Webb-TV | Frälsningskandidater NY | Bönesidan | Själavårdssidan NY | Sök | Kontakt
Surfar nu: 491 www.apg29.nu

തനിമയും കഷ്ടം?

തനിമയും കഷ്ടം?

സത്യം ഹോൾഗർ നിൽസ്സൺ

ഞാൻ തെറ്റുണ്ടോ ബുദ്ധിമുട്ടുള്ള കഷ്ടം വിഭാഗങ്ങളാക്കുന്നു, എനിക്ക് ആ ഒരു പ്രാവചനിക നിവൃത്തി പ്രസ്താവിക്കുന്നു ഞങ്ങൾ എതിർക്രിസ്തു നിന്ന് വിട്ടു മാറുവാൻ, ഞങ്ങൾ വലിയ കഷ്ടങ്ങൾ അനുഭവിക്കണം ചെയ്യും. എന്നാൽ ഞാൻ ശരിയായ അങ്ങനെ കരുതുന്ന മറ്റെല്ലാവർക്കും എനിക്കൊരു - യേശു എപ്പോൾ വേണമെങ്കിലും വന്ന് ഇത് ചെയ്യാൻ കഴിയുന്ന - പിന്നീട് അത് തങ്ങളുടെ സന്ദേശം ഞങ്ങൾ കഴിയുമെന്നും തിരുത്താൻ അവസരം അല്ല ആർ.

വിശ്വാസം സഹോദരങ്ങള്! നാം നാം യേശു മുമ്പും കഷ്ടം കഴിഞ്ഞ വരും വിശ്വസിക്കുന്നു എന്ന്, ആകുന്നു. പക്ഷേ അത് കാണുന്ന പ്രധാനമാണ് - നമ്മെ ഏകീകരിക്കുന്നു ഈ വിഷയത്തിൽ വ്യത്യസ്ത കാഴ്ചകൾ പോലും രക്ഷ.

ഉണരുക

ഈ ബന്ധപ്പെട്ട ഒരു പ്രധാന പ്രശ്നമാണ് ഞങ്ങൾ എങ്ങനെ ഈ രണ്ട് ഓപ്ഷനുകൾ നമ്മെത്തന്നെ വെക്കുന്നത്?

ഞാൻ യേശു ഏതു സമയത്തും വന്നു മുമ്പ് ജനം ഉണർത്താൻ തീരുമാനിച്ചു - അത് തയ്യാറായി!

ഞങ്ങൾ അന്തിക്രിസ്തുവിനേയും കഷ്ടം ബുദ്ധിമുട്ടുകൾ രണ്ടും അനുഭവപ്പെടും എന്ന് വിശ്വസിക്കുന്നവർ, ഞങ്ങൾ അത് ഒരുങ്ങിയിരിക്കുന്നു അത് കാണുന്നു പ്രധാനമെന്ന്.

അവർ എന്റെ അഭിപ്രായം ഞങ്ങൾ എതിർക്രിസ്തു അല്ലെങ്കിൽ കഷ്ടപ്പാടും ഒന്നുകിൽ ഒരുക്കിയിരിക്കുന്ന ഇല്ലാത്ത ഒരു നിലയിലേക്ക് ലുല്ലെദ് ഇതിനർത്ഥം അതു കാണും. ഒരുപക്ഷേ അത് ഒരു എസ്കേപ്പ് വ്യാമോഹങ്ങൾ തന്നെ - അതു തെറ്റെന്ന്.

നഗരകേന്ദ്രീകൃതങ്ങളാണ്

നന്നായി ഞാൻ ഈ രാജ്യത്തെ മറ്റേതെങ്കിലും ക്രിസ്ത്യൻ യേശു ഉടൻ വരുന്നു എങ്കിൽ ഞങ്ങൾ ഉദ്ദേശിക്കുന്ന യുദ്ധകാലത്ത് കടുത്ത കഷ്ടപ്പാടുകൾ അനുഭവിക്കാൻ പ്രതീക്ഷിക്കാം എന്ന് മുന്നറിയിപ്പ് ഒരുപക്ഷേ കൂടുതൽ എവിടെ, റഷ്യ ഒരു കീ പങ്ക് ഉണ്ട് .

ആകയാൽ ഞാൻ നിന്നോടു ഭക്ഷ്യ, ജല ആവശ്യങ്ങൾ ആക്സസ്സ് അങ്ങനെ അവലോകനം ചെയ്തുകൊണ്ട് കഷ്ടപ്പാടും ബുദ്ധിമുട്ടുള്ള തവണ തയ്യാറാക്കുന്നതിനായി ആവശ്യപ്പെട്ടിരിക്കുകയാണ്.

ഇത് പിന്നീട് ചെയ്യാൻ മറ്റ് നിരവധി രാജ്യങ്ങളിൽ ഒരു പ്രാദേശിക കഷ്ടപ്പാടും കഠിനമായ കഷ്ടപ്പാടും ഉണ്ടായിരിക്കും എന്തുകൊണ്ട് ദൈവം ലോകത്തിന്റെ ഏറ്റവും വിദൂര ജാതികളെ പോയെങ്കിൽ തന്നെ?

ഞാൻ ഉടൻ പ്രസംഗിക്ക

ഇത് ഞാൻ രക്ഷപ്പെടും കരുതുന്ന ലോകവ്യാപകമായി കഷ്ടം കൂടെ തെറ്റിദ്ധരിക്കരുത്. ചോദ്യം ഗുരുതരമായ ആണ് ഒന്നാണ് ഞങ്ങൾ ഇപ്പോൾ യേശു കാത്തിരിക്കുന്നു കഴിയുന്ന മറുപടി - അല്ലെങ്കിൽ നമുക്ക് കഴിയും?

ഞാൻ തെറ്റുണ്ടോ ബുദ്ധിമുട്ടുള്ള കഷ്ടം വിഭാഗങ്ങളാക്കുന്നു, എനിക്ക് ആ ഒരു പ്രാവചനിക നിവൃത്തി പ്രസ്താവിക്കുന്നു ഞങ്ങൾ എതിർക്രിസ്തു നിന്ന് വിട്ടു മാറുവാൻ, ഞങ്ങൾ വലിയ കഷ്ടങ്ങൾ അനുഭവിക്കണം ചെയ്യും.

അവരുടെ സന്ദേശം തിരുത്താൻ അവസരം

എന്നാൽ ഞാൻ ശരിയായ അങ്ങനെ കരുതുന്ന മറ്റെല്ലാവർക്കും എനിക്കൊരു - യേശു എപ്പോൾ വേണമെങ്കിലും വന്ന് ഇത് ചെയ്യാൻ കഴിയുന്ന - പിന്നീട് അത് തങ്ങളുടെ സന്ദേശം ഞങ്ങൾ കഴിയുമെന്നും തിരുത്താൻ അവസരം അല്ല ആർ.

ഗ്രേവ് വ്യത്യസ്ത സംഭവങ്ങൾ യേശുവിൻറെ മുമ്പ് സംഭവിക്കേണ്ടതുണ്ട് പറഞ്ഞ ആ, ഉൾപ്പെട്ട ജനം യേശുവിനെ കാത്തിരിക്കുന്നു അല്ല കാര്യമായ സംഭാവന ചെയ്തു, എന്നാൽ സംഭവങ്ങളുടെ .തട്ടിപ്പ് മുമ്പ് സംഭവിക്കാം തുടങ്ങും എന്ന് പിന്നീട് ആണ്.

ഇത് ജീവന്റെ വഴിയും ഐഹിക, സ്വന്തം തിരക്കിലാണ്, യേശു അല്ലെങ്കിൽ അവനെ എതിരേറ്റു പോലും തയ്യാറാണ് കാത്തിരിക്കുന്നു എന്നു ബാധിക്കും.

ദോഷം ദാസൻ

ഈ സംഭാവന ചെയ്ത ആ യഥാർത്ഥത്തിൽ ഇത്തരം ഒരു മനോഭാവം അതേ ചിന്തകൾ ഉണ്ട് "ദോഷം 'എന്നാണു ദാസൻ യേശു പഠനത്തിൽ ആയിരുന്നു അത് തന്റെ വരുന്ന വരുമ്പോൾ.

ദാസൻ "എൻറെ രക്ഷിതാവ് എടുക്കും.", സ്വയം പറഞ്ഞു മത്തായി 24: 48

ഞങ്ങളെ ദാസനേ പോലെ ഒരിക്കലും പോകട്ടെ


Holger Nilsson

http://www.flammor.com

Apg29.nu പുറമെ വരുത്തുന്ന ലേഖനങ്ങളും വീഡിയോകളും ബ്ലോഗ് സൈറ്റ് പങ്കിടാത്ത കാഴ്ചകൾ ഉണ്ടായിരിക്കാം.


ഹോൾഗർ നിൽസ്സൺ

ഹോൾഗർ നിൽസ്സൺ.


കൂടുതൽ വായിക്കുക:


Publicerades torsdag 1 januari 1970 01:00 | | Permalänk | Kopiera länk | Mejla

18 kommentarer

Bertil Rosenius Sat, 26 Jan 2019 14:43:58 +010

Hej Holger!

Jag har försökt, många gånger att få ett svar på "när sker vedermödan". Kanske skall jag förtydliga mig och fråga:

I eller under vilket skede av ändens tid, åren före tusenårsiket, stunden då... "...han grep draken, den gamle ormen som är Djävulen och Satan, och band honom för tusen år."...

1) När tänker du, att vedermödan sker i förhållande till detta?

2) När menar du att Antikrist träder fram i förhållande till vedermödan?

2 a) Är det Antikrist framträdande som i ett nu startar vedermödan?

2b) Kommer Antikrist först träda fram och förföra människor, för att senare förhäva sig och tvinga sig på människor. Jmf Dan 9:26-27.

Hoppas du förstår att jag med detta inte vill skapa konfrontation, utan att jag ärligt söker en samsyn - en möjlighet att finna en missad förståelse i samtalet.

Svara


AnnMarie Sat, 26 Jan 2019 14:57:57 +010

Om man är kristen/frälst ,eller vad man kallar det förstår inte jag varför det skulle påverka livsstilen om Herren dröjer.Man gör väl det man ska oavsett??

Svara


Lena Henricson Sat, 26 Jan 2019 15:12:22 +010

Väldigt bra skrivet! Må vi vara beredda på båda delarna!👍🙏

Svara


Asbjørn Nakken Sat, 26 Jan 2019 16:44:23 +010

Hei Bertil. Jeg har lyst å svare på dine spørsmål, slik som jeg ser på det. (Beklager at jeg ikke kan skrive svensk).

I Johannes åpenbaring 20:2 står det: "Han grep dragen, den gamle slange, som er djevelen og Satan, og bandt ham for tusen år."

1) Sammenhengen viser at dette er etter den store trengsel (vedermødan).Jesus Kristus har kommet tilbake til jorden som Kongenes Konge og Herrenes Herre (Åp. 19:16b). Han har da ødelagt alle jordiske regjeringer, og tusenårsriket kan begynne. Dyret (Antikrist) og den falske profeten har også blitt pågrepet (Åp.19:19).

2) Antikrist vil stige fram tidlig i den store trengsel, han blir beskrevet som rytteren på den hvite hesten i Åpenbaringen 6:2 : "Og jeg så, og se, en hvit hest. Han som satt på den, hadde en bue. Og det ble gitt ham en krone, og han dro ut seirende og for å seire." Dette er allerede etter åpningen av det første seglet.

2a) Det er Gud som starter trengselstiden, ikke Antikrist. Gud vil stå bak ufattelige dommer over jorden, og mesteparten av menneskene på jorden vil omkomme. Bakgrunnen for Guds vrede kommer bl.a. fram i Romerbrevet 1:18-20.

2b) Antikrist vil i begynnelsen bli sett på som en frelserskikkelse, kanskje blir det inngått en fredsavtale mellom Israel og hedningefolkene. Endelig fred i Midtøsten! Tempeltjenesten kan gjenopptas. Kanskje vil jødene tro at dette er Messias som har kommet. (Johannes 5:43). Men situasjonen vil forandre seg. "Ødeleggelsens styggedom" skal settes opp i tempelet, midt i trengselstiden. Da vil Antikrist`s sanne jeg komme fram. Den siste delen av trengselen vil være den mest brutale. Da er vi inne i Åpenbaringen kapittel 13. Alle som bor på jorden, skal tilbe ham. (vers 8).

Om vi tenker at den kristne forsamling blir opprykket før trengselen, vil det selvsagt være mulig for mennesker å ta imot troen på Kristus også etterpå for de som er igjen på jorden. (Åp 7:9,14)

Mvh

Svara


Roine Öberg Sat, 26 Jan 2019 18:45:11 +010

De som har medverkat till detta har faktiskt en sådan inställning och samma tankar som tjänaren som betecknas som ”ond” hade i Jesus undervisning då det gäller Hans tillkommelse.

Den onde tjänaren använder tiden till att tjäna sina egna syften och sin egen buk.
"Ät, drick och var glad snart kommer Herren och då är festen slut mentalitet"
De som medverkar till att varna för Pre trib konsekvenserna gör det nog sällan
för egen vinning, för det finns inte något att vinna på detta så vitt jag kan se?
Min drivkraft i detta är i första hand Kärleken till sanningen och syskonen,
då jag ser att pre tribb som inte inträffar kan få förödande konsekvenser
för de som satt sitt hopp till ett uppryckande före vedermödan.
Det allvarliga är då att de som sagt att olika händelser måste ske innan Jesus kommer tillbaka, har varit med och medverkat till att människor inte väntar på Jesus utan tror att olika händelser skall börja inträffa innan Han kommer.
Om vi bara väntar på Jesus och håller hans bud p.g.a att han kan komma när som helst, och inte av Kärlek så behöver vi vända om till vår första Kärlek.(Upp 2:4)
Tecknen som kommer att föregå Herrens återkomst som Jesus ger i Matt 24
är givna just för att vi inte ska bli förledda att tro att uppryckandet kan ske före innan vissa saker har inträffat!
Detta till skydd för att vi inte skall tappa Tron när vi får lida för Herren!

Det kommer att påverka livsstilen, världsligt, upptagen med sitt eget och att man inte väntar på Jesus eller ens är redo för att möta Honom.

Om det påverkar livsstilen att vi tror Jesus kan komma när som helst och överraska ,
då har vi väldigt stora problem i vår relation till Herren,
Och kärleken till Kristus är då att betrakta som ljummen. (Upp 3:14-22)
Inget som botas av Pre tribb med andra ord.
Man kan jämföra med en fru som har en man som är bortrest
och enda anledningen till att frun är trogen är att hon tror att mannen
när som helst kan komma hem, ett sådant äktenskap har ingen
ljus framtid!
Herre låt oss vara till välsignelse för varandra i sanning, Amen
Guds Frid!

Svara


Stefan Jonasson Sat, 26 Jan 2019 19:42:12 +010

1tessaloniker brevet 5:9 ty GUD har inte bestämt oss till att drabbas av vredesdomen utan till att vinna frälsning genom vår HERRE JESUS KRISTUS... Han har dött för oss för att vi ska leva tillsammans med honom vare sig vi är vakna eller insomnade UPPMUNTRA DÄRFÖR VARANDRA OCH UPPBYGG VARANDRA "" så som ni redan gör".... Eller??

Svara


Stefan Jonasson Sat, 26 Jan 2019 20:04:13 +010

Jag var kanske lite ironisk där paulus var alltid positiv och uppmuntrande när han förmanade dom HELIGA.. Och försökte undervisa dom troende om deras ställning inför GUD genom JESUS KRISTI FÖRSONING... Vi som är frälsta är försonade med GUD och blivit helgade och rättfärdigjorda genom JESUS... vilka ska följa med när JESUS kommer? Det står i nya testamentet DOM SOM TILLHÖR HONOM (friköpta genom blodet) när han kommer för att förhärligas i sina HELIGA... Inte bara dom som varit duktiga och trogna.. Dom som är frälsta punkt slut... Jehovas vittnen säger att dom trogna blir räddade en slags laglära.. I deras bibel har dom bytt ut ordet DOM HELIGA mot dom trogna för att markera att det är våra gärningar som räddar oss.. Dom tar avstånd från att vi blir rättfärdigjorda av nåd genom tron trots att vi inte alltid lyckas leva upp till fullkomliga gärningar..

Svara


Bertil Rosenius Sat, 26 Jan 2019 21:04:15 +010

Svar till Roine Öberg.

Nej, jag tror inte heller vi vinner människor genom att skrämma dem - vare sig för helvetet eller vedermödan. Om det är dessa propaganda som får dem, att i rädsla söka Herren, tror jag de kommer av fel motiv. Självklart kan jag ha fel här, men själv "såg jag" Herres vånda och kärlek i Getsemane - denna bild frälste mig.

Svara


Leif Sat, 26 Jan 2019 21:54:23 +010

Svar till Bertil Rosenius.

Ja, men Bertil, jag måste bara igen få flika in med att jag har en helt annan syn och också den måste respekteras.

Jag kom till Jesus för att jag helt enkelt inte ville hamna i helvetet, jag var livrädd för denna plats! Jag vet ju nu i efterhand att jag hade blivit överbevisad av Den Helige Ande att jag var en syndare som verkligen var på väg just emot helvetet, om jag nu hade dött i det tillståndet.

Det var den övertygelsen som också gjorde så att jag inte vågade ta mitt liv.

Så var det för mig, och! Jag bara vet att det absolut inte var något annat än Guds oerhörda nåd och kärlek som förde mig till Herren Jesus....

Svara


Bertil Rosenius Sat, 26 Jan 2019 22:41:52 +010

Svar till Leif.

Jo, självklart skall du flika in detta 👍, det är viktig!

Men jag sa också att "...jag tror...", resp "Självklart kan jag ha fel..." och jag gjorde med facit i hand från två, nu döda personer, som tagit def avstånd från den kristna tro, mot bakgrund av den skrämselpropaganda - särskilt runt helvetet - som periodvis haft stark framtoning i väckelsemöten.

Och jag minns själv, hur predikanter, i eftermöten på -60 och -70 talet, spände ögonen i åhörarna för att som sista åtgärd - om ingen tog steget till botbänken - med nästa väsande stämma frågade:

"Nå! Hur skall du ha det? Tänk om ngt händer inatt? Tänk om du dör, eller om Jesus kommer och hämtar dina kamrater men inte dig...?"

Detta har jag fortfarande svårt att förlika mig med.

Svara


Holger Sun, 27 Jan 2019 12:26:37 +010

Svar till Bertil Rosenius.

Hej Bertil!

Ser att du är aktiv och har bra tonläge och goda synpunkter.

Jag försöker bara på dina frågor lite kortfattat hur jag ser på detta.

1 Före

2 Före den egentliga, kanske efter ett stor världskrig, krisen ger honom anledning till att samla jordens folk.

2 a Som ett resultat av hans framträdande kommer straffardomar över hans rike.

2 b Det är bra uttryckt.

Har du fler frågor och så får du återkomma.

Svara


Stefan Widenborg Sun, 27 Jan 2019 20:25:59 +010

Svar till Roine Öberg.

Tack Roine. Mitt i prick. För oss som lever i ljuset kommer Han inte som en obehaglig överraskning utan en väntad förlossning, till skillnad för de ogudaktiga som lever i mörkret. När vi ser tecknen, matt 24,33 kan vi veta att Herrens Dag (Herrens återkomst) är nära och att Han står vid dörren. Dag och stund vet ingen dock, plötsligt kommer Jesus då åter i makt och härlighet, och räddar oss från Guds vredesdom som då går ut över världen. Må vi vittna om Jesus för människorna så de kan bli frälsta, Herren är med oss till tidens slut.

Svara


Leif Sun, 27 Jan 2019 21:34:25 +010

Svar till Bertil Rosenius.

Javisst kan det absolut bli fel när budskapet blir hotfullt framfört, där håller jag absolut med! Det var inte alls så budskapet om helvetet till mig hade framförts, inte alls, utan med kärleksfull ton av människor som älskade mig.

Saknas kärleken hos budbäraren blir givetvis skillnaden stor, då blir det mest som (1 Kor 13), skramlande cymbaler som låter skrämmande och illa för många.

Givetvis måste kärleken alltid finnas, men att berätta sanningen om vart människan hamnar om man struntar i Jesus, det behöver ändå folk få höra på rätt sätt!

Annars kan det bli som en kvinna i Sörmlands Nyheter skrev häromdagen. Hon hade sådan underbar frid och ro över att lämna detta jordeliv. Hon hade funnit denna vila igenom det populära "mindfulness". Livet upphör bara och sen är det bra med det. Ja så illa kan det bli utan sanningen. Hoppas att denna kvinna får höra vart hon egentligen är på väg!

Mvh Leif...

Svara


Thomas Mon, 28 Jan 2019 00:06:12 +010

Tack, Holger för en mer ödmjuk inställning och som du helt rätt påpekar så kan Jesus Kristus komma när som helst, för att hålla dom och upprättelse!

Något ”tusenårsrike” kan det ju knappast bli tal om, för Guds Rike är ju mitt ibland oss, som Jesus redan påpekade för nästan 2000 år sedan (om nu vår historia vetkligen är korrekt).

Svara


Bertil Rosenius Mon, 28 Jan 2019 07:39:00 +010

Svar till Thomas.

Det finns säkert teologiska fel i denna beskrivning, men jag menar att man förenklat kan förklara att Guds Ord talar om att:

Guds Riket, på ett andligt plan, är mitt ibland oss - men inte på ett fysiskt och andligt plan. Tusenårsriket har inte kommit ännu.

Svara


Leif Mon, 28 Jan 2019 08:40:41 +010

Svar till Bertil Rosenius.

Just, tusenårsriket har ännu inte inletts!

Bibeln är mycket tydlig med att en lång fredens och fridens tid kommer att infinna sig strax efter harmagedon. Det Gud har sagt det kommer att ske vad vi än "vill tro". T.ex vittnar Guds Ord tillsammans med en "visserligen ofullständig och vacklande historia", men ändock om att de år som gått sedan Adam är ca 6000.

Historiskt vet vi att Jesus existerade för ca 2000 år sen, och att Abraham vandrade omkring gör ytterligare ca 2000 år före Jesus. Där har vi 4000 år.

Sen förstår vi som tror på Guds Sanna Ord att Bibeln också stämmer med Abrahams förfäders åldrar, här behöver vi inte tvivla även om åldrarna verkar högre än vad de vise vill acceptera. Noa med syndafloden inträffade ca 350 år före Abrahams tid, och då var ju Noa som bekant 600 år gammal.

Så går vi tillbaks till Noas födelse så hamnar vi ytterligare 1000 år bakåt före Abrahams tid, då har vi kommit till ca 5000 år före våran tid. Sen är det bara att räkna Noas förfäders ålder tillbaks till Adam så ser vi att det har gått ungefär 6000 år sen skapelsen av människor.

Skapelseberättelsen är en oerhört magnifik och fantastiskt exakt förebild på människors tid här på jorden. Den femte dagen skapade Gud livet. Jämför vi det med det femte och sjätte årtusendena efter Adam så är det exakt vid inledningen av det femte som Jesus dör och Andens liv utgjuts över jorden. Gå ut i hela världen med budskapet sa Jesus. I den femte skapelsedagen ser vi att Gud på ett liknande sätt sa:

(1 Mos 1:22) Gud välsignade dem och sade: »Var fruktsamma och föröka er och uppfyll sjöar och hav. Och på jorden skall fåglarna föröka sig

Likadant vet vi vad den sjunde dagen handlar om, då vilade Gud hela den dagen. Det sjunde årtusendet blir en tusenårig vila från ondska och våld. Först emot slutet av avslutningen släpps satan fri att verka en kort liten tid till, sedan är vi framme vid den yttersta domens dag då fåren skiljs från getterna.

Jesu frid...

Svara


Bertil Rosenius Mon, 28 Jan 2019 09:05:22 +010

Svar till Leif.

Rätt! Vi väntar på den tusenåriga "vilodagen" - ca 2000 till 3000 e.Kr. - och vi är dess absoluta begynnelse. Nu sätter Satan in alla resurser, för att förvilla oss troende och vanhelga denna dag.

Svara


Thomas Mon, 28 Jan 2019 09:54:12 +010

Svar till Bertil Rosenius.

Tack Bertil för ditt svar. I en del moderna strömningar så vill man tolka ett framtida ”tusenårsrike” och även jag fick lära mig det som nyfrälst. Men, med djupare studier har jag övergivet den ståndpunkten i brist på stöd i Skriften.

Enda relevanta stället som ”tusen år” nämns är ju i högst symbolfyllda Upp 20. Tusen förekommer på nästan hundra ställen i Bibeln och i ingen av de verserna avses exakta tal, utan representera många (ex. ”boskapen på de tusen bergen”). Även i våra språk använder vi tusen symboliskt för många.

Bibeln är egentligen tydlig om att Guds Rike på jorden inleds med Jesus himmelsfärd, men som du själv skriver så är det ett andligt rike.

Upp. börjar också med att ”Människosonen” står mitt bland de sju lampställena. Han är alltså här och nu i Hans kyrka och gör så till återkomsten för dom och upprättelse.

Vi lever alltså redan i det ”tusenårsrike” som en del väntar på, så i princip kan Jesus dyka upp när som helst!

Svara


Din kommentar

Första gången du skriver måste ditt namn och mejl godkännas.


Kom ihåg mig?


Prenumera på Youtubekanalen:

Vecka 16, fredag 19 april 2019 kl. 04:33

Jesus söker: Olaus, Ola!

"Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son [Jesus], för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv." - Joh 3:16

"Men så många som tog emot honom [Jesus], åt dem gav han rätt att bli Guds barn, åt dem som tror på hans namn. De som blev födda, inte av blod, inte heller av köttets vilja, inte heller av någon mans vilja, utan av Gud." - Joh 1:12-13

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? Be den här bönen:

- Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Jag ber om förlåtelse för alla mina synder. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!


Senaste bönämnet på Bönesidan
fredag 19 april 2019 01:02

Be för en tonårig kille som nästan bara sitter och spelar data på sin lediga tid.
Be att han får kamrater att umgås med och hittar en rätt församling att tillhöra.

Aktuella artiklar


Senaste kommentarer


STÖD APG29! Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96 | Paypal: https://www.paypal.me/apg29

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 55 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 35 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 18 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 13 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 11 år om han hade levt idag. Allt detta finns att läsa om i boken Den längsta natten. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

MediaCreeper

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

TA EMOT JESUS!

↑ Upp