Surfar nu: 581 www.apg29.nu


Talet 666 inleder Koranen

http://www.apg29.nu/bild2.php?w=480&h=75&src=img/1446942922-666.jpg

"Bismillah" är Koranens inledningsord och betyder på arabiska "I Allahs namn", men på grekiska betyder det 666.

Upp 13:18

Här är visheten. Den som har förstånd kan räkna ut vilddjurets tal, för det är en människas tal och dess tal är 666.

Bismillah

Jag har en kristen vän som har bott i ett muslimskt område. Han älskar muslimerna och de är hans vänner. Han fick veta att varje gång en muslim skall äta säger denne "Bismillah".

En muslim förklarade då för min vän att det kan han också som kristen säga. Det är inte farligt. Utan det betyder att man ärar Gud.

Detta tyckte min vän lät bra, men något inom honom sa att det inte var rätt så han gick hem för att ta reda på det.

Och det som han då upptäckte var allt annat än bra. Han upptäckte att det betyder 666 på grekiska! 666 är Antikrists tal som Bibeln talar om i Upp 13.

Varje gång då en muslim säger Bismillah när han skall äta åberopa han alltså talet 666. Du kan förstå att min vän blev chockad när han upptäckte det här.

Koranen inleder med Bismillah

När jag själv har sökt på nätet efter ordet "Bismillah" så hittade jag på Wikipedia att Koranen inleder med "Bismillah". Det är det första som Koranen säger. Bismillah är arabiska och det betyder "i Allahs namn". På bilden här högst upp i artikeln ser du "i Allahs namn" skrivet på arabiska.

Samma tecken fast på grekiska, som du också ser här ovan, betyder någonting helt annat. Det betyder 666.

666 är ett heligt tal inom islam

När jag sökte på nätet för att hitta mer fakta om det här då hittade jag en sida där en muslim skrev att i islam är talet 666 ett heligt tal. De menar inom islam att satan har förvanskat det här talet.

Det är så jag tror att det kommer gå till då den falske profeten kommer att lyckas få människor att ta emot detta tal. Han kommer säga att det är heligt och att det är inte sant att det skulle betyda någonting annat.

Han kommer säga att det är judarna och de kristna som har fel om talet och att de har ljugit och förfalskat bibeln. Och så kommer då många gå på lögnerna och ta emot talet i tron att det skulle vara ett heligt tal.

På handen eller pannan

http://www.apg29.nu/bild/1447066359-hoger-hand.jpg

I Uppenbarelseboken 13:16 står det:

Och det tvingar alla – små och stora, rika och fattiga, fria och slavar – att ta emot ett märke på högra handen...

http://www.apg29.nu/bild/1447066416-pannan.jpg

Och det fortsätter med:

...eller pannan,

Uppenbarelseboken 13

Vi skulle alltså kunna översätta bibelordet från Uppenbarelseboken 13 som vi citerade här ovan ungefär så här:

Upp 13:18

Här är visheten. Den som har förstånd kan räkna ut vilddjurets tal, för det är en människas [Muhammed] tal och dess tal är i Allahs namn.


Videon här nedan tar upp mer fakta om bismillah och märket inom islam.




Tack för att du läser Apg29. DELA gärna till dina vänner. Du kan också stödja Apg29 genom att sätta in en valfri GÅVA på BANKKONTO 8169-5,303 725 382-4. På internetbanken går det att ställa in så att du automatiskt ger en summa varje månad. Men om du hellre vill kan du SWISHA in en frivillig summa på 070 935 66 96. Tack.


Vill du bli frälst?

Ja

Nej


Publicerades fredag 9 juni 2017 12:47 | #bismillah #vilddjuret #antikrist #666 #koranen #islam #islam #muslim #muslimer #tidstecken #sista tiden | Permalänk | Kopiera länk | Mejla

36 kommentarer

Sarah 9/6-2017, 15:30

Du har förmodligen tolkat helt rätt Christer.
Det är allvarligt och vi måste hålla fast vid Bibeln!
Jesus vi vet att du aldrig överger oss.
Du älskar oss så!

Svara


JL 9/6-2017, 16:04

Bra Christer, nu börjar polletten ramla ner vad det är vi har släppt in i vårt land. Det förklarar även det mycket märkliga beteendet bland de 380 pastorerna som helt öppet ljög att invandring inte orsakade islamisering. Odjuret förvrängde deras världsbild.
Tyvärr är det lite sent att vakna nu ty:
"Det fick rätt att strida mot de heliga och besegra dem, och det fick makt över alla stammar och länder och språk och folk"
Vi kan alltså inte vinna ett andligt krig emot odjuret, vi har inte den styrkan. Odjuret förvränger en människas världsbild så illa att den gör tvärt emot vad den skall. Det är endast när Kung Jesus kommer tillbaka som den makten ändras. Tills dess får vi hålla oss till två tekniker. Oandligt stridande eller ännu bättre inte slåss alls och i detta fall innebär det att man rent fysikaliskt har en mur mellan sig och odjuret. I Sverige blir detta väldigt svårt nu när vår mur har fallit. Våra barn kommer tvingas äta halalkött skolorna, våra kyrkor kommer blir infiltrerade av den andra guden och den andra gudens namn kommer åkallas i våra kyrkor och besudla våra heliga platser.

Svara


Sss 9/6-2017, 19:44

Svar till JL.

Men det står även så här i kap 15 vers 2

Och jag såg liksom ett glashav, blandat med eld, och dem som hade vunnit seger över vilddjuret och över dess bild och över dess märke och över dess namns tal stå på glashavet och de hade Guds harpor.

Svara


JL 9/6-2017, 21:29

Svar till Sss. Vi tar en annan översättning:
och jag såg liksom ett glashav blandat med eld, och de som hade kämpat sig fria från odjuret och dess bild och talet för dess namn stod på glashavet med Guds harpor i händerna.
Kämpat sig fria. De har alltså varit ofria. Du och jag är är andligt fria om vi än så dör eller sitter i fängelse. Nej, Jag skulle gissa att de föddes som muslimer men konverterade till kristendomen. De hade odjurets märke sedan födseln men hade inte valt det själva. Läser man på övriga ställen så står det alltså att det är evig fördömelse om man tar vilddjurets märke. Det bör betyda att om man som kristen konverterar, så finns det ingen återvändo.

Svara


nils 9/6-2017, 22:40

Har hört den omvänd muslimen Valid Shoebat,förklara att vilddjurets märke är ett dekret,den bekännelse du Christer nämner här;"I Allahs namn."
Han menar att det behöver inte vara talet 666,utan är bekännelsen;" I Allahs namn."
Att sedan dess talvärde är 666 på grekiska,tycks väl bekräfta detta.
Då måste väl vilddjurets ursprung härröra därifrån?
Vi har ett liknande"dekret" om vår dyrbare Jesus;"Emmanuel,Gud med Oss!"

Svara


Lasse 9/6-2017, 22:47

Bra skrivet Christer 👍 det gäller att varna för märket 😈 för när man väl tagit det är det kört. Tack för att du upplyser om detta ☝idag tog min dotter examen vi var i pingstkyrkan i Jönköping, länkar en sång därifrån. https://youtu.be/XRanchgQ23I

Svara


Katrina 9/6-2017, 22:52

Bra Christer.. 👍

Svara


Bertil Rosenius 10/6-2017, 01:28

Så var det ja...!

"På handen eller pannan".

Har i alla år gått emot chipp-teorin. Märket tror jag kommer att bli ett märke... och det på... inte osynligt under pannans eller handens hud.

Chippet kan helt säkert nyttjas av en antikristlig regi, men det är inte märket. Och jag tror att denna tanke, som många framfört i minst tio år, avs islam och "i Allahs namn" är mkt troligt och nära en kommande verklighet.

Islam är inget - som många svenska politiker gör - nonchalant "leka" med! Men å andra sidan - allt sker enligt Guds tillåtelse och plan.

Det är gott av få vara frälst. Måtte allt fler förstå tidens tecken och söka Herrens nåd.

www.teleo.one / Bertil

Svara


Sarah 10/6-2017, 01:35

Svar till nils. http://www.himlentv7.se/vod/player/47522/
Här berättar Walid om detta.
Jesus bara hos Dig finns frälsningen!
Vi älskar dig Jesus!

Svara


nils 10/6-2017, 08:21

Svar till Sarah . Tack Sara.Rekommenderar fler att se denna video!

Svara


nils 10/6-2017, 08:38

Men detta får Inte förändra vår och västvärldens aktsamhet om RFID-chipets betydelse som en farlig märkning,och det stora Tekniskt tidstecken som visar att Tiden är nära!
Det har Herren genom flera varningar informerat om,att Vägra mottaga detta,
Även denna märkning utföres på hand eller panna som bibeln varnar för.
Hoppas när detta blir obligatoriskt,att Kristenheten i Tros-frihetens namn,då Samfällt Protesterar,genom den kunskap Bibeln givit oss!
Så låt oss Ej bli förvirrade av Muslimvärldens 666-märkning så vi luras till Chipmärkning

Svara


Bertil Rosenius 10/6-2017, 10:45

Svar till nils.

Låt oss ej bli förvirrade av något som inte står i Guds Ord! Om profetior inte överensstämmer med Ordet... vilket gäller då: Ordet eller vad människors menar är "profetior"?

Du skriver:

Det har Herren genom flera varningar informerat om...

Talar Herren mot sig själv?

1) Ordet är supertydligt, för detta är så viktigt: Märket (ordagrant ett bomärke typ: etsning, brännmärkning, tatuering) handen eller pannan.

2) Några menar att Herren nu sagt: Märket är ett osynligt chipp under huden.

Vilket vill DU då tro på? Far inte vilse i denna sista tid! Börja inte tro mer på moderna "profetior" än på Ordet. Vi vet, genom Ordet, att falska profeter och profetior tillhör ändens tid. Skall vi inte skall tro på detta?

Därmed rek jag ingen att ta något chipp! Chippet kan mycket väl var ett farligt verktyg i ett antikristligt system.

Svara


nils 10/6-2017, 13:41

Svar till Bertil Rosenius. Bertil,när Herrens tjänare talar och varnar för det som Bibeln redan talar och varnar för,
Bör vi inte Ens Då lyssna till Herrens Tjänare ?.
Upplever att kristna är så fylls av fruktan till Allt som Herren ändå vill säga.
Det jag skrev,bara Bekräftade det Bibeln säger och många Herrens tjänare.
Det finna tom. pastorer som öppet säger och visar att de tagit Chipmärkning,så vi må läsa på vad Skriften säger. MVH/nils

Svara


Karl Håkan Sandell 10/6-2017, 13:59

Det låter onekligen intressant det som Christer skriver i den här artikeln. Men jag har tittat i Koranen och den börjar faktiskt inte på det här viset. Orden ”I Guds namn” finns där men de skrivs inte på det här viset. Så det här tecknen är något annat än inledningen på Koranen.

Sedan tycker jag att det låter lite långsökt att alla skulle bli tvingade att ha det här märket tatuerat på sin hand eller panna, alla i hela världen. Det låter inte rimligt. Utan åter igen låter det som något som man försöker tolka in i skriften. Och som gör att de onda makterna får oss att tro att det är inte så farligt för vi har ju inte kommit hit än.

Nej jag tror som jag förfäktat tidigare att 666 står för www.(en 6:a skrivs på Hebreiska med Vav och det återges hos oss med w och tre 6:or blir alltså www.)

Det här är något som redan gått i uppfyllelse. Och detta system av www som nu täcker hela jorden har också blivit ett system att handla på. Och alla företag av någon storlek har en www sida.

Och ska man handla då har man en kod. Eller ett tecken som man också kan säga. Och där har vi alltså vårt märke. Detta Vilddjurets märke. Som alla talar om. Och vi knappar in det med Handen och minns det i hjärnan. Vår panna.

Och i vers 18 kan vi också läsa att vi ska räkna på Vilddjurets tal. Det ska alltså vara siffror. Inte bara ett märke. Och så är det ju i datavärlden. Allt är siffror där.

Och jag tror att det här är det viktiga idag att vi får ut. Att Jesus finns och han klarade av att förutse www, Vårt internet och det redan för 2000 år sedan. Tänk vilken Gud vi har.

Då är det inte längre intressant att hälla på med andra tolkningar som ev skulle kunna slå in i framtiden. Nej Jesus finns och han har visat det i det här ordet.

Karl Håkan

www.minJesus.blogspot.se

Svara


Christer Åberg 10/6-2017, 14:10

Svar till Karl Håkan Sandell.

Har du tittat i den arabiska originaltexten och inte i någon förfalskad svensk översättning? I svenska översättningar översättar namnet "Allah" med "Gud" och redan där är det falskt.

Svara


Karl Håkan Sandell 10/6-2017, 14:20

Och om vi ytterligare vill bli förvissade om att Upp 13:18 handlar om www vårt internet, så kan vi läsa versarna innan alltså Upp 13:14 – 15 Där står om Vilddjurets bild, som har rörelse (liv) och ljud (kan tala). Och det är vår TV. TV kom runt 1950 och 1990 kom www och har sedan växt till att bli något för alla. Precis som det står.

Det är intressant med den här kopplingen, Förts TV sedan www. Då hänger sakerna ihop. Och i Upp 14:6 – 11 har vi det tre Budbärarna (Änglarna) som flyger högst på himlen med sitt budskap till människorna. Det är ju våra TV satelliter. Och de har olika budskap.

Där finns de Evangeliska kanalerna som Kanal 10 och Vision Norge, och de ska vi titta på.

Där finns de statliga kanalerna som ropar ”Faller, faller gör det stora Babylon”. Alltså Kyrkan faller. Och det är ju det som TV i vårt land arbetat för allt sedan de började. Alltså avkristningen.

Och sedan har vi de rena skit kanalerna alltså de som innehåller Vilddjurets budskap. Och det är de som tittar på de kanalerna som ska dricka Guds vredes vin outspätt. Och också de som tar emot märket och också surfar på Vilddjurets hemsidor.

Och går vi till Upp 15:2 där vi ser de som står vid Glashavet. Så är det alltså de som har klarat att ta avstånd från Vilddjurets utbud i TV och på Internet. För de har nu ett system som gör att hela Jorden är tillgänglig genom Internet och TV nyheterna.

Alltså. Man kan inte bryta ut en vers ur sitt sammanhang och peka på Muhammed. Utan vad man får göra här är att se det i sitt sammanhang och då ser man att det ju är vår tid som beskrivs i dessa kapitel Upp 13 – 15.

Och jag ser det som just för att ”förvillelsen är så stor” i vår tid så klarar vi inte av att gå ut med det här fast det egentligen är så klart och så enkelt.

Jesus hjälp oss i vår tid!!

Karl Håkan

www.minJesus.blogspot.se

Svara


Karl Håkan Sandell 10/6-2017, 14:32

Svar till Christer Åberg.

Ja, jag har tittat i den Arabiska originaltexten. Och Koranens första vers inleds med andra tecken. Men jag håller med dig att ordet Gud där kan vara en felaktig översättning i den svenska texten som står i samma sammanhang.

Men som jag skriver så kan de här tecknen som du har visat här, mycket väl vara något som används i andra Muslimska sammanhang med den här betydelsen.

Karl Håkan

www.minJesus.blogspot.se

Svara


Britt 10/6-2017, 15:51

I Guds Ord i Bibeln: Står det om Antikrists och Antikristers framträdande.

Kära barn, den sista tiden är här. Och liksom ni har hört att Antikrist skall komma, så har redan nu många antikrister (fotnot, falska profeter och lärare) trätt fram. Av detta förstår vi att den sista tiden har kommit. FRÅN OSS har de utgått, men de hörde aldrig till oss. Om de hört till oss skulle de ha blivit KVAR hos oss. Men detta skedde för att det skulle bli uppenbart att inte alla hör till oss. Ni har en smörjelse från den Helige och känner alla sanningen. Inte har jag skrivit till er därför att ni saknar insikt i sanningen, utan för ni känner den och vet att ingen lögn kommer från sanningen. 1-Joh 2:18

Guds Frid!!

Svara


nils 10/6-2017, 17:01

Svar till Karl Håkan Sandell. Här måste vi se upp och ej feltolka Guds ord att allt handlar om en TV.apparat eller EAN-märkningen på varorna!
Det är allvarligt och gör att vi då blir Bedragna när verkligheten är något helt annat!!
I Upp.13:15 sägs att V-djurets bild tom.kunde Tala och Döda alla som inte Tillbad V-djurets bild, alla som inte tillbeder V-djurets bild.
Detta skulle då alltså gälla att en en T.V.apparat enl.ditt förmenande skall döda sina tittare!
Låter det rimligt och trovärdigt,tycker du och ni övriga??
V-djurets märke skall appliceras på högra handen eller pannan,vilket helt klart då Ej kan gälla EAN-märkning som Ej appliceras på hand eller panna!!
Och jag och vi andra får Idag köpa och sälja utan hinder,trots denna EAN-kod,vilket när det gäller enl.Upp.13:17 skall vara FÖRBJUDET utan V-djurets märkning!
Det är ju bara att läsa innantill,eller hur kära läsare!
För mer information om V-djuret,som ju blir en Världshärskare läs Dan.7:1-14 och uttydningen i V 23-28 som beskriver det Upp.13 senare talar om! MVH/nils

Svara


Sss 10/6-2017, 17:24

Jag rekommenderar att ni läser denna bok vilket är en förklaring vers för vers ur ur Uppenbarelseboken.

Broder Zac Poonen som skrivit.

http://www.cfcindia.com/books/the-final-triumph

Svara


Lasse 10/6-2017, 18:05

Svar till nils.

Jag tror att märket får man när man överlåter sig till vilddjuret man kan inte ta emot märket utan att förstå vad man gör. I detta ingår tillbedjan, så ean koder o tv apparater kan vi utesluta, samt köpa och sälja går inte heller förmodligen kopplat till ett konto, våra pengar blir inte tillgängliga för oss,sen blir vi förföljda, knappast av en TV? Så låt oss ta allvarligt på detta, MVH Lasse

Svara


Karl Håkan Sandell 10/6-2017, 18:24

Svar till nils.

TV dödar, den dödar allt andlig liv, de som inte tillber Vilddjuret. Det är därför som vi har ett avkristnat land idag. Alla sitter och tillber vilddjuret i TV. Där finns han och sänder ut sitt budskap som är helt Jesus fritt.

Och idag har vi ett Jesus fritt land. Vilddjuret har lyckats och med hjälp av TV. Och det är så listigt att ingen tycks ana hur hemskt TV har verkat.

Så kom inte och påstå att TV inte dödar. Det är det den gör. Den har dödat det kristna livet i Sverige. Den har varit en av de starkaste avkristningsredskapen.

Och nu har vi också fått www som också är fyllt med samma budskap.

Det förvånar mig att det här ska vara så omöjligt att ta till sig. Men det är kanske för folk har fastnad i TV och www och vill inte erkänna det.

Karl Håkan

www.minJesus.blogspot.se

Svara


Lasse 10/6-2017, 20:31

Svar till Karl Håkan Sandell.

Jesus ger liv Han är Livet själv vi behöver mera av HONOM allt gott till dig Karl Håkan. MVH Lasse. https://youtu.be/IPadSoXbp-4

Svara


nils 10/6-2017, 21:43

Svar till Karl Håkan Sandell. Visst dödar dåliga TV-program det andliga livet som du helt rätt skriver.
Men det Upp.13 beskriver är ändå Inte TV-apparaten!
Och Internet,WWW,har Herren visat blir den sista frukten av kunskapens träd,på gott och ont för mänskligheten.
Internet är redan idag källan till så mycket ont som bedrägerier och tom. cyberattacker,och detta Länder emellan,där man slår ut viktiga samhällsfunktioner.
Så du har helt rätt i det du skriver,Men detta är Ändå inte det bla.Upp.boken talar om.
Gud välsignelse önskar jag dig/nils

Svara


Peter Hall 10/6-2017, 23:58

Kära bröder och systrar,

Ni talar om en kommande antikrist. Jag säger eder, han har redan kommit.

"Den falske profeten" är profetian om Muhammed, islams grundare. Denna lära började spridas i världen redan på 600-talet. Upp19:20

Det är historia, men de tusen åren har nu närmat sig sitt slut och djävulen har återigen kommit lös för att förvilla muslimerna. De kommer snart att lockas till "den stundande striden". Detta är slutdomen över världen. Upp.20:7-10

Svara


Lasse 11/6-2017, 01:07

Märket har inte kommit än, de två vittnena kommer att profetera, det har dom inte heller gjort. Jesus kommer tillbaka, har inte heller hänt än. Men det är 100 % säkert att det kommer att hända ☝https://youtu.be/MbbZMFnIm9E

Svara


Maria S 11/6-2017, 03:11

Psalm 37:27-28

New International Version (NIV)

27 Turn from evil and do good;

then you will dwell in the land forever.

28 For the Lord loves the just

and will not forsake his faithful ones.

Wrongdoers will be completely destroyed[a];

the offspring of the wicked will perish.

The signal of the cross- La señal de la Cruz

https://youtu.be/qKVJTIOGyjs

Svara


Karl Håkan Sandell 11/6-2017, 10:27

Det är det som är det fantastiska. Att när man ser detta, att här i Upp 13:14 – 15 ligger profetian om TV och i Upp 13:16 – 18 ligger profetian om www vårt internet och i Upp 14:6 – 11 ligger profetian om TV satelliterna och till och med de Evangeliska kanalerna. Och i Upp 15:2 ligger vår massmediala värld där vi ser allt som händer i världen på en gång, precis som i ett glas hav som är helt genomskinligt.

Tänk allt det här står här och varför.

Jo för att Jesus vill ge oss tröst i vår förvirrade värld. Han ser oss, han har pekat rakt in i vår tid och är med oss.

Det är inget konstigt som händer. Nej Jesus visste allt det här redan för 2000 år sedan.

Och Jesus har koll på läget och det som står i Upp 19:20 om hur Vilddjuret, Ondskan i tillvaron och Den falske Profeten, Muhammed, hur de kastas i Sjön som brinner med Svavel. Det kommer att hända det också.

Ondskans tid och också Islams tid går mot sitt slut.

Det är det Jesus vill säga, och det är därför det är viktigt att vi ser de här profetiorna och inte snackar bort dem. För så ser vi inte Jesus och hans verk och inte heller hans seger som kommer.

Jesus är med oss och han ska segra. Halleluja, Jesus kommer!!

Karl Håkan

www.minJesus.blogspot.se

Svara


Lasse 11/6-2017, 10:43

Svar till Karl Håkan Sandell.

Uppenbarelseboken 13: 16-17 ,,, för mig är det solklart att märket är på handen eller pannan som det står

Svara


Mikael Walfridsson 11/6-2017, 11:01

Guds frid Syskon,
Jag vill gärna tipsa om Tage Bergmans inlägg, som han har skrivit på min hemsida, om just Guds märke, och vilddjuretes märke, som är i tråd med just detta:
http://jesus-kommer-snart.blogspot.dk/2016/04/guds-marke-och-vilddjurets-marke.html
Guds rika välsignelse
Mikael Walfridsson
Den yttersta tiden

Svara


Karl Håkan Sandell 11/6-2017, 11:28

Svar till Lasse.

Men märket på handen och pannan är ju de koder som vi har på internet. Märke kan också översättas Tecken. Och vi har alla personliga Tecken, Koder.

Dessa koder slår i in med handen och minns i hjärnan, pannan. Konstigare är det inte.

Och när det nu finns en bra förklaring till hur man skall tolka det här så ska vi väl inte kullkasta hela Jesu uppenbarelse för oss med dessa profetior som pekar rakt in i vår tid och ger oss hopp i den förvirring som är nu.

Nej det är nu vi ska sjunga Moses och Lammets sång som det står i Upp 15:3 – 4

Upp 15:3. Och de sjunger Guds tjänare Moses sång och Lammets sång, de sjunger [förklarar]: Väldiga och fantastiska [underbara, förunderliga] är dina gärningar, Jesus [Herre] Gud den allsmäktige. Rättfärdiga och sanna dina vägar, du de heligas [folkens (annan grundtext)] kung.

Upp 15:4. Vem lyder [fruktar] verkligen inte dig Jesus [Herre], och lovprisar dit namn, för endast du är helig, för alla folken skall komma, och skall tillbe [böja sig] inför dig, för dina rättfärdiga beslut [domar, påbud] klargörs.

Det är Jesu verk vi ser och snart skall alla folk komma och tillbe inför Jesus.

Jesus lever och han verkar i vår tid.

Karl Håkan

www.minJesus.blogspot.se

Svara


Lasse 11/6-2017, 11:46

Svar till Karl Håkan Sandell.

Kullkasta Jesu uppenbarelse, nä det kan ingen göra Han är den slutgiltiga segraren 💟vi har alla vår tro, hur mycket vi än skriver. Det viktigaste är vår tro på JESUS det är han som bär oss👐 önskar dig en Välsignad fortsatt fin dag 🌄 MVH Lasse. https://youtu.be/iX2mzXh_15Y

Svara


Camilla J 26/7-2017, 16:31

Svar till JL.

Fy! Jag blir riktigt mörkrädd när jag läser detta! Islam är ju lika med antikrist=666. Vi är snart besegrade....

Svara


Madeleine Huhtalo 23/6-2019, 23:46

Den falske profeten är en comeback av profeten Mohammed, som säger sig vara messias, för islam var bara Jesus en profet, därför måste Muhammed som säger sig vara Jesus uppträda som profet. 666= i Allahs namn

Svara


Troende 25/6-2019, 14:36

Tack för denna Info ! Då vet vi ju med säkerhet ! Vet Stefan Löwen om det ?

Svara


Troende 25/6-2019, 14:41

Svar till JL.

Bed om Guds Välsignelse över all den maten ! Gud är starkare !

Svara


Din kommentar

Första gången du skriver måste ditt namn och mejl godkännas.


Kom ihåg mig?

Din kommentar kan deletas om den inte passar in på Apg29 vilket sidans grundare har ensam rätt att besluta om och som inte kan ifrågasättas. Exempelvis blir trollande, hat, förlöjligande, villoläror, pseudodebatt och olagligheter deletade och skribenten kan bli satt i modereringskön. Hittar du kommentarer som inte passar in – kontakta då Apg29.


Prenumera på Youtubekanalen:

Vecka 29, söndag 21 juli 2019 kl. 11:24

Jesus söker: Johanna!

"Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son [Jesus], för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv." - Joh 3:16

"Men så många som tog emot honom [Jesus], åt dem gav han rätt att bli Guds barn, åt dem som tror på hans namn." - Joh 1:12

"Om du därför med din mun bekänner att Jesus är Herren och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, skall du bli frälst." - Rom 10:9

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? Be den här bönen:

- Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som Herren. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!


Senaste bönämnet på Bönesidan
söndag 21 juli 2019 10:19

Gode Gud jag har syndat.
Jag vill vända mina tankar och handlingar.
Be att mina synder blir förlåtna och att
i mitt hjärta bor förlåtelse.

Käre Jesus hjälp

Morsan reklam


Aktuella artiklar


Senaste kommentarer



STÖD APG29! Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96 | Paypal: https://www.paypal.me/apg29

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 55 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 35 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 18 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 13 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 11 år om han hade levt idag. Allt detta finns att läsa om i boken Den längsta natten. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

MediaCreeper

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

TA EMOT JESUS!

↑ Upp