarar du inte av att bli hatad av världen. Se på hur det gick för Kungen när han stod upp emot världen. Som jag ser det är det väldigt få frikyrkliga som är villiga att offra något. Än mindre stå upp för de som med sin ande uppvisar att de vill följa det första budet. Som jag faktiskt anser att SD killen gjort, dock med dåligt språkbruk och onödigt hat. Men människor som Leif hade ju lätt att till att döma han. Samtidigt i står det i vår bibel:

När han såg att många X och Y kom för att bli döpta sade han till dem: ”Huggormsyngel, vem har sagt er att ni kan slippa undan den kommande vreden

Vad är skiljer egentligen det ifrån detta:

Nu kommer uttalandet: Alla X måste lämna Sverige nu och alla demokratiska länder. Y era jävla hundar må ni brinna i helvetet.

Den ena är en förgrundsgestalt i bibeln. Den andra är en hatad kille.

Svara


Leif Mon, 04 Feb 2019 15:02:58 +010

Svar till JL.

Notera att Leif inte håller med att man skall hålla det första budet.

Notera gärna ännu en förvrängd lögn bland många från åklagaren!

Svara


Bengt Mon, 04 Feb 2019 16:09:37 +010

Har du en egen församling j l ?

Svara


JL Mon, 04 Feb 2019 18:18:47 +010

Notera gärna ännu en förvrängd lögn bland många från åklagaren!

Nej. Du hade ju chansen på att svara, men du undvek ju den såklart. Istället för att bara svara ja, så skrev du att man skulle följa Jesus. Alltså höll du inte med.

Frågan är bara hur du har tänkt att följa Jesus om du inte upprättar det första budet. Kristna är faktiskt hatade av världen, det blir man inte utan anledning. Kristna som inte har problem med världen blir heller inte hatade av världen.

Svara


Leif Mon, 04 Feb 2019 20:30:45 +010

Svar till JL.

Istället för att bara svara ja, så skrev du att man skulle följa Jesus.

Har du ännu inte förstått vem Jesus Är, och att det endast är genom Honom någon kan uppfylla det första budet?
Jag har aldrig sagt det du ständigt ljuger om utan än en gång säger jag detsamma som Jesus uppmanar till:
(Mar 12:29‭-‬31) Jesus svarade: "Det främsta är detta: Hör Israel! Herren vår Gud, Herren är en. Och du ska älska Herren din Gud av hela ditt hjärta, av hela din själ, av hela ditt förstånd och av hela din kraft. Sedan kommer detta: Du ska älska din nästa som dig själv. Inget annat bud är större än dessa."
Detta uppmanar Jesus alla att sträva efter och inget annat!

Svara


JL Mon, 04 Feb 2019 21:23:02 +010

Svar till Leif. I din egen text står det att Herren är en. Inte för att jag tror att du fattar något av det.
Kolla här. Frikyrkan är nöjda med det ni har. De har tagit fram en tolkning där de kan sitta med världen i ert knä, säkert från skada. Då man inte utmanar världen så bryr sig inte världen om dem.
Personligen tror jag inte längre att du är kristen. Du kanske bara gillar att kalla människor för lögnare. Vad vet jag. Men jag har gärna fel, så säg bara orden. Säg dem. Säg att man skall upprätta det första budet. Säg att man inte skall ha några andra Gudar jämte vår Kung. Och när du sagt det, börja implementera det. Då kanske jag tror att du är min broder. Tills dess så ser jag dig som en globalistinfiltratör. För det är vad som kommer ur dig enligt min åsikt.

Svara


Leif Mon, 04 Feb 2019 21:37:11 +010

Svar till JL.

Lögnare är en som ljuger, det är en som går lögnens faderns ärenden! Och vad din personliga tro är har du ju gång på gång visat, den är mycket osmaklig.

Dessutom kräver du svar men svarar själv inte på frågor. Jag ställde tidigare en gång just frågan om vad du i verklig praktik menar med att upprätta det första budet? Än har du inte gett något svar så hur skall jag då kunna svara dig?

Vi får väl se om det kommer något denna gång då, vilket jag betvivlar?

Svara


Bengt Mon, 04 Feb 2019 22:56:11 +010

Jag tror du missförstår Leif j l

Svara


Bengt Mon, 04 Feb 2019 22:57:34 +010

Tillhör du någon fri specialförsamling j l ?

Svara


Bengt Mon, 04 Feb 2019 22:58:09 +010

Tillhör du någon fri specialförsamling j l ?

Svara


Leif Tue, 05 Feb 2019 05:28:02 +010

Svar till Bengt.

Det är inte bara mig han missförstår utan hela Bibelns budskap om att älska Jesus och varandra.

Han är tydligen en av mycket få som älskar Herren samtidigt som han skäller på de flesta andra kristna, speciellt klumpar han ihop alla som tillhör en frikyrka, vad han nu egentligen menar med det? Han skäller på kristna som älskar Jesus medan han upphöjer en ofrälst SD-ledare som om denne uppfyllde Guds första bud, ja, vad mer kommer man att höra från denne man tro?

Han har fullständigt hakat upp sig och sitter med skygglappar på. Han väljer själv vem han vill älska, och det är då inte många🙄!

Svara


Bengt Tue, 05 Feb 2019 07:34:04 +010

Men vi ska ju också älska människor

Alla människor

Inte bara älska Gud

Svara


JL Tue, 05 Feb 2019 07:38:23 +010

Svar till Leif. Ok, jag går lögnens faders ärenden. Och min personliga tro är osmaklig. Det får stå för dig, som det mesta. Jag tycker att din verkliga sida börja lysa igenom nu. Den är inte så fin och älskvärd som du vill ge sken av. Frikyrkorna är nerlusade med människor som utnyttjar och misshandlar människor för sin egen vinnings skull. Det är inte undra på att så många behöver gå på piller i de miljöerna.
Du är inte intresserad utav att följa det första budet, så varför skall jag bry mig om att ge konkreta svar på det? Jag skulle dock vilja säga att vilja att upprätthålla det första budet är högre hos en SDare som svär än dig. Det säger allt om dig. Eller om SD:aren.

Svara


JL Tue, 05 Feb 2019 07:41:29 +010

Svar till Bengt. Bengt, jag har redan svarat på detta.

Svara


Leif Tue, 05 Feb 2019 08:22:31 +010

Svar till JL.

Ja JL, du behöver bli född på nytt och även bli döpt av Guds Ande. Det går aldrig i egen kraft hur mycket man än kämpar på!

Jag tror innerst inne att du egentligen menar väl men klarar inte av att bete dig riktigt snällt mot andra.

Du har besvikelser mot frikyrkan på något sätt som du har svårt att gå vidare med. Att bli född på nytt förvandlar oss så att vi får lättare att älska även dem vi egentligen inte personligen tycker om. Vi lär oss då att älska för att Jesus älskade först.

Sköt om dig JL....

Svara


Bengt Tue, 05 Feb 2019 11:59:24 +010

Du är alltså inte med i någon församling
Det måste du inte vara

Svara


Jessica Tue, 05 Feb 2019 12:02:05 +010

Svar till Bengt.

Vad är en fri specialförsamling förnågot Bengt?

Svara


JL Tue, 05 Feb 2019 14:05:51 +010

Svar till Leif.

Jag tror innerst inne att du egentligen menar väl men klarar inte av att bete dig riktigt snällt mot andra

Det är en märklig situation. Du kallar mig för lögnare, att jag behöver bli frälst, att jag inte är snäll, att jag kämpar av egen kraft, att jag är besviken osv.

Jag tycker ju det är du som borde fundera på ditt beteende. Jag är kristen och tror på Jesus, det räcker för mig.

När det gäller frikyrkan, så tror jag inte längre på frikyrkan som koncept. Tror nog inte att jag kan skriva vad jag sett hända under mina år utan att bli censurerad, så det är nog lika bra att hålla sig ifrån det. Så jag är inte besviken på frikyrkan, jag ser bara saken för vad den är. Ett kallt konstaterande. Hur smärtsamt det än må vara. Katolska kyrkan kristnade Sverige, frikyrkan avkristnade den(ok sossarna hjälpte till också)

Svara


Leif Tue, 05 Feb 2019 14:58:41 +010

Svar till JL.

Ja, jag har kallat dig för lögnare ett flertal ggr eftersom du ständigt ljugit om mig utan den minsta ånger eller vilja till försoning. Så beter sig inte en Jesu lärjunge, men det räcker med det nu.

Du har som sagt en syn på frikyrkan som om det vore en enda ihopklumpad grupp skild från andra kristna och där alla tycker likadant, men riktigt så är det inte! Vilka är då de sanna kristna enligt dig?

Det verkar nästan som att du inte verkar tro på att Gud vill församlingsgemenskap överhuvudtaget även om du ständigt tar upp det första budet. Följer man det budet så vill man ju absolut det Gud vill, gör man tvärtom så vill man ju som sagt inte tro och handla efter Guds Ord. Då har man en död tro!

Svara


Bengt Tue, 05 Feb 2019 15:54:13 +010

Är det mest bara katolska kyrkan du erkänner j l ?

Möjligen ortodoxa också

Vi är alla svaga och gör fel

Frikyrkliga eller ej

Svara


Bengt Tue, 05 Feb 2019 15:56:21 +010

Jag vet inte om det finns fria special

Församlingar egentligen

Kanske är mer extrema församlingar som

Kan kallas det

Svara


JL Tue, 05 Feb 2019 17:54:33 +010

Svar till Bengt. Nja, jag erkänner ju egentligen alla kyrkor, även frikyrkan. Dock så har nog inte frikyrkan något gott rykte hos många utanför sfären. Och när jag hör Leif hålla på, så är jag glad att slippa den.
Att vi alla är svaga är rätt och att vi gör fel. Det gäller nog alla kyrkor och människor. Men grejen med frikyrkan är ju nog själva styrningen och detta - du är inte frälst tugget som alla skall kasta runt så fort något inte passar dem.
Tror att många får problem med detta. De vill passa in, men det räcker nog aldrig för det sitter säkert några i varje kyrka som alltid skall trycka till individer. Det lite luriga är ju kombinationen mellan den där älskvärda attityden och pratet om kärlek samtidigt som dömandet sker. Det ger dubbla signaler och många tar nog skada av det. Det är sådant som kan ge människor ångest och de kommer inte fatta var den kommer ifrån då den som levererar den är så älskvärd. Det förvirrar människor.

Svara


Jessica Tue, 05 Feb 2019 19:06:44 +010

Svar till Bengt.

Jag har aldrig hört talas om några församlingar som heter fria specialförsamlingar. Du menar kanske fria trosförsamlingar?

Svara


Bengt Tue, 05 Feb 2019 19:33:19 +010

Nej inte det heller

Det är nog mitt eget uttryck

Svara


Leif Tue, 05 Feb 2019 20:44:27 +010

Svar till JL.

Om det mot min förmodan skulle vara så att du en gång har blivit född på nytt JL, så har du i vilket fall som helst hamnat i en fälla.

(1 Joh 4:8) Men den som inte älskar känner inte Gud, eftersom Gud är kärlek.

(Matt 5:22‭-‬26)

Men jag säger er: den som blir vred på sin broder undgår inte sin dom, och den som okvädar sin broder undgår inte att ställas inför rådet, och den som förbannar honom undgår inte helvetets eld. Om du bär fram din gåva till offeraltaret och där kommer ihåg att din broder har något otalt med dig, så låt din gåva ligga framför altaret och gå först och försona dig med honom; kom sedan tillbaka och bär fram din gåva. Skynda dig att komma överens med din motpart medan ni ännu är på väg, så att han inte överlämnar dig åt domaren och domaren lämnar dig åt vakten och du sätts i fängelse. Sannerligen, du slipper inte ut förrän du har betalt till sista öret.

Vägrar du söka försoning och förlåtelse så kommer du att fortsätta vara låst, och det här är inte alls något dömande eller hot som du så ofta påstår utan detta är endast resultatet av dina egna ord, frukten av vad du har skrivit under en lång tid. Du vill helt enkelt inte försonas och älska Guds barn, mer än just dem som passar dig utan du nonchalerar detta hela tiden.

Hoppas att det går bra för dig JL!

Svara


Bengt Tue, 05 Feb 2019 21:14:21 +010

Jag instämmer med dig Leif

Jag hoppas detsamma

Du kan nog vara en underbar människa j l

Du är ju mycket värdefull och viktig

Svara


JL Wed, 06 Feb 2019 08:41:25 +010

Svar till Leif. Leif,
Detta är ett urval av dina ord bara här på detta inlägg:
* Vägrar du söka försoning och förlåtelse så kommer du att fortsätta vara låst
* Du vill helt enkelt inte försonas och älska Guds barn du i vilket fall som helst hamnat i en fälla
* Ja, jag har kallat dig för lögnare
* Så beter sig inte en Jesu lärjunge
* du behöver bli född på nytt
* klarar inte av att bete dig riktigt snällt mot andra.
* Det är inte bara mig han missförstår utan hela Bibelns budskap
* Han skäller på kristna
Den sista meningen i exemplet är något av humor för mig.
Detta är alltså dina kärleksfulla ord, som du så kärleksfullt riktar emot mig. Du får gärna rikta din kärlek någon annanstans än till mig. Jag tackar dock för att du så effektivt påvisat hur vissa människor får hålla på i frikyrkan. Kanske kan det vara ett bra exempel för förbättring.
Tack för mig på detta inlägget.

Svara


Leif Wed, 06 Feb 2019 08:59:19 +010

Svar till JL.

Ja, det var mina ord till dig, och det vore jättebra om du tar till dig orden istället för att nonchalerar det!

Lycka till...

Svara


Stefan Jonasson Sat, 09 Feb 2019 09:43:36 +010

Jag vet inte varför jag läser kommentarerna... Kanske är man uttråkad.. Jag fattar ingenting...

Svara


Tomas N Sat, 09 Feb 2019 17:25:23 +010

Bibelverser missförstås,misstolkas och används lite fel hela tiden. Vi är operfekta och har våre egna tankar och doktriner som gör att vi tar Guds ord och använder dem på ett sätt som inte ger Gud ära.

Det vanligaste idag här i Sverige är bibelverser om barmhärtighet och alla går igång på texter om främlingar utan att förstå kontexten utifrån GT.

En annan sida är de som har Johannes döparen som förebild eller Jesus när han rensar i templet. Det är bra att ha detta och rättfärdig ilska är något som Gud använder,men det krävs lite mera vishet än att bara applicera sina favoritbibelverser i köttet.

Jesus kom med ett alldeles unikt uppdrag med Guds rike ,nåd och frälsning till alla folk och budskapet till de som klamrade sig fast i sitt fallerade och missbrukade uppdrag som Guds folk och prästerskap gick han hårt fram.

Man kan inte jämföra detta med en patriot som börjar med en rättfärdig islka över muslimers utnyttjande av gästfrihet till att förbanna dem . Som politiker är det övertramp och humörproblem och som kristen en varning om att inte låta ilska ta över.

Det är inte synd i mina ögon att vara patriot och vilja stänga gränserna och begränsa islam. Så länge man är respektfull och balanserad är det en på flera sätt rimlig åsikt ,som ävan borde ffå finnas i politiken.

Men om man är en kristen måste man göra skillnad på vad man tycker och känner och respekt för att Gud har en linje som är den som gäller och jag kan inte föreställa mig hur man kan på alla plan vara så tvärsäker på vad Gud säger angående migration gränser och hur nationer skall styras.

Jag för min del tror på att nationer är Guds design,men att gästfrihet och viss migration borde få finnas. Jag är också övertygad om att globalisering och uppluckring och nedmontering av gränser i humanismens och revolutionens namn är av ondo och ett sätt att snabba på det rike som byggs åt antikrist och som kommer att dra ned många i fall p g a detta rikes grunder,värderingar och normer.

Om man nästan alltid citerar Jesus allr hårdaste varningar är det nog ett tecken på att man bär på saker som inte är heliga och som skapar vrede. Om man dessutom alltid kallar Jesus för kungen ,så tycker jag också det pekar på något som inte står rätt till.

Jesus är också vår frälsare ,vän, broder och advokat . Lejonet och lammet,både mjuk och hård.Han är den som vi lägger våra bördor på och han är den gode herden. Han är människosonen som kom för att vi skulle lära känna Fadern genom Honom..

Om vi följer i Jesus fotspår så är det Guds tanke att vi skall bli som Honom i den processen och dt felar inte,men vi behöver vara ärliga mot varandra och inför Gud.

Om Jesu är en lallande hippie eller alltid någon som kommer som Jehu för att döma så har man nog inte lärt känna och blivit formad till Jesus avbild och karaktär

Svara


JL Sat, 09 Feb 2019 20:11:15 +010

Om man nästan alltid citerar Jesus allr hårdaste varningar är det nog ett tecken på att man bär på saker som inte är heliga och som skapar vrede. Om man dessutom alltid kallar Jesus för kungen ,så tycker jag också det pekar på något som inte står rätt till.

https://www.youtube.com/watch?v=jlPCN7rQwqs

https://www.dagen.se/jesus-utsags-till-kung-i-polen-1.888647?paywall=true

Jag verkar inte vara ensam att tycka att Jesus är Kung. Personligen tycker jag nog tvärt om än dig. Kallar man inte Jesus för Kungen så något fel. Kanske skall du se på dig själv på ett litet mer ödmjukt sätt. Det är inte du som är Kungen.

Svara


Din kommentar

Första gången du skriver måste ditt namn och mejl godkännas.


Kom ihåg mig?


Prenumera på Youtubekanalen:

Vecka 17, fredag 26 april 2019 kl. 14:12

Jesus söker: Teresia, Terese!

"Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son [Jesus], för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv." - Joh 3:16

"Men så många som tog emot honom [Jesus], åt dem gav han rätt att bli Guds barn, åt dem som tror på hans namn. De som blev födda, inte av blod, inte heller av köttets vilja, inte heller av någon mans vilja, utan av Gud." - Joh 1:12-13

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? Be den här bönen:

- Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Jag ber om förlåtelse för alla mina synder. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!


Senaste bönämnet på Bönesidan
fredag 26 april 2019 12:14

Ber om vägledning Jesus att träffa en man och gifta mig.

Aktuella artiklar


Senaste kommentarer


STÖD APG29! Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96 | Paypal: https://www.paypal.me/apg29

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 55 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 35 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 18 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 13 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 11 år om han hade levt idag. Allt detta finns att läsa om i boken Den längsta natten. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

MediaCreeper

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

TA EMOT JESUS!

↑ Upp