Surfar nu: 597 www.apg29.nu


Ska vi betala för att Islamiseras?

Läsarmejl av Karl Håkan


Ska vi betala för att byta Jesus mot Allah? Invandringen kommer att kosta kanske uppemot 300 miljarder på ett år. 

Propagandan mal på som vanligt i massmedia, men det börjar pysa ut. Sanningen börja komma fram mellan raderna, och fler och fler förstår hur omöjlig den massinvandring vi har, egentligen är.

300 miljarder per år

1300 invandrare per dag är den senaste siffran och det blir halv miljon på ett år. En helt orimlig siffra, och det kommer att kosta vårt samhälle i runda siffror kanske uppemot 300 miljarder på ett år. 

(Individuella bidrag, Nya bostäder, Skolor, Sjukvård, etcetera). Tänk vad vi skulle kunna gjort för de pengarna till, äldreboende, sjukvård, skolor, försvaret, fattigpensionärer. Etcetera.

Och genom att hjälpa på plats i närområdet, skulle vi kunna hjälpa betydligt flera flyktingar till betydligt lägre kostnad.

Ska vi betala för att byta Jesus mot Allah?

Och vad är det vi betalar för? Jo det är för att Islamisera Sverige. För att byta ut vår Jesus mot Allah. För att byta ut Fred och Frid mot Död och oförsonlighet. För att byta ut Kärlek och frälsning mot Hat och hämnd.

Det är dags för oss kristna att sätta ner foten. Att säga ifrån så att det hörs och så att de ansvariga vaknar eller får avgå.

Gud hjälpe oss!!


Karl Håkan

minJesus.blogspot.se

Läsarmejl


Tack för att du läser Apg29. DELA gärna till dina vänner. Du kan också stödja Apg29 genom att sätta in en valfri GÅVA på BANKKONTO 8169-5,303 725 382-4. På internetbanken går det att ställa in så att du automatiskt ger en summa varje månad. Men om du hellre vill kan du SWISHA in en frivillig summa på 070 935 66 96. Tack.


Vill du bli frälst?

Ja

Nej


Publicerades måndag 5 oktober 2015 15:08 | #läsarmejl #karl håkan #islam #islamiseringen #invandringen #asylkaoset | Permalänk | Kopiera länk | Mejla

68 kommentarer

Bänkpressarn 200+ Mon, 05 Oct 2015 14:09:20 +020

Exakt!

Svara


Philip Mon, 05 Oct 2015 15:44:50 +020

Tragiskt att läsa sånna här inlägg tycker jag. Skribenten verkar vara duktigt okunnig om både invandring, kostnad mm. Visst, invandring kostar men det betalar tillbaka sig med tiden. En svenskfödd person kostar under 18-20 år samhället en ansenlig summa i form av skola sjukvård bidrag polisinsatser mm. Sen kommer dom förhoppningsvis ut i arbete. Men ofta bara det som passar. Invandrare är normalt ute i arbetslivet inom ca 7 år (vill jag minnas). Dom tar ofta de arbeten som vi svenskar inte är så intresserade av och ta. Vilka är det som arbetar inom vården? Inom lokavård? Utan invandringen kommer Sverige snart få stora bekymmer att klara välfärden. Sen till argumentet om att hjälpa i närområdet.... Låter fint gör det men hur tänker man där? Hur ska vi hjälpa syrier i deras närområde då dom är fördrivna från sina hem? Nytt tält till tältlägret? Sen blir jag lika förvånad varje gång någon pratar om kostnaden. Vad är ett liv värt? Kan vi neka människor som flyr för sina liv att få skydd? I tyskland gnider många företagsledare sina händer av förtjusning. Man har insett att invandringen där kommer att hjälpa Tyskland in i en högkonjunktur. Ny frisk arbetskraft, nya konsumenter som behöver varor att konsumera. 100 000 invandrare innebär 100 000 nya konsumenter i landet. Dom ska äta, utbilda sig, bo, köpa bil mm mm. Det kommer att öppna upp för massor med nya arbetstillfällen i landet. Om man läser bibeln och studerar de arkeologiska fynden som finns så kommer man att märka en spännande sak. De kungar som i GT öppnar upp landet för nya intryck, religioner mm bidrog till ett ökat välstånd. De kungar som höll hårt på Javekulten och som fjärmade sig från yttervärlden försatte landet i svårare tider. Låt oss inte upprepa deras misstag och stänga gränserna.

Svara


Christer Åberg Mon, 05 Oct 2015 15:47:37 +020

Svar till Philip.
Om man läser bibeln och studerar de arkeologiska fynden som finns så kommer man att märka en spännande sak. De kungar som i GT öppnar upp landet för nya intryck, religioner mm bidrog till ett ökat välstånd. De kungar som höll hårt på Javekulten och som fjärmade sig från yttervärlden försatte landet i svårare tider.
Bibelord och källa?

Svara


Conny Claesson Mon, 05 Oct 2015 15:54:13 +020

"Det är dags för oss kristna att sätta ner foten. Att säga ifrån så att det hörs och så att de ansvariga vaknar eller får avgå." Det är mer verkningsfullt om vi röstar annorlunda nästa gång vi har möjlighet att göra något åt saken. SD är det enda oppositionspartiet för en alternativ invandringspolitik. Ju mer vi närmar oss nästa val ju mer kan vi räkna med att politikerna kommer försöka inge oss förhoppningar om att man bättrat sig och lyssnar på folket. (Ungefär som notoriska hustrumisshandlare kanske gör efter varje misshandel av hustru och barn.) Då gäller det att inte förlåta och glömma och ge dem en ny chans. Ge SD en ny chans istället! Lär av församlingen i Korint för era barn och barnbarns skull. "I fördragen ju, om man trälbinder eder, om man utsuger eder, om man fångar eder, om man förhäver sig över eder, om man slår eder i ansiktet." (http://sv.bibelsite.com/2_corinthians/11-20.htm)

Svara


Philip Mon, 05 Oct 2015 16:18:31 +020

Svar till Christer Åberg. Hans Furuhagen beskriver detta i sin bok "Bibeln och arkeologerna" http://www.bokus.com/bok/9789127122277/bibeln-och-arkeologerna/ Där finns också en hel del annat matnyttigt att läsa om arkeologin i Palestina/Israel..

Svara


Christer Åberg Mon, 05 Oct 2015 16:38:01 +020

Svar till Philip. Jag har inte till gång till den boken. Vad står det i den som stämmer med Bibeln? Och vilka bibelord är det du har läst?

Svara


angeli Mon, 05 Oct 2015 16:50:01 +020

SOS MAYDAY MAYDAY MAYDAY Finns det någon som hör oss? Detta är Sverige vi är i nöd MAYDAY MAYDAY

Svara


Karl Håkan Sandell Mon, 05 Oct 2015 17:01:33 +020

Svar till Philip. Jag håller med dig, en viss nivå på invandring är nyttig för ett land. Och det är inte det vi talar om här. Här talar vi om 0,5 miljon invandrare på ett år. Det är helt utanför det vanliga. Det har vi inte resurser till. Vi har inte bostäder till dem. Det påverkar Skolor, Sjukvård. Ja hela samhället. Här gäller alltså inte det normala som du talar om, utan här får vi räkna på annat sätt. Om vi över huvud taget klarar den kostnad det innebär. Karl Håkan

Svara


Philip Mon, 05 Oct 2015 18:04:39 +020

Svar till Christer Åberg. Om du läser Kungaböckerna står det vilka kungar som behagade Jahve. De arkeologiska fynden som man kan koppla till olika kungar berättar om hur landets ekonomi har sett ut. Här kan man se att handeln blomstrade då bibeln beskriver att kungen "gjorde det som var ont i herrens ögon" (2 Kung 3:2 till exempel) Hans Furuhagen beskrivet detta i sin bok.

Svara


Thomas P Mon, 05 Oct 2015 18:06:37 +020

Barbara Spectre på svenska Paidea, en amwrikansk judisk professor, hävdar att Sveriges demografi måste förändras, och bli mångkulturell eller blandras, annars överlever inte Sverige. www.apg29.nu/a/4ja

Svara


Philip Mon, 05 Oct 2015 18:12:31 +020

Svar till Karl Håkan Sandell. Men vad gör vi då stora flyktingströmmar kommer pga krig, svält, förföljelse mm? Vilka ska vi hjälpa och vilka ska vi låta dö? Kristna som blir förföljda, som det ömmas lite extra för bland annat här på bloggen. Vad ska vi göra med dom? Säga att "tyvärr, vi har redan tagit emot våran kvot. Ni får väl försöka undvika att få halsen avskuren.." Ska vi hjälpa dom i närområdet? Hurdå? Kanske uppmana dom att konvertera till Islam för att klara livet? Det handlar inte om vad vi kan ta emot eller inte. ALLA Europas länder bör naturligtvis vara med att dela på ansvaret, men vi kan inte neka människor skydd då dom behöver det. Eller?? Har du läst bibeln? Hur gjorde Jesus? Fanns han till stöd för människor som behövde det eller avvisade han dem? Vill minnas att han löste problemet och gav mat till alla som behövde. Hur ska vi göra? Ställ frågan vad du själv är beredd att offra för dina medmänniskor. En middag? En sängplats?

Svara


Thomas P Mon, 05 Oct 2015 18:25:37 +020

Svar till Philip. Massinvandringen till Sverige har ett ont bakomliggande syfte. Googla Albert Pike exempelvis. Eller hur kommer det att så många talar om frimurare och NWO - en ny världsordning utan vår Himmelske Faders regler, lagar och påbud? Vi ska inte vara useful idiots eller naiva, för då riskerar vi att gå satans ärenden då den onde utnyttjar de godas hjärtan (såväl som de ondas hjärtan) Bevis på att nuvarande massinvandringen till Europa varit känd (och planerad?) sen minst 10 år sedan www.apg29.nu/a/52w

Svara


Philip Mon, 05 Oct 2015 19:00:37 +020

Svar till Thomas P. Albert Pike verkar vara död sen många år så vi behöver nog inte bekymra oss för honom.
Eller hur kommer det att så många talar om frimurare och NWO
Om man håller sig borta från religiösa och konspiratoriska sidor så hör man faktiskt inget om vare sig Frimurare eller NWO. Kan faktiskt vara en ledtråd.
... för då riskerar vi att gå satans ärenden...
Det förutsätter naturligtvis att Satan finns. Men om vi leker med tanken att han faktiskt inte finns?
Bevis på att nuvarande massinvandringen till Europa varit känd (och planerad?) sen minst 10 år sedan
Med jämna mellanrum har man pratat om konspirationer och grupper som planerat att ta över världsherraväldet. Vad jag vet har det alltid slutat i död och förföljelse av oskyldiga. Minns du tyskland på 30-talet? Rwanda på 90-talet? Vi har en rad olika diktaturer under 90-talet som fåt sin näring från att peka ut en fiende. Låt oss inte göra om det misstaget igen.

Svara


Alf Mon, 05 Oct 2015 19:01:33 +020

Muslimer kommer hit. Lyckosökare kommer hit. Flyktingar kommer hit. Man skulle satsat på flyktingarna från början. Precis som man gjort förr i tiden. Varför kan man helt plötsligt inte göra det igen utan att hela landet blir upp och nervänt. Men vad annat kan man vänta när man inte bara kastar ut Jesus utan dessutom hånar honom. Vi måste arbeta för att få ut budskapet mer. Jag tror frågan om att rädda skeppet är över, nu handlar det om att dela ut livbojar. Och den livbojen är såklart Jesus.

Svara


Anita Magnusson Mon, 05 Oct 2015 19:11:14 +020

Svar till Philip. Vad är det som säger att invandrare får jobb efter 7 år. ? Det där snacket om att invandring betalar tillbaka sig med tiden ger jag inte mycket för. Svenskfödda kostar , och ? Dom är ju födda här, deras föräldrar har betalat skatt, vad är problemet. Dom ska få kosta. En invandrare har inte betalat ett öre i skatt , ändå ska dom ha samma rättigheter som någon som är född här och betalat skatt. Sen drar du alla ungdomar över en kam, det finns några som inte vill jobba. Men det finns INGA jobb, varför tror du det finns mer jobb till invandrare. Och DOM tar inte vilket skit jobb som helst, är en lögn.dom får ju hjälp i de flesta fall av staten, där man struntar i svenskfödda,. Finns andra länder som är muslimska som kan ta emot dom t ex rika Saudiarabien. Men dom ska sprida sin religion, därför dom tar sig till Europa mest. Visst vi ska hjälpa, men inte vara dumma. Våra äldre, hemlösa då. ? Tänker du inte på dom . Blir så upprörd när folk är så blinda. Vi klarar inte att ta emot så många, var ska dom bo ? Var finns jobben ? Vakna !!

Svara


angeli Mon, 05 Oct 2015 19:18:25 +020

Svar till Philip. Matt 10:5 Dessa tolv sände Jesus ut, och han befallde dem 11. "Ta inte vägen till hedningarna och gå inte in i någon Samarisk stad. Gå istället till de förlorade fåren i Israels folk. Matt 15.24 Han svarade Jag har inte blivit sänd till andra än till de förlorade fåren av Israels folk. Men nu tack vare Jesu försonings död på korset är frälsningen öppen för alla. Jesus mötte inte allas behov eller vill du säga att Guds son är rasist och främlingsmotståndare.

Svara


Philip Mon, 05 Oct 2015 19:33:44 +020

Svar till Anita Magnusson. Jag jobbar DAGLIGEN med att hjälpa människor ut i arbete. Arbetar med flertalet invandrare som gör vad som helst för att få ett jobb. Och dom tar verkligen dom jobb som dom får. Det finns arbete. Man räknar med en stor brist inom vård och omsorg framöver. VI har stora pensionsavgångar som väntar men alldeles för få som ska ta över de platserna. Sen är det skitsnack om att dom ska sprida sin religion. Vad har kyrkan i väst gjort och gör fortfarande? Missionerar? Men vi lever i ett sekulärt samhälle där religion är var och ens ensak. Våra äldre och hemlösa behöver naturligtvis hjälp. De äldre behöver hjälp. Förmodligen kommer det en person från hemtjänsten med ett konstigt namn och bryter lite på svenska. Eventuellt har hon sjal på huvudet men ett stort hjärta. För svenskar finns det inte tillräckligt många att anställa för jobbet. Och dom hemlösa behöver adekvat hjälp. Dom är knappast hemlösa för att det finns invandrare utan för att det finns andra problem i deras liv dom behöver hjälp med. Kanske kan dom sen få bo i en lägenhet som nån av våra nysvenskar har varit med och byggt? Det kommer många mycket kompetenta människor till Sverige som är mer än villiga att bidra till samhället..

Svara


angeli Mon, 05 Oct 2015 19:34:48 +020

Det smög sej in en 11 den skall inte vara där

Svara


Alfreid Weiman Mon, 05 Oct 2015 20:26:38 +020

Svar till Philip. Bra!

Svara


Anita Magnusson Mon, 05 Oct 2015 20:57:20 +020

Svar till Philip. Det finns arbete ? Konstigt, var finns dom , var bor du, har du eget företag. ? Varför hittar inte AF några jobb, varför kryllar det av BÅDE invandrare och svenskfödda, på AF nästan dagligen. Hur kan du hitta jobb när inte andra gör det. Visst det FINNS svenskfödda som inte tar vilka jobb som helst, MEN inbilla inte mig att invandrare tar vilja jobb som helst. Jag vet, för jag jobbar som teamledare på ett företag, där vi tar emot invandrare varje vecka. Dom är mycket kräsna. Till och med vägrar utföra vissa jobb som inte är "fina" nog. Sen har jag inte påstått att de hemlösa finns p g a invandrare. Dom har alltid funnits, men dom får ingen hjälp, blir oftast utkörda från vissa ställen. Vet många ungdomar som febrilt söker jobb. Finns säkert många invandrare som har bra utbildning och kan få jobb, men att dom tar vad som helst går jag inte på. Men som sagt det finns fina invandrare och fina svenskfödda. Men man får inte "offra" Någon för någon. Sen har jag förstått att du inte har någon tro på en Gud, du ser det som oväsentligt. Detta är stor skillnad på hur man ser detta med invandring av så många muslimer. Ett ordspråk säger :" den som lever får se ".

Svara


Mose Mon, 05 Oct 2015 21:47:08 +020

5 Mos 10 17Ty Herren, er Gud, är gudarnas Gud och herrarnas Herre, den store Gud och fruktansvärde hjälte som aldrig är partisk och inte kan mutas, 18som ger den faderlöse och änkan deras rätt och som älskar invandraren och ger honom mat och kläder. 19Även ni skall visa invandraren kärlek, ty ni har själva varit invandrare i Egypten. 20Herren, din Gud, skall du frukta, honom skall du tjäna, honom skall du hålla dig till, och vid hans namn skall du svära. 21Han är din stolthet, han är din Gud. Du har själv blivit vittne till dessa stora och överväldigande gärningar som han har utfört för dig. 22Sjuttio var dina fäder när de kom till Egypten, men nu har Herren, din Gud, gjort er lika talrika som stjärnorna på himlen. 11 1Därför skall du älska Herren, din Gud, och alltid rätta dig efter vad han befallt, hans stadgar, lagar och bud.

Svara


ulf Mon, 05 Oct 2015 22:08:21 +020

Svar till Philip. visst finns det nog manga nysvenskar som vill gora ratt for sig, vill ha ett jobb. MEN ocksa manga som alls inte tanker sa. Skillnaden mellan Bidrag och Nettolon ar for liten, knappast vard modan att masa sig upp i gryning och knega hela dagen lang.

Svara


Christer Åberg Mon, 05 Oct 2015 22:11:21 +020

Tänk på att det är människor vi talar om - människor som Gud älskar! Gör inga påhopp på människor! Se skillnad på sak och person!

Svara


Christina Mon, 05 Oct 2015 22:48:32 +020

Riktiga kristna förstår att muslimer är nära till dem och dömer dem ej. Allah är Gud på arabiska, Jesus (Gud välsigne honom) är våran profet, muslimer älskar honom. Så din artikel står egentligen "ska vi byta ut Jesus mot Gud?" Vad skulle Gud tycka att du fördömer en hel folkslag som älskar samma Gud och profeten Jesus? Islam, kristendomen & judendomen i sig är inte ett hot - människor som praktiserar religionen fel är/blir det. Döm ej om du ej vill bli dömd - så står det i bibeln. Jag ska ej döma kristna pågrund av en som skrev denna artikel, jag vet att en riktig kristen är vänlig, förståndlig och intelligent person som är fördomsfri.

Svara


Anita Magnusson Mon, 05 Oct 2015 23:01:00 +020

Svar till Christina. Christina. Du har helt fel. Allah är inte samma som Bibelns Gud. Jesus är inte profet, Han är Gud. Muslimer ser Jesus som en av många profeter. Finns ingen som fördömer någon, de fördömer sig själva när dom vänder den levande Gud ryggen. Jesus är vägen till Gud. Jesus säger: Ingen kommer till Fadern utom genom mig. Han är vägen, Sanningen och Livet. Islam har inte samma Gud, men judarna har samma Gud som oss kristna. Skillnaden är att de väntar på Messias , dom har inte förstått att Jesus är deras Messias. Islam är ett hot mot kristna och judar. Vi älskar människorna, men inte deras religion Islam. Vet inte vad du har för tro. Verkar som du blandar, både islam och kristen tro. Det går inte.

Svara


Peter Hall Mon, 05 Oct 2015 23:17:55 +020

Svar till Mose. Mose, vet du inte att de skriftställen du hänvisar till skrevs långt innan islam var en realitet. Nu gäller andra villkor. Först kom Jesu lära. Inte mycket avslöjas om en kommande Antikrist, men tillräckligt. 1Joh.4:1-4 C:a 600 år senare kom Muhammed och motsade vad NT lärde. Genialt av Guds motståndare, att bedraga dem som inte gav kärleken till Sanningen rum. 2Tess.2:9-12

Svara


Andy Svensson Mon, 05 Oct 2015 23:59:45 +020

Jesus vårt land behöver förstå att du är vägen,sanningen och livet. Du är Sveriges hopp för en fallen nation. Jag behöver din kärlek till min nästa. Fyll mitt hjärta med mer av din kärlek. Smält det hårda inom mig. Jag vill vara ditt redskap till välsignelse. Avslöja föraktet i mitt hjärta Gud.

Svara


Andy Svensson Tue, 06 Oct 2015 00:14:08 +020

Svar till Andy Svensson. Tänk så mycket förakt vi kan ha i våra hjärtan mot vår nästa. Ibland är det svårt att erkänna sanningen. Bär jag inom mig ett förakt? Vad skulle Jesus ha sagt? Den barmhärtige samariten Då kom en laglärd fram och ville snärja honom och frågade: "Mästare, vad skall jag göra för att få evigt liv?" Jesus sade till honom: "Vad står skrivet i lagen? Vad läser du där?" Han svarade: "Du skall älska Herren din Gud av hela ditt hjärta och av hela din själ och av hela din kraft och av hela ditt förstånd, och din nästa som dig själv." Jesus sade till honom: "Du svarade rätt. Gör det, så får du leva." Då ville mannen försvara sig och frågade Jesus: "Vem är då min nästa?" Jesus svarade: "En man var på väg från Jerusalem ner till Jeriko och råkade ut för rövare. De slet av honom kläderna och misshandlade honom. Sedan gav de sig av och lämnade honom där halvdöd. En präst kom händelsevis ner samma väg, och när han fick se mannen gick han förbi. På samma sätt var det med en levit. Han kom till platsen, såg mannen och gick förbi. En samarit som färdades samma väg kom också dit. När han såg mannen, förbarmade han sig över honom. Han gick fram till honom, hällde olja och vin i hans sår och förband dem. Sedan lyfte han upp honom på sin åsna, förde honom till ett värdshus och skötte om honom. Nästa dag tog han fram två denarer och gav åt värdshusvärden och sade: Sköt om honom, och kostar det mer skall jag betala när jag kommer tillbaka. Vem av dessa tre tycker du var en nästa för mannen som hade råkat ut för rövare?" Han svarade: "Den som visade honom barmhärtighet." Då sade Jesus till honom: "Gå du och gör som han." Lukas 10:25-37

Svara


Nina😀 Tue, 06 Oct 2015 00:38:20 +020

Svar till Christina. Hej vad har du fått de att de älskar Jesus de tror inte ens på honom Min arbets kamrater är från Syrien och Eritrea och muslimer. De tror inte på Jesus "Jeshua" utan Mohammed Allahs " Guds" sändebud Ok de säger Allah Aukbar Gud är större ja Gud är stor men vilken Gud menar de elk. moteb el mo shaddis = BIBELNS Allah ho Jeshua authem = Gud och Jesus är störst Amin Jesu frid = the saalam Jeshua 🙏🏼

Svara


Lisa Tue, 06 Oct 2015 00:47:45 +020

Svar till Philip. Men kära Philip vad vi ska göra med flyktingströmmen. Kanske vi som MÅNGA andra bör hålla lagar o ordningar som har bestämts i FN sedan om du nu jobbar me flyktingar "bör du ha lagt märke till" att de flesta har slöja vet du varför ? Jonglör de är muslimer INTE kristna. De som verkligen behöver våran hjälp de r kvar där nere eftersom de är mindre värda än muslimer i deras länder. De har inte råd att betala dessa dyra biljetter. Att muslimerna rider på denna våg r inget nytt det har talats högt och ljudligt om hur de ska ta över och det är igenom massinvandring. Att sedan använda bilder på gråtande barn tar alltid bra på särskilt svensken. Kanske låter tufft men du förstår jag har bott i mellan östern i över 27 år o levat mes både araber muslimer (inte alltid samma sak) och judar. Kan deras språk och mentalitet o därför lite ironiskt att se hur lätt de vrider till saker för att få det dom vill. Glöm ALDRIG bort att du r mindre värd i deras ögon o därför är set helt ok att utnyttja dig. Och Christina !!!! Vishet är en skönhet. På hebreiska brukar man säga att Gud har hett oss 1mun och 2 öron. Det betyder att vi ska lyssna o lära innan vi talar. Det finns massor av bra information bara att välja. Fel från första raden till sista. Är det någon som har förstått varför bara Turkiet (som har en politisk agenda) Jordanien som behöver pengar och vill visa sina framfötter för att ev tjäna på det i framtiden. Samma sak med Libanon. Förutom dom så är det INGET arabland som tar i mot deras egna över 60 länder har de att välja på. Kanske en tankeställare. Må Gud ge oss starka ledare o mod att stå raka o fasta. Vi måste få mycket visdom i från Honom vem o hur vi ska bete oss i detta "struliga" tid.

Svara


Christer Tue, 06 Oct 2015 09:05:24 +020

Tack för ditt budskap Karl håkan detta budskap borde basuneras ut i medie.Detta kommer inte att sluta gott, jag tror att detta är en förbannelse från gud för att vi i svergie genom årtiondem hartagit bort våra egna barn genom aborter. Allt har en konsekvens,låt oss vända oss till gud i åkallan och bön för vårtland och folk innan det är försent.

Svara


angeli Tue, 06 Oct 2015 09:20:51 +020

Svar till Andy Svensson. Den barmhärtiga samariten lämnade honom i närområdet till värdshuset alltså, han tog honom inte med sej hem. Är lite trött på detta resonemang som inte håller måttet. Tack för mej!

Svara


Andy Svensson Tue, 06 Oct 2015 09:23:17 +020

Svar till angeli. Oj träffade ordet dig? Kanske du fick något att begrunda. Vilket resonemang är du trött på att visa barmhärtighet? Jesus är svaret

Svara


angeli Tue, 06 Oct 2015 09:58:47 +020

Svar till Andy Svensson. Vad tråkigt att du upplever min kommentar så hård är uppriktigt ledsen. Vi måste tänka både med hjärta och hjärna annars slutar detta med att vi inte hjälpt varken oss själva eller någon annan. Vi är ju vad jag förstått syskon i Jesus, och vi kommer att träffa varandra i himlen och därför måste vi vara rädda om varandra, och ta ansvar för det Sverige men som någon skrev på bloggen :den som lever får se: Kan med sant hjärta att jag ser inte massinvandring i bibeltexten men det är ju min uppfattning. Frid !

Svara


Andy Svensson Tue, 06 Oct 2015 10:10:38 +020

Svar till angeli. Jag funderade mer på hur du tolkade den barmhärtige samariten som tog med sig manen in i värdhuset som var en inrättning där man erbjuds mat,husrum och dryck. Det fanns en tanke från min sida att lyfta fram just det bibelstället för att få folk att tänka till angående barmhärtighet. Tänk själv hur du skulle vilja bli behandlad om du var på flykt. Vi skall ta ansvar för vårt land och även främlingen. Föraktets synesätt hör inte hemma bland oss som kallas Guds barn. Tyvärr ser jag mycket av det här på Apg 29 när folk skriver dvs förakt mot ex muslimer. Man glömmer bort att även dem har Jesus dött för. Man blir lätt en religös farisé som kastar sten. Ni säger jag inte att du är det Angeli. Men jag ville få andra att tänka till om man bär på förakt mot andra.. Jag blir mer ledsen över att det råder så mycket förakt bland Guds folk och att man blundar för det... Guds underbara Frid

Svara


angeli Tue, 06 Oct 2015 10:36:40 +020

Svar till Andy Svensson. Är så glad över ditt svar kära broder,tänk Saul på vägen till Damaskus, när han fick möta Jesus till frälsning. Som blev denna Paulus, men det står ju att dom kristna var rädda för honom pga hans svåra förföljelse mot dom. Det kanske är det svåraste att acceptera att vi nog kommer dit att vi också har detta att vänta. Kan undra hur vi kommer att klara det lidande Vi måste ha hjärta och medlidande för dom som fruktar främlingen och kärlek, alla har olika mått av tro. Jesus har ju sagt att ni kommer att bli hatade av alla men den som håller ut skall bli frälst. Jesus sade ju också att kärleken skall kallna hos dom flesta är det detta, som du ser, och som fått ditt hjärta att brista ? Frid min broder ! Fortsätt den goda kampen

Svara


Andy Svensson Tue, 06 Oct 2015 10:47:50 +020

Svar till angeli. Tackar Angeli :-) Ja vi kämpar på den goda kampen. Guds frid Anegli

Svara


Karl Håkan Sandell Tue, 06 Oct 2015 13:24:58 +020

Till alla dessa som tror att bara Muslimerna kommer hit blir de frälsta. Om det vore så enkelt så skulle ju Nordafrika och Mellanöstern idag vara Kristna. De var ju Kristna en gång för 1400 år sedan och Muslimerna som kom dit har haft 1400 år på sig att bli frälsta men det har inte blivit det. I stället har de Kristna som lever där bara blivit färre och färre genom åren och idag är det snart inga Kristna alls. Sådan är Islam när den kommer till ett land. De onda andarna som ledsagar muslimerna in i landet har olika förförelseknep. Och de kristna tar de i vårt fall genom att viska i örat: ”Ni ska bara hjälpa, Muslimerna blir frälsta bara de kommer hit”. Om tillräckligt många går på det så går motståndskraften ur Kristenheten. Och det är det som skett idag. Mitt råd är vakna innan det är för sent. Ännu kan vi göra något. Karl Håkan www.minJesus.blogspot.se

Svara


ulf Tue, 06 Oct 2015 13:34:43 +020

Svar till Karl Håkan Sandell. For att inte tala om de 7 forsamlingarna i Turkiet som presenteras i Uppenbarelseboken. hur gick det for dem? ; Nej, den kristne ska inte tro att han ska kunna fralsa folk, genom att beblanda sig med varlden. Resultatet blir alltid det motsatta. Det blir den kristne som blir paverkad av varlden.

Svara


Thomas Tue, 06 Oct 2015 13:52:22 +020

"Flyktingarna" kommer inte från en annan planet. Hur vore det om vi istället för att stödja terroristerna stödde Ryssland i deras försök att stabilisera Syrien. På tre dagar har Ryssland åstadkommit vad USA och Nato "försökt" med under år och dag. Så nu klagar både Erdogan och Kelly över att ryssarna bombar CIA:s och Turkiets vapentransporter till IS. Över 3000 terrorister i Syrien har flytt sedan bombningarna började och många söker sig nu till nordeuropa. Och glöm inte Jemen som nu bombas sönder av S.A. understödda av den vanliga "terroristmaffian".

Svara


Henrik Wed, 26 Jun 2019 17:03:08 +020

Svar till Philip.

För det första är det berömvärt att vara människovän, men nu måste vi se till realiteterna. Enligt FN:s organ för flyktingar, UNHCR, är det endast 2,9% av de människor som kommer till Sverige som har riktiga flyktingskäl, resten har ekonomiska anledningar och söker ett bättre liv i Sverige. Många så kallade flyktingar från Afghanistan exempelvis är redan etablerade i andra länder som Iran och har familj, bostad, arbete och bil i Iran men har hört om att man kan få det ännu bättre ställt i norra Europa och prövar sin lycka.Sedan är det överdrivet med arbetskraftbrist, du glömmer att i många områden är det över hälften med barnen som är invandrarbarn, många av de äldre kommer utomlands ifrån och de ska också ha vård. Sätt dig på en akutmottagning (jo, jag har jobbat där) så kan 50% av de vårdsökande vara från ett annat land och ha en komplicerad sjukdomsbild men knappt kan språket. Tänk dig själv vara sjuk i ett land där du inte har råd med vården, stannar du och dör eller söker dig till länder med nära eller helt fri sjukvård? Det finns inget land som "gått under" på grund av för lite invandring, men många bevis på motsatsen. Minns du ett land vid Medelhavets östra sida; rikt, filmstjärnor som åkte dit på semester, ett liten paradis och kallades östra Medelhavets Cannes; Libanon finns inte längre mer än till namnet och de kristna har antingen flytt eller mest blivit dödade; det skedde när de ansåg sig ha råd att ta emot en stor flyktinginvandring med muslimer. Det är omöjligt att Sverige kan bygga bostäder, sjukhus, infrastruktur, och samtidigt försörja miljoner som inte betalar tillbaka till systemet lika mycket som de kostar. Och siffran sju år för att en flykting ska komma i arbete stämmer inte heller, läs hellre Tino Sanandaji och hans massutmaning för att bättre förstå. När en asylinvandrad går i pension är det i regel med några miljoner i förlust per person och det är endast inräknat de transfereringar som det har kostat och direkt vård mm inte behovet att extra infrastruktur. Kom ihåg att det är över 1,7 miljoner och nu kommer enligt migrationsverkets prognos ytterligare en halv miljon på kort tid. Dessutom tvingas vi och alla betala detta igen; redan 2006 gjordes en transferering av pensionssystemet ATP till garantipensionen så att de som inte betalat in pension ska få en dräglig pension, vilket innebär att de som arbetat i fyrtio år får knappt mer över trots så lång tid i förvärvsarbete. Vi har idag (2019) över 300,000 fattigpensionärer och när de flesta går i pension om två decennier så kommer det vara en lyx som man inte ens kan föreställa sig eftersom pensionssystemet fortfarande eroderas och en 00:a kanske får 30-40% av lönen i pension i bästa fall. Tyskland kämpar med samma problem idag, högkonjukturen tack vare invandring var en skröna!

Svara


Duffy Wed, 26 Jun 2019 19:26:37 +020

Svar till Philip.

Lite skillnad på invandrade som kommit för jobb som förr i tiden och flyktingar där majoriteten inte är intresserade att integrera sig till det samhälle de kommer till utan göra om till det slit de flytt ifrån

Svara


AnnMarie Wed, 26 Jun 2019 20:32:09 +020

Svar till Henrik.

Skulle vara intressant att höra vad Philip har att säga idag mer än 3 år senare.Men han kanske har flytt från vårt land eller likt strutsen kört huvudet i sanden? 🤔

Svara


Lars Wed, 26 Jun 2019 21:21:45 +020

Svar till Philip.

De kostar nog mer,du får tänka på att de tillkommer tolkar.Förtur till bostäder, etableribgsbidrag.Advokater.

Kod 291

De finns fler brott som är koppla till invandringen än vad regeringen vill erkänna.

95% av överfallsvåldtäkterna begås ej av våra landsmän.Samma som gruppvåldtäkterna

Vi har idag 13 olästa våldtäkter per dag.

Men de känns inte rimligt att diskutera för dig,för de kan gynna oppositioner.

Var tredje och var fjärde kommun / landsting är beroende av utjämningbidrag tack vare denna politik och de blir snabbt fler

En ohållbar situation.De är därför vi har ibland den sämsta tillväxten per capita och Europas längsta vårdköer.Kronan är katastrofalt låg, parallellt med höga skatter och städer som rekommenderar personer att ej ha dyra jackor,gå ej själv och planera din tid.

Du skall alltså skynda dig så du inte bli rånad

De är flera länder som varnar för Sverige och vi har blivit ett globalt skräckexempel.

En viktig sak är att media styrs av makthavare,de redovisar sällan deras dolda agendor och korruptioner.

Redan under andra världskriget,så skyddade Aftonbladet Hitler och tystade ner de som sa sanningen.

Vi ser stora likheter idag

Men idag är de islam man skyddar.Avtalsenligt i utbyte emot oljan.

De blir komiskt när ni gärna tror att ni är goda och insatta,men ni är bara en bricka i spelet tyvärr.

Att underblåsa rasism är en undamanöver och ni köper allt

Svara


Lars Wed, 26 Jun 2019 21:23:38 +020

Svar till Philip.

Kan garantera att du inte har någon aning om hur många kyrkor som har attackerat de senast

Svara


Erik S Wed, 26 Jun 2019 21:59:50 +020

Du har helt rätt Karl Håkan! Den här massinvandringen slutar med katastrof. Ett litet land långt upp i norr, kan inte ta emot dessa mängder av migranter. För nåt år sen sade Reinfeldt, att"vi kommer inte ha råd med så mycket annat än mottagning av migranter". Lööf sade likaledes för ett par år sen att "vi kanske får ta emot uppåt 30 milj. "flyktingar"! Denna massinvandring kostar såna oerhörda summor, så finge vi reda på sanningen, skulle vi baxna. Men den regering vi nu har, har satt i system att "ljuga" och manipulera alla siffror.

Philip verkar vara en "vänsterliberal" som gått på allt prat om s.k flyktingar. Att Sverige går under, om inte en kraftig massinvandring ständigt pågår bl.a därför att befolkningen blir äldre! M.m, m.m. Det här är bara nys! Det är vänstern och globalisternas propaganda, ingenting annat.

Det märkliga är att många kristna bl.a pastorer, deltar i upprop för massinvandring-utan tanke verkar det som, på konsekvenserna. Bara en ytterst liten del är riktiga flyktingar. Resten är sådana som vill få det bättre, rent materiellt. Vi skall veta att bakom detta ligger en agenda från globalisterna(multinationella företag, banker, FN, EU, oligarker) som vill ha en värld utan några "hinder", för att kunna tjäna ännu mer pengar (antikrist ande finns bakom detta, men en del vägrar inse det) I förlängningen kommer en världsregering, med en stark ledare, världspolis och allt sker i samarbete med RKK.

Man kan undra varför Philip och andra massinvandringsförespråkare aldrig någonsin nämner dom oerhörda problem som denna invandring förorsakar? Inte heller kristna, inte heller dessa pastorer som är så ivriga att få in, framförallt muslimer. Ser man ingenting av den ökande brottsligheten? Hur invandrargäng lägger under sig vissa områden och i princip gör som dom vill. Hur sexualbrotten har ökat katastrofalt. Hur flickor inte längre vågar gå ut på kvällarna eftersom dom blir trakasserade av invandrare. Hur stölder och rån av äldre ökar. Problem i skolan, förskolan bara för att nämna något.

Varför säger ingen något om orättvisorna, att invandrare skall få gå före i bostadsköerna? Varför kostar tandläkar och läkarbesök nästan ingenting, medan vi vanliga får betala fullt pris? Är det rättvist? Varför får invandrare hjälp med körkort, medan svenska ungdomar får betala varenda öre.

I överskriften står "Ska vi betala för att islamiseras"-bra rubrik. Det är just det vi gör-och det kostar skjortan. Sverige har, inklusive kristna, böjt rygg för islam och släppt in en främmande gud, som heter Allah. Denna främmande gud och lära, skyr inga som helst medel för att nå sitt mål. (faktum är att många muslimer skrattar rakt ut, hur vi kan vara så dumma att vi tillåter detta ske, vi tillåter moskeér, böneutrop m.m) Märkligt att kristna inte inser, att det är en andlig kamp på liv och död! I en stad där en moskeé finns och där böneutrop förekommer är "kristendomen död" enligt islams sätt att se. Denna plats tillhör islam, både andligt och "materiellt"-man flyttar fram sina positioner, genom matt bli förnärmad över allting och kräver upprättelse både genom pengar och på annat sätt. Vi bryter flagrant emot första budet "Du skall inga andra gudar hava jämte mig"! Varför hjälper vi inte förföljda kristna? Därför att ingen är intresserad av det. Kristendomen skall utrotas, det är agendan.

Bra artikel Karl Håkan, vi måste sätta ner foten som kristna. Bra inlägg av Henrik och av flera skribenter. Sverige är i ett långt allvarligare läge, än vad många förstår. Har själv jobbat inom en mkt viktig myndighet-ni skulle bara ana, vad som finns bakom kulisserna. Men man vågar inte släppa fram sanningen. Alla uttalanden och siffror manipuleras, vi har redan demokratur. Det dröjer inte länge förrän vi har regelrätta gatustrider i våra städer-är det en grov överdrift- vänta bara litet till!

Vi behöver verkligen ett mäktigt Gudsingripande över vårt land! MVH-Shalom.

Svara


Bengt j Thu, 27 Jun 2019 17:04:44 +020

Håller med

Man behöver hjälpa folk tillbaka till sina

Hemländer

I de fall det går

Dom som inte är riktiga flyktingar

Svara


Bengt j Thu, 27 Jun 2019 17:07:38 +020

Tror att det snart kan bli rena inbördeskriget i sverige

Att folk tröttnar och ger sig på invandrare

Svara


Bengt j Thu, 27 Jun 2019 17:10:22 +020

Folk som kommer till sverige måste få

Klart för sig att inga våldtäkter tolereras

Och att man skickas hem då

För det bör man absolut göra

Svara


Mathias Thu, 27 Jun 2019 19:17:24 +020

Att påstå att invandringen skulle betala sig är ren lögn! Skulle vilja se vad man fått de uppgifterna ifrån!?

Svara


Bengt j Thu, 27 Jun 2019 20:38:25 +020

Nej det är ju inte gratis

Svara


Fredrik Sat, 29 Jun 2019 12:05:26 +020

Ja vi har nytta av invandring. Nej vi har inte nytta av Islam. Våran befolkning saknar också förmågan att skilja på vad som är en flykting och vad som är en vanlig invandrare. Under en flyktingkris måste man stoppa övrig invandring under tiden. Sverige vill ju adoptera alla flyktingar istället för att förvara dom tills det är tryggt för dom att åka hem igen. Sverige är inställt på att behålla alla. Där är felet.

Svara


Bengt j Sat, 29 Jun 2019 12:24:31 +020

Så är det

Och att vara flykting innebär ju inte alltid att man måste stanna kvar mer en längre period

Man borde tänka om

Svara


EB Sun, 30 Jun 2019 00:22:22 +020

Svar till Fredrik.

De verkliga flyktingarna är till stor del bortglömda. Det är ett lögnspråk att kalla invandrare som kommer av diverse skäl, (väldigt många för att få leva i välfärdsland som erbjuder ALLT, gratis bostad, skola, utbildning, sjukvård, tandläkare, barnbidrag m m till och med ibland full pensionspoäng från 25 års ålder när man vistades i sitt hemland vilket det nu egentligen varit(?), gratis undervisning i svenska dessutom hemspråksundervisning (!!!!) där många smarta familjemedlemmar kunnat tjänstgöra som "lärare" i ett udda språk för sina egna släktingar etc och sedan man fått etableringsstöd av olika slag så ska man dessutom få rätt att få hit släktingar (?) vilket i vissa fall högst troligt lockar till affärer med att sälja medborgarskap för svarta pengar. I ett land där man redan blåser myndigheter och befolkning genom att ljuga till sig diverse bidrag (nej, pratar självklart inte om alla, men tyvärr alltför många med tanke på konstaterat bidragsfusk och miljoner och miljarder som rullar) håller somliga på att bilda en ny överklass som kommer att se till att få sin vilja igenom på område efter område och kräva att värdlandets folk anpassar sig efter d e m istället för tvärtom.

Man kan nog gissa att de inte kommer att fjäska för sitt värdfolk, de dumma svenskarna som tystats ned så fort någon väst "rasist" när någon vågat ifrågasätta att de tusentals (välklädda, kedjerökande välnärda män i vapenför ålder med sina moderna mobiltelefoner, nu också snygga bilar och ofta centralt belägna lägenheter, och enligt min mening sällan den ödmjukt tacksamma attityd utblottade flyktingar har) verkligen skulle vara "flyktingar".

Svara


EB Sun, 30 Jun 2019 00:29:23 +020

RÄTTAD INLAGA:

De verkliga flyktingarna är till stor del bortglömda. Det är ett lögnspråk att kalla merparten av invandrare som kommer av diverse skäl för flyktingar. Väldigt många kommer för att få leva i välfärdslandet Sverige som erbjuder ALLT; gratis bostad, skola, utbildning, sjukvård, tandläkare, barnbidrag m m till och med ibland full pensionspoäng från 25 års ålder när man vistades i sitt hemland vilket det nu egentligen varit(?), gratis undervisning i svenska dessutom hemspråksundervisning (!!!!) där många smarta familjemedlemmar kunnat tjänstgöra som "lärare" i ett udda språk för sina egna släktingar etc och sedan man fått etableringsstöd av olika slag så ska man dessutom få rätt att få hit släktingar (?) vilket i vissa fall högst troligt lockar till affärer med att sälja medborgarskap för svarta pengar.

I ett land där man redan blåser myndigheter och befolkning genom att ljuga till sig diverse bidrag (nej, pratar självklart inte om alla invandrare, men tyvärr alltför många med tanke på konstaterat bidragsfusk och miljoner och miljarder som rullar, tex har det avslöjats mycket om svart lägenhetshandel där man tillskansat sig bostäder, kanske låtsat skilja sig och fått separata lägenheter) håller somliga på att bilda en ny överklass som kommer att se till att få sin vilja igenom på område efter område och kräva att det nya värdlandets folk anpassar sig efter d e m istället för tvärtom.

Man kan nog gissa att de inte kommer att fjäska för sitt värdfolk, de dumma svenskarna som tystats ned så fort någon väst "rasist" när man vågat ifrågasätta att de tusentals välklädda, kedjerökande välnärda män i vapenför ålder med sina moderna mobiltelefoner, nu också snygga bilar och ofta centralt belägna lägenheter, och enligt min mening sällan den ödmjukt tacksamma attityd utblottade flyktingar har) verkligen skulle vara "flyktingar".

Svara


EB Sun, 30 Jun 2019 01:05:27 +020

Svar till Henrik.
Ja, så är det att man grovt missbrukat begreppet "flykting" fast det bara är ett fåtal som uppfyller reglerna för "kvotflykting".
De som arbetat i länder med flyktingar säger att man ser direkt skillnad på folk som verkligen är flyktingar, ofta avmagrade, tärda, trötta, märkta av den hårda pressen och de välnärda självsäkra personer som kommit hit under falsk flagg.
Att bjuda in hundratusentals människor som INTE är flyktingar samtidigt som de riktiga flyktingarna lämnas åt sitt öde, utblottade och trasiga, i sönderbombade städer eller flyktingläger eftersom de är t ex kristna, det är något av det skamligaste vårt land gjort.
Dessutom så är det så att många som helt fräckt ljugit sig hit, tex vuxna män som låtsats vara "barn" försvaras av media och politiker och framställs som offer så att de måste stanna. Det är upprörande, varför är det ingen som bryr sig om det verkliga offret, flyktingbarnet som bestulits på sin rätt att komma till ett tryggt land???
Utöver detta har vi dessutom bjudit in en så stor mängd grovt kriminella att narkotikasmuggling, gruppvåldtäkter och annan brottslighet eskalerat. Många unga papperslösa som tagit sig hit lever på knarklangning och andra brott. Synd om dem? Helt klart, ja. De har säkert haft tuffa förhållanden i sina hemländer. Men tänk på alla svenska med etnisk svensk eller invandrarbakgrund som i sin tur blir deras offer i knarkträsket, det är någons son eller dotter, bror eller syster!! Liksom de unga män som skjuts i gängkrig, det är också älskade familjemedlemmar till någon. Eller de kvinnor som möter ett kvinnoförakt genom vidriga gruppvåldtäkter, de är någons dotter, fästmö, fru, mamma.... Men ägnar man offren någon tanke? Nej, i debatten är det förövarna som är i fokus och ofta ursäktas.
Att öppna upp Sveriges gränser utan kontroll på vilka som kommer hit är ett landsförräderi.
Jag vill till sist betona att jag inte uttalar mig om invandrare generellt. Jag är glad över många nykomlingar, har flera vänner med invandrarbakgrund, fina, ärliga människor som bidrar till ett bättre samhälle. Många många invandrare i landet tillhör den kategorin.
Men det (o)lustiga är att dessa ser tydligare än många "snällmesiga" svenskar vad som händer när aggressiva grupper etablerar sig här, kanske rentav i vissa fall känner igen de som de flytt från.
Och de är oroade över slappheten i den svenska migrationspolitiken - eller för de som är lagda för konspiratoriska lösningar, snarare än slapphet det avsiktliga berövandet av detta land från dess urgamla etniskt svenska befolkning. Ett bortskämt aningslöst folk som ser ut att snart kunna bli en hunsad nedtystad avväpnad minoritet i sitt forna hemland, det före detta trygga välfärdslandet Sverige.

Svara


Bengt j Sun, 30 Jun 2019 08:45:21 +020

Viktigt och bra det du skrivit

Svara


Ilona Simonell Sun, 30 Jun 2019 09:01:05 +020

Svar till Philip.

Du har lite fel där! Ett stort antal migranter kommer aldrig in i arbetsmarknaden, somaliska kvinnor till ex 80 % arbetslösa livet ut, många outbildade som inte kan tillägna sig grundläggande svenska, inte en utbildning de blir arbetslösa för evigt. Kanske lyckas få ett skattefinansierad sysselsättning en tid. Sen alla grova brottslingar o gängmedlemmar som inte har det minsta intresse om att knega, bara langa knark, Sen kommer de som sysslar med rena skadeverkningar, gruppvåldtäkter, bränna upp bilar o skolor, vad kostar inte de?, INTE ALLA, innan du kommer igång med rasistsnacket. Annars om de skulle komma i arbete inom fem år då skulle vara en vinst för samhället. Men det är en utopi i många fall.

Svara


Fredrik Sun, 30 Jun 2019 11:40:15 +020

Svar till Ilona Simonell.

Politikerna hoppas väl på deras barn och barnbarn som tar över senare ska bli väl etablerade. Men då är frågan: Etablerade i vad? Med alla dessa islam skolor, och muslimska tillväxt och enorma barnafödande med tillhörande indoktrinering av föräldrarna och samhället. I den framtiden finns det inte mycket av Sverige kvar om detta fortsätter. Vi blir ett nytt u-land fullt av radikala, våldsamma kriminella människor som bara vill kriga. Vill tydliggöra som vanligt att jag är fullt medveten av att alla inte faller under den negativa kategorin. men också att när det handlar om islam, så finns det inte mycket utrymme för mångkultur.

Svara


Bengt j Sun, 30 Jun 2019 11:54:44 +020

Ja frågan är ju vad meningen är med att dom ska

Gå omkring här med bidrag bara

Det är inte rätt

Och inte bra

Svara


Erik S Mon, 01 Jul 2019 02:05:10 +020

Grannländerna varnar för att dom inte vill ha det som i Sverige. Gör dom alldeles rätt i. Sverige är ett skräckexempel, censur råder, regering och departement ljuger, ändrar och förskönar siffror och uppgifter rutinmässigt. Man lurar alltså sitt eget folk, för att kunna få igenom globalismen/mångkulturen. Ett annat område är klimatet (som behandlas i en annan tråd här) som är rena lögnen från början till slut. Men tänk vad trösterikt att vi har en ungdom Greta, som kan säga ifrån om detta. Hon har en hel stab av PR-folk, vänster och globalister som står bakom henne-det är en parodi.

Sverige ensamt tar emot ungefär 4 ggr så många migranter som våra grannländer tillsammans! Detta är givetvis inte hållbart. Vi ser konsekvenserna av detta nu. Ett land klarar inte detta! Undra på att vi får problem på alla områden! God bless you.

Svara


David Ström Mon, 01 Jul 2019 03:43:01 +020

Den kristen som tycker att främlingar med främmande religioner har rätt att bli svenskar kan med fördel frälsa främlingarna med en iver som skulle göra Paulus förlägen. I annat fall så är det inte anden utan värdegrunden som talar. Vad det gäller ekonomin så är det bara trams att främlingarna gör vinst för Sverige. Inte ens Jugoslaverna som grupp som det går bäst för hinner själva täcka sin egen pension under de år de jobbar. Fler människor som konsumerar ger positiva dynamiska effekter på ekonomin kortsiktigt. Men kommer staten hålla kommunerna under armarna när nästa lågkonjunktur dundrar in? Tre ihjälskjutna den här helgen. Man ska som kristen alltså be för både mördaren och offret. Antar att endast gärningsmannen går att rädda. Men han lär väl knappast söka frälsningen i Jesus Kristus.

Svara


Bengt j Mon, 01 Jul 2019 07:35:46 +020

Horribelt och vansinnigt att man tar emot så många

Fler

Svara


Jessica Mon, 01 Jul 2019 19:59:12 +020

Svar till Philip.

Vilken planet lever du på Philip?😍

Svara


Fredrik Mon, 01 Jul 2019 21:21:52 +020

Svar till Jessica.

Planeten stockholm kanske. :S

Svara


Sandra Mon, 01 Jul 2019 23:25:23 +020

Hat kommer aldrig att kunna ena oss. Vi måste ena oss i bön. Be för våldsmännen! Be som aldrig förr att de ska få lära känna Jesus! Staten kan hindra oss från mycket men inte det!!

Svara


Jessica Tue, 02 Jul 2019 13:28:35 +020

Svar till Sandra.

Helt rätt Sara! Vi ska inte vara hatiska.

Men det är inte samma sak som att vara kritisk och tänkande.♥️

Svara


Jessica Tue, 02 Jul 2019 14:11:33 +020

Svar till Jessica.

Det blev fel namn!😉 Ursäkta Sandra!

Svara


Din kommentar

Första gången du skriver måste ditt namn och mejl godkännas.


Kom ihåg mig?

Din kommentar kan deletas om den inte passar in på Apg29 vilket sidans grundare har ensam rätt att besluta om och som inte kan ifrågasättas. Exempelvis blir trollande, hat, förlöjligande, villoläror, pseudodebatt och olagligheter deletade och skribenten kan bli satt i modereringskön. Hittar du kommentarer som inte passar in – kontakta då Apg29.


Prenumera på Youtubekanalen:

Vecka 29, onsdag 17 juli 2019 kl. 14:36

Jesus söker: Bruno!

"Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son [Jesus], för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv." - Joh 3:16

"Men så många som tog emot honom [Jesus], åt dem gav han rätt att bli Guds barn, åt dem som tror på hans namn." - Joh 1:12

"Om du därför med din mun bekänner att Jesus är Herren och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, skall du bli frälst." - Rom 10:9

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? Be den här bönen:

- Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som Herren. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!


Senaste bönämnet på Bönesidan
onsdag 17 juli 2019 14:11

Be att det ska gå bra för mig på jobbet ikväll.

Morsan reklam


Aktuella artiklar


Senaste kommentarer



STÖD APG29! Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96 | Paypal: https://www.paypal.me/apg29

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 55 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 35 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 18 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 13 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 11 år om han hade levt idag. Allt detta finns att läsa om i boken Den längsta natten. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

MediaCreeper

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

TA EMOT JESUS!

↑ Upp