822 online! | Sidvisningar idag: 226 019 | Igår: 273 665 |

www.apg29.nu

Annons
Tommy Dahlman: När fasaden rämnar Aspekt, Gud hör bön Tommy Dahlman: Väckelse eller förfall? Himlen TV7

Om Christer Åberg Chatt Nyhetsbrev Biblar Läsarmejl Bönesidan Dagens ros Date29 Kommentarer Fråga Christer Kontakt Sök

Vilddjurets märke


Uppenbarelseboken 13 talar om ett märke som sätts handen eller pannan. Detta märke ges när människor tillber Antikrists bild.

Upp 13:14-18 Genom tecknen det [falske profeten] fått makt att göra inför vilddjuret [Antikrist] förleder det jordens invånare. Det säger till jordens invånare att göra en bild åt vilddjuret som har ett sår från ett svärd men lever igen. 15 Och det fick makt att ge livsande åt vilddjurets bild, så att vilddjurets bild till och med kunde tala och låta döda dem som inte tillbad vilddjurets bild. 16 Och det tvingar alla – små och stora, rika och fattiga, fria och slavar – att ta emot ett märke på högra handen eller pannan, 17 så att ingen kan köpa eller sälja utom den som har märket, vilddjurets namn eller dess namns tal. 18 Här krävs vishet. Den som har förstånd ska räkna ut vilddjurets tal, för det är en människas tal. Och dess tal är 666.

Detta märke kan se ut på två olika sätt eller kan innehålla två olika saker. Det ena är att det innehåller Vilddjurets namn. Det andra är att det innehåller Vilddjurets tal.

Den som tillber Antikrists bild får märket

Den som inte tillber Antikrists bild får inte det här märket. Den som inte har detta märke kan inte köpa eller sälja.

Det har nu avslöjats att SJ lanserar ett chip i handen som tågbiljett. Detta kan betyda i förlängningen att den som inte har ett sådant chip, eller som inte har några pengar på chipet, kan inte åka tåg.

Varför sätts märket på handen eller pannan?

Anledningen till att det sätts på handen eller pannan kan bero på praktiska orsaker. Om handen saknas sätts det på huvudet.

Men jag funderar på om det också kan bero på en annan orsak. Om märket är elektroniskt kan ett sådant kanske påverka och kontrollera hjärnan om det sätts på pannan. Människor kan alltså då bli viljelösa slavar som Antikrist då kan styra.

Har du tagit emot Jesus?

Vi är långt framme i tiden. Har du tagit emot Jesus? Är du frälst? Det är hög tid för dig att bli det nu!


Skriv ut

 
Publicerat av fredag 19 maj 2017 11:12 | #666 #märke #antikrist | Direktlänk | Nyhetsbrev | RSS

APG29 NÅR TUSENTALS VARJE DAG!
Gillar du Apg29?
Swisha en peng till: 070 935 66 96


46 kommentarer

Sanna

Ja, du har alldeles rätt Christer. Jag läste det tom i en artikel en gång att de som har hand om chip systemet också har kontroll över teknologin inuti chippet. Och om de sätts in i kroppen (pannan och även i handen) kan de ändra celler och gener och få oss totalt styrda/kritiklösa genom att sända ut vibrationen ur chippet. Även mobiler sänder ut vibrationer och påverkar hjärnan negativt.

Detta är fakta och sanning och den som inte vill tro det har trillat i satans fälla. Varför tror ni annars uppenbarelseboken varnade oss så mycket för detta. Det är för att människor kommer bli totalt styrda och vilse.

Tänk er om en person tar ett vanligt piller och dricker det så har den biverkningar och påverkar en negativt. Tänk då om man tar in ett "data" chip system i kroppen. Den har ju mer "makt" än ett piller.

Svara -   - 19/5-17 13:13 -


nils

Svar till Sanna.

Vi vet ej vad Chip-märkningen innebär i sin förlängning,då när den falske profeten "förmår alla att taga det." Kanske en apatisk underkastelse under A-krists order och diktat,som orsakas av Chippets inverkan på vårt Dna?

Det är om någonsin på sin plats att Protestera om det blir ett obligatoriskt krav från någon myndighet att påtvinga oss detta.
Vi kristna som är så undfallande bör då resa oss upp, vi som vet vad Bibeln säger och varnar för Vad Komma Skall!
Myndigheterna äger Ej den kunskap och insikt du och jag äger,som Trogna och Troende Bibelläsare!! Då har vi vårt Ansvar att reagera och agera inför vår Herre!

Svara -   - 19/5-17 14:02 -


Sanna

Svar till nils.

Absolut. Vi får fortsätta hålla oss nära Jesus.

Svara -   - 19/5-17 14:07 -


David ström

Naturligtvis genom vaccinationen. Man låter vaccinet innehålla nanoiter små manicken som sedan samverkar för att uppnå kontroll.

Svara -   - 19/5-17 14:25 -


Sanna

Svar till David ström.

Exakt. Fler människor måste vakna upp från deras sömn/drömvärld och inse varför dem har uppfunnit vaccination. Det är förfärligt att så många fortfarande inte vet vad det innebär. Det är inte så konstigt att vaccinprogrammet är gratis (trots att medicin/droger kostar dem väldigt mycket).

Man måste studera vad som pågår här i världen och den som inte har gjort sin läxa (av gud) kommer inte få godkänt på provet (domedagen)

Svara -   - 19/5-17 15:02 -


Karl Håkan Sandell

Chips i handen är inte alls farligt det ser vi på alla djur som märkts med chips, de har inte blivit sjuka. Och att ha sitt chips i handen eller på ett kort i plånboken och ta upp det och hålla det i handen det är ju samma sak och så gör de flesta redan

Nej den här profetian handlar om något helt annat. De handlar om Vilddjurets budskap som vi har på TV och på Internet, www.

Vilddjurets bild, med rörelse och ljud är vår TV som spyr ut det antikrislita budskapet över oss. ja t o m pastorer sitter och kopplar av med film på TV. Det är inte klokt. Inte underligt församlingen är död.

Och 666, det är www(en 6:a skrivs på hebreiska med Vav som återges med w hos oss, 3 st 6 or blir www), och kopplingen här till handen är ju att man slår in koden med handen och har den i huvudet, pannan.

TV och luriga sidor på Internet fyllda med vilddjurets budskap det är de verkligt farliga sakerna idag.

Inte chips i handen. Och föresten, på vilket sätt är chips i handen kopplat till 666. Nej det här med chips i handen det är Falsk Profetia för att ta blicken bort från det verkliga problemet idag. Budskapet på TV och på dåliga sidor på www, internet, och det negativa inflytande de har på människorna i vårt moderna samhälle.

Karl Håkan

www.minJesus.blogspot.se

Svara -   - 19/5-17 16:22 -


Tomas N

Karl Håkan. Du är uthållig och envis i att varje gång som antikrists märke är uppe till diskussion så säger du samma sak. Dvs att det handlar om www och att vi inte skall bry oss om något märke.

De flesta av oss läser bibeln och ser vad som står där. Ingen vet exakt vad det kommer att bli,men ett tecken/märke på handen/ i pannan verkar rimligt.

Dessutom tror jag och troligen många andra att det också kan vara kopplat till internet.

Så jag undrar vad som driver dig att envist hävda samma sak om och om igen?

Vi lever i tider där man skall vara vaken och på sin vakt. Det finns väldigt många tänkbara saker,personer och annat som kan bestå av eller bilda siffran 666.

Det är först när personen antikrist dyker upp så att kristna med Helige andes ledning kommer identifiera honom som det knyts ihop och det är skarp läge.

Men nu och fram tills dess så blir samhällena och det mänskliga klimatet hårdare,mer kontrollerat och mera högteknologiskt. Runt hörnet anar men ett samhälle,där häpnadsväckande kontrollmekanismer kan sättas i bruk utan att folk kommer reagera eller protestera. Sverige kommer vara"föregångsland" ,arkitekterna har full koll på Svenskarnas svagheter och vi har dokumenterad tradition av socialt ingenjörskap som

är lite märklig.När andra folk har sagt ifrån ,så böjer sig svensken och gillar läget.

Sedan vill jag skicka iväg en passning till pre-tribbarna att er karta med hänvisning till Danielsboken och de 3,5 års halverade vedermödan e t c kanske inte stämmer.

Om man benhårt håller sig till en ritning ,så kan man verkligen bli lurad. Det är krig och alla tiders slutstrid drar ihop sig,så det gäller att vara vaken. Det finns flera sätt att tolka

Profetböckerna,men om man är på sin vakt och håller sin relation med Jesus varm och levande så behöver man inte gå förlorad.

Frid!

Svara -   - 19/5-17 18:17 -


Sanna

Svar till Karl Håkan Sandell.

Alla använder "www". Är då alla dömda till helvetet?

Svara -   - 19/5-17 20:02 -


Tobias

Ingen teknik i sig är ond, skadligt eller syndigt. Vare sig internet, Tv eller chippning. Teknik kan användas för både gott och ont. Vilddjurets märke vad det än är kommer vara förödande för att han (Vilddjuret) kommer stå bakom det och tillbedjan av honom kommer vara starkt förknippat med det. Själva tekniken är neutral och kan aldrig vara ond, men blir ond då Vilddjuret genom den falske profeten genomdriver det. Inte heller är någon kulturform ond i sig. Allt beror på vad den visar vilket kan vara både rent eller smutsigt.

Svara -   - 19/5-17 20:23 -


Bettan

Svar till Karl Håkan Sandell.

Jag håller med om att falsk information via internet kan vara det som avses. Hur många människor är inte internetberoende? Det finns många farliga villoläror som sprids via nätet. En som viss kristna blir vilseledda av är att jorden skulle vara platt och innesluten i en kupa med bilder av solen och månen från en projektor. Då ses jorden som ett sorts fängelse, eller ett sorts experiment, och den "gud" som skulle ha skapat den platta jorden får karaktären av en ond varelse som håller oss fångna/experimenterar på oss. Det finns många andra villolärar där ute på nätet som har detta gemensamt att de leder människor bort från tro på att Jesus är Herre och Frälsare. Dessa villoläror sår tvivel hos människor och för dem bort från Gud. Det kan vara detta som avses. www är både ett namn och ett tal.

Svara -   - 19/5-17 21:08 -


JL

Läs vad det står:

"låta döda dem som inte tillbad vilddjurets bild"
Man kommer alltså att dödas för att man vägrar att tillbedja odjuret.
Tillbedjan-> märkning
I det läget man kan få märket, så har man redan tillbett odjuret och då är det redan försent i vilket fall som helst.

Svara -   - 19/5-17 21:15 -


Lasse

Det måste vara en världshärskare, som det står förmår alla att taga märket och tillbedja vilddjurets bild, undrar vilken person som kommer att ha den positionen?

Svara -   - 19/5-17 21:41 -


Bettan

Eller ett system kanske? Nog styrs världens ekonomi med mera från bakom kulisserna.

Svara -   - 19/5-17 22:27 -


Lasse

Svar till Bettan.

Kan det mycket riktigt va, finns mycket i det fördolda, men undrar vem som är på bilden som alla ska tillbedja, inte alla förstås, du o jag med flera vi blir nog dödade

Svara -   - 19/5-17 22:48 -


Peter Hall

Svar till JL.

"låta döda dem som inte tillbad vilddjurets bild"

Islam är den enda lära, som vill döda alla, som inte vill underkasta sig den.

Så diskusionen om "antikrist" här är fåfänglig, eftersom denne kom redan i början på 600-talet. .

Islam har åter fått ett uppvaknande. Inte så konstigt, eftersom djävulen har kommit lös efter tusen år i avgrunden. Hans uppgift är att förvilla folken (muslimerna) Upp.20:3

Vad vill han? Han vill, att alla de skaror, som har församlat sig till honom, skall draga upp mot "den älskade staden" och driva bort israelerna. Hes.38:7-9 Upp.20:7-10

Svara -   - 19/5-17 23:45 -


Andreas T.

Teknologi kanske är en av mina kandidater till att vara antikrist, vilddjuret eller den falske profeten.

Titta ute i samhället, folk går överallt ute och tittar i sina mobiltelefoner, eller smarttelefoner? Min tanke kanske går direkt till att tänka att de tillber vilddjuret.

Svara -   - 20/5-17 00:08 -


Lasse

Vilddjurets bild har inte kommit än, inte märket heller. Sen är det många från islam som blir kristna, men precis som JL skrev är det kört för dom som tar märket och tillbedjer står i Uppenbarelseboken hur tydligt som helst

Svara -   - 20/5-17 00:14 -


Sanna

Svar till Peter Hall.

Jag har studerat om vad vilddjurets märke är under en väldigt lång period och om det är islam eller ett betalsystem (dvs amerika). Jag ville verkligen få ihop det att det var islam som var vilddjuret (för det skulle underlätta mer än att det skulle bli kontantlöst och att vara tvungen att bli chippad för att mat mm) och försökte på alla sätt och vis och jämförde det med betalsystemet. Det jag kan säga är att det absolut inte är islam det kan jag garantera. Det jag kan garantera är att det är ett betalsystem men inte i detalj.

Svara -   - 20/5-17 00:22 -


Astro

Bibeln har många stora sanningar, men den är ofta symbolisk. Särskilt Uppenbarelseboken!

Talet 666 betyder egentligen ingen ting. Från början handlade det om tal-mystik man sysslade med på Jesu tid. Talet 666 lär syfta på kejsare Nero, men det kan också bli 616 för Nero på latin. Intressant är också att Muhammeds tal också är 666 . Men han kom 500 år senare. Så det kanske ligger något i det trotts allt!

Ang de chip som finns idag så skulle det inte spela någon roll om de satt i handen eller pannan. Om de skulle kunna påverka hjärnan skulle de behöva "kopplas in" till hjärnan på ett mycket avancerat sätt och dit har vi inte kommit ännu!

Svara -   - 20/5-17 00:28 -


JL

Svar till Sanna.

Och jag är övertygad att islam är odjuret. Hur man kan garantera att det inte är islam under rådande omständigheter tycker jag är märkligt. Islam dödar kristna på löpande band. Tvingar kristna att konvertera annars blir de halshuggna.

"Det fick rätt att strida mot de heliga och besegra dem, och det fick makt över alla stammar och länder och språk och folk"
Så, hur strider en kristen? Jo han strider andligt. Så om då odjuret har fått rätt att strida emot oss och besegra oss så är ju det ganska enkelt att se vilket odjuret är. Här följer länder som tidigare var kristna:
Afganistan, irak, jordanien, turkiet, somalien, lybien, algeriet, maroccko, syrien, egypten, albanien.
Om 40-50 år kan du lägga till :
Sverige, Frankrike, England, Tyskland, Holland, Norge
Men visst, du kan garantera att det inte är islam som är odjuret.

Svara -   - 20/5-17 06:56 -


Bettan

Allt som för bort från tro på Herren Jesus är en villolära, inklusive andra religioner. Det man måste skilja på är att Gud älskar alla människor, men inte alla ahndlingar som människor gör. Därför är Golgata, Jesu död och uppståndelse, försoning med Gud, vår förlåtelse och vår frälsning, omvändelse, tro och liv i tjänst till Herren Jesus så viktigt. Det är så lätt att klassa ut andra människor som förlorade, men så är det ännu inte. Nådens port är ännu öppen och människor kan bli frälsta. Vi får inte missa chansen att rädda våra medmänniskor till tro.

Ännu är vi inte i den tid av nöd såsom aldrig förut har skådats. Det var nog mycket nöd även på medeltiden då pesten drog fram med tider av fattigdom, svält, krig och sjukdom. Helt klart är vi på väg mot denna tid, kanske är vi nu i det som kallas "födslovåndorna". Men vi befinner oss antagligen inte i vedermödan ännu. Även under vedermödan kommer människor till tr, de kan bli frälsta. Någon gång mot slutet av vedermödan så stängs nådens port. Då har alla blivit frälsta som står i Livets bok. Ingen av oss vet exakt hur lång tid som är kvar, eftersom det också finns ord om att tiden ska förkortas. Vi får förhålla oss till detta så att vi fortsätter att bedja, missionera, evangelisera och föra människor till tro tills dess att vi blir uppryckta eller att Jesus återvänder och återsamlar oss till vårt fortsatta liv i gemenskap med Honom i evighet.

Må Gud välsigna er!

Svara -   - 20/5-17 09:07 -


Sanna

Svar till JL.

Det är betalsystemet (amerika) som har skapat hat mellan kristna och muslimer (genom att bl.a skapa alqaida, som spelar muslimer) för att man ska tro att vilddjuret inte är betalsystemet och föra deras tankar bort på något helt annat.

Eller du kanske fortfarande tror på att 11/9 inte är ett spel från amerika? Ja då kan jag inte säga så mycket mer till dig.

Svara -   - 20/5-17 11:25 -


Karl Håkan Sandell

Det verkar som det alltid är mycket intressantare att spekulera om vad som ska komma och då speciellt om man kan tala om något hemskt och fasanfullt. Det är väl därför som det här om chips i handen tas upp så ofta.

Men att däremot tala om det som redan hänt och att vi redan sitter där i eländet. Verkar inte lika fancy.

Men Jag fortsätter att hävda att Vilddjurets bild som har liv och kan tala alltså har rörliga bilder och ljud. Det är vår TV. Och den kom på 50 talet. Och det är ett tecken som Gud har gett oss. För att varna oss och för att visa var vi är i tiden.

Den här tiden som det alltså talas om här har redan hänt. Det Tvåhornade Vilddjurets tid är t o m över idag. Dess tid var i slutet av 1900 talet då när TV kom och behärskade hela Sverige, ja hela västvärlden och spred Vilddjurets budskap. Det ateistiska, avkristnade, som vi ser i SVT idag. Där Jesus inte finns, och talar de om honom så är det bara i fördömande ordalag.

Det Tvåhornade Vilddjuret det var Supermakterna Sovjet och USA. De behärskade världen under andra hälften av 1900 talet.

Och 666 det är www som kom 1990 samma år som Sovjet föll samman och det Tvåhornade riket alltså upplöstes. Och det är också ett tecken som visar oss var vi är.

Och låt oss nu gemensamt gå ut med det här. Att Gud har uppfyllt sin profetia och att vi är här. Det här visar att Gud finns. En Gud som kan förutse det här redan för 2000 år sedan. Med sådana detaljer. Han finns. Och det är det som är det starka i de här versarna.

Inte att skrämma upp människor med chips i handen. Något som är fullständigt ofarlig och inte alls har med det här att göra.

Karl Håkan

www.minJesus.blogspot.se

Svara -   - 20/5-17 11:42 -


Sanna

Svar till Karl Håkan Sandell.

Kan jag bara fråga dig. Alla har ju tv och internet, kommer då alla bli dömda till helvetet?

Svara -   - 20/5-17 11:53 -


Karl Håkan Sandell

Om nu det Tvåhornade vilddjuret är Supermakterna Sovjet och USA som behärskade världen i slutet av 1900-talet. Vad är då det 10 Hornade vilddjuret som beskrivs i Upp 13 den första delen. Undrar vän av ordning.

Och för att få svar på det får man alltså titta efter vad det var som behärskade världen innan Supermakterna kom. Och det var ju Kolonialstaterna. De hade totalt herravälde på den tiden med sina kolonier som var utspridda överallt. Och räknar man efter ser man att de var c:a 10 och att de faktiskt i huvudsak låg i det som tidigare var Romarriket. Och även här finns tecken.

I Upp 13:5 kan vi läsa

Upp 13:5. Och till honom ges en mun, som talar stort och kränkande [smädande, förtalande], och makt [frihet] ges till honom att göra så i 42 månader.

Den mun som beskrivs här det är Radion som kom i början av 1900 och som alltså är ett tecken på samma vis som TV i Upp 13:14 – 15 var, Radion är alltså ett tecken som visar tiden. Det 10 hornade riket behärskade alltså världen när den kom. Och det stämmer ju också med Kolonial staterna.

Längre fram talas om fångenskap och att döda. Och vi vet att det var så under den här tiden. När 6 milj Judar sattes i koncentrationsläger och dödades av Hitler. Och vi hade både första och andra Världskriget.

Så Profetian stämmer väl och det 10 hornade rikets tid har alltså också varit och den var i början av 1900 talet.

Så vi behöver inte gå och vänta på att Upp 13 ska gå i uppfyllelse. Det har den redan gjort och idag är vi längre fram i Profetian, Vi är i Upp 15 och 16 idag.

Så de här kapitlen är oerhört intressanta och högaktuella idag. Och genom att vi ser att Upp 13 redan ägt rum vet vi att vi är i kapitlen därefter.

Karl Håkan

www.minJesus.blogspot.se

Svara -   - 20/5-17 12:13 -


Karl Håkan Sandell

Svar till Sanna.

Det är inte så att alla som ser på TV kommer att hamna i Helvetet. Nej det ser vi om vi går vidare och läser Upp 14:6 – 11

Där beskrivs vår tids Satellit TV. Det beskrivs i texten som Änglar som flyger högst på himlen. Änglar kan också översättas Budbärare, och då inser man att det ju är vår tids Satellit TV som ropar ut sitt budskap över hela jorden.

Och här har vi alltså igen en fullträff profetiskt som pekar rakt in i vår tid och som vi ser är det tre olika änglar. Och den första sprider Evangelium ut över Jorden. Och det är ju våra kristna kanaler Kanal 10 och Vision Norge etc. De står alltså här i Profetian. Är det inte fantastiskt.

Och den andra ropa ”Faller, Faller, gör det stora Babylon” och Babylon är här en bild på kyrkan, som har fallit idag och tappat sin makt. Och de som ropar ut det här idag det är ju kanaler typ SVT etc. De säger ju att Gud inte finns och att Kyrkan är hemsk etc.

Den tredje Ängeln står för Vilddjurets fulla hemska budskap och det är det som leder till Helvetet. Och vi ser också att det hänvisas till Vilddjurets märke här. Alltså det som skaffat sig personlig kod till de här hemska sidorna och använder det.

Men de som ser på de Evangeliska kanalerna de har inget att frukta. Utan det är de som ser på och surfar på Vilddjurets kanaler och sidor som kommer att torteras med Eld och Svavel inför de heliga änglarna och inför lammet som det står.

Vilddjurets kanaler och budskap är alltså hemskt och förför och bryter ner. Det måste vi akta oss för i alla former.

Och hur man ska tänka ser man i Upp 14:12

Upp 14:12. Här gäller de heligas trofasthet [uthållighet], så att man håller [bevarar] Guds befallningar [bud, ålägganden] och Jesu tron [tilliten till Jesus].

Det som hjälper oss att göra Guds befallningar och behålla tron på Jesus ska vi titta på. Det som inte gör det utan tvärs om bryter ner vår tro, ska vi avstå från.

Karl Håkan

www.minJesus.blogspot.se

Svara -   - 20/5-17 12:40 -


Bettan

Svar till Karl Håkan Sandell.

Så enligt dig så skulle denna tredje typ av budskap kanske vara det mörka nätet med porr, pedifili och liknande hemska saker? Jag har funderat i dessa banor. Det är ju så att bara i Indien säljs 300000 barn in i sexslaveri varje år. I Afrika kindnappas tusentals skolfickor och utsätts för våldtäkter, likaså i Mellanöstern. I USA kidnappas 3000 barn varje år. Sexindustrin finns även i Europa och ungdomar luras med hopp om arbete att resa till länder däribland också Sverige där de bli inlåsta och prostituerade. Det finns så mycket mörker, våld, tortyr.

Dessutom så utarmas länder och befolkningar av hänsynslösa företag som roffar åt sig naturtillgångar och smutsar ned naturen. Elefanter och noshörningar dödas för sin betar som används som potenshöjande medel. Djurarter utrotas, fiskar dör av föroreningar. Utsläpp mörkas.

Falska nyheter sprids, man blir osäker på vad som är sant och vad som är lögn. Fel saker bevakas i media. Varför bry sig om att belysa i massor med artiklar vem gjort vad i senaste dokusåpan eller vem som deltagit i Melodifestivalen när det inte tas upp att 1000-tals människor blivit hemlösa, saknar vatten, och får smittsamma sjukdomar på grund av översvämningar i Sydamerika? Nyheter om katastrofer syns bara om de drabbar oss på hemmaplan eller i de rika delarna av världen.

Är det sådant som du syftar på?

Svara -   - 20/5-17 13:00 -


Karl Håkan Sandell

Som en tröst i allt elände som vi ser när vi läser de här kapitlen, har Gud lagt in Upp 15:2

Upp 15:2. Och jag ser såsom ett hav av glas blandat med eld och de som segrar från vilddjuret och från hans bild och från hans märke [prägling, kännetecken], från hans namns siffra. De hade ställt sig vid [på, mot] glas havet och håller Guds harpor.

De som inte låter sig förföras av Vilddjurets budskap och lockrop i TV och på internet utan använder det som Gud vill, de ser idag allt som händer på hela jorden på en gång, hela jorden är som ett glas hav, Genomskinlig

Det är något helt unikt i världshistorien och vi är alltså här. Återigen har vi alltså en fantastisk profetia. Och Gud uppmanar oss att när vi ser hans verk idag över jorden då ska vi ta fram harporna och jubla för det är hans tid som är på gång.

Och det vi ska sjunga det kan vi läsa här i Moses och Lammets sång.

Upp 15:3. Och de sjunger Guds tjänare Moses sång och Lammets sång, de sjunger [förklarar]: Väldiga och fantastiska [underbara, förunderliga] är dina gärningar, Jesus [Herre] Gud den allsmäktige. Rättfärdiga och sanna dina vägar, du de heligas [folkens (annan grundtext)] kung.

Upp 15:4. Vem lyder [fruktar] verkligen inte dig Jesus [Herre], och lovprisar dit namn, för endast du är helig, för alla folken skall komma, och skall tillbe [böja sig] inför dig, för dina rättfärdiga beslut [domar, påbud] klargörs.

Här ser vi vart allt kommer att ände upp i nämligen att alla folk skall komma och tillbe inför Jesus, lammet, Och hans rättfärdiga beslut är det som kommer att klargöras och hans beslut kommer att följas, för alla kommer att lyda honom.

Ja, Jesus lever och han ger oss hopp.

Halleluja!!

Karl Håkan

www.minJesus.blogspot.se

Svara -   - 20/5-17 13:10 -


Karl Håkan Sandell

Svar till Bettan.

Jag tror att i begreppet Vilddjurets TV och Internet ligger allt som har den här nedbrytande och förföriska andan, som vi sett verkat i vår tid och som gjort att vi idag har en Västvärld som förnekar Jesus, vilket lätt till all den ondskap vi har idag.

Så för min del står det inte för bara någon viss typ av nät utan för all denna förföriska och hemska verksamhet.

Karl Håkan

www.minJesus.blogspot.se

Svara -   - 20/5-17 13:20 -


Sanna

Svar till Karl Håkan Sandell.

Jag håller med att programmen på tv är helt värdelösa och förstör relationen till gud. Själv kollar jag på tv högst en gång på flera månader. Jag ser absolut ingen nytta av det. De absolut viktiga nyheter läser jag på internet.

Svara -   - 20/5-17 13:24 -


Karl Håkan Sandell

Svar till Sanna.

För min del så ser jag faktiskt på SVT ibland, men då på faktaprogram som nyheter etc. Men också där får man var kritisk när man ser för mycket är vridet.

Och min syn på TV är som du skriver att det mesta är skit och inte värt att titta på.

Karl Håkan

www.minJesus.blogspot.se

Svara -   - 20/5-17 13:38 -


Tomas N

Till och med den i den kristna världen så höjs röster som på ett eller annat sätt manar till fortsatt passivitet och att slumra vidare trots allt som sker.

Fast jag läser mycket i bibeln och studerar så är det andens röst som inom mig vittnar om att istället vakna upp och inspirera andera till att vakna upp. Jag tror slutet närmar sig och att det både finns en stor skörd som Gud vill ha och en allt större och allvarligare förförelse av lögner istället för den frälsning till frihet och sanning som Gud erbjuder och sm finns i var och en.

Rösterna man hör är t ex . Vedermödan har redan varit och pekar på någon okänd muslim för länge sedan,eller någon annan som säger att antikrists märke har redan varit eller är omöjligt att genomföra. Andra tror att kyrkan skall lyftas ort och Guds A-team tar över verksamheten. Ytterligare andra är djupt begravda i en tro som förnekar eller motverkar helgelse och sanning och fokuserar allt på Guds nåd och tecken och under.Andra vill lägga energi på att rädda själva världen med miljön och svält och fattigdom och tror att hela världen kan räddas ,när Gud säger något annat

Men den som har ögon att se med ser att problemen hopar sig och runt hörnet är en värld och realitet där man behöver Guds övernaturliga hjälp för att klara sig.

Det absolut farligaste för en kristen är att vara sovande och oförberedd. I ett krig som vi befinner oss i,så kommer den sovande och oförberedde att gå under och inte bestå provet.

Guds välsignelse till alla som vill förbereda sig och rädda andra från att gå under

Svara -   - 20/5-17 14:02 -


Tobias

Tomas N

Ytterligare andra är djupt begravda i en tro som förnekar eller motverkar helgelse och sanning och fokuserar allt på Guds nåd och tecken och under.

Det finns en till.

Det motsatta att enbart se kraven på helgelse och betrakta Gud enbart som en förskräcklig domare, och glömma hans nåd. Medan många sitter fast i att bara betrakta Gud som God och barmhärtig och struntar i kravet på helgelse är jag fånga i det motsatta - ser bara hans krav på helgelse, lever i skräck för honom - så fort jag läser ett ord om förlåtelsen kommer genast orden/tanken på helgelse och det nya sinnet och när jag då ser att jag fortfarande har synd inom mig drabbas jag av bottenlös förtvivlan. Jag vet inte hur jag ska ta mig ifrån detta synsätt - att bara betrakta Gud som hård och oförsonlig.

Svara -   - 20/5-17 15:18 -


Christina

Svar till Tomas N.

Det är viktigt att helga vilodagen och ta en stund med Jesus varje dag. Det är att hålla sin relation levande.

Christina

Svara -   - 20/5-17 15:22 -


Sanna

Svar till Karl Håkan Sandell.

Ja man kan inte följa Jesus och samtidigt följa en massa tv program. Om man ska kolla på ett program så får det vara något som Jesus är nöjd med. Tom flera barnprogram (även bolibompa) sänder ut villoläror.

Svara -   - 20/5-17 15:27 -


JL

Svar till Sanna.

"Det är betalsystemet (amerika) som har skapat hat mellan kristna och muslimer (genom att bl.a skapa alqaida, som spelar muslimer) för att man ska tro att vilddjuret inte är betalsystemet och föra deras tankar bort på något helt annat"

Odjuret har dödat kristna sedan starten. Det som du pratar om är inte odjuret, det är skökan. Alltså handelssystemet som gjort vissa människor oändligt rika. Det system som odjuret skall bränna i eld.

Svara -   - 20/5-17 16:55 -


Tobias

Svar till Sanna.

Håller med om att mycket på Tv är dåligt. Det var mycket bättre när jag växte upp på 90-talet även om det fanns skitprogram då också. Sedan 2000-talets början har programmen försämrats avsevärt. Jag ser knappt på Tv längre utom någon gång ibland. Nyheter bl.a. Frågesportsprogram och historiska/vetenskapliga program kan också vara intressanta och förmodligen de de enda program som inte innehåller massa smuts.

Svara -   - 20/5-17 17:00 -


Tomas N

Svar till Tobias .

Jag tog det som jag bedömer är de olika lägren som leder fel. På personnivå kan det vara alla möjliga scenarion. Gudsfruktan är mycket bra och påbjuden,men det handlar inte om typisk rädsla och skräck. Grunden för en kristen är förstås kärlek ,syndernas förlåtelse och pånyttfödelse och en relation med Gud.

För fösamlingar,grupper och alla som äinte bara tar emot frälsningen utan även lever ut den kallales som vi alla fått,så är det klart och tydligt att all synd,orenhet och kompromiss med världen får dåliga konsekvenser. Helgelse betyder inte att man är en räddhågsen religiös människa svältfödd på Guds kärlek och Helige andes frukter.

Det kristna livet är ett liv i en andlig strid och det är just därför som vi måste hålla oss nära Gud och sträva efter helgelse.

Inte på ett kärlekslöst sätt eller för mycket fokus på det onda,men praktiskt och enligt tidiga församlingen som vi läser om i apostlagärningarna.

Guds rike är övernaturligt och just befrielse från djävulens alla grepp är just det endast Gud erbjuder och det vi gör är att leva på ett sätt så att Guds folk förmedlar Guds rike till de som inte känner honom.

Svara -   - 20/5-17 17:27 -


Sanna

Svar till Tobias .

Ja helt rätt. Men vissa historiska/vetenskapliga program kan dom också förvränga.

Svara -   - 20/5-17 19:55 -


Peter Hall

Svar till Sanna.

Det är lite rart det du menar, att vilddjuret absolut inte är islam. Då är jag fortfarande en bland få, som tror detta. För mig är det så uppenbart, att jag storligen förundras varför inte hela världen redan har insett detta. Du kan garantera säger du. Inte så konstigt, eftersom den onde har förblindat hela världen. Jag lämnar däremot inga garantier, mer än att den som tror på Jesus har evigt liv.

Det känns som jag har funnit en skatt i en åker. Jag har dock inte hållit det hemligt.

Jesu frid

Svara -   - 21/5-17 22:03 -


Peter Hall

Svar till Karl Håkan Sandell.

"Vad är då det tiohornade vilddjuret"

De tio kronorna, som sitter på tio horn är bilden av Kalifer i de Arabiska Kalifaten.

"Och de tio horn, som du har sett, och vilddjuret, de skola hata skökan och göra henne utblottad och naken, och skola äta hennes kött och bränna upp henne i eld." Upp.17:16 (hur kan man äta den symboliska Skökans kött?) Var kommer förresten kolonialstaterna in, som du menar, när det gäller Skökan?

Det stora Babylon även kallat Skökan är troligen hednareligionerna, som utgick från det gamla Babel. Hur skulle kristendomen bli kvitt sina motståndare? Jo, Gud tillät islam, att erövra stora delar av världen där avgudareligionerna fortfarande hade makt över människorna. Muslimernas Jihad gjorde effektivt rent hus med dessa religioner.

Det bisarra är, att muslimerna senare även vände sitt hat mot Bokens folk, judar och kristna. Nu skulle ju enligt Jesus denna tid förkortas. Annars skulle intet kött bliva frälst. Av den anledningen, så hann inte muslimerna utplåna alla hednareligioner på jorden innan fanatismen avtog.

Att islam återigen är på uppgång har väl inte undgått någon. Inte så konstigt, eftersom djävulen åter har kommit lös från avgrunden efter de tusen åren. Upp.20:1-3

Svara -   - 21/5-17 22:42 -


Tomas N

Svar till Peter Hall.

Peter ,Du borde ha reflekterat över att ingen annan har kommit till din slutsats. Att du inte lämna garantier är bra nog,men har du funderat på att du kommer hållas till svars för att förleda andra.

Du presenterar en lösning,några kommer att påverkas av den. Det säkraste man kan ägna sig åt i dessa profetiska diskussioner är att framföra kritik mot andra tolkningar och ödmjukt presentera sin version.

Dina teorier håller inte ihop p g a att det finns många indikationer på att det som skrivs om i slutstriden ännu inte har inträffat. Flera andra saker placerar islam som relativt icke troligt att förknippas med viddjuret och antikrist.

Du är ute på hal is skulle jag säga,men Han som du skriver mycket om ger nåd till alla som omvänder sig

Svara -   - 22/5-17 01:18 -


Peter Hall

Svar till Tomas N.

"Flera andra saker placerar islam som relativt icke troligt"

Vad menar du med relativt här?

Bäste Tomas, jag har redan i början på 80-talet omvänt mig. Det kan jag tacka de omständigheter för, som ledde fram till att jag började jämföra Koranen med Bibeln. Den som är av sanningen förstår sanningen. Det finns säkert människor, som ägnat tid åt samma uppgift, men har det sanna ljuset från Kristus lyst fram för dessa, det är frågan. Vad är sanning? Bibeln eller Koranen? Jag vet nu, att Bibeln är sanning.

Hur kommer muslimerna förbi denna tvistefråga? De måste påstå, att de kristna under historiens gång har ändrat, förfalskat vissa avgörande uttalanden i Bibeln.

Svara -   - 23/5-17 10:51 -


Andreas

Jag har hela tiden sedan detta chippet lanserats i början av 2000 talet hållit ett vakande öga kring RFID teknologins framfart. Jag tror att detta chip är 666 då detta är kopplat till ekonomi. 666 är inte enbart tillbedjan av antikrist utan de står klart och tydligt att ingen skall kunna köpa eller sälja utan dess märke. Odjurets märke är både ett handelsmärke samt en lojalitet och dyrkan till antikrist. Bibeln nämner att i den sista tiden så kommer vissa kristna människor få insikt och jag ser här i tråden många vakna människor som delar samma uppfattning att detta är vilddjurets märke eller varje fall startskottet till de som bibeln varnar för. Men om vi tittar runt omkring oss hur vårt ekonomiska system är uppbyggt så ser vi hur vi går mer och mer mot ett kontantlöst samhälle. Detta chippet skall inte enbart användas i ekonomiska syften utan även kunna användas som vår ID handling i framtid där man kan uthämta medicinsk journal om oss, personnummer samt inloggningssystem när vi checkar in på jobbet. Denna RFID teknologi sprider sig mer och mer och finns nu hos SJ, SAS och SATS. De är faktiskt skrämmande att de just lanserar de på flyg, tåg, bussar och i vår vardag och även på flera dataföretag där anställda chippas. Därför tror jag detta är vildjuretsmärke för att denna teknik kommer inom en snar framtid finnas överallt. När jag läser trådar kring chippning så känns de som många är positivt inställda. Vad bra nu slipper jag plånbok, eller ta med mig mitt busskort eller träningskort mm. Men jag ser även andra likt oss som inte är kristna som jag tror kan bli frälsta i den sista tiden som pratar om storebrorssamhället, aldrig i livet att jag tar emot chippet även ateist skriver detta är kusligt likt bibeln ord kanske de kristna har rätt ändå. Detta är bara min personliga teori jag tror många kommer ta emot detta chippet och bli avfälling men jag tror lika många kommer bli frälsta när dom inser att de som kristna varnade för blir en verklighet. Vi kristna har en oerhört viktigt uppgift att sprida information innan antikrist rike blir fulländat(New World order) RFID=666

http://www.globalresearch.ca/australia-becomes-first-country-to-begin-microchipping-its-population-rfid-implants-in-the-human-body/5549286

Svara -   - 31/5-17 20:47 -


A.T

Svar till Andreas.

Exakt!!! Det va nästan som en ex Satanist sa, 666 är ett system.

Bra jobbat!

Svara -   - 31/5-17 21:44 -


Lasse

Svar till Andreas.

Tror som dig Andreas, det står ju tydligt ett märke 👎så ingen kan köpa eller sälja utan märket. Sen kommer allt smygande så att alla ska bli vana att ta märket utan att ifrågasätta det😈. Varningar om vilddjurets märke behövs verkligen 🚏 önskar dig en Välsignad kväll Andreas // Lasse

Svara -   - 31/5-17 21:57 -


Din kommentar

NYTT! Ditt namn och mejladress måste godkännas innan kommentaren publiceras. Efter godkännande måste du alltid ha samma namn och mejl nästa gång du postar en kommentar, annars godkänns inte kommentaren.


Kom ihåg mig?



Munkfors Sverige

Nu är vi på väg till Munkfors Sverige efter har varit i Norge. Klockan 18 Ikväll blir det möte i församlingshemmet. 

0

Läs allt!


Sellbakk ikväll 18.00

Nu är vi på väg till Sellbakk i Norge. Vi ska gästa Pingstkyrkan i Sellbakk klockan 18.00.

1

Läs allt!


Moské på svenskt frimärke

Moské ges ut som motiv på ett svenskt frimärke av konstnären Lars Lerin. 

22

Läs allt!


Tista Senter, Halden i Norge

Vi befinner nu oss i staden Halden i Norge. Vi gästar i Pingstekirken Salen. Strax ska vi spela och sjunga i Tista Senter som är ett Köpcentrum. Ikväll och i morgon har vi möten i pingstkyrkan.

1

Läs allt!


”Fotknöls-kristendom”

Läsarmejl av Svenne

Kristna människor ser ut att ha olika behov, när det gäller det andliga. Somliga vill ha mer av Gud, somliga vill ha mindre och en del verkar inte vilja ha något alls.

7

Läs allt!


Demonisk ögontatuering

Bild: Eskilstuna-Kuriren. 

Eskilstuna-Kuriren berättar om en man som har tatuerat sina ögonvitor svarta. 

10

Läs allt!


Ron Wyatt: Guds sista budskap till mänskligheten

Läsarmejl av nils

I augusti 1978 gick amatörarkeologen Ron Wyatt, längs Gordons Golgataplats i Jerusalem med en myndighetsperson. Utan varning pekade hans hand på en plats och sa, "Det är Jeremias grotta och Förbundsarken är därinne."

63

Läs allt!


Dagens ord

Dagens bibelord

“Därför säger jag: »Se, jag kommer; i bokrullen är skrivet vad jag skall göra.” (Psalm 40:8)

Vecka 42, söndag 22 oktober 2017 kl. 21:24

Jesus söker: Marika, Marita!

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? - Be den här bönen:

Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Jag ber om förlåtelse för alla mina synder. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!

Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv. - Joh 3:16


På väg till Norge efter ett möte i Sverige

1

Läs allt!


Senaste kommentarer


Propagandan för polygami har nu startat i Sverige

Bild: Svt.se. 

Det har pågått propaganda för olika samlevnadsformer mot kärnfamiljen. Och nu har nästa steg kommit: Propagandan för polygami har nu startat i Sverige.

16

Läs allt!


Bombdåd mot Helsingborgs polishus - möjlig terrorattack

Bombdåd mot Helsingborgs polishus - möjlig terrorattack

Bild: Svt.se. 

Polishuset i Helsingborg utsattes under onsdagen för ett bombdåd. "En möjlig terrorattack", säger terrorexperten Magnus Ranstorp. 

10

Läs allt!


Aktuellt



Apg29 har tusentals bloggartiklar! Gå vidare till fler artiklar:

NÄSTA


Artiklar Kommentarer Bönesidan Fråga Christer Kontakt | Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 53 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 33 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 16 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 11 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 9 år om han hade levt idag. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

822 online! | Sidvisningar idag: 226 019 | Igår: 273 665 |

MediaCreeper

Besök också Apg29 på:

Facebook | Twitter | Youtube | Vimeo | Instagram | Gab

TA EMOT JESUS!

↑ Upp