1 032 online! | Sidvisningar idag: 117 525 | Igår: 192 970 |

www.apg29.nu

Annons

Chatt Nyhetsbrev Biblar Läsarmejl Bönesidan Dagens ros Date29 Kommentarer Fråga Christer Kontakt Sök

Beställ Christer Åbergs bok Den längsta natten här!


Fundamentalism: Den sanna Pingstväckelsens fiende!?

Läsarmejl av nils 


Bild: Dagen. 

Nu i en tid av Andlig förflackning, likgiltighet och ljumhet måste det till en snar förbättring. Ett återuppväckande och återvändande till den Sanna Trons innehåll, dess fundament!

En av pingströrelsens företrädare* säger:

"Jag ser fundamentalismen och galenskapen som två av pingstväckelsens största fiender. När vi luras att tro att kristen tro är en samling åsikter rinner det andliga livet av oss. Den församling som fylls av helig Ande frågar inte efter att döma utan letar efter tillfällen att älska."

Risken här är att detta är en felaktig förståelse av ordet Fundamentalism. Rätt definition är:

"Fundamentalism är ett återvändande till vad man uppfattar som en religions eller ideologis grundläggande och ursprungliga lära, och utgör ett avståndstagande från upplevda kompromisser förorsakade av moderna religiösa, etiska, vetenskapliga och politiska idéer.

Begreppet sammanblandas ofta med fanatism, extremism, traditionalism, sekterism och konservatism. Fundamentalism var ursprungligen en Amerikansk bibeltrogen kalvinistisk rörelse som en reaktion mot religiös modernism, och var även en uppgörelse med religiösa traditioner som saknar biblisk grund. Man sökte sig tillbaka till grunden-Fundamentet."

Nu i en tid av Andlig förflackning, likgiltighet och ljumhet måste det till en snar förbättring. Ett återuppväckande och återvändande till den Sanna Trons innehåll, dess fundament!

Herren uppmanar oss i Jer 6:16:

"Ställen eder vid vägarna och sen till och frågen efter Forntidens stigar."

Tror ej att Herren vill eller kan sända den efterlängtad Andlig besökelsen om vi ej vänder om och Återupplivar de grundläggande Bibliska sanningarna. Om Synden, Omvändelsen, Helgelsens Nödvändighet. Om Himmelens och Helvetets verklighet, om Jesu snara återkomst till en församling som dessvärre Ej Är REDO!

I denna tidens avslutning vi tror oss vara, när Jesus som första Tidstecken i Matt 24, varnar just för Förvillelse, då är det livsnödvändigt att vara insatt i Bibelordets Grundsanningar!

Tror Herren om Nåd, om vi Vänder om till Honom och på nytt Ödmjukar och Böjer Oss Inför Hans Ord! De uppmaningen fick jag en gång: Inte bara läsa och tro på Hans ord, utan att Böja Mig Inför Hans Ord! Vägen till Väckelse syns mig vara Fundamentalism, Men En Andefylld Sådan!


nils

Läsarmejl


Källa:

Läs även Aletheias bloggpost i ämnet:

Fotnot

* Daniel Alm


Skriv ut

 
Publicerat av måndag 12 juni 2017 18:11 | #läsarmejl #nils #fundamentalism | Direktlänk | Nyhetsbrev | RSS

Har du tagit emot Jesus?

- Gör det nu innan det är försent! Så här tar du emot Jesus:

Jesus, jag vänder mig nu till dig och tar emot dig. Jag bekänner dig Jesus att du är Herren och jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Tack Jesus att jag nu är frälst och har fått alla mina synder förlåtna. Tack att jag nu har ett evigt liv och är ett Guds barn. Tack Jesus att du är min Herre och Frälsare och att Himlen är nu mitt hemland!"

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!


33 kommentarer

Roine Öberg

Amen!  

Fundamentet är Jesus Kristus, den fasta klippan! 

Guds välsignade frid!

Svara -   - 12/6-17 20:06 -


Andreas T.

Fattar inte riktigt pingstuttalandet, säger att det inte ska vara en massa spretande åsikter, och samtidigt säger att det är dumt med fundamentalism? Men det kanske är jag som inte fattar poängen.

Svara -   - 12/6-17 20:55 -


Roine Öberg

Jesus Kristus är fundamentet!

Galenskapen är korset!

Ratar man dessa 2 blir det ingen kyrka!

Frid!

Svara -   - 12/6-17 20:56 -


Lena Henricson

Håller med Roine Öberg. Men,broder Nils m.fl. läs gärna hela artikeln. Det ger större klarhet. Och Nils kontakta gärna Daniel Alm personligen för djupare förståelse er emellan!

Svara -   - 12/6-17 20:58 -


Per

Älskar vi Gud så älskar vi Sanningen. Om vi älskar sanningen så påtalar vi lögnen.

Gud har åsikter, han har sin vilja. Älskar vi Gud så följer vi hans vilja, hans åsikter.

Man kan inte älska Gud och sina medmänniskor utan att också älska Guds rättfärdighet. Kärlek och sanning samt rättfärdighet och nåd hör ihop, genom Gud.

Svara -   - 12/6-17 22:36 -


nils

Svar till Lena Henricson.

Är det för att söka en gemenskap i det Ekumeniska skeendet som sker idag med bla.Katolska kyrkan,då kan Ej fundamentalism accepteras!
Se hur påven Francis hyllas av alla politiker och makthavare världen över,med hans enda önskan att förena olika religioner.
Detta är begynnelsen till den Världsreligion som sedan A-krist utnyttjar enl.Guds ord!
Dess lära har en humanistisk människosyn,utan behov av omvändelse, syndanöd och pånyttfödelse. 
En religion som säger att det är Kyrkan som frälser,som dyrkar Maria upphöjd till himmelens drottning.
Jag har hört hur en man sjunger hyllningssång till Lucifer i S.T.Peterskyrkan,och alla sjunger ett samfällt Amen.
Du vet väl att det var Lucifer som blev nedkastad från himmelen,även kallad Satan!
Innan Herrens dom kommer i Upp.18,står ;"Dragen Ut från henne I Mitt folk,så att I icke gören eder delaktig i hennes synder och får del i hennes plågor!"
---------
Vad är slutet för Pingstväckelsen som blev Pingströrelsen som blev en Pingstkyrkan och idag tycks alltmer söka ekumenisk gemenskap med K.Kyrkan?
"Ve eder,när alla människor tala väl om eder! På samma sätt gjorde ju deras fäder i fråga om de falska profeterna," sade församlingens grundare Jesus Kristus.
Ser vi något bakåt så skulle man vara Sökarvänlig,minska tröskeln in i Guds Rike!!
---------
Levi Petrus skrev 1925 i  Evangeli Härold;"Katolikerna är mästare i att arbeta bakom kulisserna och det är icke tu tal om att icke ett sådant arbete pågår också i Sverige.
Den dag vi stryka flagg inför dessa påtryckningar har pingstväckelsen fått sin dödsdom"
 Pelle Hörnmark som reste till Rom med sina predikanter sade;"Som jag uppfattar saken handlar det inte om en åsiktsgemenskap utan om att få en större förståelse för våra likheter och olikheter samt söka Andens Gemenskap med varandra.Och det åstadkommer man genom att umgås!"
----------
Jag undrar Vems eller Vilken Ande blir det i denna gemenskap,när jag ser hur man Hyllar och upphöjer en människa som kallar sig Kristi ställföreträdare.
Då det bara är D.H. Ande som är detta,är risken att man hädar Herrens Ande!
En kyrka som sägs frälsa,där man sjunger Hyllningssång till Lucifer,satan själv!!
Så skriver en fundamentalist,men ägande Sanningens Ande från Herren Jesus! 

Svara -   - 12/6-17 23:58 -


David B

Ekumenismen är bygd på fel grund. Enheten Jesus talar om i Joh. 17 gäller pånyttfödda troende och föregicks av Joh. 16:1-3  

 "Detta har jag sagt till er, för att ni inte ska komma på fall. De ska utesluta er ur synagogorna, ja, den tid kommer, när var och en som dödar er ska TRO att de utför en tjänst åt GUD. Och detta ska de göra mot er, därför att de INTE KÄNNER Fadern, inte heller mig."  

Att känna Gud och att ha kunskap om Gud eller att använda Guds namn osv. det är helt skilda saker. Det är bara att studera Bibeln och historia så ser man att de religiösa (de som inte känner Gud men vill ge sken av det) är de som förföljer de sanna troende.

Den falska ekumeniska kyrkan som börjar ta form kommer bli ett monster. De som ställer sig utanför blir förföljda. Det var detta Lewi Pethrus förstod redan på sin tid. Verkar tyvärr som många idag är villigt omedvetna om detta och väljer att behaga varandra mer än Gud. Bibeln är klar på detta område. Jesus varnar i Matt 24 för villfarelse och säger att många kommer bli bedragna. Må vi pröva allt utifrån Bibeln och förbereda oss på tuffa tider.

Herrens frid  

Svara -   - 13/6-17 08:10 -


Alf

Det kan vara så att när han menar att vi ska älska mer då handlar det om att se likhetstecken mellan kristna och andra religioner, eller kulter som katolska kyrkan. Och att när vi inte ska döma handlar det om att vi inte ska hävda att vi är olika. Synkretism med andra ord. Men vad har Kristus med Belial att göra? Inget. Ens gärningar visar vem man tjänar.

Svara -   - 13/6-17 15:23 -


Lena Henricson

Svar till Nils m.fl. Ja jag håller med. Ekumenik med katolska kyrkan med påven i spetsen är en farlig trend i vår tid, även om jag träffat frälsta katoliker. Också s.k. ekumenik med andra religioner måste vi bestämt ta avstånd från. Viktigt därför att vi ber för våra andliga ledare,särskilt våra samfundsledare. Tyckte ändå att det var bra att Daniel Alm skrev " pingströrelsen vilar på en fundamentalistisk grund" längre ner i artikeln.

Svara -   - 13/6-17 15:58 -


nils

Svar till Lena Henricson.

Din åsikt gläder mig i en tid av upplösning.

"Eftersom nu allt detta sålunda tycks gå mot sin Upplösning,hurudana bör icke I då vara i helig vandel och Gudsfruktan,"säger Petrus säger i 3:11.
Just upplösning är ett kännetecknande ord för denna tid gällande olika områden som äktenskap,familj,religion,politik,ekonomi,etik och moral,natur och väder mm.
Skriver detta med mitt åldersperspektiv i backspegeln.  Gud välsigne dig Lena /nils
 

Svara -   - 13/6-17 16:32 -


Tomas N

De som håller fast vid det enkla och klara evangeliet kommer att kallas fundamentalister och galna. Delvis är det redan så i vissa frågor. Det kommer att kosta att hålla kvar rätt position och samfundsledarna känner redan nu av de krafter som drar i det som kan verka en god riktning ,men egentligen leder bort ifrån korsets väg.

 Kommer de klara provet? Vi får be för samfundsledare och för den debatt som uppstår.

Det ekumeniska avfallet kommer att verka väldigt kärleksfull och full med goda lösningar och projekt. Kanske till den grad att evangeliet framstår som fyrkantigt och dömande i jämförelse.  Men den som har oförstörd syn kan se klart i detta.

Annars kan man gå och få salva gratis och smörja ögonen så att man ser.

Svara -   - 13/6-17 18:38 -


Leif Boman

Svar till Tomas N.

De som håller fast vid det enkla och klara evangeliet kommer att kallas fundamentalister och galna.

Visst, och en tydlig Biblisk skiljelinje går vid det som Jesus sa; vänd andra kinden till!

Vissa "kristna" blir redan aggressiva när de får höra att alla borde följa detta råd, de vill absolut inte följa detta råd när mörkrets makter attackerar. Då anklagar dem som trots allt vill följa Jesu råd för att vara ifrån sina sinnen och just galna!

Jesu frid... 

Svara -   - 13/6-17 19:32 -


nils

Svar till Tomas N.

Det som nu sker är så försåtligt och kräver helt rätt  Andens ögonsalva,för att genomskåda Lögnen och Bedrägeriet i det som nu ske.

Då Pingsts ledare åkt med sina förkunnare på en andlig pilgrimsfärd,var har den gått om inte till Roms Katolska Kyrka för en "Andlig gemenskap!"
Har man hört på maken,frågar jag med min enfaldiga Tro?
---------
Jag ser som du,att den Ekumeniska kyrkan kommer att betona barmhärtighet,då med sociala hjälpprojekt som mål,som därigenom bekräftar deras Tro.
Just detta är det vi kallar Humanism,den livsåskådning som Katolska Kyrkan bygger på
där man framhåller människans inre godhet,genom betoning  på medkänsla o vänlighet.
Där talas Ej om frälsning från synden, pånyttfödelse och omvändelse,följt av helgelsens livslånga inre verk.
Om man redan Är god,bevisar man det bara genom de yttre gärningarna,likt Judarna på Jesu tid.
Helt rätt, kommer då vi evangeliska troende att bli föraktade och slutligen förföljda.
K.K. har en lång tradition av just detta bla.genom inkvisitionens dömandet av kättare!  

Svara -   - 13/6-17 21:20 -


David B

Svar till nils.

Jesus sa om de skriftlärda och fariseerna i Matt.23:5 "Och alla sina gärningar gör de för att bli sedda av människorna". 

Mycket kan göras i religionens namn, men vad är det verkliga MOTIVET? Den institutionella kyrkan kan dra igång pompösa hjälpprojekt för de sitter på rikedomar, och vem kan kritisera sådant?

Den andra sidan av förvillelsen kommer vara på det andliga planet, falska under och tecken.

"För sådana som falskt utger sig för att vara Kristus och falska profeter ska uppstå, och de ska göra stora tecken och under, för att om möjligt bedra även de utvalda" Matt.24:24

Må vi gå in på djupet i vår Bibelläsning.

"Ditt ord är mina fötters lykta och ett ljus på min stig" Ps.119:105

Svara -   - 13/6-17 22:02 -


Lasse

Svar till nils.

https://youtu.be/ZyWA5yjutBQ

Svara -   - 13/6-17 22:50 -


nils

Svar till Lasse.

Tack Lasse för dina Jesus centrerade sånger, med ett budskap som leder oss rätt!

Svara -   - 13/6-17 23:34 -


Bertil Rosenius

Var går gränsen mellan fundamentalism och sekterism?

• Vem bestämmer vad fundamentet är?

• Vad kallas han/hon eller den grupp som bestämmer detta?

Svara -   - 14/6-17 00:46 -


Harriet Bouvin

Vad du kallar för "likgiltighet" och "ljummenhet" kan ha rent biologiska orsaker i hjärnans biokemi. Du tycks ju så okunnig att det närmast får uppfattas som genant. Att tillåtas tillhöra Kristus är förbehållet även människor som saknar kontrollen över sina egna känslor! Det är faktiskt ingenting som du bestämmer.

Svara -   - 14/6-17 01:34 -


Harriet Bouvin

Att känna på ett visst sätt utgör ingen förutsättning för frågan huruvida du hör samman med Gud eller inte! Vi kan ha erfarit saker i t ex församlingen som skapar en likgiltighet hos oss o vem är i så fall du att avgöra om vi blir godkända i evigheten?

Svara -   - 14/6-17 01:37 -


Lasse

Svar till nils.

Tack Nils. Blir glad om jag kan ge en uppmuntran till någon, mitt hopp står till Jesus att han tar emot mig i sin famn, .      https://youtu.be/34UrErvtrbU.  Önskar dig allt gott o en bra dag //. Lasse

Svara -   - 14/6-17 08:45 -


nils

Svar till Bertil Rosenius.

Den som bestämmer vad fundamentet är måste vara Herren själv i sitt ord.

Sekterism enl.ordbok;Grupp av personer med avvikande åsikter i religiösa frågor, (el.politiska,kulturella etc.).
För mig syns det vara när man plockar ut och undervisar enbart en sanning ur Bibeln och Ej undervisar  Hela Guds Rådslut.
Apg.20:27."Ty jag (Paulus) har inte undandragit mig att förkunna för eder Allt Guds rådslut."
Nu vet vi att Herren också ibland vill föra fram en viss sanning som är aktuell och nödvändig i en speciell tid eller situation,men då upplevs som relevant och äkta.
"Där Herrens Ande är,där är Frihet," vilket kännetecknar det som är rent och rätt.

Svara -   - 14/6-17 09:41 -


Tomas N

Svar till Harriet Bouvin.

Jag vet inte exakt vad du menar här,men  församligen måste kunna uppfylla två viktiga saker samtidigt och det finns i min mening en prioriteringsordning även där.

De två viktigaste uppgifterna är.

Att förkunna evangeliet och hålla vägen rak och stå upp när det blåser och inte vara ljummen utan brinnande för Guds rike och frälsningen

Att kunna ta hand om alla i församlingen och att både disciplin och kärlek ,gemenskap,undervisning ,helande/befrielse och allt annat som gör att församlingen blir so en familj.

Det får inte bli som i övriga samhället att minoriteter blir normerande och ledande.

Församlingar skall ledas enligt Guds ordning,så att även alla funktioner får utrymme och alla individer har sin plats.

Svåraste uppgiften nu och den som är under mest press är att hålla evangeliet rent och stå upp för det både emot utifrån kommande attacker och interna splittringar och kontroverser.

Det finns många andra läror som erbjuder ett stort mått av kärlek,tolerans och andlighet,men hur viktigt är det med renhet? 

Svara -   - 14/6-17 11:52 -


Harriet Bouvin

Svar till Tomas N.

Ja eftersom du överhuvudtaget inte bemöter de ngn av de invändningar som jag här framför, så blir därmed alla dina många ord här att likna vid en - som det står skrivet - "klingande cymbal".

Svara -   - 14/6-17 12:48 -


Tomas N

Svar till Harriet Bouvin.

Jag letade efter ett personligt case från din sida som jag borde ha satt mig in i och ta hänsyn ,men jag fann inget.   Så jag gjorde ett inlägg efter det som står i artikeln bl a ditt inlägg.

Det här är en stor fråga det handlar om Ledaren för ett stort samfund med en rikt arv bakom sig har gjort ett statement som är en indikation på en riktning som är minst sagt oroande.  Mitt inlägg handlade då om att huvudinriktningen är viktigare än indiduella fall.

Det är inget konstigt att vissa blir anklagade för att vara skrällande cymbaler,kärlekslösa eller dömande. Det finns många läger och diken i dessa tider och vi skall inte vara rädda för att tala om det,men ta oss upp ur dessa positioner om vi befinner oss där.

När jag ändå håller på och skräller med cymbalen,så  vill jag varna för det du gör att lyfta upp både känslor och rent kemiska /fysiska/biologiska reaktioner som normsättande.

Guds rike är ett andligt rike och den andliga verkligheten är den som gäller och som skall vara ledande. Detta i kombination av normalt rationellt handlande och tänkande med bibeln som grund.

Mitt hjärta ömmar faktiskt på allvar för de som har farit illa och som är i behov av befrielse,helande och upprättelse. Men Guds ordning  behöver gälla och det behöver alla kristna ta till sig alldeles oavsett hur pingst och Daniel Alm agerar.

Inget samfund ,församling ,pastor eller kristen ledare undkommer ansvar för det de gör och säger och nya församlingar måste startas om de gamle avfaller,men innan dess måste kampen för rätt inriktning föras i bön och samtal.

Guds välsignelse

Svara -   - 14/6-17 19:24 -


Harriet Bouvin

Svar till Tomas N.

Syftar du på att jag är jurist? "Case", Tomas N?

Svara -   - 15/6-17 18:00 -


Harriet Bouvin

Svar till Tomas N.

Lämpligen särskiljer vi väl mellan att "anklaga" respektive att "likna vid", Tomas N?

Svara -   - 15/6-17 18:04 -


Harriet Bouvin

Svar till Tomas N.

Att vi finner en biologisk förklaring till t ex en avsaknad av empati kan ofta uppfattas utgöra ngt som är avvikande MEN det bör ju inte nödvändigtvis jämställas med, att en form av biologisk avvikelse rör ngt som är självklart "normgivande" - och så har jag heller aldrig någonstans påstått. Begreppet "normgivande", tycker jag däremot, ofta är olämpligt att använda sig av, eftersom det uttrycket skulle kunna försvara att jag tränger mig före i en kö eller säger "Tig gamla gubbe, du får inte min sittplats!" med hänvisning till att jag är ju "normbrytare".

Svara -   - 15/6-17 18:14 -


Harriet Bouvin

Svar till Tomas N.

Vad som sen får anses "normalt", där vet vi att kyrkan historiskt o upprepat i efterhand medgett, att jorden är rund o att vid mkt köttätande förstör du på sikt dina blodkärl med plack, så att du riskerar utveckla infarkt o en för tidig död.

Svara -   - 15/6-17 18:20 -


Harriet Bouvin

Svar till Tomas N.

Kanske vi missförstår varandra lite men du får gärna berätta för mig hur du tycker att "Guds ordning" förhåller sig till sådana bevisade faktum, när det rör kyrkors ivriga proklamerande för slakt o köttätande? Och var välsignad, gode broder!

Svara -   - 15/6-17 18:24 -


nils

I Nov.2015 sade påven Francis följande Häpnadsväckande uttalande;

"Fundamentalism,även Kristen Fundamentalism är en SJUKDOM," under ett yttrande där han betonade de större religionernas likhet !
Hur skall man då tolka att Pingstledaren har samma åsikt som påven??
Påven vill också ha en Ny Ekonomisk Världsordning,liksom hans strävan efter en
gemensam Världs religion.
Ser ni inte hur pusselbitarna faller på plats för A-krists framträdande!!
Men,för vad som nu sker NU inom Pingst måste vara det det mest Oroande!

Svara -   - 17/6-17 15:43 -


Mimmi

Svar till Roine Öberg.

Amen

Svara -   - 21/6-17 00:01 -


Mimmi

Amen, ja det är andens enhet, tillsammans med de som lyssnar på och lyder den helige Ande vi ska ha, ingen annan enhet.

Antikrist ande verkar i kulisserna för att förbereda för en världsreligion.

Svara -   - 21/6-17 00:15 -


nils

"Sen till,att I tagen eder tillvara för fariseernas och sadduceernas surdeg,"varnade  Jesus i Matt.16:6.

I Luk.12:1 sade Han,"Tagen eder tillvara för fariseernas surdeg,det är för skrymteri."
Fariseernas surdeg var skrymteri,likt att bara vara en skådespelare på en teater.
Sadduceernas surdeg var deras falska lära,vars inflytande var mer politiskt än religiöst.
Så Jesus betonar att både Äktheten och den Rätt Läran är nödvändiga för att komma in i Guds rike.
Ang.galenskap som sades också skulle vara ett hinder för väckelsen, sade Paulus;
"Ty om vi varit "från våra sinnen," så har det varit i Guds tjänst. 2Kor.5:13 .
I Mark.3:21 sades om Jesus att hans närmaste gick åstad för att taga vara på honom;"Ty de menade att Han var från sina sinnen."
Börjar Guds Ande verka i och genom människan,det bräckliga lerkärlet,blir det yttringar som ej alltid går att kontrollera och styra.
Om de andedöpta på Pingstdagen sades att,"De är fulla av sött vin."
Och Tron på Uppryckelsen må väl vara den största "galenskapen" för alla Icke troende!
Så Vill vi och Vågar vi vara både fundamentalister och tillhöra de "galna"  som Pingstväckelsens pionjärer betraktades,är frågan??
  

Svara -   - 21/6-17 09:33 -


Din kommentar

NYTT! Ditt namn och mejladress måste godkännas innan kommentaren publiceras. Efter godkännande måste du alltid ha samma namn och mejl nästa gång du postar en kommentar, annars godkänns inte kommentaren.


Kom ihåg mig?



Salomonssons Maskinhall Gamla Hjälmseryd 2017 - Del 2

Lindbergarna bjuder till fest i Salomonssons maskinhall i G:A Hjälmseryd. Del 2: Torsdag kväll den 22 juni (andra avdelningen efter paus).

1

Läs allt!


Google får böta 24 miljarder kronor

EU-kommissionen har dömt Google till att böta 24 miljarder kronor för för marknadsmissbruk.

0

Läs allt!


Katolska kyrkan förnekar att helvetet är en plats

De som förnekar helvetet, har de fått denna falska lära från Katolska kyrkan? Den Katolska kyrkan lär att Himlen och helvetet inte är några verkliga platser utan ett "tillstånd". 

10

Läs allt!


Påven är inte frälst

Här skäller påven ut en en folkmassa i Mexiko.

Påven Franciskus är absolut inte frälst. Han har aldrig varit frälst eftersom han har inte tagit emot Jesus och han är inte en kristen.

5

Läs allt!


Sommarläsning: Den längsta natten

Att förtrösta på Gud när det otänkbara inträffar

En sann berättelse om ofattbara förluster och om att vinna allt.

0

Läs allt!


Salomonssons Maskinhall Gamla Hjälmseryd 2017 - Del 1

Lindbergarna bjuder till fest i Salomonssons maskinhall i G:A Hjälmseryd. Del 1: Torsdag kväll den 22 juni 19.00 (första avdelningen innan paus).

0

Läs allt!


Bönesvar - Johan Gustafsson frisläppt från muslimska terrorrörelsen al-Qaida

Bild: Dagen. 

Kidnappade Johan Gustafsson, 42, från Värnamo, som kidnappades av den muslimska terrorrörelsen al-Qaida i Mali 2011 har släppts fri och har precis landat i Sverige. Föräldrarna som är med i pingstkyrkan har fått bönesvar!

14

Läs allt!


Dagens ord

Dagens bibelord

“Salig är den man som är ståndaktig i frestelsen; ty när han har bestått sitt prov, skall han få livets krona, vilken Gud har lovat åt dem som älska honom.” (James 1:12)

I dag är det 28/06-2017 kl. 15:55 v. 26 och Jesus söker Leo !

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? - Be den här bönen:

Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Jag ber om förlåtelse för alla mina synder. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!

Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv. - Joh 3:16


Ramadan 2017

Så här många muslimska attentat och mord har det skett hittills under Ramadan 2017.

Ramadanterror i Iran

Ramadan 2017 dag 11: 627 döda!

Terrordåd i London under muslimska Ramadan

Djävulens ramadan

1850 människor dödades under ramadan 2016

http://thereligionofpeace.com/


Den Stora Skörden

Läsarmejl av nils 

Två kvinnors uppenbarelser om vad Herren kommer att göra: Den Stora Skörden!

41

Läs allt!


Senaste kommentarer


Försvarsministern oroad över Rysslands provokationer

Av Holger Nilsson 

Försvarsminister Peter Hultqvist ser en ökad hotbild (Bild: Skärmdumpning Aftonbladet).

8

Läs allt!


IS-terrorister får skyddad identitet i Sverige

IS-terrorister som återvänder till Sverige efter att ha begått muslimska krigsförbrytelser kan få skyddad identitet...

4

Läs allt!


Aktuellt

Nytt från tidningar, media och bloggar

Bloggar som länkar hit

Sommarläsning: Den längsta natten - Apg29.nu nyhetsbrev: 17-06-28 00:30
Sommarläsning: Den längsta natten - Apg29.nu nyhetsbrev: 17-06-28 00:30
Salomonssons Maskinhall Gamla Hjälmseryd 2017 - Del 1 - Apg29.nu nyhetsbrev: 17-06-27 00:30
Midsommar Gamla Hjälmseryd 2017 - Apg29.nu nyhetsbrev: 17-06-26 00:30
Behöver SU hjälp i själavård? - Apg29.nu nyhetsbrev: 17-06-25 00:30

Stöd Apg29 genom att be och ge

http://www.apg29.nu/bild2.php?w=480&h=75&src=img/1480721275-swisha.jpg

Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4



Apg29 har tusentals bloggartiklar! Gå vidare till fler artiklar:

NÄSTA


Artiklar Kommentarer Bönesidan Fråga Christer Kontakt | Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 53 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 33 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 16 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 11 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 9 år om han hade levt idag. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

1 032 online! | Sidvisningar idag: 117 526 | Igår: 192 970 |

Besök också Apg29 på:

Facebook | Twitter | Youtube | Vimeo | Instagram 

TA EMOT JESUS!

↑ Upp