975 online! | Sidvisningar idag: 128 172 | Igår: 244 364 |

www.apg29.nu


Stoppa Equmeniakyrkans bidrag till Pride

Av Holger Nilsson
Insändare i Sändaren 

Pridesynden i Spanien

Det är alltså sadism, våld och självskadande som finns med i det som kallas BDSM och detta låter Pridefestivalen passera och får presenteras där. Något annat som presenteras i Pridefestivalens namn är användning av droger i kombination med sex. Även sex med djur är något annat som kan nämnas.

Jag anser att Equmeniakyrkan skall som markering emot att detta finns med i utbudet, och att det inte är något som man ställer sig bakom, därför ställer in sitt årliga bidrag till Pridefestivalen som de senaste åren varit 10 000 kronor.

Helt nyligen kom en rapport från Claphaminstitutet angående Pridefestivalen, namnet på rapporten var: ”Det färgglada mörkret.” Rapporten uppmärksammades i media och bland annat togs den upp i Studio Ett i P1.

BDSM = bestraffning, bondage och dominans

I denna rapport framkom sådana uppgifter som för de flesta är okända, om vad som förekommer på Pridefestivalen. För att bara kort nämna vad som ryms under det som har beteckningen BDSM, är sådant som handlar om bestraffning, bondage och dominans.

I dessa sexuella utövningar ingår det som vi vanligtvis skulle kalla tortyr, exempelvis att sticka kroppsdelar med vassa nålar. Det är alltså sadism, våld och självskadande som finns med i det som kallas BDSM och detta låter Pridefestivalen passera och får presenteras där.

Droger i kombination med sex

Något annat som presenteras i Pridefestivalens namn är användning av droger i kombination med sex. Även sex med djur är något annat som kan nämnas. Rapportens namn ”Det färgglada mörkret” är ett passande namn på vad rapporten belyser. Den framlägger i ljuset sådant som de flesta människor och samhället i stort tar avstånd ifrån.

När nu denna rapport gett oss ljus över en del av innehållet som finns med i Pridefestivalen, bör vi reagera. Jag anser att Equmeniakyrkan skall som markering emot att detta finns med i utbudet, och att det inte är något som man ställer sig bakom, därför ställer in sitt årliga bidrag till Pridefestivalen som de senaste åren varit 10 000 kronor.


Av Holger Nilsson

Insändare i Sändaren


Skriv ut


Publicerat av Christer Åberg onsdag 27 juni 2018 12:27 | Direktlänk | Nyhetsbrev | RSS


STÖD APG29.NU


142 kommentarer

OBS: Läsarmejl, artiklar, kommentarer och video som är skrivna och gjorda av andra än mig, (Christer Åberg, grundaren till Apg29), kan ha åsikter som jag inte delar.

Bertil Rosenius

Tack för denna info om Equmenia!

Jag har i många år varnat för Q:ett, i HBTQ. Detta Q står bl.a. för vad du beskrivet. Man kan säga att Q står för all form av sex, som inte rymms inom HBT-gränserna. Dvs fullkomligt hämningslös och normlös sex - bortom allt förnuft. Även om inte detta tas upp i Pride, skulle man i Q kunna innefatta djursex, barnsex, familjesex osv.

Q är det grövsta avsteget från Guds plan man kan tänka sig. Detta stöder ”min” kyrka... Verkligen dags att gå ur nu!

Svara -   - 27/6-18 13:45 -


Mikael Karlsson

Svar till Bertil Rosenius.

Queer är det alla underligheter som incest, zoofili och pedofili också?

Svara -   - 27/6-18 14:17 -


Jessica

Svar till Bertil Rosenius.

Hur kan man som kristen vilja vara en del av detta? Deltar man i Pride säger man sitt JA och AMEN till det!

Du får inte delta i detta om du tex skulle vilja evangelisera och tala om vad Bibeln säger i frågan.

Svara -   - 27/6-18 14:40 -


JL

Prata med kyrkan på ett sätt som kyrkan förstår och bryr sig om. Alltså ekonomiskt. Skiter de i att de globaliserar, islamiserar och hbtqerar Sverige, sluta ge dem pengar. Det språket fattar dom, för status och pengar är vad som styr dem, inte kärlek till Gud. De vill vara i världen samtidigt som de vill vara kristna, men det går inte.

Svara -   - 27/6-18 15:05 -


nils

Det viktigaste är om det är Sant det du skriver,att Equmeniakyrkan stöder Priderörelsen?

Hur kan man då kalla sig en Kristen Kyrka undrar jag,och säkert flera.
Med alla dessa Utbud av synd och orenhet som allt är under Guds Fördömelse.

Svara -   - 27/6-18 15:24 -


Anna Ivar

Hur kunde KD ledaren, Ebba Bush Thor, gå i Pridetåget???

Svara -   - 27/6-18 15:54 -


Jessica

Svar till JL.

”De vill vara i världen samtidigt som de vill vara kristna, men det går inte”.( citat JL)

Det har du rätt i JL. Man brukar säga att man vill stå med ena benet I världen och den andra i Guds rike!

Tyvärr finns det många artister som säger att de är kristna som mer än gärna deltar i Pride och sjunger! Det är fler än man kan tro.

Svara -   - 27/6-18 15:59 -


Erik S

Ja, det här är rent ut sagt skamligt! Detta är väl i.o.f.s inget nytt. Vi vet att det förekommer mycket sjukligt på pride som man ogärna pratar om öppet. Det ges en glättig fasad utåt, men inåt är det mörker, osunt och perverst.

Har debatterat pride med några som tyckte att "man bejakar kärleken och glädjen i alla fall, det var bra, eftersom det finns så mycket ont i världen och man fördömer inte någon så som många kyrkor gör"! Prata om att vända "mörker till ljus".

Tyvärr måste vi konstatera att Equmenia åter utmärker sig, negativt. Det finns en stor spännvidd av församlingar, en del är bibeltrogna och sunda, medan andra inte är det. Liberalteologin verkar ha fått ett kraftigt genomslag just inom Equmenia. Man har många unga kvinnor som "pastorer" och föreståndare, -jodå, det finns manliga också-som verkar vilja närma sig "världen" och vara tidsandan till lags. Då tror man tydligen, att man får framgång och blir accepterade och beundrade av samhället. Tänk vad bedragna dom blir! Men tyvärr verkar dom inte förstå detta. Denna värld har tydligen förblindat dom ordentligt.( vi kan se bara på metoo, där var det en ung kvinnlig pastor i Equmenia som drog igång detta inom kyrkorna)

Att Equmenia ger bidrag till detta sjuka jippo, är nästan ofattbart. (hoppas inget mer samfund gör så!) Detta bidrag skall givetvis stoppas omedelbart. Nu får vi se, om Equmenia är något att lita på eller inte!

Man kan ju säga, att man får vara tacksam, att man inte är medlem i Equmenia. Vore man det, så blev det utträde på dagen.Det är ju givetvis omöjligt att stå med i en kyrka som beter sig på detta sätt, om man nu tar kristendomen på allvar.

Vi ser att Bibelns ord stämmer väl in på, att vi är i sista tiden. Det är mer än sorgligt.

Svara -   - 27/6-18 16:44 -


AnnMarie

Jag tror att det är väldigt få friförsamlingar idag där det står rätt till

Svara -   - 27/6-18 16:44 -


Bertil Rosenius

På min fråga till Equmenia om bidrag till Pride svarar de att de inte stöder Pride, men ett tält - ”Kyrka på Pride”.

Måttot är ”Störst av allt är kärleken”. Frågan behöver alltså belysas mer.

Summan är 10 000:- per år.

Kan ngn kolla upp mer om detta tält - hinner inte just nu.

Svara -   - 27/6-18 16:46 -


Bertil Rosenius

Helt klart är att ”Kyrkan på Pride” är med och firar Pride och därmed stötar pridetankem - även om de inte direkt stöttat Prideorganissationen. Det är alltså inte ett evangelissations tält, utan ett tält som bekänner och lyfter fram prideiden.

Svara -   - 27/6-18 17:44 -


Ann-Marie A.

Equmeniakyrkans centrala kommunikationsavdelning sponsrade 2017 Kyrkan på Prides tält med 10 000 kr. Immanuelskyrkan arrangerade öppen förskola för besökande regnbågsfamiljer, tillsammans med Högalidskyrkan. Många medlemmar i Immanuelskyrkans ville gå med i paraden för att de sympatiserar och vill stå upp för allas rätt till kärlek.
Tycker inte det är fel att kyrkan finns där för att berätta vad vi tror på, och för samtal.
Men att gå med i ett pridetåg tycker jag är fel. Man kan älska människor utan att vilja delta i somligt de gör som man själv vet är fel.

Svara -   - 27/6-18 17:56 -


Mikael W

Även jag har en tratt, men den har jag inte på huvudet som snubben på bilden. Jag använder den när jag fyller på olja......men den kanske ska sitta däruppe på knoppen (?)

Hursomhelst....snubben får göra som han vill med sin tratt för mig, om jag får göra som jag vill med min tratt....

Svara -   - 27/6-18 19:43 -


Bengt

Det värsta är ju att dom som styr equmenia

Beslutar det här över huvudet på församlingar och medlemmar

Svara -   - 27/6-18 20:23 -


Leif Boman

Även om jag själv nuförtiden också är medlem i denna kyrkoförening så är jag dock inte det minsta överraskad när majoriteten av samfundsledningen också ett tag tillbaks sedan röstade för homivigslar och att man dessutom accepterar homosexuella präster. Så inte är man väl överraskad...

Svara -   - 27/6-18 20:24 -


Larz Gustafsson

I Visionsförbudet, som är en del av Equmenia, finns många ordensbröder... Dessutom har man - med vissa undantag, som t ex Frank Mangs och Christer Lindberg - alltid varit liberalteologiska. Sådant kan bara sluta på ett sätt. Jag är dessutom övertygad om att ekumenik INTE är av Gud.

Svara -   - 27/6-18 20:34 -


Mikael W

Svar till Leif Boman .

Jag tror många trattmänniskor egentligen mår dåligt. Det blev kanske fel någonstans på deras livsvandring. Kanske för mycket avsaknad av riktig kärlek (?)

Leif, hur mår människorna i HBTQ-kyrkan? Mår dem bra? Hur mår du ?

Svara -   - 27/6-18 20:41 -


Bengt

Dom flesta i equmenia är inte med i denna

Grupp

Svara -   - 27/6-18 21:22 -


Jessica

Svar till Bertil Rosenius.

Går man in och tittar på information på Pridefestivalens hemsida, kan man i stadgarna se, att man får medverka där om man delar deras värderingar. Dvs man kan inte stå i ett tält och evangelisera och berätta om vad Bibeln säger om kärlek och vad den säger om homosexualitet. Tror man att det går så lurar man nog sig själv.

Svara -   - 27/6-18 22:54 -


Bengt

Men man var nog inte lika liberala i missionsförbundet på tex 60-talet

Det har blivit värre sen 80-talet

Mycket värre säkert

Svara -   - 27/6-18 23:18 -


Bengt

Det var inte så bra att bilda equmenia

Man borde nog fortsätt som tidigare
Och den typ av ekumenik som man sysslar
Med är inte så bra heller

Svara -   - 27/6-18 23:22 -


Leif Boman

Svar till Mikael W.

Jag mår super! Jag tillhör den Högste, jag har allt jag behöver, är på väg till evigheten där ingen sorg finns, har alltså den rikaste Far man kan ha och är Hans arvinge! Borde man då må på något annat sätt än superbra?

Svara -   - 27/6-18 23:29 -


Bengt

Alla kyrkor och samfund är ju människoverk egentligen

Gud ligger bara bakom församlingen i sig

Svara -   - 27/6-18 23:37 -


Bertil Rosenius

Svar till Jessica.

Ja du har rätt. Det är ganska uppenbart att man från Equmenia stöttar Pride-tanken, dvs HBTQ-rörlesen.

Svara -   - 27/6-18 23:40 -


Bengt

Men det är ju många som inte stöder Pride

I enskilda församlingar

Svara -   - 27/6-18 23:54 -


Bengt

Kanske fler än dom som stöder det

Svara -   - 28/6-18 00:01 -


Linnea

Svar till Anna Ivar.

Du ser ju vad det har gått ut för KD ! En styggelse att gå med alla lust o otuktssndar !!

Svara -   - 28/6-18 01:31 -


Marita

Man säger att detta är kärlek ? Detta är Jävulen som perverserar kärleken. Detta har ingenting med Guds kärlek att göra. Otuktsandar lust andar. Stackars människor borde få befrielse ! Hur förblindade är inte kristna att dom tror på att detta har med kärlek att göra ! Dessa demoner är verkligen perversa och förför människan att tro att detta är kärlek !! Detta är från avgrunden ! Låt oss be för dessa som är underjävulens våld !

Svara -   - 28/6-18 01:41 -


Ingrid Åhsberg

Svar till Bertil Rosenius.

Gud ÄLSKAR dem alla MEN Gud ÄLSKAR inte hur de lever sina liv,, helt emot vad Gud sägeross i vår bibel,, och de orden är lika idag som då de

Svara -   - 28/6-18 01:57 -


Bertil Rosenius

Svar till Bengt.

Tyvärr är det sällan antal som räknas i dessa frågor, utan förmågan att ge röst åt sin åsikt. Kanske är övervägande majoriteten mot, men argumenten hos pridearna är lika falska som högljudda. Folk MÅSTE!!! börja läsa Guds Ord, för att kunna argumentera mot ex:

Störst av allt är kärleken.”

Ordet är ur Bibeln - ja - men lösryckt ur sitt sammanhang och nedsvärtat, som så ofta av satan själv. Man bör här nästan tala om att häda. Och bara detta missbruk av Bibeln, bör göra att vi reagerar - om vi vet vad det handlar om.

Svara -   - 28/6-18 08:16 -


Bengt

Ja och sann kärlek är att be för att dom blir

Befriade och botade

Och inser att dom måste leva i celibat

Men att Gud vill ge dom kraft och hjälpa

Dom att kunna göra det

Svara -   - 28/6-18 10:52 -


Bengt

Men även be för equmenia och dess ledare

Hur ofta gör vi det?

Hur ofta gör jag det?

Förbön kan förändra

Equmenia kan reformeras

Tror vi på det?

Vi borde göra det

Equmenia måste inte fortsätta vara så

Liberalt

Svara -   - 28/6-18 11:03 -


Bengt

Det är farligt att sätta sig på höga hästar

Vi i pingst vi i efk vi i allians är inte så

Vi är inte som dom

Vi är frommare

I pingst och efk är det mer påverkan av

Trosförkunnelsen istället

Och det är det andra diket

Svara -   - 28/6-18 11:07 -


Bertil Rosenius

Svar till Bengt.

Bra kommentar! För handen på hjärtat... Det är lättare att kristisers än att bedja.

En ev tredje väg, att mobilisera kraft och gå emot den liberala gruppen, är ytterst svår. Svensk kristenhet tycks aldrig kunna enas om en stark och radikal linje i trosfrågor. Vi har det för bra på alla sätt och behöver inte varandra... Splittringen är för stor. Innan vi kommer till skott för att bemöt fiendens argument, har fienden redan producerat nya.

Sv. kristenhet lever ständig på defensiven. Snäll och eftergiven. Dumsnäll borde det kallas.

Det är därför jag hävdar att vi måste våga tal om omvändelse, efterlevnad och vad Bibeln lär i alla livets frågor... men då blir man kallad lagisk.

Kyrkans flummighet, gentemot Pride, är ett resultat av ”syndakatalogens” avskaffande.

Svara -   - 28/6-18 11:20 -


Bertil Rosenius

Svar till Bertil Rosenius.

Förr fanns ngt vi kallade bot och botbänk. Fram med detta igen! Det behöver predikas syndanöd och omvändelse - för kyrkan!

Vi matas med andlig upplevelseturism - som är utan vardagsnärt Andligt eko... Trilla i backen och sprattla som ”fullegubbar” går bra - men söka Andens kraft att bli redskap för människors frälsning...

VI - som GUDS FOLK - behöver väckas!

Svara -   - 28/6-18 11:32 -


AnnMarie

Jesus själv undrar ju om Han ska finna någon tro då Han kommer tillbaka.

Förmodligen gör Han inte det för vid det laget har vi nog dribblart bort oss rejält.

Svara -   - 28/6-18 11:34 -


Jessica

Svar till Marita.

Det är synd om dessa människor! Men, att vara med och FIRA hjälper dem inte! Hade man fått ha ett eget tält och dela ut biblar, och evangelisera, som tex Street Church och Biker Church gör på Sweden Rock, så hade det varit annorlunda. Ett krav att medverka på PRIDE är att man delar värderingarna! Därför är det mycket sorgligt när kristna väljer att medverka i detta, som är vår tids Sodom och Gomorra.

Svara -   - 28/6-18 11:56 -


AnnMarie

Svar till Jessica.

Ja visst är det sorligt att de inte begriper vilka nickedockor de är till allt som är politiskt korrekt eller kanske de begriper!?

Är de våra kristna bröder och systrar eller??

Svara -   - 28/6-18 13:05 -


Bengt

Helt rätt Bertil

Det blir alltför mycket av makabra shower

I våra kyrkor

Istället för de Gudstjänster vi behöver

Svara -   - 28/6-18 13:14 -


Bengt

Syndakatalog kan nog kanske. Behövas

Men inte som förr heller

Svara -   - 28/6-18 13:16 -


Bengt

Vi behöver omvändelse förkunnelse

Ingen bekvämlighetsförkunnelse

Svara -   - 28/6-18 13:18 -


Mikael N

Vi skall inte ha något att göra med sådana kyrkor och församlingar som stödjer Pride eller annan synd. Det är inte bara homosex, utan all form av otukt och äktenskapsbrott (skilsmässor, sambo, etc.) har smugit sig in i kristna (?) sammanhang. De kristna som ännu finns kvar i Equmeniakyrkan bör omedelbart lämna det samfundet. De kyrkor som försöker hålla en mer bibeltrogen profil bör inte ha någon andlig gemenskap (inga gemensamma gudstjänster, evangelisationsverksamhet eller liknande) med Equmeniakyrkan och dess församlingar så länge de tolererar öppen synd.

Svara -   - 28/6-18 15:00 -


Tomas N

Det kommer göra ont för många framöver i olika områden och särskilt när det gäller hbtq. Även om man inte kan riktigt förstå varför,så sprider sig denna rörelse genom människans svaghet . Den som inte förmår sätta en gräns för andra människor kommer att välja att distansera sig från Gud och kompromissa med evangeliet och sanningen.

Den svenska kulturen som är extremt konsensusbaserad ställer till problem här. utherska kyrksan och senare de samfund vi har idag bygger på en sybios med staten i varierande grad som nog kommer från den katolska kyrkan ,även om det inte behöver vara teologiskt betingat.

Det funkar bara när kyrkan är ren och stark och drar samhället åt rätt håll,när dragningen blir åt andra hållet är det bättre att släppa taget. En viss påverkan kommer Guds församling alltid ha i de samhälle där de finns. Tecken och under skall följa kyrkan och den lämnar inte folk oberörda.

Dags att lämna samfunden om de håller envist fast vid felaktigheter. Man kan inte kompromissa hur som helst. Man skall inte vara rädd för att mista bidrag och den lockande värmen och acceptansen från den falska ekumeniken.

Vägen att följa Jesus och att gå korsets vä'g är smal,men har med sig stor belöning. Man kan inte tjäna flera herrar utan får välja

Svara -   - 28/6-18 16:52 -


Mikael W

Svar till Leif Boman .

Ja, man kanske skulle gå med i Equmeniakyrkan.

Deras symbol är väl ett kors i regnbågens färger (?)

Svara -   - 28/6-18 16:57 -


Bengt

Du har rätt Tomas n

Vi kan bli tvungna att lämna samfunden

Framöver

Svara -   - 28/6-18 17:37 -


Leif Boman

Svar till Mikael N.

Jag håller i stort med dig och har samma inställning Mikael, men det finns vissa omständigheter på vissa platser som gör att det trots allt är visare att för tillfället vara med för att kunna påverka hela samlingen åt rätt håll, istället för att lämna och inte alls kunna påverka mer... Det beror helt på vad du själv har för uppgift i Kristi kropp?

Hoppar du av och blir en ensamvarg i samhället så kanske möjligheten att vara salt eller ljus bland de troende inte alls finns mer?

Här måste var och en göra individuella bedömningar, det som är rätt för den ene måste inte vara det för den andre, alla kanske inte kan påverka mer, men!

Det gemensamma och viktigaste skall givetvis vara att få församlingen att gå emot de djävulska homoandarna och att så småningom lämna denna gemenskap helt om inte ledningen på bygden lyssnar och församlingen vill vända om.

Jesu Kristi frid..

Svara -   - 28/6-18 17:48 -


Bengt

Kan bli väckelse även inom equmenia

Men vi bör alla be om det

Även du Mikael n

Svara -   - 28/6-18 18:06 -


Mikael W

Jesus gillar inte när vi har hårda hjärtan....likt Farise’erna.

Jesus umgicks med fyllon, tullindrivare och prostituerade. Jesus hatade synden men älskade människor.

Jesus är densamme idag, tack och lov, för annars hade en så’n som jag inte haft en chans.....alla kan bli förlåtna tack vara Herrens underbara nåd

Svara -   - 28/6-18 18:24 -


Bengt

Nej det får vi inte ha

Vi ska vara som en svamp

Inte som en tegelsten

Svara -   - 28/6-18 18:33 -


Erik Knudsen

Det är med sorg i mitt hjärta man ser hur världen fyrste har förblindet de vantros ögon

Svara -   - 28/6-18 18:59 -


Leif Boman

Svar till Mikael W.

Sista tiden har ditt tonläge blivit något olikt förr, vilket du förmodligen märkt att jag har reagerat mot, och det verkar fortsätta?

Svara -   - 28/6-18 20:37 -


Erik S

Det är beklämmande att se, hur MSM/PK-samhället hela tiden trummar in budskapet om hbtq. Man vill till varje pris underminera en av samhällets grundbultar, den om äktenskapets stora betydelse. Socialismen har i många år nu, propagerat för "allas lika värde" och att inga "regler eller normer" skall gälla. Alla ska vara fria att göra som dom vill och känner. Vi ser nu vad detta har lett till.

I dagens Aftonblad-en av dom stora skräp-tabloiderna i landet-finns flera inslag om hbtq och homo. En av dom mer kända homoprofilerna, Mark Levengood, konstaterar att "det är en gåva att få vara homosexuell!!" Han lever ju som bekant ihop med Jonas Gardell. Dom "gifte" sig 2011 och har 2 barn!!! (men där var tydligen kvinnor ett måste! eftersom dom fått varsitt barn med varsin kvinna-tänka sig!) Det är både skrattretande och allvarligt på samma gång.

Det var om Gardell, som KD-ledaren Ebba Bush-Thor sade, att hon hade honom som en förebild att se upp till!? Det var också Ebba som gick i Pride-tåget. Sedan undrar en del varför KD får så dåliga siffror?

Lennart Sacrédeus -riksdagsman för KD- anser att alla kristna skulle ha KD som sin politiska hemvist. Jag tror inte han fattar vad han talar om. Människor börjar vakna till och inser hur illa det är ställt i landet. Varför ska kristna rösta på ett parti som bejakar hbtq? Och vars ledare går i Pride! Lite självransakan skulle inte skada. Och varför skall kristna vara med i Equmenia, en kyrka som ställer upp på devisen "Störst av allt är kärleken" och tar detta som ett intyg på, att man ska sponsra ett unket jippo, som Pride?

Equmenias "duktiga pastorer" och teologer, får nog läsa sin Bibel på ett annat sätt. Man gör ju Guds ord till åtlöje och drar ner det i smutsen. Nej, ni som är med i Equmenia, det finns nog ingen annan väg än att gå ur. För att ni inte skall göra er delaktiga i denna byk. I många stycken verkar det vara lika illa ställt inom Equmenia som inom SvK-tyvärr.

Vi måste be Gud om ett uppvaknande inom församlingarna, en renhetens eld som bränner bort allt slagg och elände. Läget är allvarligt och många kristna slumrar i sin bänk. Men allt detta är ju ett tidstecken, givetvis. Men nu är dags att ödmjuka oss inför Jehova, och be om nåd och förbarmande. Förruttnelsen får inte gå längre!

MVH-Shalom!

Svara -   - 28/6-18 20:52 -


Bengt

Men återigen

Vi får inte sluta be för equmenia

Kanske många i så fall skulle gå med i

Allians missionen

Som är liknande men bibeltroende

Svara -   - 28/6-18 21:17 -


Bengt

Och det finns ju annat i andra samfund som inte är bra heller

Vi får nog alla gå ur samfund framöver

Kanske

Svara -   - 28/6-18 21:19 -


Marita

Svar till Mikael W.

Ja just det Jesus älskar syndaren också men hatar synden. Vi skall inte döma bara tala sanningen som gör oss fria !! Har själv fått befrielse från dessa äckliga demoner !! Jag hatar dessa demoner och ser klart. Tänk att Jesus älskade mig så mycket trots min synd. Han såg till mitt hjärta och Han kom med sin befrielse. Denna demon ville inte släppa mig det sade han med tydlig röst ! Jag blev förtvivlad och en uppenbarelsen kom till mig. Han måste lämna mig när man ber i namnet Jesus. Och då lämnade demonen mig med ett skrik. Jag kastades ner på golvet. Och mitt ansikte var mot golvet och när jag öppnade ögonen och jag fick se en stor blodpöl under mig. Och Jesus talade till mig och sade: det är mitt blod som gjort dig fri ! Så underbart att få vara fri och jag ber o önskar att alla som är under jävulens våld tar emot befrielse o blir frälsta. Vi kan inte se Hans full ljus om vi har synd i våra liv. Det har Herren visat mig. Störst av allt är kärleken.

Svara -   - 28/6-18 21:20 -


Leif Boman

Svar till Erik S.

Erik, jag håller med dig också i stort sett, men, som exempel!

Det finns en plats med endast en frikyrka på orten som skulle gå att vara del av, denna frikyrka saknar herde men har ett styre som dock inte alls håller med i Equmeniakyrkans homosyn. Den innehåller dessutom ett antal mycket svaga trossjälar som inte klarar av att stå på egna ben. Är det rätt att lämna dem pga att denna lilla frikyrka just nu inte förmår att bilda nytt, och därmed också bli till eventuell orsak till att de inte längre klarar av att hålla igång bygdens enda frikyrka?

Är det så du tycker att jag skall göra, lämna dem och gå mina egna vägar?

Svara -   - 28/6-18 21:29 -


Mikael W

Svar till Leif Boman .

Tja, nu var det ju Mikael N du svarade och inte Mikael W, så jag känner mig inte så berörd. Fortsätt bara att vara lycklig Leif....och låt inte mina kommentarer göra dig ledsen eller liknande...

Svara -   - 28/6-18 21:32 -


Mikael W

Svar till Marita.

Tack för ditt vittnesbörd Marita

Ja, Jesu nåd räcker till oss alla

Svara -   - 28/6-18 21:41 -


Leif Boman

Svar till Mikael W.

Inte ledsen, mest förvånad😲

Svara -   - 28/6-18 22:26 -


Leif Boman

Svar till Mikael W.

Ibland missbedömer man människor, men man lär sig ofta med tiden!

Svara -   - 28/6-18 22:29 -


Mikael W

Svar till Leif Boman .

.....som sagt....jag är inte Mikael N, som du svarade.

Är det något speciellt jag skrivit här som du reagerat mot så få du tala om vad, annars vet jag inte vad det gäller...

Svara -   - 28/6-18 22:36 -


Leif Boman

Svar till Mikael W.

Nej, jag har svarat dig också, men det är lugnt!

Svara -   - 28/6-18 23:51 -


Tomas N

Svar till Leif Boman .

Det var ett bra svar. Jag har hört en pastor som gav några olika vägval och tips i jakten på en bra församling ,jag delar de här.

1 . leta efter en bra församling inom rimligt avstånd där du bor. Det kan bli lite letande,kyrkhoppande bön ,tålamod och vägledning. Detta val är lättare om man bor i en större ort med flera församlingar

2 Gå med och var aktiv i en församling i tron och med målet att förändra den till det bättre. Här krävs andlig ,menta och social styrka och uthållighet även om Guds verk är ett andligt skeende. Här får man lov att vara lyssnande och gå när tiden är inne

3 Starta en bra församling. Kanske inte lika vanligt i Sverige som t ex USA. Men detta är fullt görbart och man skall inte vara rädd för hårt arbete och det som börjar väldigt smått om Gud är med

4 Flytta till en ort där det fins en bra församling. Guds rike kommer väl först om man är en överlåten kristen? Om Gud leder till detta,så löser sig de andra bitarna såsom erbete,bostad och socialt nätverk.

Ensamvargeri eller att böja sig för det dåliga som en församling gör i stor utsträckning är alltså inte några bra alternativ.

Guds välsignelse ,vägledning,vishet och kraft till alla som inte är aktiva i en bra kristen gemenskap ännu.

Svara -   - 29/6-18 00:02 -


Erik S

Svar till Leif Boman .

Nej, detta är ett dilemma det medges, en speciell situation. Tomas N skriver några punkter här nedanför, som inte är fel. Så kan man göra. Men om detta inte funkar, vad göra då. I detta fall skall du nog inte lämna, utan vara kvar och med din andliga insikt, försöka styra och påverka om det går. (du kanske kan predika eller ha bibelstudier?) Och om allt är förgäves och inget fungerar, så kanske man får ta det drastiska steget att lägga ner. Man kan ju ha en bönegrupp och kalla dit någon talare då och då. Det vet jag har fungerat på andra håll

Men visst, det känns inte bra, givetvis. Man ska dock inte spoliera sitt egna andliga liv, bara för att en del andra inte "fungerar". Då får man nog lämna och söka sig till annat. Förhoppningsvis finns nån församling en bit bort-känner några som åker 5 mil enkel, för att vara med på bön och på möten, just därför att man trivs i deras andliga klimat, man känner sig "hemma" och det är viktigt.

Någon "ensamvarg" ska man försöka undvika att bli. Gemenskapen med syskon som tror lika, är oerhört viktig. Man behöver den, både i sorg och glädje. Där vi är med, har vi friare mötesformer. Ingen pastor/föreståndare, vi kallar när vi behöver. Annars sköter vi det själva och försöker engagera alla-precis som på Apg. tid. Någon sjunger, läser ett ord, kommer med några tankar, berättar en dröm, profeterar och tillsammans ber vi för sjuka o.s.v Alltså inga fasta mötesplaneringar-vi försöker låta DHA styra så långt det går och i 9 fall av 10 blir det väldigt bra!

Kanske var detta några tips, jag vet inte. Sen får man ju tala med Far om han tycker man ska göra så här. Gud välsigne dig och er!!

Svara -   - 29/6-18 01:01 -


Jeanette Aldén Wijk

Svar till Larz Gustafsson.

I Visionsförbudet, som är en del av Equmenia, finns många ordensbröder... Dessutom har man - med vissa undantag, som t ex Frank Mangs och Christer Lindberg - alltid varit liberalteologiska. Sådant kan bara sluta på ett sätt. Jag är dessutom övertygad om att ekumenik INTE är av Gud.

Precis så är det, ekumeniken är inte från Herren! En sann enhet kan endast Den Helige Ande ge. När man valde namnet "Equmenia" till den nya sammanslagna kyrkan, så avslöjade man sig rejält. Dessutom tror jag inte att "q:et" i namnet, är en slump, det står alla gånger för just "queer". Man har fått en trojansk häst i den nya sammanslagningen.

Svara -   - 29/6-18 05:36 -


Jeanette Aldén Wijk

Svar till Bengt.

Men återigen

Vi får inte sluta be för equmenia

Kanske många i så fall skulle gå med i

Allians missionen

Som är liknande men bibeltroende

Nej, vi skall inte be för "Equmenia"! Det är inte från Herren. Det är vi kristna som är församlingen. Vi skall be för de kristna, som är inom denna sammanslagning, att de kommer ur detta sammanhang, som inte alls är att lita på! Vi får inte glömma att Jesus sa: "Lite surdeg syrar hela degen".

Frid.

Svara -   - 29/6-18 06:09 -


Mikael W

Jag gick ur Svenska Kyrkan för många år sedan eftersom jag inte delade deras uppfattning om hur bibeln ska efterlevas.

Borde jag ha stannat kvar och kämpat för att inifrån ställa saker på sin rätta plats, och då riskerat min egen relation till Gud och kanske blivit en ljummen?

Svara -   - 29/6-18 08:04 -


Erik S

Svar till Jeanette Aldén Wijk.

Frid! Jag håller med dig här! Ekumeniken är av ondo, den för inget gott med sig.

Just namnet Equmenia är säkert valt med största omsorg. Det finns väldigt mycket "andligt flum" inom E. Sök gemenskap med alla som vill, även om vi får göra avkall på våra egna andliga principer. Man köper sig acceptans av världen-multikulti, pk och vänsterliberalismen. Se vad tillmötesgående vi är, vi är som er, men vi kallas kristna/troende. Då är man redan ute på ett kraftigt sluttande plan. Och Q:et i namnet misstänker jag som du, att det står för en speciell sak. Och som någon skrev tidigare, färgerna i deras logga påminner starkt om "prideflaggan!"

Jag vet inget annat samfund som har accepterat liberalteologin eller ersättningsteologin så starkt som E-(med undantag av SvK då, men dom kan man inte ens nämna numera, dom är ju i stora delar helt avfallen.) och nu ser vi konsekvenserna av detta. Och tyvärr, det stoppar inte här, det kommer bli värre. Det betyder inte att alla andra kyrkor är perfekta, o nej, finns mycket som skulle rättas till.

Där jag bor, har Equmenia en kvinnlig föreståndare som anser sig vara oerhört duktig och full av Bibelkunskap. Hon vet allt om profetior, uttydning om vad som är rätt eller fel.Hon är ju liberalteologiskt skolad, vänster och feminist. Har följt henne lite och hennes predikningar ger absolut ingenting, det är tomt och innehållslöst. Tråkigt nog. Varför nämner jag kvinnliga pastorer? Därför att E. har många sådana och flera är feminister m.m och drar in främmande andar i församlingen. Utmärkande är, att det hela bygger på religiös underhållning och ceremonier, ingen ande, inget liv. Bara man ses med blida ögon av världen, så är det gott! Sorgligt. Man tänker bl.a på Upp. 3:15.

Ha en fin helg i sommarvädret, under Guds väldiga nåd!

Svara -   - 29/6-18 09:55 -


Jeanette Aldén Wijk

Svar till Erik S.

Dina ord stämmer så väl med de tankar som jag har kring dett. Tack för Din fina uppmuntran och ha det gott i sommarvärmen Du också, Erik :-)

Svara -   - 29/6-18 10:01 -


Bengt

Men återigen

Hur ofta ber du och jag för samfundet och

För ledningen i samfundet

Inga förändringar sker automatiskt

Vi får inte ge upp

Eller hur?

Svara -   - 29/6-18 10:33 -


Bengt

Kanske inte alla måste gå ur

Gud har inte bildad pingst eller efk heller

Eller något annat samfund

Kanske bibeltroende inom equmenia skulle

Gå med i allians missionen istället

Vi bör och ska be för alla kristna i alla

Samfund

Svara -   - 29/6-18 10:36 -


Bengt

Eller vågar vi inte tro på reformerade och

Förnyade inom samfundsledningen

Vi måste våga tro på att något kan hända

Svara -   - 29/6-18 10:37 -


Bengt

Vi får kanske alla lämna vårt samfund framöver

Risken för det kan tyvärr vara stor

Svara -   - 29/6-18 10:40 -


Leif Boman

Svar till Erik S.

Bra att både du och Tomas N förstår situationen. Jag ville bara med det här berätta om att det finns situationer där man inte bara överger hur som helst även om förruttnelsen inom Equmenia är i full gång. Jag har själv vurmat för att alla borde lämna detta med en gång men har nu fått lite andra vyer.

Den som inte kan påverka församlingen och känner att man personligen tar skada bör absolut lämna och söka annan gemenskap. Om det inte överhuvudtaget finns andedöpta ledare med i sammankomsterna, och om de ledare som finns aldrig uppmanar var och en till att söka Andens dop, där utfärdar jag stark varning!

Det var oerhört viktigt för Jesus, att lärjungarna inväntade denna kraft innan de begav sig ut i tjänst, då måste det vara viktigt för alla lärjungar även idag! Många tror sig klara sig bra utan Andens dop och eld men utan denna kraft går många vilse, det bara är så!

(Apostlagärningarna 1:4‭;)

Vid en måltid tillsammans med apostlarna befallde han dem: "Lämna inte Jerusalem utan vänta på vad Fadern har utlovat, det som ni har hört av mig. Ty Johannes döpte med vatten, men ni skall om några dagar bli döpta i den helige Ande."

Har du inte denna erfarenhet så börja sök, ingen kommer att lyckas vandra på den rätta vägen utan Andens dop!

Jesu Kristi frid...

Svara -   - 29/6-18 10:46 -


Bengt

Mycket viktigt och bra det du skrev nu på

Slutet Leif

Det här med andedopet är hyperviktigt

Mycket går snett utan det

Svara -   - 29/6-18 11:50 -


Marita

Man kan inte vara i ett sammanhang som inte tillämpar Bibeln. Ja tom gör om saker och till lögn. Religion vill inte ha kraften från Jesus ! Men den levande tron bygger på kraften från Honom som hav oss H A. Bra Mikael W att FU gick ur Svenska kyrkan !! Hade en vän dom blev frälst och andedöpt men blev mobbad och tillsagd att hålla sig till deras åsikter. Hon var tvungen stt lämna kyrkan. Gissa vad hon predikar om ? Nåden ! Religion = död Tro = liv

Svara -   - 29/6-18 13:33 -


Bengt

Men det är ju olika lokalt

Alla församlingar är inte likadana i ett

Samfund

Det gäller alla samfund

Svara -   - 29/6-18 14:20 -


Leif Boman

Svar till Bengt.

Det är så vi måste se det Bengt! Däremot bör vi alla sträva efter att i rätt tid kliva av det stora avfallets tåg, tåget där blinda icke Andedöpta ledare styr...

Svara -   - 29/6-18 14:46 -


Leif Boman

Svar till Bengt.

Men vi bör rädda så många som möjligt ur vargens klor...

Svara -   - 29/6-18 14:47 -


Jeanette Aldén Wijk

Svar till Bengt.

Men det är ju olika lokalt

Alla församlingar är inte likadana i ett

Samfund

Det gäller alla samfund

Även om lokala församlingar inte visar något direkt tecken på avfall, så tror jag att risken är stor, att de blir påverkade av vad som sker i de församlingar som redan har spårat ur. Man har som bekant gästtalare från de gemensamma församlingarna. Där kan man lätt få sig till livs en eller flera villospår, vilka så lätt sprider sig vidare. Jag skrev i ett tidigare inlägg i denna tråden, att Jesus har sagt: "Lite surdeg syrar hela degen".

Frid

Svara -   - 29/6-18 15:24 -


Bengt

Men vi får be för alla församlingar

Om förnyelse

Svara -   - 29/6-18 15:26 -


Leif Boman

Svar till Bengt.

Du har rätt Bengt! Jesus uppmanar att be, också för fiender, inte endast för de egna. Det är ju inte de friska som behöver läkare utan de skadade.. .

(Matt 5:44‭-‬48) Jag säger er: Älska era fiender och be för dem som förföljer er. Då är ni er himmelske Fars barn, för han låter sin sol gå upp över onda och goda och låter det regna över rättfärdiga och orättfärdiga. För om ni älskar dem som älskar er, vilken lön får ni för det? Gör inte tullindrivare det också? Och om ni bara hälsar på era bröder, vad gör ni för märkvärdigt med det? Gör inte hedningar det också? Var alltså fullkomliga, så som er himmelske Far är fullkomlig.

Svara -   - 29/6-18 16:37 -


Katrina

Kolla här: !!!! En transgender kvinna som hoppas kunna göra historia genom att bli Miss World Spain.!!

http://www.dailymail.co.uk/femail/article-3290133/The-transgender-woman-compete-Spain-s-Miss-World-beauty-pageant-reveals-queen-despite-beaten-title.html

Svara -   - 30/6-18 20:27 -


Lars

Svar till Bertil Rosenius.

Tälthyra för att delta är att acceptera och positivt markera ett bejakande

Man använder sig därvid som varumärke som förknippas med Pride

Hyran för. tält mm bekostad av kollekt medel enskilda gett till kyrkan

Lite för kyrkan kanske men mycket för en liten församling ja kanske en hel månads offer

Svara -   - 1/7-18 11:22 -


Lars

Svar till Bengt.

De som tycker att det är galet borde påverka sin kyrka ja har ansvar att vida dem som hamnat snett en bättre väg

Svara -   - 1/7-18 11:25 -


Lars

Svar till Jessica.

Pride och Pride park där kyrkan hade sitt reklamtält kunde ju inte förkunna Guds ord vare sig från mosebok eller Paulus undervisning Hade man det hade kyrkan brutit mot Prides värdegrund Så uppenbarligen delar man Pride grunden framför evangeliet eller så har kyrkan anammat Prides tankar som sitt evangelium Hur som helst knepigt värre!

Svara -   - 1/7-18 18:39 -


Lars

Svar till Jessica.

Pride och Pride park där kyrkan hade sitt reklamtält kunde ju inte förkunna Guds ord vare sig från mosebok eller Paulus undervisning Hade man det hade kyrkan brutit mot Prides värdegrund Så uppenbarligen delar man Pride grunden framför evangeliet eller så har kyrkan anammat Prides tankar som sitt evangelium Hur som helst knepigt värre!

Svara -   - 1/7-18 18:39 -


Lars

Svar till Bengt.

Någonstans går det en gräns Läs gärna biträdande kyrkoledarem Camnerin syn på korset och försoningen och hennes vän Thomas Kazen syn på Jesu under ovh Jesus som Guds offer eller avrättning av en revolutionär . Jesu under och kyrkoledningen är spännande upptäkt

Så Pride och homoäktenskap är bara en liten del

Nyss kunde man läsa attcamnerin och de tre i ledningen hade syne att deras Gud är densamme om islams Gud den de kallar Allah

Om fetta skrev camnering samma Gud men lite olika ingångar Skillnadenär enligt henne soterilogin frälsningslära

Om det var den Gud akilov bad till innan dåden i Stockholms centrum vill man inte svara på

För låg fråga ansågs det

Så kan det låta

Så nog finns fog för att varje kristen måste se sig om avseende sin Tillhörighet Förrfall kan drabba envar som inte följer mästaren nära

Svara -   - 1/7-18 18:53 -


Jessica

Svar till Lars.

Du har rätt. Jag gick mest in på deras hemsida för att få svart på vitt och skriva det här. Det finns faktiskt de som tror på fullaste allvar att man får evangelisera på Pride. Medverkar man på PRIDE så säger man sitt JA och AMEN till detta otäcka! Därför förstår jag inte tex Ebba Busch Thor, Carola, Gladys del Pilar eller Sonja Aldén som säger att de är troende, och som glatt deltar i PRIDE. Man får INTE evangelisera där!

Svara -   - 1/7-18 22:10 -


Lars

Svar till nils.

Det är tyvärr helt sant! Gäller väldigt många i ledande befattningar men dock inte alla enskilda medlemmar eller pastorer eller kyrkor. Men tyvärr på ledningsnivå....

Svara -   - 2/7-18 00:01 -


Lars

Svar till nils.

Det är tyvärr helt sant! Gäller väldigt många i ledande befattningar men dock inte alla enskilda medlemmar eller pastorer eller kyrkor. Men tyvärr på ledningsnivå....

Svara -   - 2/7-18 00:01 -


Lars

Svar till nils.

Det är tyvärr helt sant! Gäller väldigt många i ledande befattningar men dock inte alla enskilda medlemmar eller pastorer eller kyrkor. Men tyvärr på ledningsnivå....

Svara -   - 2/7-18 00:01 -


Lars

Svar till Ann-Marie A..

2016 gav man också pengar Inte utrett till vad men stöd var det. För 2018 planeras stöd enl samma avdelning,

Svara -   - 2/7-18 00:02 -


Lars

Svar till Ann-Marie A..

2016 gav man också pengar Inte utrett till vad men stöd var det. För 2018 planeras stöd enl samma avdelning,

Svara -   - 2/7-18 00:02 -


Lars

här ser man hur equmenia kyrkan tänker och bekräftar stöd

Svara -   - 2/7-18 00:13 -


Lars

Svar till Jessica.

http://www.klassiskbaptism.se/ kolla inlägg den 7 oktober 2017 så får du en bred överblick om vad som skett Mvh Lars G

Svara -   - 2/7-18 00:17 -


Lars

Svar till Jessica.

http://www.klassiskbaptism.se/ kolla inlägg den 7 oktober 2017 så får du en bred överblick om vad som skett Mvh Lars G

Svara -   - 2/7-18 00:17 -


Lars

Svar till Bertil Rosenius.

kolla mer på www.klassiskbaptism.se från 7 oktober 2017 så finns en bred överblick

Svara -   - 2/7-18 00:21 -


Bertil Rosenius

Svar till Lars.

Ja Eq. intar en mycket märklig ställning i frågan om HBTQ och Pride. Denna ställning strider - menar jag - total mot Guds Ords lära.

Här är en kyrka som faktiskt glorifierar det som Guds Ord förkastar. Här finns ingen otydlighet!

Den fråga som blir ytters relevant och viktig för oss alla är:

Kan man stå kvar som medlem i en kyrka som aktivt stöder och underblåser ett agerande som tveklöst gör uppror mot Guds vilja?

Svara -   - 2/7-18 09:25 -


Leif Boman

Svar till Bertil Rosenius.

Kan man stå kvar som medlem i en kyrka som aktivt stöder och underblåser ett agerande som tveklöst gör uppror mot Guds vilja?

Jag har nog svarat på detta i någon tidigare kommentar men det som gör att man för stunden kan vara kvar är om man kan verka som salt, och om man för stunden kan vara till hjälp och stöd för någon svagare broder eller syster. Det är vad jag anser, men målet bör vara att sakta men säkert jobba sig bort från detta samfund som absolut har inlett en vandring i uppror mot Gud. Detta är ett skeende som passar in i det Johannes säger!

(Joh Upp 18:4) Och jag hörde en annan röst från himlen säga: "Gå ut från henne, mitt folk, så att ni inte tar del i hennes synder och drabbas av hennes plågor.

Alltså, endast så länge vi på något vis kan verka som salt i förruttnelsen så kan vi vara kvar men sedan bör vi söka andra vägar.... Det är i alla fall vad jag anser!

Jesu Kristi frid...

Svara -   - 2/7-18 10:22 -


Bertil Rosenius

En intressant och tankeväckande kommentar!

Svara -   - 2/7-18 11:58 -


Lars

Svar till Bertil Rosenius.

Det är ett svårt dilemma. Om den församling man är med i inte delar kyrkans lednings åsikter uppstår ett problem. Församling är bibliskt. Samfundsorganisation är mänsklig konstruktion. Egentligen borde församlingen vara en fri sammanslutning av troende.

Hade man kunnat gå ur "kyrkan" dvs organisationen men kvarståt i församlingen hade problemet varit mindre. Nu funkar inte det på Equmenia.

Så det är en avvägning som många borde göra. Eller så om många många medlemmar vågade säga emot och beskriva hur man ser på Guds ord hade läget varit ett annat. Men många medlemmar är vana vid att ha tillit till kyrkoledning.

Det har jag haft men de har gått ifrån de positionerna så den har i stort sett försvunnit i alla fall för en del av dem. Tyvärr och faktiskt svårt att uttala. Det är inte så jag vill ha det. Jag ser det som om de lämnat den kristna tro jag gett tid tillit och engagemang 45 år.

Svara -   - 2/7-18 21:38 -


Bengt

Det här är inte så lätt fråga

Men det finns inget bra samfund egentligen

Samfund är ju människoverk

Vi får be för att samfundsledarna omvänder sig

Det är vi nog skyldiga att göra

Svara -   - 3/7-18 22:09 -


Bertil Rosenius

Vill bara skicka en länk som timar väldigt väl med Pride.

Sexualiteten har en plats: Mellan man och kvinna i äktenskap med varandra. Kyrkan skall inte stötta ngn annan form - det går så lät snett ändå. Kyrkan får aldrig - genom sitt agerande - bli en inkörsport för ramlöshet i detta.

https://www.apg29.nu/a/o8

Svara -   - 4/7-18 15:42 -


Mikael W

Gud hatar alla former av orenhet.

Fly otukten!

Svara -   - 4/7-18 16:19 -


Bengt

Ja så är det

Svara -   - 4/7-18 16:31 -


Tomas N

Svar till Bengt.

Ja ,be för samfundsledare absolut.

Men för den som har andra församlingar inom sitt närområde bör man nog söka Gud om församlingsbyte då equmenia visat på en betydligt sämre väg i detta (hbtq )område och andra än de andra samfunden.

Enda undantaget till att församlingar följer ledningens direktiv får man bekräftat efter samtal med pastorn eller om anden eller indikationer om det. Och det leder på sikt till en utbrytning från samfund,vilket är bättre än att bli korrumperad.

På glesbygden tänker jag att man får bedöma från fall till fall och att personer påverkar mera än riksföreningen.

Men allvarligt är Det och jag skulle säga att i många fall är det rätt att inte bara be utan även agera.

Hbtq rörelsen är en militant rörelse. I Canada får evangelister fängelse för att ebangelisera under poesifestival. De nöjer sig inte med att bli accepterade utan siktar mycket längre än så

Svara -   - 4/7-18 16:40 -


Bertil Rosenius

Svar till Tomas N.

”...och jag skulle säga att i många fall är det rätt att inte bara be utan även agera,”

Amen - det gäller i mycket!

I bland tänker jag - talar till mig själv - att bönen faktiskt kan bli en undanflykt...?

Svara -   - 4/7-18 16:47 -


AnnMarie

Svar till Bertil Rosenius.

Ja visst kan bönen bli en undanflykt. Ibland räcker det faktiskt med att endast agera för att få till en förändring.

Svara -   - 4/7-18 16:55 -


Bengt

Ursäkta mig Tomas. N

Men du menar väl Pride festival?

Svara -   - 4/7-18 16:55 -


Bengt

Det kan.bli så inom en snar framtid att vi

Alla som vill följa Jesus måste lämna

Samfundsförsamlingar

Svara -   - 4/7-18 17:02 -


Tomas N

Svar till Bengt.

Ja absolut,tack för rättelsen.

Jag borde dubbelchecka bättre innan jag postar. Telefonen föreslår en massa konstigheter

Svara -   - 4/7-18 17:02 -


Tomas N

Svar till Bertil Rosenius.

Absolut. Troligen räcker den inre rösten om att vilja lämna en församling och samfund som går åt fel håll. Men alla stora och små beslut bör tas inför Gud för vägledning/bekräftelse ifall man trots rätt tänkt riskerar att agera i köttet. Tänker på Leif B ,s exempel på att vara kvar en stund för att Gud leder till det beslutet

Den andra bönen som alltid gäller är att be för vilsna församlingar även fast man inte är där. Det kan man alltid göra fast bönelistan skall ju också ha andens ledning och prioriteringar.

Men den egna kallelsen och ens familj är viktig och som du skrev så skall inte svensk konflikträdsla eller annat hindra en från att agera när så behövs

Svara -   - 4/7-18 23:08 -


Lars

Svar till Leif Boman .

Din kommentar är väldigt viktig för mig pch kanske för flera. Upplever och kan faktiskt tyvärr se rent konkret hur den kyrka jag tillhör år för år lämnar klassisk kristen tro. Det finns ju tydlig dokumentation så det är inte bara en känsla. Men när måste man lämna ? Nät kraft och ork inte längre räcker! När de som skall vara mina andliga förebilder och lärare vill demonstrations tåga genom stan ha då kommer man över mun gräns😌Då vill jag orkar jag inget samband längre.

Svara -   - 5/7-18 09:19 -


Leif Boman

Svar till Lars.

Men när måste man lämna ?

Jag tror inte det finns något exakt svar som passar in överallt, utan det beror mycket på hur det ser ut just där man bor.

Finns det fler frikyrkor på orten?

Är de då bättre att gå med i?

Gör du mest andlig nytta med i församlingen eller inte med?

Klarar du dig själv andligt utanför?

Kommer andra delaktiga att få det svårare utan dig?

Finns det kanske andra du skulle kunna bygga andlig gemenskap med i stället?

Ja, det finns många frågor som måste ställas innan man bara drastiskt lämnar. Jag har lämnat i två fall för att jag tycker det varit okej, och också gått med i ett annat nyligen även om detta också var något knivigt och verkligen behövde funderas över! Men var och en måste se ett större djup och bredd än bara sig själv....

Jesu Kristi frid....

Svara -   - 5/7-18 10:00 -


Andreas

Vad är det med vissa kristna kyrkor/församlingar och kristna som stödjer dessa företeelser? Bibeln är så självklar kring detta att homosexualitet är synd.

Men jag blir inte förvånad för Jesus sa lika tydligt vad som skall ske innan hans ankomst om den sista tiden vi lever.
Så som det var på Sodom och Gomorras tid så skall de vara innan min ankomst.
Jesu ord och varningar ger oss en fingervisning om vilken tid vi lever i.
Så mina bröder och systrar våga vittna emot homosexualitet och våga gå på den smala vägen som leder till himmelriket och lyssna inte på lögnens fader(Djävulen) som säger att homosexualitet är normalt och skall accepteras.
Gud välsigne alla..

Svara -   - 6/7-18 21:59 -


Tommy

Bara en tanke. Kan det vara så, att Gud håller tillbaka Andliga gåvorna, för att synd finns, och Gud är nog väldigt noga med att inte Guds namn vanäras och Missbrukas. Jag har nästan alltid tänkt tanken, är det därför så lite under sker. För att Guds Namn är Heligt. Vi måste ju vända om ifrån synden, om församlingar börja t.o.m. uppmuntra sådant som inte alls är förenligt med Guds Klara Ord. Kan då Guds Gåvor finnas där, vågar Gud släppa Guds Gåvor???. Jag har då önska Gud la ner massor av Sina Andliga Gåvor hos Människor. Bara en tanke, kring Gåvor. Själv, tycker jag stödjer mycket av Pride kultur vare sig jag vill eller inte, jag betalar TV Licens, och där verkar Konceptet att stödja Pride Kulturen.

Svara -   - 7/7-18 02:55 -


Leif Boman

Svar till Tommy.

Du har rätt Tommy! Gud kan inte välsigna så mycket Han vill med Sin Andes närvaro när synden tillåts ibland oss...Det är på många vi kristna borde börja ta avstånd, vi tänker inte på alla detaljer, vi orkar kanske inte riktigt bry oss, och det är inte helt lätt.

Bara för att ta ett exempel där jag själv är väldigt kluven.

Jag arbetar på ett stort företag där facket gör ett jättebra arbete för oss. Vi har fått hjälp med mycket och har fått många förmåner tack vare dem. Vi får tillbaks hälften av tandvård och sjukvård t.ex. Bara det kan vara ett stort stöd för många. Vi får automatiskt försäkringar och även hjälp med olika sjukfrågor, det kan handla om ersättningsrätt m.m, och ofta förmånliga erbjudanden av olika evenemang o.s.v.

Men! Detta är ju väldigt sossestyrt, samtidigt så har RFSL och pride-människor även nästlat sig in ibland detta fackliga, de har smygande kommit in i styrande positioner högre upp och börjat kunna påverka organisationen på vissa sätt så att nu facket i länet stöder deras pride galenskap.. Även om inte detta ännu sker direkt öppet på min egen arbetsplats "ännu", facket på min arbetsplats är ju såsom en egen liten klubb, men det sker inom den större organisationen i länet som ändå våran lilla klubb också tillhör.

Skall jag lämna och tappa allt det fackliga stöd jag har, där också familjemedlemmar och hemmet är automatiskt försäkrade?

Jag som egentligen varken stöder sossar eller alliansen, eller pride m.m. sitter ändå i kläm på olika sätt. Genom att vara med och betala fackavgiften så stöder jag egentligen både sossar och numer också det de i sin tur stöder, dvs pride m.m..

Det finns många fler sådana hör frågor vi kristna kanske bör vakna upp inför och ta ställning även om det har sitt pris. Själv har jag på sikt börjat fundera på hur jag gör i denna fråga...

Jesu Kristi frid...

Svara -   - 7/7-18 06:12 -


Bengt

Homosexuella kan ju också bli botade från

Sin läggning

Men många vill inte höra om det

Eller vill inte tro det

Svara -   - 7/7-18 11:09 -


Bengt

Tack Holger för att du skrev detta till

Sändaren

Svara -   - 7/7-18 11:11 -


Lars

Svar till Andreas.

Bitr kyrkoledare Sofia Camnerin i Equmeniakyrkan menar att det som står i Bibeln är fel. Dessutom som en följd därav stå är texten i GT om samma sak fel. Paulus hade också fel. Sofia Camnerin bitr kyrkoledare anser sig ha rätt. Det är inte synd. Så vart vi av kyrkan syndfria. Käckt. Nåväl frågan är dock inte så enkel. Det är lätt att kasta sten i glashus. Vi kristna som vill följa får inte vara domare och absolut inte se ned på andra. Vi har alla brister. Vi syndar alla på olika sätt och vill absolut inte gärna inse det. Så personer med homosexuell utlevnad är nog inte värre syndare än många av oss. Men det omvandlar inte det som är fel till rätt. Viktigt dock att möta såväl lögnare som baktalare, fifflare och skattefuskare, otrogna som njutningsfokuserade ja alla av våra medmänniskor med den kärlek Jesus visade. Men han sa också vilket Sofia Camnerin verkar förbigå då hon ändrat på bibelns innehåll: Gå hem och synda inte mer. En ippmaning till mig och dig

Svara -   - 21/7-18 08:28 -


Lars

Svar till nils.

Ja det är absolut sant. Dels stöder man verksamheten med pengar,Det sker genom att bekostar tälthyra mm Men också att man deltar i manifestationer. I Världen idag 20 juni kan vi läsa om hur 8 av Equmeniakyrkans pasorer i region väst uppmanar alla sina kollegor ordinerade av kyrkan att i rundkrage delta i Europpride i Göteborg, Så svaret Nils är ja absolut Equmeniakyrkan stöder och gillar Priderrelsen! Godkänt av högsta kyrkoledningen, All dokumentation du önskar kan jag delge Dig!

Svara -   - 21/7-18 08:33 -


Bengt

Men alla medlemmar gillar inte Pride

Eller stöttar det
Det kan vara så att dom flesta är emot det

Svara -   - 21/7-18 09:38 -


Bengt

Varför läser hon bibeln om hon inte tror på

Stora delar av den

Man häpnar över det hon tror och säger

Svara -   - 21/7-18 09:40 -


Svenne

Hur kan ni inom Equmenia ge bidrag till en så äcklig, smutsig och syndig företeelse som Pride? Är ni verkligen en kristen kyrka, eftersom ni handlar på det sättet.

Förstår ni inte att ni drar ned Guds vrede över Sverige och att vårt land kommer att drabbas av straffdomar på grund av det.

Nej, gör bot och bättring och sluta stödja Pride.

Svara -   - 21/7-18 10:32 -


Leif Boman

Svenne broder, jag tycker om din inställning på många plan, men det finns ett litet dilemma!

Ena stunden höjer du din röst emot pride och en mycket oren livsstil! Jag håller helt och hållet med dig, men!

Strax innan så höjer du din röst till stöd för sådana som partier som stöder mord, det rimmar väl väldigt illa eller?

I mina ögon är mord snäppet värre än homosexuella partajer, även om bägge delarna är vederstyggelser inför vår Allsmäktige Jesus Kristus Herre och Gud!

Jesu frid..

Svara -   - 21/7-18 10:44 -


Lars

Svar till Svenne.

Det du skriver är på pricken problemet Det är kyrkoledningen som sponsrat med 10000 2016 10000 2017 och planerar satsa samma summa i år

Det är kollektpengar

Det är 8 pastorer i västra regionen som uppmanar sina ordinerade kollegor o diakoner att delta i och paradera i Euro Pride i Göteborg i augusti

Som vanlig medlem har jag skickat Mail till ledning och styrelsens ordförande I vår församöing vet jag ingen som gillar detta

Det. Är lätt att säga men svårare att stoppa om man inte vill gå ur Sv kyrkan är än värre

Svara -   - 21/7-18 12:19 -


Lasse

Svar till Leif Boman.

https://youtu.be/dd0w9-uAkt4

Svara -   - 21/7-18 12:34 -


Erik S

Svar till Lars.

Det är både sorgligt och tragiskt, när damer som S Camnerin, sätter sig över Bibelns ord. Med vilken rätt gör hon det? Det är sånt här "mänskligt" som gör att församlingarna tappar Guds ledning och kraft. Det blir bara ett socialt engagemang och religiösa ceremonier.

Har skrivit om det tidigare, att med många kvinnliga s.k pastorer,(yngre) så blir det lätt konstigheter som smyger sig in i församlingarna. Dom är tyvärr skolade i ersättningsteologin och då blir det nästan "per automatik" galet. Har en kvinnlig Equmeniapastor en bit därifrån jag bor, hon är också en "besserwisser",kan och vet allt som står i Bibeln, hon är så duktig och behärskar allt inom det andliga området.

Nåväl, i den sista tiden skall det bli så. Vi får be för dom. (jag skulle nog inte kunna vara kvar i en sådan kyrka, med så helt vridna ledare) Camnerin behöver få ett nytt möte med Herren, verkar som om både hennes ögon och hjärta är förblindat.

Ha en fin dag och frid.

Svara -   - 21/7-18 12:46 -


Leif Boman

Svar till Lars.

Fortsätt och påverka din församling att verkligen ta avstånd från pride Lars, men helst också påverka mot viljan inom kristenheten som accepterar aborter, alltså mord av tydligen över 30 000 små människor per år enbart inom Sveriges gränser!

Konstigt nog så är det tyvärr inte ens populärt bland kristna idag att höja sina röster emot ett massdödande av försvarslösa människor, utan helst vill flertalet att man håller tyst om det här inom hela landet, det är ju lite obekvämt att ta ställning så helst vill vi inte höra mer.

Tendensen är tyvärr ganska klar. För döda och svaga laxar är det alltid enklare att följa strömmen än att kämpa emot strömmen....

Jesu frid...

Svara -   - 21/7-18 12:52 -


Bengt

Kanske en del equmeniapastor vaknar upp

Nu genom torkan och bränderna

Inget samfund är ju från Gud annars

Svara -   - 21/7-18 13:36 -


Bengt

Men det sker ju tyvärr över våra huvuden

Kanske massor med bibeltrogna borde åka upp till equmenias årskonferens och

Försöka rösta bort förslaget

Eller skriva på protestlistor

Svara -   - 21/7-18 13:40 -


Leif Boman

Jag tycker att det räcker om församlingars ledarskap och styrelser mejlar eller ringer till Equmeniakyrkans samfundsledning om läget, att man alltså inte tänker stödja homosexkulturen alls mer, och om inte omedelbar förändring angående dessa frågor sker inom samfundets ledarskap så begär hela församlingen helt enkelt utträde ur det samfundet...Hur svårt skall det vara?

Jesu frid....

Svara -   - 21/7-18 14:10 -


Bengt

Ja man kan gå över till allians missionen

Istället

Svara -   - 21/7-18 14:50 -


Lars

Svar till Erik S.

Erik Håller med dig i sak. Tror dock inte det är könet som är problemet Det fins nog mer män i Eq kurkan som är av samma åsikt Det är när man tappat tilltron till Bibeln och fått mer tilltro till Aftonbladet som det går snett. Men de som företräde liberalteologin är de som har fina akademiska dvs sekulära ej religiösa titlar och som alltid kritist granskat allt. De är de som också är 1968 års barn som starkt påverkats av vänsterkommunism De fins i hela Svenska kyrkans ledning. De är starka Palestina företrädare och glömmer alltid att Abbas omvandlat sitt område till diktatur och att Gaza s ledare är enormt rika miljardarärer som sätter de egna områdets medborgare lägre än sina politiskt/religiösa syften- Personerna gillade på 60 talet Che på Cuba. Älskade kamrat Mao en av de stora massmördarna och många av dem hade små rockslagsmärken med bild på Mao och kamrat Stalin. Allt detta har man glömt.Nu kör en del av dem svarta BW med fin AC och andra är miljöaktiister och många bor på Södermalm och är otroligt engagerade och humanitära och knallar i Pridetåg och åker med Ship to Gaza Nåväl nog med fördomslek en ett uns av sanning finns det men se det som lekfullt parodiskt

Svara -   - 22/7-18 10:18 -


Lars

Svar till Leif Boman.

Leif Jag tror det r väldigt väldigt många som delar våra åsikter men de orkar inte vgar inte bryta mot normen att underordna sig edningen. Demokratin i kyrkan kan man fundera över. På ytan ser det jättefint ut. Riktigt exemplariskt. Men läser man utvärderingar av beslutsmetoderna ser man att man inte ens kan komma fram till en votering där förlag ställs mot förslag Istället produceras en slags organisatorisk "kökkenmödding".

Metoden kan då öppna sig för starkare centralstyrning från ledarskapet....bakom dialog ord om ögonhöjd osv

Svara -   - 22/7-18 10:22 -


Leif Boman

Svar till Lars.

Jag vet också att många tänker och tycker, och man kanske också säger vad man tänker om allt det här, men att det oftast sen stannar där. Och visst är det så att det har blivit många "kökkenmöddingar" även i våran moderna tidsålder.

Men, det är bra om man tillsammans reser sig upp emot det, även om vi befinner oss på olika håll, och kämpar för att gemensamt dra sig ur om inte förändring sker...

Jesu frid. .

Svara -   - 22/7-18 10:43 -


Lars

Precis där är jag för att försöka förstå sen dra slutsatser och sen besluta mig Det är ett mycket svårt steg om man älskat o tillhört en församling i nästan 50 år. Fortfarande älskar och verkar i den men om man som jag inte kan klara av att känna ledningens avvikelser

Svara -   - 22/7-18 14:47 -


Lars

Precis där är jag för att försöka förstå sen dra slutsatser och sen besluta mig Det är ett mycket svårt steg om man älskat o tillhört en församling i nästan 50 år. Fortfarande älskar och verkar i den men om man som jag inte kan klara av att känna ledningens avvikelser

Svara -   - 22/7-18 14:47 -


Leif Boman

Svar till Lars.

Jag tycker att man i varje församling i god ton skall kunna samlas just kring dessa så oerhört allvarliga frågor. Samlingar där alla skall få säga sitt. Vill inte ledningen detta så får man väl samlas i hemmen eller någon annanstans i mindre grupper till en början, och se om man genom bön och samtal kan bli eniga på något sätt.

Frågan är så allvarlig så jag tycker verkligen och hoppas på att de flesta borde börja förstå allvaret, att undergång väntar dem som följer i onda hbtq-andars fotspår. Det finns bara två alternativ, antingen får man stopp på det, eller så jobbar vi på att få så många som möjligt ur denna fälla!

Jesu frid...

Svara -   - 22/7-18 15:31 -


Lars

www.klassiskbaptism.se finns mer material samt utmärkt länk till bibliskt grundad systematisk analys av Björn Donobauer

Svara -   - 1/8-18 15:16 -


Bengt

Bra idé Leif boman

Svara -   - 1/8-18 15:21 -


Din kommentar

Första gången du skriver måste ditt namn och mejl godkännas.


Kom ihåg mig?



Tungotalet och uttydning

Christer Åberg talar och sjunger om Jesus. I det här programmet tar han bland annat upp vad tungotalet och uttydning är för någonting.

0

Läs allt!


69-åring vill byta åldern till 49

69-åring vill byta åldern till 49

Bild: Dagen. 

Den 69-årige Emile Ratelband i Nederländerna vill få sin juridiska ålder nersatt till 49 år.

6

Läs allt!


Himlen TV7 intervjuar Christer Åberg

Christer är en känd bloggare bland både kristna och icke-kristna i Sverige. Han erbjuder Jesus som svar på aktuella samhälleliga och personliga problem. Programledare är Daniela Persin.

3

Läs allt!


”Jesus Kristus frälste mig från 27 års homosexualitet”

Davids starka vittnesbörd om hur han blev frälst och räddad av Jesus från 27 års homosexualitet. Svensk text. 

- Mitt namn är David, jag är 44 år gammal, och det här är ett vittnesbörd om hur Jesus Kristus räddade mig från tjugosju år av homosexualitet. Jag talar i kärlek.

1

Läs allt!


Tommy Dahlman intervjuar Christer Åberg i Kanal 10

Tommy Dahlman intervjuar Christer Åberg i Kanal 10 om hans frus och lille sons död två dagar innan julafton för snart tio år sedan.

2

Läs allt!


Det skall bli ett härligt möte uti skyn

Christer Åberg spelar på sin ukulele och sjunger "Det skall bli ett härligt möte uti skyn! O, hur underbart och stort."

0

Läs allt!


Troendedöparna brändes, dränktes och halshöggs

Många är de som har lidit förföljelse, satts i fängelse och dödats som har praktiserat det bibliska troende-dopet genom nersänkning.

9

Läs allt!


Denne man är farlig, ofrälst och falsk profet


Påve Franciskus.

107

Läs allt!


Dopet: Var, när och hur

Dop i havet

Här ger jag dig några tydliga bibelord på var dopet sker, när det sker och hur.

4

Läs allt!


Främlingen som följde kyrkoherden på vårpromenad

Läsarmejl av nils 

Främlingen som följde kyrkoherden på vårpromenad, sade till slut: Räck Hit Ditt Finger, Här är Mina Händer!

3

Läs allt!


Bedräglig rikedom

Läsarmejl av David B 

11

Läs allt!


Är Bibelns Gud samma som koranens gud?

”De som påstår sig älska, ära och tillbe Gud, gör i själva verket inte det om de inte älskar, ärar och tillber Jesus.”

5

Läs allt!


Europa tillbaka till Gud

Läsarmejl av David B

Europa tillbaka till Gud. David B talar.

2

Läs allt!


Han gifte sig med hologrammet Hatsune Miku

Gifte sig med sitt hologram

Akihiko Kondo håller i en dockversion av hologrammet Hatsune Miku som han gifte sig med. Bildkälla: Facebook.

En 35-årig man i Japan har gift sig med ett hologrom. Bröllopet kostade 160 000 kronor. En docka representerade det kvinnliga dataprogrammet.

19

Läs allt!


Himlen TV7 invigd i Uppsala

Ruben Agnarsson, Martti Ojares, Daniela Persin och Christer Åberg

TV-producent Ruben Agnarsson, grundare och vd Martti Ojares, kanalchef Daniela Persin och Christer Åberg.

Jag var inbjuden till den kristna tv-kanalen Himlen TV7:s studioinvigning i Uppsala.

17

Läs allt!


Nu har det hänt!

Över tusen prenumeranter på Youtubekanalen Apg29nu

Nu har det hänt! Youtubekanalen Apg29.Nu har fått över tusen prenumeranter. Närmare bestämt 1001 stycken!

5

Läs allt!


Jesu trefaldiga världshistoriska seger

Läsarmejl av nils 

Jesu trefaldiga världshistoriska seger, Guds gåva till all världens folk. Det Jesus Kristus utförde genom sin försoning var en oöverträffad Trefaldig Seger! Utmaningen gällde 3 olika områden som Han inför Gud den högste Domaren och inför: Andevärlden måste segra.

5

Läs allt!


Prenumera på Youtubekanalen Apg29.nu

Fortfarande i lager: Christer Åbergs starka bok Den längsta natten

Den längsta natten - 150 kronor

Natten till den 22 december, den natt med flest mörkertimmar 2008, genomlider Christer Åberg Den längsta natten i sitt liv, då han på ett mycket traumatiskt och oväntat sätt mister halva sin familj.

1

Läs allt!


Extra: Christer Åbergs bok fortfarande i lager

Upprop för Christer Åbergs bok Den längsta natten. Och du kan även ge ditt stöd till bloggsajten Apg29.nu.

0

Läs allt!


Platt jord är obibliskt

Platt jord är obibliskt

Läser man Bibeln så ser man tydligt att jorden är rund. Om jorden inte är rund då skulle Jesus ha tagit grundligt miste då han säger att att det både är dag och natt på jorden när han hämtar hem alla de frälsta till himlen.

20

Läs allt!


Ny DVD! Frågor och svar om den yttersta tiden och dess händelser

Av Holger Nilsson 

Ny DVD! Frågor och svar om den yttersta tiden

Du har nu möjlighet att ta del av denna nya DVD om den yttersta tidens händelser.

7

Läs allt!


Christer Åberg friar till Siri

Här friar jag till Siri i direktsändning. Lyssna på svaret!

3

Läs allt!


FN önskar en global regering inom 12 år

Av Mikael Walfridsson 

Agenda 2030 - FN önskar en global regering inom 12 år

Wolfgang Ishinger: ”Vi lever i en tid där den internationella världsordningen kollapsar just nu. I detta vakuum prövar alla för att se hur långt de kan gå. Det finns ett behov av en global regering.”

36

Läs allt!


Be den här bönen om du vill ta emot Jesus och bli frälst

Be den här bönen om du vill ta emot Jesus och bli frälst.

1

Läs allt!


Transpersoner befriade av Guds kärlek

En mycket stark dokumentär om transpersoner som har blivit befriade av Guds kärlek.

5

Läs allt!


Dagens ord

Vecka 47, onsdag 21 november 2018 kl. 13:46

Jesus söker: Helga, Olga!

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? - Be den här bönen:

Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Jag ber om förlåtelse för alla mina synder. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!

Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv. - Joh 3:16



Dagen intervjuade Christer Åberg om konspirationsteorier

Dagen intervjuade Christer Åberg om konspirationsteorier

Tidningen Dagen. 

Tidningen Dagen har genom Jonatan Sverker intervjuat mig och flera andra om konspirationsteorier och gjort en gedigen sex sidor lång genomarbetad artikel.

19

Läs allt!


Senaste kommentarer


Den första uppståndelsen

Christer Åberg och Reine Jonsson talar talar om den första uppståndelsen i Nässjö närradio.

1

Läs allt!


Den 9 november är årsdagen av Kristallnatten

Den 9 november är årsdagen av Kristallnatten

Den 9 november är det årsdagen av Kristallnatten då Förintelsen av judarna började i Nazityskland 1938.

7

Läs allt!


Dante, 12 år, med Downs syndrom har ett människovärde

Dante, 12 år, med Downs syndrom har ett människovärde

Bild: Expressen. 

Tusentals människor letar efter den 12-årige pojken Dante som har Downs syndrom och som är förvunnen. Detta visar att han har ett stort människovärde!

15

Läs allt!


Är det Bildas uppgift att stå bakom danskurser och yoga?

Av Holger Nilsson 

Är det Bildas uppgift att stå bakom danskurser och kurser i yoga?

Angående Bilda så är deras egen presentation så här: ”Studieförbundet Bilda för kyrka och samhälle, med kortformen Bilda, tidigare med namnet Frikyrkliga studieförbundet, är ett av Sveriges tio studieförbund.”

47

Läs allt!


Dopet i Apostlagärningarna - Del 2

Christer Åberg undervisar om alla bibelställen om dopet i Apostlagärningarna. Del 2.

0

Läs allt!


Dopet i Apostlagärningarna

Christer Åberg undervisar om alla bibelställen om dopet i Apostlagärningarna. Del 1.

0

Läs allt!


16 bibelord om att ta emot Jesus för att bli frälst

Ta emot Jesus

Här listar jag flera bibelord som alla handlar om att ta emot Jesus. Det finns fler bibelord om detta som jag inte har med här. Och alla dessa bibelverser visar att man ska ta emot Jesus!

0

Läs allt!


Bilder från min barndom - Christer Åberg

Fantastiska bilder på Christer Åberg som barn! 

Christer Åberg fotar en ko

Här fotograferar jag en ko med en lådkamera på bondgården jag växte upp. Jag är klädd i trätofflor och i andra konstiga kläder.

7

Läs allt!


Unika dopfilmer

Unika dopfilmer - Studio Apg29 med Christer Åberg. Christer Åberg talar om dopet och visar fantastiska dopfilmer.

2

Läs allt!


7 skillnader mellan Jesus och Muhammed

Islams profet Mohammed, påstod sig predika samma budskap som Jesus. Men här har vi sju skillnader som visar att det inte stämmer! 

7

Läs allt!


Koranen räcker ej för översättare måste använda Bibeln för att stödja Profeten Muhammed

Läsarmejl av nils

Blir upprörd när jag ser hur Islam inte kan klara sig med sin egen Koranen, utan måste blanda in Bibeln, vår Heliga skrift för att försvara sin falska lära! Här följer några exempel.

3

Läs allt!




Apg29 har tusentals bloggartiklar! Gå vidare till fler artiklar:

NÄSTA


STÖD APG29! Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96 | Paypal: https://www.paypal.me/apg29

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 54 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 34 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 17 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 12 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 10 år om han hade levt idag. Allt detta finns att läsa om i boken Den längsta natten. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Sedan 23:42 2013-08-16 har det varit 453 265 968 sidvisningar på Apg29! Apg29 har just nu 17 021 bloggartiklar, 91 680 kommentarer och 59 969 bönämnen.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

MediaCreeper

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

TA EMOT JESUS!

↑ Upp