Surfar nu: 527 www.apg29.nu


Texten till ”Vi ska bada nakna”

http://www.apg29.nu/bild2.php?w=480&h=75&src=img/1457643197-samir-viktor-nakna.jpg
Bild: Svt.se.

På bästa sändningstid på lördag sjunger Samir & Viktor i Melodifestivalen att ”vi ska bada nakna på Sergels torg” och ”fucka loss” - alltså: ”knulla loss”. Varför reagerar ingen?


Samir & Viktor – Bada nakna: Hela låtens text


Bror vår värld är upp och ner 

ändå står vi här och ler 

Festen den är nu igång 

sjung nu med i våran sång

Kom nu alla sköna 

dansa hela natten lång

Hatarna får hata 

det spelar faktiskt ingen roll 


För vi skall bada nakna på Sergels torg 

å leva livet utan sorg 

vi skall bada nakna så alla ser


Ååååå


Kom och festa här med oss 

du och jag skall fucka loss 

vi skall bada nakna på Sergels torg

Vi ska bada

Vi ska bada nakna

Vi ska bada

Vi ska bada nakna


Vi njuter av vad livet ger 

Sverige är vårt högkvarter

Det finns plats för alla här 

oavsett vem du än är

Kläderna får ryka 

för nu är våran fest igång


För vi skall bada nakna på Sergels torg 

å leva livet utan sorg 

vi skall bada nakna så alla ser


Ååååå


Kom och festa här med oss 

du och jag skall fucka loss 

vi skall bada nakna på Sergels torg

Vi ska bada vi ska bada


Vi ska bada nakna

Vi ska bada vi ska bada

Vi ska bada nakna


Nakna

Nakna


För vi skall bada nakna på Sergels torg 

å leva livet utan sorg 

vi skall bada nakna så alla ser


Ååååå


Kom och festa här med oss 

du och jag skall fucka loss 

vi skall bada nakna på Sergels torg

Vi ska bada nakna


Låtskrivare: Fredrik Kempe, David Kreuger, Anderz Wrethov 


Människor behöver verkligen Jesus Kristus. Det är bara han som kan frälsa från denna syndens tomhet!


Synden har inga gränser

Så här långt tänkte jag att bloggartikeln om detta vansinne skulle vara men så upptäckte jag att det var ännu värre. Se skärmdumpen här ovan till denna artikel i Svt. Jag trodde inte det kunde bli mycket värre, men synden har tydligen inga gränser till hur långt man kan gå. Så här skriver Svt:

Samir & Viktor avslutar finalen och har bestämt sig för att maxa showen. Nu stannar de inte vid att kasta tröjorna – även byxorna ryker. I övrigt är koreografin densamma, rapporterar svt.se/melodifestivalens Saga Palmér.

Människor behöver verkligen Jesus Kristus. Det är bara han som kan frälsa från denna glorifiering och utövning av synd och tomhet!

Har du tagit emot Jesus? Är du frälst?

Det är hög tid för dig att bli det nu!


submit to reddit


Vill du bli frälst?

Ja

Nej


Publicerades torsdag 10 mars 2016 22:22 | # fredrik kempe #david kreuger #anderz wrethov #samir & viktor #escse #eurovision #melodifestivalen | Permalänk | Kopiera länk | Mejla

53 kommentarer

Kalle Thu, 10 Mar 2016 22:46:33 +010

Kontext. Fucka loss behöver inte betyda knulla, det låter mer som att dom menar att flippa ur. Och ingen reagerar längre, för det här är vad melodifestivalen har handlat om bra länge nu. Och det här landet.

Svara


Toni Alajärvi Thu, 10 Mar 2016 23:01:50 +010

Sverige är på väg till helvetet!

Svara


Katrina Fri, 11 Mar 2016 01:33:50 +010

Svar till Kalle. Precis så...släppa loss...ha kul flippa ut.

Svara


Christer Åberg Fri, 11 Mar 2016 02:27:03 +010

Svar till Kalle. Och texten betyder inte heller att de ska bada nakna? Nej, det betyder det som de sjunger, och borde inte få plats i ett familjeprogram!

Svara


Andy Svensson Fri, 11 Mar 2016 06:08:03 +010

Skönt att man slipper se eländet har ingen Tv.

Svara


JL Fri, 11 Mar 2016 06:43:09 +010

Aldrig i Sveriges historia har människor mått så dåligt som de gör nu, ändå säger alla hur kul och bra de har det.

Svara


Ingrid Fri, 11 Mar 2016 07:49:07 +010

Orden i sammanhanget och beteendet signalerar undergång för vårt folk och land. Allt det Bibeln varnar för innan ett land dragit på sig all skuld och orenhet/ondska och tackar ja till sitt eget fördärv sker just nu i Sverige. Alla ni kristna föräldrar och alla kristna vill jag uppmana att inte "signalera ett ok" att orenheten anammas i ditt hem och hjärta. Det förleder andra bort från himmelriket vi är kallade att förbereda oss för. Se på vår kung och Frälsare, Jesus.Bedröva inte Hjälparen, Guds Helige Ande i dig.Då viker han bort från dig.

Svara


Christer Fri, 11 Mar 2016 07:50:43 +010

Jag reagerade redan för 7-8 år sedan och stängde av TV-eländet för alltid. Saknaden är obefintlig.

Svara


Ingrid Fri, 11 Mar 2016 07:59:37 +010

...Vi kristna är kallade att förbereda oss och rena oss för himmelriket där vi är kallade att leva tillsammans med vår Frälsare i evighet. Där finns inte plats för olydnad och ore het. Ondskan kommer att öka men vi som vill helga oss ska fortsätta med det. Vi lever i världen men inte AV världens nöjen som förleder alla som äter av den. Lyft upp blicken. Se på Jesus. Vi ska ryckas honom till mötes strax.

Svara


Ingrid Fri, 11 Mar 2016 08:13:25 +010

Svar till Christer. Vi gjorde oss av med TV:n för åtta år sedan. Man märker hur lätt människor fastnar i tvserier, ofta om mordgåtor. Många förleds att tro att det "bara" är spelfilm och man påverkas inte. Alla tusentals miljarder som spenderas på reklam, med psykologiexperter involverade, visar att vi påverkas av allt vi ser och hör. Upprepning fördjupar påverkan på oss. Detta är känt sedan många år och används i politisk propaganda.Vi ska läsa, och upprepa Guds Ord. Det formar oss hjälper oss att se i denna mörkrets värld.

Svara


Bertil Rosenius Fri, 11 Mar 2016 08:32:11 +010

Människor söker lyckan i en spiral av ett allt mer okontrollerat leverne. Vardagen, med ett allt mer deprimerande framtids tro, måste dränkas med ett totalt utflippande. Med denna spiral lyfter inte den suger innåt, neråt, i allt intensivare virvlar. Så kommer en tid när människa når botten och förstår: "Vi blev inte lyckligare av detta!" Dekadansen var inte friheten, utan en symptom. Detta scenario har utspelats gång på gång i historien. Senast var det under tiden mellan I:a och II:a värdskriget. Dekadansen, depression, krig... En gång kommer det, ur detta, framträda en "räddare" - när mänskligheten, inte längre orkar resa sig: Antikrist kliver in i historien! Han uppfattas inte till början som problemet, han ses som lösningen. Men han blir mänsklighetens största fiende - när han korats till dess räddare. Vad människor behöver i dag är inte moral, utan Jesus. Vägen för mänskligheten är fastlagd, den går inte att ändra, världen går inte att rädda. Men vi får ändå aldrig sluta vinna en och en och kanske flera - i lokala väckelser. Kanske måste vi prata med tusen eller tiotusen om detta - för att vinna en handfull. Men bygger vi moralmurar vinner vi inga. Människor är omedvetna om att de är brickor i satans slutspel och är förblindad i och av sin dekadans. Det går inte att kritisera ytan, vi måste in under den. "Gud ge oss vishet att leva rätt i vår tid!"

Svara


Mercy Pastor NILS ALVAR "Vajda" EKSTÉN Fri, 11 Mar 2016 10:25:15 +010

JA det kan man verkligen undra varför tydligen INGEN av dem som kan titta på TV och Melodifestivalen käre broder Christer Åberg, och det är oerhört förvånande att ledningen/ansvariga för Melodifestivalen och Sveriges Television INTE reagerat och stoppat spektaklet. Men man förvånas INTE över vad för skräp och spam som man sänder i Radio och Television för där tycks INTE finnas några spärrar för vad som är god moral, etik och ideologi. Vi slängde ut TV:n för 15 år sedan, och då blev TV:n bannlyst i vårt hem, och därmed vägrade vi betala TV licens.

Svara


Leif Boman Fri, 11 Mar 2016 11:29:10 +010

Svar till Mercy Pastor NILS ALVAR  
och det är oerhört förvånande att ledningen/ansvariga för Melodifestivalen och Sveriges Television INTE reagerat och stoppat spektaklet.
Jag skulle nog vara mer förvånad om chefen för melodifestivalen skulle gå i bräschen för att stoppa spektaklet.Han är ju själv homosexuell och utsedd av antikrists gäng till fördärv för speciellt Sveriges yngre generationer. Han har i många år varit den som lyft fram den ena hbtq-förebilden efter den andra. Denna festival idag handlar mycket mer om att lyfta fram fri sex och hur som helst, med vem som helst än om musiken. Sodomitledarna har länge haft så gott som fria händer för sin propaganda i tv och media, det tycker jag inte vi borde vara så förvånade över!Däremot är det ytterst tråkigt att folk överlag i vårat land inte förstår vad som väntar ett land när dessa onda makter har släppts fritt. Vittnesbördet om resultatet kan vi läsa om här:
(1 Mos 19:27-29)Tidigt följande morgon gick Abraham till den plats där han hade stått inför Herren och såg ner över Sodom och Gomorra och över hela slättlandet. Han såg då rök stiga upp från landet, som röken från en smältugn. Då Gud fördärvade städerna på slätten, tänkte han på Abraham och förde ut Lot undan förödelsen, när han omstörtade städerna där Lot hade bott.
Jesu frid....

Svara


Lennart Svensson Fri, 11 Mar 2016 11:31:18 +010

Hej! Precis som sign. Ingrid, Christer och Andy gjort så borde alla frälsta göra. SLÄNG UT TV:N! Det gjorde jag 2007. Att som kristen se på världens synd är ett mycket smart sätt av den Onde att lura de kristna. Vi som kristna, ska istället ta itu med den ondska som florerar inom kristenheten, i form alla villoläror som väller in bland. Gå först till rätta med prästen sa Hosea (Hos.4) för det är den andliga nivån hos de frälsta som avgör hur det ser ut bland världens barn. mvh Lennart.S

Svara


Katrina Fri, 11 Mar 2016 12:23:57 +010

Svar till Christer. Jag gjorde av med TV:n för 10år sen..Saknar den inte. Jag tror låtskrivarna ville chockera och få publicitet. Alla vet att man får inte bada i Sergels Torg varken med kläder eller utan. ...gör du det naken så kommer ambulans rätt så fort och hämtar dig. Vattnet är kallt och förorenat av avgaser.

Svara


Bertil Rosenius Fri, 11 Mar 2016 13:04:22 +010

Jag har INTE kastat ut TV:n, det finns faktiskt - på min i vårt fall... - ngt som heter kanalväljare. Och mycket jag kan se på datorn, som detta du nu läser (o.dyl.), kan du se på TV:n.

Svara


Micke Fri, 11 Mar 2016 13:28:27 +010

Svar till JL. Ja, de är sant! Och de är skörden av att vi vänt Gud ryggen, nu vältrar sig Sverige i synd, den blir allt djupare.

Svara


Conrad Olsen-Utvåg Fri, 11 Mar 2016 13:59:56 +010

Ja, man kan fråga; Varför är det ingen som reagerar...? Men det är så dags nu - Men varför har ingen reagerat tidigare...? - Ja, mot Sex i Filmer Redigarat av Ingmar Bergman t.ex. Nei, dom har alltid varit tilljublad - Och det är med en viss fasa jag skriver dessa rader - Men Svensk Kristenhet har inte bara slumrat - Man har tittat på - Man har älskad denne Normlösa sex-dyrkan. Till ex. har jag än tillgodo att läsa på Apg.29 att "Den Svenska Synden" har blivit Sveriges mest kända "Produkt..." Det är "Vakt-hundarna" som har slutat att ge ljud... Det är Vektarna på Muren som har sovit - Eller kanskje än värre; Gillat vad dom har sett och hört. Nu är det så dags att ge ljud - Det är för sent...!

Svara


Kalle Fri, 11 Mar 2016 14:24:22 +010

Svar till Christer Åberg. Det är en dekadent låt och ett dekadent uppträdande, jag säger inte emot det. Jag höll snarare med och så att ingen reagerar för att vi är så vana. Dvs, vi ser denna galenskap överallt.

Svara


susse Fri, 11 Mar 2016 15:44:26 +010

Va sjuk denhär världen e.

Svara


Paul Fri, 11 Mar 2016 17:04:37 +010

Fucka loss betyder nog i de sammanhanget att leva ut. Amerikanarna andvänder ordet i tid o otid i alla sammanhang. Ett svärord helt enkelt. Men ja gillar ju inte texten generellt sätt 😕

Svara


Erik Fri, 11 Mar 2016 17:52:15 +010

Svar till JL. Låt oss inte glömma bort hur Sveriges befolkning levde under sena 1800-talet och början av 1900-talet. Folk flydde till USA då, endast för att få ett jobb, mat på bordet och ett hem. Om man jämför då med hur vi har det i dag, så är vi mycket lyckliga.

Svara


Kerstin Fri, 11 Mar 2016 18:40:28 +010

Sjukt att unga killar står i bara kalsongerna o sjunger dessa texter. Har inte sett det men bilden talar ju sitt tydliga språk. Säkert är det låtskrivaren som vill väcka publicitet o då "tvinga" dessa stackars killar att stå halvnakna. Om de nu inte e killarna själva som skrivit låten och därmed oxå då själva valt detta.. De gör det för publicitet o förstår inte att de är en bricka i Djävulens plan.. Men en naken kropp i sig var ju från skapelsens början ingen synd men blev det i och med syndafallet. Ja har tv hemma men har mer o mer valt bort mycket program. Men tittar nu rätt mycket på kanal 10 på kristna program och sen älskar ja naturprogram med djur, dokumentärer och vissa filmer som inte innehåller sex,våld mm. Antikrundan har ja alltid älskat e de fel? Lånade idag Barnen från frostmofjället och en film om två tigrar.. Är detta syndfullt? Ja försöker verkligen att välja bort o gallra rejält bland de ja,ser. Försöker verkligen minska på mitt tv tittande.. Känner mig rätt rådvill.. Kommentarer tack.. Gör ja rätt eller fel??

Svara


Katrina Fri, 11 Mar 2016 19:43:03 +010

Svar till Kerstin . Kerstin... ta lugnt...det är helt ok....själva TV:n är inte fel utan vad man vill se. Guds Frid var med dig

Svara


Anita Magnusson Fri, 11 Mar 2016 21:23:40 +010

Det har kommit mycket skräp i Melodifestivalen, de framhäver den homosexuella livsstilen, och även ockulta inslag. Men som Katrin skriver det är vad vi väljer att se på som är avgörande. Jag tittar på natur program, dokumentär, fakta program som är intressanta. Är inte mycket tv jag kollar. Läser mycket. Men hemska filmer och sånt tittar jag inte på. Fråge program kan vara roligt kolla. Men denna låt med dessa grabbar är inte något jag har tänkt på, för ordet "Fuck you " kan betyda så mycket, inget fint ord oavsett. Den "nya musiken" nu är hemsk och många låtar är verkligen influerat av Satan. Sen nakenhet i underhållande program har ju kommit fram mer och mer. Nu är det endast överkroppen, undrar om dom verkligen ska vara i bara kalsonger, är ju sjukt. I alla fall i såna här sammanhang. På badstranden och på sommaren går ju nästan alla i bar överkropp och badbyxor eller shorts. Även i andra sammanhang, eller ?

Svara


Madeleine huhtalo Sat, 12 Mar 2016 00:07:52 +010

Hmm??? Fucka loss?? På öppen gata?? Undra var de har hämtat den inspirasjonen?? Ja det fins ju alltid de man kan eftersom.

Svara


Madeleine huhtalo Sat, 12 Mar 2016 00:09:22 +010

Svar till Kerstin . Ja det är ju vatten på kvarnen för de homosexuella!!

Svara


Kerstin Sat, 12 Mar 2016 00:52:36 +010

Svar till Katrina. Skönt att höra.. Men man får inte göra den till sin Gud. De finns bara en Gud som ska ha äran. Men förr tittade ja mycket på tv men på sista tiden har det börjat kännas fel. Det är Den Helige Ande som vägleder mig.. 😊 Amen.

Svara


nils Sat, 12 Mar 2016 08:46:47 +010

Musiken ser jag som en Termometer på det Andliga och Moraliska tillståndet vi befinner oss i. Tänk på Mozart,Haydn,Bach,Händel m.fl,alla dessa kända tonsättarna,vars musik Fortfarande LEVER KVAR. De hade en Kvalite,som idag har HELT SAKNAS! Det fanns en Högre Moral och Andlighet som präglade Världen förr,en helt annan TIDSANDA. Dagens Rock,Rappning,Hård-rock, och nu dessa AVKLÄDDA artister,är ett AVSLÖJANDE av vår tids Andliga och Moraliska NAKENHET!! Och nu sist dessa Metal-band som tom.TILLBEDER SATAN SJÄLV i sina texter. Det kan då ej SJUNKA DJUPARE i vår fallna Värld. Det kan ej bli mer AVSLÖJANDE,i vilket FALLET TILLSTÅND VI NU BEFINNER OSS I!!! Vakna UPP,du som SOVER!

Svara


Fredriksson Sat, 12 Mar 2016 10:12:53 +010

Svar till Christer Åberg. Nej Christer du har så fel, Fucka loss betyder inte alls knulla som du skriver. Kolla upp meningen innan du skriver för nu sprider du en lögn. Meningen här är att släppa loss och ha kul. Är det syndigt att bada naken? Varför ska vi skämmas över vår nakna kropp? Jag badade naken i somras, syndade jag då? Det är faktiskt är det mycket skönare än med badbrallor. Du säger hela tiden att ta emot Jesus och du blir fri men du vekar inte själv vara fri. Du är emot allt som är kul, jag tycker du är väldigt ofri och styrs av lagar mest hela tiden. Släpp loss lite, bada naken och ha kul, det är frihet:)

Svara


nils Sat, 12 Mar 2016 10:35:02 +010

Svar till Fredriksson. I mitt Engelska lexikon från 70-talet,betyder Fuck just det Christer skriver,samt lura,samlag och även svordomar. Vilket lexikon använder du,undrar vi då?

Svara


Fredriksson Sat, 12 Mar 2016 14:14:10 +010

Svar till nils. Jag gissar att du då får uppdatera dig på just Fuck ordet. Fuck är ett väldigt flexibelt ord som används till olika beskrivningar, känslor. I fucking love you. Betyder ju inte att jag knullar älskar dig, som du nog förstår. Utan är ett kraftord för hur mycket personen älskar den andra. "Fucka upp" används inom svenskan och betydelsen av fuck är att inte ställa till det. detta är två olika meningar som innehåller fuck men som inte betyder knulla. Finns mängder av exempel. Orden blir moderna och får andra betydelser men just Fuck är nog det mest flexiba. Kanske en uppdatering av lexikon eller att följa med i utvecklingen av ord. Ni vill ofta se saker svart och vitt så det är inte så konstigt att just Christer och co tänkte knulla när man såg fucka loss. Men en lätt googling hade gett svaret direkt om vad betydelsen var. " - Det är ett modernt uttryck för att säga vi ska gå loss, ha kul och bara köra. Som ett slangbegrepp, säger en av upphovsmännen Anders Wrethov" Så släpp lite på slipsen och var inte så tråkiga utan fucka loss och ha kul i stället:)

Svara


Vivan. Sat, 12 Mar 2016 22:13:42 +010

Gör som jag.Släng ut TV:n.Ägna er åt ordet och bönen i stället.Den är ett ont redskap som inte är lönt att satsa sin tid på.Skona dina barn från skräpet.I dessa onda tider behöver Gudsfolket gå på knä för vårt land.Prioritera din dyrbara tid rätt.

Svara


Jeanette Aldén Wijk Sat, 12 Mar 2016 23:03:19 +010

Svar till Fredriksson. Den ursprungliga betydelsen av det ordet, är faktiskt det som Christer säger. Sedan har det utvecklats (om man nu kan tala om utveckling i detta fallet?) till fler betydelser. Så det han säger stämmer. Sedan detta med vad frihet är. I Johannesevang. 8:36, står det: "Om nu Sonen gör er fria blir ni verkligen fria." Det tycker jag att Du ska ta till Dig! Jesu Frid

Svara


Stefan Andersson Sun, 13 Mar 2016 10:10:31 +010

Jag vägrar titta på Melodifestivalen...och jag vägrar TV licens...vägrar bekosta SVT/SR ,-detta syndens näste .

Svara


Krister Sun, 13 Mar 2016 11:33:59 +010

"Vissa ord blir nya begrepp. Uttryck som fucka loss och fucka ur är istället för att säga att man ska vara lite galen eller lite tokig. Att säga "go crazy" har varit. Nu är det fucka loss, säger Andreas Wrethov."

Svara


Fredriksson Sun, 13 Mar 2016 12:21:22 +010

Svar till Jeanette Aldén Wijk. Ja men det spelar ju ingen roll att det kan betyda det. Fucka loss betyder i detta fall inte knulla loss. Därför sprider han en lögn. Rätt enkelt tycker jag. Jag har ju läst Christer blogg då och då och det är bara förmaningar och hot på sidan. Följ dessa lagar annars kommer du till helvetet. Är det att vara fri? Nej låter väldigt ofritt för mig. Synden är skapad av människor för att kontrollera andra människor.

Svara


Kalle Sun, 13 Mar 2016 12:26:33 +010

Svar till Fredriksson . "Synden är skapad av människor för att kontrollera andra människor." Var i bibeln kan jag läsa det? Det här låter som något du har hittat på själv eller blivit pådyvlad av en sekulär humanist.

Svara


Fredriksson Sun, 13 Mar 2016 12:44:32 +010

Svar till Kalle. Nej det är inte från bibeln självklart. Utan det har jag kommit på själv och det är oxå ganska enkelt för vem skrev bibeln? Människor och att tro att de inte la till egna värderingar i texten är att vara lite väl godtrogen. Enligt mig alltså, du får gärna tro på bibeln.:-) Men tänk så här, hur hade du tänkt om du hörde en pappa säga till sina barn, följ min regler, ni får inte ha sex när ni vill,inte dricka alkohol,inte tatuera er osv. Gör ni inte det utan tänker själva och syndar ska jag dömma er till olycka och kommer att köra ut er i skogen där en man ska plåga er med eld i all evighet. Är det en bra far? Så gör ingen älskande far. Men i bibeln står det just så. Av den enkla anledningen att kontrollera andra. Nu blev det off topic men ja så ser jag på det med synd :-)

Svara


Ya nzambe Sun, 13 Mar 2016 12:58:39 +010

Svar till Vivan.. Amen

Svara


Ya nzambe Sun, 13 Mar 2016 13:13:02 +010

Svar till Fredriksson. Svara till Fredriksson : Att ta emot Jesus betyder att du fri från dina synder och att du är född på nytt. Det betyder inte att du ska släppa loss eller bada nakna framför folk. Och det är syndigt att bada naken ja verkligen , det står inte nånstans i bibel att man får visa sina kroppar eller bada nakna. Om du tycker att det är inte syndigt då är du ingen riktigt kristen. Vi ska respektera våra kroppa . Och lär vårt barn om såna dumheter.

Svara


nils Sun, 13 Mar 2016 13:21:15 +010

Svar till Fredriksson . Kollade ordet Fuck på min dator,och det betyder det som Christer skrev,samt dessutom svordomar. Ingen innebörd av det du menade fanns med! Och när då detta ord kopplas samman med ATT BADA NAKEN i texten, framgår väl betydelsen KLART,att det handlar om det som Christer beskriver!! Hur enfaldig och blind får man då bli?

Svara


Kalle Sun, 13 Mar 2016 13:40:08 +010

Svar till Fredriksson . Kommit på själv? Är du Gud eller? Det vi kommer på själv är av ondo. Bibeln är Guds ord nedskrivet av människor, inte människors ord om Gud. Om det inte är bibelns Gud du tror på, vilken gud är det då du tror? En du uppfunnit själv? Den här kanske du skulle kika på: https://www.youtube.com/watch?v=5ZsZLDWWZMs

Svara


Kalle Sun, 13 Mar 2016 13:40:48 +010

Svar till nils. Ursprungsbetydelsen är "knulla", men språk är levande, och det har fått fler betydelser. I den här kontexten betyder det något annat.

Svara


nils Sun, 13 Mar 2016 14:22:00 +010

Svar till Fredriksson . Det finns faktiskt det som är Ont och Felaktigt i vår värld. Därför man har Lagar och regler i Vårt samhälle, som skall skydda människor från det som skadar oss och andra. Anser du då att vårt SAMHÄLLE är ont,om det då tom. straffar dem som överträder lagen? Nu har Gud,vår Skapare också lagar och regler,och vill Skydda oss genom sina bud. Han VARNAR,men hotar och tvingar oss EJ. Han,SKAPAREN må väl veta vad som är GOTT och ONT för människan Han i Kärlek har skapat. Hans lagar är Universiella,EVIGA lagar som gäller ALLA människor LIKA i ALLA TIDER. När man bryter mot dem kallas det SYND i Bibeln,en Lagöverträdelse. Ett förlegat uttryck i dagens Moralupplösta samhälle,där snart Allt är tillåtet! Men Guds Lagar är EVIGA och ändras EJ,trots samhällets förändring. Då Guds perspektiv är EVIGHETEN,är det än mer Viktigt att känna till och respektera dem. Inte för Han skull,utan för DITT eget EVIGA VÄL SKULL! Dessa Lagar gav Gud,efter att Människan föll i synd,som innebar att vår Andliga NATUR,blev fördärvad. Vi förstod ej längre att skilja på Gott och Ont,och behövde därför den HJÄLP som Herren då gav i sina Bud. I sin NÅD gav Gud oss också möjligheten att få Förlåtelse och Befrielse när vi syndat.Det är MER än Samhället erbjuder!! En kärlek så stor att Gud tom.OFFRADE SIN ENDE SON JESUS,som ett offer för våra överträdelser,så VI NU KAN GÅ FRI från Dödsdomen för våra Överträdelser! Då kan man EJ säga annat än att VI HAR EN GOD och KÄRLEKSFULL FAR!

Svara


Kerstin Sun, 13 Mar 2016 15:29:22 +010

Sverige har blivit som Sodom och Gomorra vi sjunker allt djupare ner i syndens träsk. Folk har blivit förblindade och ser inte längre den uppenbara synd som visas i tv och ute i samhället. Nu är ju allt tillåtet: Att se på sex på tv, klubbar osv, nakenbad, ha sex med vem man vill och gärna flera på en gång, att leva som homosexuell öppet och tom få gifta sig och adoptera barn, ungdomar uppmuntras till sex i skolor mm Att tillbe satan i musiken, artister som står halvnakna och anspelar på sex och tom onanerar på scen och har samlagsrörelser. Satanistiska riter förekommer och accepteras oxå. Snart är det väl oxå tillåtet att syskon har,sex m varann, nekrofili mm som ett visst ungdomsarbetslösheten ville. Att operera sitt kön och hela,sin kropp så att man ska bli,så snygg o sexig som möjligt för att sedan visa upp sig är helt accepterat. Ja listan kan göras huuuur lååååånnng som helst. Du som tycker att man ska få njuta av livet och leva i frihet ser du inte vart vårt samhälle är på väg? Är det ett sånt här samhälle du vill att dina barn och barnbarn ska växa upp i? Nu har ja inga barn men om ja hade haft det hade ja absolut inte velat att dem skulle ta del av detta snusket.. Inte ens innan ja blev frälst.. Ne vi behöver Jesus mer än någonsin nu för detta har helt spårat ur. Och den som tror sig bli lycklig av att leva så här den är helt förlorad och fel ute. Bra att du står på dig Christer vi behöver fler som dig i Sverige. Amen 💜

Svara


Karin Sun, 13 Mar 2016 15:30:25 +010

Till Fredriksson: Vår Far i himmelen har gett oss lagar av omsorg om oss människor och hela sin skapelse. Tio Guds bud står kvar. Jag hoppas att du snart får erfara att Herren är kärleksfull och vill oss det allra bästa. Vi människor förstår inte alltid vad som är bäst för oss. Det är ju klart att Gud är en god Far, som vill leda oss rätt. Vi har fått en fri vilja, så han tvingar ingen att följa honom.

Svara


Kerstin Sun, 13 Mar 2016 15:32:57 +010

Snart är det väl oxå tillåtet att syskon har sex med varann och nekrofili som ett visst ungdomsparti ville skulle det stå..

Svara


Ya nzambe Mon, 14 Mar 2016 09:35:27 +010

Svar till Fredriksson . Bibel handlar inte om att kontrollera någon utan att vi ska följa våra skapares lag! Det verkligen att du känner så i så fall behöver du Jesus i ditt liv! Gud har skapat oss människor inte för att svika honom , han sände sin enda son ner till jorden för att vi inte ska gå förlorade, och blir förlåtna genom honom. tatueringa och alkohol är satans grej Gud vet varför han förbjuder oss att inte göra dom sakerna! Försök och förstår bibel lite mer så kommer du blir välsigna. Gud älskar oss hade han inte gjort det skulle vi inte har funnits här idag. Yes hell finns på riktigt ! Vill du till himlen måste du följa Guds lag. Och ta emot hans enda son för att blir synd fri. För att gå till Gud tempel måste du vara ren och inte har massor med synder eller tatueringar det går inte. Satan gillar när man är emot Jesus och Gud . Det är därför min broder u need Jesus in your life. God is wonderful, Jesus is your key to heaven! Sluta skriva strunt samma saker om Gud , det är inte bra . Du vet inte ens vart du hamnar idag om du dö så sök Gud och be om förlåtelse , ta emot honom , han är underbar far sim verkligen älskar oss. Be careful med vad du skriver om Guds ord.

Svara


Ya nzambe Mon, 14 Mar 2016 09:38:35 +010

Svar till nils. Amen broder! Tell him

Svara


Christer Åberg Thu, 31 Mar 2016 13:13:16 +020

Fyra män är anhållna för gruppvåldtäkt. Bara timmar före övergreppet ska ha skett träffade Aftonbladets kriminalprogram Brottscentralen två av de nu gripna männen, varav de sa: – Vi ska fucka ur. (www.apg29.nu/a/418) Senare våldtog de alltså kvinnan. Kan det bli tydligare att "fucka loss" inte är något oskyldigt uttryck som Samir & Viktor sjunger! Bild: www.apg29.nu/a/74l

Svara


Thomas Thu, 31 Mar 2016 13:18:28 +020

Svar till Christer Åberg. Nej, det är inget "oskyldigt" uttryck! Håller med!

Svara


Besviken Thu, 31 Mar 2016 19:04:40 +020

Svar till Christer Åberg. Den 29/3 uppträdde de på Hillsong i Stockholm. Tror inte att det var med den sången men vad har ljus med mörker att göra?

Svara


Din kommentar

Första gången du skriver måste ditt namn och mejl godkännas.


Kom ihåg mig?


Prenumera på Youtubekanalen:

Vecka 25, onsdag 19 juni 2019 kl. 19:09

Jesus söker: Germund, Görel!

"Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son [Jesus], för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv." - Joh 3:16

"Men så många som tog emot honom [Jesus], åt dem gav han rätt att bli Guds barn, åt dem som tror på hans namn." - Joh 1:12

"Om du därför med din mun bekänner att Jesus är Herren och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, skall du bli frälst." - Rom 10:9

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? Be den här bönen:

- Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som Herren. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!


Senaste bönämnet på Bönesidan
onsdag 19 juni 2019 17:28

Bed att min huvudvärk släpper

Aktuella artiklar


Senaste kommentarer


STÖD APG29! Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96 | Paypal: https://www.paypal.me/apg29

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 55 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 35 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 18 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 13 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 11 år om han hade levt idag. Allt detta finns att läsa om i boken Den längsta natten. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

MediaCreeper

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

TA EMOT JESUS!

↑ Upp