Language

Apg29.Nu

BUTIK NY! | Christer Åberg | TV | Bönesidan | Fråga Christer Åberg | Skrivklåda | Chatt | Läsarmejl | Skriv | Media | Info | Sök
DONERA till Apg29 - bli månadsgivare!
SWISH: 072 203 63 74

REKLAM:
Salvation

Uppryckandet, Antikrist, den stora vedermödan och Jesu återkomst med de heliga

När de frälsta är i himlen och firar bröllop regerar antikrist här på jorden i sju år. Under den tiden bryter också den stora vedermödan ut.

Uppryckandet, Antikrist, den stora vedermödan och Jesu återkomst med de heliga.

Här är den bibliska ordningen vad som sker i den sista tiden i samband med uppryckandet. Det enda som är svårt för mig att "pricka in" är Gog och Magogkriget, annars stämmer denna uppställning väldigt bra.

Christer ÅbergAv Christer Åberg
onsdag, 14 oktober 2020 18:16

Uppryckandet

1 Tess 4:13. Men jag vill inte, bröder, att ni ska vara okunniga angående dem som har somnat in [dött] , för att ni inte ska sörja som de andra, som inte har något hopp.
14. För om vi tror att Jesus har dött och uppstått, så ska också Gud föra fram dem som har somnat in i Jesus tillsammans med honom.
15. För detta säger vi er med ett Herrens ord, att vi som lever och är kvar till Herrens återkomst, inte alls ska komma före dem som har somnat in.
16. För Herren ska själv stiga ner från himlen [inte ner till jorden] med ett befallande rop, med ärkeängelns röst och med Guds basun, och först ska de som dött i Kristus uppstå.
17. Därefter ska vi som lever och är kvar ryckas upp tillsammans med dem på skyar för att möta Herren i luften. Och så ska vi alltid vara hos Herren.
18. Trösta därför varandra med dessa ord.

Bibeln talar tydligt om att de frälsta ska ryckas upp från jorden på skyar för att möta Herren Jesus i luften. Men församlingen kommer inte omedelbart tas ned till jorden, utan de troende kommer vara hos Jesus i sju år och fira bröllopsmåltid. Detta ser vi tydligt i Bibeln vilket vi nu i fortsättningen ska se i vårt studium.

Bröllopsvecka i sju år

Upp 19:7. Låt oss glädjas och fröjdas och ge honom äran. För Lammets bröllop har kommit och hans hustru har gjort sig redo.
Upp 19:9. Och han sa till mig: Skriv: Saliga är de som är kallade till Lammets bröllopsmåltid. Och han sa till mig: Dessa är Guds sanna ord.

Vi är bjudna till Lammets bröllopsmåltid. Ett bröllop i Bibeln varar i sju dagar, en vecka, och detta bröllop i himlen pågår en årsvecka - sju år. Den tiden är inte de frälsta på jorden.

Sju års städning

Hes 39:1 Människobarn, profetera mot Gog och säg: Så säger Herren Gud: Se, jag är emot dig, Gog, du storfurste över Meshek och Tubal. 2 Jag ska föra dig omkring, driva dig framåt, hämta dig från landet längst upp i norr och låta dig komma till Israels berg. 3 Där ska jag slå bågen ur din vänstra hand och låta pilarna falla ur din högra hand. 4 På Israels berg ska du falla med alla dina härar och folken som följer dig. Jag ska ge dig till föda åt alla rovfåglar och markens djur. 5 Du ska falla ute på ­marken, för jag har talat, säger Herren Gud. 6 Jag ska sända eld över Magog och över dem som bor i trygghet i kustländerna, och de ska inse att jag är Herren. 7 Jag ska göra mitt heliga namn känt bland mitt folk Israel, och jag ska inte mer låta mitt heliga namn bli vanhelgat. Folken ska inse att jag är Herren, den Helige i Israel. 8 Se, det kommer, ja, det ska ske! säger Herren Gud. Detta är den dag som jag har talat om.
9 Sedan ska invånarna i Israels städer gå ut och ta rustningar✱, små och stora sköldar, bågar och pilar, påkar och spjut som bränsle att elda med, och de ska elda med det i sju år. 10 De ska inte behöva hämta ved från marken eller hugga den i skogarna, för de ska elda med rustningarna. Så ska de ta rov från sina rövare och plundra sina plundrare, säger Herren Gud.
11 På den dagen ska jag ge Gog en gravplats i Israel, nämligen ’De framtågandes dal’ öster om havet, och den ska stänga vägen för dem som vill tåga fram där. Man ska begrava Gog och hela hans larmande hop, och man ska kalla den ’Gogs larmande hops dal’. 12 I sju månader ska Israels folk begrava dem för att rena landet. 13 Allt folket i landet ska begrava dem. När jag visar min härlighet ska det bli till ära för dem, säger Herren Gud.

Städningen efter det första Gog och Magogkriget tar sju år, vilket också pekar på att de frälsta inte är kvar på jorden då. Det är lite svårt att avgöra när kriget sker men eftersom det tar sju år att städa upp indikerar det på att det kanske sker precis innan eller i samband eller efter antikrists framträdande efter uppryckandet.

Antikrist regerar i sju år

Dan 9:27: Han [antikrist] skall stadfästa förbundet med de många [Israel, arabländer] under en vecka [sju år], och mitt i veckan [3,5 år] skall han avskaffa slaktoffer och matoffer [i templet]. Och på styggelsers vinge skall förödaren komma [belägrar Jerusalem, Luk 21:20, Matt 24:15, Mark 13:14], till dess att förstöring och oryggligt beslutad straffdom utgjuts över förödaren [kastas i den brinnande eldsjön].

När de frälsta är i himlen och firar bröllop regerar antikrist här på jorden i sju år. Under den tiden bryter också den stora vedermödan ut.

Antikrist

2 Tess 2:1. Men vi ber er, bröder, angående vår Herre Jesu Kristi återkomst och vårt församlande till honom,
2. att ni inte så fort tappar fattningen och blir skrämda, vare sig genom någon ande eller genom något ord eller genom något brev, såsom det vore sänt från oss, som om Kristi dag stod för dörren.
3. Låt ingen bedra er på något sätt. För den dagen kommer inte, om inte avfallet [avfärden] först har skett, och syndens människa, fördärvets son, har blivit uppenbarad,

Antikrist kan inte träda fram förrän uppryckandet har skett.

Den stora vedermödan

Matt 24:20. Men be att er flykt inte sker under vintern, inte heller på sabbaten.
21. För då ska det bli en stor vedermöda, som inte har varit från världens begynnelse intill nu, inte heller någonsin mer ska bli.

Efter uppryckandet (flykten) och antikrists framträdande bryter den stora vedermödan in som varar i sju år.

Harmangedonkriget

14. För de är onda andar som gör tecken, vilka går ut till kungarna på jorden och till hela världen, för att samla dem till strid på Guds, den Allsmäktiges, stora dag.
15. Se, jag kommer som en tjuv. Salig är den som vakar och bevarar sina kläder, så att han inte går naken och de får se hans skam.
16. Och han församlade dem till den plats som på hebreiska heter Armageddon.

I slutet av de sju åren sker Harmangedonkriget. I samband med det kriget kommer Jesus tillbaka till jorden med sin församling som tidigare har blivit uppryckt till honom.

Jesu återkomst

Matt 24:29. Men strax efter den tidens vedermöda ska solen förmörkas, och månen ska inte ge sitt sken, och stjärnorna ska falla från himlen, och himlarnas krafter ska skakas.
30. Och då ska Människosonens tecken synas på himlen, och alla jordens stammar ska då jämra sig. Och de ska få se Människosonen komma på himlens skyar med makt och stor härlighet.
31. Och han ska sända ut sina änglar med starkt basunljud, och de ska församla hans utvalda från de fyra väderstrecken, från himlens ena ände till den andra.

Jud 1:14: "Om dem har också Hanok i det sjunde släktledet efter Adam profeterat: "Se, Herren kommer med sina mångtusen heliga".

Efter den stora vedermödan kommer Jesus tillbaka med de frälsta. Då sänder han ut sina änglar som samlar ihop de utvalda (de som blev frälsta under den stora vedermödan)

Den stora skaran från den stora vedermödan

Upp 7:13. Då tog en av de äldste till orda och sa till mig: Vilka är dessa som är klädda i de vita kläderna? Och varifrån kommer de?
14. Och jag sa till honom: Herre, du vet det. Och han sa till mig: Dessa är de som kommer ur den stora vedermödan, och de har tvättat sina kläder och gjort dem vita i Lammets blod.

Den stora vita skaran är de som kommer från den stora vedermödan. De har kommit till tro på Herren Jesus och blivit dödade och plågade och förföljda på olika sätt.

Läser vi Bibeln rätt upp och ner och i sitt sammanhang så ser vi tydligt att

  1. Uppryckandet sker
  2. (Kanske har det första Gog och Magogkriget skett innan eller i samband med uppryckandet)
  3. Bröllopet i himlen inleds
  4. Antikrist träder fram
  5. Den stora vedermödan bryter ut
  6. Harmangedonkriget sker
  7. Jesus kommer tillbaka med församlingen
  8. Sänder ut änglarna till att samla ihop de som blivit frälsta under vedermödan
Därefter inleds tusenårsriket. I slutet av tusenårsriket sker det andra Gog och Magogkriget (Upp 20:8). Därefter blir det nya himlar och en ny jord.

Christer Åberg


#Tidstecken #Uppryckandet #Jesu återkomst #Antikrist #Den stora vedermödan


178 kommentarer

10 11 12 »18

x
Tomas N svarar Israelvänlig
söndag, 18 oktober 2020 22:05
Israelvänlig skrev:
Det är icke mitt budskap utan budskapet från Herren! Ja! Jag säger saker som du aldrig får höra från din pastor eller präst! Nu vet jag inte om du är med aktivt i någon församling, men i så fall har du hört från din pastor eller präst talar om sådant som jag gör? En pastor eller präst skall och måste kunna tala om ändetiden vilket majoriteten av pastorer och präster icke gör idag i Sverige! Det känns hellre bekvämt för de flesta med kyrkkaffe och diskutera vardagliga ting! Många församlingar är anslutna direkt eller indirekt till Agenda 2030 vilket jag anser är en katastrof! Majoriteten av församlingarna när de väl talar om ändens tid nämner överhuvudtaget ingenting om att det ottomanska imperiet är återupplivat genom att Erdogan omvandlade den gamla kristna katedralen Hagia Sofia till en moské!

Majoriteten av församlingarna i Sverige tror fortfarande att Eu står för det återupplivade romerska riket i ändens tid vilket icke Bibeln lär! Majoriteten av församlingarna tror på pretribläran om de någon gång talar om det fastän Bibeln klart och tydligt dementerar detta! Majoriteten av pastorer och präster är fega och hycklare! T ex så har de icke talat om för Stefan Löfven att han borde omedelbart erkänna folkmordet på armenierna under första världskriget! De är tysta och är hycklare! De är lika tysta idag när Erdogans strävan är att fortsätta med folkmordet såväl som på armenier och kurder! Stefan Löfven vill inte göra det då han inte vill stöta sig med Erdogan! Vad är det för ledare Sverige har och varför är pastorer och präster tysta? De är fega och hycklare! När det var folkomröstning till Eu förordade t o m pastorer och präster ett Eu medlemskap för församlingarna! Idag är de tysta om den saken istället för att säga att de gjorde fel! De är fega och hycklare! Ja! Jag säger saker som du aldrig får höra från din pastor eller präst! De flesta ansluter sig då istället till Agenda 2020! Fega och hycklare!

En pastor eller präst ska inte bara tala om Herren Jesus Kristus kärlek som ändå är det viktigaste, men också varna för avfall och villoläror! Hur många av pastorer och präster gör det idag i Sverige? De är fega och hycklare! Hur många pastorer och präster går ut på barrikaderna och tar strid mot abort? Hur många pastorer och präster tar strid mot Islam som en ytterst farlig och falsk lära? Bara ett fåtal! Varför? De är fega och hycklare!

Förmodligen är det därför Lars Enarson har startat den kristna rörelsen 7:14! Det skulle icke behövts om de flesta pastorer och präster icke hade varit fega och hycklare! Ja! Jag säger att du inte får höra detta från din egen pastor eller präst! Tyvärr kan jag icke rekommendera någon speciell församling idag som jag känner till då majoriteten är anslutna direkt eller indirekt till Agenda 2030! De församlingar som icke är det skall ha heder då de står upp mot en antikristlig världsordning! Det finns bara en församling och det är Guds församling, som är universell! Man behöver icke vara med i någon namnmärkt församling utan jag förordar en husförsamling som jag tror kommer mer och mer! Vad tror du och vad rekommenderar du själv?

Shalom

Jag reagerar till din repetitiva propaganda och där du slår dig för bröstet. Om ditt budskap verkligen är från Herren soch till uppbyggelse,så märker man det och det behövs inga säljargument

Vad skall vi göra med "uppenparelsen om vem som är Gog" Skall vi börja bojkotta turkiska varor och börja tycke extra illa om Turkiet? Skall vi mobilisera mot flera av Israels fiender Iran ,Syrien t ex. Har vi inte glidit bort ifrån lärjungakallesen då?

Eller menar du att församlingen och Jesu lärjungar bara är den simplare delen av uppenbarelsen om Gud. Kommer vissa högre upp och når nya nivåer??

Jag vill bara tjäna Gud tills allt är över. Är mest bekymrad över antikrist och globala världsriket,för det kan man se klart och tydligt

Man skall se upp för politisk aktivism och man kan inte praktisera kristendom som politisk aktivism,det är olkia världar och värderingar

Jag tror också på samfundsfria mindre församlingar,men kan inte säga annat äan att stora delar av frikyrkan gör ett helt okej jobb.

Du är väldigt övertygad om att Jesu församling bara måste få veta om Gog,men jag tror du överskattar denna info. Det drar oss bort ifrån huvuduppdraget och Jesus själv. Men var och en får själv pröva detta.
Några har du redan vunnit över till din sida genom propagandaarbete. Det är så människan funkar,som ju politikerna förstås vet och har provat

Svara

x
Israelvänlig svarar Tomas N
måndag, 19 oktober 2020 00:01
Tomas N skrev:
Jag reagerar till din repetitiva propaganda och där du slår dig för bröstet. Om ditt budskap verkligen är från Herren soch till uppbyggelse,så märker man det och det behövs inga säljargument

Vad skall vi göra med "uppenparelsen om vem som är Gog" Skall vi börja bojkotta turkiska varor och börja tycke extra illa om Turkiet? Skall vi mobilisera mot flera av Israels fiender Iran ,Syrien t ex. Har vi inte glidit bort ifrån lärjungakallesen då?

Eller menar du att församlingen och Jesu lärjungar bara är den simplare delen av uppenbarelsen om Gud. Kommer vissa högre upp och når nya nivåer??

Jag vill bara tjäna Gud tills allt är över. Är mest bekymrad över antikrist och globala världsriket,för det kan man se klart och tydligt

Man skall se upp för politisk aktivism och man kan inte praktisera kristendom som politisk aktivism,det är olkia världar och värderingar

Jag tror också på samfundsfria mindre församlingar,men kan inte säga annat äan att stora delar av frikyrkan gör ett helt okej jobb.

Du är väldigt övertygad om att Jesu församling bara måste få veta om Gog,men jag tror du överskattar denna info. Det drar oss bort ifrån huvuduppdraget och Jesus själv. Men var och en får själv pröva detta.
Några har du redan vunnit över till din sida genom propagandaarbete. Det är så människan funkar,som ju politikerna förstås vet och har provat

Nej! Inte alls! Jag slår mig inte för bröstet utan bara talar om sanningen! Den 2 september under ämnet Islams Antikrist sa du att Turkiet aldrig kommer att återuppbygga det ottomanska riket och man vet vilken sida man kommer stå på om man är en hängiven Israelvän och för oss andra är det inte lika lätt. Idag ser du det återupplivade ottomanska imperiet och det är bara början och jag hoppas du verkligen idag står på rätt sida angående detta! Den 13 oktober i samma ämne skriver du och undrar varför jag inte postar denna viktiga information bara i två trådar och det behövs ännu mer kraftfullare spridning om ni slutligen ska förstå att Turkiets ledare är Gog!

Du frågar nu vad vi ska göra med att vi fått reda på uppenbarelsen om Gog! Nej! Självklart inte skall vi tycka illa om Turkiet eller bojkotta dess varor! Det gäller att när du fått reda på detta att sprida det till dina kristna vänner och framförallt kunna berätta det för ofrälsa att det som skrevs ner för flera tusen år sedan i Bibeln om det imperium som ska återupplivas i ändens tid har nu skett vilket innebär att för varje dag som går så är det en dag närmare Herren Jesus Kristus återkomst och predika evangelium! Samtidigt för alla kristna du möter så berätta att vi är i ändens tid och vi måste förbereda oss för det som komma skall! Gud älskar församlingen och du skriver väldigt underligt därefter om Jesu lärjungar och olika nivåer som är helt främmande!

När det gäller politik så håller jag inte med dig alls och det förklarar det katastrofala läge Sverige befinner sig idag när kristna tänker som du! Herren Jesus Kristus säger: "I ären jordens salt; men om saltet mister sin sälta, varmed skall man då giva det sälta igen? Till intet annat duger det än till att kastas ut och trampas ned av människorna. "Matt. 5:13). Bibeln uppmanar kristna till ständig kamp mot det onda: "Ha ingen delaktighet med mörkrets gärningar, som inte ger någon frukt utan avslöjen dem fastmer."(Efes.5:11).

"De som övergiver lagen prisa de ogudaktiga, men de som hålla lagen går till strids mot dem."(Ordspr. 28:4). Hade pastorer och präster läst Bibeln angående vad Guds Ord sa angående Eu-medlemskapet skulle de talat om för sina medlemmar att kristna skulle rösta nej! Bibeln visar att det är djävulen som givit de antikristliga superstaterna och dess ledare sin auktoritet. Gud har visat, att Han står bakom nationalstaten: "Och Han har skapat människosläktets alla folk, alla från enda stamfader, till att bosätta sig utöver hela jorden; och han har fastställt för dem bestämda tider och utstakat de gränser, inom vilka de skola bo - detta för att de skola söka Gud,..."(Apg.17:26-27).

Bibeln uppmanar kristna att rösta rätt politiskt "Skaffa de ogudaktiga bort ur konungens tjänst, så varder hans tron befäst med rättfärdighet."Ords. 25:5) Kom ihåg exempelvis David mot Goliat och Gustav den andra Adolf mot de framryckande katolska superstatsarmeérna! Det är illa, om kristna alltid skall komma sist i en kampsituation. Det är dags för kristna att ta tillbaka initiativet och inta sin roll i det svenska samhället! Sverige behöver inte en svanskristendom, som dansar efter andra. Vi behöver kristna, som leder folkresningen till att Sverige ska avsluta sitt medlemskap med Eu och få en regering som är för kristendom och är israelvänlig! Till detta behöver vi samtidigt en väckelse för folket i allra högsta grad! Idag har stora kriminella ligor tillsammans med Islam tagit över Sverige och polisen står maktlös! Rättsväsendet är urholkat och yttrandefriheten inskränkt speciellt för kristna i dagens Sverige. Bibeln lär, att vi skall bedja för överheten(1 Tim. 2:1-2). Men härvid gäller det, att vi inte väntar tills överheten urartat. Gud ställer nämligen villkor, som varje överhet är skyldig att uppfylla, nämligen :

1. Den skall straffa de onda(Rom. 13:4).

2. Den skall prisa och berömma de goda (Rom. 13:3).

Att överheten handlar härmed stämmer också med det kristna samvetet(Rom. 13:5). Om den konkreta överheten inte tillämpar dessa krav måste den avskaffas eftersom den inte längre har Guds sanktion. "Skaffa de ogudaktiga bort ur konungens tjänst, så varder hans tron befäst genom rättfärdighet. "(Ordspr. 25:5)

Dessutom bör den ersättas av rättfärdiga, som följer dessa krav (Ordspr. 29:2).

"...om dessa som genom tron besegrade konungariken, övade rättfärdighet, fingo löften uppfyllda, tillstoppade lejons gap, dämpade eldens kraft, undkommo svärdets egg, blevo starka från att hava varit svaga, blevo väldiga i krig och drevo främmande härar på flykten."(Hebr. 11:33-34.)

Bibeln ger klart stöd att kristna kan rösta och aktivera sig politiskt för partier som är för kristendom och är israelvänliga! Jag hoppas på ett nyval så att vi får en ny regering som är för kristendom och är israelvänlig! År 2022 är det inte säkert att Sverige är kvar som land eller har övertagits av Islam! Idag har de ett parti som siktar på att komma in i riksdagen år 2022! Du kan ju tänka dig om alla muslimer i Sverige kommer rösta på det partiet och kristna låter bli att rösta eller fortsätter rösta på partier som är emot kristendom och är israelfientliga! Då är det slut med all frihet och evangelisering här i Sverige! Jag vill inte på några villkor medverka till detta! Hoppas inte du heller!

Shalom

Svara

x
Israelvänlig svarar Tomas N
måndag, 19 oktober 2020 00:38
Tomas N skrev:
Jag reagerar till din repetitiva propaganda och där du slår dig för bröstet. Om ditt budskap verkligen är från Herren soch till uppbyggelse,så märker man det och det behövs inga säljargument

Vad skall vi göra med "uppenparelsen om vem som är Gog" Skall vi börja bojkotta turkiska varor och börja tycke extra illa om Turkiet? Skall vi mobilisera mot flera av Israels fiender Iran ,Syrien t ex. Har vi inte glidit bort ifrån lärjungakallesen då?

Eller menar du att församlingen och Jesu lärjungar bara är den simplare delen av uppenbarelsen om Gud. Kommer vissa högre upp och når nya nivåer??

Jag vill bara tjäna Gud tills allt är över. Är mest bekymrad över antikrist och globala världsriket,för det kan man se klart och tydligt

Man skall se upp för politisk aktivism och man kan inte praktisera kristendom som politisk aktivism,det är olkia världar och värderingar

Jag tror också på samfundsfria mindre församlingar,men kan inte säga annat äan att stora delar av frikyrkan gör ett helt okej jobb.

Du är väldigt övertygad om att Jesu församling bara måste få veta om Gog,men jag tror du överskattar denna info. Det drar oss bort ifrån huvuduppdraget och Jesus själv. Men var och en får själv pröva detta.
Några har du redan vunnit över till din sida genom propagandaarbete. Det är så människan funkar,som ju politikerna förstås vet och har provat

Tycker du verkligen det är ok att stora delar av kyrkor och frikyrkor är anslutna direkt eller indirekt till Agenda 2030!????

Shalom

Svara

x
Don B svarar Israelvänlig
måndag, 19 oktober 2020 06:58
Israelvänlig skrev:
Det låter som du är ett barn som börjat dricka välling och icke vet någonting vad som har hänt och händer! Att du överhuvudtaget kommer med sådana idiotiska påståenden visar att du är i barnstadiet eller har brist på förstånd!

Shalom

Ditt tonläge säger det mesta av din mognad broder, ha det gott!

Svara

x
Tomas N svarar Israelvänlig
måndag, 19 oktober 2020 07:44
Israelvänlig skrev:
Nej! Inte alls! Jag slår mig inte för bröstet utan bara talar om sanningen! Den 2 september under ämnet Islams Antikrist sa du att Turkiet aldrig kommer att återuppbygga det ottomanska riket och man vet vilken sida man kommer stå på om man är en hängiven Israelvän och för oss andra är det inte lika lätt. Idag ser du det återupplivade ottomanska imperiet och det är bara början och jag hoppas du verkligen idag står på rätt sida angående detta! Den 13 oktober i samma ämne skriver du och undrar varför jag inte postar denna viktiga information bara i två trådar och det behövs ännu mer kraftfullare spridning om ni slutligen ska förstå att Turkiets ledare är Gog!

Du frågar nu vad vi ska göra med att vi fått reda på uppenbarelsen om Gog! Nej! Självklart inte skall vi tycka illa om Turkiet eller bojkotta dess varor! Det gäller att när du fått reda på detta att sprida det till dina kristna vänner och framförallt kunna berätta det för ofrälsa att det som skrevs ner för flera tusen år sedan i Bibeln om det imperium som ska återupplivas i ändens tid har nu skett vilket innebär att för varje dag som går så är det en dag närmare Herren Jesus Kristus återkomst och predika evangelium! Samtidigt för alla kristna du möter så berätta att vi är i ändens tid och vi måste förbereda oss för det som komma skall! Gud älskar församlingen och du skriver väldigt underligt därefter om Jesu lärjungar och olika nivåer som är helt främmande!

När det gäller politik så håller jag inte med dig alls och det förklarar det katastrofala läge Sverige befinner sig idag när kristna tänker som du! Herren Jesus Kristus säger: "I ären jordens salt; men om saltet mister sin sälta, varmed skall man då giva det sälta igen? Till intet annat duger det än till att kastas ut och trampas ned av människorna. "Matt. 5:13). Bibeln uppmanar kristna till ständig kamp mot det onda: "Ha ingen delaktighet med mörkrets gärningar, som inte ger någon frukt utan avslöjen dem fastmer."(Efes.5:11).

"De som övergiver lagen prisa de ogudaktiga, men de som hålla lagen går till strids mot dem."(Ordspr. 28:4). Hade pastorer och präster läst Bibeln angående vad Guds Ord sa angående Eu-medlemskapet skulle de talat om för sina medlemmar att kristna skulle rösta nej! Bibeln visar att det är djävulen som givit de antikristliga superstaterna och dess ledare sin auktoritet. Gud har visat, att Han står bakom nationalstaten: "Och Han har skapat människosläktets alla folk, alla från enda stamfader, till att bosätta sig utöver hela jorden; och han har fastställt för dem bestämda tider och utstakat de gränser, inom vilka de skola bo - detta för att de skola söka Gud,..."(Apg.17:26-27).

Bibeln uppmanar kristna att rösta rätt politiskt "Skaffa de ogudaktiga bort ur konungens tjänst, så varder hans tron befäst med rättfärdighet."Ords. 25:5) Kom ihåg exempelvis David mot Goliat och Gustav den andra Adolf mot de framryckande katolska superstatsarmeérna! Det är illa, om kristna alltid skall komma sist i en kampsituation. Det är dags för kristna att ta tillbaka initiativet och inta sin roll i det svenska samhället! Sverige behöver inte en svanskristendom, som dansar efter andra. Vi behöver kristna, som leder folkresningen till att Sverige ska avsluta sitt medlemskap med Eu och få en regering som är för kristendom och är israelvänlig! Till detta behöver vi samtidigt en väckelse för folket i allra högsta grad! Idag har stora kriminella ligor tillsammans med Islam tagit över Sverige och polisen står maktlös! Rättsväsendet är urholkat och yttrandefriheten inskränkt speciellt för kristna i dagens Sverige. Bibeln lär, att vi skall bedja för överheten(1 Tim. 2:1-2). Men härvid gäller det, att vi inte väntar tills överheten urartat. Gud ställer nämligen villkor, som varje överhet är skyldig att uppfylla, nämligen :

1. Den skall straffa de onda(Rom. 13:4).

2. Den skall prisa och berömma de goda (Rom. 13:3).

Att överheten handlar härmed stämmer också med det kristna samvetet(Rom. 13:5). Om den konkreta överheten inte tillämpar dessa krav måste den avskaffas eftersom den inte längre har Guds sanktion. "Skaffa de ogudaktiga bort ur konungens tjänst, så varder hans tron befäst genom rättfärdighet. "(Ordspr. 25:5)

Dessutom bör den ersättas av rättfärdiga, som följer dessa krav (Ordspr. 29:2).

"...om dessa som genom tron besegrade konungariken, övade rättfärdighet, fingo löften uppfyllda, tillstoppade lejons gap, dämpade eldens kraft, undkommo svärdets egg, blevo starka från att hava varit svaga, blevo väldiga i krig och drevo främmande härar på flykten."(Hebr. 11:33-34.)

Bibeln ger klart stöd att kristna kan rösta och aktivera sig politiskt för partier som är för kristendom och är israelvänliga! Jag hoppas på ett nyval så att vi får en ny regering som är för kristendom och är israelvänlig! År 2022 är det inte säkert att Sverige är kvar som land eller har övertagits av Islam! Idag har de ett parti som siktar på att komma in i riksdagen år 2022! Du kan ju tänka dig om alla muslimer i Sverige kommer rösta på det partiet och kristna låter bli att rösta eller fortsätter rösta på partier som är emot kristendom och är israelfientliga! Då är det slut med all frihet och evangelisering här i Sverige! Jag vill inte på några villkor medverka till detta! Hoppas inte du heller!

Shalom

Det finns två ganska otrevliga saker i den linje och tro du förespråkar.
För det första ser man det hot och den dom som ni vill deklarera över alla som inte är lika fanatiska över fysiska nationen Israel som ni är.Den skiljelinje som Jesus har deklarerat över vem som är för eller emot Honom och därmed Guds rike sätter ni också över fysiska Israel.
Många av oss inkluderar inte fysiska Israel i Guds rike på det sättet. Jag vill varan för den frukt av splittring som följer i det som ni vill applicera på det löfte som gavs åt Abraham i 1 mos 12:1

Vi lever i den nya förbundet. Ni verkar tänka att riket nu skall upprättas åt Israel och det märks i det att ni vill agera enligt GT tankesätt ,ett fysiskt herravälde.
Jesus ord att"Mitt rike är inte av denna världen" och Guds rike är inte här eller där utan mitt ibland er" har ni redan delvis lämnat som en del av nådens tidsålder som håller på att passera och ersättas av något annat.
Skulle inte detta skapa en splittring så skulle jag bli väldigt förvånad.

Det tilltalar förstås köttet att vilja försvara nationen och vidhålla ordning och det tycker jag man på många sätt skall göra när det gäller många saker inom det politiska såsom lag och ordning i samhället.

Ni vill också väldigt gärna bunta ihop de som inte är passionerade för fysiska Israel med religionssynkretism och allmän liberalism och kompromiss med världen inom församlingar. Det är inte en sund och respektabel bedömning.
Jag avskyr allt sådant som verkligen är liberalt,men när ni använder begreppet liberalteologi visar ni tyvärr era rätta färger i det att ni tror att om inte varenda löfte som gavs till Abraham,Isak och Jakob nu skall uppfyllas till fysiska nationen israel så är man liberal.

Det blir fel och är egentligen ett "straw man argument"

Man locka självklart av bibelordet att inte vara svans utan huvud. Men i det nya förbundet har vi andra bud. Var och en skall ta sitt kors och följa Jesus och också utstå lidande. 1 Petrusbrev skriver mycket om hur detta liv ser ut.

Det som kommer från Guds rike skall inte säljas in med manipulation,hot och politiska metoder,det kan inte Gud välsigna
Petrus blev tillrättavisad när han drog sitt svärd för att försvara Jesus.

Det är verkligen en utmaning att vara en Jesu lärjunge mitt i denna tid av aggresiv islamisering och alla konstiga inslag i vårt samhälle och kultur.
Men ni är också påverkade av den smått paranoida propaganda av extremt Israelfokus som överdriver och demoniserar muslimer på ett obalanserat sätt.
Det hindrar från att se allt klart. Vi skall inte acceptera deras chauvnism och imperalistiska ambitioner,men vårt hjärta är inte i det fysiska Jerusalem och det judiska folket utan hos Jesus och den nation vi råkar bo i och representera och de människor vi har omkring oss.

Svara

x
Tomas N svarar Israelvänlig
måndag, 19 oktober 2020 09:48
Israelvänlig skrev:
Nej! Inte alls! Jag slår mig inte för bröstet utan bara talar om sanningen! Den 2 september under ämnet Islams Antikrist sa du att Turkiet aldrig kommer att återuppbygga det ottomanska riket och man vet vilken sida man kommer stå på om man är en hängiven Israelvän och för oss andra är det inte lika lätt. Idag ser du det återupplivade ottomanska imperiet och det är bara början och jag hoppas du verkligen idag står på rätt sida angående detta! Den 13 oktober i samma ämne skriver du och undrar varför jag inte postar denna viktiga information bara i två trådar och det behövs ännu mer kraftfullare spridning om ni slutligen ska förstå att Turkiets ledare är Gog!

Du frågar nu vad vi ska göra med att vi fått reda på uppenbarelsen om Gog! Nej! Självklart inte skall vi tycka illa om Turkiet eller bojkotta dess varor! Det gäller att när du fått reda på detta att sprida det till dina kristna vänner och framförallt kunna berätta det för ofrälsa att det som skrevs ner för flera tusen år sedan i Bibeln om det imperium som ska återupplivas i ändens tid har nu skett vilket innebär att för varje dag som går så är det en dag närmare Herren Jesus Kristus återkomst och predika evangelium! Samtidigt för alla kristna du möter så berätta att vi är i ändens tid och vi måste förbereda oss för det som komma skall! Gud älskar församlingen och du skriver väldigt underligt därefter om Jesu lärjungar och olika nivåer som är helt främmande!

När det gäller politik så håller jag inte med dig alls och det förklarar det katastrofala läge Sverige befinner sig idag när kristna tänker som du! Herren Jesus Kristus säger: "I ären jordens salt; men om saltet mister sin sälta, varmed skall man då giva det sälta igen? Till intet annat duger det än till att kastas ut och trampas ned av människorna. "Matt. 5:13). Bibeln uppmanar kristna till ständig kamp mot det onda: "Ha ingen delaktighet med mörkrets gärningar, som inte ger någon frukt utan avslöjen dem fastmer."(Efes.5:11).

"De som övergiver lagen prisa de ogudaktiga, men de som hålla lagen går till strids mot dem."(Ordspr. 28:4). Hade pastorer och präster läst Bibeln angående vad Guds Ord sa angående Eu-medlemskapet skulle de talat om för sina medlemmar att kristna skulle rösta nej! Bibeln visar att det är djävulen som givit de antikristliga superstaterna och dess ledare sin auktoritet. Gud har visat, att Han står bakom nationalstaten: "Och Han har skapat människosläktets alla folk, alla från enda stamfader, till att bosätta sig utöver hela jorden; och han har fastställt för dem bestämda tider och utstakat de gränser, inom vilka de skola bo - detta för att de skola söka Gud,..."(Apg.17:26-27).

Bibeln uppmanar kristna att rösta rätt politiskt "Skaffa de ogudaktiga bort ur konungens tjänst, så varder hans tron befäst med rättfärdighet."Ords. 25:5) Kom ihåg exempelvis David mot Goliat och Gustav den andra Adolf mot de framryckande katolska superstatsarmeérna! Det är illa, om kristna alltid skall komma sist i en kampsituation. Det är dags för kristna att ta tillbaka initiativet och inta sin roll i det svenska samhället! Sverige behöver inte en svanskristendom, som dansar efter andra. Vi behöver kristna, som leder folkresningen till att Sverige ska avsluta sitt medlemskap med Eu och få en regering som är för kristendom och är israelvänlig! Till detta behöver vi samtidigt en väckelse för folket i allra högsta grad! Idag har stora kriminella ligor tillsammans med Islam tagit över Sverige och polisen står maktlös! Rättsväsendet är urholkat och yttrandefriheten inskränkt speciellt för kristna i dagens Sverige. Bibeln lär, att vi skall bedja för överheten(1 Tim. 2:1-2). Men härvid gäller det, att vi inte väntar tills överheten urartat. Gud ställer nämligen villkor, som varje överhet är skyldig att uppfylla, nämligen :

1. Den skall straffa de onda(Rom. 13:4).

2. Den skall prisa och berömma de goda (Rom. 13:3).

Att överheten handlar härmed stämmer också med det kristna samvetet(Rom. 13:5). Om den konkreta överheten inte tillämpar dessa krav måste den avskaffas eftersom den inte längre har Guds sanktion. "Skaffa de ogudaktiga bort ur konungens tjänst, så varder hans tron befäst genom rättfärdighet. "(Ordspr. 25:5)

Dessutom bör den ersättas av rättfärdiga, som följer dessa krav (Ordspr. 29:2).

"...om dessa som genom tron besegrade konungariken, övade rättfärdighet, fingo löften uppfyllda, tillstoppade lejons gap, dämpade eldens kraft, undkommo svärdets egg, blevo starka från att hava varit svaga, blevo väldiga i krig och drevo främmande härar på flykten."(Hebr. 11:33-34.)

Bibeln ger klart stöd att kristna kan rösta och aktivera sig politiskt för partier som är för kristendom och är israelvänliga! Jag hoppas på ett nyval så att vi får en ny regering som är för kristendom och är israelvänlig! År 2022 är det inte säkert att Sverige är kvar som land eller har övertagits av Islam! Idag har de ett parti som siktar på att komma in i riksdagen år 2022! Du kan ju tänka dig om alla muslimer i Sverige kommer rösta på det partiet och kristna låter bli att rösta eller fortsätter rösta på partier som är emot kristendom och är israelfientliga! Då är det slut med all frihet och evangelisering här i Sverige! Jag vill inte på några villkor medverka till detta! Hoppas inte du heller!

Shalom

Och som tillägg vill jag kommentera att du och många använder det hebreiska ordet för Guds frid som om det är något som endast komma genom den som välsignar Israel eller att det är en egendom kopplat till det judiska folket.

Gud själv är den som ger frid som övergår allt förstånd och är en del av frälsningen och arvet till alla som tror.

Mina tankar går till GT och specifikt till händelserna kring Ahab och Isebel.Man kan inte tillönska Guds frid om inte allt står rätt till. Som här i i berättelsen om Jehu
22 När Joram fick se Jehu sade han: ”Är allt bra, Jehu?” Han svarade: ”Hur skulle det kunna vara det så länge som din mor Isebels avgudaväsen och hennes många trolldomskonster finns kvar?”

Antingen erbjuder man frid eller inte. Skall man gå i Jesu fotspår som egentligen också kommer med ett svärd för att dela upp människor för eller emot måste man verkligen hålla sig till Jesus lära .Och vara ödmjuk och medveten om sin mänsklighet
Det är så lätt att köttet tar över och som när lärjungarna ville nedkalla eld över de byar där de inte tog emot dem

Svara

x
Mikael W
måndag, 19 oktober 2020 11:31

Före 1000-årsriket:

Det kommer aldrig att äga rum något krig/slag som heter Gog/Magog (Zackaria 12:9)

Magog är sannolikt ett område i Turkiet (dvs norr om Jerusalem då en linje dras mellan Jerusalem och nordpolen)

Antikrist, som använder en pilbåge = Gog vid slaget vid Armageddon (Heseikel 39:1-5)

Judarna skulle aldrig låta sig ledas utav Turkiets president, Erdogan, eftersom han är en troende Muslim och emot Israel. Erdogan kan därför ej vara den Antikrist/Gog som ju ska lura Judarna att tro att det är deras Messias

Efter 1000 årsriket:

Satan = Gog, som släpps lös för en stund, och hans arme’ är Magog (Uppenb. 20:7-10)

Som stöd för ovanstående resonemang, se även:
Heseikel 38, Uppenb. 6:2, 19:17-18, 13:5 och 16:14

Ps. Ovanstående är min tolkning, men jag kan självfallet ha fel, men jag anser det vara bättre att tänka fel än att inte tänka alls, men jag kan ju ha fel om det också (?)




Svara

x
Israelvänlig svarar Tomas N
måndag, 19 oktober 2020 12:32
Tomas N skrev:
Det finns två ganska otrevliga saker i den linje och tro du förespråkar.
För det första ser man det hot och den dom som ni vill deklarera över alla som inte är lika fanatiska över fysiska nationen Israel som ni är.Den skiljelinje som Jesus har deklarerat över vem som är för eller emot Honom och därmed Guds rike sätter ni också över fysiska Israel.
Många av oss inkluderar inte fysiska Israel i Guds rike på det sättet. Jag vill varan för den frukt av splittring som följer i det som ni vill applicera på det löfte som gavs åt Abraham i 1 mos 12:1

Vi lever i den nya förbundet. Ni verkar tänka att riket nu skall upprättas åt Israel och det märks i det att ni vill agera enligt GT tankesätt ,ett fysiskt herravälde.
Jesus ord att"Mitt rike är inte av denna världen" och Guds rike är inte här eller där utan mitt ibland er" har ni redan delvis lämnat som en del av nådens tidsålder som håller på att passera och ersättas av något annat.
Skulle inte detta skapa en splittring så skulle jag bli väldigt förvånad.

Det tilltalar förstås köttet att vilja försvara nationen och vidhålla ordning och det tycker jag man på många sätt skall göra när det gäller många saker inom det politiska såsom lag och ordning i samhället.

Ni vill också väldigt gärna bunta ihop de som inte är passionerade för fysiska Israel med religionssynkretism och allmän liberalism och kompromiss med världen inom församlingar. Det är inte en sund och respektabel bedömning.
Jag avskyr allt sådant som verkligen är liberalt,men när ni använder begreppet liberalteologi visar ni tyvärr era rätta färger i det att ni tror att om inte varenda löfte som gavs till Abraham,Isak och Jakob nu skall uppfyllas till fysiska nationen israel så är man liberal.

Det blir fel och är egentligen ett "straw man argument"

Man locka självklart av bibelordet att inte vara svans utan huvud. Men i det nya förbundet har vi andra bud. Var och en skall ta sitt kors och följa Jesus och också utstå lidande. 1 Petrusbrev skriver mycket om hur detta liv ser ut.

Det som kommer från Guds rike skall inte säljas in med manipulation,hot och politiska metoder,det kan inte Gud välsigna
Petrus blev tillrättavisad när han drog sitt svärd för att försvara Jesus.

Det är verkligen en utmaning att vara en Jesu lärjunge mitt i denna tid av aggresiv islamisering och alla konstiga inslag i vårt samhälle och kultur.
Men ni är också påverkade av den smått paranoida propaganda av extremt Israelfokus som överdriver och demoniserar muslimer på ett obalanserat sätt.
Det hindrar från att se allt klart. Vi skall inte acceptera deras chauvnism och imperalistiska ambitioner,men vårt hjärta är inte i det fysiska Jerusalem och det judiska folket utan hos Jesus och den nation vi råkar bo i och representera och de människor vi har omkring oss.

Först och främst ser nu läsarna att du tycker det är helt ok med att kyrkor och frikyrkor är anslutna till Agenda 2030! Du tycker också att det är helt ok med att präster och pastorer förordade ett Eu-medlemskap för församlingarna i Sverige! Du verkar tyvärr tycka att det är ok med det mesta och jag insåg på ett tidigt stadium att du tyvärr är indoktrinerad av vänsterrörelsen så det bara skriker om det med samma hat mot Guds egendomsfolk och landet Israel!

Du dementerar och går emot Bibeln att det inte kommer bli något tusenårsrike! Du kommer också med lögnaktiga saker som att vi kommer med hot och dom över de som inte accepterar judarna som Hans egendomsfolk! Dina påståenden borde få alla läsare att reagera hur pass lögnaktigt och felaktigt du framför dina påståenden!

Vidare har du inte på något sätt kunnat dementera vad jag utifrån Bibeln både från Gamla och Nya Testamentet säger hur kristna skall förhålla sig till politik! Du fortsätter komma med märkliga och helt lögnaktiga påståenden att vi säger att riket nu skall upprättas! Vi dementerar naturligtvis icke att var och en ska ta sitt kors och följa Herren Jesus Kristus och utstå lidande! Jag är ju en av de främsta förespråkarna på denna sajt inom prewrath och posttrib så det är ett mycket märkligt uttalande återigen du kommer med!

Du beskyller mig för att komma med manipulation! Du är blind Tomas N som icke förstår hur pass allvarligt läget är i Sverige! Det är icke ett hot om att Sverige år 2022 kan bli islamiserat fullständigt utan kan bli ett faktum! Det finns en mycket stor risk att Sverige blir det om icke kristna väljare röstar på partier som är för kristendom och är israelvänliga! Du förordar icke det då du tyvärr är vänsterindoktrinerad!

Du tar upp Petrus att han blev tillrättavisad utan att förklara för läsarna att detta var förutsett för att det skulle fullbordas! Som privatperson skall man icke använda vapen men Gud har sanktionerat ett rättsväsende som skall fungera, polis som skall skydda medborgarna och ett försvar för att skydda landet mot angrepp både utifrån och inom landet! Vårt hjärta är naturligtvis hos Herren Jesus Kristus, men om du även förordar att vårt hjärta skall vara hos den nation vi bor i motsäger du dig själv vad du skriver! Herren Jesus Kristus kommer en dag tillbaka och då kommer Han regera i Jerusalem under tusenårsriket precis vad Bibeln säger! Halleluja!

Shalom

Svara

x
Tomas N svarar Israelvänlig
måndag, 19 oktober 2020 14:10
Israelvänlig skrev:
Först och främst ser nu läsarna att du tycker det är helt ok med att kyrkor och frikyrkor är anslutna till Agenda 2030! Du tycker också att det är helt ok med att präster och pastorer förordade ett Eu-medlemskap för församlingarna i Sverige! Du verkar tyvärr tycka att det är ok med det mesta och jag insåg på ett tidigt stadium att du tyvärr är indoktrinerad av vänsterrörelsen så det bara skriker om det med samma hat mot Guds egendomsfolk och landet Israel!

Du dementerar och går emot Bibeln att det inte kommer bli något tusenårsrike! Du kommer också med lögnaktiga saker som att vi kommer med hot och dom över de som inte accepterar judarna som Hans egendomsfolk! Dina påståenden borde få alla läsare att reagera hur pass lögnaktigt och felaktigt du framför dina påståenden!

Vidare har du inte på något sätt kunnat dementera vad jag utifrån Bibeln både från Gamla och Nya Testamentet säger hur kristna skall förhålla sig till politik! Du fortsätter komma med märkliga och helt lögnaktiga påståenden att vi säger att riket nu skall upprättas! Vi dementerar naturligtvis icke att var och en ska ta sitt kors och följa Herren Jesus Kristus och utstå lidande! Jag är ju en av de främsta förespråkarna på denna sajt inom prewrath och posttrib så det är ett mycket märkligt uttalande återigen du kommer med!

Du beskyller mig för att komma med manipulation! Du är blind Tomas N som icke förstår hur pass allvarligt läget är i Sverige! Det är icke ett hot om att Sverige år 2022 kan bli islamiserat fullständigt utan kan bli ett faktum! Det finns en mycket stor risk att Sverige blir det om icke kristna väljare röstar på partier som är för kristendom och är israelvänliga! Du förordar icke det då du tyvärr är vänsterindoktrinerad!

Du tar upp Petrus att han blev tillrättavisad utan att förklara för läsarna att detta var förutsett för att det skulle fullbordas! Som privatperson skall man icke använda vapen men Gud har sanktionerat ett rättsväsende som skall fungera, polis som skall skydda medborgarna och ett försvar för att skydda landet mot angrepp både utifrån och inom landet! Vårt hjärta är naturligtvis hos Herren Jesus Kristus, men om du även förordar att vårt hjärta skall vara hos den nation vi bor i motsäger du dig själv vad du skriver! Herren Jesus Kristus kommer en dag tillbaka och då kommer Han regera i Jerusalem under tusenårsriket precis vad Bibeln säger! Halleluja!

Shalom

Det verkat som jag står anklagad inför stora rådet.
Har jag någonsin antyttt att jag tycker kyrkornas dragning åt det politiska och derad värdegrund är bra.Nej såklart inte.
Men jag pratar ine främst om detta,utan en smygstart till det rike som många har velat upprätta åt Israel
Jag ser em konflikt med mycket av det som lärljungaskapet och Jesu undervisning handlar om och jag tror många av er är blinda inför detta

Svara

x
Don B svarar Mikael W
måndag, 19 oktober 2020 15:00
Mikael W skrev:
Före 1000-årsriket:

Det kommer aldrig att äga rum något krig/slag som heter Gog/Magog (Zackaria 12:9)

Magog är sannolikt ett område i Turkiet (dvs norr om Jerusalem då en linje dras mellan Jerusalem och nordpolen)

Antikrist, som använder en pilbåge = Gog vid slaget vid Armageddon (Heseikel 39:1-5)

Judarna skulle aldrig låta sig ledas utav Turkiets president, Erdogan, eftersom han är en troende Muslim och emot Israel. Erdogan kan därför ej vara den Antikrist/Gog som ju ska lura Judarna att tro att det är deras Messias

Efter 1000 årsriket:

Satan = Gog, som släpps lös för en stund, och hans arme’ är Magog (Uppenb. 20:7-10)

Som stöd för ovanstående resonemang, se även:
Heseikel 38, Uppenb. 6:2, 19:17-18, 13:5 och 16:14

Ps. Ovanstående är min tolkning, men jag kan självfallet ha fel, men jag anser det vara bättre att tänka fel än att inte tänka alls, men jag kan ju ha fel om det också (?)




Helt riktigt så kommer Gog och Magog vara inblandade även under det allra sista kriget före den yttersta domens dag, men! Vredens tid före tusenårsriket stämmer mer in med de krig som både Hesekiel och Sakarja talar om. Hesekiel i kap 38:18f.

Men på den dag då Gog kommer över Israels land, säger Herren Gud, då ska jag släppa lös min ­vrede.

Det är nämligen mer troligt att de atomvapen som idag finns kommer att användas före och inte efter tusenårsriket.

Sakarja 14:12
Detta är den plåga med vilken Herren ska slå alla de folk som drar ut mot Jerusalem: Han ska låta deras kött ruttna medan de ännu står på sina fötter, deras ögon ska ruttna i sina hålor och deras tunga ska ruttna i deras mun.

Det står ju ganska klart att det efter just detta krig hela jordens kvarvarande skara nu kommer att söka Herren Jesus Kristus. Harmagedon sker alltså före de kommande tusen åren av frid.

Det står ju tex att vilddjuret och den falske profeten fortfarande är kvar vid harmagedons skeende enligt Uppenbarelseboken 19. De kastas alltså i eldsjön före de tusen åren då Jesus tillsammans med bruden skall regera över denna jord.

Joh Uppenbarelseboken 16:13‭-‬16
Och jag såg att det ur drakens mun och ur vilddjurets mun och ur den falske profetens mun kom tre orena andar som liknade paddor. De är onda andar som gör tecken, och de drar ut till kungarna i hela världen för att samla dem till striden på Guds, den Allsmäktiges, stora dag. – "Se, jag kommer som en tjuv. Salig är den som vakar och bevarar sina kläder, så att han inte går naken och man ser hans skam." – Och de samlade dem på den plats som på hebreiska heter Harmagedon.


Svara

10 11 12 »18

Första gången du skriver måste ditt namn och mejl godkännas.


NYTT! Förkorta lång länk här så att den fungerar i din kommentar!

Kom ihåg mig?

Din kommentar kan deletas om den inte passar in på Apg29 vilket sidans grundare har ensam rätt att besluta om och som inte kan ifrågasättas. Exempelvis blir trollande, hat, förlöjligande, villoläror, pseudodebatt och olagligheter deletade och skribenten kan bli satt i modereringskön. Hittar du kommentarer som inte passar in – kontakta då Apg29.

Nyhetsbrevet - prenumerera gratis!


Senaste live på Youtube


Direkt med Christer Åberg


"Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son [Jesus], för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv." - Joh 3:16

"Men så många som tog emot honom [Jesus], åt dem gav han rätt att bli Guds barn, åt dem som tror på hans namn." - Joh 1:12

"Om du därför med din mun bekänner att Jesus är Herren och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, skall du bli frälst." - Rom 10:9

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? Be den här bönen:

- Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som Herren. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?

- Ja!


Själavårdssamtal

Behöver du gratis vägledning och själavårdssamtal?

☎️ 0381-77 30 80

  • Måndagar 18.00-20.00
  • Tisdagar 09.00 -11.00
  • Onsdagar 09.00-11.00
  • Torsdagar 18.00-20.00

"Det enda som bär är Jesus. Det har Christer Åberg fått uppleva genom livets tuffa utmaningar. Christer är bloggare och författare och driver bland annat apg29.nu". - himlen.tv7


Senaste bönämnet på Bönesidan

tisdag 1 december 2020 20:10
Be att jag får en Bibeln till Mirjam 12 år till julklapp. Hon kan bara läsa svensk bibel och bor inte i Sverige och kan Inte beställa.

Senaste kommentarer


Aktuella artiklar



STÖD APG29
SWISH: 072 203 63 74
DONERA till Apg29 - bli månadsgivare
BANKKONTO: 8150-5, 934 343 720-9
IBAN/BIC: SE7980000815059343437209 SWEDSESS

Mer info hur du kan stödja finner du här!

KONTAKT:
christer@apg29.nu
072-203 63 74

MediaCreeper

↑ Upp