Surfar nu: 446 www.apg29.nu


Vem är Heidi Baker?

Den amerikanske missionären Heidi Baker har nyligen besökt församlingen Arken i Kungsängen. Här publicerar jag en över fyra timmars lång video från kvällsmötet på Arken med henne. 

Jag fick en fråga från en Facebook-vän om Heidi Baker och eftersom jag knappt kan någonting om henne så fick jag göra en liten undersökning. Jag ringde till en vän och frågade, men han kunde inte så mycket heller om henne. 

Både han och jag ville inte ta del av kritisk information på nätet eftersom vi vet att alla dessa falska profetjägare dömer ut allt - även det som är bra. 

Därför frågade jag en annan Facebook-vän om Heidi Baker och fick veta att hon felaktigt har blivit anklagad för att vara en framgångsteolog, vilket hon inte är.

Wikipedia har jag hittat den här informationen: 

Heidi Baker är en amerikansk missionär stationerad i Moçambique och är tillsammans med sin man Rolland Baker grundare av Iris Ministries. Hon har gett ut flera böcker och inbjuds regelbundet till pingstkarismatiska konferenser på olika håll i världen. Professor Candy Gunther Brown har sagt att paret Baker är "bland de mest inflytelserika ledarna i den världsvida pingströrelsen" och Heidi har även kallats för Afrikas Moder Teresa.

Heidi Baker växte upp i södra Kalifornien. Vid 16 års ålder blev hon kristen efter att ha hört en pingstpredikan i ett choctaw-reservat i Mississippi. Hon träffade Rolland 1979 och de gifte sig sex månader senare 1980. Som bröllopsresa flyttade de utomlands permanent till missionsfältet, med början i Indonesien. De ordinerades som pingstpastorer 1985. I Indonesien uppsökte de fattiga människor i slummen och startade program för att få människor i arbete. Efter att den indonesiska regeringen förbjöd deras verksamhet flyttade de till Hong Kong och senare London där Heidi doktorerade i systematisk teologi.

En dag läste Rolland i Time Magazine att inbördeskriget i Moçambique var så allvarligt att till och med Röda korsets bilar attackerades, varav Heidi sa "Så hemskt, låt oss hjälpa dem!". 1995 åkte de dit som missionärer för Assemblies of God. Året efter insjuknade Heidi i tuberkulos och lunginflammation. Trots sin läkares skarpa avrådan åkte hon till Torontovälsignelsen och förväntade sig helande. Hon menar att hon där såg Jesus i en syn som visade henne tusentals barn att ge mat till. När hon protesterade och sa att de var för många svarade han: "Det kommer alltid finnas tillräckligt, för att jag dog." Heidis sjukdomsbesvär försvann sedan. 

Iris Ministries är idag en internationell organisation baserad i Moçambique som bland annat driver barnhem för över 10 000 barn, flera skolor, tusentals församlingar och det humanitära programmet Iris Relief. Heidi menar sig uppleva många mirakler, inklusive att blinda får synen tillbaka och att döva hör efter att hon ber för dem. 2010 publicerades en artikel i Southern Medical Journal som granskade ett helandemöte arrangerat av Iris Ministries i norra Moçambique och som bekräftade att flera som led av syn- och hörselskador blev avsevärt bättre efter förbön.

Hjälparbete

Heidi Baker har ett enormt hjälparbete. Men jag blir inte imponerad om någon har ett framgångsrikt hjälparbete, utan det jag blir imponerad av är om Jesus förkunnas och människor blir frälsta. 

Moder Teresa hade ju också framgångsrikt hjälparbete, hon fick Nobels fredspris, men hon förkunnade inte frälsningen i Jesus Kristus och hon var inte heller själv frälst. 

Så framgångsrikt humanitärt arbete är inte ett tecken på att någonting är rätt. Så hur är det med Heidi Baker? 

60 döda uppväckta

I Heidi Bakers tjänst har många blivit frälsta och helade. Ja, till och med har 60 stycken döda blivit uppväckta. Men hur är det med förkunnelsen?

Förkunnelsen

När jag nu har lyssnat på henne, både i himlen tv7, när hon besökte Helsingfors, och i Arken, så kan jag glädjande konstatera att hon predikar om frälsningen i Jesus och att Jesus är Herren

Det är alltså ingenting att anmärka på hennes förkunnelse. Hon predikar bra om Jesus som Herren och Frälsaren. Vilket du också själv kan höra här ovan i videon från Arken. 


http://www.apg29.nu/bild2.php?w=480&h=75&src=img/1463669549-heidi-baker.jpg
Heidi Baker predikar i Helsingfors. Bild: Himlen TV7.


Nu vet jag att det finns kritiska sidor om Heidi Baker på nätet, (speciellt av svenska så kallade "väktare"), men predikar man om Jesus och människor blir frälsta, då är jag den siste som kritiserar.

Detta sagt när det gäller hennes förkunnelse, men detta innebär inte att jag köper allt vad hon gör eller vad som händer och sker i mötena. 

Grundregeln är att man får pröva allt och behålla det goda! Bibeln lär oss inte att förkasta allt och behålla ingenting, utan att pröva allt och det som är bra och gott får vi behålla!

"Elden"

När jag nu har tagit del av olika möten, både i Sverige och i Finland så är förkunnelsen bra, den handlar om Jesus, men jag blir frågande när det gäller eftermötena. 

Här läggs tonvikten på att människor ska få "elden", istället för att inbjuda människor till frälsning och helande. Hon har ju både förkunnat om frälsning och helande och så inbjuder hon till något helt annat! I varje fall sker det detta i videon här ovan. 

Men i fredagens möte som du kan se på Himlen TV7 inbjuder hon människor till frälsning och att de som vill ta emot Jesus som sin frälsare skulle komma fram. Även de som levt i synd (och hon radar upp till exempel om man lever ihop utan att vara gifta och så vidare) och vill göra bot och bättring skulle komma fram. Detta är helt bibliskt och bra.

Men det där med "elden" kan vi vara frågande inför. Att få "elden" ska inte förväxlas med Andens dop i Bibeln då Anden föll över människor. Denna "eldsförbön" som har gått ett steg längre än enbart Andedopet verkar vara ganska vanligt förekommande i kristenheten, men jag kan inte i hitta det i bibeln. 

Låt oss hålla till Bibeln, den utlovar tillräckligt med häftiga saker som du och jag som tror på Jesus kan få vara med om.

Livets vittnesbörd

Heidi Baker har också ett fantastiskt vittnesbörd om sitt liv när det gäller hennes tjänst för Jesus. Hon har till exempel varit dödssjuk och blivit hotad till livet av 16 maskingevär. Hon har betalat ett högt pris för sin tro på Jesus.

Så om det finns vissa saker som vi kan reagerar på i hennes tjänst så älskar hon Jesus och predikar om honom som Herren och Frälsaren så att människor blir frälsta och helade.

Gå du också ut och predika om Jesus!


Tack för att du läser Apg29. DELA gärna till dina vänner. Du kan också stödja Apg29 genom att sätta in en valfri GÅVA på BANKKONTO 8169-5,303 725 382-4. På internetbanken går det att ställa in så att du automatiskt ger en summa varje månad. Men om du hellre vill kan du SWISHA in en frivillig summa på 070 935 66 96. Tack.


Vill du bli frälst?

Ja

Nej


Publicerades tisdag 24 maj 2016 13:30 | #heidi baker #förkunnelse #mission #himlentv7 #moder teresa | Permalänk | Kopiera länk | Mejla

171 kommentarer

ulf lennart Tue, 24 May 2016 13:46:34 +020

jag minns att P-A Imsen rekade henne foer naagra aar sedan. han hade koept en masa boecker av henne att dela ut. jag blev nyfiken och lyssnade paa henne. ; men NEJ! ; sedan soekte jag paa heidi baker, hos bibelfokus och kunde instaemma med den gode JARETEG : NEJ,NEJ.

Svara


susse Tue, 24 May 2016 15:05:35 +020

Hur många döda uppväckte Jesus. O d talar man fortf om idag 2000 år senare. Ja försöker kolla efter d 60 döda som fått liv igen men hittar ingenting. Borde va en världsnyhet .

Svara


Christer Åberg Tue, 24 May 2016 15:19:34 +020

Nu har jag korrigerat texten lite i stycket "Elden". Jag hade missat att hon hade inbjudit till frälsning i fredagens möten på Himlen TV7. Hela stycket ska nu vara så här:
"Elden" När jag nu har tagit del av olika möten, både i Sverige och i Finland så är förkunnelsen bra, den handlar om Jesus, men jag blir frågande när det gäller eftermötena. Här läggs tonvikten på att människor ska få "elden", istället för att inbjuda människor till frälsning och helande. Hon har ju både förkunnat om frälsning och helande och så inbjuder hon till något helt annat! I varje fall sker det detta i videon här ovan. Men i fredagens möte som du kan se på Himlen TV7 inbjuder hon människor till frälsning och att de som vill ta emot Jesus som sin frälsare skulle komma fram. Även de som levt i synd (och hon radar upp till exempel om man lever ihop utan att vara gifta och så vidare) och vill göra bot och bättring skulle komma fram. Detta är helt bibliskt och bra. Men det där med "elden" kan vi vara frågande inför. Att få "elden" ska inte förväxlas med Andens dop i Bibeln då Anden föll över människor. Denna "eldsförbön" som har gått ett steg längre än enbart Andedopet verkar vara ganska vanligt förekommande i kristenheten, men jag kan inte i hitta det i bibeln. Låt oss hålla till Bibeln, den utlovar tillräckligt med häftiga saker som du och jag som tror på Jesus kan få vara med om.

Svara


ulf lennart Tue, 24 May 2016 15:44:48 +020

Svar till susse. Heidis paastaaende aer ytterst tvivelaktigt. Laes bibelfokus.se ,daer man gjort undersokningar i Mozambique.

Svara


Christer Åberg Tue, 24 May 2016 15:54:54 +020

Här är länken till fredagens möte på Himlen TV7: www.apg29.nu/a/3g4

Svara


jag777 Tue, 24 May 2016 15:58:23 +020

Men det är inget fruktansvärt med henne, svenskar är så andlkgt omogna och pissrädda som små myror, dom skulle säga nej till Jesus om han stod framför honom/henne Heidi är frälst, hon driver på med bitar av evangeliet och så klart där det finns tro på Jesus, där finns han också. Problemet är att hon är inte bara evangeliserande osv utan en kvinna i ledar och lärar roll. Det är en biblisk kritik med mycket andligt viktigt innehåll. Sen är hon sprungen ur en karesmatik som är skev i vissa frågor, typ det Christer beskriver om elden. Men tror ni Gud fördömmer detta men älskar era små frikyrko möten utan liv? Saker är sällan så svartvitan som svenska sk. "väktare" vill tycka, men egentligen är dom väktare emot bara tre saker: sitt ego, religion och emot Jesu Andes sanna väckelse. Gå tillbaka till bibeln om manligt och kvinnligt Sverige, Gud är den samma igår och idag och i evighet. Istället för att ändra hans ord och vara olydiga, fråga varför och foga er. Tro mig, det finns en djup kärlek även bakom dom buden. All feminism är från satan. Sanningen finner ni i bibeln.

Svara


Johan Löfgren Tue, 24 May 2016 16:07:51 +020

För mig räcker det att se och höra henne någon minut och sedan räcker det. Varningsklockorna ringer. Arken tar hit flera suspekta personer från Amerika. Man hoppas på något extra. Varför duger inte Jesus?

Svara


susse Tue, 24 May 2016 16:18:09 +020

Svar till ulf lennart. Ja ha redan läst d ulf. Ja va där i arken o folk på golvet på främsta raden satt o yogade

Svara


jag777 Tue, 24 May 2016 16:20:48 +020

Dina varningsklockor ringer för du är omogen och oförmågen att göra en korrekt bedömning. Du har själv inte varit på ett möte där alla blir helade, du har inte sett tusen bli frälsta på en minut. Du är precis som en vanlig svensk, du vet ingenting och du jämför henne med ingenting. ÅGud ge oss mognad, flytta på alla självutnämnda bromsklossar om du måste. Heidi har fel, men dom ännu mer..

Svara


Thomas P Tue, 24 May 2016 17:00:21 +020

Är de inte emot oss, är de för oss.

Svara


Thomas P Tue, 24 May 2016 17:03:45 +020

Svar till ulf lennart. Denne Lennart Jareteg. En teolog. Som jag upplever sitter på läktarn istället fär att aktivt gå ut och rädda människor. Om man inte är med i matchen är det så enkelt att kritisera.

Svara


susse Tue, 24 May 2016 17:04:27 +020

Svar till jag777. Låter som att nån sitter och prärievargar här :)

Svara


Jeanette Aldén Wijk Tue, 24 May 2016 17:06:40 +020

Var det inte så man sa om Trosrörelsen: "Pröva allt, och behåll det som är gott". Men eftersom Trosrörelsens lära, är en blandning av klassisk Pingsttro och Christian Science, så kan det aldrig bli en god frukt. När jag ser Heidi Baker på dessa klipp, så får jag samma varningsklocka, som jag fick, när jag besökte en Trosförsamling på 80/90-talet. Det är ren manipulation, det som sker på hennes möten. Ingen kristen har rätt, att manipulera sina trossyskon. Den Helige Ande, får oss inte att "känna oss dumma", vilket man lätt gör på sådana möten. Vi behöver ingen speciell smörjelse, från Heidi Baker, eller någon annan av dessa kringresande "ledare". Man vill lära ut olika tekniker etc. till oss kristna, fast Den Helige Ande inom oss, leder oss rätt, för Hans Namns skull, när vi ber om det. Nej och åter nej! Det lilla ljus jag har, det lyser så klart, som Herren själv har bestämt. Jesu Frid

Svara


Jeanette Aldén Wijk Tue, 24 May 2016 17:20:37 +020

Svar till Johan Löfgren. Förstår Din retoriska fråga, Johan: "Varför duger inte Jesus?" När man är stilla på dessa möten, är inte nödvändigtvis detsamma som ödmjukhet. Jesus visade på Sann ödmjukhet. Han manipulerade aldrig någon. Så till alla som tror att de behöver en särskild smörjelse från henne: "Varför duger inte Jesus? Jesu Frid

Svara


ulf lennart Tue, 24 May 2016 17:22:46 +020

Svar till Thomas P. Ingaluda aer han teolog. han aer IT-samordnare pa Goteborgs universitet. ; jag undrar bara hur maanga soekande han Varnat och Raeddat undan alla dessa Falska profeter och forkunnare, som det numera tycks gaa 13 pa dussinet i denna luriga sluttid, genom sina undersokningar

Svara


jag777 Tue, 24 May 2016 17:26:42 +020

Trosrörelsen har burit massa god frukt din omedvetna lögnare.. trosrörelsen har på Guds ingivelse rustat kristikropp med Helande undervisning med mycket mera som vi behöver inför den sista tiden. Man har också lyft bort ett felaktigt fattigdoms ideal. Dock hamnade man i dilet i mycket men säg nån väckelserörelse som inte gjort det. Vi kan se hur djävulen stal kyrkan några hundra år efter Jesus och hur Gud bit för bit rustar oss med olika väckelser och reformationer för att föra oss tillbaka. Till detta har Gud använt mycket som sånna som ni proffstyckare förkastar. Ni tycks inte kunna hålla två tankar samtidigt utan allt måste vara helt svart vitt och ni måste dömma ut allt för att känna er heliga och viktiga. HOPPSAN erat massiva omogna ego bromsar Jesu hand över vårt land. Flytta på er bromsklossar, vi vet inget och ni predikar ur fruktan och stänger dörren till Jesus för många..

Svara


Jeanette Aldén Wijk Tue, 24 May 2016 17:41:24 +020

Svar till jag777. Jag är en medveten sanningssägare, ej en omedveten lögnare. Som jag skrev i mitt inlägg, så är Trosrörelsen en blandning av klassisk Pingsttro och Christian Science. Jesus sa: "Lite surdeg syrar hela degen", och Han sa: "På frukten ska ni känna dem". Frukten är självmord, splittrade familjer etc. Varför så aggressiv i Ditt inlägg? Jesu Frid

Svara


Jeanette Aldén Wijk Tue, 24 May 2016 17:51:15 +020

Svar till Christer Åberg. Precis, det måste alltid läggas till något mer än det enkla Evangeliet, som räcker hela vägen, men Jesus sa: "Det är fullbordat". Denna "eld", som hon vill sprida på slutet, finns ju redan inom oss, i Den Helige Ande, vi har fått ALLT som vi behöver, för att vandra med Herren. Även Benny Hinn skriker "FIRE", på sina möten. Jesu Frid.

Svara


jag777 Tue, 24 May 2016 18:27:55 +020

Jag är agressiv för att du och dina gelikar har fel. Ni syrar hela degen, ni är blindasom leder blinda. Jag menar inte att ni intw har Herren Jesus för det har ni, men ni har en rädsla för att gå vilsa som gör att ni stänger er även för det som leder till mognad. Och samtidigt stänger ni dörren för många andra med ert självsäkra tyckande. Sluta led Guds folk vilse, det är mycket mycket allvarligt det du håller på med.

Svara


susse Tue, 24 May 2016 18:47:09 +020

Svar till jag777. Så ja heidi leder då oss stackars vilsna o omogna får rätt? Den enda rätta vägen. Heidi. Vi kanske ska sluta läsa bibeln o bara lyssna på heidi eller va vill du komma fram till?

Svara


IMaritha Tue, 24 May 2016 18:58:09 +020

Om vi verkligen rannsakar oss själva. VILL vi gå korsets väg,ta lydnadens skor på oss och följa Jesus Litar på att DHA bor i oss och leder oss att göra samma gärningar som Jesus gjorde då Han gick här på jorden tillsammans med lärjungarna. Vågar vi tro på att det händer idag med. Om inte så läs missionsbefallningen från Matt: 28 sista verserna SLUTA KRITISERA. DEM som blir använda av Guds ande, där händer mirakler,människor blir frälsta och förvandlade Att ni orkar som kristna analysera och leta fel. Jag tror det är fruktan i oss själva som är kritikern när andra som börjat lyda och fortsätter följa i Jesu fotspår, får mera att förvalta ,för den som ger av det han har får mer att ge ut,,,vare sig det är helandetjänst,givandet osv osv. Vilken gåva känner du att Herren givit dig,,,jag vet min och det fungerar,ju mer jag ger av den dessutom mer välsignad och glad blir jag. Ge av det du har,,,alla ska inte som Heidie vara ute på fältet och plattformen,,, men du har fått ett pund att förvalta. Bejaka det och SLUTA. GNÄLL på andra som har framgång Gud frid till dig

Svara


jag777 Tue, 24 May 2016 19:05:33 +020

Ganska väl talat Imaritha. Susses lilla inlägg vill jag inte ens bemöda mig svara på, både andligt och "mänskligt" omoget. Klarar du inte av att hänga med bättre än så där vännen kanske du skulle tagga ner några hekto och hålla dig till något du förstår. Kram på dig lilla vännen. Men diskutera inte mer med mig för jag kommer inte att svara.

Svara


susse Tue, 24 May 2016 19:11:51 +020

Nåt ja ba undrar.. Om massor av folk ber o talar i tungor. Sen tystas dom ner av nån holy ghost som smyger sig in i kyrkan. Alla slutar be o alla ska blunda. Va e d för nån holy ghost som inte vill att man ber i tungor samtidigt som den e där.

Svara


Jeanette Aldén Wijk Tue, 24 May 2016 19:27:13 +020

Svar till jag777. Jag leder ingen annan kristen, varför skall jag göra det? Den Helige Ande leder varje person, som är kristen. Det har Jesus själv gett oss löfte om i Johannesevangeliet 14:26: "Men Hjälparen, den helige Ande, som Fadern skall sända i mitt namn, han skall lära eder allt och påminna eder om allt vad jag har sagt eder". Jag syrar ingen deg. Jag är en enkel människa, som följer Jesu exempel. Och några "gelikar", har jag inte sett röken av ;-) Du säger, att jag är rädd att gå vilse? Du uppmanar mig som kristen, att gå vilse? Du vill i Ditt inlägg förmana mig och sedan uppmana mig att gå vilse? Jag häpnar :-o Jesu Frid

Svara


Jeanette Aldén Wijk Tue, 24 May 2016 19:52:05 +020

Svar till IMaritha. Jesus varnade oss för villolärare, då har Han också gett oss tillåtelse att bedöma, vad som är Sanning och vad som är lögn. Utan Den Helige Andes ledning, så är vi andligt hjälplösa. Jesu Frid

Svara


jag777 Tue, 24 May 2016 19:53:16 +020

Jag menar att din rädsla för att gå vilse binder dig till att inte gå någonstans. Jesus kan inte göra dig mycket mognare för om han skulle försöka så skulle du säga att hans verk inte är ifrån Gud osv.. Det finns många som dig som binder kristna omkring er. Och er vilja att göra rätt så blir allt galet för ni predikar mot sånt som är av Gud. Du litar inte på att Jesus ska leda dig och låter rädsla ta över. Det hade varit en sak om det stannade där men du predikar att andra ska ta efter och svartmålar sånt som är från Gud. Jag har sagt redan att heidi inte är en 100 % rätt stjärna. Men hon har båda delarna precia som du. Det kommer inte att växa horn ur din panna om du gick på hennes möten, därför står det att man ska pröva allt och behålla det som är gott.. du behåller inte det som är gott utan dömmer ut allt, öven det som är ifrån Gud. Du leder folk vi, se med dina utläggningar. Även om du är frälst och jätte fin på alla sätt och vis, så har du här fel och det finns allt för stort utrymme för sånna som du i Sverige. Ni har hindrat väckelse i många decenier nu. Vänd om Och sluta predika.

Svara


susse Tue, 24 May 2016 20:06:38 +020

Svar till susse. Ja måste erkänna att ja mindes fel när ja sa ghost isf eftersom d inte hördes i videon. Men fortf .undrar ja. VArför. O så undrar ja om alla d 60 personer som hon ha hjälpt m Jesu kraft upp från döden. D borde va värsta världsnyheten men ja visste inget om d förän ja hörde d på arken. D e ju ett mirakel. D står ju tilomed om d i Bibeln att sånt ska hända. D tror ja oxå. O sen undrar ja oxå för d satt en man i rullstol framför mig. Han kom ju dit för o bli helad. O d lades inte ens märke till honom. O varför satt folk o gjorde yoga på golvet. D syntes inte i videon. Visst talar hon bra om Jesus. Men ja undrar om denhär videon på youtube demon tillägg.. D e ju hin där med. Varför snacka man då om att d va värsta demon grejer o idag e hon världens största profet?? Får man ställa såna frågor??

Svara


susse Tue, 24 May 2016 20:07:51 +020

Svar till Jeanette Aldén Wijk. Tack Jeanette.

Svara


JL Tue, 24 May 2016 20:12:21 +020

David W höll måttet. Modig och klarsynt. Här har vi hans tankar. https://www.youtube.com/watch?v=IrpW6Xctg8Q

Svara


susse Tue, 24 May 2016 20:17:02 +020

http://www.apg29.nu/index.php?artid=25299 aa d här.

Svara


Jeanette Aldén Wijk Tue, 24 May 2016 20:20:24 +020

Svar till jag777. Eftersom Du inte känner mig, så har Du ingen aning om vem jag är. Då kan Du heller inte skriva saker om mig, på det sätt Du gör. Du ber mig att vända om...men om jag gör det, så skulle det bli detsamma, som att jag vänder mig ifrån Herren, eftersom jag redan har vänt om till Herren. Du skriver att jag gör massa saker, fast jag inte gör något av det, Du säger att jag gör. Jag blir uppenbarligen dragen över samma kam, som de Du anklagar. Troligen blandar Du ihop mig med människor, som har gjort Dig besviken på något sätt. Min vardag består av helt andra saker. Jag vandrar i Tro på Jesus Kristus, i all enkelhet. Med Den Helige Andes hjälp, tar jag emot den ledning jag behöver från Herren. Jag behöver ingen annan "smörjelse", än den som Den Helige Ande ger mig. Jag tackar helt enkelt nej till villolärare, som är som glupande ulvar. Om det inte faller Dig i smaken, så får Du allt "lägga in en protest" till den som jag vandrar tillsammans med...Hans Namn Är Jesus Kristus :-) Jesu Frid till Dig, Broder/Syster.

Svara


jag777 Tue, 24 May 2016 20:23:42 +020

Det går att leda en kossa till brunnen men man kan inte få henne att dricka. Adjö

Svara


Jeanette Aldén Wijk Tue, 24 May 2016 20:23:59 +020

Svar till susse. Kram till Dig, Syster :-)

Svara


Leif Boman Tue, 24 May 2016 20:31:49 +020

Svar till jag777.
Ni har hindrat väckelse i många decenier nu. Vänd om Och sluta predika.
Här måste jag bara hoppa in igen! Ett stort misstag i ditt inlägg, en mycket felaktig anklagelse. Det är mycket omoget att påstå att Jeanette skulle vara den bland ett gäng som hindrat väckelse. Där kan jag med bestämdhet säga att någon som ens anklagar en annan för att vara ett hinder är själv ett större hinder, det kan jag garantera dig min vän. Om det är någonting däremot som kunde bidra till ett uppvaknande och väckelse så är det just det motsatta som du har visat upp här. Då menar jag inte att jag själv heller har varit prickfritt, men! Det är den inbördes kärleken och att satsa mer på bönesamlingar, och bönen överhuvudtaget bland kristna än att diskutera vilka predikanter som är mest rätt och bäst. Det är inte predikanter eller predikningar som i första hand blir grund för väckelse utan förkrossade hjärtan som på allvar gråter och ropar till Gud. Och dessa hjärtan lyser med sin frånvaro på många håll idag, några finns säkert men de är få. De uppmanar alltid till mer bön i församlingarna och ner på knä inför Gud!!!!!! Jesu frid.....

Svara


susse Tue, 24 May 2016 20:32:53 +020

Svar till jag777. Men älskade lilla vän. Kram på dig

Svara


susse Tue, 24 May 2016 20:37:27 +020

Svar till Jeanette Aldén Wijk. Stor kram t dig med :) kanske d va en profet som va förbi här. Han lärde mig en sak vettigt o d va om kossan vid brunnen .:)

Svara


Jeanette Aldén Wijk Tue, 24 May 2016 20:38:49 +020

Svar till Leif Boman . Ja, Leif...jag tror också på just Bönesamlingar :-) Frid Broder

Svara


JL Tue, 24 May 2016 20:41:31 +020

Christer, har du sett detta? https://www.youtube.com/watch?v=9DM5FmZxBQI

Svara


Johan II Tue, 24 May 2016 20:42:47 +020

Håll er borta från det där, Berglings bok "Jesus helar och upprättar" har koppling till JDS-läran. Torontovälsignelsen som nämns är ockult. John Scotland går så långt att jag skakas i mitt inre. Håller utanför, håll er rena, håller nära Jesus och Ordet. https://www.youtube.com/watch?v=_P5B5Brz_lc

Svara


susse Tue, 24 May 2016 20:44:37 +020

Svar till JL. Ja ha sett den. Ja la upp den här på apg då efter ja ha varit på arken.. Började söka lite hej villt på henne. ..

Svara


Alexander Tue, 24 May 2016 20:48:58 +020

Matteus 3:11 säger Johannes döper att Jesus kommer döparen Helig Ande och Eld. Gud alla sig själv för en Förtärande Eld. Vill absolut inte ge mig in i frågan för eller emot men ville bara nämna detta. Frid allesammans

Svara


susse Tue, 24 May 2016 20:50:12 +020

Svar till JL. Vet du var d 60 personerna som klev upp från döden tog vägen. Finns d nå klipp eller nåt annat på d? Skulle jätte gärna vilja se

Svara


Johan II Tue, 24 May 2016 21:06:28 +020

Svar till Alexander . Gud är en förtärande eld då inget som bär på synd kan vara i hans närhet. Det är en stor skillnad. Todd Bentley, Benny Hinn och Rodney Howard Browne har använt begreppet "Fire". Det har inget med Johannes Döparens menande att göra. Rodney Howard Browne och Kenneth Copeland stod även och berättade roliga historer på tungomål. Den eld dom skickade ut till folk hade inget med Guds renhet och helighet att göra.

Svara


Sven Tue, 24 May 2016 21:16:25 +020

Citerar en klartänkt troende angående "Cirkus Heidi"
This is not the God I worship. He is not a God of confusion, of chaos, or of disorder. He is a God of clarity, of perfection, of order, and of perfect peace. Lord Yahweh, rebuke these false spirits in the name of Jesus!

Svara


Johan II Tue, 24 May 2016 21:22:36 +020

Svar till Sven. Tack Sven! Jag håller helt med.

Svara


JL Tue, 24 May 2016 21:25:14 +020

Svar till susse. Ingen aning, har inte ens hört talas om det.

Svara


susse Tue, 24 May 2016 22:42:02 +020

Nåt ja reagera oxå på. Att hon blev hotad m 16 masingevär o hon ba skratta typ åt d i ansiktet. Ja tror inte att nån skrattar. I d de läget.. Hon sa oxå va ja minns att hon älskar o vara där d mörkt... D kanske e så. Ja ha ingen aning. Ha inte vart där o sett. Men Ja ha oxå vart livrädd o ja grät som ett vettskrämt barn.

Svara


Jeanette Aldén Wijk Wed, 25 May 2016 01:11:17 +020

Svar till Alexander . Frid själv, Broder. Ja, det talas om Guds Eld i Bibeln, men den eld, som Heidi Baker och även Benny Hinn skriker om, kommer inte från Herren. Och Todd Bentley, sparkar folk i ansiktet (!!!), och skriker "BAM". Ja...inte förstår då jag, att man kan tro, att denna villolära är från Herren. Jesu Frid

Svara


ulf lennart Wed, 25 May 2016 05:45:48 +020

Svar till jag777. jag rekar dig att laesa 'Allt aer inte Gud som glimmar', skriven av Jaretegs kompis. den gedigne Sven Reichman.

Svara


ulf lennart Wed, 25 May 2016 05:55:58 +020

Svar till ulf lennart. Man tycker att denna s.k. 'trosrorelse' borde spelat ut sin roll med den ene 'mirakelpredikanten' efter den andre 'brallorna neddragna'. Senast jag hoerde om mr. Hinn, var att han hade varit pa audience hos Paaven. ; MEN maenniskan Hatar Sanningen. hon kommer hellre till moerkret aen till Ljuset, daerfor att hennes gaerningar aer Onda.

Svara


Lars W Wed, 25 May 2016 06:20:15 +020

Svar till ulf lennart. "Senast jag hoerde om mr. Hinn, var att han hade varit pa audience hos Paaven." Jo, det var det officiella skälet till besöket i staden "På de sju bergen" för några år sedan. Senare framkom en del besvärande omständigheter. http://apprising.org/2010/08/10/benny-hinn-admits-his-relationship-with-paula-white/ För att inte väcka misstankar eller uppmärksamhet flög de i varsin privatjet till Rom. "Pastor" Paula White i sin egen privatjet och "pastor" Benny Hinn i sin egen privatjet. En tid därefter gick Benny Hinn ut med tiggarbrev på sin "ministrysida" där han bad om pengar till flygbränsle. Ska man skratta eller gråta?

Svara


Lars W Wed, 25 May 2016 06:22:47 +020

Svar till ulf lennart. http://www.bibelfokus.se/glimmar

Svara


Lars W Wed, 25 May 2016 06:27:35 +020

Svar till Jeanette Aldén Wijk. "Och Todd Bentley, sparkar folk i ansiktet (!!!), och skriker 'BAM'." Om det räckte med det. https://www.youtube.com/watch?v=dVvJN-5ivaY Fantasifulla berättelser: https://www.youtube.com/watch?v=lCO5htE9BJs https://www.youtube.com/watch?v=w47ahJn8iFc Jag säger som Claes Eriksson: "Bänd bort Bentleyn!"

Svara


Thomas Wed, 25 May 2016 08:27:53 +020

Det här är exakt vad massorna vill ha. Helt i linje med det som står i bibeln: "Men Anden säger tydligt att i de sista tiderna kommer somliga att avfalla från tron och hålla sig till villoandar och till onda andars läror." Första Timoteusbrevet 4:1 De står inte ut med den sunda läran. Därför sänder Gud (märk väl att det är Gud som sänder) en kraftig villfarelse över de som inte vill tro på sanningen. Så på sätt är detta från Gud.

Svara


Jeanette Aldén Wijk Wed, 25 May 2016 09:42:10 +020

Svar till Lars W. Ja, om man hade kunnat "bända bort Bentleyns vansinniga framfärd", och han hade blivit ödmjuk istället, för alla dessa tokigheter :-/

Svara


Tomas N Wed, 25 May 2016 09:43:05 +020

Jag tror detta bli en svår prövning för Guds församlingar och folk både här och i hela världen. Vi behöver se olika på synd och falska profeter. Synd är uppenbart och något vi alla faller i ,så där handlar det om att se människan bortom synden och inte ge djävulen någon plats (Ef 4:27) Visserligen hjälpa andra ta bort flisor ur ögonen och uppmuntraoch sporra varandra till goda verk och växande i helgelse (Hebr 10:24-25) Men vad det gäller falska läror och andar så uppmuntrar hela bibeln rätt igenom om att hålla fast vid det rätta då falsk religion och falska andar är något som djävulen försökt lurat Guds folk med alltid. Vi behöver vara kompromisslösa med allt falskt och vi har fått verktygen genom helige ande och ett stort folk som Gud har valt genom nya förbundet så att han kan använda dem som kan se igenom det falska och vågar stå upp för det. Detta skall göras i kärlek,men omvändelse är steg 1 för de som tagit emot det falska. Glöm aldrig att djävulen är listig 2 Kor:2:11 Lest Satan should get an advantage of us: for we are not ignorant of his devices. Döm själva efter detta videoklipp ,jag tänker särskilt på där Heidi vill undervisa oss. https://www.youtube.com/watch?v=9DM5FmZxBQI Det finns undertoner i New apostolic reformation om att gå utanför boxen, sluta vara rädda och bli som barn. Detta låter både mysigt och härligt och skickar också en anklagelse till kritiker om att vara rigid och religiös och dömande ,vilket också de använder som disclaimer för att direktavvisa all kritik. Det råder inget tvivel om att Heidi älskar människor och har gjort oändligt mycket gott. Men att vara en representant för Gud ställer speciella krav. Gud är densamme och det nya förbundet är så fantastiskt mycket bättre än det gamla ,men vi måste lära oss av det gamla också t ex om Elia och kampen mot Baalsprofeterna eller Arons söner i 3 mos 10:1 som kom med falsk eld till altaret och konsumerades. Som Christer skriver så är kritiker ofta överkritiska ,men betyder detta att allt de säger är fel eller att vi inte skall granska alls? Nej låt var och en bedöma själv och ta därefter upp vad ni upplever i en rimlig atmosfär av kärlek till Gud,sanningen och människor och i en ödmjuk och rimlig hållning till vad hjärtat och förnuftets övertygelse säger Guds Frid!

Svara


Jeanette Aldén Wijk Wed, 25 May 2016 09:51:11 +020

Svar till Lars W. Ja, frukten från Benny Hinns förkunnelse och handlingar i samband med den, är i allra högsta grad förkastligt. Men han är förblindad av sin "makt" och de pengar, som han ständigt lurar av massorna, och tigger om i TV. Han hädar Den Helige Ande, ja, detta är "onda andars läror".

Svara


Jeanette Aldén Wijk Wed, 25 May 2016 10:03:55 +020

Svar till Tomas N. Utifrån detta klipp, kan jag med Den Helige Andes hjälp, bedöma att detta är onda andars läror. Christer Åberg skriver, att Heidi Baker "felaktigt" blivit anklagad, för att vara "framgångsteolog"... ...hon kanske inte är just fram- gångsteolog, men hon är definitivt en av dess förkunnare, som är under inflytande av "Torontovälsignelsen" och ligger och skrattar på golvet! Torontovälsignelsen är onda andars lära! Var Jesus "överkritisk", när han varnade för fariséernas surdeg? Jesu Frid

Svara


Jeanette Aldén Wijk Wed, 25 May 2016 10:07:26 +020

Svar till Tomas N. Nu lät detta lite som kritik av Ditt inlägg, men det var endast en påfyllnad av vad Du skrev, Tomas :-)

Svara


Alexander Wed, 25 May 2016 10:19:29 +020

Svar till Johan II. Håller givetvis med om att Gud är en förtärande Eld när han exempelvis förgör Sodom o Gomorra. Vad innebär det att Jesus döper med Helig Ande OCH Eld? Eller när Paulus uppmanar oss att vara brinnande etc.? Hur kan vi som församling fungera som den första församlingen? Hela Nya Testamentet är mycket inriktat på Tro och Handling. Var inte bara ordets hörare utan också dess görare, annars tar ni miste... "Som Fadern har sänt mig sänder jag er" säger ju Jesus? Mark. 16. 17-18 Dessa tecken skall följa dem som tror... Om nu allt med Trosrörelsen världen över är demoniserat hur nära sanningen lever Pingst, Mission, baptister osv.? Hur når vi dit som församling när det gäller det som Jesus har tänkt där vi lägger händerna på de sjuka och de blir friska samtidigt som vi vittnar om frälsningens gåva? Bara lite frågor som jag har. Frid

Svara


Thomas Wed, 25 May 2016 10:20:38 +020

New Agekärring direkt från helvetet! Hur kan man trollbindas av henne? Jo, man saknar skydd för att man inte är förankrad i klippan Kristus utan drivs av dessa fruktansvärda vågor av villfarelse. Vakna! Vänd om!

Svara


Sarah Wed, 25 May 2016 11:57:04 +020

Måste vi överhuvudtaget kritisera så mycket! Älska henne istället och tänk på Jesus och människorna. Frid vare med er syskon.

Svara


Tomas N Wed, 25 May 2016 12:44:07 +020

Svar till Sarah Kritik är jobbigt och måste vara konstruktiv och saklig och ha respekt åt alla håll. Framför allt får kritik inte komma utifrån en vilja att ha rätt och att hävda sig eller förminska andra utan av omsorg för de som skadas och drabbas på både kort och lång sikt av det som är skadligt. Övrigt. Jag tycker att framgångsteologin vad det gäller materiella saker är närbesläktad med tecken och under spåret som ju kan kallas en andlig framgångsteologi . Det är själviskt och blir skrytsamt och drar äran åt sig själv. Eld är ett begrepp som är en naturlig del av en andlig kristen, men det skall vara rätt sort och på rätt sätt. Man kan bedöma det båda av den inre och yttre frukten. Allt kan förvrängas och detta görs också både vad gäller smörjelse,handpåläggning helande ,tecken och under och profetior. Alltså är allt detta bibliskt,men det förekommer avarter i denna tid . Man skulle så önska att detta inte var fallet,men detta är prövningarnas tid ,vilket väl är ett tecken på att slutet är nära. Kärlek är också att sanningen får upphöjas och bli till nytta för alla. Guds Frid

Svara


Thomas P Wed, 25 May 2016 12:47:55 +020

Helige ande kom ner som en eld över församlingen. Ibland när man ber för någon att de ska få helige Ande så blir de jättevarma och börjar svettas.

Svara


Thomas Wed, 25 May 2016 12:55:39 +020

Svar till Thomas P. Värme och svettningar är inget tecken från Gud. Vanliga healers framkallar också värme och svettningar. Inget jag läst utan upplevt själv.

Svara


angeli Wed, 25 May 2016 14:17:57 +020

https://www.youtube.com/watch?v=davcuY3Rqug Vad är detta ?????

Svara


Madeleine huhtalo Wed, 25 May 2016 14:30:08 +020

HON ÄR EN VILLOLÄRA!!!! det här visat sig att hon ljuger om både det ena och det andra, varför lägga ut sådant även om vissa saker kan låta rätt. Hon undervisar även o andlig fylla, och hänvisar till bibeln, fins inget belägg för andlig fylla i bibeln.det är samma skrot och korn som Todd Bentley,och de andra bedragarna. Christer du har ett Andligt ansvar för vad du lägger ut gentemot andra.

Svara


angeli Wed, 25 May 2016 14:41:32 +020

https://www.youtube.com/watch?v=davcuY3Rqug Är det så här människor kommer att se ut i Helvetets lågor ????

Svara


Jeanette Aldén Wijk Wed, 25 May 2016 14:42:02 +020

Svar till angeli. Detta är inte Herrens eld! Heidi Baker kastar en förbannelse på denna stackars människa! Hon ropar "legacy", vilket betyder arv...hon ropar "ten times"! Hoppas att Christer ser detta! Jesu Frid

Svara


Maritha Wed, 25 May 2016 14:56:03 +020

När du upplevt det själv kan ingen ingen ingen återigen ingen förneka det du upplevt Jag fick ett helande då jag för 35årssedan lade händerna på min så onda mage som jag dragits med en tid pga av för mycket jobb och stress. Kvällen innan jag bestämt att morgonen efter besöka sjukhuset,sade jag till min överläkare Jesus i desperat bön,nu går det inte längre kan inte ens äta ordentligt utan svåra smärtor. Jag är helad genom dina sår,du tog denna magsmärta på korset.Hjälp mig nu. Trot eller ej,,,,en värme kom från höger och sköljde över magen och smärtan försvann.Trot eller ej,,,har aldrig haft ett uns känning av magsmärta sedan den kvällen. Var den värmen från Gud eller djävulen,,,, Eller var detta goda som hänt mig från djävulen Näe, ni kan inte säga att värmen inte kommer från Gud,däremot en kyla,gissa varifrån den kommer. Vet att när Gud helar så blir det ett bestående helande,medans det är tvärtemot från ormen, då blir det ett falskt mirakel och andra åkommor framträder istället,sjukdomsandarna förflyttar sig,och lyder inte ormen.Människorna blir lurade av brist på kunskap (Jesus sade vid ett tillfälle,,,,din tro har hjälpt dig,stå upp och gå,men synda inte mer) Jesus är vår läkare,,,det är väl underbart att veta att vi har tillgång genom hans löften från Jes.54 GT och 2 Petrus brev 2:24 NT och att löftena gäller fortfarande. Glory to the God. Jesus dog på korset för allas våra sjukdomar och det är liv genom hans kraft.

Svara


Maritha Wed, 25 May 2016 15:11:36 +020

Christer Åberg Jag föreslår du ringer personligen till Gunnar och Linda Berglind i Kungsängen. Ibland behöver man andras Herrens tjänares hjälp. Vi är inte fullkomliga någon av oss,så det är ett gott råd De har andens urskiljning och det var på den platsen Heidie besökte den 15e Nu stormar det och av frukten känner man trädet Gunnar och Linda är Herrens tjänare och bedriver en bra själavårdbibelskola samt församling.Guds välsignelser över dem och deras arbete. Frid

Svara


angeli Wed, 25 May 2016 15:28:25 +020

Svar till Jeanette Aldén Wijk. Upp 3: 11 Jag kommer snart.Håll fast det du har, så att ingen tar din krona. Vad är det hon gör människan.....

Svara


Leif Boman Wed, 25 May 2016 15:29:32 +020

Men Arons söner Nadab och Abihu tog var sitt fyrfat och lade eld i dem, strödde på rökelse och bar fram främmande eld inför Herrens ansikte, något som han inte hade befallt dem. (3 Mos 10:1)
Personligen tycker jag att det Heidi håller på med påminner om detta Bibelställe! Att det ströddes på rökelse kan i Bibelns värld bildligt betyda att den eld som frambars var förbearbetad med bön, men! Man har helt enkelt tillbett något annat håll än Herren Jesus Kristus, man har kanske själv ändå trott att man varit vänd åt rätt håll men, icke sa Nicke. Det ser ganska mycket ut som främmande fire eller eld! Jesu frid...

Svara


Jeanette Aldén Wijk Wed, 25 May 2016 17:10:24 +020

Svar till Maritha. Men, Maritha, ingen här har väl skrivit, att man inte kan bli helad, när man ber Gud om det, i sin ensamhet? Hur kopplar Du ihop det med Heidi Baker? Jesu Frid Syster

Svara


Andy Svensson Wed, 25 May 2016 17:12:31 +020

Vad har kocken nu lagat ihop för förfärlig soppa? Har det möjligen inte kommit med en del flugsvamp i soppan nu Käre Christer? Har du tänkt förgifta Guds folk med den här soppan? Nej du ta och gör om soppan utan flugsvampen... Inte kan du servera den här soppan till Guds folk?

Svara


Andy Svensson Wed, 25 May 2016 17:14:10 +020

Svar till Andy Svensson. 1 Joh 4:1: ”Mina älskade, tro inte alla andar utan pröva andarna om de kommer från Gud. Ty många falska profeter har gått ut i världen.” Observera att den Helige Ande inspirerade aposteln Johannes att skriva detta ”pröva andarna”. Gud vill alltså att vi prövar andarna, han uppmanar oss att pröva, och han tål att vi prövar. Gud uppmanar oss att pröva andarna eftersom det alltid kommer att finnas gott om villoläror och falska profeter mitt i hans församling. Detta tillåter Gud för att se om vi älskar sanningen eller inte, om vi älskar Gud högst över allt eller inte. 5 Mos 13:1-3: "Om en profet eller en som har drömsyner träder fram hos dig och han ger dig något tecken eller under, och sedan detta tecken eller under som han talat med dig om inträffar och han då säger: 'Låt oss följa andra gudar, gudar som du inte känner, och låt oss tjäna dem', då skall du inte lyssna på den profetens ord eller på den som har drömsyner, ty Herren, er Gud, prövar er för att finna om ni älskar Herren, er Gud, av hela ert hjärta och hela er själ." Var alltså inte rädd att pröva andarna, men gör det utifrån vad Bibeln ger för ledning.

Svara


Jeanette Aldén Wijk Wed, 25 May 2016 17:30:18 +020

Svar till Maritha. Ja, det stormar Maritha, men vem eller vilka syftar Du på, när Du skriver: "Nu stormar det och av frukten känner man trädet"? Är det vissas reaktioner här, som vill varna för Heidi Baker, Du åsyftar? Jesus själv, har uppmanat oss att vara vakna, när det gäller villoläror. Då måste vi i kärlek, varna våra medsyskon, Frid Syster

Svara


Thomas Wed, 25 May 2016 17:32:47 +020

Svar till Maritha. Arken är bra? Nej du..man kan få förbön mot betalning där. Förbön ska aldrig kosta någonting!! Saxat från: http://www.arken.org/helandecenter/sjalavard/enskild-forbon.aspx Vad kostar det? Vi tar ut en administrativ kostnad på 150 kr för varje samtal inklusive förberedelsekort. Förberedelse CD'n är ett frivilligt tillval och kostar från 99 kr

Svara


Tomas N Wed, 25 May 2016 18:41:32 +020

Jag har stor respekt för det arbete som görs på Arken. Men alla har sina svagheter och här verkar det saknas urskiljning. Det här är ingen anklagelse utan en bedömning som jag bedömer kan lyftas bland syskon. Tusen goda verk och stora meriter är ingen garanti mot att föra misstag på vissa områden. Tror det är samma trend som i världen här. Vi blir imponerade av det som kommer från USA och låter lura oss och nu är det på gång att Bethel rörelsen sveper över landet med sin twist på saker. Snälla ta pengafrågan på annat ställe då detta handlar om viktigare saker. Angående helande så blir det varmt och Gud helar ofta genom handpåläggning. Ett bestående helande utan konstiga manifestationer och som också innehåller glädje och frid är från Gud. Det kan bli stökigt om befrielse ingår,men handlar aldrig om att söka en upplevelse eller smörjelse. Guds rikes mål är enkelt att söka helhet och frid,inget annat. Arken har också haft Benny Hinn och Rodney Howard Brown där. Alla kan omvända sig ,så låt oss be för detta även om man kan se hindren för detta. Guds Frid

Svara


Mia Wed, 25 May 2016 18:49:28 +020

Varningstecken! - Bygga sig ett namn - Bygga sig en " tron"; framgång, rikedom, egen ära, höga titlar, karriär till varje pris - Bygga in falska obibliska delar i förkunnelse för att dölja det sanna rena enkla bibliska evangeliet -Bygga upp falska eller världsliga löften om framgång, rikedom eller falska tecken och under i förkunnelsen - Bygga in ockulta, mystiska delar eller läror från falska religioner eller nyjudaism i förkunnelsen Allt är inte Gud som glittrar och verkar fint och bra. Inte heller alla som " gör gott" går nödvändigtvis med Herren. Även inom new age används namnet Jesus ofta. Att varna för villoläror är inte att döma. Villolärare dömer sig själva genom att frångå Guds Ord.

Svara


Mia Wed, 25 May 2016 18:58:26 +020

Vi har vår dyrbare Helige Ande som hjälp att pröva andar, läror och förkunnelse. Detta skall vi göra allihop och inte ta lätt på.

Svara


Sven Wed, 25 May 2016 20:09:50 +020

Svar till Mia.
- Bygga sig ett namn - Bygga sig en " tron"; framgång, rikedom, egen ära, höga titlar, karriär till varje pris - Bygga in falska obibliska delar i förkunnelse för att dölja det sanna rena enkla bibliska evangeliet -Bygga upp falska eller världsliga löften om framgång, rikedom eller falska tecken och under i förkunnelsen - Bygga in ockulta, mystiska delar eller läror från falska religioner eller nyjudaism i förkunnelsen
Håller med dig! Men frågan blir då, om dessa punkter används som en checklista, blir det några kvar överhuvudtaget? Varenda större möte jag varit på så ska det jämt SÄLJAS och SÄLJAS och SÄLJAS...Böcker, tidskrifter, CD-skivor, musik-skivor, bullar, döbakta kakor etc Tycker det förstör så mycket rytmen i budskapet, detta förbaskade "säljsnack" som hela tiden, med jämna mellanrum ska inflickas i predikan.

Svara


Jeanette Aldén Wijk Wed, 25 May 2016 20:34:51 +020

Svar till Thomas. Förbönen har vi fått, för att vi ska stötta varandra i allt. Och vi kan aldrig själva bestämma, när Herren ger oss bönesvar. Alltså, Arken är ett människoverk, eftersom man lovar den hjälpsökande en lösning på dess problem. Och skulle det inte ske något helande, ens efter en lång tid, så blir det alltid den hjälpsökande som får skulden för det. Är detta från Gud? Är detta Jesu kärlek? Jesus sa inte: "Starta en helandetjänst, och jag ska välja ut vissa av er, som kan hela de andra". Han sa inte ens, att vi skulle bygga kyrkor. Men han sa i Matteusevangeliet 18:20: "Ty där två eller tre är samlade i mitt namn, där är jag mitt ibland dem". Så fort Mammon kommer in i bilden, så ska vi dra öronen åt oss, eftersom ingen kan tjäna två herrar. Sedan kan man komma med ursäkter som: "Men paret Bergling har ju haft denna tjänst i så många år, och då måste det ju vara från Gud". Då vill jag säga, att bara för att man får en affärsrörelse att fungera i många år, behöver inte det betyda, att det är Herren som Välsignar. Jesu Frid

Svara


Mia Wed, 25 May 2016 20:44:09 +020

Svar till Sven. Förstår vad du menar. Har själv svårt för den ständiga reklamen för böcker och annat material i anslutning till själva mötet. Kan möjligtvis säljas utanför kyrklokalen men... Tänker på Jesus som ropade att templet skulle vara ett bönens hus...

Svara


Lars W Wed, 25 May 2016 22:11:41 +020

Svar till Thomas. En bra, kortfattad och mycket tydlig beskrivning av svensk kristenhet sedan ca 25 år.

Svara


Lars W Wed, 25 May 2016 22:20:05 +020

Svar till Jeanette Aldén Wijk. Kort och korrekt. Tack! :) Hinn´s har en mycket annorlunda syn på Anden jämfört med min. https://www.youtube.com/watch?v=h-llUtFxrJI https://www.youtube.com/watch?v=2jhw_5ye8Qo Det skall erkännas att jag inte ens kände till "the holy ghost" innan jag såg dessa hemska filmer. Guds Ande, The Holy Spirit", har jag däremot känt sedan barnsben.

Svara


Maritha Wed, 25 May 2016 23:14:38 +020

Svar till Jeanette Aldén Wijk. Ok Jeanette:) jag åsyftade på att ngn inte påstod att det inte skulle vara Guds helande att man kände värme vid helandeberöring. ang Heidi.Jag har INGEN åsikt om henne,,,det är inte min sak att döma om jag inte med bestämdhet fått från Gud att varna,jag skulle helt enkelt inte våga det,för så mkt förvirring och kanske tom förleda de som är svaga i tron vill inte jag vara en som bidrar med.Vi måste vara försiktigare med vad vi tycker och våra personliga åsikter. Jag har därmed inte bortförklarat det som kanske är fel i hennes förkunnelse.Jag har som sagt inget mandat från Gud att varna.Men skulle mkt väl göra det om jag som ni sett att hon är villolärare och att Herren lagt det på mig att varna här på denna sajt här på Apg.Kanske jag är sövd,och behöver vakna Var försiktiga,och fasta och bed för henne om hon är fel,,,det är väl så vi ska förfara när ngn går fel. Bön är mäktigt vapen som vi applicerar för lite mot dem som inte passar oss i vårt kött Jag är för husförsamlingar och tror det kommer att bli många.önskar se våra hem som är öppna för människors frälsning och hjälp,men välsignar de lokala församlingarna som nu finns. Det ena utesluter inte det andra Gvd

Svara


börje Wed, 25 May 2016 23:19:14 +020

Var på arken underbart Guds närvaro var verkligen där Är uppriktigt trött på dessa kristna som bara kritiserar allt och alla som inte passar in i mallen

Svara


Helene Wed, 25 May 2016 23:32:05 +020

Svar till börje. Vilken "gud" var närvarande? Jag har varit där också och såg en "guds" närvaro.. mammaon heter han.

Svara


Helene Wed, 25 May 2016 23:32:43 +020

Svar till Helene. MAMMON

Svara


susse Wed, 25 May 2016 23:37:46 +020

Svar till börje. I början sa vel Heidi. Räck upp handen ni som inte tagit emot Jesus. D va en tjej som räckte upp handen o sen gick heidi o bad nåtför henne. O så satt d en kvinna till. Lite längre bak. Heidi kolla på henne o fråga henne om hon a nåt m känner Jesus. Hon nickade ja. Så säger heidi nåt m att hon typ trodde att hon fick för sig att hon inte gjorde d. Ja satt inte så jätte långt från kvinnan. Hon dansade t Jesus m en flagga i hand. O så låg hon tilomed på golvet o bad t jesus. D fick mig o tänka. Varför sa hon så till henne. Ba en undran. Gonatt

Svara


Jeanette Aldén Wijk Wed, 25 May 2016 23:46:54 +020

Svar till börje. Jesus har inga mallar, Börje! Jesus själv, har sagt att vi ska vara på vår vakt, så vi inte blir lurade. Då måste man använda kritik. Bara för att det "känns" bra, behöver inte det betyda att Den Helige Ande är där. Paret Bergling helar inte "bättre", än någon annan. I själva verket, helar de inte alls. Och de tar betalt för något, som är gratis, enligt Guds Ord. Det är Den Helige Ande som helar, inte någon människa. Jesu Frid

Svara


Jeanette Aldén Wijk Thu, 26 May 2016 00:01:08 +020

Svar till Maritha. Tack för Ditt svar, Maritha. Du skriver, att Du inte har mandat att varna, men Jesus har gett oss Den Helige Ande, som hjälper oss att gå rätt. Jesus säger i Matteusevangeliet 7: 1-5 "Dömen icke, på det att I icke mån bliva dömda; ty med den dom varmed I dömen skolen I bliva dömda, och med det mått som I mäten med skall ock mätas åt eder. Huru kommer det till, att du ser grandet i din broders öga, men icke bliver varse bjälken i ditt eget öga? Eller huru kan du säga till din broder: 'Låt mig taga ut grandet ur ditt öga', du som har en bjälke i ditt eget öga? Du skrymtare, tag först ut bjälken ur ditt eget öga; därefter må du se till, att du kan taga ut grandet ur din broders öga". Där menar Jesus, att vi först ödmjukt skall rannsaka oss själva, genom att ta bort bjälken från vårt öga. Först då, kan Den Helige Ande verka genom oss, så att vi ödmjukt, kan varna varandra för villoläror. Så, visst har vi "mandat" att bedöma, vad som är rätt eller fel lära. Jesu Frid Syster

Svara


Helene Thu, 26 May 2016 00:05:50 +020

Arken är en business som har stulit namnet Jesus för att verka trovärdiga. Varför är människor så dumma att de går på alla dessa lurendrejerier? När jag var på arken senast och sista gången så delades det ut inbetalningskort till de som inte hade pengar att ge just då. Det kallades för "löftesoffer" då fick man en räkning i brevlådan.

Svara


Jeanette Aldén Wijk Thu, 26 May 2016 00:10:55 +020

Svar till Lars W. Det har jag också tänkt på, Lars, varför säger de "the holy ghost"? Nu har ju engelska språket så många synonymer, men man kommer inte ifrån, att man förknippar "ghost" med "spöke". När jag talar engelska med någon, så säger jag alltid "The Holy Spirit", när jag nämner Den Helige Ande. Det sitter liksom i ryggraden ;-)

Svara


Maritha Thu, 26 May 2016 09:56:25 +020

Svar till Helene. Men Helene då ! Vad är det du skriver! Om Arken ? Tänk på att du kanske får stå till svars för dina ord om andra Herrens tjänare en dag. Ordstrider tillhör inte Guds rike Ja det talas mkt om pengar, men vem ska betala hyror av lokalerna bl.a . Vi måste förstå att hjälpas åt att dra lasset. Tänk så istället. Ge inget då men om du ger och ger från ditt hjärta så ger du det till Herren. Vänligen Maritha

Svara


Maritha Thu, 26 May 2016 09:56:25 +020

Svar till Helene. Men Helene då ! Vad är det du skriver! Om Arken ? Tänk på att du kanske får stå till svars för dina ord om andra Herrens tjänare en dag. Ordstrider tillhör inte Guds rike Ja det talas mkt om pengar, men vem ska betala hyror av lokalerna bl.a . Vi måste förstå att hjälpas åt att dra lasset. Tänk så istället. Ge inget då men om du ger och ger från ditt hjärta så ger du det till Herren. Vänligen Maritha

Svara


börje Thu, 26 May 2016 10:03:29 +020

Vad är problemet med troslöftes offer .Som nyfrälst var jag på möten i p-rörelsen där lappar låg på stolarna att fylla i den summan man ville ge Det stora problemet i dag är den grupp människor som kritiserar allt och alla utan att ha något konstruktivt att komma med.

Svara


AnnMarie Thu, 26 May 2016 10:15:53 +020

Att tigga pengar förkommer ju i så gott som alla kristna sammanhang."Ge till Guds verk" brukar det kallas för

Svara


Tomas N Thu, 26 May 2016 10:39:52 +020

Ja ,det gäller att låta Gud vara med även när man framför kritik. Därför varnar jag just bara för Det som Heidi Baker gör som är uppenbart snett för man kan välja att inte bjuda hit henne som gäst. Arken kan man åka till och prata direkt Med Linda och Gunnar Bergling. Det är lite mycket fokus på givande tycker jag,men det ingår ändå och bättre gåvofinansierad församling än via skattsedeln så ledningen är fri att arbeta efter Guds ledning Holy ghost eller Spirit beror nog på vilken bibelöversättming och årgång,har hört David W använda ghost. All kritik eller tystnad där vi borde framfört kritik måste vi ju svara för inför Herren,så det måste göras i eftertanke och kärlek. Jag tror det är en tid då vi inte skall vara tysta och passiva och tro att allt löser sitt andra gör jobbet och att ledare alltid gör rätt. Var ljus,be och väx i kunskap om Guds rike. Guds frid!

Svara


Thomas Thu, 26 May 2016 11:03:11 +020

Hur mycket pengar omsatte Jesus under Hans möten? Gick lärjungarna runt och höll "offertal" och samlade kollekt? Vad sa Jesus om mammon? Dagens kristna dyrkar mammon och kändispredikanter. Vi är kallade att predika evangelium och hålla buden. Dvs leva som vi lär. Inte bygga megakyrkor. Tänk när en fattig sökare kommer till en kyrka där pastorn pratar i mikrofonen som kostar mer än den fattige tjänar på ett år. Det väcker anstöt.

Svara


margareta billström Thu, 26 May 2016 12:02:25 +020

jag har lyssnat på heidi baker.Underbart att höra henne hon talar hur mycket älskar vi jesus hur mycket får han komma in i våra hjärtan?Jag själv har varit ute som evangelsist o missionär.Mycket farligt att tala illa om Guds tjänarinna.Gud använder henne starkt.Vi får gå till oss själva hur mycket nära är vi med jesus hur mycket älskar vi honom?Gud vill ha äkta kärlek!Ha tid med Jesus och älskar honom över allt annat att han får var nummer ett i våra liv.Tala aldrig illa om Guds tjänare.Vänliga hälsningar margareta billström

Svara


Sven Thu, 26 May 2016 13:02:22 +020

Månglarna, som Jesus körde ur templet, sålde ju i alla fall sina egna varor. Dessa människor säljer ju självaste Jesus.

Svara


JL Thu, 26 May 2016 13:45:43 +020

margareta billström, dessa är andens frukter: kärlek glädje frid tålamod vänlighet godhet trofasthet ödmjukhet självbehärskning Skulle du vilja beskriva detta klipp som självbehärskat, ödmjukt och fridfullt? Eller Skulle du vilja beskriva det som obehärskat, självcentrerat och en gnutta läskigt? https://youtu.be/9DM5FmZxBQI?t=139

Svara


Sven Thu, 26 May 2016 14:01:40 +020

Svar till JL. Ruskigt klipp att se!!? Vilken sanslös persondyrkan och antikultur. Hur var det egentligen han sa?
5Och när I bedjen, skolen I icke vara såsom skrymtarna, vilka gärna stå i synagogorna och i gathörnen och bedja, för att bliva sedda av människorna. Sannerligen säger jag eder: De hava fått ut sin lön. 6Nej, när du vill bedja, gå då in i din kammare, och stäng igen din dörr, och bed till din Fader i det fördolda. Då skall din Fader, som ser i det fördolda, vedergälla dig. 7Men i edra böner skolen I icke hopa tomma ord såsom hedningarna, vilka mena att de skola bliva bönhörda för sina många ords skull.…

Svara


margareta billström Thu, 26 May 2016 14:48:53 +020

Svar till JL. Denna kvinna Heidi är uppfylld av Helig Ande. Har man aldrig upplevat som Heidi vet man ej vad det är. När man blir fylld av den Heliga Ande,kan beteendet bliva okontrollerat. Har sett andra som blivit uppfyllda av Anden och betett sig på liknande sätt,ex.i Howard Browns möten. Risken finnas att man genom kritiskt dömande stänger för Andens verk,först i sitt eget liv och andras.

Svara


JL Thu, 26 May 2016 14:55:59 +020

Margareta, det står ju i bibeln att ett av andens frukter är behärskning. Du säger alltså att en av andens frukter är att vara okontrollerad?

Svara


börje Thu, 26 May 2016 15:22:39 +020

En sista kommentar jag är helt utled på dessa kommentarer och synpunkter på det mesta som inte följer den vanliga förutsägbar kristendomen utan ande och liv som är vanligt i frikyrkan i dag Jag var på arken underbart möte stark Gudsnärvaro och en längtan efter mer Det vi behöver är en kristendom med liv hänförelse och glöd då får det gärna bli lite överdrifter än att vara i ett sammanhang där inget fungerar

Svara


Sven Thu, 26 May 2016 15:24:42 +020

Svar till margareta billström. Dessa beteenden är snarare tecken på onda andar enligt tex Judarnas Talmud?

Svara


ulf lennart Thu, 26 May 2016 15:29:02 +020

Svar till margareta billström. 'i januari 1991 kallade Benny Hinn upp Howard Brown paa scen och smorde honom till den 'holy drunkness-tjaenst' som han sedan blev saa vida kaend foer'. ; laes mer bibelfokus.se

Svara


Jeanette Aldén Wijk Thu, 26 May 2016 15:45:01 +020

Svar till börje. Men vad är det som säger, att Troslöftesoffer är rätt, bara för att Pingströrelsen länge har haft det? Har alltid undrat, varför olika församlingar och rörelser, har svårt att lita på, att Den helige Ande förser med betalmedel? Här säger man från predikstolarna, att medlemmarna ska lita på Herren, i livets alla förhållanden, då får ju även Församlingsledningen lita på Herren i alla livets förhållanden. Jesu Frid

Svara


Jeanette Aldén Wijk Thu, 26 May 2016 15:56:06 +020

Svar till börje. Nej, Börje, det vi behöver, är ödmjukhet inför Herren, inte kristna, som står där framme och lär ut saker, som ofta är endast människoverk. När man tar emot Jesus i sitt liv, och verkligen ödmjukar sig, så kommer Den Helige Ande att ge oss allt vi behöver. Ja, vi behöver varandra, där vi i all enkelhet, utan krav på betalning, kan få lägga händerna på varandra, och förvänta oss det bönesvar, som Herren har för var och en. Varför startas det s.k. "Helandeskolor"? Det är Den Helige Ande som helar, det är inget som vi lär oss. Jesu Frid

Svara


Jeanette Aldén Wijk Thu, 26 May 2016 16:11:32 +020

Svar till margareta billström. Margareta, Du skriver att det är farligt att tala illa, om en "guds tjänarinna". Det är också farligt, att bejaka en villolära. Detta kör man med inom rörelser, där man inte får ha "en kritisk ande". Du menar, att ex.vis. jag, inte ska röra vid herrens smorda tjänarinna Heidi Baker. Men en vanlig kristen,som jag då, är också en Herrens smorda. Heidi Baker och Du och jag, och alla andra som har valt att ta emot Jesus, har Den Helige Ande, varken mer eller mindre. Men vi har olika uppgifter för Herren, där vi befinner oss i livet. Det Du gör, när Du skriver så, är att Du upphöjer Heidi Baker till något hon inte är. Jesu Frid

Svara


Jeanette Aldén Wijk Thu, 26 May 2016 16:28:43 +020

Svar till JL. Denna videon visar, att Heidi Baker är fylld/påverkad av exakt samma andemakt, som Todd Bentley. Helt rätt, det Du skriver JL. Man är förblindad, om man inte ser att detta är en villolära. Jesu Frid

Svara


Jeanette Aldén Wijk Thu, 26 May 2016 16:37:17 +020

Svar till margareta billström. Margareta, med omsorg om Dig, syster! Du skrev som svar till JL: "Denna kvinna Heidi är uppfylld av Helig Ande. Har man aldrig upplevat som Heidi vet man ej vad det är. När man blir fylld av den Heliga Ande, kan beteendet bliva okontrollerat. Har sett andra som blivit uppfyllda av Anden och betett sig på liknande sätt, ex.i Howard Browns möten. Risken finnas att man genom kritiskt dömande stänger för Andens verk, först i sitt eget liv och andras". Vännen, den Den Helige Ande är inte okontrollerad. I Galaterbrevet 5: 22,23, står det: "Andens frukt åter är kärlek, glädje, frid, tålamod, mildhet, godhet, trofasthet, saktmod, återhållsamhet". Jesu Frid och Kram

Svara


Mia Thu, 26 May 2016 16:40:18 +020

Svar till susse. Du var ju där på mötet med Baker på Arken Sussi och du har berättat lite om det. Fast man känner till en del om detta är det nästan lite chockerande tex det du säger om att de satt och gjorde yoga på första raden mm Du får gärna berätta lite mer om detta och sådant som hände där om du vill. Satt de i yogaposition eller hörde du vad de sa eller så? Är du själv med i Arken? Gud välsigne dig Susse

Svara


susse Thu, 26 May 2016 17:01:46 +020

Svar till Mia. Dom satt på golvet o a du vet hur man sitter när man yogar. O nej ja e inte ned i nån kyrka.. Ha besökt ganska många men ja e inte med i nån så.. Förutom att ja tror på Jesus här för mig själv.. O med andra.

Svara


susse Thu, 26 May 2016 17:07:27 +020

Svar till susse. Inte ba sitta. Skaka på huvudet o konstiga grejer. Men d va inte ba dom. D stod en man oxå o höll på med ryggen på nå skumt sät. Att man rör sig sidleds med ryggen som en orm..slingrar.. Om du förstår va ja menar.. Ja ha sett massa kristna göra skumma grejer men d där va nåt ja aldrig sett på maken. Brukar man hålla på så? Ja undrar?

Svara


susse Thu, 26 May 2016 17:08:21 +020

Svar till Mia. O nej tyvär ja hörde inte alls va dom sa. :/

Svara


Mia Thu, 26 May 2016 17:13:28 +020

Svar till susse. Skrämmande... Tyvärr så finns det så mycket konstigheter lite varstans. Vi håller oss till Jesus och det rena sanna evangeliet så beskyddar han och bevarar oss. Guds frid

Svara


susse Thu, 26 May 2016 17:28:39 +020

Svar till Mia. http://www.kundalini-yoga.se/vanligafragor.html När ja kom hem börja ja kolla på nätet så läste ja om sånthär o kolla lite videos.

Svara


susse Thu, 26 May 2016 17:29:50 +020

Svar till susse. D va minnerna va ja fick med mig därifrån. D ja tycker inte om d.

Svara


susse Thu, 26 May 2016 17:38:19 +020

Ah. Varför börjar man ens söka på kundalini yoga när man just vart i kyrkan... Där kom d!! .

Svara


susse Thu, 26 May 2016 18:07:53 +020

https://m.youtube.com/watch?v=gA9lQCnmZ2A

Svara


Tomas N Thu, 26 May 2016 19:08:33 +020

Tack Susse för det klippet! Balanserat av Andrew Strom och han är både författare och jobbar i församling och är alltså ingen som bara kritiserar. Rekommenderar att man tittar på det här för det är informativt. Urskiljning kan alla ha, kunskap är bra att skaffa sig och kan hjälpa en att förstå och sätta saker i sitt sammanhang. Sedan bör man kanske tona ned när man inte känner sig säker . Men kunskap kan bli uppblåst ocks och måste få resonans från hjärtat och verkligheten. Gudsfruktan är bra och påbjudet,vilket borde leda till att man inte vill tillskriva Guds ande vilken karaktär som helst. Anden blåser vart den vill står det,alltså kontrollerar vi den inte ,men betyder detta att anden beter sig hur som helst och ger vilken frukt som helst? I Think not. Apg 2:13 Andra sa hånfull ,kanske är de berusade på vin. Detta alltså efter andeutgjutelsen och tungotalet. Petrus svarade direkt folkmassorna och tillrättavisade dem. Alltså är det inte något som är en del av andens frukter eller det kristna livet. Här verkar det som den de förtal och hån som kristna alltid fått utstå blivit något som vissa försöker inkludera i Guds verk detta Holy drunkenness. Gud bevare oss för detta och alla andra kundaliniyttringar. Märk väl att andliga krafter som inte är från Gud väldigt gärna vill förse dig med en upplevelse om du öppnar dig för det.

Svara


susse Thu, 26 May 2016 19:33:24 +020

Svar till Tomas N. Tacj för att du skrev Thomas. Ja hitta denhär videon för ca 2 timmar sen när ja sökte på kundalini. Grejen e vrf ja sökte va för när ja va på mötet så fick ja ba d i huvudet om yoga. O så ficka upp kundalini. Sen börja ja söka på heidi. O sen efter d strunta ja i d. O nu så när ja tänkte på yoga så tånkte ja tbz till d där m kundalini.o så hitta ja denhär videon. Mvh susse

Svara


susse Thu, 26 May 2016 19:54:13 +020

Svar till Tomas N. Förlåt för alla stavfel Tomas. Ja va ute o skrev fort. Ja visste inte ens va kundalini var för ngt än förens typ nu. O nee ja gillar inte såntdär. Vill ej ha m sånt o göra.

Svara


susse Thu, 26 May 2016 20:46:05 +020

Grejen e. Ja vill inte sitta o kritisera Heidi. Eller så. Men ja tänker för mkt. O ja ville ba dela m mig av d att man borde va försiktig m vem man lyssnar på. O lika så försöker ja intala mig sj de. Ja hitta videon o la upp den. O ja vet inte bättre än nån annan men, Ja skulle önska att man kunde gå var som helst.. När som helst. Utan att man ska behöva va orolig över att nån ljuger för en. Eller sviker en.. Men så kommer d inte bli här. O d tycker ja e väldigt sorgligt. Inte att alla gör d o d e ja glad för.

Svara


Lars W Thu, 26 May 2016 22:57:46 +020

Svar till Jeanette Aldén Wijk. "Det sitter liksom i ryggraden ;-)" Kommandon från ryggraden och "magkänslan" m m är bra att gå på. Mycket av detta vi känner och ger vissa benämningar är med stor förmodan ingivelser av Anden - The Holy Spirit.

Svara


Johan II Thu, 26 May 2016 23:02:25 +020

Svar till Alexander . Begreppet förtärande har att göra med vår synd, vi kan inte vara i hans närhet utan att vara syndfria, vilket sker då efter döden och att man uppstått till liv. Paulus menar med brinnande att tron ska ständigt vara levande i våra liv, ett svalnande innebär också att reflektionen över Gud i våra liv fungerar dåligt. Och sensationspredikanter som skriker fire har ingen koppling till det. Följer man Jesus så ser man klart att bön, fasta och närhet till Herren är regeln för kraftgärningar. Men det är inget sensationellt, det är att man överlåter sig till att bli använd.

Svara


Jeanette Aldén Wijk Thu, 26 May 2016 23:08:20 +020

Svar till Lars W. Ej att förväxlas med det som kommer från Kundalini, vilket tydligen också har med ryggraden att göra :-) Är man fylld av Den Helige Ande, så är ryggraden skyddad. :-)

Svara


susse Thu, 26 May 2016 23:18:59 +020

Svar till Jeanette Aldén Wijk. Ja fatta att d Va nåt skumt m d där!!. J ha vetat va yoga var men aa d här blir ju ba värre o värre Min syster :(

Svara


Jeanette Aldén Wijk Thu, 26 May 2016 23:21:18 +020

Svar till susse. Skönt att Du upptäckte det, Min syster. Kram

Svara


Lars W Thu, 26 May 2016 23:41:30 +020

Svar till Jeanette Aldén Wijk. "Är man fylld av Den Helige Ande, så är ryggraden skyddad." Ja så är det. Jag tänkte absolut inte på manifestationer utan på orden man får till sig i rätt tid etc. Som under tysthet använde för att förstå och manövrera i en fördunklad tillvaro. Att s a s visa upp sig har aldrig varit min grej. Det händer, Himmelen vill "puffa" för mig ibland, men jag håller tillbaka. Kanske jag öppnar upp ca vart 10:år. 2013 var det senast. Då får jag uppleva många underbara och glädjande men även en del skrämmande ting. Mycket händer omkring mig. Det kan kännas jobbigt och då sluter jag till s a s. "Och han sade till mig: 'Du människobarn, du måste mätta din buk och fylla dina inälvor med den rulle som jag nu giver dig.' Och jag åt, och den var i min mun söt såsom honung." (Hes 3:3) "Då tog jag bokrullen ur ängelns hand och åt upp den; och den var i min mun söt såsom honung, men när jag hade ätit upp den, kände jag bitter plåga i min buk." (Upp 10:10) Hur jag sluter till? "...och profeters andar äro profeterna underdåniga" (1 Kor 14:32)

Svara


susse Thu, 26 May 2016 23:59:02 +020

Svar till Tomas N. Faktist om ja ska va ärlig så va d du som gjorde nig osäker för en stund.. Ja tänker oxå på show rösten. Ja tänker faktist på allt. O ja e inte alls öppen för yoga o sånt. Där hade du helt fel.. Ja ha inte ens velat börja m sånt när ja inte ens trodde på Jesus fast ja fick erbjudande över d gång på gång. När ja va som mest uppskärrad så fick ja panik ångest. Ja kunde inte andas o så. En dag när d ba plinga på dörren så fick ja ett anfall att ja ba stog o skaka o tårarna ba rann... O då erbjöd psykiatrin mig andings övingar o mm... Ja ha alltid tackat nej. Så du på nåt sätt. Smart klurigt sätt förvrängde hela grejen som att ja vore öppen på sånt. Mitt svar e nej. Ja ha inte fått ett enda panik ångest attack sen ja tog emot Jesus. O d lovar jag dig. Men däremot så kan man använda andras dåliga sj förtoebde till sin egen vinning. O få den andre o skämmas .. Ja älskar Jesus. Han får mig iaf o våga stå upp nu. Sanningen. Min räddare min frälsare min Herre! Han ha räddat mitt liv. Mvh

Svara


Tomas N Fri, 27 May 2016 06:53:05 +020

Svar till susse: Jag förstår dig inte riktigt. Men vill ge dig uppmuntran i att du lyssnat på den helige andes inre röst om vad som är rätt och fel. Jag har själv sett hur människor far illa och ffa inte blir rejält helade när källan inte är god utan snarare sämre. Det har blivit en bred debatt om svåra frågor. Församlings ledare och andra lärda borde bemöta detta ,men de vågar inte och då blir det vi vanliga som får ta det. Tycker särskilt H . Baker är olämplig att undervisa och känner stor nöd och omsorg för de som är på mötet och hungrigt öppnar hjärtat för hennes impartartions ,något som är stort inom NAR . Jag tror absolut på handpåläggning och förbön,men tror man skall vara på sin vakt när en särskilt smörjelse skall ges ut. Vad är det för frukt i den? Vi får hålla oss rena och starka i Herren och se efter våra syskon. Upplever man någon andlig/själslig försämring efter ett sådant här möte så skall man be och gärna tillsammans med någon om omvändelse och rening. Jesu frid!

Svara


susse Fri, 27 May 2016 08:26:06 +020

Svar till Tomas N. Nå ja förklara ba min version om d här m yoga o att ja inte vill ha m d o göra.. Men en sak som du fick mig o tänka över... Finns d nån församlings ledare i sverige som ha varnat om nåt m henne.. För när ja söker så ha ja inte sett nån som inte annat än hållt med henne.

Svara


susse Fri, 27 May 2016 08:37:26 +020

Svar till susse. http://bibelfokus.se/node/362 d här lades upp förut o sen a ja ha sett youtube mm.. Men ja tänker nån som verkligen varnar när han predikar t församlingen. Inte b halv hjärtat..

Svara


susse Fri, 27 May 2016 08:45:02 +020

Man ska inte ens behöva gå t kyrkan o lyssna på lögner o sen gå hem o söka. Är d här sant eller falskt eller va e d för nåt. Kan d va yoga... Men Jesus ha ju varnat oss så. Men tex på arken. Fattar inte dom hur viktigt d e för oss som kommer dit för o lyssna att d ska bli på riktigt!!!!! Inte en show. Ja kan oxå stå o rabbla massa o lägga mig på golvet. Skrika eld o grejer. Men då skulle ja gå emot Guds vilja!! D här handlar om liv o död! Därför blir ja jätte arg. På kyrkoshow buisness! Man vill ju gå t kyrkan för o kunna lyssna på sina Bröder o Systrar!!! Inte se på Teater!!

Svara


susse Fri, 27 May 2016 08:52:46 +020

O Christer.. Du håller ju me om att Heidi ha blivit falskt anklagad... Varför la du upp då först dethär inlägget med demontillägg o sen nu att hon e världens största profet. Som inte e falsk utan sann! D e därför ja ha varit sur på dig nu ett par dagar... Kan du va snäll o svara på min fråga hur du tänker? O inte ta bort min kommentar.

Svara


Sven Fri, 27 May 2016 08:53:56 +020

Svar till susse. Genom att ta dina pengar befriar dom ju dig från Mammon! Alla blir nöjda och glada!!

Svara


susse Fri, 27 May 2016 09:21:56 +020

Svar till Sven. Haha.. Sven! :)ja går helre då o hjälper en hemlös utan pengar. Ja gav inte dom en krona.

Svara


Tomas N Fri, 27 May 2016 09:45:18 +020

Jag tror det är samma naivitet och konflikträdsla som gäller detta som andra saker är typiskt Sverige. Det äkta evangeliet är lite svårt för en del ,så det är enklare att inte prata om det obekväma och fokusera på kärleken. Samtidigt vill man ha den andliga kraften och då öppnar man upp sig för den andra sidan. Omvändelse och renhet är oerhört centralt. Viktigaste är att man har en gemenskap och församling där källorna är rena och att man själv vittnar ett rent budskap och förmedlar sådant som håller att stå på. Det skulle behövas flera gemenskaper och flera ställen på webben som vågar ha de här bitarna som en del av verksamheten. Den skall inte slätas över och kompromissas bort menar jag. Men viktigast är förstås att sprida Guds rike till ofrälsta och att hålla fast vid det hopp vi har. Men även det måste göras ståendes på fast mark och ösande ur rena källor. Och anledningen till att allt detta är så svårt är fösrtås att så mycket står på spel och att fienden är så listig och lömsk. Jesus säger i Johannes 16:33 These things I have spoken unto you, that in me ye might have peace. In the world ye shall have tribulation: but be of good cheer; I have overcome the world. Lyssna alltså till den gode herden som har gått före och tagit de segrar som behövs och följ honom. Men han lovade aldrig att det skulle vara lätt,bara att han aldrig överger oss Välsignelse

Svara


Sven Fri, 27 May 2016 12:28:13 +020

Svar till Tomas N.
Det skulle behövas flera gemenskaper och flera ställen på webben som vågar ha de här bitarna som en del av verksamheten.
Håller med! Tycker det är bra att APG29 håller ganska högt i taket för diskussion/kommentarer och det ska Christer Åberg ha kredit för!

Svara


nils Sat, 28 May 2016 06:54:25 +020

Samtidigt som vi SÅ Längtar efter,och är i så stort BEHOV av D.H.Ande, är vi så rädda och försiktiga att vi blockerar oss för D.H.Ande. I Matt.7:9-11 förklarar Jesus att vi INTE skall vara så Rädda! "Eller vilken är den man bland eder som räcker sin son en STEN,när han beder om bröd,eller som räcker honom en ORM,när han beder om fisk?" "Om nu I som är onda förstår att giva edra barn goda gåvor,hur mycket mer skall icke eder Fader i himmelen,giva VAD GOTT ÄR åt dem som bedja Honom!" Sluta därför upp med denna reserverande attityd,som slutar i KRITIK,och kan Bedröva och därmed HINDRA D.H.Ande! Det är ju YTTERST att Misstro vår Fader,när vi tänker så negativt och kritiskt mot Hans GÅVOR,mot GÅVOGIVAREN,och Hans tjänare och tjänarinnor. Vidare är Andens FRUKT,och Andens GÅVOR två skilda ting,och kan därför ej jämföras. Gåvorna yttrar sig genom olika fysiska uttryck vilket vi läser om i Guds ord,medan Andens frukt är det inre livets karaktär.

Svara


Jeanette Aldén Wijk Sat, 28 May 2016 07:43:12 +020

Svar till nils. Nils, det stämmer, att Jesus själv har sagt till oss, att vi inte ska vara rädda. Men Jesus har också sagt, att vi ska vara på vår vakt mot villoläror! I Matteusevangeliet 7: 15-23, står det: "Akta er för de falska profeterna, som kommer till er förklädda till får, men i sitt inre är rovlystna vargar. På deras frukt skall ni känna igen dem. Plockar man kanske druvor på törnen eller fikon på tistlar? Så bär varje gott träd bra frukt, men ett uselt träd bär dålig frukt. Ett gott träd kan inte bära dålig frukt, inte heller kan ett uselt träd bära bra frukt. Varje träd som inte bär bra frukt huggs ner och kastas i elden. På deras frukt skall ni alltså känna igen dem. Inte alla som säger ’Herre, herre’ till mig skall komma in i himmelriket, utan bara de som gör min himmelske faders vilja. På den dagen skall många säga till mig: ’Herre, herre, har vi inte profeterat i ditt namn och drivit ut demoner i ditt namn och gjort många underverk i ditt namn?’ Då skall jag säga dem som det är: ’Jag känner er inte. Försvinn härifrån, ni ondskans hantlangare!" Den Helige Andens frukter, beskrivs i Galaterbrevet 5:22-24: "Andens frukt åter är kärlek, glädje, frid, tålamod, mildhet, godhet, trofasthet, saktmod, återhållsamhet. Mot sådant är icke lagen. Och de som höra Kristus Jesus till hava korsfäst sitt kött tillika med dess lustar och begärelser". Heidi Baker och även andra villolärare, ex.vis. Rodney Howard-Browne, beter sig okontrollerat under sin "förkunnelse". Du skriver: "Vidare är Andens FRUKT, och Andens GÅVOR två skilda ting, och kan därför ej jämföras". Men Den Helige Andes FRUKT och GÅVOR, är alltid i harmoni. Vi kan aldrig säga, att Den Helige Andes FRUKT är nykter, men att GÅVORNA som vi får, kan yttra sig på ett "onyktert sätt" Gud är inte oordningens Gud, utan fridens. 1 Kor 14:33 Du skriver också: "Det är ju YTTERST att Misstro vår Fader, när vi tänker så negativt och kritiskt mot Hans GÅVOR, mot GÅVOGIVAREN, och Hans tjänare och tjänarinnor". Nej! Det är inte en misstro mot Fadern, att vara på sin vakt mot läror, som endast är människoverk! Jesu Frid

Svara


nils Sat, 28 May 2016 09:23:00 +020

Svar till Jeanette Aldén Wijk. Frid syster.Jag är bekymrad över Pingstkyrkan som alls inte lever upp till dess Beteckning;"PINGST". Det är en KRIS,som vi knappt vill erkänna eller bekänna av denna nutida andliga fattigdom. Men vi är så kunniga och experter att citera Guds ord,för att bemöta alla Yttringar som ej faller i smaken. Herren ser dock till alla Ärliga,Hungriga Hjärtan och möter deras behov. Jag känner till Alla de verser du citerar,och situationen skapar en problematik;Vad är Äkta och Falskt. Vi vet att satan vill kopiera och bedraga,men vi skall INTE då låta honom få leda oss in i FRUKTAN och TVIVEL, på JESU MAKT att leda oss rätt! Alltså;Vem är den STÖRSTE,och vem är MÄKTIGAST? Vi Måste dock TRO att Fadern ger vad GOTT är,när vi har en Ärlig och Äkta längtan därefter. Det centrala i Ande Dopet är att det Mottages I TRO;"Så att vi genom TRON skulle undfå den utlovade Anden;"säger Gal.3:14 Då krävs ett Öppet hjärta,för att våga och vilja mottaga,inte tvivel och fruktan. Idag måste som aldrig förr VÅGA Predika om Ande-Dopet,om vi också skall vara REDO för Uppryckelsen,där just Andens Olja var det Avgörande! Och hela N.T.är ju genomsyrat av D.H.Ande,och Hans verk,som är själva livsnerven. Vill berätta hur jag blev andedöpt,då det kan hjälpa någon annan LÄNGTANDE SJÄL,att EJ GIVA UPP! Då jag blev frälst vid 20års ålder,sade jag samtidigt att jag ville bli andedöpt. Det dröjde och jag bad,längtade,tvivlade och väntade. Löftet är ju att den som omvänder sig och döper sig skall få Andedöpt. Jag var vattendöpt redan som 15åring. Nåväl,efter 8 månader var jag på ett tältmöte utanför Sundsvall,där Knut Pedersen talade,en härlig norsk broder. Plötsligt under bönen där i tältet,ser jag mig stå inför Guds tron! På höger sida ser jag Jesus sitta! Där inför Herren,fylls jag med D.H.Ande,och börjar spontant tala i nya tungomål. Bönesvaret kom,men efter 8mån, till min Tröga själ:Tack Jesus för nåden! Vill med detta uppmuntra dig att söka Andens dop, för livet idag,och inför Jesu återkomst!

Svara


susse Sat, 28 May 2016 10:04:48 +020

http://sv.bibelsite.com/revelation/3-11.htm https://m.youtube.com/watch?v=0zycT4aO4sU

Svara


Jeanette Aldén Wijk Sat, 28 May 2016 10:07:40 +020

Svar till nils. Frid Broder. Du nämner Andens dop. Jag vet att man inom Pingst, har en tro, att Andens dop sker när man får tungotalets gåva. Det kan jag förstå, eftersom det är något konkret som sker. Du skriver: "Vill med detta uppmuntra dig att söka Andens dop, för livet idag, och inför Jesu återkomst!". I den texten, förutsätter Du, att jag inte skulle vara döpt i Den Helige Ande. Det skulle vara intressant, om Du förklarade, varför Du tror, att jag inte är döpt i Den Helige Ande? Paulus skriver i 1 Kor: 8-11, står det: "Den ene får av Anden ord av vishet, den andre ord av kunskap genom samme Ande. En får tro genom samme Ande, en får gåvor att bota sjuka genom samme Ande, en annan att utföra kraftgärningar. En får gåvan att profetera, en annan att skilja mellan andar. En får gåvan att tala olika slags tungomål, en annan att uttyda tungomål. Men allt detta verkar en och samme Ande, som efter sin vilja fördelar sina gåvor åt var och en". I den texten kan vi se, att ingen får alla gåvor, utan att Den Helige Ande delar ut gåvorna olika, till var och en, allt efter sin vilja. Frid Broder

Svara


nils Sat, 28 May 2016 11:18:19 +020

Svar till Jeanette Aldén Wijk. Min uppmaning var EJ Personlig,utan till någon längtande själ,att ej giva upp! Så Förlåt mig,för detta missförstånd,kära syster i Herren!! Rekommenderar er som är tveksam inför Andens manifestationer att på You Tube se på dopförrättningar i Pensacola väckelsen för några år sedan. Efter deras vittnesbörd om sin omvändelse från olika synder och missbruk,från dopgraven sker vattendopet. Ofta är det under djup förkrosselse de vittnar. Efter detta kommer D.H.Ande så mäktigt över dem,att de Sprattlande och med två handfasta bröder måste lyftas upp från dopgraven Sprattlande! Den som då vill misstänkliggöra denna Andens Manifestation,undrar jag hur de själva har det med Herren. Vidare gick flera omkring under Andens påverkan,gungande i bön och nöd för de förlorade! Men vi stela svenskar är olik de mer Frigjorda amerikanerna upplevde jag,då jag själv var där. En väckelse som berörde hundratusentals till Frälsning,men också präglad av Omvändelse från synd till en förvandlande tro på Jesus! Detta är vad vi BEHÖVER för både Kyrka och Land IDAG! Herrens välsignelse önskar dig/nils

Svara


susse Sat, 28 May 2016 11:26:43 +020

Om ja hade vetat detta .. D står ju inte ens på videon att d e hon ..så hade ja aldrig ens gått dit o spenderat min tid. Men d här fick mig iaf o tänka efter lite.. Förlåt mig min Herre. Men du ha allt i din hand. O du vet att ja inte gick dit ba för o komma med kritik sen.

Svara


Tomas N Sat, 28 May 2016 11:43:18 +020

Det står att vi inte skall bedröva den helige ande (EF 4 .30) alltså ta emot den. Men vi lever i en tid när det finns falska andar . 2 kor 11:2 skriver om trofasthet från vår sida For I am jealous over you with godly jealousy: for I have espoused you to one husband, that I may present you as a chaste virgin to Christ. Ibland läser man i kommentarer om syskon som slår varandra i huvudet och skryter och ifrågasätter varandras frälsning och andedop. I heta debatter kan man gå till varningen i Gal 5:15 där Paulus varnar för att bröderna inte skall uppslukas av stridigheter utan minnas kärleksbudet. Men fruktsamma diskussioner måste få finnas särskilt om målet är att förhärliga Gud och sanningen upphöjs. Jag tror denna sista tidens utmaningar kan ses i ljuset av hur det såg ut när Jesus föddes och Ordet blev Kött. Profetior fanns en hel del,men de tog inte emot honom och förstod väldigt lite av vad som hände. Nu har vi fått ganska mycket genom Johannes uppenbarelse och genom hela nya testamentet,men jag känner en övertygelse om att även frälsta och andedöpta syskon kan bli lurade. Vi har fått instruktioner och olja i lampan ,gäller bara att hålla ut till slutet. Jag för min del vill se förutom kraft och kärlek också ödmjukhet ,vishet och självbehärskning hos syskon och särskilt ledare för att kanna mig säker. Skrytsamhet ,hånfullhet och självförhärligande och barnsligheter (skrattfester och tomt prat/grova skämt) ser man ibland och är ofta ett vittne om att allt inte är rätt. Men man måste inte vara gravallvarlig såklart ,men döm själva och tänk att endast en är er Fader och bröderna är vi alla. Om någon vill studera vidare på detta med falskhet och New apostolic reformation så kommer ni stöta på hur de faktiskt avfallit i bibeltolkningen också. Finns en del anmärkningsvärda avvikelser. Och detta är ingen avlägsen företeelse utan det finns här i Sverige och växer. Men en sak har jag sett och det är att de som är kritiker väger över lite för mycket åt det hållet,så det kan vara bra att veta. Jag skulle dock uppmana starkt att studera detta snarare än att bara hålla alla i händerna när vi ser att surdeg finns innanför murarna 2 Kor 6:17 Wherefore come out from among them, and be ye separate, saith the Lord, and touch not the unclean thing; and I will receive you, Länk till blogg som granskar https://thenarrowingpath.com/ Jesu Frid

Svara


susse Sat, 28 May 2016 12:03:39 +020

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1+Johannesbrevet+3%3A7-18&version=SV1917

Svara


Jeanette Aldén Wijk Sat, 28 May 2016 12:46:59 +020

Svar till nils. Frid Broder. Förlåt, att jag missförstod Dig, Nils. Jag förstår Din längtan efter Andens utgjutelse, samtidigt som jag vet, att det finns s.k. "väckelser", som är villoläror. När jag blev frälst (också när jag var 20 år, som Du), så mötte Herren mig med en djup Frid. Han visste att jag hade nära till känslor, så i mitt fall, var inte känsloupplevelser det första som kunde få mig att tro. Han mötte mig på ett sätt, som jag kunde ta emot, och inte förväxla det med, att jag själv skulle åstadkomma känslor. Lika odramatiskt var det, när jag fick tungotalets gåva. Jag tror på det enkla mötet mellan kristna. Matteusevangeliet 18:20 "Ty var två eller tre är församlade i mitt namn, där är jag mitt ibland dem". Men visst ska man träffas många kristna ibland också. Men då för att ha förbön, delgivning och vittnesbörd i all enkelhet. Äta tillsammans och vara glada inför Herren, inte "bjuda in en profet". Jag tror inte att Heidi Baker eller någon annan förkunnare, har en speciell smörjelse. Den Helige Ande bor i varje kristen och Han leder oss rätt, för Sitt Namns skull. När det gäller Heidi Baker, så kan hon ha varit rätt från början, men frukten som hon visar på Arken, är inte Den Helige Andes frukt. Se på detta YouTube-inlägg, som Susse lade upp här tidigare: https://youtu.be/0zycT4aO4sU Sådant här har Jesus varnat för. Frid Broder och Kram

Svara


Maritha Sat, 28 May 2016 15:17:34 +020

Önskar er allt gott men sluta påstå Heidi är vilseledande. Jag tror faktiskt hon är helt rätt,.Andens frukter följer henne. Hon älskar Jesus och människor. Människor blir frälsta på hennes mötenHon mättar många hungriga magar.Det är en kärleksfylld atmosfär där hon är. Jesus var förföljd, trots att han var ALLTIGENOM GOd och FELFRI men ändå de skriftlärda hatade honoml. Heidi Baker predikar om Frälsning helande och befrielse.Älskar Jeaus och pekar på Jesus och korset ..men hon är ju naturligtvis inte perfekt men följer sin kallelse. Välsigna henne istället. I Jesu namn Amen Maritha

Svara


Thomas Sat, 28 May 2016 16:01:30 +020

Svar till Jeanette Aldén Wijk. Fruktansvärd video! Hellre tittar jag på en skräckfilm än detta. Film är film men det här är på riktigt.

Svara


Jeanette Aldén Wijk Sat, 28 May 2016 16:17:32 +020

Svar till Maritha. Maritha, jag önskar Dig allt gott i livet, men Du verkar inte ha läst om Den Helige Andens frukter i Guds Ord. I Galaterbrevet 5: 22-24, står det: "Andens frukt åter är kärlek, glädje, frid, tålamod, mildhet, godhet, trofasthet, saktmod, återhållsamhet". Då kanske Du säger, att Heide Baker går lugnt tillväga, men man kan vara lugn, och ändå snärja andra människor. När Du uppmanar oss att sluta vara vakna, när det gäller villoläror, går Du faktiskt emot Jesu egna Ord. Du skriver: "Jag tror faktiskt hon är helt rätt, Andens frukter följer henne". Det är inte Andens frukt, att en ung man skriker i ångest 1:30 in i denna video: https://youtu.be/0zycT4aO4sU Hela sättet, att gå omkring på plattformen, som Heide Baker gör, manipulerar människor. Hon beter sig även okontrollerat. 15 sekunder in på denna videon, kan Du se Heidi Baker, liggandes på golvet, talande i en mikrofon! Ja, inte är det Den Helige Ande, som har lagt henne där. https://youtu.be/9DM5FmZxBQI Den Helige Ande, är inte okontrollerad. Aldrig, att Jesus manipulerade människor på det sättet. Jesu Frid

Svara


Jeanette Aldén Wijk Sat, 28 May 2016 16:18:52 +020

Svar till Thomas. Ja, Thomas, detta är på riktigt, och många kristna sväljer det, med hull och hår!

Svara


nils Sat, 28 May 2016 16:48:40 +020

HADE EN DRÖM den 27/28 Feb.I ÅR.! Jag vaknade på natten,och hör mig säga högt ;Andens utgjutelse är HÄR! 2ggr. Lade mig att sova därefter,och tänkte ej mer på det. Drömde då att jag var i min förra församling,och gick där bland en del kända och sade högt;Andens utgjutelse ÄR HÄR! Jag var så fylld av D.H.Ande där jag gick fram. Men till min förvåning Reagerade INGEN! Mötte då en syster jag kände igen,tog henne om axlarna och sade;Fattar ni inte VAD SOM SKER! Därefter satte jag mig mot väggen där,och föll ned där I GRÅT,för att ingen REAGERADE! Denna dröm är för mig ALLVARLIG,då den återspeglar det Andliga läget i Guds Församling;Att ingen Reagerade,ingen LÄNGTADE EFTER D.H.ANDE!!

Svara


Thomas Sat, 28 May 2016 17:04:37 +020

Svar till nils. "Omvänd er och låt er alla döpas i Jesu Kristi namn, så att era synder blir förlåtna. Då skall ni få den helige Ande som gåva. Apostlagärningarna 2:38 Räcker inte det?

Svara


susse Sat, 28 May 2016 17:17:42 +020

Svar till nils. Åå Nils!! Allt i sin tid.. Va vet ja? men nånting håller på o händer här!!! Tack Jesus Tack tack tack!!! Ja ha varit så arg att varför ska d va så svårt ! Sen tänker ja tillbaka. D måste hända en stor nöd innan man ba skriker efter Herren!!! Tack Nils! O ännumera tack Jesus!!

Svara


susse Sat, 28 May 2016 17:25:47 +020

Svar till susse. Nils ja vaknade av en ring klocka ur en dröm... O sen la ja upp en låt här på apg we dont need no educatuon. O så ringer d där i början ha ja för mig.. Tänker ej mer på det. ... JA ringer t mina barns pappa. Samtalet läggs på ja ringer upp han igen. O han ba. Hörde du d där.. Ja sa nej. O han ba ja hörde som en gammaldags ring klocka. Ja blev överlycklig o rädd samtidigt. För d va d ja vakna av ur min dröm. Ja sa t honom.. Ja visste d!!!! Men endå inte. Så häftigt Nils!!!! Herre gör nånting här i Sverige!!! D här e så häftigt. !!!!

Svara


susse Sat, 28 May 2016 17:31:22 +020

D va i slutet av låten. Kollade upp d nu.. D här e så häftigt! Tack tack tack tack Jesus!

Svara


Maritha Sat, 28 May 2016 22:21:32 +020

Ordstridigheter leder till kiv och uppror,och leder ingenstans,och att kasta bibelord hit och dit,det gör oss inte klokare bara mer uppblåsta möjligtvis. Ring Arken och tala med pastorerna där. De kanske behöver era varningar,mer än vi här. Vänligen Maritha

Svara


Jeanette Aldén Wijk Sun, 29 May 2016 00:19:20 +020

Svar till Maritha. Ja, ordstridigheter gör det, men jag strider inte mot Dig med mina ord. Jag hänvisar till Guds Ord och citerar Jesu egna ord, "jag kastar inte bibelord hit och dit". Denna avdelning på apg 29, är till för att förmedla tankar kring olika ämnen, som läggs upp på sidan. Då använder vi ord, eftersom vi kommunicerar skriftligt. Då får Du klaga hos Christer Åberg, om Du tycker, att han inte ska ha denna möjlighet på sin sida. Du skrev: "Ring Arken och tala med pastorerna där. De kanske behöver era varningar, mer än vi här". Pastorerna på Arken, har jag inte någon anledning att kontakta, eftersom de lär ut ett förvanskat evangelium. De verkar vara självständiga, men de har alltid samarbetat med, och bjudit in s.k. förkunnare från Trosrörelsen, Torontorörelsen etc. Nej, vi är kallade att strida den goda kampen, då ska vi som kristna syskon, hjälpa varandra, att hålla oss till Sanningen! I 1:a Timotheosbrevet, står det: "Kämpa trons goda kamp, sök att vinna det eviga livet, vartill du har blivit kallad, du som ock inför många vittnen har avlagt den goda bekännelsen". Frid i Kristus

Svara


Lars W Sun, 29 May 2016 06:56:19 +020

"Vem är Heidi Baker?" Vem mördade Laura Palmer?

Svara


Ingemo Wed, 19 Jun 2019 09:26:31 +020

Christer Åberg: Jag begriper inte varför du inte tar hjälp av oss som verkligen satt oss in i många av de saker som inte är sunda, som Heidi Baker. Du och många andra verkar tro at vi gillar att hänga ut folk som inte är sunda. Det är inte sant, våra hjärtan gråter över hur många som är ulvar idag och inte minst över hur många som lyssnar på dem och tror på det de säger.

Men de som är offentliga förkunnare ska offentligt tillrättavisas, det säger oss skriften. Det ger dels dem men även de som lyssnar en chans till att omvända sig från den felaktiga undervisning som de sitter under. Ja, jag är en väktare idag, men min bakgrund är frälst uppvuxen i pingst, sedan trosrörelsen från ca 1981-97, idag vet jag att trosrörelsen har fel undervisning, rötterna är inte enbart i christian science som en tidigare sagt, även om det till viss del är sant, utan merparten ligger i New Age och New Thought.

Den som startade TR var Kenneth Hagin, men han plagierade stora stycken från Essek W Kenyons böcker, och Kenyon hittade sin inspiration från New Age + New Thought + Bibeln. Ur detta har Vineyard, Hillsong, Bethel Redding, IHOP, med många fler rörelser fötts. Och det är här som Heidi Baker har sina rötter.

Vi varnar inte för att vi njuter av att varna utan för att Gud har lagt det på våra hjärtan. Vi lever i en tid av stort avfall, och vi vill inte att en enda ska gå vilse. Det betyder inte att det inte finns en del sunda som sitter i fel församling under fel undervisning. Men Gud har sagt i stt ord, Gå ut ifrån dem, avskilj er från dem, Kom inte vid det som är orent. Den upmaningen gäller oss alla.Vi ska inte ha något samröre med ondskan, inte göra oss delaktiga i dess synder. Det är hög tid att Guds sanna barn inser detta oh tar sig ur det som är falskt, innan Gud ger dem över till att tro lögnen.

Snälla Christer försök se att vi vill Herdens sanna får det allra bästa, få dem att se att sola scripta är det enda som gäller. Vår Gud är en Helig Gud, Han måste tillbedjas i ande och sanning. Så ta hjälp av oss som verkligen satt oss in i sakerna eller personerna ordentilgt. Vill sluta med att säga, om du kan engelska, så vänd dig till https://www.lighthousetrails.com de är mycket väl insatta i det nya som kommer in, och en del av dem har blivit frälsta ur new age, så du kan helt klart lita på att de vet vad de pratar om när de säger att det som undervisas av dessa är new age.

Med vänlig hälsning Ingemo Jonsäll

Svara


Ingemo Wed, 19 Jun 2019 09:34:14 +020

Christer Åberg: Skulle lagt till detta https://www.youtube.com/watch?v=16H84rcaqyk gå till ca 3.55 in och när hon mpart = överför den Helige Ande på pojken, och förklara för mig oh andra att detta är den Helige Ande. Kan inte nu hitta det klipp där man får se mer v pojken hur han ligger och vrider sig och skriker rakt ut, och de sedan får försöka föra ut honom, men här syns runt 5.00 framåt hur han ligger oh vrider sig som i plågor, ser mer ut som om han är besatt än just har fått den Helige Ande.

Om igen, vi njuter inte av att visa på det som är fel, vänligen Ingemo

Svara


Bengt Wed, 19 Jun 2019 10:29:28 +020

Bra det du skrev..ingemo

Svara


AnnMarie Wed, 19 Jun 2019 11:14:03 +020

Svar till Ingemo.

Det är många som förväxlar new age med kristendom.Det glorde jag också då jag sa adjö till trosförkunnelsen.Tur jag läste Sven Reichmanns bok "Allt är inte Gud som glimmar"Då förstod jag.

Svara


Bengt Wed, 19 Jun 2019 12:38:37 +020

Många vill häftiga upplevelser

Men bryr sig inte vad som ligger bakom

Svara


Din kommentar

Första gången du skriver måste ditt namn och mejl godkännas.


Kom ihåg mig?

Din kommentar kan deletas om den inte passar in på Apg29 vilket sidans grundare har ensam rätt att besluta om och som inte kan ifrågasättas. Exempelvis blir trollande, hat, förlöjligande, villoläror, pseudodebatt och olagligheter deletade och skribenten kan bli satt i modereringskön. Hittar du kommentarer som inte passar in – kontakta då Apg29.


Prenumera på Youtubekanalen:

Vecka 29, onsdag 17 juli 2019 kl. 15:03

Jesus söker: Bruno!

"Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son [Jesus], för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv." - Joh 3:16

"Men så många som tog emot honom [Jesus], åt dem gav han rätt att bli Guds barn, åt dem som tror på hans namn." - Joh 1:12

"Om du därför med din mun bekänner att Jesus är Herren och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, skall du bli frälst." - Rom 10:9

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? Be den här bönen:

- Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som Herren. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!


Senaste bönämnet på Bönesidan
onsdag 17 juli 2019 14:11

Be att det ska gå bra för mig på jobbet ikväll.

Morsan reklam


Aktuella artiklar


Senaste kommentarer



STÖD APG29! Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96 | Paypal: https://www.paypal.me/apg29

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 55 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 35 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 18 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 13 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 11 år om han hade levt idag. Allt detta finns att läsa om i boken Den längsta natten. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

MediaCreeper

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

TA EMOT JESUS!

↑ Upp