Live | Bönesidan | Sök | Kontakt
Surfar nu: 652 www.apg29.nu

Segervrål i Almedalen när Sverige gör mål

När Sverige gör 1 - 0 mot Schweiz så dånar det ett segervrål över Almedalen. 

Fotbollen verkar överstiga politiken eftersom jag har inte hört något sådant vrål över en politiker här. 

I videon här ovan får du höra och ser reaktion när det visar sig att Sverige har vunnit hela matchen. 

Om man nu kan vråla så mycket när en boll går i mål, hur mycket mer ska då inte vi glädjas, jubla och vråla över den seger som Jesus vann då han frälste oss på Golgara kors? 


Publicerades tisdag 3 juli 2018 18:11 | #fottboll #vm #almedalen | Permalänk | Kopiera länk | Mejla

60 kommentarer

Lena Henricson Tue, 03 Jul 2018 19:14:51 +020

Amen!😊

Svara


Roine Öberg Tue, 03 Jul 2018 19:16:26 +020

Vi behöver inte vråla för vi har fått självbehärskningens Ande 😉

och hur meningslöst ter sig inte politik och idrottsliga prestationer i ett evighets perspektiv 🤔

Det är som sagt "bara Jesus som kan frälsa oss från den världsliga meningslösheten"😋 och allt vad den för med sig!

Guds Frid!

Svara


Mikael W Tue, 03 Jul 2018 19:50:02 +020

Svar till Roine Öberg. Upp med mungiporna nu Roine :)
Sverige är vidare till kvartsfinal i världens största sport, och snart är det val och vi får en ny regering. Solen skiner och snart kommer glassbilen

Svara


Jessica Tue, 03 Jul 2018 20:32:00 +020

Svar till Mikael W.

Det är inte förbjudet att vara lite glad ibland, även för saker som inte har ett evighetsvärde! Jag tror inte Jesus misstycker! ❤️

Heja Sverige!🇸🇪

Svara


Jessica Tue, 03 Jul 2018 20:32:06 +020

Svar till Mikael W.

Det är inte förbjudet att vara lite glad ibland, även för saker som inte har ett evighetsvärde! Jag tror inte Jesus misstycker! ❤️

Heja Sverige!🇸🇪

Svara


Bengt Tue, 03 Jul 2018 21:02:42 +020

Nja

Någon alliansregering vill inte jag ha

Svara


Bengt Tue, 03 Jul 2018 21:03:55 +020

Helst majoritet för kristna värdepartiet

Men i annat fall sd

Svara


Bengt Tue, 03 Jul 2018 21:04:12 +020

Helst majoritet för kristna värdepartiet

Men i annat fall sd

Svara


Bengt Tue, 03 Jul 2018 21:04:22 +020

Helst majoritet för kristna värdepartiet

Men i annat fall sd

Svara


Bengt Tue, 03 Jul 2018 21:04:23 +020

Helst majoritet för kristna värdepartiet

Men i annat fall sd

Svara


Roine Öberg Tue, 03 Jul 2018 21:06:33 +020

Svar till Mikael W.

Det som är stort i människors ögon är avskyvärt i Guds, och vänskap med världen är fiendskap mot Gud😊

Men tack Jesus för solen och Glassen🤗

Fotboll leder till att människor upphöjs till Idoler alltså små avgudar som ungdomar ser upp till och vill bli lika, istället för att vilja bli som Jesus så vill de bli som Zlatan.

Avgudadyrkan kan inte bli tydligare!

I himlen finns inga förlorare men i den (tävlingsinriktade) sportens värld finns det bara förlorare i slutänden!

Guds Frid Mikael W

Svara


Bengt Tue, 03 Jul 2018 21:08:54 +020

Sport är inte synd

Men vi ska se upp med det du skriver

Svara


Roine Öberg Tue, 03 Jul 2018 22:02:43 +020

Vi ska ha vår glädje i Herren och inte i det världsliga, så långt det nu är möjligt för var och en!

Den som har sin glädje någon annanstans än i Herren har också en del av sitt hjärta där, Herren vill ha hela vårt hjärta, han är en svartsjuk Gud😊

Ni trolösa, förstår ni inte att vänskap med världen innebär fiendskap med Gud? Den som vill vara vän med världen blir fiende till Gud. Tror ni att det är utan grund som det står i Skriften: ”Svartsjukt vakar han över anden som han har låtit bo i oss?”

Jakob 4:4‭-‬5 NUB

https://bible.com/bible/916/jas.4.4-5.NUB

Guds Frid

Svara


Bengt Tue, 03 Jul 2018 22:15:11 +020

Jo men idrott är inte synd

Men kan bli det om det blir på fel sätt

Svara


vanessa Tue, 03 Jul 2018 22:57:38 +020

Nationalism och patriotism är farligt ur ett kristet perspektiv! Idrotten kan förstärka dessa känslor av att ens land är bättre än andra

Svara


Katarina Hedström Tue, 03 Jul 2018 23:02:54 +020

Amen säger jag! Jesus lever! Han är vårt hopp idag! Jag slö tittade på Fotbollen på jobbet med våra boende! Jag jobbar på ett Gruppboende på låg funktionsnedsättning!

Svara


Tomas N Tue, 03 Jul 2018 23:20:24 +020

För min del så tycker jag det finns mycket positivs som manifesteras i fotbolls VM. Hårt arbete,laganda/uppoffring uthållighet,ära/respekt för sig själv och andra ,fysisk och mental briljans,treknik och kunnande. Även i det kollektiva finns mycket positivt med tillhörighet och längtan och behov av att tillhöra ett större sammanhang och kollektiv.

Men precis som i övriga mänskliga livet så lurar synden och även manifesteras i

själviska spelare,brist på respekt,dålig karaktär,brist på självbehärskning,domare som vill vara i centrum och vrede/disrespekt mot andra spelare och lag och även från supportrar överdriven nationalism,rasism och manifestering av mörka krafter såsom dryckenskap och hatiska hejarramsor bland supportrar

Men nog tycker jag det positiva överväger ordentligt. FotbollsVM berör som få andra saker och man kan nog i grunden säga att det handlar om en sund kraftmätning

Glömde jag nämna hur pass många spelare som öppnar och skyltar med sin kristna tro som viktig i fotbollslivet.

Om man vågar ha en positiv hållning till en sund nationalism som håller sig inom gränserna och respekterar andra nationer och folk så kan man se tror jag även i nationalsången en inställning som är något som vi kanbära med oss till den andra och viktigare nationen/riket som kristna tillhör

Ur den egna trygga identiteten tills sig själv kan man älska och respektera andra på ett stabilt och bra sätt. Detta tror jag gäller på nationsnivå likaväl som personligt. Gud gillar ju kollektivism,men inte individualism

Hoppas det blev lite förbrödring i Almedalen och att detkan luckras upp lite i de politiska dikena och att lögnerna får vika sig för sanning. Jag menar både den yttersta och största sanningen om Jesus,men även de läre graderna som dock har att göra med landets styre som också är viktigt föross som bor i Sverige och vill ha ett fungerande tryggt land med väl använda skattepengar

Heja Sverige! Ära och tack till Gud för allt som vi fått i Jesu namn

Svara


Jessica Wed, 04 Jul 2018 10:28:19 +020

Svar till Tomas N.

Tack Tomas N! Du beskriver det här på ett balanserat och sunt sätt! Det är så lätt att göra allt svart eller vitt!

Jag tänker på de som inte är frälsta och kanske tittar in på sidan då och då!De undrar kanske om man inte får vara glad för en fotbollsseger.

Att titta på när Sverige spelar en fotbollsmatch, och glädjas med laget,betyder ju inte för den skull att man ser ner på andra länder!

Det betyder inte heller att detta står över din tro på Jesus! Det jag däremot brukar tänka på är- Om man kan jubla och vara glad över en svensk seger i fotboll, hur mycket mer skulle inte vi frälsta jubla i våra gudstjänster.

Många förfasar sig över att en del gudstjänster kan vara högljudda, men tänk då på en fotbolls- eller ishockeymatch! Vi jublar för att vi är på väg till himlen!

Svara


Svenne Wed, 04 Jul 2018 10:59:06 +020

Svar till Roine Öberg.

Ja, Roine. Fotbollsguden och andra sportgudar har förhäxat svenska folket, ja, hela världen. Massor av bekännande kristna hänger sig också åt denna avgudadyrkan.

Man visar fotbollstävlingar på storbilds-TV på nyhemsveckan, där bönebruset till Herrens ära har bytts ut mot upphöjande av sportgudar. Och så talar man om att det ska bli väckelse! Haha!

Många ljumma kristna är också fascinerade av OS-tävlingar och vill hellre ha OS-elden än den helige Andes eld. Det är så man kan gråta över avfallet i kristenheten.

Svara


Svenne Wed, 04 Jul 2018 12:09:05 +020

Svar till Roine Öberg.

Det är sant, broder Roine. För en kristen som har sin glädje i världen, tycks Jesus inte vara nog. När jag blev frälst fick jag genast klart för mig, att jag skulle ta avstånd från världens väsende och den livsstil som ofrälsta tillämpar.

Detta har följt mig under de 60 år jag varit frälst. Därför vil jag inte vara världens vän och bli Guds ovän. Jag vill lev ett rent liv med Jesus.

Jag avskyr att se på sport och andra smutsiga evenemang på TV. Om jag råkar se på sådant känner jag mig nedsmutsad i mitt inre. När elitidrottare vrålar och bär sig åt som om de hade den onde i sig känner jag orena andar "pusta" mot mig från TV-apparaten.

Min själ har blivit tvättad i Jesu blod. Jag vill inte låta den orenas av värdens besmittelse.

Svara


Tomas N Wed, 04 Jul 2018 12:36:34 +020

Svar till Jessica.

Tack för din uppmuntran!

Det finns såklart många också som gör idrottssupporterlivet till en avgud och ersättning för att själva använda sin tid här till så mycket vettigt som möjligt. Men det skulle jag säga mera hör till klubblagssport och TV tittande. Det heter ju idolatry på engelska och jag tycker själv gränsen går vid just en överdriven beundran för människor.

Kanske är lagsport främst ,men all sport ett slags substitut fär att ffa män är skapta till krigare och jägare och man kan mäta sina krafter i sport snarare än på krigsfältet.

Jag tycker man ser många av de frustrationer som finns inom länders identitet ,frihetskamp och problem med integration manifesteras i lagsporten på olika sätt. Nationer går ut för att visa vad de står för och går för och det betyder mycket även när man förlorar så finns chansen att gå med hedern i behåll.

Jag ser ett Svenskt fotbollslandslag och det nationella fotbollshjärtat manifestera en kraft glädje och befrielse som kommer av att slippa den personen som åtskilliga gånger utropat sig själv som en typ av gudsgestalt och frälsare.

Man kan hoppas och be för att detta fotbollsVM skall fortsätta att bli en manifestation för laganda ,uppoffring ,respekt och kärlek.

Gud söker alla dessa vanliga människor som av olika anledningar ser det stora i fotbollsVM. Låt oss möta vanliga människor och bli inspirerade av hjältemod,kamp och uthållighet. Det är värderingar som behövs. Den nåd och tröst som behövs vid nederlag bygger också upp karaktären. Men människodyrkan skall vi avhålla oss ifrån och inte ens hjälper det fotbollslagen prestationsmässigt

Svara


Jessica Wed, 04 Jul 2018 13:10:21 +020

Svar till Tomas N.

Jag brukar inte titta på fotboll annars, och är inte alls speciellt intresserad av sport på tv i vanliga fall.

Men, när det kommer till ett VM i fotboll, verkar det som att även såna som jag också tittar. Det är något speciellt som du säger Tomas, med laganda, att känna att man tillhör ett kollektiv. Att vara stolt över sitt land, är ju inget specifikt för svenskarna.

Svara


Bengt Wed, 04 Jul 2018 13:21:38 +020

Men att mena att idrott i sig är synd är fel

Även predikanter och sångare kan.bli dyrkade tyvärr

Svara


Mikael W Wed, 04 Jul 2018 14:35:26 +020

Roine och Svenne, mina kära bröder i Jesus Kristus.

Ni kommer garanterat till himlen!

Ni blir sannolikt uppryckta först av alla, emedan en syndare som jag, som jublar när Sverige gör mål i fotboll, får först ligga och jäsa en tid på Gehenna, så att rumpan blir mör, sedan blir det att brinna i Helvetet ....evinnerligen.

Svara


Katrina Wed, 04 Jul 2018 15:21:47 +020

Fotbollsblöjor för barn

https://www.libero.se/fotboll/

ha haaaaaaaaa...

Svara


AnnMarie Wed, 04 Jul 2018 16:09:12 +020

Ja ibland kan man undra hur det står till egentligen!??

Svara


Roine Öberg Wed, 04 Jul 2018 17:32:03 +020

Ja, många är det som kommer jubla och skratta på den breda vägen ända till helvetet, och på vägen dit göra narr av de som försöker att varna dem!

Som Kristna är vi kallade till seger över synden i våra liv, det pågår en match hela tiden mot synden som är bra mycket viktigare än alla VM och OS tillsammans.

Varje seger som en kristen får över synden i sitt liv, genererar jubel i himlen😊 och frid i hjärtat.

Vår Kapten heter Jesus kristus och vi är dopade i/med den Helige Ande, så motståndarlaget inte ska vara för svårt för oss att besegra!

Men det gäller också att man kan identifiera sina motståndare och vet vilket mål man ska sikta på, så att man inte börjar spela med fel lag mot eget mål!

Guds Frid!

Svara


Katrina Wed, 04 Jul 2018 18:02:36 +020

Javisst ja, glömde bort att att sajten är för humorbefriade gamlingar.

Svara


Jessica Wed, 04 Jul 2018 18:13:11 +020

Svar till Katrina.

Nej Katarina! Videon var jättegullig!😁

Har själv haft 3 små gullungar! De är stora pojkar nu i 20-års åldern!

Svara


Jessica Wed, 04 Jul 2018 18:15:04 +020

Svar till Jessica.

Katrina. Såg att jag skrev fel namn.

Svara


Katrina Wed, 04 Jul 2018 18:17:49 +020

Tack Jessica

Ler, du förstod det men inte föregående, han gnäller om allt vilket gör att ingen ofrälst vill läsa hans inlägg och tror att vi är torra och utan humor.

Svara


Mikael W Wed, 04 Jul 2018 18:38:47 +020

Svar till Roine Öberg.

Käre broder Roine,

Allt är ju rätt som du skriver, men vad innebär orden barmhärtighet/tolerans för dig?

Min största respekt för det du skriver!

Förlåt mig om jag har fel, och om jag försöker att vara lustig. Jag gillar allt du skriver....du har ett så vackert hjärta...så fint det du skriver....

Svara


Bengt Wed, 04 Jul 2018 19:29:15 +020

Men återigen

Idrott är inte synd i sig

Men otukt är det

Tatueringar kanske

Och att berusa sig

Svara


Roine Öberg Wed, 04 Jul 2018 20:02:51 +020

Svar till Mikael W.

Barmhärtighet= att vi förbarmar oss över de som behöver vår hjälp på ett eller annat sätt. tolerans = mot synden måste vi alltid ha noll tolerans i våra liv som Kristna.

Vi behöver sträva efter att alltid leva rättfärdigt och vandra i sanningensAnde

Och försöka att dela med oss av vad Herren uppenbarat för oss var och en!

för att vi ska betjäna varandra med de nådegåvor han gett till oss var och en!

Detta gör vi i kärlek till varandra och inte för att stjäla någons glädje.

Älska inte världen och det som finns i den, för om någon älskar världen finns inte Faderns kärlek i honom. Allt det som finns i världen, de fysiska begären, ögonens begär, livet man skryter över, sådant kommer inte från Fadern, utan från världen. Och världen ska gå under med sina lockelser. Men den som gör Guds vilja består för evigt.

1 Johannesbrevet 2:15‭-‬17 NUB

Hur kan du som Kristen skoja om att du ska brinna i Helvetet för evigt?

Skojar man om det så kan man inte ha förstått allvaret i Guds Ord, när Jesus själv säger i Matt 18:9

Ve dig världen för dina förförelser! Förförelser måste ju komma, men ve den människa som förför andra! Om din hand eller fot förför dig, så hugg av den och kasta bort den. Det är bättre att gå in i livet stympad eller handikappad än att kastas i den eviga elden med både händer och fötter i behåll. Och om ditt öga förför dig, så riv ut det och kasta bort det. Det är bättre att gå in i livet enögd än att kastas i elden i Gehenna med båda ögonen i behåll. Se till att ni inte föraktar någon enda av dessa små, för jag säger er att deras änglar alltid ser min Faders ansikte i himlen.

Matteus 18:7‭-‬10

Helvetet är inget man skojar om eller hur?

Guds Frid och välsignelse!

Svara


Roine Öberg Wed, 04 Jul 2018 20:23:42 +020

Som Paulus skriver i Korintierbrevet!

Syskon, jag kunde inte tala till er som till andliga människor, utan jag fick tala till er som till människor som fortfarande drivs av sin mänskliga natur, som till små barn i Kristus. Jag fick mata er med mjölk, inte med fast föda, för den klarade ni inte av. Och den klarar ni inte ens nu,

1 Korintierbrevet 3:1‭-‬2 NUB

https://bible.com/bible/916/1co.3.1-2.NUB

Anpassa er inte efter denna världen, utan ändra ert sätt att tänka, så att ert sinne förnyas. Då ska ni förstå vad Gud vill: vad som är rätt, vad som gläder honom och vad som är fullkomligt.

Romarbrevet 12:2 NUB

Guds Frid kära syskon i Herren!

Svara


Bengt Wed, 04 Jul 2018 20:26:27 +020

Men sport och idrott är inte synd i sig

Däremot får det inte bli viktigare än.Gud

Det är riktigt och viktigt

Svara


Bengt Wed, 04 Jul 2018 20:27:46 +020

Vi får vara vaksamma

Och se till att vi inte förförs av världen

Svara


Tomas N Wed, 04 Jul 2018 22:08:54 +020

Svar till Roine Öberg.

Den här undervisningen från Paulus och det andra som du skriver är verkligen sant och viktigt och som jag självklart skriver under på.

Men blir det ändå inte lite fel om det inte fanns en tydlig anledning att höja den andliga rösten . Visst det finns på ett sätt alltid en anledning att uppmana till renhet och efterföljelse,men också i balans nog för att möta vanligt folk utan onödiga religiösa prästkläder.

Som jag ser diskussionsämnet handlar det här om ofrälsta och politiker och inte om kristna som engageras av fotbolls VM. Jag har själv hört många predikningar som jag håller med om när det gäller kristna som egentligen sätter sitt favoritlags matcher före kyrkan och Guds rike. Det är inte det som detta handlar om.

Egentligen tror jag det som hänt är att det är en islossning för den så nedtryckta och förbjudna nationalismen i Sverige. En nationalism som jag tror är lika okej och tillåten som mycket annat i det jordiska livet så länge som man ger utrymme för respekt för andra.

Däremot så hör det till det jordiska och kan inte mätas med det himmelska så där har du absolut en poäng. En viktig poäng till troende att tänka på.

Att Sveriges goda prestationer i fotbollsVM sammanfaller med den politiska debatten i Almedalen och stundande val ger ett extra tryck i känslorna för många svenskar

En extra kommentar som kan vara värt att nämna. Det finns källor som menar att de hatiska kommentarerna mot Jimmy Durmaz inte var genuina,vilket också var min första reaktion att det troligen inte finns så hårresande hatiska och dåligt uppdaterade åsikter och som även uttrycker dem. Det blev i vilket fall ingen succe av detta debacle tack och lov. Men fotbollslaget visar att svenska liksom alla andra längtar efter att få ha en enhet och kämpa tillsammans mot ett mål.

Denna enhet är inte samma som den kristna enheten,men det är en bild av den och fyller ett behov och kan i bästa fall hjälpa människor till större trygghet och mindre rotlöshet . Rotlöshet splittring och brist på bekräftelse öppnar dörren för de mörka krafterna

Vi behöver också ha roligt och ha humor,men ibland verkar det som vissa missar poängen i allvaret och vice versa. Så borde det inte vara ,men vi verkar se olika på saker som sker runt omkring oss.

Svara


Bengt Wed, 04 Jul 2018 22:20:31 +020

Jo det behöver vara balans

Både allvar och humor

Svara


Mikael W Wed, 04 Jul 2018 22:37:00 +020

Svar till Roine Öberg.

Jag gillar dig och det du skriver Roine. Låt mig få ta till mig vad du har att säga, och få fundera lite, istället för att argumementera emot dig. Det du skriver är från Herren. Tack för allt du vill delge mig. Jag uppskattar det. Jag ska försöka förstå Roine

Svara


Mikael W Wed, 04 Jul 2018 22:51:08 +020

Svar till Bengt.

Härligt Bengt, du är verkligen fylld av den Helige Anden (Andedöpt, Guds Ande). Tack broder!

Svara


Roine Öberg Wed, 04 Jul 2018 23:14:55 +020

Svar till Mikael W.

Tack Jesus ☺

Vad underbart att läsa ditt svar Mikael w🤗

Var välsignad käre bror!

Jag ska be för dig att den Helige Ande uppenbarar för dig vad jag skrivit till dig. och övriga som kommenterat i denna tråd

Och de som bara läser!

Ni får gärna be för mig också 😋

Gläd er alltid i Herren!

Guds Frid

Svara


Lotta Thu, 05 Jul 2018 18:44:49 +020

Till Roine!

Håller helt med dig när det gäller fotboll och idrott. När det visas avsnitt från olika idrottsarrangemang under nyhetssändningarna känner jag oro i mitt inre. Kan inte tänka mig att titta på en fotbollsmatch eller andra sportevenemang. Herren har talat allvarligt till mig om just detta att vi inte ska anpassa oss efter denna världen. Har gått igenom flera bibelställen som talar om detta. Jesus var väldigt tydlig i sin undervisning om hur vi ska förhålla oss till världen. Den Helige Ande är väldigt känslig och Han flyr när vi sysslar med saker som inte är i enlighet med Guds vilja.

Det gäller för oss att vara redo nu när uppryckandet är så nära. Det står så allvarligt om de 10 jungfrurna. Alla väntade på brudgummen och ändå var bara hälften redo.

Fridshälsningar

Lotta

Svara


Bengt Thu, 05 Jul 2018 22:10:26 +020

Jag håller fast vid att idrott och sport inte

är synd i sig

Men det kan bli till det om det blir för viktigt

För oss

Precis som tex fiske och bilar

Med mer saker

Svara


Bengt Thu, 05 Jul 2018 22:20:05 +020

Ingenting får bli viktigare än.Gud

Vad det än är

Svara


Jonatan Pandaciuc Mon, 09 Jul 2018 01:49:50 +020

Roine Öberg Gud välsigna dig min broder, håll fast vid det du har så ingen tar det från dig.
Jag älskar fotboll och tycker det är kul att följer VM som många andra men jag har full respekt och förståelse för det du tror om fotbollen.
Jag tror att du skriver som du gör om för du älskar Jesus och jag tror din kärlek till Herren är levande, sann och äkta. Du älskar Herren av hela ditt hjärta och han är nr 1 i ditt liv. Men att älska Herren har ett högt pris idag bland kristna. Älskar man Herren och avstår saker (som fotboll) då är man lagisk som Mikael W menar. Han han håller en sarkastisk och rent av dömande ton och det finns många som honom.
Dom dömer och sårar andra som verkligen söker Gud av hela sina hjärtan utan att själva vara medveten om det. Trist.
Men håll fast vid det du har så ingen tar det från dig. Gud välsigna dig :)

Svara


Mikael W Mon, 09 Jul 2018 10:20:18 +020

Svar till Jonatan Pandaciuc.

Men håll fast vid det du har så ingen tar det från dig

Jag håller fullständigt med dig Jonatan !

Svara


Leif Boman Mon, 09 Jul 2018 13:02:19 +020

Svar till Jonatan Pandaciuc.

Han han håller en sarkastisk och rent av dömande ton och det finns många som honom.

Dom dömer och sårar andra som verkligen söker Gud av hela sina hjärtan utan att själva vara medveten om det. Trist.

Jag håller med dig Jonatan, en mycket tråkig sida hos en del som menar sig älska Herren? Den mörka sidan måste vi ta avstånd ifrån...

Jesu Kristi frid....

Svara


Mikael W Mon, 09 Jul 2018 13:39:03 +020

Svar till Leif Boman .

Söker du strid?

Svara


AnnMarie Mon, 09 Jul 2018 14:23:09 +020

En del kristna tror nog det finns ett A och B-lag vad det beträffar kristna,kanske C och D lag också😁

Svara


Leif Boman Mon, 09 Jul 2018 15:05:49 +020

Svar till Mikael W.

Nej, jag söker inte strid utan tar tvärtemot avstånd från sådant och önskar att fler gjorde så! Det hör t.ex. inte alls till Jesu efterföljare att håna syskon som avstår från världsliga nöjen pga deras tro, och inte att kalla syskon för hycklare, speciellt inte inför världens öppna arenor.

Strida vill jag inte men att vara korrekt vill jag vara... 😘

Svara


Jonatan Pandaciuc Mon, 09 Jul 2018 15:07:40 +020

Svar till AnnMarie. AnnMarie. utveckla gärna det du just skrev? Finns det A och B lag? :D

Svara


Jonatan Pandaciuc Mon, 09 Jul 2018 15:13:16 +020

Svar till Leif Boman .
Det hör t.ex. inte alls till Jesu efterföljare att håna syskon som avstår från världsliga nöjen pga deras tro, och inte att kalla syskon för hycklare, speciellt inte inför världens öppna arenor.
Helt korrekt! :)

Svara


Mikael W Mon, 09 Jul 2018 15:44:22 +020

Många gammelgäddor som är på hugget idag....

Svara


Jonatan Pandaciuc Mon, 09 Jul 2018 16:45:48 +020

Svar till Mikael W. Hahah jag är en ung gädda! :D

Svara


Leif Boman Mon, 09 Jul 2018 16:54:15 +020

Svar till Mikael W.

Vem som är mest gäddlik kanske man också kunde diskutera, men inte heller den liknelsen är något gott. Jag vet inte vad som hänt med dig? För ett tag sedan tillbaks så började du helt plötsligt att tala illa om mycket av det jag håller på med, jag blev faktiskt lite överraskad, men prövade om det var en engångsföreteelse? Dock fortsatte det så jag valde bort en del gemensamt vilket var tråkigt.

Jag önskar dig ändå Jesu Kristi frid och hoppas att det går bra för dig.... 😘

Svara


Mikael W Mon, 09 Jul 2018 17:13:47 +020

Svar till Leif Boman .

Jag har förstått att det är någon gammal sko som klämmer (?), men låt oss reda ut det vid sidan om den här bloggen. Du har ju mina kontaktdetaljer broder

Svara


Mikael W Mon, 09 Jul 2018 17:14:57 +020

Svar till Jonatan Pandaciuc.

:)

Svara


Bengt Mon, 09 Jul 2018 17:28:03 +020

Det viktiga är att vi älskar varann och håller sams

Svara


Tomas N Wed, 18 Jul 2018 11:34:30 +020

En efterkommentar till fotbolls VM. Zlatan släpper inte taget och fortsätter kalla sig själv för gud och kung. Nu skall han tvinga fotbollslandslaget till något av hans egna grejor/jippon

Att han inte lägger ned och är tacksam för den framgång han haft.

Själv är jag mycket glad för all manifestation av lagspel och respekt för nationer och även tro som manifesterades i VM. Tyvärr finns människodyrkan blant elitspelarna. Mbappe gav ära åt Pele och Pogba till Zlatan ,fast i det franska laget fanns Giroud och Umtiti som bekännande kristna stjärnspelare och segern byggde på disciplin och lagspel . Kroation;sverige och flera andra manifesterade ett tydligt uttryck för uppoffring hjältemod och goda egenskaper och kärlek till nationen.

Man skall inte bli förvånad om media försöker gräva efter någon i deras ögon överdriven manifestation av nationalism.

Stjärnspelaren Mbappe gjorde en highfive till pussyriotaktivisten som stormade planen under match. Han är visserligen omogen och 19 år,men ändå

Jag noterade glädjande att vi slapp de ceremonierna från förra VM där det skulle läsas upp manifestationer av antirasism inför varje match. Tack för det Ryssland.

Rasism är inte bra,men vi behöver inte stå och läsa upp dessa deklarationer som en slags offer och tillbedjan. Principen att man är oskyldig tillsbevisad skyldig är bra och att människan förväntas göra det goda imed hjälp av andra ,sunt förnuft och med Guds hjälp respektera alla

Svara


Din kommentar

Första gången du skriver måste ditt namn och mejl godkännas.


Kom ihåg mig?


Prenumera på Youtubekanalen:

Vecka 12, lördag 23 mars 2019 kl. 01:53

Jesus söker: Gerda, Gerd!

"Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son [Jesus], för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv." - Joh 3:16

"Men så många som tog emot honom [Jesus], åt dem gav han rätt att bli Guds barn, åt dem som tror på hans namn. De som blev födda, inte av blod, inte heller av köttets vilja, inte heller av någon mans vilja, utan av Gud." - Joh 1:12-13

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? Be den här bönen:

- Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Jag ber om förlåtelse för alla mina synder. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!


Senaste bönämnet på Bönesidan
lördag 23 mars 2019 00:49

Be för en ung Man som har det kämpigt med studierna, svårt att planera, studie disciplin, Tentor, Skälförtroendet är lågt. Villrådig. Är Kristen men får attacker ständigt från orättfärdiga som förstör

Aktuella artiklar


Senaste kommentarer


STÖD APG29! Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96 | Paypal: https://www.paypal.me/apg29

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 55 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 35 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 18 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 13 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 11 år om han hade levt idag. Allt detta finns att läsa om i boken Den längsta natten. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

MediaCreeper

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

TA EMOT JESUS!

↑ Upp