1 970 online! | Sidvisningar idag: 650 118 | Igår: 707 888 |

www.apg29.nu

Annons
1494175872-fri-fran-missmod.jpg 1494177386-varde-ljus.jpg 1494178565-derek-prince.jpg

Chatt Nyhetsbrev Biblar Läsarmejl Bönesidan Dagens ros Date29 Kommentarer Fråga Christer Kontakt Sök

Beställ Christer Åbergs bok Den längsta natten här!


Katolska kyrkan är ockult och antikristlig

1495137680-ockult.jpg

Bild: Inblick. 

Under Fatima-dagen vid påvens besök i Portugal sa påven att under jungfru Marias "mantel går de inte förlorade". Kan det bli mer antikristligt?

Hundratusentals människor samlades när påve Franciskus besökte Portugal, i samband med Fatima-dagen. 

Farlig villolära

Mässan i Fatima skedde enligt Vatikanradion till minne av 100-årsminnet av: 

”Jungfru Marias första uppenbarelse och helgonförklaringen av två av herdebarnen, syskonen Francisco och Jacinta Marto som såg och talade med Guds Moder 1917.”

Men att en död människa skulle ha uppenbarats för tre barn 1917 är ingenting annat än en farlig villolära. Antingen är det lögn alltsammans eller så har en demon uppenbarats för barnen. Något annat finns det inte att välja på.

Predikar avfall från Jesus

Med hänvisning till Uppenbarelseboken 12 talade påven i sin predikan om Jungfru Maria som ”Guds Moder”:

"Jag var tvungen att komma hit för att vörda Jungfru Maria och anförtro henne hennes söner och döttrar. Under hennes mantel går de inte förlorade, hennes armar ger hopp och frid till dem som behöver."

Mycket obehagligt. "Under hennes mantel går de inte förlorade." Här säger påven att Maria är en frälsare. Kan det bli mer antikristligt? Dessutom kan det inte bli mer tydligare över att katolska kyrkan är en falsk kyrka och en villolära. Uttalandet visar också med all tydlighet att påven är en falsk profet. Han predikar avfall från Jesus då han säger att någon annan än Jesus är en frälsare.

Ockulta dimensioner

– Det finns ockulta dimensioner i Maria-kulten, där man uppmuntras till att ha en spiritistisk relation till en död människa, säger Pastor Sven Nilsson, som tidigare stod den numera katoliken och villoläraren Ulf Ekman nära.


Läs också:

Källa:


Skriv ut

 
Publicerat av fredag 19 maj 2017 11:17 | #katolska+kyrkan #ulf+ekman #spiritism #ockult #fatima-dagen | Direktlänk | Nyhetsbrev | RSS

Har du tagit emot Jesus?

- Gör det nu innan det är försent! Så här tar du emot Jesus:

Jesus, jag vänder mig nu till dig och tar emot dig. Jag bekänner dig Jesus att du är Herren och jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Tack Jesus att jag nu är frälst och har fått alla mina synder förlåtna. Tack att jag nu har ett evigt liv och är ett Guds barn. Tack Jesus att du är min Herre och Frälsare och att Himlen är nu mitt hemland!"

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!


7 kommentarer

Tobias

Christer ja du har nog rätt att det måste vara en demon som uppenbarats för dem. Jag har ofta funderat på detta vad det egentligen är när Jungfru Maria eller något annat så kallat helgon uppenbarar sig. Det finns många sådana berättelser från den katolska världen så det måste vara en demon - något har de iallafall sett - de har inga skäl att ljuga om den saken. Sen har jag undrat över de helgon och mirakelberättelser som stammar från medeltiden då den katolska tron var ensamt rådande även här i Norden. Där människor påstås blivet botade efter böner till helgon. 

"Tvåårige Bo, son till bonden Peter i Klåstads by, nära Vadstena, Linköpings stift, svalde onsdagen efter S:t Pauli omvändelses dag (slutet av januari) ett stort stycke av en järnspik, vilken trängde djupt in i hans strupe. Spiken kunde inte röras varken upp eller ned. Hans moder Margareta kunde beröra den med sitt långfinger men kunde inte dra ut den.... Då hon såg att gossen var nära döden bar modern honom till kapellet. Hans ögon var redan fördragna och han kunde inte andas. Margareta bad ödmjukt till fru Birgitta för pojken. Medan hon bad, försvann järnet och barnet började genast dia modersbröstet med glad uppsyn. Vittnen är Olov och Johan, bönder i Klåstads by." Ett mirakel har inträffat. Tvåårige Bo har blivit levande igen. En dramatisk onsdag i Östergötland på 1370-talet. Bo är nära döden.

"En liten son till Johan i Sörby, Munktorps socken, Västerås stift, föll av oförsiktighet i elden. Han brände sig så förskräckligt på ansikte, bröst, händer och armar, att han kom att likna ett kol och inte en människa. Föräldrarna greps av sådan våldsam smärta häröver - pojken hade ännu inte fyllt sju år. Utom andra prövningar som de hade att utstå, måste de nu uppleva sonens död. Fadern bad av hela sitt hjärta för sin sons liv och hälsa och lovade att som pilgrim besöka Guds tjänarinna (det vill säga Birgittas grav). Inom få dagar återfick gossen full hälsa, såsom hans fader bekände för oss på Kristi Himmelsfärdsdag (12 juni 1376). Vittnen är herr Lars, ställföreträdande kyrkoherde i nämnda kyrka, och Håkan i Sandstad, samma socken". En dramatisk glimt från en bondstuga i mellansverige försommaren 1376.

"Ragnhild, dotter till Olov guldsmed, borgare i Skara, sex år gammal var år 1414 allvarligt sjuk från Marie himmelsfärd till Allhelgona (det vill säga på hösten). Man trodde att hennes inälvor var fördärvade av sår. Hon förlorade krafterna, slöt sina ögon, miste talförmågan, upphörde att andas och alla kringstående trodde att hon var död. Men flickans moder förlitade sig på den salige Brynolfs av Skara rykte om helighet. Hon bad för sin flicka och avlade samtidigt ett löfte för att få behålla henne. Då öppnade flickan strax ena ögat och önskade att få något att dricka. Redan samma dag tillfrisknade hon fullkomligt. Samstämmiga vittnen till detta, vilka framträdde, gick ed och förhördes noggrant, är Ingrid, flickans moder, herr Arvid, sakristan i Skara samt Nils Håkansson, borgare i Skara". En glimt från Skara hösten 1414.

"Asta, änka från gården och socknen Ödsmål i Oslo stift (Bohuslän), gick vid allhelgonatid över en bro, under vilken var en tämligen häftig ström. Hon bar på sina axlar sin treåriga dotter Estrid. Modern snavade och flickan föll olycktligtvis i strömmen och fördes av dess våldsamt snabba lopp under ett kvarnhjul, som stod i närheten. När den sörjande modern såg detta, började hon gråta bittert och sa: "O vördnadsvärda fru Birgitta, giv mig min flicka levande tillbaka, så skall jag med tacksägelser bära henne till ditt kloster". Sedan sprang hon hit och dit omkring stranden och såg henne till slut hållas fast mellan två stenar i vattnet med huvudet nedåt, så att hennes fötter emellanåt höjdes över vågorna och emellanåt sjönk. I denna ställning kvarhölls hon omkring tre timmar, tills det kom en stark man, som, rörd av den olyckliga änkans tårar, med svårighet och med den största fara drog flickan ur strömmen. Nästan alla hennes kropps ben var då sönderbrutna och hon var alldeles död. Men den stackars modern upphörde icke med sin bön, förrän flickan stod levande upp och återfick sina lemmars fullständiga hälsa. På Petri fängelses dag bekände denna kvinna med sin dotter detta på ett verkligt trovärdigt sätt, åhörd av de hedervärda och pålitliga männen herr Lars, präst i Linköping, herr Peter Porse, riddare från Nobynäs, Lommaryds socken i samma stift och Torer Bassa från Tobo gård i Vimmerby socken, nämnda stift samt många andra". En kulen höstdag i Bohuslän på 1370-talet.

Hur ska man tolka detta. Jag tror som du att helgondyrkan är avgudadyrkan, men hur kunde dessa under då ske när man bad till helgon. Kan djävulen bota. Du har själv skrivet att han inte kan det. Vad var då i görningen. Vi kan nog utesluta att de bara ljuger. Det finns för många av märkliga saker som sker i världen. Och vad skulle dessa föräldrar ha för skäl att ljuga. Om djävulen inte förmår bota vilket jag håller med om så måste det var Jesus som botade dem trots att de bad till helgon om helande. Eller vad låg bakom. Det är en fråga som jag undrat över några gånger. Inte för att anklaga Jesus. Men om han botar till och med sådana som ber helgon om helande då förstärker ju det deras tro på helgondyrkan. Handlar Gud så. 

Jag ska erkänna att jag känner medlidande med medeltidens människor och även dagens katoliker men även ortodoxa då tron på helgon är förekommande i båda dessa kyrkor. De är vilseledda av en falsk kyrka och under medeltiden då den katolska kyrkan förbjöd vanligt folk att läsa bibeln och den bara fanns på latin så var det ju nästan omöjligt för folk att inte bli bedragna av katolska kyrkans villoläror. Jag har ingen aning om vad dessa människor gick. Bibeln säger att det enbart är Jesus och tron på honom som frälser, folket under medeltiden förlitade på grund av kyrkans undervisning sin frälsning både genom tro, gärningar, botgöring, sakrament och lydnad för katolska kyrkans doktriner. Tanken på att de gick förlorade p.g.a att de var bedragna är avskyvärd, men jag kan inte utesluta det. Och detta skrämmer mig - Vem kan man lita på Om man litar på fel person för att få hjälp med de bibelställen man inte förstår och de antingen av okunskap eller illvilja leder en fel till att tro på villolära - går man förlorad då. Hur ska man veta när två parter hävdar att min tolkning av skriften är den rätta. Bibeln är förstås högsta vägledare, men hur göra i frågor som den varken säger klart nej eller klart ja till Eller där man inte förstår hur man ska tillämpa det man läst. Litar jag i okunskap på fel part är det ju kört enligt detta synsätt. 

Jag är väl medveten om att jag kan lura mig själv. Därför har min bön framför alla andra blivet den från bibeln att Gud ska pröva mig, visa mig om jag är ute på olycksväg och leda mig rätt. Han är än så länge tyst som urberget. Hur ska jag ta detta. Ska jag tro att hans tystnad innebär att jag är på den rätta vägen eller ska jag ta det som om jag inte här frälst trots att jag tror  - Gud lyssnar ju inte på syndare enligt johannesevangeliet 9.31 (hur kan han då höra när vi ber honom om förlåtelse eller vill bekänna våra synder) - och verkligen är ute på fel väg. 

Detta är min största skräck - att lura mig vara frälst och född på nytt trots att jag inte är det. Det enda jag vet säkert när det gäller mitt förhållande med Jesus är att jag tror på honom. Jag tror att han är den utlovade Messias, att han dog på korset för att ta straffet för våra synder - även om jag inte förstår hur jag kan vara frälst när jag ser de synder som fortfarande finns i mitt orena hjärta - att Gud uppväckte honom från de döda, att han återvände till himlen nu sittande på Guds högra sida och att han skall komma tillbaka hit till jorden för att döma levande och döda. Men jag vet inte om det är en tro som bara sitter i huvudet eller om det även är mitt hjärtas tro - alltså om den är den frälsande tron. Sålunda min värsta mardröm att vakna på uppståndelsen dag och få höra orden Jag har aldrig känt dig, bort härifrån du orättens hantlangare och därefter Gå bort från mig du förbannade till den eviga elden som väntar Djävulen och hans änglar. 

Svara snälla. Tankar, uppfattningar, förklaringar, råd, hjälp. Detta är viktigt att diskutera. Inte bara du Christer utan även ni andra som läser detta.  

Svara -   - 19/5-17 12:53 -


Karin

Herren tar inte tillbaka sina gåvor och sin kallelse. Herren såg och ser människornas tro och helade och uppväckte, då och nu. Även om man är med i en osund verksamhet, så ser Gud den enskilda människans hjärta och ser förbi sammanhanget som personen finns med i. 

 Det är svårt att förstå hur Gud låter under ske utan att det leder till att Herren Gud blir ärad. Men en dag kommer sanningen fram. Då ska det som är dolt komma fram i ljuset. 

Svara -   - 19/5-17 14:19 -


Ann-Marie A.

Svar till Tobias .

Hej igen..;)  Försöker skicka en länk.. Tror att vi är många kristna som upplevt att Gud är tyst en period..  Och vi är nog många som får göra, som Martin Luther sa att han gjorde när det var en bibeltext han inte riktigt begrep, "lyfta på hatten och gå vidare". Så kanske Gud förklarar lite längre fram. 

Jag tror personligen att du är frälst, hade du inte varit det så hade du nog inte oroat dej alls över om du är det eller inte.

Att lyssna mycket på lovsång (och sjunga med) kan vara bra!

www.bon.efs.nu/nar-gud-ar-tyst/    

Svara -   - 19/5-17 16:54 -


Jean

Tack broder Christer för att du förtydligagör Hos vem finns det frälsning 

Apg 4:12 

Kan det bli mer tydligt !!

Prisar Dig min Jesus ,sann och ende Frälsare !!!

Herrens frid med Hans nåd i centrum!!!

Svara -   - 19/5-17 17:40 -


Andreas T.

Ja gråtande Maria-statyer, på tal om det, kanske hon gråter just för att de tillber henne trots att de inte borde.

Svara -   - 19/5-17 23:19 -


Britt

Svar till Karin!

"Du skriver: Även om man är med i en osund verksamhet så ser Gud den enskilda människans hjärta och ser förbi sammanhanget som personen finns med."

Och jag hörde en annan röst från himlen säga: Gå ut från henne, mitt folk, så ni inte deltager i hennes synder och drabbas av hennes plågor. Ty hennes synder har nått upp till himlen, och Gud har kommit ihåg hennes brott.  Upp.18:4-5   Detta folk hade ett hjärta till Herren, därför ville Gud ha bort sitt folk därifrån!                                

En dag skulle jag hämta en äldre dam och skjutsa henne till kyrkan! Och på morgonen kl. 8 satte jag mig framför Datorn och helt plötsligt kom en hörbar röst till mig som sa: "Du skall inte gå dit!" men jag sa att jag måste. Då upprepades rösten "Du skall inte gå dit" jag blev alldeles ifrån mig om vad jag skulle säga till denna kvinna! När jag med bävan ringde henne och sa att jag fått förhinder så sa hon bara att det löser sig jag ordnar det på ett annat sätt!

Jag har Aldrig mer beträtt denna kyrkan, en lydnad till Gud! Och efter ca ett halvår så fick jag veta av andra att ett 10-20 tal har gått ur denna kyrka och gått in i en annan kyrka!

HERREN är så Underbar att Han tänker på oss och vill oss så väl!!!

Guds Frid! /britt

Svara -   - 20/5-17 15:52 -


Tobias

Det stämmer att vi inte skall vara fortsatt del av avfälliga kyrkor. Jag går inte till svenska kyrkan längre även om jag inte anmält utträde ur den än på grund av pappersarbetet - kanske får ta tag i det nu. Jag har ofta funderingar hur vi ska ställa oss till att gå till en avfällig kyrka om vänner/familj bjuder in till bröllop eller någon dött och ska begravas. Vad anser ni. 

Nu gällde frågan/diskusionen varför det förekommer helande i avfälliga sammanhang som i fallen där personer ber till helgon och deras barn blir friska. Om det inte är Satan - och enligt denna sidas upphovsman kan inte Satan hela - så måste det vara Gud. Inte för att anklaga Jesus. Men om han botar till och med sådana som ber helgon om helande då förstärker ju det deras tro på helgondyrkan/avfälligheten. Här följer mitt inlägg igen. 

Christer ja du har nog rätt att det måste vara en demon som uppenbarats för dem. Jag har ofta funderat på detta vad det egentligen är när Jungfru Maria eller något annat så kallat helgon uppenbarar sig. Det finns många sådana berättelser från den katolska världen så det måste vara en demon - något har de iallafall sett - de har inga skäl att ljuga om den saken. Sen har jag undrat över de helgon och mirakelberättelser som stammar från medeltiden då den katolska tron var ensamt rådande även här i Norden. Där människor påstås blivet botade efter böner till helgon. "Tvåårige Bo, son till bonden Peter i Klåstads by, nära Vadstena, Linköpings stift, svalde onsdagen efter S:t Pauli omvändelses dag (slutet av januari) ett stort stycke av en järnspik, vilken trängde djupt in i hans strupe. Spiken kunde inte röras varken upp eller ned. Hans moder Margareta kunde beröra den med sitt långfinger men kunde inte dra ut den.... Då hon såg att gossen var nära döden bar modern honom till kapellet. Hans ögon var redan fördragna och han kunde inte andas. Margareta bad ödmjukt till fru Birgitta för pojken. Medan hon bad, försvann järnet och barnet började genast dia modersbröstet med glad uppsyn. Vittnen är Olov och Johan, bönder i Klåstads by." Ett mirakel har inträffat. Tvåårige Bo har blivit levande igen. En dramatisk onsdag i Östergötland på 1370-talet. Bo är nära döden. "En liten son till Johan i Sörby, Munktorps socken, Västerås stift, föll av oförsiktighet i elden. Han brände sig så förskräckligt på ansikte, bröst, händer och armar, att han kom att likna ett kol och inte en människa. Föräldrarna greps av sådan våldsam smärta häröver - pojken hade ännu inte fyllt sju år. Utom andra prövningar som de hade att utstå, måste de nu uppleva sonens död. Fadern bad av hela sitt hjärta för sin sons liv och hälsa och lovade att som pilgrim besöka Guds tjänarinna (det vill säga Birgittas grav). Inom få dagar återfick gossen full hälsa, såsom hans fader bekände för oss på Kristi Himmelsfärdsdag (12 juni 1376). Vittnen är herr Lars, ställföreträdande kyrkoherde i nämnda kyrka, och Håkan i Sandstad, samma socken". En dramatisk glimt från en bondstuga i mellansverige försommaren 1376. "Ragnhild, dotter till Olov guldsmed, borgare i Skara, sex år gammal var år 1414 allvarligt sjuk från Marie himmelsfärd till Allhelgona (det vill säga på hösten). Man trodde att hennes inälvor var fördärvade av sår. Hon förlorade krafterna, slöt sina ögon, miste talförmågan, upphörde att andas och alla kringstående trodde att hon var död. Men flickans moder förlitade sig på den salige Brynolfs av Skara rykte om helighet. Hon bad för sin flicka och avlade samtidigt ett löfte för att få behålla henne. Då öppnade flickan strax ena ögat och önskade att få något att dricka. Redan samma dag tillfrisknade hon fullkomligt. Samstämmiga vittnen till detta, vilka framträdde, gick ed och förhördes noggrant, är Ingrid, flickans moder, herr Arvid, sakristan i Skara samt Nils Håkansson, borgare i Skara". En glimt från Skara hösten 1414. "Asta, änka från gården och socknen Ödsmål i Oslo stift (Bohuslän), gick vid allhelgonatid över en bro, under vilken var en tämligen häftig ström. Hon bar på sina axlar sin treåriga dotter Estrid. Modern snavade och flickan föll olycktligtvis i strömmen och fördes av dess våldsamt snabba lopp under ett kvarnhjul, som stod i närheten. När den sörjande modern såg detta, började hon gråta bittert och sa: "O vördnadsvärda fru Birgitta, giv mig min flicka levande tillbaka, så skall jag med tacksägelser bära henne till ditt kloster". Sedan sprang hon hit och dit omkring stranden och såg henne till slut hållas fast mellan två stenar i vattnet med huvudet nedåt, så att hennes fötter emellanåt höjdes över vågorna och emellanåt sjönk. I denna ställning kvarhölls hon omkring tre timmar, tills det kom en stark man, som, rörd av den olyckliga änkans tårar, med svårighet och med den största fara drog flickan ur strömmen. Nästan alla hennes kropps ben var då sönderbrutna och hon var alldeles död. Men den stackars modern upphörde icke med sin bön, förrän flickan stod levande upp och återfick sina lemmars fullständiga hälsa. På Petri fängelses dag bekände denna kvinna med sin dotter detta på ett verkligt trovärdigt sätt, åhörd av de hedervärda och pålitliga männen herr Lars, präst i Linköping, herr Peter Porse, riddare från Nobynäs, Lommaryds socken i samma stift och Torer Bassa från Tobo gård i Vimmerby socken, nämnda stift samt många andra". En kulen höstdag i Bohuslän på 1370-talet. Hur ska man tolka detta. Jag tror som du att helgondyrkan är avgudadyrkan, men hur kunde dessa under då ske när man bad till helgon. Kan djävulen bota. Du har själv skrivet att han inte kan det. Vad var då i görningen. Vi kan nog utesluta att de bara ljuger. Det finns för många av märkliga saker som sker i världen. Och vad skulle dessa föräldrar ha för skäl att ljuga. Om djävulen inte förmår bota vilket jag håller med om så måste det var Jesus som botade dem trots att de bad till helgon om helande. Eller vad låg bakom. Det är en fråga som jag undrat över några gånger. Inte för att anklaga Jesus. Men om han botar till och med sådana som ber helgon om helande då förstärker ju det deras tro på helgondyrkan. Handlar Gud så. Jag ska erkänna att jag känner medlidande med medeltidens människor och även dagens katoliker men även ortodoxa då tron på helgon är förekommande i båda dessa kyrkor. De är vilseledda av en falsk kyrka och under medeltiden då den katolska kyrkan förbjöd vanligt folk att läsa bibeln och den bara fanns på latin så var det ju nästan omöjligt för folk att inte bli bedragna av katolska kyrkans villoläror. Jag har ingen aning om vad dessa människor gick. Bibeln säger att det enbart är Jesus och tron på honom som frälser, folket under medeltiden förlitade på grund av kyrkans undervisning sin frälsning både genom tro, gärningar, botgöring, sakrament och lydnad för katolska kyrkans doktriner. Tanken på att de gick förlorade p.g.a att de var bedragna är avskyvärd, men jag kan inte utesluta det. Och detta skrämmer mig - Vem kan man lita på Om man litar på fel person för att få hjälp med de bibelställen man inte förstår och de antingen av okunskap eller illvilja leder en fel till att tro på villolära - går man förlorad då. Hur ska man veta när två parter hävdar att min tolkning av skriften är den rätta. Bibeln är förstås högsta vägledare, men hur göra i frågor som den varken säger klart nej eller klart ja till Eller där man inte förstår hur man ska tillämpa det man läst. Litar jag i okunskap på fel part är det ju kört enligt detta synsätt. Jag är väl medveten om att jag kan lura mig själv. Därför har min bön framför alla andra blivet den från bibeln att Gud ska pröva mig, visa mig om jag är ute på olycksväg och leda mig rätt. Han är än så länge tyst som urberget. Hur ska jag ta detta. Ska jag tro att hans tystnad innebär att jag är på den rätta vägen eller ska jag ta det som om jag inte här frälst trots att jag tror - Gud lyssnar ju inte på syndare enligt johannesevangeliet 9.31 (hur kan han då höra när vi ber honom om förlåtelse eller vill bekänna våra synder) - och verkligen är ute på fel väg. Detta är min största skräck - att lura mig vara frälst och född på nytt trots att jag inte är det. Det enda jag vet säkert när det gäller mitt förhållande med Jesus är att jag tror på honom. Jag tror att han är den utlovade Messias, att han dog på korset för att ta straffet för våra synder - även om jag inte förstår hur jag kan vara frälst när jag ser de synder som fortfarande finns i mitt orena hjärta - att Gud uppväckte honom från de döda, att han återvände till himlen nu sittande på Guds högra sida och att han skall komma tillbaka hit till jorden för att döma levande och döda. Men jag vet inte om det är en tro som bara sitter i huvudet eller om det även är mitt hjärtas tro - alltså om den är den frälsande tron. Sålunda min värsta mardröm att vakna på uppståndelsen dag och få höra orden Jag har aldrig känt dig, bort härifrån du orättens hantlangare och därefter Gå bort från mig du förbannade till den eviga elden som väntar Djävulen och hans änglar. Svara snälla. Tankar, uppfattningar, förklaringar, råd, hjälp. Detta är viktigt att diskutera. Inte bara du Christer utan även ni andra som läser detta.

Svara -   - 20/5-17 17:10 -


Din kommentar

NYTT! Ditt namn och mejladress måste godkännas innan kommentaren publiceras. Efter godkännande måste du alltid ha samma namn och mejl nästa gång du postar en kommentar, annars godkänns inte kommentaren.


Kom ihåg mig?



Många snälla människor brinner i helvetet

En video med Jimmy Bergman från Youtube-kanalen Jesus är Gud.

2

Läs allt!


Mary Baxter vet vad Helvetet är efter 30 besök

Läsarmejl av Nils 

Uppdraget hon fick av Jesus Kristus var att varna människorna och skriva en bok. Det var en lång ensam process. Boken blev färdig 1983, och har tryckts på närmare 90 språk.

9

Läs allt!


Stöd Ellinor Grimmark

1495537177-grimmark-pengar.jpg

Bild: Dagen. 

Ellinor Grimmark har betalat ett högt pris för hennes vägran att medverka i aborter. Hon behöver stöd på olika vis. Både genom förbön och pengar.

1

Läs allt!


Med ukulele i Nissafors för Jesus

1495533149-christer-aberg-ukulele-nissafors.jpg

Christer Åberg på tältmöten med Lindbergarna i Nissafors.

0

Läs allt!


Döda och skadade i muslimskt terrordåd mot Ariana Grande-konsert i Manchester

Islam har åter igen burit frukt: Minst 22 döda och 59 skadade i terrordåd mot Ariana Grande-konsert i Manchester.

2

Läs allt!


Är den brinnande sjön samma sak som helvetet?

Av Holger Nilsson, Flammor 

1495477931-eld.jpg

Kommer de onda människorna att pinas för evigt? Skrik av smärta, gråt, tandgnisslande?

4

Läs allt!


Video: Tältmöte med Lindbergarna i Nissafors

Tältmöte i Nissafors med Nenne Lindberg, Sivert Lindberg, Ted Sandstedt, Toye Josefson och Christer Åberg lördag 20 maj 2017 klockan 19.00.

1

Läs allt!


Dagens ord

Dagens bibelord

“Salig är den man som är ståndaktig i frestelsen; ty när han har bestått sitt prov, skall han få livets krona, vilken Gud har lovat åt dem som älska honom.” (James 1:12)

I dag är det Tuesday 23 May 2017 kl. 18:45 v. 21 och Jesus söker Desideria och Desiree !

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? - Be den här bönen:

Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Jag ber om förlåtelse för alla mina synder. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!

Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv. - Joh 3:16


Frälsningsunder på tältmöten i Nissafors

1495371006-taltmote.jpg

I lördags blev två personer frälsta på tältmöte i Nissafors.

1

Läs allt!


Senaste kommentarer


Världshärskarna

1495438083-varldsharskare.jpg

Vad säger man om den här mycket obehagliga bilden på Donald Trump, kung Salman och president al-Sisi som håller sina händer på en lysande jordglob?

13

Läs allt!


Den rike mannen och Lasarus - Martin Luther

Denna predikan är skriven av Martin Luther.

Lukas evangelium 16:19-31

Om den rike mannen och Lasarus

13

Läs allt!


Aktuellt

Nytt från tidningar, media och bloggar

Bloggar som länkar hit

Frälsningsunder i Nissafors - Apg29.nu nyhetsbrev: 17-05-23 00:30
Kvinna sköt sig själv - kom till helvetet och himlen - Apg29.nu nyhetsbrev: 17-05-22 00:30
Vilddjurets märke - Apg29.nu nyhetsbrev: 17-05-21 00:30
Helvetet i Bibeln - Apg29.nu nyhetsbrev: 17-05-20 00:30
SJ lanserar chip i handen som tågbiljett - Apg29.nu nyhetsbrev: 17-05-19 00:30

Stöd Apg29 genom att be och ge

http://www.apg29.nu/bild2.php?w=480&h=75&src=img/1480721275-swisha.jpg

Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4



Apg29 har tusentals bloggartiklar! Gå vidare till fler artiklar:

NÄSTA


Artiklar Kommentarer Bönesidan Fråga Christer Kontakt | Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 53 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 33 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 16 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 11 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 9 år om han hade levt idag. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

1 970 online! | Sidvisningar idag: 650 118 | Igår: 707 888 |

Besök också Apg29 på:

Facebook | Twitter | Youtube | Vimeo | Instagram 

TA EMOT JESUS!

↑ Upp