820 online! | Sidvisningar idag: 102 148 | Igår: 197 447 |

www.apg29.nu

Annons

Chatt Nyhetsbrev Biblar Läsarmejl Bönesidan Dagens ros Date29 Kommentarer Fråga Christer Kontakt Sök

Tiden för uppryckandet


Läser vi Bibeln bokstavligt ser vi att uppryckandet sker innan vedermödan.

Syftet med vedermödan

Det viktigt att inse syftet med vedermödan. Enligt Daniel 9:27, finns det ett sjuttionde "sju" (sju år) som ska komma. 

"Han skall stadfästa förbundet med de många under en vecka, och mitt i veckan skall han avskaffa slaktoffer och matoffer. Och på styggelsers vinge skall förödaren komma, till dess att förstöring och oryggligt beslutad straffdom utgjuts över förödaren."

Hela Daniels profetia om sjuttio sjuor (Daniel 9:20-27) talar om nationen Israel. Det är en tid där Gud fokuserar sin uppmärksamhet på Israel. 

Den sjuttionde sju, vedermödan, måste också vara en tid då Gud specifikt handskas med Israel. Den tiden finns det ingen anledning för församlingen att vara närvarande, vilken den också inte är. Då är församlingen uppryckt till Jesus.

Syftet med uppryckandet

Den primära bibeltexten om uppryckandet är 1 Tess 4:13-18. Det sägs att alla levande troende, tillsammans med alla troende som har dött, kommer att möta Herren Jesus i luften och kommer att vara med honom för evigt. Uppryckandet är Guds sätt att ta bort sitt folk från jorden. 

Några verser senare, i 1 Tess 5:9, säger Paulus, 

"Gud har inte bestämt oss till att drabbas av vredesdomen utan till att vinna frälsning genom vår Herre Jesus Kristus." 

En annan viktig passage om tidpunkten för uppryckandet är Uppenbarelseboken 3:10, där Kristus lovar att rädda troende från "prövningens stund" som kommer att komma på jorden. 

Eftersom du har bevarat mitt ord om uthållighet ska jag bevara och rädda dig ur prövningens stund som ska komma över hela världen för att pröva jordens invånare.

Den bibliska tidpunkten för uppryckandet

Syftet med vedermödan, syftet med uppryckningen, innebörden av 1 Tess 5:9, och av Uppenbarelseboken 3:10 alla ger tydligt stöd till att uppryckandet sker innan vedermödan. Om Bibeln läses bokstavligt och konsekvent, är förståelsen av uppryckandet före vedermödan den mest bibliska.


Skriv ut Bädda in Mejla

 
Publicerat av tisdag 16 februari 2016 15:02 | #uppryckandet #vedermödan #jesu+återkomst #tidstecken | Direktlänk | Nyhetsbrev | RSS

APG29 NÅR TUSENTALS VARJE DAG!
Gillar du Apg29?
Swisha en peng till: 070 935 66 96


70 kommentarer

Alf

Med tanke på att många av våra trossyskon nu befinner sig i en gigantisk vedermöda så tycker jag att man ska fokusera på att komma nära Jesus istället för att sitta och tro att man ska zappas upp innan det blir svårt på riktigt.

Svara -   - 16/2-16 15:55 -


lärjungen

Tack för att du också ser denna viktiga sanning.

"så att edra hjärtan styrkas till att vara ostraffliga i helighet inför vår Gud och Fader vid vår Herre Jesu tillkommelse, när han kommer med alla sina heliga." (1 Tess.3:13)

Tänk att vi ska få vara med Herren vid Hans synliga tillkommelse och återvända med Honom till jorden och sedan regera med Honom i tusen år.

Frid i Herren Jesu namn lärjungen

Svara -   - 16/2-16 17:07 -


Cilia

Det var ett väldigt aggressivt propagerande för Pretrib-läran på denna sida, måste jag säga!! Läser man vad det står i Bibeln så ser man ju tydligt att uppryckandet sker efter vedermödan! Man kan inte bara rycka ut en massa verser ur olika ställen i Bibeln för att få till en lära som inte står där. Pretrib-läran uppstod från en grupp kristna som började syssla med ockultism och som började ha en massa drömmar om ett hemligt uppryckande, otäckt tycker jag! De har sedan skrivit böcker om det och det har lett till att obibliska filmer som Left Behind har kommit till. Tycker att kristna ska hålla sig till Bibeln och inte utombibliska uppenbarelser! Gud klarar av att bevara och rädda kristna ur prövningar även när vi är här på jorden!

GUDS ORD:

MEN STRAX EFTER DEN TIDENS VEDERMÖDA skall solen förmörkas och månen upphöra att giva sitt sken och stjärnorna skola falla från himmelen, och himmelens makter skola bäva.

Och DÅ skall människosonens tecken visa sig på himmelen, och alla släkter på jorden skola då jämra sig. Och man skall få se Människosonen komma på himmelens skyar med stor makt och härlighet.

Och HAN SKALL SÄNDA UT SINA ÄNGLAR med starkt Basunljud, och de skola SAMLA HANS UTVALDA från de fyra väderstrecken, från himmelens ena ända till den andra. Matt.24:29-31

Se där ser man tydligt att uppryckandet sker efter vedermödan!!

Svara -   - 16/2-16 17:07 -


nils

Vedermöda eller bedrövelse, thlipsis har alltid Guds folk fått genomgå.--Vi är Aldrig lovade att undslippa V-möda,då det enl.Paulus är;" genom mycken bedrövelse som vi måste ingå i Guds rike."-- Förbered dig för det Värsta,men Hoppas på det bästa, är ett bra råd.--Det sämsta är att ej vara Andligt och Mentalt förberedd för det svåra som skall komma och JESUS talade om!--Personligen tror jag att det är de svåra tiderna som kommer,som banar väg för en Ny Världsordning och A-krists framträdande.--Men då må vi "Resa oss upp och upplyfta våra huvuden,ty DÅ Nalkas VÅR FÖRLOSSNING!"--Vredesdomen eller Herrens Dag i G.T. inträffar i V-mödans SLUTTID,och DEN ÄR VI LOVADE ATT SLIPPA!--1Tess1:10,5:9,Rom.5:9,och i Noas och Lot räddning från Guds Domar.--Så skilj på V-mödan och Guds Vredesdag. /nils

Svara -   - 16/2-16 17:08 -


David

Hej,

2 Tess 1:7-10 säger att när Jesus kommer tillbaka så kommer han med flammande eld och tar hämnd på dem som inte känner Gud. Det är den dagen som 2 Tess 2:1 kallar för den dagen som vi blir församlade till honom.. Men när Jesus kommer med flammande eld, samma dag som vi blir församlade till honom, så är det på slutet på vedermödan, enligt Matteus 24:29-31.

Gå till www.fralsningfranhelvetet.blogspot.se och lär dig hur du får dina synder förlåtna. Viktigt att du läser allt..

Svara -   - 16/2-16 17:17 -


Jeanette Aldén Wijk

Svar till Alf.

Alf skriver:

"Med tanke på att många av våra trossyskon nu befinner sig i en gigantisk vedermöda så tycker jag att man ska fokusera på att komma nära Jesus istället för att sitta och tro att man ska zappas upp innan det blir svårt på riktigt".

Komma nära Jesus? Han är väl alltid nära, i vårt inre, Hjälparen, Den Helige Ande bor i oss, som har tagit emot Jesus som vår personlige Frälsare. Jesu Frid.

Svara -   - 16/2-16 17:19 -


I Paint

Även de som inte är frälsta har Den Helige Ande - Hjälparen i sig

Svara -   - 16/2-16 17:38 -


Jeanette Aldén Wijk

Svar till Cilia.

Cilia...hur kommer det sig då, att allt ska vara som vanligt, när Jesus kommer tillbaka? Matteus 24: 37 - 39 "Ty såsom det skedde på Noas tid, så skall det ske vid Människosonens tillkommelse. Såsom människorna levde på den tiden, före floden: de åto och drucko, män togo sig hustrur, och hustrur gåvos åt män, ända till den dag då Noa gick in i arken; och de visste av intet, förrän floden kom och tog dem allasammans bort — så skall det ske vid Människosonens tillkommelse".

Jesu Frid.

Svara -   - 16/2-16 17:42 -


Jeanette Aldén Wijk

Svar till I Paint.

Det står inget i Bibeln, om att en ofrälst människa har fått Den Helige Ande som gåva. Jesus säger till Nikodemus i Johannesev. 3: 5-8 "Jesus svarade: ”Sannerligen, sannerligen säger jag dig: Om en människa icke bliver född av vatten och ande, så kan hon icke komma in i Guds rike. Det som är fött av kött, det är kött; och det som är fött av Anden, det är ande. Förundra dig icke över att jag sade dig att I måsten födas på nytt. Vinden blåser vart den vill, och du hör dess sus, men du vet icke varifrån den kommer, eller vart den far; så är det med var och en som är född av Anden.” Guds Frid.

Svara -   - 16/2-16 17:49 -


Hebr. 11 ; 35.

Svar till Cilia.

AMEN,AMEN,AMEN!

Svara -   - 16/2-16 17:52 -


Hebr. 11 ; 35.

Svar till I Paint.

NEJ. de ofraelsta aer Sjaeliska maenniskor. deras ande er Doed. en menniskas ande vaecks till liv daa hon faar Tro och laater Doepa sig. Guds Ande tager naemligen daa sin boning i henne.

Svara -   - 16/2-16 18:02 -


Jeanette Aldén Wijk

Ang. parallellen till Uppryckandet och då ett försvar för "Pre-Trib-läran", jag länkar till Mikael Walfridssons text, som lades in här på Apg. 29, 5 oktober 2015. Jesu Frid.

Svara -   - 16/2-16 18:05 -


Jeanette Aldén Wijk

Här kommer länken: http://www.apg29.nu/index.php?artid=22051

Svara -   - 16/2-16 18:06 -


Marguerite

Amen till detta Christer, men jag skulle ändå vilja påstå att vi redan lever i vedermödan...

Svara -   - 16/2-16 18:32 -


Marguerite

Svar till I Paint.

Det där stämmer inte alls! Den helige Ande får man igenom omvändelsen, när man begraver sin gamla människa i dopet, uppstår iklädd i Jesu rättfärdighet, för att vandra i ett nytt väsende - i liv! Då får man såsom gåva den utlovade Helige Ande som en pant på arvet, det är Bibelns klara lära!

Svara -   - 16/2-16 18:36 -


Karin

Svar till Cilia.

Du borde verkligen läsa detta, för du har fått allt om bakfoten!

http://jesus-kommer-snart.blogspot.dk/2015/09/jesu-aterkomst-fore-vedermodan-del-4.html

Svara -   - 16/2-16 19:02 -


Conrad Olsen-Utvåg

Vi merker oss att det är Fienden (Antikrist) som gör en 7-års Fridspakt med Israel - Det är INTE Gud som gör denne pakten med Sitt Folk. Satan gör en 7-års pakt som börjar mitt i veckan / Sju-års veckan som Profeten Daniel förutsäger - Märk väl: Satan (Àntikrist) håller sig inte innanför Daniels sjuårsvecka - Antikrist sin plan är att förgöra Israels folk innan "sin sjuårs vecka" - Men Jesus säger: "Om inte denne tid blev förkortad så ville intet köd bli Frälst..." Därför "kortar Jesus in" Satans plan - Så att allt skall hända innför ramen av Daniels Sjuårs vecka. Därför; När sjuårsveckan kommer till sin midt, kommer uppryckandet, och Antikrist övertar, men får endast hålla på i 3 1/2 år... Då kommer Jesus tillbaka med alla Sina Heliga och Himmelens Änglar - Han sätter sina fötter på Olje-bärget, räddar Israel....

Svara -   - 16/2-16 20:39 -


Cilia

Svar till Jeanette Aldén Wijk.

Självklart kommer människor att äta, dricka och gifta sig även under vedermödan!

Svara -   - 16/2-16 20:49 -


nils

Svar till Cilia.

Jag har brottats med kronologin i Matt.24.--Frågan i Matt.24:29-31 är;Vilka är de utvalda?--I G.T. var det Israels folk som kallades och var de Utvalda.--I N.T.är det den personliga individen som kallas,och ÄR utvald.--Läser man Matt.24:15, ser vi förödelsens styggelse på helig plats,dvs.Israels Tempel.--V 16-19 uppmanar då att fly till bergen dvs.Israels folk.--V 22 säger att för de UTVALDAS skull, skall V-mödans tid förkortas.Det synes avse Israels folk,enl.tidigare sammanhang.--V 26-27.Då Israels folk ej tror på N.T.att Han kommer som en ljungeld,tror de Han finnes på Jorden,i öknen eller ett hus.Måste då avse Israel.--V 28 "Där åteln är,dit skola rovfåglarna församla sig." Åteln är Israels Land,(Sak.12+14!)--V 30-31 kan ej gälla Uppryckelsen."Alla släkter på Jorden skall jämra sig och se Jesus komma på himmelen skyar."Samma uttryck finns i Upp.1:7,"Se han kommer med skyarna,och allas ögon skall se honom..och alla släkter skola jämra sig vid Hans åsyn."--Svårt att tolka dessa ord som Uppryckelsen, som tycks ske Osynligt för Världens ögon!--Nu till frågan ang.V 31, Kan de UTVALDA där vara Israels spridda Judar,världen runt som församlas av Herrens Änglar?? Annars stämmer ej kronologin,om detta skulle gälla Uppryckelsen, FÖRST EFTER V-mödan.--Sedan fortsätter Jesus i V 37-39 att tala om Domens Dag,med Syndafloden som kom.--Och i V40-41 talar Han om det som synes vara uppryckelsen,att en tas UPP och en lämnas KVAR.--

Cilia,jag hoppas att DU och VI ANDRA är VAKANDE och BEDJANDE oavsett NÄR eller HUR JESUS KOMMER.

Svara -   - 16/2-16 21:00 -


Johan

Jag slutar inte att förundras hur den ena efter den andre, framträder som expert och lärare, när det gäller profetiorna om denna tidens avslutning.

Ärligt talat: Ingen av er har helt koll på profetiorna i Daniel, Uppenbarelseboken samt i övriga Bibeln.

Ändå uttalar ni er tvärsäkert! 😏

Allvarligt: Lite mer ödmjukhet hade, för att ta till en underdrift, varit klädsamt!

Svara -   - 16/2-16 21:13 -


Hebr. 11 ; 35.

Svar till Karin.

det aer den Store Laeraren, Lewi Pethru som givit denna 'pre-mid-triblaera' ett saadant faeste i sverige. MEN under sina sista aar gjorde han foeraendringar i sin eskatologi till Foermaan till en Post-trib-tolkning. ; laes mer bibelfokus.se

Svara -   - 16/2-16 21:18 -


Hebr. 11 ; 35.

Svar till Hebr. 11 ; 35..

aeven jag blev Chockad daa en saadan rese som Arne Imsen naemnde denna laera, trots att jag var nyfraelst och bara hade liten bibelkunskap, men mitt inre reagerade, ja, skaelvde.

Svara -   - 16/2-16 21:28 -


Roine

Guds Frid kära syskon i Jesus Kristus!

Svara -   - 16/2-16 22:08 -


Hebr. 11 ; 35.

Svar till Roine.

laat oss hoera om ZAC. beraetta.

Svara -   - 16/2-16 22:23 -


jonte

Om man bara läser matteus 24 så tror jag man kan bilda sig en uppfattning. Vad jag förstår så kommer Jesus komma efter antikrist trätt fram och hämta de utvalda.

Svara -   - 16/2-16 22:49 -


lärjungen

Svar till jonte.

Alldeles rätt. Det är Jesu synliga tillkommelse till judarna då Han sätter sina fötter på Oljeberget. När vi rycks upp i luften och möter Jesus så är det i ett tidigare skede. Då ska vi fira bröllop med Herren och slippa vedermödan. Tänk vad underbart.

Frid i Herren Jesu namn lärjungen

Svara -   - 16/2-16 22:55 -


Per

När jag blev frälst tog jag avstånd från synden och blev räddad från dess konsekvenser. När jag idag ser synden utövas omkring mig så gör det ont inuti mig. Bara att någon svär ger mig direkt obehag.

Redan nu känner jag att nivån på världens synder är nästan outhärdliga. Under antikrists välde kommer synden nå upp till en ofattbart hög nivå som aldrig tidigare har varit eller kommer att vara. Att jag som frälst skulle tvingas uthärda 7 år och bevittna världens närmast ultimata syndande under antikrist, finner jag närmast otänkbart, när jag i mitt hjärtas djupaste önskan är att komma så långt bort från synden som möjligt och helst för alltid.

Svara -   - 16/2-16 23:07 -


Johan II

Egentligen är det inte en primär fråga när i processen Jesus hämtar hem oss. Det viktiga är att man har tillräckligt med olja i sin lampa I väntan på honom. Om man läser först Matt 24:3-12 och ser på världen idag så har textens innehåll fått förankring. Nämn idag i Sverige att du tror på UFOs, Buddha, spöken, reinkarnation mm så är det intressant. Nämn att du valt Jesus så möter du en obehaglig respons. Svenska Krykan har kapitulerat för skeendet och kallnat i sitt fundament. Kristna i världen möter idag en förföljelse som är skrämmande, samtidigt tiger media om den systematiska förföljelse som de genomgår.

Svara -   - 16/2-16 23:28 -


Jeanette Aldén Wijk

Svar till Hebr. 11 ; 35..

Lewi Pethrus var också med och startade ett "kristet" politiskt parti KDS, 1964. DET var inget, som L.Pethrus kunde tänka sig i sin ungdom. Så L. Pethrus kan vi inte ha som mätinstrument för, om Uppryckandet innan Vedermödan är rätt eller ej. Vi kan endast ha Guds Ord som måttstock. Jesu Frid.

Svara -   - 17/2-16 00:44 -


Jeanette Aldén Wijk

Svar till Johan.

Vi FÅR, enligt Guds Ord, ge besked om vårt hopp i Kristus. Det är inte högmod, att citera Guds Ord. Jesu Frid.

Svara -   - 17/2-16 00:47 -


Jeanette Aldén Wijk

Svar till Johan II.

Det primära, ligger i att en kristen inte ska behöva känna fruktan för Vedermödan.

Svara -   - 17/2-16 01:48 -


Jeanette Aldén Wijk

Svar till Johan II.

Jesu Frid.

Svara -   - 17/2-16 01:49 -


Hebr. 11 ; 35.

Svar till Jeanette Aldén Wijk.

mycket riktigt. den framgaangsrika pingstvaeckelsen blev naturligtvis haart attackerad och infiltrerad av satan och hans aenglar. taenk ocksaa paa fejden med Lidman och startandet av tidningen Dagen! - Inga stora teologer,kyrkofaeder eller predikanter, ALLENAST Guds Ord aer att lita paa.

Svara -   - 17/2-16 08:34 -


Johan

Svar till Jeanette Aldén Wijk.

"Vi FÅR, enligt Guds Ord, ge besked om vårt hopp i Kristus."

Nu var det inte det som det gällde, utan anspråket att tvärsäkert veta hur kronologin i o m vedermödan och Jesu återkomst, ser ut. Detta trots att ingen av oss ännu kan få alla profetiska pusselbitar på plats.

Svara -   - 17/2-16 08:51 -


S

Om det skulle vara så att uppryckandet sker innan anticrist skulle komma lämnar Gud då barn kvar här? För det står ju i Uppenbarelseboken- Och det förmår alla både stora och små.... Faktum är att det står på fler ställen i Uppenbarelseboken om även dom små.. Hur hänger det ihop då?

Men jag måste säga att finns det något neg med att tro på uppryckelse före vedermödan? Då är man väl ännu mer redo. Finns det nå negativt med att vara mid trib? Nja man kan väl inte missa uppryckelsen? Står ditt namn i boken så står det där.

Det verkar dock finnas flera motsägelser i Bibeln.

Svara -   - 17/2-16 11:23 -


Erika

Fast det kanske kommer nya barn efter uppryckandet? Sen kan ens namn strykas ur livets bok likväl som det kan skrivas in där

Svara -   - 17/2-16 12:10 -


Jeanette Aldén Wijk

Svar till Johan.

Men det menar jag också :-), eftersom Uppryckandet ÄR just Hoppet, som en kristen har. Då handlar det om, att vi FÅR ge besked, om det hopp vi har i Kristus. Jesu Frid.

Svara -   - 17/2-16 12:32 -


Johan

Svar till Jeanette Aldén Wijk.

Nej, Hoppet är Jesus och Kristi Evangelium, INTE uppryckandet!

"till hans namn skall folken sätta sitt hopp" (Matt 12:21)

"vi som har vårt hopp i Kristus skall prisa hans härlighet och ära" (Ef 1:12)

"Han vill låta er träda fram inför sig heliga, fläckfria och oförvitliga, om ni verkligen står fasta och väl grundade i tron och inte låter er rubbas från hoppet i det evangelium som ni har hört" (Kol 1:22-23)

Många bibelställen tyder på att vi är kvar ett antal år in i det vi brukar kalla vedermödan, t ex:

"den som håller ut intill slutet skall bli frälst." (Matt 24:13)

Samtidigt är vi som är i Kristus lovade beskydd, vilket inte innebär att vi inte kan behöva ge våra liv i martyrium. Känn ingen oro, utan tro på Gud! (Joh 14:1). Han kommer att hjälpa oss också med detta om vi skulle föräras det.

"han frälste den rättfärdige Lot, som plågades av de ogudaktigas utsvävande liv. - Den rättfärdige mannen bodde nämligen bland dem, och dag efter dag plågades han i sin rättfärdiga själ av att se och höra det onda som de gjorde. - Herren vet alltså att frälsa de gudfruktiga ur frestelsen" (2 Pet 2:7-9)

Jag tror att detta kan vara en profetisk bild på vedermödan. Precis som att Lot stod under Guds beskydd, samtidigt som han var tvungen att plågas i sin "vedermöda" i Sodom, så tror jag att församlingen kommer att få uppleva detsamma. Men, innan vredesdomen med "svavel och eld" som regnade ner över Sodom från himlen, så tog Herren först bort ("ryckte upp"), den rättfärdige Lot och hans familj.

PROBLEMET FÖR ALLA SOM TROR ATT VI SKA BLI UPPRYCKTA INNAN VEDERMÖDAN ÄR, ATT OM NI HAR FEL, VILKET MÅNGA BIBELORD TYDER PÅ, SÅ RISKERAR NI ATT BLI SÅ BESVIKNA OCH VARA SÅ OFÖRBEREDDA ATT NI INTE KOMMER ATT KLARA AV ATT STÅ FAST, NÄR VEDERMÖDAN KOMMER!

Tag varning av hur det gick för den kinesiska kyrkan, som vid den förföljelse som började 1949, lärde att de skulle minsann inte bli förföljda, utan nu skulle Gud rycka upp dem. Så skedde inte som vi vet. Istället blev det en svår förföljelse och många fick ge sina liv. Pga det var det många många kristna som INTE var förberedda utan föll av från Jesus. Kineska kyrkan har lärt sig den svåra vägen och varnar nu för pretrib-läran.

http://endtimepilgrim.org/corrie.htm

Om vi måste vara med under vedermödan, så ser jag det positiva i det, att vi MÅSTE TRO PÅ JESUS. Vi har inget annat val redan idag, men då kommer det att bli fullständigt och fullkomligt tydligt!

kom ihåg vad Jesus säger:

"Låt inte era hjärtan oroas. Tro på Gud och tro på mig" (Joh 14:1)

Svara -   - 17/2-16 14:31 -


Johan

Svar till Jeanette Aldén Wijk.

(nytt försök)

Nej, Hoppet är Jesus och Kristi Evangelium, INTE uppryckandet!

"till hans namn skall folken sätta sitt hopp" (Matt 12:21)

"vi som har vårt hopp i Kristus skall prisa hans härlighet och ära" (Ef 1:12)

"Han vill låta er träda fram inför sig heliga, fläckfria och oförvitliga, om ni verkligen står fasta och väl grundade i tron och inte låter er rubbas från hoppet i det evangelium som ni har hört" (Kol 1:22-23)

Många bibelställen tyder på att vi är kvar ett antal år in i det vi brukar kalla vedermödan, t ex:

"den som håller ut intill slutet skall bli frälst." (Matt 24:13)

Samtidigt är vi som är i Kristus lovade beskydd, vilket inte innebär att vi inte kan behöva ge våra liv i martyrium. Känn ingen oro, utan tro på Gud! (Joh 14:1). Han kommer att hjälpa oss också med detta om vi skulle föräras det.

"han frälste den rättfärdige Lot, som plågades av de ogudaktigas utsvävande liv. - Den rättfärdige mannen bodde nämligen bland dem, och dag efter dag plågades han i sin rättfärdiga själ av att se och höra det onda som de gjorde. - Herren vet alltså att frälsa de gudfruktiga ur frestelsen" (2 Pet 2:7-9)

Jag tror att detta kan vara en profetisk bild på vedermödan. Precis som att Lot stod under Guds beskydd, samtidigt som han var tvungen att plågas i sin "vedermöda" i Sodom, så tror jag att församlingen kommer att få uppleva detsamma. Men, innan vredesdomen med "svavel och eld" som regnade ner över Sodom från himlen, så tog Herren först bort ("ryckte upp"), den rättfärdige Lot och hans familj.

PROBLEMET FÖR ALLA SOM TROR ATT VI SKA BLI UPPRYCKTA INNAN VEDERMÖDAN ÄR, ATT OM NI HAR FEL, VILKET MÅNGA BIBELORD TYDER PÅ, SÅ RISKERAR NI ATT BLI SÅ BESVIKNA OCH VARA SÅ OFÖRBEREDDA ATT NI INTE KOMMER ATT KLARA AV ATT STÅ FAST, NÄR VEDERMÖDAN KOMMER!

Tag varning av hur det gick för den kinesiska kyrkan, som vid den förföljelse som började 1949, lärde att de skulle minsann inte bli förföljda, utan nu skulle Gud rycka upp dem. Så skedde inte som vi vet. Istället blev det en svår förföljelse och många fick ge sina liv. Pga det var det många många kristna som INTE var förberedda utan föll av från Jesus. Kineska kyrkan har lärt sig den svåra vägen och varnar nu för pretrib-läran.

http://endtimepilgrim.org/corrie.htm

Om vi måste vara med under vedermödan, så ser jag det positiva i det, att vi MÅSTE TRO PÅ JESUS. Vi har inget annat val redan idag, men då kommer det att bli fullständigt och fullkomligt tydligt!

kom ihåg vad Jesus säger:

"Låt inte era hjärtan oroas. Tro på Gud och tro på mig" (Joh 14:1)

Svara -   - 17/2-16 14:38 -


Alf

Bra sagt Johan. Funderar på att sluta besöka denna sidan då jag bara tycker frukterna är en massa tjafs och opruduktiva debatter och argumentationer.

Är starkt skeptiskt till "pre-trib rapture" då jag inte finner stöd för den i ordet. Mycket allvarligt att sprida felaktiga läror på detta sätt och i denna omfattning som görs på denna sidan. Om det nu är fel. Vilket jag tror.

Besviken.

Svara -   - 17/2-16 14:54 -


Jeanette Aldén Wijk

Svar till Johan.

Självklart är vårt hopp, Jesus Kristus. Men vi har fått ett löfte om att Han ska komma tillbaka på skyarna, för att hämta hem de som tillhör Honom. Menar Du att Jesu löften inte ger oss hopp?

Svara -   - 17/2-16 17:06 -


Jeanette Aldén Wijk

Svar till Johan.

Tryckte för tidigt dät :-) Jesu Frid.

Svara -   - 17/2-16 17:07 -


Jeanette Aldén Wijk

Svar till Jeanette Aldén Wijk.

Såg nu, att jag faktiskt skrev om vårt hopp i Kristus, i det inlägget, som Du svarade på:

"Men det menar jag också :-), eftersom Uppryckandet ÄR just Hoppet, som en kristen har. Då handlar det om, att vi FÅR ge besked, om det hopp vi har i Kristus. Jesu Frid."

Svara -   - 17/2-16 17:10 -


Johan

Svar till Jeanette Aldén Wijk.

som skrev

"Men vi har fått ett löfte om att Han ska komma tillbaka på skyarna, för att hämta hem de som tillhör Honom. Menar Du att Jesu löften inte ger oss hopp?"

Kära Jeanette! Visst ska det bli en uppryckelse av församlingen! Det vi samtalar om, är när denna uppryckelse kommer att äga rum.

Om vårt hopp ligger i uppryckelsen och inte i Kristus, så finns risken att vi faller av, om eller när vi råkar ut för svåra prövningar. Kristus är trofast och hur Han väljer att frälsa var och en av oss, måste vi i tro lämna till Honom. För de som är kvar, vid tiden för uppryckelsen, så blir det genom den. Men, ha ditt hopp till och din tro på Kristus och överlämna till Honom, tillvägagångssättet för hur Han tänker gå till väga frälsa just dig! Genom tron är du frälst!

Är det svårt att förstå?

Mvh, Johan

Svara -   - 17/2-16 17:35 -


nils

Svar till Johan.

Bra Johan att du tydligt klargör att vi TROLIGEN MÅSTE VARA REDO för V-MÖDA.

Det är LÖGN att vi kristna Svenskar eller Västlänningar skulle vara UNDANTAGNA lidande för Kristus. V-möda,thlipsis grek. betyder just Bedrövelse,lidande för HERRENS SKULL,skilt från Guds Vrede och Herrens Dag i G.T.

Saknar vi INTRESSE för Jesu återkomst,klarar vi ej varken lidande för Herren,eller att vara Redo för Hans återkomst.

Saknar vi INTRESSE att göra oss REDO redan NU, genom HELGELSE,(avskiljelse från världen) och att söka Herrens VILJA och GEMENSKAP,hur skall vi då kunna bestå inför Herren när Han kommer?

Den NÅDATID vi NU har,må brukas till FÖRBEREDELSE för att vara Redo att MÖTA JESUS i Första hand,och även att MÖTA lidande för Herren. Men också ta vara på tillfällen till Samtal med andra om JESUS och frälsningen.

Svara -   - 17/2-16 17:38 -


Hebr. 11 ; 35.

Svar till nils.

ja, saasom det gaar/gick Maestaren(KORSFAEST), saa maa det och gaa Laerjungen.

Svara -   - 17/2-16 17:55 -


jonte

Svar till lärjungen.

Jag ser inte att Jesus hämtar oss innan Jesus kommer utan efter. Uppryckandet är en villolära vad jag kan se. jag borde läsa bibeln istället för denna sidan tack o hej

Svara -   - 17/2-16 18:34 -


nils

Ang. vårt hopp säger Titus.2:12-13 att Guds nåd fostrar oss, "Medan vi vänta på vårt Saliga Hopps Fullbordan och på den store Gudens och vår Frälsares,Kristi Jesu HÄRLIGHETS UPPENBARELSE."

Detta hopp måste då gälla JESU ÅTERKOMST som jag ser det.

Svara -   - 17/2-16 18:59 -


Hebr. 11 ; 35.

Kristendom aer ingenting foer den som aelskar denna vaerlden och till varje pris vill bevara sitt liv. 'Men denna korta tids lidanden betyder ingenting i jaemfoerelse med den haerlighet som vaentar den som bevarar tron'.

Svara -   - 17/2-16 19:07 -


Jeanette Aldén Wijk

Svar till Johan.

Bäste Johan :-) Men som Du hela tiden har sett, så har jag mitt hopp i Kristus. Vad jag förstår, så har Du en "Mid-Trib-syn". Du menar då att vi ska få uppleva halva Vedermödan. Min syn är, att vi skall bli räddade från Vedermödan. Den synen, är inte tagen ur luften, det finns stöd för den i Guds Ord. Har Du läst Mikael Walfridssons text, angående stödet för Pre-Trib? Har Du gett den synen en chans? Du får naturligtvis tro det Du tror, men det är onekligen intressant läsning :-)

http://www.apg29.nu/index.php?artid=13496

Svara -   - 17/2-16 21:00 -


Johan II

Svar till Jeanette Aldén Wijk.

Ps. 23:4 Även om jag vandrar
 i dödsskuggans dal
 fruktar jag inget ont,
 för du är med mig.
 Din käpp och stav ,
 de tröstar mig.
 5 Du dukar för mig ett bord
 i mina fienders åsyn,
 du smörjer mitt huvud med olja 
 och låter min bägare flöda över.
 6 Ja, godhet och nåd ska följa mig
 i alla mina livsdagar,
 och jag ska bo i Herrens hus
 för alltid.


Svara -   - 17/2-16 21:06 -


Jeanette Aldén Wijk

Svar till Johan II.

Alldeles riktigt, så är det att vandra med Jesus :-)

Svara -   - 17/2-16 21:15 -


Hans P Lindblad

Det är minst sagt problematiskt att tolka Bibeln som att uppryckandet är före vedermödan, vad gör man med detta bibelord då?

Matt 24:21-22 "Ty då skall det bli en så stor nöd att något liknande inte förekommit sedan världens begynnelse och aldrig mer skall förekomma. 22 Och om inte den tiden förkortades, skulle ingen människa bli frälst. Men för de utvaldas skull kommer den tiden att förkortas."

Och varför varna för märket?

Upp 14:9-11 "En annan ängel, den tredje, följde dem och sade med stark röst: "Den som tillber vilddjuret och dess bild och tar dess märke på sin panna eller sin hand, 10 han skall själv få dricka av Guds vredes vin, som oblandat hälls i Guds vredes bägare. Han kommer att plågas i eld och svavel inför de heliga änglarna och inför Lammet. 11 Röken från deras plåga stiger upp i evigheternas evigheter. De har ingen ro eller vila vare sig dag eller natt, dessa som tillber vilddjuret och dess bild och tar emot märket med dess namn."

Svara -   - 17/2-16 23:02 -


Johan

Svar till Jeanette Aldén Wijk.

Har läst M. Walfridsson och tycker inte att det han skriver håller, när det gäller detta.

Vi får inte förlita oss på vad någon annan säger. Vi måste själva, utifrån att vi vet vad som står i Bibeln, ha uppenbarelse om vad den säger i detta.

Sedan vill jag varna för att låsa fast sig i olika läror om vedermödan. Gör vi det så kommer vi att missa den uppenbarelsekunskap som ska öka och alltmer ges till församlingen, i detta ämne.

Paz!

Svara -   - 18/2-16 00:14 -


Jeanette Aldén Wijk

Svar till Johan.

Jag förstår Din omsorg, men jag har aldrig haft problem med min syn på de eskatologiska frågorna. Det känns naturligt, att Jesus ska komma tillbaka på skyarna. Detta omtalas tydligt i Paulus 1:a Brev till Tessalonikerna 4:16-18 "Ty Herren skall själv stiga ned från himmelen, och ett maktbud skall ljuda, en överängels röst och en Guds basun. Och först skola de i Kristus döda uppstå; sedan skola vi som då ännu leva och hava lämnats kvar bliva jämte dem bortryckta på skyar upp i luften, Herren till mötes; och så skola vi alltid få vara hos Herren. Så trösten nu varandra med dessa ord." Denna undervisning av Paulus, visar på, att det är viktigt för oss, att vi ska känna trygghet i dessa frågor. Dessutom kan vi inte bara vifta bort dessa frågor som oviktiga, eftersom Jesus själv talade eskatologiskt till oss. Jesu Frid.

Svara -   - 18/2-16 01:08 -


Thomas P

"Emmanuel Lacunza, a jesuit, suggested that the Second Coming of Jesus would be in two stages. Jesus would come first to catch some Christians in a secret rapture previous to the one Second Coming that the Church had believed in for centuries, and would return later with them. John N. Darby, of the Plymouth Brethren, and Edward Irving put all these ideas together and began to teach them as truth in the 1830's. The final form of the teaching ended up with a secret rapture, then a three and one-half or seven-year period of terrible tribulation under an antichrist, before Jesus would return with all his saints at his revelation to set up a thousand-year reign in Jerusalem. The temple would be rebuilt, animal sacrifices reinstituted and Christ would reign with the Jews for a millennium. However, the Greek words for rapture and revelation refer to the same event and are used interchangeably.

Later on, all these ideas were incorporated in Scofield's notes and published in the Scofield Reference Bible in 1909. Millions of sincere Christians have accepted these ingenious theories as truth, knowing neither where they originated nor for what purpose they were intended. It has crippled the Church and the resultant date-setting has been disastrous. People need to know that the main differences in teaching on the Second Coming do not come from the Bible itself, but from these fabrications deliberately introduced to counter the Reformation and cause trouble. And have they ever! Added to this deception, the story of Scofield's life has been kept covered up because it would discredit, if not destroy, his teaching.

Dispensationalists call Jesus' coming as a thief in the night, when he comes for his saints, "the rapture" and the second stage when he returns with them "the revelation." However, Greek words for rapture and revelation refer to the same event and are used interchangeably. The Scriptures teach that, "Then shall that Wicked one be revealed whom the Lord shall consume with the Spirit of his mouth and shall destroy with the brightness of his parousia." If the brightness of his coming is to destroy the Wicked it can hardly be a secret known only to the saints. (2Th 2:8) How can the antichrist begin to flourish at the parousia if he dies then? (Refs. on parousia 2Co 10:10; Mt 24:3, 27, 37; 1Co 15:23; 16:17; 1Th 3:13; 4:15; 5:23; 2Th 2:1, 8, 9 and Ja 5:7, 8)

The Reformers, Luther, Calvin and Knox, and the leaders of the Great Awakening, such as Wesley, Whitefield and Finney did not believe any of this teaching. However, the important issue is what did Jesus say about it? Absolutely nothing! He said, "My kingdom is not of this world." (Jn 18:36)The only way to get into his kingdom is to be born into it. It is a spiritual kingdom entered only by a spiritual new birth. (Jn 3:5) Läs mycker mer på http://www.gospeltruth.net/scofield.htm

Svara -   - 18/2-16 10:15 -


Thomas P

Christer skriver; "Enligt Daniel 9:27, finns det ett sjuttionde "sju" (sju år) som ska komma.

"Han skall stadfästa förbundet med de många under en vecka, och mitt i veckan skall han avskaffa slaktoffer och matoffer. Och på styggelsers vinge skall förödaren komma, till dess att förstöring och oryggligt beslutad straffdom utgjuts över förödaren."

Hela Daniels profetia om sjuttio sjuor (Daniel 9:20-27) talar om nationen Israel. Det är en tid där Gud fokuserar sin uppmärksamhet på Israel. " Slut citat.

Min uppenbarelse är att Daniel talar om sista veckan som att det är Jesus. Stadfäster förbundet ... Avskaffar slaktoffer ... Förödelsen över staden Jerusalem ca 70 år efter Kristus ... Israel är kyrkan, församlingen av de utvalda som har Ordet i sina hjärtan.

Svara -   - 18/2-16 10:38 -


Thomas P

Daniels 70:e vecka kan handla om Jesus, hur det gamla förbundet bryts (Efraim som inte aktade på sin flrstlingsrätt) och ett nytt tillkommer (Jakob/Israel den som kämpar till sin välsignelsen) samt Jerualems, landet och jordens förstörelse genom Roms vedergällning ca 70 efKr.

Från Jesaja 28: ”Under fötterna bliver den då trampad, Efraims druckna mäns stolta krona.

På den tiden skall HERREN Sebaot bliva en härlig krona och en strålande krans för kvarlevan av sitt folk; och han skall bliva en rättens ande för den som skipar rätt, och en starkhetsmakt för dem som driva fienden på porten.

-- Ja väl, genom stammande läppar och på ett främmande tungomål skall han tala till detta folk, han som en gång sade till dem: »Här är vilostaden, låten den trötte få vila; här är vederkvickelsens ort.» Men sådant ville de icke höra.

Hören därför HERRENS ord, I bespottare, I som råden över folket här i Jerusalem. Eftersom I sägen: »Vi hava slutit ett förbund med döden, med dödsriket hava vi ingått ett fördrag; om ock gisslet far fram likt en översvämmande flod, skall det icke nå oss, ty vi hava gjort lögnen till vår tillflykt och falskheten till vårt beskärm», därför säger Herren, HERREN så: Se, jag har lagt i Sion en grundsten, en beprövad sten, en dyrbar hörnsten, fast grundad; den som tror på den behöver icke fly. Och jag skall låta rätten vara mätsnöret och rättfärdigheten sänklodet. Och hagel skall slå ned eder lögntillflykt, och vatten skall skölja bort edert beskärm. Och edert förbund med döden skall bliva utplånat, och edert fördrag med dödsriket skall icke bestå; när gisslet far fram likt en översvämmande flod, då solen I varda nedtrampade.

Ty HERREN skall stå upp likasom på Perasims berg, och han skall låta se sin vrede likasom i Gibeons dal. Han skall utföra sitt verk, ett sällsamt verk; han skall förrätta sitt arbete, ett förunderligt arbete. Så hören nu upp med eder bespottelse, för att edra band ej må bliva än hårdare; ty om förstöring och oryggligt besluten straffdom över hela jorden har jag hört från Herren, HERREN Sebaot.” (Denna vers är korsreferens till Daniel 9:27 även Daniel 11:31 Matt 24:15 Mark 13:14

"När ni får se förödelsens styggelse, om vilken är talad genom profeten Daniel, stå på helig plats, den som läser detta give akt därpå - då må de som är i Judeen fly till bergen" Matt 24:15 "Ty människor, som falskeligen säga sig vara Messias ska då uppstå, så ock falska profeter ..." Matt 24:24 Efter att Jesus korsfästs så förföljdes de utvalda, de kristna. Och det uppstod falska profeter och messiasfigurer, vilket ledde till två uppror mot Rom, som båda slogs ner med förödande konsekvenser. Många känner inte till vad judiska dokument skriver om upproren och om att det judiska folket följde falska messias. För det var INGEN HEMLIGHET att Daniels profetia med 490 år skulle uppfyllas - så det judiska folket väntade på en messiasfigur. Det var bl a därför som fariseerna frågade Johannes döparen vem han var. Och även i våra dagar är det s k judiska folket mer intresserade av ett konungadömr på jorden - när Jesus istället erbjuder ett spirituellt rike, ett Guds rike i hjärtat, vilket vingårdsmännen förkastade.

‭‭Jesaja‬ ‭28:3, 5-6, 11-12, 14-18, 21-22‬ ‭SVEN‬‬ http://bible.com/166/isa.28.3,5-6,11-12,14-18,21-22.sven

Svara -   - 18/2-16 11:14 -


Emanuel S

Det är tydligt att det finns flera tolkningar kring uppryckandet. Själv ansluter jag mig till posttribulationsläran. Men det innebär inte att jag aktivt debatterar och försöker övertyga mina bröder och systrar om att det är den enda sanna tolkningen av uppryckandet. Min samlade bild är att uppryckandet nog inte sker innan verdermödan men jag är öppen för möjligheten att jag kan ha fel.

Frågan om tidpunkten för uppryckandet är dock egentligen helt orelevant. Det spelar ingen roll om du är pretribulationist, Posttribulatonist eller något mitt emellan du är lika frälst och älskad av Gud ändå. Den enda frågan som är viktig är om du har tagit emot Jesus i ditt liv. Och som kristen ska vi vara redo för Jesu ankomst oavsett när det sker. Jag tycker att det är synd att denna fråga ska skapa så mycket hätska debatter bland Guds barn.

Jag önskar att vi kunde respektera varandra och inte propagera för våra tolkningar som om det vore frälsningsavgörande utan föra en lugn och sansad diskussion där vi snarare är intresserade av att förstå hur dem andra tänker än att övertyga dem andra att jag har rätt. Vi är med i samma lag :)

Svara -   - 18/2-16 13:42 -


Harriet Bouvin

När jag var yngre hävdades det, att en äldre man omkr 90 år skulle inte avlida förrän Jesus hade återvänt. Vidare sades det, att en person hade fått en uppenbarelse i form av en bild, där siffrorna 199 tillsammans med en hand som höll för sista siffran dolde ankomst-året.Numer är mannen avliden o vi är inne i 2016. Varför ska således vi kristna fästa tillit till en mängd påstådda uppenbarelser för? Vi har ju redan bibeln som berättar hur det ska bli.

Svara -   - 18/2-16 13:51 -


Thomas P

Svar till Thomas P.

Förtydligande om Efraim (som inte är försfödd som Esau). Efraims stam var den ledande bland de tio av det israelitiska folkets tolv stammar som efter kung Salomos död bröt med judarna och benjaminiterna och bildade nordriket Israel. Vem eller vad är Efraim i Gamla testamentet. Är det en person, en stam eller ett folk? Efraim var Josefs andre son. Han föddes i Egypten. När Jakob välsignade Josefs söner Manasse och Efraim ställde han den yngre, dvs Efraim, framför den förstfödde, dvs Manasse. Efraim är också beteckningen på Efraims efterkommande som stam. Stammens område låg i norr. Eftersom Efraims stam var den ledande bland de tio av det israelitiska folkets tolv stammar som efter kung Salomos död bröt med judarna och benjaminiterna och bildade nordriket, Israel, kom "Efraim" att bli den gemensamma beteckningen för dessa tio stammar. (Juda och Benjamin kom sedan att utgöra sydriket, Juda rike.) Profeterna brukade ofta använda beteckningen Efraim om nordriket Israel.

Svara -   - 18/2-16 15:02 -


Karl-Bo Lundstedt

Här är en intressant video om uppryckandet.. Så tror jag!! Var välsignade.. Med vänlig hälsning, Karl-Bo Lundstedt. https://m.youtube.com/watch?v=imSHBDt1xKM

Svara -   - 19/2-16 13:01 -


susse

https://m.youtube.com/watch?v=H7u5GtSIC5k ja älskar dig Jesus.

Svara -   - 19/2-16 19:37 -


susse

https://m.youtube.com/watch?v=VsNbhwSXDB8 en till men t min mamma

Svara -   - 19/2-16 20:10 -


susse

https://m.youtube.com/watch?v=FxYw0XPEoKE ooo en till t Jesus :)

Svara -   - 19/2-16 20:27 -


susse

https://m.youtube.com/watch?v=IYzlVDlE72w

Svara -   - 19/2-16 20:40 -


susse

https://m.youtube.com/watch?v=YR5ApYxkU-U

Svara -   - 19/2-16 20:48 -


Anita Magnusson

Svar till Karl-Bo Lundstedt.

Är lite tråkigt att de flesta videon är på engelska. Jag kan lite engelska när jag läser och lite när jag lyssnar, men inte så mycket att jag hänger med. Varför ska allt komma från USA eller engelsk talande länder. Finns inga videor från Sverige. ?

Svara -   - 20/2-16 00:36 -


Madeleine huhtalo

Svar till Anita Magnusson.

Nej fins tyvärr knappt inga i sverige

Svara -   - 20/2-16 21:54 -


Madeleine huhtalo

Peter fjellstehts bibelförklaring kanske vore till hjälp?? Uppbok berättas i igen mer än en gång alltså i repris fast i olika bilder hm!, https://sv.m.wikisource.org/wiki/Bibeln__(Fjellstedst_f%(3%B6rklaringar)

Svara -   - 20/2-16 22:03 -


Din kommentar

NYTT! Ditt namn och mejladress måste godkännas innan kommentaren publiceras. Efter godkännande måste du alltid ha samma namn och mejl nästa gång du postar en kommentar, annars godkänns inte kommentaren.


Kom ihåg mig?



Bebisar lär sig byta kön genom ny bilderbok på våra förskolor

Bilderbok om transsexualitet för de yngsta.

Bild: Svt.se. 

Susanne Pelger som är doktor i genetik och lärare i biologi och matematik vid Lunds universitet, har skapat en bilderbok om transsexualitet riktad till bebisar.

1

Läs allt!


Christer Åberg predikar för skogens kossor

När Christer Åberg var ute i skogen och predikade i mobilen kom det några kossor som ville höra vad han hade att säga.

5

Läs allt!


Jesus är inte världens hämnare - Christer Åberg

Christer Åberg förklarar att Jesus inte är någon hämnare, han dömer inte eller straffar - han räddar och frälser för att han älskar dig!

5

Läs allt!


Predikantpoolen

Av Holger Nilsson 

Hans Jans i Predikantpoolen.

Nu finns det tillfälle för församlingar att välja mellan ett 25-tal pastorer och evangelister som står till förfogande för kallelser till församlingar. Reseersättning är det enda församlingarna behöver ersätta dessa med.

3

Läs allt!


Se upp för göken

Text och bilder av Reine Jonsson 

Gökungen matas av ängspipelärkan - Se upp för göken

En vuxen ängspipelärka matar en gökunge. 

När gökägget har kläckts ut knuffar gökungen ut de stackars små lärkungarna och gökungen blir därefter envåldshärskare och ensam om lärkparets gunst. Där efter blir han bara mer och mer tuffare i boet mot sina fosterföräldrar och stressar paret ideligen med sitt tiggande efter mera mat.

7

Läs allt!


Min dotters dröm om den vackra kvinnan

Läsarmejl av Jan-Åke Henriksson 

Vacker farlig kvinna

Min dotter som knappt läst bibeln fick en förunderlig dröm i natt att många kristna försökte i sig själva att vara goda och snälla där ingen såg att de var på väg åt ett fel håll och avvikit från den smala vägen. 

84

Läs allt!


Martin Luthers 95 teser

Martin Luthers 95 teser.

Martin Luthers 95 teser. 

Martin Luthers 95 teser satte igång hela reformationen på 1500-talet. Vad skrev Luther egentligen? - Läs alla de berömda teserna här!

6

Läs allt!


Dagens ord

Vecka 47, måndag 20 november 2017 kl. 12:48

Jesus söker: Pontus, Marina!

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? - Be den här bönen:

Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Jag ber om förlåtelse för alla mina synder. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!

Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv. - Joh 3:16



Den falske profeten Påvens förrädiska judaskyssar

Johannes Paulus II kysser Koranen.

Ulf Ekmans skyddshelgon påve Johannes Paulus II kysser Koranen. 

Överallt kysser påven. Han kysser koranen, avgudastatyer, marken, biblar, män, kvinnor, barn, och fötter. Men hans kyssar är inte heliga utan förrädiska "judaskyssar".

11

Läs allt!


Senaste kommentarer


Idag pågår världens största kristna väckelse

Världens största kristna väckelse pågår idag.

Idag pågår världens största kristna väckelse! Varje dag får många höra talas om Jesus för första gången och varje dag tar många emot Jesus och blir frälsta överallt i världen!

19

Läs allt!


Jesus i krubban utbytt mot korv med bröd

 Jesus i krubban utbytt mot korv med bröd.

Greggs i Storbritannien har en reklambild bytt ut Jesus i krubban mot en korvrulle. Efter starka reaktioner har de bett om ursäkt. 

9

Läs allt!


Aktuellt



Apg29 har tusentals bloggartiklar! Gå vidare till fler artiklar:

NÄSTA


Artiklar Kommentarer Bönesidan Fråga Christer Kontakt | Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 53 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 33 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 16 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 11 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 9 år om han hade levt idag. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

821 online! | Sidvisningar idag: 102 149 | Igår: 197 447 |

MediaCreeper

Besök också Apg29 på:

Facebook | Twitter | Youtube | Vimeo | Instagram | Gab

TA EMOT JESUS!

↑ Upp