636 online! | Sidvisningar idag: 75 341 | Igår: 200 657 |

www.apg29.nu

Annons

Chatt Nyhetsbrev Biblar Läsarmejl Bönesidan Dagens ros Date29 Kommentarer Fråga Christer Kontakt Sök

Beställ Christer Åbergs bok Den längsta natten här!


Ekonomisk kollaps mellan augusti och november?

1495005357-pengar.jpg

Är världsekonomin ett tidstecken, och är det något som kan vara en mätare, som kan visa oss hur nära vi är själva ändetiden och denna tidens slut?

Det är min överbevisning att vi kan det. I början av själva vedermödan, och efter Antikrists framträdan, efterföljt av den röda hästen som för med sig världsomfattande krig, så följer en ekonomisk krasch och hyperinflation genom den svarta hästen. Den redan skröpliga världsekonomin, som har balanserat på kanten till kollaps sedan hösten 2008, kan helt enkelt inte klara mer efter det, och kommer att fullständigt bryta samman.

Förutsägelser om ekonomisk kollaps

Det är David Stockman, författare och amerikans politiker, som tjänade under Reagan administrationen, och samtidigt en högt respekterad röst inom ekonomin, som förutser en ekonomisk krasch.

David uttalar sig: ”Det är galet. Jag tror att marknaden kan sjunka till 1.600 eller 1.300, och kan falla upp till 40 % eller mer. När regeringen visar sin rätta sida, så kommer ett finansiellt blodbad”.

Ännu mer intressant är den tidshorisont som Stockman uttalar sig om, där han förutser detta fall och krasch, någon gång mellan augusti och november 2017.

Hösten 2017

Det är väldigt mycket som pekar på hösten 2017, till att bli något alldeles avgörande när vi ser det ur ett profetiskt och bibliskt perspektiv. Vi har tecken i himlen som pekar på den 23 september, som är samtidigt som den judiska högtiden Rosh Hashanah. Vi lever just nu i år 5777, som är ett jubelår, som pekar på avgörande händelser för Israel.

Utombibliska profetior bekräftar dessutom detta kommande scenario, och många syskon upplever i dag drömmar och visioner, som vittnar om Herrens ankomst och vedermödans mörker.

Avslutning

När vi då ser hur nära vi är vedermödans tid, och hur nära Herren är att fortsätta sitt program med Israel sitt egendomsfolk, hur nära är vi då inte själva uppryckandet av Guds församling?

Innan vedermödans tid börjar, och innan dess att Herren kommer fortsätta sin profetiska tid med Israel, kommer Herren att evakuera och flytta bort sin brud från den här jorden. Vi är inte ämnade för den tid som är på väg över jorden, och Herren kommer att kalla hem sina ambassadörer, innan dess att han kommer att förklara krig, där han kommer att döma jorden och dess invånare.

Guds folk måste se till att vi har olja i våra lampor, och att vi har vår relation klar med Herren, för han kommer och han kommer mycket snart!

Jesus kommer snart!


Mikael Walfridsson

http://denytterstatiden.blogspot.se/


Källa:


Skriv ut

 
Publicerat av onsdag 17 maj 2017 16:57 | #tidstecken #sista+tiden #ekonomi #mikael+walfridsson | Direktlänk | Nyhetsbrev | RSS

Har du tagit emot Jesus?

- Gör det nu innan det är försent! Så här tar du emot Jesus:

Jesus, jag vänder mig nu till dig och tar emot dig. Jag bekänner dig Jesus att du är Herren och jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Tack Jesus att jag nu är frälst och har fått alla mina synder förlåtna. Tack att jag nu har ett evigt liv och är ett Guds barn. Tack Jesus att du är min Herre och Frälsare och att Himlen är nu mitt hemland!"

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!


123 kommentarer

Peter Hall

Att vi skulle undslippa vedermödan är inte skriftenligt. 2Tess.2:1-4  1Petr.4:17

Nåväl, Paulus uttrycker sig på följande sätt: "Ty Gud har icke bestämt oss till att drabbas av vrede, utan till att vinna frälsning genom vår Herre Jesus Kristus." 1Tess.5:9

Historien visar dock på något helt annat. Upp.6:9-10  Upp.20:4

Till Paulus försvar kan anföras, att det han säger riktar sig till den tidens troende och inte till de människor, som långt senare råkade befinna sig på jorden när islam underkastade folken.

Jesu frid

 

Svara -   - 17/5-17 21:29 -


JL

Norge har en oljefond på 3000 miljarder. De har pumpat upp oljan till havs och pumpar upp ca 10% av vad Saudi arabien gör samt gjort detta en kortare tid.  SA, irak mfl behöver inte bygga några oljeborrplattformar och allt kring detta. Det är i det närmaste bara till att pumpa upp.  

Enligt opec så pumpar SA upp 8800 000 fat om dagen. Räknat på 50 dollar fatet, så har vi att SA pumpar upp olja för 1 284 800 000 000 kr per år. Det är alltså 1284 miljarder per år. SA kan alltså lägga fruktansvärda pengar på hög. Det är inte omöjligt att SA har lika mycket pengar på banken, som USA har i skuld.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Opec
För att få lite perspektiv Bill Gates skall vara den rikaste mannen på jorden, han har 88 miljarder. Men man får va bra naiv och tro att Bill är den rikaste mannen på denna jorden. 

Svara -   - 17/5-17 22:39 -


AnnMarie

Jag kan inte förstå hur de som tror att de ska komma undan vedermödan ens bemödar sig om vad som ska hända med de övriga som blir kvar.

Vad är syftet? 

Svara -   - 17/5-17 23:02 -


Lena Henricson

Svar till AnnMarie. Om Gud bryr sig om alla och vill att alla ska bli frälsta,skulle inte vi som tror på honom göra det också?

Svara -   - 17/5-17 23:39 -


AnnMarie

Lena Henriksson

Jo visst ska vi bry oss men det som är märkligt är ju att de som tror dig vara uppryckta då vedermödan börjar är de som alltid drar fram dessa skräcksenarion.

Om jag ska vara riktigt ärlig så må jag erkänna att jag tvivlar på att de gör det av kärlek utan endast för att skrämmas då de naturligtvis tror att de själva och deras nära och kära slipper undan .

Svara -   - 18/5-17 00:06 -


Carina Eriksson

Svar till Peter Hall.

Ja, tror inte heller att Guds församling ska undslippa vedermödan. 

Svara -   - 18/5-17 00:23 -


Carina Eriksson

Kära vänner här, känner mej undrande och beklämd över att några nära kristna vänner säger sig tro på frälsning när de ser Jesus-efter döden. Hur har denna irrlära kunnat uppstå? Av empati? Näväl, låt oss hålla oss till uppenbarelsen av Ordet...

Svara -   - 18/5-17 00:28 -


DAVID WINTHER

Det vore strålande med en sättning i marknaden i höst så man kan investera lite. Man ska ju köpa när det är röda prislappar på ICA likaså när det är billigt på börsen. Halleluja!

Svara -   - 18/5-17 01:33 -


Lena Henricson

Jovisst AnnMarie,tror du har rätt till en del, MEN,vi alla har inte nära och kära som är frälsta. Då hoppas man att de ska vakna upp efter uppryckandet och bli frälsta,även om det måste innebära stort lidande för dem. Själv ser jag det som mest troligt att uppryckandet sker före eller en liten bit(?) in i vedermödan.

Svara -   - 18/5-17 05:33 -


David Ström

Fasta tillgångar är det som gäller när det skiter sig. Man bör ha en ko som går och äter i den egna skogen. Gammal lantras naturligtvis. Möjligen ska man vara prepper så att man överlever och kan möta Jesus på Sions berg eller vart han ska nedstiga. De som är riktigt beredda har rikligt med vapen, ammunition och mat för ett år, men så är pastorn ett före detta befäl i Usa:s arme också. undrar om han tolkar bibeln som vi gör?

Svara -   - 18/5-17 05:46 -


Lena Henricson

Kära syskon! Vi kan ju tolka Guds Ord lite olika. Men det allra viktigaste är ju att vi lever nära Jesus. Då har vi ju inget att vara rädda för,men ngt underbart att se fram emot!

Svara -   - 18/5-17 05:57 -


per

jo ! då måste det väll bli 2 uppryckningar

Svara -   - 18/5-17 09:46 -


NT

Svar till AnnMarie .

Tsunamin 2004 dog många svenskar i Thailand, tror du inte att det fanns många frälsa människor också där bland dom som drabbade? 

Svara -   - 18/5-17 10:01 -


AnnMarie

NT

Jo det tror jag
Förstår inte riktigt vad du syftar till med frågan? ?

Svara -   - 18/5-17 10:32 -


Lena Henricson

Kära Carina Eriksson! Tror du har blandat ihop det lite. Vedermödan är ju inte efter döden. Den ska enligt Bibeln ske här på jorden. Och som det ser ut,mycket snart.

Svara -   - 18/5-17 11:51 -


NT

Svar till AnnMarie .

Ekonomiska krisen är lika för alla när det drabbar och Naturen är lika dant när den anfaller. Den bevisar att vi är lika inför Guds ögon. Hänger Du med?

Svara -   - 18/5-17 12:16 -


AnnMarie

NT

Ja nu hänger jag med ☺och håller med också!

Svara -   - 18/5-17 13:06 -


Bertil Rosenius

Svar till Carina Eriksson.

Hur har läran uppstått, att efter döden är det helt "kört".

Övertyga mig gärna - med Bibelord. Men anv. inte skriftställen som innehåller ordet "evighet", för det är traditionens översättning av "aion"... och mkt tradition kommer - som vi borde veta - från en "enväldig" kyrka - RKK...

www.ikristus.se/sfs  / Bertil

Svara -   - 18/5-17 13:07 -


AnnMarie

Tack Bertil

Traditionens makt är stark och många är förblindade. 
Har du läst boken "Tidens fullbordan" skriven av Madeleine  och Peter Wallgren? 
De har gjort  en gedigen studie i ämnet helvetet mm ,och översättningar av ordet evig,evighet 
Den boken vill jag varmt rekomendera dig 
Finns på förlaget Vingården

Svara -   - 18/5-17 14:29 -


Lena Henricson

Oj, Bertil Rosenius! Jag hoppas verkligen att det är sant det du säger. I så fall kan ju många ångra sig och ta emot Jesus efter döden! Det vore ju helt underbart!

Svara -   - 18/5-17 17:29 -


Lena Henricson

Svara -   - 18/5-17 17:30 -


Bertil Rosenius

Svar till Lena Henricson.

Men... Jesus säger också, ex. om den oförlåtande tjänare - Matt 18:23-35. ”Han skall få betala till sista öret!" En princip talar Jesus om också vid andra ställen. Och vi har Pauli ord om att: "Det människan sår får hon och skörda." - Gal 6:7.

Med det vill jag förklara att jag uppfattar Guds Ord om straff och helvete så att vi inte kan avfärda helvetet. Men att det kanske finns en väg också för de som dött utan Jesus - men först efter att straffet för all den skuld de dragit på sig under livet betalats.

Jag menar är att vi skall vara försiktiga med allt utmålande av helvete och straff – då vi inte säkert vet hur det blir. Gud vill vi skall predika evangelium, idag är det en total motpol mot ex islam.

Tänk att få predika evangelium - ett glädjebudskap - mitt i en sönderfallande värld. Vissa tror att vi måste ”upplysa/varna” för helvetet, med bilder av eld och plåga. Jag tror att de allra flesta känner till denna form av ”väckelsepredikan” och jag tror inte på dess  effekt. Snarare får den en tvivlare att bli en ännu större tvivlare.

Men Abraham sade: ”Lyssnar de inte till Mose och profeterna, då låter de inte övertyga sig ens om någon står upp från de döda.” (Luk 16:31) … för att "vittna" om helvetet.

Svara -   - 18/5-17 21:32 -


Lena Henricson

Tack Bertil Rosenius,för ditt värdefulla svar till mig! Det gav mig mycket att tänka på. - Jag menar också att evangeliet är det viktigaste att förmedla.

Svara -   - 18/5-17 23:24 -


Leif Boman

Svar till Bertil Rosenius.

Vilket ord skulle översättare använt istället för evighet när man översatt ordet "aion" tycker du?

Själv upplever jag inom mig att det verkar alldeles ypperligt bra, t.ex när Herren skall äras i evigheters evighet. 

(Gal 1:3‭-‬5)

Nåd vare med er och frid från Gud vår Far och Herren Jesus Kristus, som har offrat sig själv för våra synder för att rädda oss ur den nuvarande onda tidsåldern efter vår Guds och Fars vilja. Hans är äran i evigheters evighet. Amen. 

Här ovan används ordet "aion", likväl som det används om tillbringandet för somliga i eldsjön. Tycker du att man skall ändra ordet "aions" översättning också vad gäller lovprisandet av Herren. Skall Han istället endast prisas en tidsålder och inte i evighet eller vad menar du egentligen käre Bertil?

Mvh och Jesu frid...

Svara -   - 19/5-17 09:53 -


Bertil Rosenius

1) Det är skillnad på tidsåldrarna tidsåldrar och tidsålder.

2) Gud ÄR, dvs Guds existens är utanför tidsåldrars existens. 

Vi vet för lite om vad som händer när tidsåldrarna tar slut. Men vi får i slutet på Upp. en "hint" om att så skall ske. Dvs när himmelen och jord förgått blir det ny något utan dag och natt.

Dag och natt har Gud satt upp - enligt Hans eget Ord - för att skilja dagar, år, tidsåldrar... Allt detta tar slut när allt återgår till ett enda nu.

Nej, alldeles för många vet för mycket om sådant vi inte kan veta ngt om. 

Svara -   - 19/5-17 10:28 -


Leif Boman

Svar till Bertil Rosenius.

Det var ju egentligen inte svar på min fråga, och just bl.a. därför är jag än mer övertygad om att evighet i de allra flesta fall är en mycket bra översättning av ordet "aion", och att tidsålders diskussioner som vill krångla till det och förändra ordet evighet mestadels är av ondo!

Det är endast ett onda andars knep för att förminska vikten av att bli frälst just här och nu. Dessa röster viskar genom diverse kanaler ut till mänskligheten att det inte alls är bråttom att bli frälst, det kan du bli även efter din död, koppla nu av säger de onda rösterna!

Bort det i Jesu namn!!!

Den som vägrar att ta emot Jesus medan chansen gavs kommer att hamna i eldsjön och för alltid gå evigt förlorad, det är Bibeln fullständigt klar med på alla språk!

Men!

Givetvis kommer alla de som hunnit dö på ett eller annat sätt innan medvetenhet om synd och Jesus att rättvist en dag få välja om man vill tillhöra Jesus eller ej. De kommer att stå bland fåren. Gud känner allas innersta till fullo, även de aborterade, alla barn som tidigt har dött, och även s.a.s alla "efterblivna" m.fl. 

Aldrig att Gud skulle låta oskyldiga hamna i ett helvete, men läran om andra chanser är av djävulen och av ondo!

Getterna kommer att få straff och förevigt gå förlorade!

Jesu frid.... 

Svara -   - 19/5-17 11:16 -


Bertil Rosenius

Det är endast ett onda andars knep för att förminska vikten av att bli frälst just här och nu. Dessa röster viskar genom diverse kanaler...

Tack...

Men vilka andar talar då genom dessa som som får sökare att tvivla på en kärleksfull Gud - som kastar sina egenhändigt skapade barn i elden. Inte för att förgås, utan för att plågas för all framtid utan slut?

Läser du vad jag skrivit finner du svar på dina frågor. Annars får du ställa om dem.

Svara -   - 19/5-17 13:06 -


Leif Boman

Svar till Bertil Rosenius.

Om du menar att människor kan få en senare chans efter döden att omvända sig, även fast de redan här under jordelivet förkastade erbjudandet genom Jesus så, i så fall varsågod!

Det var dessa onda andars röster jag talar om, men jag tror inte och hoppas verkligen inte att du är en kanal till dessa!

Gud kommer inte att döma dem som talar i enlighet med de översättningar vi i Sverige och Norden har fått. Vi har fått dessa översättningar genom Guds Helige Ande och Han ansvarar och står helt för Sitt eget Ord.

De som talar i enlighet med våra få Bibelöversättningar är inte av onda andar utan tvärtom, av Guds Ande. Att det emellanåt blandas in lite köttslighet måhända, det är jag övertygad om att vi alla gör oss skyldiga till, men att varna för eldsjön är väldigt lite av ondo! 

Dit är varje syndare på väg och det behöver alla tydligt och klart få veta. Den förälder som inte varnar sina barn för olycksrisker är ingen bra förälder!

Visst är någon översättning lite svagare på vissa områden men som helhet så fungerar varje översättning alldeles ypperligt. 

Jag tror att de som mest försöker plocka ner Guds levererade Ord i småbitar och ge förklaringar efter förnuftet kommer att få det allra svårast!

Det bästa är att erkänna och acceptera Guds Ord som vi fått det. Har vi endast fått översättningar som säger att några skall plågas förevigt så låt det vara så, och förkunna även så!

Gud ansvarar Själv för det Ord vi i Norden fick givet till oss! Det ligger inte på vårt ansvar! 

Jag tycker nog inte svaret var tillfredsställande men det spelar mindre roll. Det räcker så här broder!

Jesu frid... 

Svara -   - 19/5-17 14:24 -


Bertil Rosenius

Svar till Leif Boman .

Om du menar att människor kan få en senare chans efter döden att omvända sig, även fast de redan här under jordelivet förkastade erbjudandet genom Jesus så, i så fall varsågod!

Min kommentar bli bara.

Tror du ngn är så dum att han eller hon -med full insikt om konsekvenserna - skulle förkasta nåden?

Jag tror eller i vart fall hoppas du håller med mig om att enbart en dåre skulle göra det.

Alltså är det ett fåtal som skulle komma i den situation att de förkastat Jesus. Och dåren... han lär dömas enligt sitt förstånd.

Svara -   - 19/5-17 14:51 -


Leif Boman

Tror du ngn är så dum att han eller hon -med full insikt om konsekvenserna - skulle förkasta nåden?

Ja, det tror jag tyvärr, enligt Jesu egna ord och genom att bara skåda ut över vår planet så blir det mycket tydligt och klart!

(Matt 7:14) Men den port är trång och den väg är smal som leder till livet, och det är få som finner den.

Som jag tidigare sa. Låt oss helst tro på det som är skrivet och inte vandra efter eget förnuft, så blir det bäst!

Jesu frid... 

Svara -   - 19/5-17 15:04 -


Bertil Rosenius

(Matt 7:14) Men den port är trång och den väg är smal som leder till livet, och det är få som finner den.

Dessa har alltså inte förkastat Jesus, de har bara inte funnit Honom - ännu.

Ge mig då gärna ett Bibelord som klart och entydigt säger att när vårt kött dör är, möjligheten att finna vägen, eller möjligheten för Gud att rädda ett vilsegånget får förbrukad.

Svara -   - 19/5-17 15:22 -


Leif Boman

Svar till Bertil Rosenius.

Ge mig då gärna ett Bibelord som klart och entydigt säger att när vårt kött dör är, möjligheten att finna vägen, eller möjligheten för Gud att rädda ett vilsegånget får förbrukad.

Det räcker med de ord Jesus säger, att det är få som finner livet, då betyder det få och inte mycket annat!

Jesus säger att den som inte förblir i Honom bränns upp. Att förbli gör man under sin livstid inte efter detta jordeliv.

Fråga Anden och Han skall bekräfta om du inte vill tro mig! Sen pratar vi inte mer om detta. Du får välja själv om du vill förkasta det jag sagt. Ha det så bra!

(Joh 15:6) Om någon inte förblir i mig, kastas han ut som en gren och vissnar. Sådana grenar samlar man ihop och kastar i elden, och de bränns upp.

Jesu frid... 

Svara -   - 19/5-17 15:42 -


Bertil Rosenius

Fråga Anden och Han skall bekräfta om du inte vill tro mig!

Återigen detta tilltag med Anden, ngt som så ofta används för att "trycka dit":

"Jag vet, för jag har Andens bekräftelse, det har uppenbarligen inte du...".

Att använda denna typ av argumentering är - som jag upplever det - mycket grovt. Många har genom åren försökt "trycka dit" och få tyst på dem på detta sätt. Att börja åberopa sitt övertag genom att hänvisa till sin egen högre andlighet är att gå för långt.

Samtalet avsluta också för min del.

www.ikristus.se/sfs  /  Bertil

Svara -   - 19/5-17 17:18 -


Leif Boman

Svar till Bertil Rosenius.

Jag vet, för jag har Andens bekräftelse, det har uppenbarligen inte du...".

Denna fula anklagelse och vinkling om att jag på något sätt skulle skrävla om högre andlighet kommer endast som en kontring just för att du mycket tydligt vägrar att acceptera Jesu raka och tydliga Ord!

Jag la mig som ett undantagsfall i denna diskussion för att jag upplevde din glidning ut på något farlig mark.

Jag förmanar dig att acceptera Jesu Ord eftersom du menar dig tillhöra Honom. Att kalla detta för att jag försöker vara något mer andlig är tyvärr endast omognad Bertil!

Att mena att Jesu tydliga Ord inte gäller och Hans Ord egentligen menar något helt annat är däremot att sätta sig på något höga hästar.

Jag påminner bara än en gång!

Har Jesus sagt att få finner livets väg så är det så det kommer att bli och det du borde hålla med om istället för att anklaga mig. Himlen kommer att innehålla stora skaror, ja, men det blir ändå väldigt få i jämförelse med den mängd av alla dem som fick möjligheten! 

Jesu frid... 

Svara -   - 19/5-17 19:04 -


AnnMarie

Bertil Rosenius 

Ett litet tröstens ord från mig
Bry dig inte för är man förblindad och fast i traditionens snara så är man.
Tids nog öppnar Gud allas ögon.
Önskar dig Guds rika välsignelser 

Svara -   - 19/5-17 21:10 -


Lasse

Svar till Leif Boman .

Det enda jag vet är att nåden räcker💗 önskar dig en Välsignad kväll och en fortsatt fin helg broder Leif // Lasse.       https://youtu.be/YaD1lWBlQGU

Svara -   - 19/5-17 21:52 -


Lasse

Svar till Leif Boman .

wwWFsSlNQ" title="https://youtu.be/z3wwWFsSlNQ" target="_blank">https://youtu.be/z3wwWFsSlNQ

Svara -   - 19/5-17 21:54 -


Leif Boman

Svar till AnnMarie .

En liten enkel fråga till dig Annmarie!

Varför tror du att Jesus uppmanade sina lärjungar till att dö och ge sina liv för att sprida evangelium och nödvändigheten om att ta emot Jesus, när alla människor och t.o.m. förmodligen också onda andarnas furste med följe ändå enligt dig och andra universalister till slut kommer att bli evigt frälsta?

Varför uppmanade Jesus oss att lida för Jesus och evangeliets skull när alla ändå skall komma fram en dag?

Låter inte denna matematik något underlig för dig du som menar dig fått ett högre ljus?

Svara -   - 19/5-17 22:29 -


Leif Boman

Svar till Lasse.

Tack Lasse och mycket starka välsignelser önskar jag dig i namnet över alla namn, Guds Faderns namn Jesus Kristus. 

Jag har kommit i min Faders namn, och ni tar inte emot mig. Men kommer det någon annan i sitt eget namn, honom tar ni emot. (Joh 5:43)

Jesu frid... 

Svara -   - 19/5-17 22:35 -


Lasse

Svar till Leif Boman .

☝☝☝💓

Svara -   - 19/5-17 22:42 -


Peter Hall

Svar till Leif Boman .

Käre Leif, så här tror jag.

Du läser in betydelsen av "den brinnande sjön" som vore det en exakt beskrivning av ett helvete. Kan du vara övertygad om, att Skriften med begreppet  "eldsjön",  verkligen avser detta?

Jag håller före, att betydelsen av, att bli kastad i "sjön som brinner med eld och svavel" helt enkelt är en bildlig beskrivning av, att en icke troende människa återförs till jorden. Hon får då helt nya förutsättningar och möjlighet att på nytt erbjudas frälsning  i Jesus Kristus, om hon inte föds i t.ex.Saudi-Arabien. Där föds människor, som förtjänar att födas där. Hur skall annars Guds rättvisa dom kunna verkställas.  Tänk på Jesu liknelse om "Lasarus och den rike mannen".

Det är nu talet om "den andra döden" kommer in. Gud är kärlek och han vill inte, att någon enda skall förgås, utan omvända sig och så få leva. Jag tror, att vi som lever nu har levat tidigare på jorden. Vi har troligen blivit delaktiga i uppståndelsen från de döda. Vi står alltså i begrepp, att med våra nuvarande kroppar få ärva evigt liv på jorden, såframt Herren återkommer innan vi har dött "den andra döden".  Att Gud genom Jesus beredde frälsning åt människorna betyder då, att de som under historiens gång höll hans bud, verkligen blev räddade från att återfödas (bli kastade i "eldsjön").

Nu är detta mina tankar och inte Guds tankar. Hade han velat förklara sig som jag nu gjort, så hade saken varit klar.  Hans mästarplan fungerar inte bra, om allt hade varit uppenbart från begynnelsen. Då hade folk tagit lätt på det här med evangelium och frälsning, om vi nu till sist ändå kommer att få det eviga livet. Det verkar de allra flesta trots allt göra, ta lätt på, menar jag. Men, om de hade haft "full insikt om konsekvenserna", som Bertil menar, så hade ingen enda människa lämnat jorden, utan att ha bekänt sig till Jesus Kristus. Men, så fungerar inte världen.

Nu är inte Jesu rike av denna världen -  ännu.  Makten över världen har blivit given till hans motståndare, som i sin tur kan giva den till vem han vill. Luk.4:6 Vid tidens slut skall även djävulens inverkan på jorden tagas bort. Det blir då en ny världsordning under Guds rikes regering.

Halleluja! 

 

 

Svara -   - 19/5-17 22:45 -


Bertil Rosenius

Svar till AnnMarie .

Tack AnnMarie!

Jag bryr mig inte så mycket om ifall vissa tror att största delen av Guds skapade barn hamnar på den brinnande soptippen.

Men jag sörjer vid tanken på dessa helvetsebilder, som jag vet fått konsekvensen, att människor dött, vägrandes att tro på att Gud kan existera - så som Han beskrivs av helvetespredikanterna.

Människor behöver evangelium! Jag tror inte det finns särskilt många som inte hört talas om helvetet, ändå tror det inte - eller kanske ljust därför...

Abraham säger, i Jesus egen bild om den rike mannen och Lasarus, att det hjälper inte att vittna om helvetet. Varför skall vi då gå emot Jesus och hota med detta - mot Jesu egna ord.

Önskar dig en av Gud välsignad helg.

Svara -   - 19/5-17 23:06 -


Lasse

Svar till Peter Hall.

Den rike mannen plågades har jag läst, snart vet jag själv, men hoppas på Himmelen MVH Lasse

Svara -   - 19/5-17 23:09 -


Leif Boman

Svar till Peter Hall.

Angående insikten!

Har inte en mördare insikt om att en människa dör om man stryper någon?

Har inte de som tillverkar en atombomb insikt om att stora massor av människor kan dö och plågas något fruktansvärt om man släpper denna bomb?

Ändå utförs helt medvetet dessa ondskefulla gärningar!

Man kan inte som Bertil, AnnMarie och du nu också verkar göra urskulda sådana gärningar med att de förmodligen inte förstår vad råkade göra! Nej, evigt straff väntar sådana medvetna ondskans handlingar och inget annat om man inte omvände sig medan chansen fanns! Det finns tydliga gränser utstakade av Gud!

För de medvetna om egen synd gäller omvändelse under detta jordeliv, inga andra hinduistisklika chanser Peter!

Också bort det!

Svara -   - 19/5-17 23:11 -


AnnMarie

Leif Boman 

Lägg ner.
Jag har aldrig påstått att de onda andarna med sin furste blir frälsta.De är inga människor.De är onda andar.

Svara -   - 20/5-17 00:31 -


Ann-Marie A.

Vill inte debattera, bara tipsa om två korta program med Stanley Sjöberg, som jag tycker är ödmjuk och trovärdig, om någon mer är intresserad av att se dem...

1.  När jag vågade ifrågasätta "helvetet" var det många som blev upprörda. -You Tube

2.  Evighetens dom-stark orsak till att bli frälst! - You Tube

Svara -   - 20/5-17 00:35 -


Lasse

Rövaren på korset som sa tänk på mig medans den andre hånade Jesus ( båda kom till himlen eller ) kanske i omgångar eller olika dagar? Jesus sa bara till honom som ångrade sin synd 

Svara -   - 20/5-17 00:43 -


AnnMarie

Bertil Rosenius 

Jo jag vet också att människor reagerat negativt av dessa helvetesskildringar.
Jag vet inte men jag tror att både du och jag dagligen umgås med icke kristna människor på våra arbetsplatser som inte kan ta till sig detta "Dantes inferno" som presenteras här.
De kan omöjligt få ihop  detta med en god och kärleksfull Gud därför tar de det hela som nonsens. 
(Jag fyller 63 år i år och har således en del erfarenheter av att umgås med icke kristna på jobbet)

Svara -   - 20/5-17 00:43 -


Ann-Marie A.

Blev smått förvirrad när jag som nyfrälst upptäckte att kristna trodde, och tolkade Bibeln på olika sätt. Men så är det ju.
Sen blev jag ledsen att en del kristna var mer intresserade av att slå Bibeln i huvudet på varann och andra, än att diskutera, lära ut, lära av varandra, och lyssna på varann i ödmjukhet. 
Har varit en kristen i några år nu, läser Bibeln och lyssnar på och läser vad många ödmjuka, kunniga kristna kommit fram till och lär ut.
Har lärt mej en hel del av apg29 och er som kommenterar här. Har inte orkat gå till någon kyrka, är lite opigg på grund av en läkarmiss, så ni har varit mina kristna vänner. 
Tack  och god natt!

Svara -   - 20/5-17 01:31 -


Leif Boman

Svar till AnnMarie .

Lägg ner.

Jag har aldrig påstått att de onda andarna med sin furste blir frälsta.De är inga människor.De är onda andar.  

Det sa jag för att du förut stöttade en som menade just så, men, bortsett från de onda andarna då! Om vi endast håller oss till den onda människan då. 

Varför tror du att en kärleksfull Jesus uppmanar oss kristna att utsätta oss för hån, förlöjligande och plågor, ja, t.o.m. att ge våra liv för evangeliums skull, om alla, också onda människor ändå oavsett vårat evangeliserande kommer till Gud till sist? 

Uvalde då Gud ett gäng kristna till extra lidande för nöjes skull, eller vad menas?

Ganska meningslöst och kärlekslöst om alla människor ändå till sist kommer fram till Gud kan jag tycka! 

Skulle dina tankegångar Annmarie vara sanna och ett högre ljus kommet från Gud så kan jag garantera att i så fall åtminstone jag aldrig mer skulle komma att yppa ett endaste litet ord om någon himmel, Jesus och Gud.

Då är evangelisation fullständigt meningslöst och t.o.m. så var min frälsning i så fall också helt onödig. Då kunde jag ju fortsatt mitt tidigare liv i sus och dus, levt ett partajliv och struntat i alla andra, och ändå sedan till sist lyckats! 

Har du rätt så skulle jag absolut göra som du önskar, lägga ner och denna gång återgå till en lätt balanserad knarkande miljö, det var häftigt! 

Aldrig mer skulle jag utsätta mig för det förlöjligande jag så många gånger har mött genom Jesu efterföljelse! Aldrig mer skulle jag frivilligt ställa mig bland människor och vittna och sjunga om min Jesus.  

I mina ögon är det just det du och tyvärr nu också Bertil försöker driva fram. Lägg ner Boman!

Här inne kommer jag inte att fortsätta så mycket med mina kommentarer. Jag gjorde det än en gång endast för att upplysa och varna andra sökande om din smygande falska skenheliga villolära om allas slutfrälsning.

Jesus varnade människor för att gå evigt förlorade och det skall jag också fortsätta med så länge jag lever. Du kan tack och lov inte sätta stopp för det.

På sin väg till Jerusalem gick Jesus genom städer och byar och undervisade. Någon frågade honom: "Herre, är det bara få som blir frälsta?" Han sade till dem: "Kämpa för att komma in genom den trånga porten. Ty många, säger jag er, skall försöka komma in men inte kunna det. När husets Herre har stigit upp och stängt porten och ni står utanför och bultar och säger: Herre, öppna för oss, då skall han svara er: Jag vet inte varifrån ni är. Då skall ni säga: Vi åt och drack när du var med, och du undervisade på våra gator. Men han skall svara er: Jag vet inte varifrån ni är. Gå bort ifrån mig, alla ni som bedriver orättfärdighet. Där skall ni gråta och skära tänder, när ni ser Abraham, Isak och Jakob och alla profeterna vara i Guds rike medan ni själva är utdrivna. (Luk 13:22‭-‬28)

Jesu frid... 

Svara -   - 20/5-17 08:17 -


Lasse

Svar till Ann-Marie A..

Jag vill vara din vän Ann Marie A 😍Johannes 15:11-16.      https://youtu.be/mqSQvoinDE4

Svara -   - 20/5-17 08:50 -


Lasse

Svar till Leif Boman .

(Jesaja 53) Allt detta bara för oss, även om man går vilse finns hopp, Idag är frälsningens dag.       https://youtu.be/t22BQnyWfB8    https://youtu.be/clZYeQZMCYY  En god morgon Till dig Leif

Svara -   - 20/5-17 09:13 -


Bertil Rosenius

Svar till Ann-Marie A..

Jag tycker personligen Stanley förklarar skillnaden mellan frälst och icke frälst - i det du länkade till här - mycket bra:

https://www.apg29.nu/a/4oq

Skillnaden mellan dö som frälst, resp ofrälst är snudd på oändlig. Hade det som sammanfattas med ordet helvete varit ett evigt tillstånd, hade skillnaden var just oändlig, men nu är denna skillnad "bara" snudd på oändlig... evig.

Guds Ord talar gång på gång om att "det människan sår får hon skörd", vi får "betala till sista öret" osv. Dvs om en självpåtagen konsekvens av vårt handlande, om inte Jesus får rena oss.

Det är skrämmande att kristna människor vill gå hand i hand med islam och tävla med dem om utmålandet av helvetets eviga plåga:

https://www.apg29.nu/a/2a0

Evangelium är tillräckligt stark, utan att behöva sättas i kontrats till ett evigt helvete. Att behöva göra så är - djupast sätt - att erkänna att vi misslyckats med att förklara glädjebudskapet.

Det är som en amerikans - ursäkta att liknelsen är dålig - presidentvalskampanj: När inte den ena kandidatens förträfflighet ger effekt, tala i stället om den andres fel och brister... och lägg till mer än vad vi säkert vet, för i ändamålet helgar ju medlen...

www.ikristus.se/sfs ; / Bertil

Svara -   - 20/5-17 09:17 -


Lasse

https://youtu.be/TBIsfvtxlQM

Svara -   - 20/5-17 09:17 -


Lasse

Svar till Ann-Marie A..

Jesus ser till hjärtat, vill man ha en relation med Honom tar Han emot oss i kärlek ,han tvingar ingen, lika lite som att vi inte kan umgås med någon som inte vill ha med oss att göra, vi har vår fria vilja en fortsatt bra dag till dig Ann Marie A.   https://youtu.be/id4bYzK-mZQ

Svara -   - 20/5-17 09:30 -


Bettan

Snälla skriv vad ni vill berätta om med ord så man slipper klicka på en massa Youtube och andra länkar. Länkar kan finnas för den som vill veta mer, men att posta utan att skriva nått med vanliga ord tycker jag är lite ohövligt mot dem av oss som vill följa diskussionen i tråden. 

Svara -   - 20/5-17 09:32 -


Bertil Rosenius

Svar till Bettan.

Tyvärr kan det nog var ohövligt att göra som du säger också - eller i fart fall lite tokigt. De länkar jag kopplat till ovan kan visserligen förklara med ord. Men:

1) Varför uppfinna hjulet en gång till?

2) Det bleve fruktansvärt mycket text..., en länk kan nog ibland vara bättre.

Svara -   - 20/5-17 09:38 -


Bettan

Svar till Bertil Rosenius.

Bertil, jag menar inte att du ska förklara hela videon, men en liten mening om vad den innehåller vore fint. På vissa andra sajter som inbäddas youtubevideor så man ser en bild av videon och kan avgöra vad de handlar om. Men det framgår inte vad länken handlar om här på det sätt som länken presenteras på APG29. 

Svara -   - 20/5-17 09:43 -


AnnMarie

Leif Boman

Med orden lägg ner riktar jag mig till att du påstår att jag tror att demonerna med sin furste till sist blir frälsta,inte att du ska ge upp din frälsning.

Svara -   - 20/5-17 09:54 -


Bertil Rosenius

Svar till Bettan.

OK - den tanke är inte så tokig. 👍

Båda de länkar jag hänvisat till är YouTube-klipp där Stanley Sjöberg berör detta med helvetet.

Stanley var ju tidigare tydlig med att ifrågasätta det eviga helvetet. Idag är han mer försiktig - efter att blivit bannlyst av många. Vissa menar att han "fått krypa till korset". Jag uppfattar det inte så, men att han valt ett mer försiktigt sätt att uttala sig på, vilket tyvärr gett evighetsanhängarna "vatten på sin kvarn".

Vore bra om han vore tydligare!

Svara -   - 20/5-17 10:12 -


AnnMarie

Ann Marie A

"När jag vågade ifrågasätta helvetet var det många som blev upprörda"(Stanley Sjöberg)
"Ur svenska hjärtans djup"tror jag boken hette som SS skrev.
Jag minns en väninna till min mamma som mer eller mindre gick i taket..Hon utryckte sig så här:
Här ska vi gå och sköta oss och andra som inte sköter sig hamnar på samma plats tio sist. 
Jag tycker det vittnar en hel del om hennes relation till Gud.Och dessvärre är det nog många kristna (obs inte alla)som tänker likadant 

Svara -   - 20/5-17 10:15 -


Bertil Rosenius

Svar till AnnMarie .

En av Sveriges "högsta" kristna ledare uttryckte sig en gång - ungefär:

"Talet om ett evig helvete är evangeliets motor. Ta bort detta och evangelisationen blir meningslös."

Då har man inte uppfatta skillnaden mellan konsekvens och evig konsekvens.

Svara -   - 20/5-17 11:10 -


Bertil Rosenius

Skilja agnarna från vetet, för att agnarna skall brännas upp...

Agnar och vete är inte ofrälsta eller frälsta. Agn omger vetet, det är cellulosan - växtdelarna runt om. 

Skall vårt liv, allt vi gjort, sagt, tänkt eller inte dito, fördömas och brännas upp i en förtärande eld för att vår själ skall räddas - medan vi själva betalar priset för våra ogärningar?

Detta är ett fruktansvärd pris för att ignorera Jesus.

Svara -   - 20/5-17 11:30 -


AnnMarie

Bertil Rosenius 

Ja man kan ju undra om den ledaren bara sa ja till Jesus för att undslippa helvetet?!
Han/hon tänkte inte på relationen med Jesus som ger glädje och tröst i detta liv 

Svara -   - 20/5-17 11:51 -


Ann-Marie A.

Svar till Lasse.

Tack Lasse min vän! :) <3  Skulle skickat "Hur ljuvligt det är att möta" till dej, om jag kunde.. Johannes 14:1-3

Svara -   - 20/5-17 12:37 -


Bettan

Gud älskar alla människor. Vi har ett fritt val att välja att ha en personlig relation till Gud eller att avstå och gå vår egen väg. Gud är kärlek, liv, ljus, helighet, nåd, renhet och frihet. Jag tror att helvetet är en avskildhet från Gud som kommer av att välja bort Gud. Det är snarare tomhet, död, mörker, orenhet, bundenhet, hat och brist på kärlek. Den desperation och tomhet som människor upplever i sitt inre kan bara lindras genom att fyllas med tro på Jesus och glädje genom den Helige Ande. Vissa religioner går ut på att skapa tomhet, att uppnå en icke-existens. Jag gissar att det är detsamma som helvetet. 

Den brinnande sjön i Uppenbarelseboken tror jag gäller just satan och de onda andarna. Kanske är det bara dem kvar som inte tror efter vedermödan? Kanske människorna omvänder sig under denna sista period, när nöden är svår och Gud är det enda hopp som finns?

Men att tro att mission och evengelisation inte behövs är fel. Om Stanley Sjöberg har rätt så skulle kristna göra folk en otjänst i att evangelisera. För om tro på Jesus leder till förföljelse, risk för tortyr och död (som det gör i stora delar av världen idag), varför utsätta sina medmänniskor för detta? Det är ju grymt, om man ändå kommer med i Himmelen och in i evigheten, utan att ha tro. Stanley Sjöbergs sätt att se är därmed farligt, det tar bort allt incitament till evangelisation.

Vad jag minns så står det någonstans i Bibeln att människor som tror är räddade genom sin tro, och att de som inte haft chans att lära känna Jesus under sin livstid döms utifrån sina gärningar. Det betyder inte att alla blir räddade. Men att om du levt ett liv som respekterar den grundläggande etik som Gud har lagt ned i oss alla i form av vårt samvete, då kan Gud vara nådefull. Guds nåd är större än vi kan förstå. Dock bör vi som kristna följa Jesu uppmaning att predika evangelium i hela världen. Frälsning är viktig. 

Frid. 

Svara -   - 20/5-17 12:41 -


Ann-Marie A.

Svar till AnnMarie .

Ja det är tråkigt att vi är många som vuxit upp med en så felaktig undervisning om vem Gud är. Man får vara tacksam att man är förlåten av nåd och KÄRLEK!  

Matteus 11:28-30  

Svara -   - 20/5-17 13:03 -


Susse

https://m.youtube.com/watch?v=YgEFIupRXDk

Svara -   - 20/5-17 13:24 -


Ann-Marie A.

Svar till Susse.

Vilken mäktig Gud vi har, och vilken kärleksfull Far han är!! Kram lillasyster, ha en bra dag <3

Svara -   - 20/5-17 16:02 -


Ann-Marie A.

Svar till Bertil Rosenius.

Tack för ännu ett bra program med Stanley Sjöberg, som jag såg för länge sedan! Ska in och titta på din blogg ikristus.se också.  Mvh Ann-Marie A.

Svara -   - 20/5-17 16:15 -


Susse

Svar till Ann-Marie A..

Visst har vi!!

Tack! 💟stor kram till dig oxå syster !!! O önskar dig en fin dag! 

Svara -   - 20/5-17 17:01 -


Ann-Marie A.

Svar till Bertil Rosenius.

Har varit inne på din hemsida nu. Du skriver mycket vist, fint och tänkvärt där. 

Svara -   - 20/5-17 18:21 -


Lasse

Svar till Ann-Marie A..

https://youtu.be/mdFX2nso5bE    här kommer den till dig 😋 och du är älskad för den du är Ann Marie , angående helveteselden det är ju den som håller mig vid liv, satt ju inlåst 6  dagar och fick förmånen att stödja och prata vittna för patienterna , så många sargade det finns, vill verkligen vara din vän så länge jag orkar vara kvar, ha en underbar kväll i helgvärmen 😍

Svara -   - 20/5-17 18:43 -


Ann-Marie A.

Svar till Lasse .

Tack för den, får fråga nån av bonusbarnen hur man bär sej åt.. :)  Hoppas innerligt att du ska orka vara kvar mycket länge Lasse! Fantastiskt att du fick trösta och vittna för andra. Ja det finns så många som inte har ett hopp. Varit i liknande sits, nattsvart efter sjukdom som förstört mycket.. Tacksam till Gud och min man. Värmer mycket att du vill vara min vän.<3  Vi får ta en dag ett ögonblick i sänder.. Önskar dej detsamma, en härlig kväll.

Svara -   - 20/5-17 20:00 -


Lasse

Svar till Ann-Marie A..

Varsågod 😊 vad bra att du har din man 👨 vid din sida 💕 själv blev jag lämnad så både kropp och själ blev trasigt, Jesus är min bästa vän, alltid trofast, men att orka är inte lätt 

Svara -   - 20/5-17 20:28 -


Ann-Marie A.

Svar till Lasse .

Så ofattbart ledsamt för dej... :(  blir helt tagen..hittar inte ord.. Ännu mera imponerad över att du orkar vara så omtänksam mot oss här. Ja Jesus är bästa, trofasta vännen, men tufft att orka ändå mellan varven.. Man är ju tacksam för vänner, kristen musik/tv och annat som hjälper en genom mörka perioder. Kram från oss <3 

Svara -   - 20/5-17 21:30 -


Lasse

Svar till Ann-Marie A..

Tack snälla du kram Lasse 😍

Svara -   - 20/5-17 22:26 -


Peter Hall

Svar till Leif Boman .

Hej Leif,

Du vet väl att syndens lön är döden. Dessa som medvetet utför ondskefulla gärningar får sona dessa genom sin egen död. Även de som utför goda gärningar går ännu så länge samma öde till mötes. Detta har den första människan sett till med Guds goda minne. 

Nu har Jesus, den andra människan, upprättat en domstol i himmelen, som tar hand om själarna, som kommer dit från jordelivet. Den som på jorden har bekänt Jesus slipper stå till svars för sina synder, medan de övriga får en rättvis dom. Om Bibeln säger, att de som har dött i Herren får vila sig från sitt arbete, så får de övriga av förklarliga skäl fortsätta med att arbeta. Jag tror, att det enda ställe där Guds förbannelse drabbar människan är den här planeten vi lever på.  Om vårt eviga öde endast skulle bero på evangelisation om Jesus, som skulle leda fram till tro, då vore hela det här magnifika arrangemanget med en Kristi domstol meningslöst. Den primära uppgiften för Jesus var, att samla medarbetare till denna domstol. Det räcker att du ser dig omkring idag och konstaterar att det är föga framgångsrikt att försöka vinna människor för Jesus. Det är således redan väl ombesörjt för hur det skall gå för människorna. Troende på Herren blir frälsta från jordelivet. Icke troende får en dom som svarar mot deras jordelivs gärningar. Den som har släppt atombomben får således inte samma dom som en vanlig småtjuv eller missbrukare. Ner till jorden skall de fara.

Guds frid

Svara -   - 21/5-17 21:39 -


Leif Boman

Svar till Peter Hall.

Sedan ska han säga till dem som står på den vänstra sidan: Gå bort från mig, ni förbannade, till den eviga elden som är beredd åt djävulen och hans änglar. För jag var hungrig och ni gav mig inte att äta. Jag var törstig och ni gav mig inte att dricka. Jag var främling och ni tog inte emot mig, naken och ni klädde mig inte, sjuk och i fängelse och ni besökte mig inte. Då ska de svara: Herre, när såg vi dig hungrig eller törstig eller som främling eller naken eller sjuk eller i fängelse och hjälpte dig inte? Då ska han svara dem: Jag säger er sanningen: Allt vad ni inte har gjort för en av dessa minsta, det har ni inte heller gjort för mig. Och dessa ska gå bort till evigt straff, men de rättfärdiga till evigt liv." (Matt 25:41‭-‬46)

Efter yttersta domen är det ingen som kommer till denna jord mer, denna plats har då gjort sitt och skall helt upphöra existera.

Svara -   - 21/5-17 21:56 -


Lasse

Svar till Peter Hall.

Himmel och jord ska förgås (solklart tycker jag) men Jesu ord ska inte förgås. Han är ju Ordet personifierad.      https://youtu.be/hAYY86RDmOg

Svara -   - 22/5-17 00:09 -


Peter Hall

Svar till Leif Boman .

Nej, vet du vad käre Leif,

Den här jorden skall inte alls upphöra att existera, som du säger. Det är makter och regeringar och de verk som är på jorden (himlarna) som skall försvinna. Gud skall inom kort upprätta det rike, som Jesus i sin mönsterbön uppmanade oss att vi skulle bedja om. Du har väl lagt märke till "födslovåndorna"?

För övrigt; skulle du verkligen ha föredragit ett liv i förnedring och knarkande, när du nu har kommit till tro på Herren Jesus?

När Jesus hängde på korset, så bad han sin Fader förlåta människorna, ty de visste inte vad de gjorde. När du var nere i mörkret, så visste inte du heller, att det du gjorde var fel. För varför gjorde du det? Jo, Satan hade förblindat dina ögon, så att du inte såg det sanna ljuset från Kristus lysa fram. Det är Gud som har tillåtit djävulens påverkan på världen, så ansvaret ligger helt i Guds händer. Men, det hade inte gått att ordna på annat sätt, om Guds mästarplan skulle kunna fullbordas.

Jesu frid

Svara -   - 23/5-17 10:38 -


Jeanette Aldén Wijk

Svar till Bertil Rosenius.

Dessa har alltså inte förkastat Jesus, de har bara inte funnit Honom - ännu. Ge mig då gärna ett Bibelord som klart och entydigt säger att när vårt kött dör är, möjligheten att finna vägen, eller möjligheten för Gud att rädda ett vilsegånget får förbrukad.

1 Johannesbrevet 5:12, Svenska 1917 (SV1917) 12 "Den som har Sonen, han har livet; den som icke har Guds Son, han har icke livet."

Markusevangeliet 4:25 "Ty den som har, åt honom skall varda givet; men den som icke har, från honom skall tagas också det han har."

Frid

Svara -   - 23/5-17 14:21 -


Leif Boman

Svar till Peter Hall.

Nej, vet du vad käre Leif,

Den här jorden skall inte alls upphöra att existera, som du säger.  

Det är bättre att tro på Guds Ord och tala i enlighet med den;

Och jag såg en ny himmel och en ny jord. Den första himlen och den första jorden var borta, och havet fanns inte mer. (Joh Upp 21:1)

Ser du? Borta!

Låt oss tala såsom Gud har sagt. Himmel och jord skall förgå! Säg inte tvärtemot du som menar dig tro på Guds Ord!

Himmel och jord ska förgå, men mina ord ska aldrig förgå. (Matt 24:35)

Jag tror i vilket fall som helst mer på Guds Ord än på dina ord i detta fall om du ursäktar! 😂

För övrigt; skulle du verkligen ha föredragit ett liv i förnedring och knarkande, när du nu har kommit till tro på Herren Jesus?

Givetvis inte! Det jag tidigare har sagt och menar, det var, att om AnnMaries och andra universalisters villolära om att alla människor till syvende och sist kommer att bli frälsta, då hade jag ju inte alls ha behövt följa Jesus redan här och nu. Då spelar ju frälsningen här och nu ingen direkt roll, då kunde man ju tryggt knarka det här livet och senare välja Jesus eftersom ingen enligt deras lära kommer att gå evigt förlorad. 

Med det menar jag inte att det ens går att jämföra någonting med livet med Gud eftersom jag har lärt mig att vandringen med Gud slår allting annat, inte endast med hästlängder utan med giraffhöjder. Jag sa det endast för att ge ett exempel på vad deras farliga villolära leder till.

Universalismen som Annmarie ivrigt försökte framföra leder till att missionsbefallningen i sin tur tappar i vikt! Den säger att du inte alls behöver vara rädd för att hamna i ett evigt helvete och för att gå förlorad, utan "helvetet" är endast i högsta fall endast en reningsprocess till evigheten med Gud.

Oerhört farlig lära! 

Nej, Jesus sa;

Om världen hatar er, ska ni veta att den har hatat mig före er. Hade ni tillhört världen, skulle världen ha älskat er som sina egna. Men ni tillhör inte världen, utan jag har utvalt er och tagit er ut ur världen. Därför hatar världen er. Kom ihåg vad jag sagt: tjänaren är inte större än sin herre. Har de förföljt mig, ska de också förfölja er. Har de bevarat mitt ord, ska de också bevara ert ord. Men allt detta kommer de att göra mot er för mitt namns skull, därför att de inte känner honom som har sänt mig. (Joh 18‭-‬21‭;)
Också ni ska vittna, eftersom ni har varit med mig ända från början. (Joh 15:‬27)

Låt oss ge våra liv för evangelium, låt oss tala i enlighet med den heliga Skriftens Ord och inte efter eget förnuftstänkande, då kommer det att gå väl för oss även om vi blir hånade, hatade, förföljda och dödade.

Jesus är bättre än allt, ja, Jesus är allra bäst!

Lewi Pethrus var en man fylld av Ande och kraft. I Anden skrev han dessutom en Gudomligt inspirerad fantastisk sång, som rikligt har ljudit i vårt land genom stora delar av förra århundradet. Jag avslutar med den.

1. Löftena kunna ej svika, nej, de stå evigt kvar: Jesus med blodet beseglat allt, vad han lovat har.  
Kör: Himmel och jord må brinna, höjder och berg försvinna, men den som tror skall finna, löftena de stå kvar. 
2. Gör såsom Abraham gjorde, blicka mot himlen opp! Medan du stjärnorna räknar, växer din tro, ditt hopp. Kör:
3. Tro, när det mörknar på färden, solen ej slocknat har. Blott några timmar, och sedan strålar en morgon klar. Kör:
4. Tro, när dig världen förföljer—med dig i ugnen het, vandrar en “Gudason” härlig, prövade, själ, det vet! Kör:
5. Tro, när dig vännerna svika, tro, när blott en står kvar, Jesus, din vän skall dig följa, alla, ja, alla dar. Kör:
6. Tro under allt, som dig möter, snart du ju hemma är. Då skall i åskådning bytas, det som du trodde här. Kör: 

Jesu frid... 

Svara -   - 23/5-17 16:19 -


Jeanette Aldén Wijk

Svar till Leif Boman .

Amen, Broder <3

Svara -   - 23/5-17 20:23 -


Peter Hall

Svar till Leif Boman .

Käre Leif,

Du har givit ett mycket bra svar. Allt du säger stämmer med Skriften. Skillnaden mellan dig och mig är, att jag inte tolkar Skriften som du gör. Om det är som du hoppas, så är du inte här den dagen då jorden skall brännas upp. Du får inte se detta, eftersom du är i himmelen då.

Om nu jorden skall brännas upp, då återstår ändå helvetet med sin eld, för att mottaga den onda mänskligheten för evigheters evighet. Vad är det för en Gud vi har, om detta är hans vilja? Har du tänkt på det?

Nej, min fasta förhoppning är, att jorden skall bestå och bebos av människor till evig tid. Det är Guds rike som då härskar och man skall icke mer komma ihåg det förgångna eller tänka därpå. Jes.65:17-25

Vad menade Jesus, när han uppmanade oss att bedja; låt ditt rike komma. Det kan ju inte ha varit om honom själv han menade. Han hade ju redan anlänt.

Jesu frid

Svara -   - 25/5-17 11:13 -


Leif Boman

Svar till Peter Hall.

Vad menade Jesus, när han uppmanade oss att bedja; låt ditt rike komma. Det kan ju inte ha varit om honom själv han menade. Han hade ju redan anlänt.

Han önskar förstås att så många som möjligt, helst alla människor redan nu skall acceptera Gud och Hans goda vilja, bli födda på nytt och följa de himmelska instruktionerna, och uppmanar oss därför att be för detta. Säkert har också många människor under årtusendena sen Jesus uppmanade till det just tack vare kristnas böner blivit både beskyddade och räddade till evigheten. Det skulle kunnat vara oerhört mycket trevligare på vår jord om alla redan nu tar emot Guds rike såsom vi frälsta har gjort. Då skulle alla de miljarders ogudaktiga människor som snart framöver kommer att dö en mycket plågsam första död sluppit plågas som de kommer att göra i slutskedet innan Jesus upprättar den tusenåriga frid och fredsstid som är på antågande. 

Våra böner kommer inte att bli obesvarade utan Guds rike kommer att vara rådande på jorden de kommande tusen åren, och sedan efter den yttersta domens dag, då denna gamla jord skall upphöra att existera så fortsätter de kristna på den nya jorden. OBS! Lägg märke till det här; Där inga lampor och sol mera finns!

 (Joh Upp 22:3‭-‬5) Och ingen förbannelse ska finnas mer. Guds och Lammets tron ska stå i staden, och hans tjänare ska tjäna honom. De ska se hans ansikte och bära hans namn på sina pannor. Ingen natt ska finnas mer, och de behöver inte lampors sken eller solens ljus, för Herren Gud ska lysa över dem. Och de ska regera som kungar i evigheters evighet.

Gud gör allting nytt min vän, vi får nya kroppar liksom vi också skall få en nytt himmelskt Jerusalem och en ny himmelsk jord att i evighet vandra omkring på. En plats som rymmer både änglar och människor i åtskilliga miljarders mängd, ja, myriader såsom Abraham blev lovad, oräkneliga skaror! 

Och bara det säger ju att denna jord hade blivit alldeles för trångbodd!

Jesu frid... 

Svara -   - 25/5-17 14:07 -


Peter Hall

"ogudaktiga människor som snart framöver kommer att dö en mycket plågsam första död"

Nu överdriver du allt käre Leif. Om de snart skall dö en våldsam död och sedan i domen, som du menar, dö "den andra döden", då har ju domen drabbat två gånger. Gud har med sitt ord sagt, om jag inte minns fel, att domen inte skall drabba två gånger.

Det finns ett himmelskt Jerusalem. Men det slutar inte där. Bibeln säger, att Gud skall ställa sitt tabernakel bland människorna, och han skall bo ibland dem. Upp.21:3

Jag kan då inte se, att evigheten skall tillbringas i himlen eller på en annan jord? Skriften säger något annat. Det är således inte människorna som skall bo hos Gud, utan det är Gud som skall komma ned från himlen och bo bland människorna.

Jesu frid

Svara -   - 27/5-17 23:20 -


Leif Boman

Svar till Peter Hall.

Nu överdriver du allt käre Leif. Om de snart skall dö en våldsam död och sedan i domen, som du menar, dö "den andra döden", då har ju domen drabbat två gånger. 

Exakt! Först dör ju alla vanligen den första döden på olika sätt, vissa lugnt och fint andra våldsamt plågsamt och tufft. De våldsamma plågor de ogudaktiga som går emot Israel skall få genomlida innan tusenårsrikets inträde står ju tydligt skrivet;

(Sak 14:12) Detta är den plåga med vilken Herren ska slå alla de folk som drar ut mot Jerusalem: Han ska låta deras kött ruttna medan de ännu står på sina fötter, deras ögon ska ruttna i sina hålor och deras tunga ska ruttna i deras mun.

Detta är endast den första döden, ja! 

Har du verkligen missat syndens lön, att vi människor kroppsligen dör en första gång, du som tror, och att Jesus även talar om den yttersta domens dag, där den andra dödens konsekvens Gehenna i olika mått utdelas och väntar!

Och!!!! Du säger dessutom ;

Jag kan då inte se, att evigheten skall tillbringas i himlen eller på en annan jord?

Var bor Fadern? 

Vi tittar!

(Matt 23:9) Och kalla inte någon på jorden er fader, för en är er Far, han som är i himlen.

Fadern är alltså i himmelen! Och vad säger då Jesus om vår framtid?

Vi tittar väl även på det då!

(Joh 14:6) Jesus sade till honom: "Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig.

Ser du inte vart de troende är på väg?

Vi är hur tydligt som helst enligt Bibeln genom Jesus Kristus Guds Son på väg till Fader vår som är i himmelen!

 

Jesu frid... 

Svara -   - 28/5-17 10:32 -


Jeanette Aldén Wijk

Vad menade Jesus, när han uppmanade oss att bedja; låt ditt rike komma. Det kan ju inte ha varit om honom själv han menade. Han hade ju redan anlänt.

Som jag ser det, så bad Jesus till Fadern, att många människor skulle bli Frälsta, eftersom Guds Rike är inom oss, där Den Helige Ande tagit sin boning i oss.

Frid

Svara -   - 28/5-17 17:50 -


Jeanette Aldén Wijk

Svar till Jeanette Aldén Wijk.

Mitt svar ovanför, är menat till Peter Hall.

Svara -   - 28/5-17 17:51 -


Peter Hall

Svar till Leif Boman .

Du har så rätt. Fadern är i himmelen och de troende samlas hos honom.  När de otrogna (muslimer) inom kort drar upp mot Jerusalem, då skall Gud giva luft åt sin vrede.  Hes.38:18

Att Gud skall låta deras kött ruttna, medan de ännu står på sina fötter; deras ögon ruttna i sina hålor och deras tunga ruttna i deras mun betyder slutdomen över världen. Sak14:12 Ingen mer dom skall därefter komma enligt mitt förmenande. De som dör unga därefter, skall dö först vid hundra års ålder. Först vid hundra års ålder skall syndaren drabbas av förbannelsen. Jes.65:20

När Herren anländer har han alla de heliga med sig till jorden. Då skall han inte mer fördölja sitt ansikte för människorna. Hes.39:29

När det har handlat om uppryckningen, så skulle de som avsomnat i Herren uppstå först. Det är möjligt, att vi som då ännu leva och hava lämnats kvar skall på samma sätt som de bli bortryckta på skyarna Herren till mötes. Händer det i våra dagar kommer vi inte att hämtas till himmelen utan till Israels land, där Gud skall upprätta sitt tabernakel. Detta tror jag är ett scenario, som inte är helt osannolikt.

Jesu frid

Svara -   - 28/5-17 20:20 -


Leif Boman

Svar till Peter Hall.

Ingen mer dom skall därefter komma enligt mitt förmenande. De som dör unga därefter, skall dö först vid hundra års ålder. Först vid hundra års ålder skall syndaren drabbas av förbannelsen. Jes.65:20

Menar du att episoden med ruttnandet handlar om samma dom som den yttersta domen?

 (Matt 25:31‭-‬34‭, ‬46) När Människosonen kommer i sin härlighet och alla änglar med honom, då ska han sätta sig på sin härlighets tron. Och alla folk ska samlas inför honom, och han ska skilja dem från varandra som herden skiljer fåren från getterna. Och han ska ställa fåren på sin högra sida och getterna på den vänstra. Då ska Kungen säga till dem som står på hans högra sida: Kom, ni min Fars välsignade, och ta emot det rike som stått berett för er sedan världens skapelse.      
Och dessa ska gå bort till evigt straff, men de rättfärdiga till evigt liv." 

Hur lyckas du egentligen sy ihop denna din teori, när fortfarande döden och förbannelsen skall fortsätta finnas kvar i Guds eviga rike?

Jesu frid... 

Svara -   - 28/5-17 20:40 -


Peter Hall

Käre Leif, broder i Jesus Kristus

Du undrar hur jag skall lyckas sy ihop min teori. Hmm, det kan du undra. Jag skall försöka förklara detta. 

Saken är den, att under de här senaste tusen åren har alla människor som levat och dött "den andra döden" kommit att stå inför Kristi domstol i himmelen. Där bestäms var och av vilka föräldrar den "icke godkände" skall återfödas. Alla som lever nu har sannolikt levat tidigare. Att vi är här nu visar, att vi ännu inte är utelämnade. Ängeln sade till Daniel: "Säll är den som förbidar och hinner fram till ett tusen tre hundra trettiofem dagar. Men gå du åstad mot ändens tid; sedan du har vilat, skall du uppstå till din del, vid dagarnas ände." Dan.12:12-13

Den slutdom som i våra dagar skall komma över världen tillintetgör de folk, som drar upp mot "den älskade staden". Förra gången förgicks den värld som då fanns genom vatten. Nu har den blivit sparad till att förgås genom eld. Upp.20:9

I anslutning till denna, som du menar "yttersta domen" är det dags för Guds rikes ankomst till jorden. Då har Kristi domstol uppfyllt sitt syfte. Den har ju funnits i himmelen och varit okänd för gemene man. Detta för att alla som levat på jorden skulle kunna visa sitt rätta jag. Men, de som syndar i detta nya jordiska rike, kommer att dö unga, men först vid hundra års ålder. Det har inte med någon dom att göra, utan är den åtgärd Gud kan vidtaga utan att bli anklagad för maktmissbruk, för att inte samma stridsfråga skall kunna uppstå igen i hans rike.

Om någon säger något mot Sonen, så skall det bliva honom förlåtet. Men, den som hädar den helige Anden, honom skall det inte bliva förlåtet. Så om någon får för sig, att inte göra Guds vilja i hans rike, då tas vederbörande bort. Då frågar sig någon, varför kunde inte detta ha gjorts redan efter att de två första människorna gick på jorden. Stridsfrågan, min vän, stridsfrågan blev väckt genom djävulens avfall och detta har orsakat mänskligheten årtusenden av bedrövelse, som du kan förstå.

Maranata

 

 

Svara -   - 29/5-17 20:11 -


Leif Boman

Svar till Peter Hall .

Jag måste ju säga att jag blir något imponerad av hur du trots allt kämpar med att få ihop det på ditt unika sätt, och det t.o.m med vissa Bibelord lite här och där, men det är ju alldeles fel Peter!

Döden är t.ex fullständigt borta efter den yttersta domens dag, det står ju hur tydligt och klart medan du envisas med att den skall finnas kvar. Bara denna lilla detalj gör ju att hela din teori faller fullständigt pladask.

(Joh Upp 21:4)

Och han ska torka alla tårar från deras ögon. Döden ska inte finnas mer, och ingen sorg och ingen gråt och ingen plåga, för det som förr var är borta." 

Du blandar hela tiden ihop tusenårsriket här på jorden med evigheten efter detta, och blandar förmodligen ihop återfödelser med pånyttfödelsens mirakel m.m!

Pånyttfödelsen handlar endast om att Gud tar Sin boning inom oss genom Sonen Kristus. Guds Säd Kristus flyttar in i vår ande (hjärta) såsom mannens säd vanligtvis kommer in i kvinnans ägg!

På så sätt lever sedan Kristus i oss och Kristus kan också där inne växa Sig allt större!

(Gal 2:20)

Och nu lever inte längre jag, utan Kristus lever i mig. Och det liv jag nu lever i min kropp, det lever jag i tron på Guds Son som har älskat mig och utgett sig för mig. 

Blanda inte längre ihop evangelium om Kristus Jesus med någon hinduistisk reinkarnationslära Peter!

Jag har sagt det förr. Ta stegen nu lite längre i Jesu efterföljelse och döp dig först i Jesu namn och sök samtidigt mycket ivrigt efter Andens dop eftersom det är något som verkligen hör till varje Kristi lärjunge, så skall du verkligen få uppleva något fantastiskt. 

Den sanna elden skall leda dig rätt!

Jesu frid... 

Svara -   - 29/5-17 22:26 -


Peter Hall

Leif, broder

Det var fint skrivet. All heder till dig.

Menar du, att människan kommer att dö av ålder, fastän "tusenårsriket" har kommit? 

Jesu frid

Svara -   - 30/5-17 10:11 -


Leif Boman

Svar till Peter Hall .

Menar du, att människan kommer att dö av ålder, fastän "tusenårsriket" har kommit? 

Absolut, jag lovar! 

Jesu frid... 

Svara -   - 30/5-17 10:16 -


Peter Hall

Svar till Leif Boman .

Godmorgon till dig Leif

Kommer människor som levt f.Kr. att uppstå i "tusenårsriket? Hur går denna uppståndelse i så fall till i praktiken. 

Om det är så, kommer då evangelium fortfarande att förkunnas för människorna där. Det torde då inte längre vara någon hemlighet, att detta "tusenårsrike" är av Gud.

Om inga döda uppstår i detta rike, då är det väl enligt din uppfattning unika individer som föds där för första gången? Gäller det då för dem, att komma till tro på Jesus, såsom det gällde för människorna före "tusenårsriket. Kommer livet att vara som i Noas dagar, att människorna åt och drack och gifte sig?  Om de inte har bekänt Kristus medan de levde, så kommer de när de uppstår till den yttersta domen få veta, att helvetet tar emot dem?  Är det så du tror?

Jesu frid

 

 

 

Svara -   - 30/5-17 10:43 -


Leif Boman

Svar till Peter Hall .

Kommer människor som levt f.Kr. att uppstå i "tusenårsriket?

Nej!

Om inga döda uppstår i detta rike, då är det väl enligt din uppfattning unika individer som föds där för första gången? Gäller det då för dem, att komma till tro på Jesus, såsom det gällde för människorna före "tusenårsriket.

Ja!

Svara -   - 30/5-17 12:44 -


Peter Hall

Svar till Leif Boman .

Tack Leif

Nu vet jag din tro angående det som skall ske i kommande tider.

Jag håller dock fast vid vad jag har fått mig givet.

Du menar, att jag blandar ihop åtefödelsen med pånyttfödelsens mirakel. Om vi granskar vad Jesus säger i Matt.19:28, så menar han att världen skall födas på nytt.

När får Kristus sätta sig på sin härlighets tron?

Är detta platsen vid Guds Faders högra sida?

När började pånyttfödelsen enligt dig?

 

Har Jesus menat, att hela världen skulle låta omvända sig och "födas uppifrån" (Matt.19:28)?  Han säger ju, att trång är den port och smal är den väg som leder till livet, och få är de som skall finna den. Matt.7:14

Om nu "tusenårsriket" skall regeras av Kristus och hans medregenter, så måste det enligt Bibeln fortfarande finnas fiender till detta styre. "Ty han måste regera till dess han har lagt alla sina fiender under sina fötter." 1Kor.15:25

Om detta rike är på jorden, då är det synnerligen märkligt, att det skulle finnas fiender där. Om Gud inte kunde döma sina söner i himmelen (Ps.82), eftersom han inte kunde fördölja sitt ansikte för dem där, då uppstår ju samma problem på jorden, om Kristus skall sitta på sin tron där och döma människorna.

Om Kristi Rike inte är av denna världen, då befinner det sig ju i himlen. Där sitter hans efterföljare och bl.a. dömer Israels tolv stammar.

Jesu frid

 

Svara -   - 31/5-17 12:17 -


Leif Boman

Svar till Peter Hall .

vad Jesus säger i Matt.19:28, så menar han att världen skall födas på nytt.

Skulle Han ha menat det så hade ganska troligt ett annat ord använts i den grekiska grundtexten, (Anagennaho istället för "Phalinghenesee".)  Det som mest troligt menas är därför en slags ansning av den ogudaktiga mänskligheten, gallring av den onda andevärlden, och förövrigt renovering och återhämtning av denna jord. 

1. När får Kristus sätta sig på sin härlighets tron? 
Strax vid skiftet till den tusenåriga frid och vilotiden.
2. Är detta platsen vid Guds Faders högra sida? 
Fadern och Hans tron är i himmelen, där är förstås också Hans högra sida!
3. När började pånyttfödelsen enligt dig?

Något klurigt att svara på. Det beror förmodligen på vem som var den första människan att ångra sina synder och ta emot Guds Säd och Son Jesus Kristus inom sig, och när det inträffade?

Har Jesus menat, att hela världen skulle låta omvända sig och "födas uppifrån"(Matt.19:28)?  Han säger ju, att trång är den port och smal är den väg som leder till livet, och få är de som skall finna den. Matt.7:14

Jesus menar givetvis att varje människa borde ta emot Honom! Allt annat betyder ju att gå evigt förlorad, det vill Han verkligen inte! Men, Han vet förstås att flertalet hellre väljer de bredare, mer spännande, mer kliande i öronen och mest njutningsfulla nöjesvägarna!

Om nu "tusenårsriket" skall regeras av Kristus och hans medregenter, så måste det enligt Bibeln fortfarande finnas fiender till detta styre. "Ty han måste regera till dess han har lagt alla sina fiender under sina fötter." 1Kor.15:25

Så länge döden och synden finns kvar så finns givetvis fiender kvar. Köttet vill aldrig enligt Paulus göra Guds vilja, inte heller under fridstiden!

(Rom 8:7) Köttets sinne är fiendskap mot Gud. Det underordnar sig inte Guds lag och kan det inte heller.

Psalm 82 handlar inte om himmelen! 

Guds rike är på ett sätt både i himmelen och på jorden. Guds tron är i himmelen men också överallt där Jesus och den Helige Ande bor!

Jesu frid... 

 

Svara -   - 31/5-17 15:55 -


Peter Hall

God morgon Leif

Du medger att Guds tron är i himlen och Kristus skall sitta på Guds högra sida vid skiftet till den tusenåriga frid och vilotiden.

Vem har du då tänkt skall styra på jorden? Du vet ju hur det ser ut i dag med alla dessa världsliga regeringar som kommer till korta med mycket.

Ja jag vet, att förutsättningarna för Riket skall vara alldeles alldeles underbara, men vem skall bestämma i det riket? Gud sitter idag på sin tron i himlen, men han "verkar" inte ha något att säga till om. I vilket fall, så sker inte Guds vilja här idag eftersom djävulen är denna världens härskare.

Jesu frid 

Svara -   - 1/6-17 09:40 -


Leif Boman

Svar till Peter Hall .

Du medger att Guds tron är i himlen och Kristus skall sitta på Guds högra sida vid skiftet till den tusenåriga frid och vilotiden.

Ja!

Vem har du då tänkt skall styra på jorden? Du vet ju hur det ser ut i dag med alla dessa världsliga regeringar som kommer till korta med mycket.

Jesus Kristus genom Sin Ande. Det blir i huvudsak från Jerusalem och Israels pånyttfödda och Andedöpta rådande skall ske. Jesus kommer med tillsammans med många heliga, (förmodligen Bruden) att först uppenbara Sig synligt på oljeberget, alldeles såsom första gången då Han visade Sig under 40 dagar. Nu är som sagt förmodligen också Bruden med i uppenbarelsen. Men det återstår att se?

Jesus kommer ändå att ge en mycket grundlig undervisning till Israels nyfrälsta skara som i sin tur skall vara dem som Frihetens lag går ut ifrån utöver hela jorden.

Den kristna uppståndna skaran kommer att vara tillsammans med Jesus vid den himmelska tronen i himmelen, varifrån i sin tur direktiv genom Anden går ut till jorden. Den uppståndna skaran har nu också i sina nya himmelska kroppar fått förtroende att vara Kristi medregenter! 

(Joh Upp 20:6)

Salig och helig är den som har del i den första uppståndelsen. Över dem har den andra döden inte någon makt, utan de skall vara Guds och Kristi präster och regera med honom i tusen år. 

Världsregeringar och dylikt kommer inte på fråga eftersom Djävulen nu i tusen är bunden och flertal av mörkrets ledande furstar redan blivit kastade i eldsjön. 

Jesu frid... 

Svara -   - 1/6-17 10:25 -


Hans Erkkilä

Svar till Peter Hall.

Det är inget främmande i bibeln att Gud handlar på detta vis.

Läs också:

Jesaja 26:20-21

Guds frid

Svara -   - 1/6-17 10:46 -


Peter Hall

Svar till Leif Boman .

"Salig och helig är den som har del i den första uppståndelsen. Över dem har den andra döden ingen makt, utan de skall vara Guds och Kristi präster och regera i tusen år."

Det framgår av skriften , att dessa präster har del i den första uppståndelsen.  Den första uppståndelsen gäller dem som kommer in i himmelriket. Så långt är jag med. Men du tror, att andliga direktiv från himmelen går ut till jorden. Se hur det har gått med JV. De anser sig ha fått direktiv att bereda vägen för Guds Rike. De försökte t.om. för många år sedan få med de judiska skriftlärde i arbetet för Riket, men de lät sig inte övertalas. Hur skulle judarna kunna övertygas i våra dagar, att de har en uppgift som jordens styresmän och undervisare om de inte täckes Gud? Den övriga världen skulle aldrig acceptera detta. Herren måste först visa sig på jorden, för att världsliga regeringar skulle träda tillbaka genom att bli överbevisade om hans existens. Hes.39:29 

Om Jesus kommer ned till jorden och finner att judarna ännu inte har omvänt sig, då torde det vara för sent för dem när Jesus väl har visat sig. Jag upprepar; "I hoppet äro vi frälsta, men ett hopp man ser fullbordat är icke mer ett hopp; huru kan någon hoppas det som han redan ser?" Rom.8:24

Eller tror du, att judarna kommer att omvända sig och vända ryggen åt judendomen medans tid är? Det tror inte jag. Finns det något annat folk, som är lika motsträvigt till Jesu evangelium som judarna? Ja, muslimerna förvisso. Men de är bedragna och judarna är hårdnackade. Rom.30-33

Två broderfolk som inte ville veta av Jesus Kristus. Det finns ett syfte i Guds mästarplan med dessa två folk, som ligger i fejd med varandra. "Om än Israels barn vore till antalet såsom sanden i havet, så skall dock allenast en kvarleva där omvända sig." Jes.10:22

"Ty dom skall Herren hålla på jorden, en SLUTDOM, som avgör saken med hast." Rom.9:28

Min fråga; kommer judar att omvända sig innan dörren stängs igen?

Jesu frid

Svara -   - 1/6-17 22:13 -


Leif Boman

Svar till Peter Hall .

Men du tror, att andliga direktiv från himmelen går ut till jorden. 

Ja visst, det är ju tydligt skrivet i Uppenbarelseboken!

JV. De anser sig ha fått direktiv att bereda vägen för Guds Rike

Det finns många vilseledda religionsutövare som inte är födda på nytt och anser mycket! 

Hur skulle judarna kunna övertygas i våra dagar, att de har en uppgift som jordens styresmän och undervisare om de inte täckes Gud?

Den lilla skaran judar som är kvar efter vredens tid skall ju alla bli frälsta och verkligen få öppnade ögon när de får se Jesus på olivberget. De kommer att födas på nytt och de kommer dessutom bli Andedöpta. Med dessa erfarenheter kommer de att förstå allt det de behöver, och jag är mycket övertygad om att just så kommer att ske. De kommer att tändas av Guds kraft och eld. De kommer att bli speciellt smorda till att betjäna hela den kvarvarande mänskligheten i Andens kraft och utföra både helandeunder och många andra kraftgärningar. De kommer att profetera över människor och göra allt det som hör till de apostlaämbeten de fått, och allt detta kommer verkligen att övertyga folken som blev kvar under mycket lång tid.

Från Sion kommer lag att utgå!

Herren måste först visa sig på jorden, för att världsliga regeringar skulle träda tillbaka genom att bli överbevisade om hans existens.

Herren skall ju visa Sig på olivberget eller oljeberget som det också kallas för ibland. Jag har väl aldrig ens antytt något annat.

Men de världsliga regeringarna har redan fullständigt raderats ut när Jesus sätter Sina fötter på jorden igen. Du minns kanske inte att människor skall bli ganska sällsynta inledningsvis när Jesus uppenbarar Sig denna gång. Noas tid är förebild, Sodom och Lots tid en annan. Dessutom finns det också ganska bokstavligt skrivet ;

 (Jes 13:12‭-‬13) Jag skall göra en man mer sällsynt än fint guld, en människa mer sällsynt än guld från Ofir. Därför skall jag få himlen att darra, och jorden att gunga och skaka i sina grundvalar - genom Herren Sebaots förbittring, på hans brinnande vredes dag.

Detta har ännu inte inträffat, men snart så!

Eller tror du, att judarna kommer att omvända sig och vända ryggen åt judendomen medans tid är?

Den lilla skaran av judar som lever när Jesus kommer skall bli frälsta!

Dörren stängs inte igen för mänskligheten förrän om tusen år.

Däremot går snart tåget för den första uppståndelsen! För att få följa med på detta Bröllopståg måste man förstås ha biljetten klar och vara frälst innan ekipaget rullar iväg. 

Jesu frid... 

Svara -   - 2/6-17 00:24 -


Peter Hall

God afton Leif

"Den lilla skaran av judar som lever när Jesus kommer skall bli frälst!"

Ja, Skriften säger att endast en kvarleva skall omvända sig. Jes.10:22  Har de omvänt sig innan Jesus kommer?

Om judar skall bli frälsta, för att de får se Jesus på Oljeberget, då blir ju jordens övriga folk också frälsta. Skriften säger, att man först måste ha tagit emot Jesus Kristus i sitt hjärta. Visar han sig på Oljeberget, då finns ju inte tron längre. I hoppet är vi frälsta heter det ju. Men ett hopp man ser ha inträffat är inte mer ett hopp. Hur kan någon hoppas på något han redan ser?

Så vad lägger du i ordet frälsning? Rom.11:26 Notera att det står hela Israel.

När menar du, att de världsliga regeringarna redan har raderats ut? I Bibeln står det, att jordens konungar skall föra in i staden vad härligt de hava. Upp.21:25

Anser du, att Upp.21:3-4 beskriver en plats som är i himmelen?

Jesu frid

 

 

Svara -   - 2/6-17 23:21 -


Leif Boman

Svar till Peter Hall .

Om judar skall bli frälsta, för att de får se Jesus på Oljeberget, då blir ju jordens övriga folk också frälsta.

Det vet jag inte? Eftersom det endast står att hela Israel skall bli frälst, och vi håller oss till det som står! 

Så vad lägger du i ordet frälsning? Rom.11:26 Notera att det står hela Israel.

Noterat har jag redan tidigare gjort som du kan se!

Frälsning är här att Israels folk helt enkelt blir födda på nytt. Det finns många muslimer som idag blir frälsta på liknande sätt. De har redan någonslags tro men, nu får de på olika sätt se Jesus, då omvänder de sig från sina synder och tar emot Jesus, inte mycket konstigare än så Peter!

När menar du, att de världsliga regeringarna redan har raderats ut?
Före tusenårsriket! 
 I Bibeln står det, att jordens konungar skall föra in i staden vad härligt de hava. Upp.21:25 Anser du, att Upp.21:3-4 beskriver en plats som är i himmelen?  

Absolut! 

Jesu frid... 

Svara -   - 3/6-17 08:22 -


AnnMarie

Peter Hall

"Om judar ska bli frälsta för att de får se Jesus på Oljeberget, då blir ju jordens övriga folk frälsta."

Där trampade du på en öm tå för det där är en besvärlig fråga för många sionister.Samtalet brukar snabbt dö ut Kanske för att man faktiskt tror att judarna har en "gräddfil"till himlen som inte resten av jordens befolkning har vilket man inte vill tillstå .Kanske är också därför en del anser att ingen evangelisation behövs för judarnas frälsning för det tar Gud ensam om.

(Om man googlar och söker på tex  Blir alla judar frälsta  får man upp mycket intressant att läsa)

Svara -   - 3/6-17 09:21 -


Lasse

Svar till Peter Hall .

Ett ord till både dig och mig Peter  Johannes 21:22

Svara -   - 3/6-17 10:23 -


Leif Boman

Svar till Leif Boman .

"Om judar ska bli frälsta för att de får se Jesus på Oljeberget, då blir ju jordens övriga folk frälsta."

Dessutom Peter! Så måste var och en vilja tro om man skall kunna bli frälst. Det betyder att när den lilla skaran, "hela Israel", obs! Det betyder alltså inte alla Israeliter genom historien, utan endast en liten rest som är kvarlämnad och som trots allt vill tro i sina hjärtan! 

Detta vill inte alla göra oavsett om man får se Jesus Själv eller andra döda, det har ju Jesus tidigare förklarat.

(Luk 16:31) Abraham sade till honom: Lyssnar de inte till Mose och profeterna, så låter de sig inte övertygas ens om någon uppstår från de döda."

Genom detta kan vi alltså förstå att de enda överlevande av Israels folk under vredens tid kommer att vara den del som trots allt ville tro och höll fast vid Guds löften om den kommande Messias, A och O, Han som Är, Var och som Kommer, YHWH.

Nu får de helt plötsligt förståelsen av att det hela tiden har handlat om Jesus Kristus! 

Jesu frid... 

Svara -   - 3/6-17 11:06 -


Peter Hall

Svar till Leif Boman .

God kväll Leif

"så låter de sig inte övertygas ens om någon uppstår från de döda."

Du tror ju inte heller, att vi har uppstått från de döda, så du ser hur svårt det kan vara.

De judar, som inte tog emot Jesus Kristus när tid var väntar fortfarande på Messias. När han står med båda fötterna på Oljeberget, då har även deras Messias anlänt. Det finns då ingen jude, som fortfarande skulle kunna förneka denne. Konstigare än så är det inte. Det är skillnad på att tro, att en återfödd människa har uppstått från de döda och att se Herren komma på skyarna, för att sätta sina fötter på Oljeberget.

När Herren återkommer till jorden, då kommer alla folk att förstå och inse. Då kan vi inte längre bli frälsta i tron, eftersom vår tro bygger på en förhoppning. Detta hopp finns således inte längre när alla ser Herrens återkomst inträffa. Varför skulle vi den dagen önska bli frälsta till himmelen, när Guds Rike kommer att upprättas på jorden?

Jesu frid  

Svara -   - 3/6-17 23:04 -


Leif Boman

Svar till Peter Hall .

Du tror ju inte heller, att vi har uppstått från de döda, så du ser hur svårt det kan vara.

Jag tror inte på felaktigheter, så svårt är det inte. Tro på Guds Sanna Ord istället. Jag har aldrig varit död än, mer än andligt död!

Däremot kommer jag att få vara med i den första uppståndelsen. Ser du? Den första uppståndelsen betyder att det inte har funnits någon annan uppståndelse före den. Då blir inte den första den första!

Hur är det med mattekunskapen?

Jesu frid... 

Svara -   - 4/6-17 00:25 -


Peter Hall

Käre Leif

Däri ligger det förunderliga, att vi inte vet om vi har levt tidigare. Och bra är väl det. Du är övertygad, att du få vara med i den första uppståndelsen. Jag tror mer på, att vi skall få se Herren återkomma till Oljeberget, för att upprätta Guds rike på jorden.

Jag tror, att den första uppståndelsen kan ha ägt rum för över tusen år sedan. Kristi domstol består ju av dessa sanna medarbetare till Jesus. Har det inte hänt något i himmelen sedan Jesus for upp till sin Fader och vår Fader, menar du?

Det är ju domen som sker i himmelen, eller hur, och den har pågått fram till våra dagar. Nu återstår endast slutdomen. Hes.38,39

Första uppståndelsen skedde förmodligen när man minst anade det. Den natten skulle två ligga i samma säng; den ene skulle bli upptagen, den andre skulle lämnas kvar. Två kvinnor skulle mala tillhopa; den ena skulle bli upptagen,, den andra skulle lämnas kvar. Då frågade de honom: "Var då, Herre?" Jesus svarade dem:  "Där den döda kroppen är, dit skola ock rovfåglarna församla sig. Luk.17:34-37 

Om människan i ett nu förvandlas, då torde kroppen lämnas kvar. På det viset har den första uppståndelsen aldrig uppmärksammats av världen. Du kan därför lugnt fortsätta att leva i tron, att du får vara med i den första uppståndelsen, eftersom varje människa, som därefter dör i Herren skall få vila sig från sitt arbete. Ty deras gärningar följa dem. Upp.14:13 Det skulle ju bli en uppståndelse för både goda och onda. I uppståndelsen från de döda blir de som änglarna och äro Guds söner, eftersom de har blivit delaktiga i uppståndelsen. Luk.20:35-38

Jesu frid

Svara -   - 4/6-17 15:05 -


Leif Boman

Svar till Peter Hall .

Du har aldrig tänkt på att det verkar något märkligt att ingen annan på jorden har fått samma uppenbarelser om ditt budskap?

Att det bara är en man som har det sanna evangeliet år 2017 i Sverige. Dessutom en man som inte behöver låta sig döpas, inte behöver delta i församlingsgemenskap, som säger sig kunna evangelisera lika bra som vilken annan kristen som helst utan Andedopets kraft som Jesus skulle ge Sina lärjungar, o.s.v....?

Ja. det är visst på det viset Gud verkar idag!

Jesu frid... 

Svara -   - 4/6-17 19:01 -


Peter Hall

Svar till Leif Boman .

Bäste Leif,

Nu vill jag i all ödmjukhet säga emot dig. Om ingen annan, som du menar, har fått samma uppenbarelser om budskapet jag framför, så kan det ju tyda på, att det inte skulle uppenbaras. Jag är dock i min fulla rätt att dela med mig av vad jag har på hjärtat. Om Gud aldrig avsett, att vi skulle få veta dagen och stunden för uppståndelsen eller när Herren återkommer till jorden, så har han ändå inte hindrat mig för att föra fram mina tankar. 2Petr.1:19 De kan vara helt fel, men det ändrar inget i det evangelium som skulle förkunnas av Jesu apostlar. Om den första uppståndelsen faktiskt ägde rum för över tusen år sedan, så skulle det ändå inte ha gjort evangelium ogiltigt.

Slutet blir detsamma nämligen Guds upprättade rike på jorden. Jag hävdar med bestämdhet, att ännu är det inte för sent att bli frälst till himmelriket. Jag har väl inte påstått, att jag kan evangelisera lika bra som vilken annan kristen som helst. Skulle jag bli sänd att  evangelisera, så skulle jag säkert kunna presentera evangelium, som vilken annan kristen som helst, andedöpt eller inte. Nu gav inte Gud alla den uppgiften, att förkunna evangelium. 1Kor.12:29

Jesu frid

 

Svara -   - 5/6-17 20:38 -


Leif Boman

Svar till Peter Hall .

Slutet blir detsamma nämligen Guds upprättade rike på jorden.
Slutet blir inte på denna jord som du ofta har nämnt, utan denna jord skall helt upphöra att existera. Det är det sanna evangeliet. Det andra är en slags Jehovas Vittnens röriga lära.
Titta!
(Joh Upp 21:1) Och jag såg en ny himmel och en ny jord. Den första himlen och den första jorden var borta, och havet fanns inte mer. 
Tro på detta evangelium!
En helt ny jord där vi uppståndna skall fortsätta att existera i våra nya himmelska kroppar, inte här nere längre Peter. Denna plats är endast en skuggbild av det kommande. Det himmelska kan vi endast än så länge "fantisera" om. Vi kan gissa hur det himmelska Jerusalem kommer att se ut men Gud kommer ändå att att överraska oss mycket stort!
Jesu frid.. 

Svara -   - 5/6-17 23:29 -


Peter Hall

Svar till Leif Boman .

Du bör inte förkasta tanken på ett Guds upprättat rike på jorden.Du skall inte ta som intäkt, att det är fel bara för att du hänvisar till JV röriga lära. Om Johannes såg en ny himmel och en ny jord, så kan det mycket väl ha varit samma jord, men totalt förändrad tack vare Guds rikes välsignelser. Det är mycket symbolik i denna bok. Att havet (det upproriska människohavet) inte har någon plats i detta rike är naturligt. Så jag råder dig, att vara öppen även för detta slutscenario av evangelium.

Om jag inte minns fel, så tror även Apg29´s innehavare, att Herren skall komma tillbaka ned till jorden med alla sina heliga och då menar han inte evangeliets uttalande om uppryckningen, utan en senare händelse.

Du kan läsa om denna händelse i Jes.25:6-8.

Om du ändå inte blir övertygad, så vill jag gärna höra din motivering.

Jesu frid

Svara -   - 7/6-17 14:29 -


Johnny Haglund

Svar till Peter Hall

Jag kan inte låta bli att svara dig, önskar att alla läser Bibeln och låter den ge frågor som man i bön kan få svar genom Helige Anden. Samma ande som Jesus hade med sig och använde. Man ska också veta att tron är individuell, och inte kollektiv. Då ser man att uppryckandet är före vedermödan. Jesu återkomst sker i slutat av vedermödan. En ny jord och en ny himmel kommer efter 1000 årsriket. Jerusalem från Gud är ca 230 mil åt alla håll, även uppåt står det klart. 

Svara -   - 7/6-17 15:16 -


Leif Boman

Svar till Peter Hall .

Peter, du säger;

 Om Johannes såg en ny himmel och en ny jord, så kan det mycket väl ha varit samma jord, men totalt förändrad tack vare Guds rikes välsignelser.

Jag tror bokstavligt på dessa ord! Allt detta jordiska vi i dag kan skåda är endast en skuggbild av det himmelska! 

Himmel och jord skola förgå! Dvs, allt det av himmel och jord som vi kan skåda med blotta ögat.

Om jag inte minns fel, så tror även Apg29´s innehavare, att Herren skall komma tillbaka ned till jorden med alla sina heliga och då menar han inte evangeliets uttalande om uppryckningen, utan en senare händelse.

Just i dessa dina ord håller jag med dig. Herren skall komma ner hit till jorden och upprätta Sitt rike, vilket betyder att från Israel skall nu Guds Ord gå ut till alla folk. Israels folk kommer att vara dem som övriga världen kommer att se upp till. De kommer att vandra i Andens enorma kraft och eld, så som en gång ämnat var redan för 2000 år sedan och som de egentligen inte då som helhet förstod!

Han kom ju till Sitt eget, enligt (Johannes 1:12) men de ville inte ta emot Honom då.

Nu däremot kommer hela Israel att bli frälst. Det innebär inte nödvändigtvis att Jesus personligen synligt skall sitta där i Jerusalem på en tron i all framtid utan det betyder endast att Guds härlighet skall finnas där och utgå därifrån i tusen år. Detta kan ske genom Andens närvaro alldeles som under ökenvandringen. Då fylldes Uppenbarelsetältet av Herrens härlighet. Nu kommer hela Israels folk att uppfyllas av Herrens härlighet, och det sker genom Anden. Inledningsvis under denna tusenåriga fridstid så kommer folk över hela jorden att längta efter denna härlighet och söka sig mot Jerusalem. Döden är ännu inte borta från jorden under dessa kommande tusen år utan det sker först efter dessa tusen år. 

Då försvinner allt det fysiskt gamla synliga och allt övergår till det helt nya andliga.  

 (1 Kor 15:46) Men det första var inte det andliga, utan det jordiska. Därefter kom det andliga.

Sen angående din hänvisning till Jesaja så kan det mycket väl också i en bemärkelse handla om Golgataberget, och då får det en helt annan infallsvinkel! 

Jesu frid... 

 

Svara -   - 7/6-17 15:28 -


Christer Åberg

Svar till Johnny Haglund.

Jättebra svar, men jag förstår inte detta:

Jerusalem från Gud är ca 230 mil åt alla håll, även uppåt står det klart.

Svara -   - 8/6-17 00:01 -


Leif Boman

Svar till Christer Åberg.

(Joh Upp 21:16) Staden bildade en fyrkant och var lika lång som den var bred. Och han mätte upp den med mätstången till tolv tusen stadier. Dess längd och bredd och höjd var lika.

Svara -   - 8/6-17 01:07 -


Christer Åberg

Svar till Leif Boman .

Ok, tack!

Svara -   - 8/6-17 01:35 -


Peter Hall

Svar till Leif Boman .

Bäste Leif

Du verkar svälja allt i Bibeln med hull och hår. Hur beskriver du en stad som är 230 mil på höjden?

Att du tolkar Jes.25:6-8 som att allt uppfylldes på Golgata berg förvånar mig mycket. Inte föll det dok som höljer alla folk och det täckelse som betäcker alla folkslag vid den tidpunkten. Endast få skulle vandra den smala vägen. Många skulle försöka komma in genom den trånga porten, men endast få skulle finna den.

Jag håller med dig om, att i dagsläget det himmelska vida överträffar det jordiska. Men om nu Guds rike skulle regera på jorden i tusen år, som du och många kristna tror, då torde det inte komma att stå det himmelska långt efter. Ni tror, att först efter de tusen åren döden skall göras om intet. Jesaja talar om händelsen på Oljeberget, som att DÅ SKALL GUD FÖR ALLTID GÖRA DÖDEN OM INTET.

Så döden kommer alltså att försvinna i våra dagar, eftersom scenariot redan nu är förberett för Herrens nedstigande till Oljeberget. Och det vore väl ynkligt, om inte människorna skulle slippa döden dö när nu Herren slutligen vill avslöja sig för dem. Hes.39:29

"Han skall på detta berg göra om intet det dok som döljer alla folk..."

Jesu frid

Svara -   - 8/6-17 10:40 -


Din kommentar

NYTT! Ditt namn och mejladress måste godkännas innan kommentaren publiceras. Efter godkännande måste du alltid ha samma namn och mejl nästa gång du postar en kommentar, annars godkänns inte kommentaren.


Kom ihåg mig?



Muslimer är avgudadyrkare

Muslimer tillber tre avgudar: 1. Muhammed. 2. Stenen i Kaba. 3. Allah. Den avgudadyrkan som de anklagar kristna för är de själva som håller på med.

3

Läs allt!


Behöver du hjälp i själavård?

Om du behöver hjälp i själavård kan du ringa till en själavårdstelefon i kristen regi. Då får du träffa någon som är kristen och har erfarenhet i själavård.

2

Läs allt!


Frälsar-elefanterna

Video: En elefantunge faller i en damm. Två vuxna elefanter hoppar i och räddar honom.

5

Läs allt!


Skördetid Innan den onda dagen

Läsarmejl av nils 

Det glädjande Löftet Jesus gav om en stor Skördetid Innan den onda dagen! "De skall vinna många för Jesus Kristus innan den dagen då den Onda Besten kommer. "

2

Läs allt!


Sannas dröm om RFID chippet

Läsarmejl av nils 

”Då visste jag att det betydde att han redan har blivit programmerad och hjärntvättad, stegvist (sakta men säkert), till att gilla chippet.”

63

Läs allt!


Midsommar Gamla Hjälmseryd 2017

1496172833-ga-hjalmseryd-2017.jpg

www.nennelindberg.org

0

Läs allt!


Endast hos Jesus finns frälsningen - Sjunde delen

Cornelius hus. Bilden är från tv-serien "A.D. The Bible Continues".

I den här delen av vår serie ska vi tala om det fantastiska husmötet då Cornelius och hela hans hus tog emot Jesus och blev frälsta! Det här avsnittet ur Bibeln tillhör mina favoritberättelser och har talat till mig många gånger!

2

Läs allt!


Dagens ord

Dagens bibelord

“Salig är den man som är ståndaktig i frestelsen; ty när han har bestått sitt prov, skall han få livets krona, vilken Gud har lovat åt dem som älska honom.” (James 1:12)

I dag är det 24/06-2017 kl. 14:06 v. 25 och Jesus söker Johannes Döparens dag !

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? - Be den här bönen:

Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Jag ber om förlåtelse för alla mina synder. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!

Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv. - Joh 3:16


Ramadan 2017

Så här många muslimska attentat och mord har det skett hittills under Ramadan 2017.

Ramadanterror i Iran

Ramadan 2017 dag 11: 627 döda!

Terrordåd i London under muslimska Ramadan

Djävulens ramadan

1850 människor dödades under ramadan 2016

http://thereligionofpeace.com/


Nyhem - familjeveckan

Besökte lite grann Nyhemsveckan och lyssnade bland annat på Niklas Piensohos bibelstudie under tisdags eftermiddag.

0

Läs allt!


Senaste kommentarer


Gud finns

Läsarmejl av David B 

David Billström talar om två saker som dagligen talar till oss om att Gud finns.

10

Läs allt!


Invandrarna bråkar?

Skärmdump från thelocal.se.

Den här bilden talar för sig själv. Många gånger är det inte invandrarna som bråkar och gör väsen av sig utan det är andra.

0

Läs allt!


Aktuellt

Nytt från tidningar, media och bloggar

Bloggar som länkar hit

Behöver SU hjälp i själavård? - Apg29.nu nyhetsbrev: 17-06-24 00:30
Frälsar-elefanterna - Apg29.nu nyhetsbrev: 17-06-23 00:30
Endast hos Jesus finns frälsningen - Apg29.nu nyhetsbrev: 17-06-22 00:30
Tillbaks till Torhamn - Apg29.nu nyhetsbrev: 17-06-21 00:30
Tillbaks till Torhamn - Apg29.nu nyhetsbrev: 17-06-20 00:30

Stöd Apg29 genom att be och ge

http://www.apg29.nu/bild2.php?w=480&h=75&src=img/1480721275-swisha.jpg

Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4



Apg29 har tusentals bloggartiklar! Gå vidare till fler artiklar:

NÄSTA


Artiklar Kommentarer Bönesidan Fråga Christer Kontakt | Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 53 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 33 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 16 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 11 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 9 år om han hade levt idag. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

635 online! | Sidvisningar idag: 75 342 | Igår: 200 657 |

Besök också Apg29 på:

Facebook | Twitter | Youtube | Vimeo | Instagram 

TA EMOT JESUS!

↑ Upp