Surfar nu: 488 www.apg29.nu

Stanley Sjöbergs FB raderad efter hbtq-kritik

http://www.apg29.nu/bild2.php?w=480&h=75&src=img/1465943280-stanley-sjoberg.jpg
Bild: Expressen.se.

2:a uppdateringen! Facebook släckte ned pastor Stanley Sjöberg efter att han har skrivit mot HBTQ efter terrordådet i Orlando.

Den 80-årige pingstpastorn Stanley Sjöberg fick sitt konto släkt på Facebook efter att han hade skrivit ett inlägg att besökarna på gayklubben Pulse hade att "skylla sig själva", enligt tidningen helahalsingland.se:

Fortsätter "pridekulturen" att provocera kommer det som hänt i Orlando att upprepas i stad efter stad, land efter land.

Varför kan inte dessa människor undvika att blotta sig med sin nakenhet och skrytsamt demonstrera för sin livsstil?!

Profilen raderad

Facebook tar nu sina löften att sätta hårdare åt hat på allvar. Pastor Stanley Sjöberg har fått sin profil raderad efter sina kommentarer om masskjutningen i Orlando då ett 50-tal personer dog på en gayklubb. 

http://www.apg29.nu/bild2.php?w=480&h=75&src=img/1465940782-stanley-sjoberg-konto.jpg

Men jag tycker att Facebook ska gå på de riktiga hatarna och inte gå på en 80-årig pastor som predikar om Guds kärlek i Jesus Kristus!

Men som väl är finns det en skärmdump på vad Stanley Sjöberg skrev på Facebook innan de släkte ned hans konto. Här kan du läsa hela. Klicka gärna på bilden så får du större text!

http://www.apg29.nu/bild2.php?w=480&h=75&src=img/1465941260-fb-stanley.jpg
Klicka på bilden eller här för större text!

Hela texten inscannad till skrift:

Massmordet i Orlando med manga livsfarligt sårade gör oss känslomässigt 'lamslagna' inför våldet. Inför islam, inför problemet med den utmanande exponering av livsinriktning som provocerade och orsakade det som hände. Sharialagen har mer än en miljard stödjande i världen! 

En djupt rotad kristen etik är att inte diskriminera eller fördöma någon människa. Jesus är var Förebild! Nya testamentets undervisning är vägledande. Paulus gav oss orden: 'Hur kan det vara min sak att döma dem som står utanför'?!".

Det som gäller inför Gud och ska känneteckna en församlings karaktär, kan inte avkrävas av andra i ett mångkulturellt samhälle. Vi ska utan fördomar umgås. Respektera och relatera till varandra som vänner. Gayrörelsen har nu en politisk makt som måste respekteras. 

Teologi. Juridik, ekonomi och nästan allt styrs av homosexuella värderingar. Fortsätter "pride-kulturen" att provocera kommer det som hänt i Orlanda att upprepas i stad efter stad, land efter land. 

Varför kan inte dessa människor undvika att blotta sig med sin nakenhet och skrytsamt demonstrera för sin livsstil! 

Vi som uppfattar oss som troende kristna med Bibeln som värdegrund. Har vår skuld i konflikten. 

Vi har varit ensidiga med våra bedömningar. Vi har inte förstått varit ensidiga med vara bedömningar. Vi har inte förstått de samband som format gaykulturen. 

Barn har vuxit upp utan den trygghet som det innebär att ha både en mamma och en pappa. Barn har vuxit varit utsatta för miljögifter som påverkat kroppens inre balans redan från moderlivet. 

Vi kan aldrig acceptera homoäktenskap. Det är en öppen revolt mot Bibelns grundläggande etik. Men det behövs mer förståelse och förlåtelse i tänkandet. än moralism och fördömande. Vi har en gemensam skuld inför problemet. 

Kanske är Romabrevet 7:e kapitel vägledande för själavården ?! Människor som brottas med sina inre motsägelsefulla egenskaper blir inte hjälpta av fördömande attityder. Bejakande nåd ger kraft att hantera de svåra förhållandena. 

En mer äkta karismatisk kristendom med den helige Andes tydliga kraft är enda möjligheten för oss alla. Nu hoppas jag att kommentarerna inte ska bli ilskna överkok av kategoriska svärdshugg. Vi måste kunna samtala på ett värdigt sätt.

Stanley Sjöberg

Som du ser är det inte direkt mycket hat i det som pastor Stanley Sjöberg skriver. Jag tycker att det är en hel del kärlek bakom orden som är skrivna i nöd.

Antikristlig Facebook?

Jag börjar nästan tro att Facebook är antikristligt. Kommer det inte dröja länge då de snart börjar radera konton som skrivs om att människor behöver ta emot Jesus och bli frälsta?

Jag själv har bestämt så länge som det går att evangelisera på internet om Jesus Kristus. Både på Facebook, Twitter och på Youtube, och naturligtvis på min egen bloggsajt apg29.nu! Människor måste få höra budskapet om Jesus Kristus!

Öppna Sjöbergs konto igen!

Facebook: Öppna pastor Stanley Sjöbergs konto igen! Det ger inget bra intryck som ni nu har gjort. Att ge sig på en 80-årig gammal man!

Vem sprider hat?

Tidningen helahalsingland.se intervjuar tydligen någon som anmälde Stanley Sjöberg till Facebook och som nu tycker att det är bra att Sjöberg fick sitt konto raderat. Jag undrar vilken det egntligen är som sprider hat. Inte är det den 80-årige pastor Stanley Sjöberg i varje fall!

Stanley Sjöbergs uttalande

Expressen skrev tidigare om Stanley Sjöbergs uttalande:

Pingstpastorn förklarar i ett telefonsamtal med Expressen att hans mening inte är att lägga skuld på brottsoffren i terrordådet. Istället handlar inlägget om hur man bör leva i ett "mångkulturellt samhälle", där delar av befolkningen är muslimer.

– Det är en jättesvår fråga. Hur ska västvärlden hantera det här? Vi som har en kristen tro har också ett problem. Det är så många som blir dödade. Jag har gett råd till kristna som lever i de här länderna: "Förneka inte er tro. Men var inte för högljudda". När det är så här eldfängt blir det farligt, säger Sjöberg och fortsätter:

– Om jag bor i Saudiarabien till exempel kan jag inte gå ut på gatorna och säga "alla borde tro på Jesus".


Predika Jesus 

Sanningen dras åt allt mer och mer. Snart kommer vi inte få predika om Jesus så att människor bli frälsta. 

Därför måste vi ta vara på tiden nu och predika om Jesus fullt ut. Han är mänsklighetens enda räddning och frälsning!


Angående islam

Efter att ha tagit till mer information om detta så finns det en sak, som kommer fram i Dagens artikel, som jag reagerar på.

Det är att Stanley Sjöberg menar att när västvärlden fått en så stor muslimsk befolkning så måste länderna anpassas till det. Sådant som kan provocera extrema muslimer bör tonas ned, tycker han. Detta anser jag är generellt fel. 

Om vi anpassar oss efter islam så dröjer det inte länge förrän Sverige blir ett islamistiskt land. Nej, vi ska inte anpassa oss till Islam utan i kärlek ska vi vinna muslimerna för Jesus. 

Om jag förstår det rätt och tolkar det rätt så handlar inte Stanley Sjöbergs inlägg i första hand om homosexualitet, utan om Islam. Och läser man noga så blir konsekvensen av Stanley Sjöbergs inlägg att man ska underkasta sig islam. 

Nu har Stanley kanske skrivit om detta med omsorg och kärlek för människan, men det blir ändå fel.

2:a uppdateringen: Profetiskt?

Jag läste tidigare idag i Expressen vad Stanley Sjöberg skrev:

www.apg29.nu/a/3no

Fortsätter "pridekulturen" att provocera kommer det som hänt i Orlando att upprepas i stad efter stad, land efter land", skriver Stanley Sjöberg och fortsätter:

"Varför kan inte dessa människor undvika att blotta sig med sin nakenhet och skrytsamt demonstrera för sin livsstil?!"

När jag hade läst detta tänkte jag att egentligen är detta något profetiskt.


Källa: www.apg29.nu/a/3ou


Tack för att du läser Apg29. DELA gärna till dina vänner. Du kan också stödja Apg29 genom att sätta in en valfri GÅVA på BANKKONTO 8169-5,303 725 382-4. På internetbanken går det att ställa in så att du automatiskt ger en summa varje månad. Men om du hellre vill kan du SWISHA in en frivillig summa på 070 935 66 96. Tack.


Vill du bli frälst?

Ja

Nej


Publicerades onsdag 15 juni 2016 00:35 | #stanley sjöberg #hbtq #orlando #islam #facebook | Permalänk | Kopiera länk | Mejla

44 kommentarer

Leif Boman 15/6-2016, 09:11

Antikristlig Facebook? Jag börjar nästan tro att Facebook är antikristligt.
Det hoppas jag att alla, speciellt vi som menar oss vara kristna förstår. Givetvis är Facebook ett av antikrists och djävulens största redskap till att fånga, binda och vilseleda idag! Samtidigt håller jag med dig Christer om att man ändå kan och t.o.m bör använda dessa djävulens redskap på ett vist sätt.
Jag säger er: Skaffa er vänner med hjälp av den orättfärdige mammon, för att de skall ta emot er i de eviga boningarna, när världslig rikedom har tagit slut. (Luk 16:9)
Detta Bibelställe betyder förstås inte att du skall skaffa Facebook för att glänsa med en massa låtsasvänner. En falskhet som Gud ser igenom, denna falskhet och rädsla såg också jag tydliga skymtar av hos många s.k kristna den tid jag var med på Facebook. De riktigt äkta vännerna visade sig vara väldigt få när man skrev sanningen, då lystes det verkligen med sin frånvaro, men, däremot när man delade mer jordiska ting, då gillades det mer. Ett tragiskt fenomen som jag även alltså såg bland kristna låtsasvänner! Så att säga utomstående förstår jag mycket väl att det inte trycks så mycket på gillaknappen när det skrivs om Sanningen och Jesus Kristus, men, men, och jag säger bara men, men igen! Samla inte en massa låtsasvänner på Facebook och andra sidor bara för att verka populär. Ta inte del av dessa sidor bara för att stilla din egoistiska nyfikenhets skull, vilket många gör. Om du vill göra något bra så ta då och börja stå för vem du menar dig följa även om du blir mer impopulär på detta vis, det är det värt, annars avstå från Facebook, Twitter och all annan smörja som oftast endast binder till fångenskap av dyrbar tid. Jesus kommer snart, vilket inte i första hand här och nu betyder att Han sätter Sina fötter på denna jord igen, utan det betyder först en stark besökelsetid över Sverige och Norden, med hårdare tag. Du kristne gör dig redo, lev i världen men var inte en del av världen! Den som vill vara vän med världen, vad säger Guds ord om det!
Ni trolösa, vet ni inte att vänskap med världen är fiendskap mot Gud? Den som vill vara världens vän blir Guds fiende. Jakobs brev 4:4
Den som vill vara vän med världen kommer också alltmer att få det svårare att hålla fast vid Jesus, så se upp, Jesus kommer snart på olika vis! Mose visade vägen.
Han valde att hellre bli illa behandlad tillsammans med Guds folk än att en kort tid leva i syndig njutning. (Heb 11:25)
Det är dags att resa sig Guds folk!
Men om någon får lida för att han är kristen, skall han inte skämmas utan prisa Gud för det namnet. Ty tiden är inne för domen, och den börjar med Guds hus. Men om den börjar med oss, vad skall då slutet bli för dem som inte lyder Guds evangelium? Och "om den rättfärdige med knapp nöd blir frälst, vad blir det då av den ogudaktige och syndaren?" Därför skall de som efter Guds vilja får lida anförtro sina själar åt sin trofaste Skapare, under det att de gör vad som är gott. (1 Pet 4:16-19)
Och jag hörde en annan röst från himlen säga: "Gå ut från henne, mitt folk, så att ni inte tar del i hennes synder och drabbas av hennes plågor. (Joh Upp 18:4)
Jesu frid....

Svara


Elsi Rosenberg 15/6-2016, 10:24

Det flesta kanske vet om att Facebook tillåter uppmaning till mord och glorifierring av terror-attacker mot Judar. Sprider propagandan med uppmaning till att utföra attackerna liksom detaljerade beskrivningar av hur man dödar en människo mest effektivt sätt.Jag anser att Facebook är medskyldig till terror-attacker inte minst när vi har fått samma art av terror som Israel har fått kämpa ensam i många år.

Svara


Leif Boman 15/6-2016, 10:46

Svar till Elsi Rosenberg.
Det flesta kanske vet om att Facebook tillåter uppmaning till mord och glorifierring av terror-attacker mot Judar. Sprider propagandan med uppmaning till att utföra attackerna liksom detaljerade beskrivningar av hur man dödar en människo mest effektivt sätt.Jag anser att Facebook är medskyldig till terror-attacker inte minst när vi har fått samma art av terror som Israel har fått kämpa ensam i många år.
Jag håller helt med dig Elsi! Dessa hot accepterar Facebookledningen nästan utan att blinka, här raderas det då inte lika snabbt, men när homomaffian trycker på då sker det raderingar direkt, vad säger det oss? Jo! Mörka makter, vilka jag rakt på sak kallar för djävulen och antikrists ande styr det allra mesta av dagens media. Det var likadant när jag skulle skriva in till "ordet fritt" i SörmlandsNyheter för några år sen. Jag tänkte få med att Jesus kan bota sjuka. Det tog de bort, lite kärlek fick man skriva om men inte att Jesus botar, det gillar inte antikrists ande! Därav ett tydligt vittnesbörd om vem som ligger bakom både SN och flertalet olika media.
De är ondskefulla andar som gör tecken, och de beger sig ut till kungarna i hela världen för att samla dem till striden på Guds, den Allsmäktiges, stora dag. - (Joh Upp 16:14)
Ty den här tidsålderns gud har förblindat de otroendes sinnen, så att de inte ser ljuset som strålar ut från evangeliet om Kristi härlighet - han som är Guds avbild. (2 Kor 4:4)
Jesu frid.....

Svara


Holger Nilsson 15/6-2016, 11:19

Facebooks nedsläckande av Sjöbergs konto säger allt om deras trovärdighet, -den är noll. Bra skrivit av Stanley! Tål inte yttrandefriheten ett sådant inlägg skall vi inte tala om yttrandefrihet i det här landet.

Svara


Elsi Rosenberg 15/6-2016, 11:45

Svar till Leif Boman . Tack Leif Boman för respons sanningen om Facebook måste komma fram som idag förför med förädiskt sätt människor till sig.Som i sin sanna natur vill ha total kontroll över oss genom internet.

Svara


susse 15/6-2016, 11:50

Svar till Leif Boman . Kiitos :)

Svara


Leif Boman 15/6-2016, 11:53

Svar till susse. Ole hyvä rakas sisko!

Svara


Bertil på "torpställen.se" 15/6-2016, 11:57

Hade ett intressant samtal med en icke troende person igår, som helt klart berör det skedda. Jag gjorde ett inlägg på Berndt Isaksson sida om det: "2016-06-14 15:22:59 - Bertil på, torpstället.se" (Kan vara intressant att veta att det finns en stor medvetenhet om NWO också utanför de kristna kretsarna. Personer som tror på en kommande vedermöda - utan att förstå...) Att HBTQ vuxit och växer sig starkt just nu är inte alls konstigt. HBTQ-rörelsen är dirigerad av NWO, för hjälpa till att bryta ner samhället och bidra till ett totalt kaos - en kollaps. NWO styr också stora delar av media. Kopplingen mellan HBTQ och Facebook, via NWO, förvånar mig därför inte! Förmodligen går också Facebook helt eller delvist, i NWOs ledband.

Svara


Karin Ström 15/6-2016, 12:01

Jag kan inte heller se hat i det Stanley skrivit. Tvärtom! Han uppmanar kärleksfullt till att det , som han skrivit; /behövs mer förståelse och förlåtelse i tänkandet än moralism och fördömande och att vi har har en gemensam skuld inför problemet./ Jag kan inte heller se att han skrivit att offren får "skylla sig själva". Han har skrivit att "vi" har en gemensam skuld, inte "de". Alltså beskyller han inte någon enskild grupp för hur utvecklingen i vårt samhälle skett. Det är så lätt och tyvärr allt för accepterat att beskylla oss kristna för att "hata", då vi i sanning vill verka i kärlek och av omtanke vill visa på sanningen. Det är inte alltid helt lätt för oss människor att höra sanningen. Det är lätt att ropa ut att "Gud är kärlek"! Ja, Gud är kärlek, men Gud är också sanning! Vi kristna måste våga och ha rätt att stå upp för sanningen och inte anpassa Bibeln efter världen! Det heter så vackert att vi har religions- och åsiktsfrihet i vårt land, men det är en sanning med modifikation, ty det fungerar inte i verkligheten. I verkligheten är det tillåtet att misskreditera, kränka, smutskasta och spotta på oss kristna. Jesu frid!

Svara


Christer Åberg 15/6-2016, 12:22

Efter att ha tagit till mer information om detta så finns det en sak, som kommer fram i Dagens artikel, som jag reagerar på. Det är att Stanley Sjöberg menar att när västvärlden fått en så stor muslimsk befolkning så måste länderna anpassas till det. Sådant som kan provocera extrema muslimer bör tonas ned, tycker han. Detta anser jag är generellt fel. Om vi anpassar oss efter islam så dröjer det inte länge förrän Sverige blir ett islamistiskt land. Nej, vi ska inte anpassa oss till Islam utan i kärlek ska vi vinna muslimerna för Jesus. Om jag förstår det rätt och tolkar det rätt så handlar inte Stanley Sjöbergs inlägg i första hand om homosexualitet, utan om Islam. Och läser man noga så blir konsekvensen av Stanley Sjöbergs inlägg att man ska underkasta sig islam. Nu har Stanley kanske skrivit om detta med omsorg och kärlek för människan, men det blir ändå fel. Källa: www.apg29.nu/a/3ou

Svara


Johan 15/6-2016, 12:32

Det är skandal att de släckt ner S. Sjöbergs konto! Facebook och Twitter har sedan någon månad tillbaks, börjat att censurera åsikter, som i sig inte är olagliga att uttrycka. Det är obehagligt och visar på den ockulta maktelitens agenda att kväsa yttrandefriheten. Yttrandefrihet står nämligen i vägen för deras agenda att skapa en global totalitär stat, styrd av dem (= dvs ytterst av Skökan)

Svara


Karin Ström 15/6-2016, 13:08

Svar till Karin Ström. Ett viktigt ord (yttrandefrihet) föll bort från mitt inlägg: Det ska stå /Det heter så vackert att vi har religions-, åsikts-, och yttrandefrihet i vårt land..., (Svårt att skriva inlägg via mobilen.)

Svara


Thomas P 15/6-2016, 13:12

Vad innebär en gaykultur för kroppen och samhället? http://henrymakow.com/2016/06/je-suis-homo-solidarity-guide.html

Svara


Sven 15/6-2016, 13:13

Svar till Christer Åberg.
utan i kärlek ska vi vinna muslimerna för Jesus.
Så OTROLIGT naivt att tro detta! Islam kommer att köra över oss svenskar och vårt samhälle (på gott och ont!?) pga vår mycket naiva föreställning om människor överlag. Jag har personligen jobbat med flera troende muslimer under ca 15 år tid och jag har aldrig, ALDRIG!!...mött så starkt religiöst övertygade och religiöst lojala människor som dessa. De kompromissar INTE med sin tro, övertygelse och Koran, likt många kristna gör. De står verkligen upp för vad deras bok säger, och formulerar inte om "besvärliga stycken" för att tilltala det politiskt korrekta. Deras fruktan för helvetet och apostasi håller fast dem i ett järngrepp när det kommer till att följa lagar och regler i Islam. Att tro, som vissa här, att invandringen av muslimer till Sverige är en välsignelse, eller som någon skrev "en åker att skörda", är fullständigt vanvett!? Dessa borde läsa på lite mer om Islam, samt bekanta sig med troende muslimer och själv se hur kompromisslösa och hållfasta de är i sin tro. De kristna är alldeles för naiva, veka och mähäiga för att vara annat än en mumsbit för dessa starkt troende människor. Betänk själva: "Vända andra kinden till" v.s "Krigisk religion" ...hur tror ni det slutar??

Svara


ulf lennart 15/6-2016, 13:33

'Lagstiftningens Maal : Ett Antikristligt system'. - Predikan av Arne Imsen, Midnattsropet nr 1,1988, maranata.se.

Svara


Thomas P 15/6-2016, 13:45

Upplever Stanley Sjöberg som feg. Som om han vill vara älskad och accepterad av denna världen, men vi ska inte älska världen säger vår Fader. Känner inte Stanley Sjöber, men efter att ha läst att han citerat Romarbrevet kap 7 och inte det som borde bara mer självklart, Romarbrevet 1:18 f som handlar om homosexualitet, då undrar jag om inte han är mer mån om sitt världsliga anseende, tjänst, position än att förklara Guds Ord på ett frimodigt vis. Efter att hans köttsliga broder Kjell Sjöberg publicerade boken "Låt varna er" (för frimurare som innästlat sig i kyrkan och om en Elit som styr världen) så insåg båda vilken makt som styr även i Sverige och Kjell Sjöberg fick göra offentligt avbön, därefter verkar Kjell ha varit en slagen och nedbruten man. Många som syns i toppen vad de nu månne vara, är som vindflöjlar. De vet vad de kan och får säga. Stanley som troende kristen verkar röra sig i gränslandet, men varför inte citera Guds egna Ord i sitt inlägg på Facebook (och ja, har själv blivit raderad här på APG29 för mina "rasistiska, hatiska och judehatiska" inlägg. Hmmm) 1 Romarbrevet 18 Ty Guds vrede uppenbarar sig från himmelen över all ogudaktighet och orättfärdighet hos människor som i orättfärdighet undertrycka sanningen. 19 Vad man kan känna om Gud är nämligen uppenbart bland dem; Gud har ju uppenbarat det för dem. 20 Ty hans osynliga väsen, hans eviga makt och gudomshärlighet hava ända ifrån världens skapelse varit synliga, i det att de kunna förstås genom hans verk. Så äro de då utan ursäkt. 21 Ty fastän de hade lärt känna Gud, prisade och tackade de honom dock icke såsom Gud, utan förföllo till fåfängliga tankar; och så blevo deras oförståndiga hjärtan förmörkade. 22 När de berömde sig av att vara visa, blevo de dårar 23 och bytte bort den oförgänglige Gudens härlighet mot beläten, som voro avbilder av förgängliga människor, ja ock av fåglar och fyrfotadjur och krälande djur. (Titta på bilder eller filmer från en Pridefestival!) 24 Därför prisgav Gud dem i deras hjärtans begärelser åt orenhet, så att de med varandra skändade sina kroppar. 25 De hade ju bytt bort Guds sanning mot lögn och tagit sig för att dyrka och tjäna det skapade framför Skaparen, honom som är högtlovad i evighet, amen. 26 Fördenskull gav Gud dem till pris åt skamliga lustar: deras kvinnor utbytte det naturliga umgänget mot ett onaturligt; 27 sammalunda övergåvo ock männen det naturliga umgänget med kvinnan och upptändes i lusta till varandra och bedrevo styggelse, man med man. Så fingo de på sig själva uppbära sin villas tillbörliga lön. 28 Och eftersom de icke hade aktat det något värt att taga vara på sin kunskap om Gud, gav Gud dem till pris åt ett ovärdigt sinnelag, till att bedriva otillbörliga ting. 29 Så hava de blivit uppfyllda av allt slags orättfärdighet, ondska, girighet, elakhet; de äro fulla av avund, mordlust, trätlystnad, svek, vrångsinthet; 30 de äro örontasslare, förtalare, styggelser för Gud, våldsverkare, övermodiga, stortaliga, illfundiga, olydiga mot sina föräldrar, 31 oförståndiga, trolösa, utan kärlek till sina egna, utan barmhärtighet mot andra. 32 Och fastän de väl veta vad Gud har stadgat såsom rätt, att nämligen de som handla så förtjäna döden, är det dem icke nog att själva så göra, de giva ock sitt bifall åt andra som handla likaså. AMEN Nu handlar mångt och mycket om dessa stolta, trotsiga, egensinniga och högmodiga individer som medmedverkar i Pride (stolthet) att de bär på sår i hjärtat och i uppväxten. De har inte blivit sedda, fått kärlek, förstått att de är älskade, har blivit slagna eller sexuellt utnyttjade, fått uppleva besvikelser m m. Det är synd om dem. När jag ser dem känner jag en sorg i hjärtat, ty de veta inte vad de gör. Och de vet inte att Jesus kan laga det som är trasigt (deras själ) - de har säkert i flera fall inte haft någon förståndigt troende kristen som varit förankrad i Ordet och som KÄNNER Jesus - och som har kunnat visa på Ljuset och hur det är att vara i Guds närvaro. Så sorgligt. Och sorgligt är det med alla kristna som anser att Pride är något bra. De har inte förstått att det ligger en djävulsk agenda bakom Pride, skapat och iscensatt av onda människor.

Svara


Johan 15/6-2016, 14:15

Jag har varit i kontakt med Text-tv. De skrev att Facebook raderat Stanley Sjöbergs konto, p g a "hetsinlägg". Fick ringa 2 gånger, men innan de ändrat överallt, där de gjort denna falska anklagelse om hetsinlägg. (Det går att påverka om man är lite envis :) ) Är det någon som vet hur man kontaktar Facebook i ett sådant här ärende, för att framföra kritik (och hota dem lite v g deras anseende :) )? Det är helt under isen, att de tagit ner Stanleys konto, och är en attack på allas vår yttrandefrihet! Guds strid!

Svara


Bertil på "torpstället.se" 15/6-2016, 14:30

Svar till Johan. Går nog inte föra en kommunikation? Skrev ändå att jag inte kunde hitta hans sida och undrade varför. Facebook har en flik där man rapporterar problem.

Svara


Johan 15/6-2016, 15:18

Svar till Tack! Jag vill uppmana alla, som har ett fb-konto, och som tycker att yttrandefriheten är värd att försvaras, att rapportera att de anser att det är ett problem, att Facebook har stängt ner Stanley Sjöbergs konto, trots att de åsikter han framfört, inte på något sätt är olagligt att framföra. (Nästa gång kanske det är ditt fb-konto som stängs ned, bara för att någon inte gillar dina åsikter)

Svara


susse 15/6-2016, 15:34

Svar till Johan. Tack Johan! D e bra! Måste bara tillägga att snälla ni där ute på facebook. Var försiktiga där ute med era bilder på era barn mm... D finbs riktiga psykopater där ute.. En gång fick ja spel när ja hde facebook. Min polare hade massa bilder på mina barn. Sen när ja börja gå genom henbes vänner på f book så hitta ja en kille ned min son i liten bild på profilen. D visa sig att han blivit dömd för barn pornografi förut. Ja blev arg o sa åt honom o ta bort bilden på min son.. D va flera bilder i ett. Hans polare börja försvara honom d hota m att polis anmäla mig.. Nu nästan tre år senare så läser ja i tidningen om att han blev dömd för samma sak igen... Dagis!!!! Ja ha ju inte sj fb o när soc tog mina barn för min dotter ha födelsemärken så blrja ja söka på förskolan på nätet. Hitta massor med bilder på mina barn. Förskole rektorn försökte få mig o under pappret om tillstånd när ja lacka på d!! Fb!!!! Rena fällan!! Lägg inte upp bilder på era barn! Vem som helst kan spara dom på sin dator. Mvh en arg morsa

Svara


susse 15/6-2016, 15:36

Svar till susse. Sori mina stavfel. Orkar ej rätta till varje gång ja skriver

Svara


Christer F 15/6-2016, 16:03

Om någon skulle säga: "Jag har stängt ner ditt Facebook konto" så skulle jag bli glad. Då slapp jag nämligen göra det själv. Det tar 20 sekunder att gå med men 20 år att gå ur. Nej så kanske det inte är men svårt är det. "Inte kvalificerad för Facebook?" Vad ledsen jag blir. Jag trodde att Facebook var världens räddning? Buääh vad ledsen jag blir. (obs ironi)

Svara


Katrina 15/6-2016, 16:10

Svar till Johan. Tänkvärd: I Tyskland hämtade de först kommunisterna, och jag protesterade inte, för jag var inte kommunist; Sedan hämtade de de fackanslutna, och jag protesterade inte, för jag var inte fackansluten; Sedan hämtade de judarna, och jag protesterade inte, för jag var inte jude; Sedan hämtade de mig, och då fanns ingen kvar som protesterade.

Svara


Johan 15/6-2016, 16:48

Svar till Katrina. Japp Katrina! Jag vet inte om du förstår hur rätt ute du är? Läser vi Bibeln, så inser vi att förföljelse på allvar kommer att drabba också kristna i vår "trygga" del av världen. Vi behöver börja att förbereda oss på att hellre låta dem döda oss, än att vi avsäger oss vår tro på den ende Frälsaren, Herren Jesus Kristus. Dödliga attacker på kristna sker runt om i världen, och det kan komma hit snarare än vi tror. Avslutar dock denna kommentar med Jesu egna Ord:
"Låt inte era hjärtan oroas. Tro på Gud och tro på mig." (Joh 14:1)

Svara


Katrina 15/6-2016, 16:59

Svar till Johan. Du har rätt Jonas, vi är måltavlor, vi blir redan hånade för våran tro , jag tror fler av oss har upplevt det....jag är medveten om att Kristna i världen dödas för sin tro...Tänk bara ,varför skrivs inte en enda stavelse om morden på kristna (var femte minut dödas en kristen för sin tro ) som dödas på grund av sin kristna tro. Så vem styr världen. Vi får vara förbereda oss att slakten kommer även hit. Tyvärr. Tack för bibelorden, och tänk att Gud är med oss vad det än händer. Guds Frid var med er alla, en frid som världen inte känner.

Svara


ulf lennart 15/6-2016, 17:13

ja, annat aen Foerfoeljelse och Avraettningar har inte de kristna att vaenta i aendens tid. DAERFOER uppenbarade sig Herren foer Johannes paa Patmos saa att en TROESTEBOK blev skriven. Vad som foer Johannes verkade som ett Totalt fiasko och nederlag, med alla oevriga apostlar doedade, byttes genom synerna ut till jubel och Evig Seger.

Svara


ulf lennart 15/6-2016, 17:20

Haer i detta liv paa denna onda planet skall vi alls inte raekna med vaelstaand,framgaang,god haelsa och naagon bekvaem tillvaro.

Svara


Christer Åberg 15/6-2016, 19:28

Jag läste precis i Expressen vad Stanlej Sjöberg skrev: www.apg29.nu/a/3no
Fortsätter "pridekulturen" att provocera kommer det som hänt i Orlando att upprepas i stad efter stad, land efter land", skriver Stanley Sjöberg och fortsätter: "Varför kan inte dessa människor undvika att blotta sig med sin nakenhet och skrytsamt demonstrera för sin livsstil?!"
När jag hade läst detta tänkte jag att egentligen är detta något profetiskt.

Svara


agnes 15/6-2016, 19:33

Svar till Johan. Jag följt ditt exempel. MVH

Svara


gäst & främling 15/6-2016, 20:02

Svar till Christer F. Det finns en länk som du kan använda om du vill gå ur, jag använde den det gick fort.

Svara


Christer Åberg 15/6-2016, 20:34

Stanley Sjöberg har "skrivit" ett helt tomt inlägg på sin blogg - utan ett ord - men har fått flera kommentarer. Det handlar naturligtvis om hans inlägg om Orlando-skjutningen. www.apg29.nu/a/7e3

Svara


gäst & främling 15/6-2016, 20:39

Svar till Christer Åberg. Jag läser inte Stanley,s inlägg på samma sätt som dig, jag kan inte läsa varken ska eller måste så som du ser det, han vill helt självklart inte att vi skall anpassa oss till islam, men han varnar samtidigt för hur det kan gå för den som kommer ur garderoben. Först öppnas det upp för hbtq, sedan importeras deras "motståndare" det finns mer exakt ord men det får du själv sätta in.

Svara


Bertil på "torpstället.se" 15/6-2016, 21:45

Svar till gäst & främling. Ang att lämna Facebook så vill jag nog säga nja till detta. Du kan få ditt namn och vad du skrivit raderat - från att vara synligt... Gjorde försökte att radera mitt konto för några år sedan. När jag på skoj kollade läget någon vecka senare och visade det sig att jag kunde öppna mitt konto igen. ALLT jag skrivit fanns kvar. Det läggs tydligen bara i "malpåse". Tro det är så att ngn stans, när man öppnar ett konto hos Facebook, står det - med så kallad fin stil - att Facebook ÄGER det du skriver där.

Svara


Christer Åberg 15/6-2016, 21:51

Svar till gäst & främling. Jag skrev:
Efter att ha tagit till mer information om detta så finns det en sak, som kommer fram i Dagens artikel, som jag reagerar på.
Så om du inte kan läsa exakt så i artikeln kan det bero på att Stanley Sjöberg säger i Dagen att han menar så.

Svara


Stefan 16/6-2016, 00:39

https://www.youtube.com/watch?v=WOGoDroQgZw

Svara


Harry Harrysson 16/6-2016, 01:59

Möjligen har har jag svårt att förstå/uppfatta! Eller är jag så fast i min kristna TRO, för att kunna se detta inlägg som förolämpande,utifrån vad Stanley Sjöberg har skrivit och fått sin profil raderad.

Svara


Conrad Olsen-Utvåg 16/6-2016, 11:19

Så rätt du skriver, Christer - Vi är INTE kallad till UNDERKASTELSE, men till "Huvud och inte till svans"...(5 Mos. 28,13) - Beträffande de olika människors livsförsel, så menar jag att vi får lämna det till dom själva - Det har vi så menn ingen ting med att göra...! - Har inte vi - Vi som hyllar Påven och hans "Heliga Vilodag" varje vecka - nog med att "sopa för vår ögen dörr" för än vi tar oss utav dom andra. Och det är så visst inte bara där - Undervisar inte vi (Vår Kyrka) våra barn att Buden är äkta och måste lydas - Och det gör vi i full medvetande att dessa Bud, är ändrat utav Kyrkan, och är inte i överensstämmelse med Guds Ord. Skall ine vi. först som sist, ta itu med oss själva - Och Reformera det budskapet VI går ut med. Allt vi säger och gör måste ju vare i övensstämmande med Guds Ord.

Svara


gäst & främling 16/6-2016, 11:27

Svar till

Svara


Thomas 16/6-2016, 11:37

Svar till Conrad Olsen-Utvåg. Håller med dig 100% Vi ska inte bara underkasta oss varje andemakt som kommer till oss och älska älska tills vi kräks. Vi ska stå emot - orubbliga i tron!

Svara


Thomas 16/6-2016, 11:38

Svar till gäst & främling. Tack. Det var viktig information!

Svara


Bertil på "torpstället.se" 16/6-2016, 11:59

När vi skriver för nätet.. …behöver vi tänk till flera gånger innan vi trycket på ”skicka”. Vi behöver fundera i en mängd olika banor hur det vi skriver kan tas emot. När vi har en ”fysisk” dialog med människor ser vi ofta ganska snart hur det vi säger uppfattas. En rynka i pannan, ett ogillande i ögonen, en fundersam skakning med huvudet, en inflikad motfråga… Vi förstår att vi måste förtydliga oss. När vi skriver i en samfundstidning, en bok, eller dylikt, där vi vet att mottagaren ansträngt sig för att få ta del av mediat, skriver vi till ngn som ofta är likasinnad, eller i vart fall verkligt intresserad av ämnet. Men när vi skriver på nätet, vet vi ytterst lite om vad mottagaren har för bakomliggande uppfattning och kunskap. (Om det inte är ett låst nätmedia, vilket finns.) Vi måste alltså ha fingertoppskänsla när vi formulerar oss. Det vi tycker är självklart och underförstått, kanske inte alls är underförstått för läsaren. Här gör många nätskribenter fel – unga som gamla. Jag tror jag förstår vad Stanley menar. Men den som bär på en tagg mot de kristna, kan helt säkert förstå honom annorlunda. Låt oss ta lärdom. Vi står mitt i en ny era, avs att få uttrycka oss. Låt oss vara förståndiga när vi nyttjar dessa möjligheter – så länge ordet är fritt...

Svara


Ann-Sofie Walaunet 16/6-2016, 23:29

Någon har öppnat ett falskt konto på Facebook i Stanley Sjöbergs namn! Det står att han är född 1991. Men det var inte det som avslöjade bedrägeriet utan tonen i inläggen. Vem är det som är hatisk? (Retorisk fråga.)

Svara


Maria Robertson 18/6-2016, 23:42

Jag stöder Stanley Sjöberg. Och jag stöder yttrandefriheten, som är grundlags-stadgad i Sverige (än så länge). Även hbtq-rörelsen måste tåla att höra kritik, vilket är en del av denna lagstadgade yttrandefrihet.Det är en mycket skrämmande utveckling av totalitär åsiktskontroll vi ser när Stanleys ödmjukt framförda invändningar mot en del företeelser han märkt inom hbtq-sammanhang på sin FB-sida resulterar i att hans FB-konto släcks ner helt. Nu räcker det! Jag, och fler med mig backar upp Stanley Sjöberg: Gör om och gör rätt FB!!

Svara


Lars W 19/6-2016, 00:06

Svar till Maria Robertson. "Det är en mycket skrämmande utveckling av totalitär åsiktskontroll vi ser..." Ännu har vi inte sett dess fulla vidd. Om Britterna röstar "JA" till utträde slipper de se den. De tokiga svenskarna kommer förmodligen att stanna kvar under "storebrors" kontroll i "vilddjurets rike".

Svara


Din kommentar

Första gången du skriver måste ditt namn och mejl godkännas.


Kom ihåg mig?

Din kommentar kan deletas om den inte passar in på Apg29 vilket sidans grundare har ensam rätt att besluta om och som inte kan ifrågasättas. Exempelvis blir trollande, hat, förlöjligande, villoläror, pseudodebatt och olagligheter deletade och skribenten kan bli satt i modereringskön. Hittar du kommentarer som inte passar in – kontakta då Apg29.


Prenumera på Youtubekanalen:

Vecka 29, lördag 20 juli 2019 kl. 10:05

Jesus söker: Margareta, Greta!

"Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son [Jesus], för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv." - Joh 3:16

"Men så många som tog emot honom [Jesus], åt dem gav han rätt att bli Guds barn, åt dem som tror på hans namn." - Joh 1:12

"Om du därför med din mun bekänner att Jesus är Herren och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, skall du bli frälst." - Rom 10:9

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? Be den här bönen:

- Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som Herren. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!


Senaste bönämnet på Bönesidan
fredag 19 juli 2019 23:48

Jesus förlåt mig och min svekfulla syndiga tunga. Jag borde inte prata illa om folk.ibland vill jag ventilera mina tankar med en vän om folks elakheter men jag avslöjar deras namn. Förlåt mig tack!

Morsan reklam


Aktuella artiklar

Stefan Hallman intervjuas av Christer Åberg

Maria Hallman intervjuas av Christer Åberg

Trump: USA har skjutit ner en iransk drönare

Facebook blockerar prolife-budskap

Ingen nåd för terroroffer

Koranen: Muhammed är Gud

Tag emot den gudomliga kraft

Malmöpolisen går i Pride - väcker kritik

Be för anhöriga till de som dödades i flygkraschen

Varför misslyckas månfärderna?


Senaste kommentarer

Stefan Jonasson : Sådden - Matt 13:1-9

Steven: Sådden - Matt 13:1-9

Tomas N: Synen om de sex olika Babylon i Ändetiden

Leif: Ingen nåd för terroroffer

Steven: Sådden - Matt 13:1-9

Bertil Rosenius: Ingen nåd för terroroffer

Tomas N: Sådden - Matt 13:1-9

Lukas: Ingen nåd för terroroffer

Marita: Ingen nåd för terroroffer

Lasse: ”Jag ska sova ute i tält, tills min älskade broder Lars får en lägenhet”

Roger T. W.: ”Jag ska sova ute i tält, tills min älskade broder Lars får en lägenhet”

Calle: Ingen nåd för terroroffer

Troende: Varför misslyckas månfärderna?

Steven: Sådden - Matt 13:1-9

Lasse: ”Jag ska sova ute i tält, tills min älskade broder Lars får en lägenhet”

Leif: Sådden - Matt 13:1-9

Tomas N: Sådden - Matt 13:1-9

Stefan Jonasson : Sådden - Matt 13:1-9

Stefan Jonasson : Sådden - Matt 13:1-9

Martin: Sådden - Matt 13:1-9



STÖD APG29! Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96 | Paypal: https://www.paypal.me/apg29

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 55 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 35 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 18 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 13 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 11 år om han hade levt idag. Allt detta finns att läsa om i boken Den längsta natten. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

MediaCreeper

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

TA EMOT JESUS!

↑ Upp